Vroeger (resp. jaren '94/'95/'96, nog eerder vaak nog beter) had vooral HipHop wat meer betekenis, niet alleen dat fuck ya dit fuck ya dat, een meer inhoudende tekst.
Tegenwoordig lijkt het alsof de HipHop-scene alleen nog maar draait om "the beat" en gescheld. Neem nou Eminem, vrijwel al zijn teksten gaan over hetzelfde, maar de beats en het (verbale) geweld maken hem juist populair.
Hetzelfde geld voor R&B: hedendaagse R&B kan je nog maar weinig in opgaan, in wegdromen... het is weer the beat that counts! Zodra het mannen zijn is het van baby i miss you blabla, en als het vrouwen zijn is het van caught you with the girl nextdoor.
Wat is er toch gebeurt met die twee muziekstijlen? Of is dit altijd al geweest, en ben ik opeens erg gaan opletten? Als je The Source (hiphop lifestyleblad) doorleest kom je tientallen brede gasten tegen met ongelofelijk domme koppen en goud en sierraden, die nog te dom zijn om voor de duvel te dansen, en dan een kop erboven als "We dead serious why? tha f**ck u think we playin!!!" (met de spelfouten er notabene in!) Ik zie de lol van die twee muziekstijlen er niet meer in.
Ben benieuwd wie dezelfde mening deelt, of juist vind dat ik uit mn nek loop te lullen (kan heel goed want het is al laat op de avond )
quote:Ik kan alleen maar Def P. citeren:
Op vrijdag 24 augustus 2001 00:13 schreef AReLaXeD het volgende:
De kwaliteit is hard hollend achteruit gelopen, daarmee ben ik het volkomen met je eens. Gasten zoals Eminem, P. Diddy etc. doet het echt alleen voor het geld en verneuken zo de muziek. Dit is volgens mij wel met (bijna) alle muzieksoorten zo. Als een bepaalde muziekstyle populair word zie je altijd wel gasten die een poging doen om er geld uit te halen... Helaas.
"Sterf, sterf, dood en verderf. En haal die R&B van het Hiphop erf."
Capetown.
quote:En daar hebben we weer zo'n sukkel die even toevoegd dat R&B en HipHop geen muziek is. Lekker constructief. Voor deze opmerkingen kijken we wel in de andere 40 gerelateerde topics.
Op vrijdag 24 augustus 2001 01:39 schreef Hooghoudt het volgende:
Je hebt nog alle tijd om naar echt muziek te gaan luisteren...
Om toch maar iets constructiefs toe te voegen:
Is Def P. zo'n hiphopper dan? Ik vind eerlijk gezegd dat 'ie de Nederlandse hiphop een deuk heeft toegebracht door Extince zo te dissen enzo (heel de OP trouwens), terwijl dat gewoon een andere stroming van de Nederhop (niet wannabe-gangsta). Maar volgens mij gaat dit off-topic
quote:Def P. is zelf ook een lachertje. Het enige wat ie kan zeggen is hoe goed ie zelf is, en dat anderen de OP niet na moeten doen want de OP is toch beter.
Op vrijdag 24 augustus 2001 01:37 schreef Capetown het volgende:[..]
Ik kan alleen maar Def P. citeren:
"Sterf, sterf, dood en verderf. En haal die R&B van het Hiphop erf."
quote:Snoop is zijn eigen label begonnen, ben ff de naam vergeten. Daarom heet zijn laatste album ook Tha Last Meal, omdat het de laatste is die hij bij NoLimit uitbrengt.
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:27 schreef SilverSpirit het volgende:
Hiphop is dood aan het bloeden. Als je naar cd's luistert van ca. 10 jaar geleden en die vergelijkt met nu zie je dat de originaliteit een beetje weg is. vroeger had je 10 verschillende groepen met ook alle 10 verschillende stijlen, nu is het allemaal hetzelfde. Als ik naar hiphop op tv kijk, zie ik gewoon helemaal geen verschillen meer.
En dan heb je nog zo'n No Limitmet Master P, die dan effe 20 artiesten uit het niets te voorschijn haalt en een cd'tje laat maken. DAT haalt alles naar beneden. Ok, Snoop is en blijft een grootmeester met een eigen stijl, maar wel dom om naar No Limit te gaan.
R&B kan ik echter voor 99,99% ook niet uitstaan.
quote:Idd, wat op de radio komt is natuurlijk veel commercieler ingesteld, de echte undergroundhiphop zal wel stukken beter zijn (toch
Op vrijdag 24 augustus 2001 11:35 schreef CraZaay het volgende:
Ga eens naar een goede platenzaak om rap/hiphop te luisteren, dan ontdek je ook het betere nieuwe spul (en nee, The Source is geen graadmeter, want dat is ook een super-commercieel blad).
quote:In het verleden (jaartje of drie terug) was ik veel meer into hiphop dan nu, dus hoe het nu is kan ik niet echt zeggen. The Source wordt door sommigen nogal eens aangehaald als zijnde een blad dat hiphop-nieuws etc. brengt. Helaas hangt ook The Source van commercie aan elkaar en bepalen de sponsors dus wat er in staat. Het is een ideaal medium voor Fubu enzo om dat ze zo hun doelgroep raken, en dan ook nog eens over de hele wereld. Meneer Diddy betaalt voor een leuk artikeltje, etc. (werkt bij de Nederlandse bladen trouwens ook zo).
Op vrijdag 24 augustus 2001 13:08 schreef Jay-B het volgende:[..]
Idd, wat op de radio komt is natuurlijk veel commercieler ingesteld, de echte undergroundhiphop zal wel stukken beter zijn (toch
)
Snoop hondje hond en p.diddy
Je zou ze zo in een jeugdboek kunnen zetten.
Ik hou niet van hiphop, maar als je dat oude spul luistert wat op die prodigy mixcd-gevallus staat ( die een vriend vamme heeft), das echt goed
De beats... het spijt me zeer maar zodra mensen over 'vette' hiphopbeats gaan praten krijg ik een beetje het gabber idee. Die waren daar ook altijd mee bezig in plaats van kwalitatief naar muziek te kijken.
Muzikaal stelt hiphop en R&B helaas nix voor, en tekstueel vind ik het ook nog behoorlijk ondermaats daarbij.
Alle respect voor goede hiphop en r&b, maar eerlijk gezegd heb ik die de laatste 5 jaar niet meer gehoord.
De gangsta/player sh*t heeft de commercie "wakker" gemaakt en voor velen is het maken van een gangsta/player CD gewoon een manier om geld te verdienen.
Doe er nog een gimmick bij (bijvoorbeeld ene Eminem, of de 1 of andere clown act) en je verkoopt 1 miljoen albums.
Door al die commerciele sh*t komen de klassieke hiphop stijlen en vormen niet echt uit de verf. Het is inmiddels zo erg dat de maatschappijkritische hiphop in de VS zelfs "actief" wordt tegengewerkt.
Op zo'n manier kun je niet anders verwachten dan de complete afgang van commerciele hiphop wat pijnlijk goed in de markt wordt gezet als toegift.
Ten aanzien van R&B is het mij niet echt duidelijk waar het fout gegaan is. Swingbeat (combinatie R&B met hiphop elementen) was initieel helemaal niet verkeerd, de Teddy Riley/Gene Griffin producties waren zeker in het begin (1989/1990?, o.a. Johnny Kemp - Just got paid, eerste Guy album) van hoog niveau.
Op een bepaald moment ging het tempo omlaag en werden de zeurderige zang en slappe raps steeds belangrijker en haakte ik volkomen af.
Ook in dit geval heb ik sinds 1992/1993 vrijwel niets meer in het genre gekocht en ik verwacht dat ook niet echt meer te gaan doen.
de teksten slaan ook al nergens op.. altijd maar van 'fuck you nigger blabla' en dan moet tmf dat ook nog eens de hele dag uitzenden.. alsof ik zit te wachten op zo'n negerhoofd die me komt vertellen hoe stoer die wel niet is
quote:je kunt niet hip-hop beoordelen, als je alleen maar de rappers die op tv komen kent.
Op vrijdag 24 augustus 2001 23:56 schreef Wisp het volgende:
Hoe komt het toch altijd dat die negers in de clips zo nodig moeten laten zien in wat voor paleizen ze wonen en dat ze een ferrari van 3 ton hebben en veel 'lekkere' wijfen..pff je kan het amper muziek noemende teksten slaan ook al nergens op.. altijd maar van 'fuck you nigger blabla' en dan moet tmf dat ook nog eens de hele dag uitzenden.. alsof ik zit te wachten op zo'n negerhoofd die me komt vertellen hoe stoer die wel niet is
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2001 00:00 schreef Johnny Blaze het volgende:[..]
je kunt niet hip-hop beoordelen, als je alleen maar de rappers die op tv komen kent.
Men vergeet de artiesten als Black Eyed Peas, Common, En vogue, Tupac.
Ik erger me ook welleens aan de clips waarbij men denkt alleen te kunnen scoren met een verlaagde auto met een hele hoop halfblote chicks erin.
Ik houd van alle soorten muziek. De ene week vind je me in de challange de andere zit ik op Dance Valley of Chemistry. Ik vind het ontzettend jammer dat mensen bij het horen van de woord RnB of HipHop meteen zoals bijvoorbeeld Hooghoudt reageren. Soms moet ik even RnB muziek opzetten als ik even down ben. Ik heb er een band mee. Net als veel Nederlanders een pinkje wegpinken bij het horen van Andre Hazes of zo.
Ik ben niet zo dol op smartlap of hoe het heet. Maar ik ben ook weer niet zo respectloos om iets wat ik niet ken meteen de grond in te boren.
Ik weet dat mijn posts niets zal veranderen aan de attitude op deze forum naar deze genre van muziek toe.
Gabbers zijn er niet meer maar RnB en HipHop blijven populair dat kan toch alleen betekenen dat er nog een heleboel mensen zijn die het wel kunnen waarderen.
quote:Maar jij koopt en luistert ook een heleboel commerciele "naar jou eigen zeggen" troep. Je bent zo in de wolken over je dr Dre cd, iemand die alleen luistert wat ie van tv kent noem ik niet echt een RnB, Rap en hiphop liefhebber. Zoals ik al eerder zei wacht niet tot the "good stuff" op tmf verschijnt want dat gebeurt toch nooit. Daar komen alleen de songs die overgepromoot zijn. Ga zelf op zoek. Of ga een keer naar het rothaanhuis of zo.
Op zaterdag 25 augustus 2001 00:30 schreef nomis het volgende:
Ik ben ook een fan van R&B, hip hop en rap. Ik vond ook de tijd rond '95 het beste. Nummers van Non-chalant enzo waren (en zijn nog steeds) helemaal te gek. ik luisters ze nog steeds. Er zit meer feeling in dan die commerciele $%$%$#% van tegenwoordig. Niet alles wat er nu uit komt is troep, maar het meeste wel en dat vind ik wel jammer. het lijkt wel of alleen de nummers die bij de massa aanslaan groot worden uitgebrachten en dat ze inderdaad steeds meer op elkaar gaan lijken (want dat ligt bij de smaak van de masse)
quote:Vroeger
Op donderdag 23 augustus 2001 23:55 schreef Jay-B het volgende:
Vroeger (resp. jaren '94/'95/'96, nog eerder vaak nog beter) had vooral HipHop wat meer betekenis,
Tegenwoordig is het alleen nog maar slap "gansta nigga dope motherf**** NWA biatch shit"
Tja vroeger .....
I wanna kill myself! I'm still debatin
In front of a baptist church, masturbatin
Prayin to Satan - think I'm crazy cause I smoke crack
live on (?) in a two-family flat? (Fuck it)
Tired of gettin hit in the face with a broom
My moms on her period, my dad's in my room (Daddy no!)
I got ten rocks and I need to get out
I sold them in five minutes, at my own damn house (Moms smoke crack)
My poor grandmother, God bless her soul
The bitch got AIDS (aww) she just waitin to die of a cold (hahaha)
There's three things that keep me from bein a Nazi
I'm black, a fag, and my dad's Liberace
"not"
quote:Ik vind DJ Shadow ook echt geen hiphop of r&b
Op vrijdag 24 augustus 2001 15:43 schreef Zanderrr het volgende:
Produkties van bijv. DJ Shadow, Dan the Automator of DJ Premier zou ik zelf echt niet zomaar afschrijven als a-muzikaal gerommel...
quote:Dit is hilarisch, we want more!!!!\
Op zaterdag 25 augustus 2001 11:23 schreef SteefAnus het volgende:
Ok hier maar een stukje uit revelation om te laten zien dat er nog heus wel tracks zijn met inhoud:I wanna kill myself! I'm still debatin
In front of a baptist church, masturbatin
Prayin to Satan - think I'm crazy cause I smoke crack
live on (?) in a two-family flat? (Fuck it)
Tired of gettin hit in the face with a broom
My moms on her period, my dad's in my room (Daddy no!)
I got ten rocks and I need to get out
I sold them in five minutes, at my own damn house (Moms smoke crack)
My poor grandmother, God bless her soul
The bitch got AIDS (aww) she just waitin to die of a cold (hahaha)
There's three things that keep me from bein a Nazi
I'm black, a fag, and my dad's Liberace"not"
quote:Idd deze citaat bewijst dat alle "zwarte muziek" zuigt!
Op zaterdag 25 augustus 2001 11:23 schreef SteefAnus het volgende:
Ok hier maar een stukje uit revelation om te laten zien dat er nog heus wel tracks zijn met inhoud:I wanna kill myself! I'm still debatin
In front of a baptist church, masturbatin
Prayin to Satan - think I'm crazy cause I smoke crack
live on (?) in a two-family flat? (Fuck it)
Tired of gettin hit in the face with a broom
My moms on her period, my dad's in my room (Daddy no!)
I got ten rocks and I need to get out
I sold them in five minutes, at my own damn house (Moms smoke crack)
My poor grandmother, God bless her soul
The bitch got AIDS (aww) she just waitin to die of a cold (hahaha)
There's three things that keep me from bein a Nazi
I'm black, a fag, and my dad's Liberace"not"
[Dit bericht is gewijzigd door MiSS_TiquE op 25-08-2001 11:41]
quote:Hoezo zwarte muziek? Ik snap het niet echt, want het is gewoon muziek. zwart/blank???? Als iets overwegend zwart is, is het gelijk zwarte muziek?? kom blanke jongens, we gaan allemaal rappers worden en dan is rap ineens blanke muziek. Men vergeet dat sommige muziekstijlen die nu "blanke muziek" heet, vroeger overwegend zwart was.
Op zaterdag 25 augustus 2001 11:39 schreef MiSS_TiquE het volgende:[..]
Idd deze citaat bewijst dat alle "zwarte muziek" zuigt!
quote:We vragen het de man zelf...:
Op zaterdag 25 augustus 2001 11:32 schreef Tranceptor het volgende:
Ik vind DJ Shadow ook echt geen hiphop of r&b
quote:http://www.endtroducing.com/FAQ/
He has also said that he wants his music to be filed in the "hip-hop" section of the record store if they have to choose where to put it, and that he considers himself hip-hop and that he is (generally) making hip-hop music
Maar jij zult het wel beter weten, de produktietechnieken komen zéker wel uit hiphop-muziek.
En verder word ik ook een beetje moe van de simplistische opmerkingen in dit topic. Het is zó makkelijk om over élk genre zo te beginnen:
- Gitaarrock: blanke langharige herriemakers die drie akkoorden kunnen harken op een gitaar
- House/techno/trance/etc.: kan iedere idioot, één druk op de knop van een PC en wéér een nieuwe plaat af
Je kunt best niet van hiphop houden, maar wijt het dan aan je eigen smaak ipv de kwaliteit van de muziek. Ik hou ook niet van R&B/gabber/schlagers maar ik zal nooit beweren dat het geen muziek is omdat ik er toevallig niet graag naar luister.
[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 25-08-2001 12:46]
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2001 17:04 schreef Wisp het volgende:
zwarte muziek zuigt.. behalve black metal natuurlijk
quote:geen inhoud nee, maar dat was ook niet de bedoeling toen ze dat nummer maakten
Op zaterdag 25 augustus 2001 11:23 schreef SteefAnus het volgende:
Ok hier maar een stukje uit revelation om te laten zien dat er nog heus wel tracks zijn met inhoud:I wanna kill myself! I'm still debatin
In front of a baptist church, masturbatin
Prayin to Satan - think I'm crazy cause I smoke crack
live on (?) in a two-family flat? (Fuck it)
Tired of gettin hit in the face with a broom
My moms on her period, my dad's in my room (Daddy no!)
I got ten rocks and I need to get out
I sold them in five minutes, at my own damn house (Moms smoke crack)
My poor grandmother, God bless her soul
The bitch got AIDS (aww) she just waitin to die of a cold (hahaha)
There's three things that keep me from bein a Nazi
I'm black, a fag, and my dad's Liberace"not"
quote:nee zo doen we dat
Op zaterdag 25 augustus 2001 18:10 schreef Johnny Blaze het volgende:[..]
[Dit bericht is gewijzigd door Jay-B op 25-08-2001 19:12]
quote:Dat van "zwartenmuziek" heb ik al uitgelegd, als je het misschien gelezen hebt. Het wordt niet door mensen met een tint gemaakt, het wordt door mensen gemaakt. Als bij een bepaalde muziekstijl meer dan 50% brillen draagt, maakt dat dan gelijk brillenmuziek?? Er zijn een heleboel goede blanke rappers, alleen worden ze teveel zwart gemaakt(
Op zaterdag 25 augustus 2001 19:11 schreef Jay-B het volgende:
* Jay-B is terug van de uitmarkt
Daar waren trouwens wat groepen (gisteravond en vanmiddag) die er heel wat van konden, gewoon weer echte R&B/HipHop/Soul (o.a. een groep met egt vet relaxte streetsoul)!
Ik word een beetje raar van de mensen die beweren dat R&B en HipHop "zwartenmuziek" is. Das toch gewoon gelul? Ja ok, het wordt door mensen met een tint gemaakt, maar om het daarop te gaan indelen? Right
Zoals nomis al zei, het is gewoon commercieel geworden. HipHop is nu als een massamedium geworden waar mensen in feite alleen maar op fuck dit fuck dat letten, en natuurlijk the beat that counts!
quote:Dat is vooral bij de tijdelijke hiphopfans, die over een tijdje overgaan op een andere muzieksoort, als hiphop is doodgebloed in de commercie en weer lekker origineel wordt en waarschijnlijk de kwaliteit weer beter wordt.
Zoals nomis al zei, het is gewoon commercieel geworden. HipHop is nu als een massamedium geworden waar mensen in feite alleen maar op fuck dit fuck dat letten, en natuurlijk the beat that counts!
quote:you are so right, for real!
Op zondag 26 augustus 2001 11:14 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Dat van "zwartenmuziek" heb ik al uitgelegd, als je het misschien gelezen hebt. Het wordt niet door mensen met een tint gemaakt, het wordt door mensen gemaakt. Als bij een bepaalde muziekstijl meer dan 50% brillen draagt, maakt dat dan gelijk brillenmuziek?? Er zijn een heleboel goede blanke rappers, alleen worden ze teveel zwart gemaakt(
)
door iedereen als zijnde Nep en niet van de street en weet ik veel wat nog meer niet. Je kunt zoiezo niet meer van blank of zwart spreken, want veel "zwarten" hebben blanke roots en andersom.
[..]Dat is vooral bij de tijdelijke hiphopfans, die over een tijdje overgaan op een andere muzieksoort, als hiphop is doodgebloed in de commercie en weer lekker origineel wordt en waarschijnlijk de kwaliteit weer beter wordt.
Godverdomme.... hoor ik vanochtend dat Aaliyah dood is
quote:Met zwarte muziek bedoel ik muziek dat vooral door zwarte mensen wordt gemaakt. Ik ben er juist trots op dat zwarte mensen hun eigen muziek hebben.
Op zondag 26 augustus 2001 11:14 schreef SilverSpirit het volgende:[quote]
Dat van "zwartenmuziek" heb ik al uitgelegd, als je het misschien gelezen hebt. Het wordt niet door mensen met een tint gemaakt, het wordt door mensen gemaakt. Als bij een bepaalde muziekstijl meer dan 50% brillen draagt, maakt dat dan gelijk brillenmuziek??
quote:HAHA (NOT)
Er zijn een heleboel goede blanke rappers, alleen worden ze teveel zwart gemaakt()
quote:Zelfs iemand die voor de helft zwart is en de andere helft blank word vaak gerekend tot de zwarten. Veel mensen kunnen niet verder kijken dan huidskleur.
door iedereen als zijnde Nep en niet van de street en weet ik veel wat nog meer niet. Je kunt zoiezo niet meer van blank of zwart spreken, want veel "zwarten" hebben blanke roots en andersom.
quote:Het enige waar ik het mee eens ben.
Dat is vooral bij de tijdelijke hiphopfans, die over een tijdje overgaan op een andere muzieksoort, als hiphop is doodgebloed in de commercie en weer lekker origineel wordt en waarschijnlijk de kwaliteit weer beter wordt.
quote:en japaners zijn ook goed in imiteren.
Op zondag 26 augustus 2001 13:00 schreef Zanderrr het volgende:
Bijna álle popmuziek heeft zwarte 'roots', ook rock- en housemuziek. Kennelijk zijn blanken vooral goed in imiteren...
quote:Ik bedoel juist dat er altijd van racisme dit en dat wordt gesproken, maar je mag wel onterecht onderscheid maken???
Op zondag 26 augustus 2001 12:38 schreef MiSS_TiquE het volgende:[..]
Met zwarte muziek bedoel ik muziek dat vooral door zwarte mensen wordt gemaakt. Ik ben er juist trots op dat zwarte mensen hun eigen muziek hebben.
Als ik jou goed begrijp wil je zeggen dat omdat het ook nu door blanken wordt gemaakt R&B, Gospel, Soul, Hip Hop, en Rap niet meer zwart genoemd mag worden omdat blanken er nu ook een markt in zien.
Het eerste wat in me hoofd opkwam was nog iets dat ons door de blanken wordt afgenomen om eerlijk te zijn. Maar ik weet dat dat een gedachte is die ik uit me hoofd moet halen.
quote:Ik weet zeker dat de slaven die op de plantages werkten niets te maken hadden met jou klassieke muziek.
Op zondag 26 augustus 2001 13:09 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
en japaners zijn ook goed in imiteren.
Dat heb ik al zo vaak gezegd. Daarom vindt ik het dom om van zwarte of blanke muziek te spreken. Flikker toch gauw op. Soms wordt er ook vergeten dat muziek eerst klassieke muziek was, en dat wordt nog steeds gebruikt in popmuziek.
Veel liederen van de plantages hoor je weer terug in Gospel muziek en van Gospel muziek komen vele andere genres muziek voort.
Van klassiek muziek zal niemand zeggen dat het zwarte muziek is of universele muziek of waar je ook over praat. In het westen is misschien klassiek muziek een belangrijke vorm van muziek geweest maar in vele andere culturen hebben ze daar nog nooit van gehoord.
quote:rock? dat begon toch met de beatles en elvis etc.. ik meen me toch te herinneren dat die blank waren
Op zondag 26 augustus 2001 13:00 schreef Zanderrr het volgende:
Bijna álle popmuziek heeft zwarte 'roots', ook rock- en housemuziek. Kennelijk zijn blanken vooral goed in imiteren...
quote:Hier wat informatie over de oorsprong van rock en roll
Op maandag 27 augustus 2001 03:37 schreef I.M.Weazel het volgende:[..]
rock? dat begon toch met de beatles en elvis etc.. ik meen me toch te herinneren dat die blank waren
http://users.pandora.be/haven/gospeltime/Watis.htm
Gospelmuziek heeft zijn oorsprong in de VS en is een
populaire vorm van religeuze muziek. Zijn wortels zijn terug te vinden in zowel de blanke- als de afro-amerikaanse cultuur. Kerkliederen, zondag school liedjes en afrikaanse melodieën kregen allemaal de typische gospel bewerking.
Hoewel gospel eerst gezongen werd in de kerken, wist hij al heel snel een breder publiek te bekoren. Veel beroemede artiesten zoals Elvis Presley zijn begonnen met gospel muziek.
De beatles namen het muziekstijl weer over van Elvis.
http://www.omroep.nl/radio2/jaren60/r2wk600706.html
Elvis Presley staat op nummer 1 in de engelse New Musical Express met Surrender; op 2 volgt Del Shannon met Runaway en op 3 staan in juni 1961 vooral de Shadows, met Frightened City..." 1961 was het jaar waarin de muziekcultuur in Engeland begon te veranderen. Onder invloed van Amerikaanse muziek gingen steeds meer engelse bandjes over van wat aanvankelijk nog jazz was en skiffle, naar rock and roll. De Beatles hadden in 1961 een manager - Alan Williams - die af en toe een seizoen in Duitsland regelde, waar de Beatles dan in diverse clubs speelden en zeer populair waren met hun Amerikaanse covers en hun rock-and-roll-look. Om nog maar te zwijgen van hun energieke optredens.
En nu nog de reden waarom je nooit van zwarte muziek hebt gehoord van voor de jaren 50.
http://home.planet.nl/~waand023/muziek/r-a-b.html
Tot aan de vijftiger jaren was er een zeer strikte scheiding tussen muziek van de blanke, en muziek van de zwarte Amerikaanse bevolking. De Blues, de Jazz en de Rhythm and Blues waren de muziek van de negers. De Country and Western was een puur blanke aangelegenheid, de BIG BANDS die Swing-muziek speelden waren voornamelijk blank en de Boogie Woogie uit de veertiger jaren werd door zowel zwart als blank geadopteerd.
De negermusici hadden echter uitsluitend zwart publiek en de blanke musici werkten uitsluitend voor blank Amerika. En ook de diskjockeys uit die tijd werkten niet bevorderlijk voor het opheffen van deze scheidingen. Dit had dan tot gevolg dat zwarte muziek nauwelijks op de radio aan bod kwam, want de diskjockeys waren alle blank. De algemeen gebruikte term voor zwarte muziek uit die tijd was "RACE MUSIC" (rassenmuziek), en die term werd gebezigd om afkeuring voor die muziek uit te drukken.
De al genoemde ALAN FREED, die ook diskjockey was, doorbrak de scheidingsmuur tussen blank en zwart. Hij draaide alle platen die hij goed vond, ongeacht of ze door negers of blanken gemaakt waren.
quote:Yeah right... nooit van blues en jazz gehoord, zeker?
Op woensdag 29 augustus 2001 16:06 schreef Wisp het volgende:
ach... als je maar lang genoeg terug gaat in de tijd zie je dat alle muziek is onstaan bij de blanken
quote:neanderthalers maakten al muziek, op een soort trommels.. en die waren blank
Op woensdag 29 augustus 2001 16:10 schreef Zanderrr het volgende:[..]
Yeah right... nooit van blues en jazz gehoord, zeker?
quote:
Op woensdag 29 augustus 2001 16:31 schreef Wisp het volgende:
neanderthalers maakten al muziek, op een soort trommels.. en die waren blank
quote:hmmz neanderthalers kwamen voor het eerst voor in afrika , het feit dat ze wit zijn afgebeeld in de boeken , is precies het zelfde als het fiet dat Jezus in de bijbel als een Arier wedr afgeschilderd , terwijl er in dat gebied onmogenlijk een arier voor kan komen , wegens het klimaat
Op woensdag 29 augustus 2001 16:31 schreef Wisp het volgende:[..]
neanderthalers maakten al muziek, op een soort trommels.. en die waren blank
maareh dat is wel heel erg offtopic
ik vind dat Rap/Hiphop de laatste tijd veel te veel uit gebuit wordt , zie maar nog eens een album te inden waar minder dan 50 % bestaat uit features of uit niet eigen geschreven/geproduceerd materiaal , als ik tegenwoordig hip hop koop zijn het meestal toch albums van 6 tot 15 jaar geleden , die in de nice price klasse vallen {tenzij deze bandjes natuurlijk een recent album uit hebben gebracht , want dan stijgt de prijs meteen een tot twee tientjes}
quote:lieve Zanderrr,
Op woensdag 29 augustus 2001 16:56 schreef Zanderrr het volgende:[..]
Wat een bullshit. Ik weet niet of Neanderthalers uitsluitend blank waren (lijkt me eerlijk gezegd ook onzin), maar zeker is dat in Afrika, het Midden-Oosten of China al muziek werd gemaakt voordat men daar ooit ook maar één blanke gezien had.
je verspild je bandbreedte als je op de opmerkingen van Wisp ingaat.
quote:Wisp had in ieder geval wel gelijk over die neanderthalers
Op woensdag 29 augustus 2001 17:46 schreef MiSS_TiquE het volgende:[..]
lieve Zanderrr,
je verspild je bandbreedte als je op de opmerkingen van Wisp ingaat.
quote:Warren G- I want It all, das ook een relaxed album, nate dogg heeft daar ook aan meegedaan... Warren G's stijl (G-Funk noemt ie et zelf) herken je gewoon meteen
Op maandag 27 augustus 2001 02:22 schreef che het volgende:
Ik denk dat ze nog wel vette platen maken zoals,Coo coo cal,heather B, nate dogg&kurupt,ik praat hier over incidentele nummers.Dat iemand een hele c.d maakt die goed is komt niet zo vaak voor, vind ik. Ja die tijd van Nonchelant was inderdaad goed.Waar is ze trouwens, net zoals bahamadia, ook missing in action.
download es digable planets - cool like dat
en ja, ik wil ook wel een keer een megatip van jullie hebben
quote:ik vind dit nou niet echt een goed nummer.
Op woensdag 29 augustus 2001 21:14 schreef SYCO het volgende:
ik zeg het altijd en ga het weer doen voor de mensen die hiphop/rap van nu niks aanvindendownload es digable planets - cool like dat
en ja, ik wil ook wel een keer een megatip van jullie hebben
Afu-Ra - Soul Assassination vind ik super, om er 1 te noemen.
of Army of The Pharaohs - Five Perfect Extersions remix.
En luister ook de laatste cd van de Jedi Mind Tricks
quote:Aangenomen dat je niet serieus bent, dan lijkt het wel op de opmerking van Hans Teeuwen: "Wat maakt het ook uit of je zwart of blank bent, van binnen zijn we allemaal blank."
Op woensdag 29 augustus 2001 16:06 schreef Wisp het volgende:
ach... als je maar lang genoeg terug gaat in de tijd zie je dat alle muziek is onstaan bij de blanken
RAP/HIPHOP is groot geworden toen EAST & WEST begonnen te vechten!!!!
RNB mag opzouten!!! gooi ze maar in de kattegejank hoek want het heeft echt helemaal niets te maken met HIPHOP of RAP (behalve dat ze allemaal zwart zijn hehe)
quote:ben ik het niet mee eens, bij echte hip-hop wordt er hoogstens een sampletje gebruikt van andere nummers
Een beat loopen kan iedereen, maargoed echte hiphop is ook gewoon een beat stelen en eroverheen schreeuwen! was vroeger zo en is nu nog zo!
[Dit bericht is gewijzigd door Porto op 31-08-2001 14:59]
quote:Ik hoor ze anders hele nummers wegkapen!
Op vrijdag 31 augustus 2001 14:31 schreef Johnny Blaze het volgende:[..]
ben ik het niet mee eens, bij echte hip-hop wordt er hoogstens een sampletje gebruikt van andere nummers
quote:bijna alles waar ik naar luister, zijn originele beats met hoogstens een sample uit andere nummers
Op vrijdag 31 augustus 2001 14:34 schreef Porto het volgende:[..]
Ik hoor ze anders hele nummers wegkapen!
Heb geen zin om voorbeelden te gaan noemen want anders krijg ik een reply dat toevallig mijn voorbeelden weer niet onder echte hiphop vallen... maar tis toch echt zo!
Respect voor alle MC's/DJ's die originele beats maken of alleen kleine samples gebruiken (oa DRE!!)
Maar de rest is toch echt bijna letterlijk gecopied!
Dus voor alle hip hop haters: concentreer je op je nieuwe vlam ipv haatgevoelens verergeren bij je oude vlam, je bereikt er niks mee, alleen maar dom gezwets over wie goed is en wie kopieert van wie. Laat muziek in zijn waarde, als het echt niet goed zou zijn, zou je dat kunnen merken a/d verkoopcijfers.
Dus voor alle hip hop haters (2):
quote:heel mooi gezegt... mad props voor Snipah
Op vrijdag 31 augustus 2001 15:06 schreef Snipah het volgende:
Hip hop is een gevoel, net als liefde. Als je liefde sterft dan ga je automatisch (opnieuw) het licht zien bij de volgende nieuwe vlam.Dus voor alle hip hop haters: concentreer je op je nieuwe vlam ipv haatgevoelens verergeren bij je oude vlam, je bereikt er niks mee, alleen maar dom gezwets over wie goed is en wie kopieert van wie. Laat muziek in zijn waarde, als het echt niet goed zou zijn, zou je dat kunnen merken a/d verkoopcijfers.
Dus voor alle hip hop haters (2):
Ik ben het ten dele eens met MiSS_TiquE als ze zegt dat R&B en Hiphop vooral zwarte muziek is. Als je als liefhebber zwart bent voel je je op de een of andere manier toch meer met die muziek verbonden. Dit uit eigen ervaring overigens. Het feit dat je als zwarte zijnde in een van origine lelieblank land leeft versterkt dit gevoel volgens mij alleen maar. Het biedt toch een soort van houvast.
Kom dan niet met integratie zus en zo aanzetten, want daarvoor type je je tekst toch echt een paar decennia/eeuwen - reality bites - te vroeg voor.
Kortom, R&B en H als zwarte muziek betitelen speelt voor mij alleen gevoelsmatig.
Andersom geldt hetzelde voor alternatieve muziek, vooral de harde soort dan welteverstaan. Ik noem maar een paar namen die voor mij gevoelsmatig als blank gekarakteriseerd kunnen worden (just from the top of my head): o.a. Slipknot, Gorefest, Slayer, Rammstein. Dan moet ik er wel bij zeggen dat dit vooral komt doordat hun muziek niet aan mijn eerder genoemde criteria voldoet.
Zo staan er toch altijd een hoop R&B en H nummers in de Top 40. De laatste jaren vaak zelfs op nummer 1. Deze notering moet toch ergens vandaan komen?
Je wilt toch zeker niet beweren dat heel Bijlmer eerst in slaapzakken voor de Free Record Shop heeft gelegen en vervolgens de benodigde omzet heeft veroorzaakt voor een nummer 1 positie? Uh uh, dacht het niet he. Vele blanken met een enigszins zwarte smaak zal je bedoelen. Dit verschijnsel zie je ook in heel wat andere landen.
Zo zie je maar dat de term strictly for my niggaz voor R&B en H maar betrekkelijk is.
Muziek die ik nu veel draai:
next - welcome 2 nextacy
craig david
Dr. Dre - Chronic 2001
Ludacris - Back for the First Time
Nate Dogg - Prodigal Son
Nelly - Country Grammar
2Pac - Greatest hits - Disc 1
2Pac - Greatest hits - Disc 2
ruff endz
Ruff Ryderzz - Ryde or die vol.2
Shaggy - Hot Shot
Snoop Dogg - Dead Man Walkin'
xzibit - restless
2Pac_-_Until_The_End_Of_Time_-_CD2
2Pac_-_Until_The_End_Of_Time_-_CD1
The Beatnuts - Stone Crazy
The Beatnuts - Take It or Squeeze It
quote:Jij bent gewoon net (lees veel) iets slimmer dan de gemiddelde Amerikaan. Daar verkoopt het prima. Hier doen we het gewoon met een beat zonder zang.
Op donderdag 23 augustus 2001 23:55 schreef Jay-B het volgende:
Naarmate ik meer naar radiostations als Q the Beat luister, bladen als The Source lees en tv kijk, begin ik steeds meer te balen van de hedendaagse R&B en HipHop. Ik ben dan maar 15 jaren jong, maar luister sinds ik klein was al naar dit soort muziek.Vroeger (resp. jaren '94/'95/'96, nog eerder vaak nog beter) had vooral HipHop wat meer betekenis, niet alleen dat fuck ya dit fuck ya dat, een meer inhoudende tekst.
Tegenwoordig lijkt het alsof de HipHop-scene alleen nog maar draait om "the beat" en gescheld. Neem nou Eminem, vrijwel al zijn teksten gaan over hetzelfde, maar de beats en het (verbale) geweld maken hem juist populair.Hetzelfde geld voor R&B: hedendaagse R&B kan je nog maar weinig in opgaan, in wegdromen... het is weer the beat that counts! Zodra het mannen zijn is het van baby i miss you blabla, en als het vrouwen zijn is het van caught you with the girl nextdoor.
Wat is er toch gebeurt met die twee muziekstijlen? Of is dit altijd al geweest, en ben ik opeens erg gaan opletten? Als je The Source (hiphop lifestyleblad) doorleest kom je tientallen brede gasten tegen met ongelofelijk domme koppen en goud en sierraden, die nog te dom zijn om voor de duvel te dansen, en dan een kop erboven als "We dead serious why? tha f**ck u think we playin!!!" (met de spelfouten er notabene in!) Ik zie de lol van die twee muziekstijlen er niet meer in.
Ben benieuwd wie dezelfde mening deelt, of juist vind dat ik uit mn nek loop te lullen (kan heel goed want het is al laat op de avond)
Tuurlijk als ik mijn cd collectie doorneem zou ik er niet aan moeten denken als alles alleen instrumentaal was. Dan word ik vast ook sommige nummers na 2 minuten zat, die ik met tekst wel een paar keer meer zou draaien. Een beetje tekst maakt het gewoon compleet. De "beat" van een nummer zal het toch een goed of slecht nummer maken. Tekst zal niet zoveel invloed als de "beat" hebben zolang het maar lekker klinkt.
De tekst inhoud van nu en vroeger is ook niet veel veranderd. De woorden die ze gebruiken zijn gewoon veranderd.
Neem nou een hiphop band zoals Arrested development hun cd "3 years 5 months and 2 days in the life of.." (1992) dat is een cd met "positieve" rap. Pak nu een cd van speech heb je weer een hiphop cd met "positieve" rap ook zonder gefuck en nigga nigga. De cd's van speech zijn toch echt van deze tijd en niet van 92/95.
Pak je een cd van NWA ~ straight outta Compton (1988) op die cd staat toch een hoop gefuck en nigga nigga op. Die cd gaat toch over wat voor stoere dingen ze wel niet zouden doen en hoe goed ze zijn. Die cd's heb je nu ook nog neem Eminem.
Ik heb niet zo het idee dat de teksten zo zeer veranderd zijn, de "beat" aan de andere hand is heel anders. De "beats" die Dr. Dre maakte met NWA klinken echt anders dan de "beats" die hij nu maakt. Dat is ook weer niet zo gek om nou 13 jaar naar het soortgelijke "beatje" te luisteren is ook niks.
Persoonlijk hou ik wat meer van de wat eerdere hiphop van rond de jaren 90 tot ongeveer 95. Dat komt door de "beat" en niet door de tekst.
R&B is gewoon een andere muziek soort dan hiphop. Joe of R. Kelly maaken naar mijn idee nog steeds goeie R&B. Dat komt naar mijn idee omdat de meeste nummers van hun niet zo richting de 2-step "beat" gaan. Waar ik zelf niet zo gek van ben. Puur kwestie van smaak.
Denk dat dat ook de grootste verandering in de R&B en hiphop muziek is. De "beat" is gewoon met zijn tijd meegegaan.
Hier zou ik eigenlijk niet op moeten ingaan maar zwarte muziek zuigt??
BB king
Bob Marley
Marvin Gay
Jimmy Hendrix
Miles Davis
De Beastie Boys heben vroeger toch ook wel paar vette hiphop tracks gemaakt.
P.s. Die "spelfouten" zitten er expres in dat maakt het makkelijker om te rijmen.
"Right about now, I want to send a shout-out to each and every nigga who's shown Me love through the years," said the Lord, His booming voice descending from Heaven. "I got mad love for each and every one of you niggaz. Y'all real niggaz out there, you know who you are. Y'all was there for me, and it's about time I'm-a give some love back to God's true crew."
"All y'all niggaz, y'all be My niggaz," the Lord added.
As of press time, God has thanked nearly 7,000 of His niggaz, including those in New York's Bad Boy and Ruff Ryders posses, the No Limit soldiers and Cash Money Millionaires holdin' it down in New Orleans, Nelly and the whole St. Lunatics crew, Busta and the rest of the Flipmode Squad, His peeps from back in the day, and all the real ruffneck niggaz in lockdown. He also sent shout-outs to everybody in the Old School, as well as to Lil' Bow Wow and all the other new niggaz just coming up.
"Mad props to P. Diddy, Jay-Z, DMX, Lil' Kim, Mystikal, Eve, Ja Rule, Jadakiss, Trick Daddy, and Xzibit. And one love to Meth, RZA, GZA, Ghostface, and the rest of My real niggaz in the Wu-Tang Clan," the deity said. "These My beloved niggaz, with whom I be well-pleased."
Now nearing the 48-hour mark, the Lord's first-ever reciprocal shout-out shows little sign of slowing down. Based on estimates of the number of rappers who have thanked Him in liner notes over the past 20 years, hip-hop experts say the historic shout-out is likely to continue through early next week.
In addition to rap's current stars, God offered shout-outs to the original hip-hop heads, including such pioneers of the art form as Grandmaster Flash, Busy Bee, Melle Mel, Jazzy Jay, Kool Moe Dee, Afrika Bambaataa, DJ Red Alert, the Cold Crush Brothers, Fab 5 Freddy, Kurtis Blow, Kool Herc, and the Funky 4+1.
God also offered shout-outs to the many DJs, record labels, magazines, TV shows, and radio stations that have tirelessly supported hip-hop over the years. Among them are Def Jam, Tommy Boy, Jive, Roc-A-Fella, Rap Pages, The Source, Right On!, The Box, Funkmaster Flex, Ed Lover and Dr. Dre, WBLS 107.5, KISS-FM, and Hot 97.
"For supporting the many artists who have supported Me so faithfully, I say thank you," God said. "All praise to Devante Harrell, Wanda Simmons, LaShell Thomas, and everybody else at Uptown/MCA for making this possible."
As a further sign of His love for the hip-hop community, God assured the nation's rappers that He is taking good care of all their peers currently with Him in heaven.
"Tupac, Notorious B.I.G., Eazy-E, Scott LaRock—some of y'all niggaz are already up in this bitch," the Lord said. "For those of you who were left behind, know that the Lord has got your dead homies' backs. Faith [Evans], I promise I'm taking real good care of your Biggie. He resting in crazy peace, no doubt."
Thus far, God has not played favorites, thanking such fallen-off acts as Hammer and Vanilla Ice in the same breath as vital artists whose careers are still going strong. The Lord has also seen fit to thank the little-known likes of Baby Tragic, DJ Phreek Malik, and Da Ill Collector—MCs so obscure that virtually no one within the hip-hop community has heard of them. All rappers, God explained, are equal in His sight, and none are too small to escape His notice.
"God sees even the smallest sparrow fall," said Dr. Cornell West, Harvard University professor of African-American studies and philosophy of religion. "The same is true of MCs: Whether a major superstar or a complete unknown, all rappers are His children, and He loves them all."
The sheer volume of names notwithstanding, the nation's rappers are deeply touched by God's gesture of tribute and appreciation, with many stating that they "feelin' Him."
"God is the Original," Brooklyn-based rapper Mos Def said. "The world is ruled by the wealthy and the wicked, but all respect due to the Creator who made this world and who will one day bring justice to the wicked and righteous alike."
Despite the overwhelmingly positive response among rappers, the Lord is drawing fire in certain circles for His use of the word "nigga." On Monday's Larry King Live, conservative activist Rev. Calvin Butts, a longtime ally of the Lord, blasted Him for His "shocking, unexpected use of the racially loaded N-word." Some concerned parties, including decency crusader C. Delores Tucker, Sen. Orrin Hatch (R-UT), and members of the San Francisco-based What About The Children? Foundation, are calling for a boycott of church services until God issues an apology.
Reacting to the controversy, many in the hip-hop community are rushing to the Lord's defense.
"The word 'nigga' means different things depending on how it's used and who's saying it," rap legend and Public Enemy frontman Chuck D said. "Judging from context, God obviously wasn't being derogatory. He was using 'nigga' as a blanket term of affection for all His true supporters on the rap scene. At one point, He said, 'I wanna give a shout-out to Ad-Rock, MC Serch, and my man Dan The Automator—all y'all is real niggaz in My all-benevolent sight.' Considering the fact that Ad-Rock and Serch are Jewish, and the Automator is Asian-American, it's clear God isn't talking about race here. He's just paying respect to all those who have paid respect to Him."
"God's the ultimate playa, so naturally He's going to have some haters," rapper Ice Cube said. "But these haters need to realize that if you mess with the man upstairs, you will get your ass smote. True dat."
Als je een lekkere mix tussen soul, funk, hiphop en R&B zoekt, luister dan maar eens wat van Spearhead.
quote:Waarschijnlijk ben jij de grootste neanderthaler gezien je domme opmerkingen
Op woensdag 29 augustus 2001 16:31 schreef Wisp het volgende:[..]
neanderthalers maakten al muziek, op een soort trommels.. en die waren blank
quote:Niet mee eens, meer dat ze met de flow meegaan, sommige mag ik wel, maar dan al die vrolijke en geile negers cq negerinnen die een liedje maken... geef mij maar House of Pain en andere oude groepen. Eminem zegt meer dan de meeste mensen denken, P. Diddy, Puff Daddy, Pappadidipop heeft ook leuke nummers gehad (die ik meer als projecten zie), en oldschool blijft cool
Op vrijdag 24 augustus 2001 00:13 schreef AReLaXeD het volgende:
De kwaliteit is hard hollend achteruit gelopen, daarmee ben ik het volkomen met je eens. Gasten zoals Eminem, P. Diddy etc. doet het echt alleen voor het geld en verneuken zo de muziek. Dit is volgens mij wel met (bijna) alle muzieksoorten zo. Als een bepaalde muziekstyle populair word zie je altijd wel gasten die een poging doen om er geld uit te halen... Helaas.
quote:Ik ken trouwens nog aardig wat hip-hop met inhoud.
Op vrijdag 07 september 2001 23:15 schreef Toelet het volgende:
Op zich ben ik het met velen van jullie eens, "vroeger" had de hip-hop nog inhoud. Nu nogsteeds vind ik. Er wordt wel veel in gescholden maar 2Pac zei ooit:" Gangstharap is rappen over je leven, je "hood", je toekomst.." Dit wordt nogsteeds gedaan... dus op zich is het nogsteeds hip-hop.
Kijk dat je ook van die zielige commerciële rip-off rappers hebt kan ik ook niks aan doen. Kijk is verder dan TMF/The Box/MTV dan vind je nog wel is de goede rap/hip-hop...
En ik vind ook niet echt dat hip-hop vroeger meer inhoud had dan nu.
Als je de moderne/commerciële stijl zat bent, raad ik je aan naar bovengenoemde artiesten te luisteren.
En als je van hiphop houd, check dan de Lyricist Lounge op MTV. Dat is een programma van de hand van het New yorkse independent hiphop-label "Rawkus". Check dat label (Artiesten o.a. Mos Def, Pharoah Monch e.a.)
Greetz,
AcidFog!
"The Rulers Back!!!!!!!"
En wat iemand mij over Hip hop heeft uitgelegd en verteld is dat er een hoop goed spul tussen zit, maar dat het wel moeilijk te verkrijgen valt. En het genre is BREEED.
AudioGalaxy heeft trouwens ook nog een aardige uitleg:
http://www.audiogalaxy.com/list/index.php?&styleID=137
quote:En zo is 't, 'listen to da man'. Het is een schande dat dat gejammer van tegenwoordig voor 'R&B' moet doorgaan, want het is eigenlijk een belediging voor de muziek van Otis Redding, Marvin Gaye of Curtis Mayfield.
Op vrijdag 07 september 2001 20:04 schreef Citroentje het volgende:
Tegenwoordig is de echte commerciële R&B allemaal hetzelfde geworden. Maar toch vind ik dat er nog wel een paar artiesten zijn die toch boven de hypercommerciëlen (R. Kelly, Joe enzo); Maxwell en D'Angelo. Dat zijn nog eens R&B-artiesten die imho artiesten als Bill Withers, Otis Redding ed mogen opvolgen.
quote:Het laatste album van Prodigy (van Modd Deep dus..) is toch wel flink commecieel ben ik bang. Zelfs een Ca$h Money rapper erop.. Luister naar tracks als Diamond en Y.B.E. en zelfs Mobb Deep is evil commercieel..
Op woensdag 05 september 2001 17:22 schreef Buddha_Monk het volgende:
Mobb Deep - Die lui blijven gewoon goed... trekken zich nix aan van die cash/hoes/fuck dit/fuck dat shit en blijven gewoon vette shit maken...
Verder: iemand voor me heeft het al gezegt, maar waarsdchijnlijk draait het er op uit dat hiphop zichzelf met die commeciele troep kapot maakt, en dan weer opnieuw origineel begint te worden..
Afgezien van Ca$sh Money en No Limit vind ik het trouwens wel meevallen met verschrikkelijk slechte hiphop.. Ik luister met veel plezier naar nieuwe muziek van de Beatnuts, ook al is dat volkomen inhoudsloos, of Beanie Sigel, ook al volgt hij gewoon een formule..
quote:Slum Village - Raise It Up
I ain't about shit
Nope, what me dog
I don't floss nope
I ain't that nigga Jay dee uh uh
You ain't never seen me balling out at the bar right?
I don't rock my ice and bounce foreign cars
And my Rover ain't the hottest Rover you ever seen
That ain't a TV screen
It ain't sitting on eighteens dog
I aint gaining no green and my chain don't swing uh
I ain't doin my thing
I ain't doin a thing
I ain't got none of that dough with none of them cars
I ain't fucked none of them hoes in none of them bars
I don't smoke weed
I ain't use to mess with this three's
I ain't from the D
No I wasn't blessed with the beats
I don't be at the spot swinging my chain like this
Swinging my thing til these motherfuckers bang my shit
I don't sip 'Mo
I ain't never popped Cris'
This Rollie just don't look right sitting on my wrist huh?
Uh Uh wasn't me
Dip the Sean John
Sip the cham' Don
Shit you want some
I don't hold heat
Naw I ain't never caught a case
I don't know what titles to trace
I ain't as tight as they say
I don't ball out with my click at all
But I do show niggas how to spit this bar
Flow make the hoes put the dick at y'all
S-V beeyatch, What the fuck you thought?
What
Ik heb nog niets verder van Slum Village gehoort, mar dit leek me wel toepasselijk..
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 23:55 schreef Jay-B het volgende:
Naarmate ik meer naar radiostations als Q the Beat luister, bladen als The Source lees en tv kijk, begin ik steeds meer te balen van de hedendaagse R&B en HipHop. Ik ben dan maar 15 jaren jong, maar luister sinds ik klein was al naar dit soort muziek.Vroeger (resp. jaren '94/'95/'96, nog eerder vaak nog beter) had vooral HipHop wat meer betekenis, niet alleen dat fuck ya dit fuck ya dat, een meer inhoudende tekst.
Tegenwoordig lijkt het alsof de HipHop-scene alleen nog maar draait om "the beat" en gescheld. Neem nou Eminem, vrijwel al zijn teksten gaan over hetzelfde, maar de beats en het (verbale) geweld maken hem juist populair.Hetzelfde geld voor R&B: hedendaagse R&B kan je nog maar weinig in opgaan, in wegdromen... het is weer the beat that counts! Zodra het mannen zijn is het van baby i miss you blabla, en als het vrouwen zijn is het van caught you with the girl nextdoor.
Wat is er toch gebeurt met die twee muziekstijlen? Of is dit altijd al geweest, en ben ik opeens erg gaan opletten? Als je The Source (hiphop lifestyleblad) doorleest kom je tientallen brede gasten tegen met ongelofelijk domme koppen en goud en sierraden, die nog te dom zijn om voor de duvel te dansen, en dan een kop erboven als "We dead serious why? tha f**ck u think we playin!!!" (met de spelfouten er notabene in!) Ik zie de lol van die twee muziekstijlen er niet meer in.
Ben benieuwd wie dezelfde mening deelt, of juist vind dat ik uit mn nek loop te lullen (kan heel goed want het is al laat op de avond)
quote:heeeee hoezo is dit precies hetzelfde als wat er op
Wanneer ik in de media ook maar iets bespeur van de hedendaagse R&B en HipHop, dan begin ik gewoon echt te balen.
Vroeger (resp. jaren '94/'95/'96, nog eerder nog beter) had vooral HipHop wat meer betekenis, niet alleen dat fuck ya dit fuck ya dat, een meer inhoudende tekst. Ook was het allemaal niet zo negatief als tegenwoordig.
Tegenwoordig lijkt het alsof de HipHop-scene alleen nog maar draait om "the beat" en gescheld. Neem nou Eminem, vrijwel al zijn teksten gaan over hetzelfde, maar de beats en het (verbale) geweld en geschockeer maken hem juist populair.Hetzelfde geld voor R&B: bij hedendaagse R&B kan je nog maar weinig in opgaan, in wegdromen... het is weer the beat that counts! Zodra het mannen zijn is het van baby i miss you blabla, en als het vrouwen zijn is het van caught you with the girl next door, so now i'll cut your dick off.
Komt nog bij dat ik sinds een tijdje (hoewel, al een paar jaar eigenlijk al) mezelf ook openstel voor andere muziek genres zoals rock, jazz, fusion, alternatief, techno, d 'n b...en daardoor daar over ga nadenken en onbewust vergelijkingen ga trekken.
Wat is er toch gebeurd met die twee muziekstijlen? Of is dit altijd al geweest, en ben ik opeens erg gaan opletten? Als je The Source (hiphop lifestyleblad) doorbladert kom je tientallen brede gasten tegen met ongelofelijk domme koppen en goud en sierraden en dan een kop erboven als "We dead serious. why tha f**ck u think we playin!!!"
Gelukkig ga ik bij een blad als Vibe wat dat betreft soepeler doorheen.Frankly, ik zie de lol van die twee muziekstijlen er niet meer in. Wat jullie?
-----
...hmmmmm...indolicious!
are you indolicious ???
hahahahaha
anyway ik copy paste mijn commentaar wel ff van veryazn want ik heb geen zin om het nog een keer te moeten typen
tja .....
Hip Hop was al about fun and $h!t ....
Give me back the days of
Sugar Hill Gang, Full Force, Bell Biv Devoe, Johnny Gill, Cameo, Boys 2 Men (hun 1ste cd was, is en blijft hun BESTE cd !!! Motownphillyyyyyyyy), R.Kelly (& Public Announcement, met hun cd Born In The 90's), Blackstreet (ook hun 1ste cd), Montell Jordan en all die "New Jack Swing" zoals dat toen werd genoemd.
Kijk maar naar nummers als "This Is How We Do It", "Bootycall", "Baby Be Mine", "My my my", "Rub You The Right Way", "She's Got That Vibe" etc etc etc ...
Die nummers zijn van way back begin jaren 90 en die zijn nog steeds da bomb !!!
Ze zijn soms beter dan hedendaagse nummers die uitkomen vind ik .....
Maar dat is mijn mening ..... guess I'm from the 80's ..... toen het nog break dance, electric boogie & hip hop was .....
Ben ik de enige die dat vind of ben ik gewoon old ???
I'm outtie ....
quote:nee maar jij vind dat goed(ik ook wel,sommige)maar ik denk dat de gastjes van 18 zeggen wat een kutmuziek
Sugar Hill Gang, Full Force, Bell Biv Devoe, Johnny Gill, Cameo, Boys 2 Men (hun 1ste cd was, is en blijft hun BESTE cd !!! Motownphillyyyyyyyy), R.Kelly (& Public Announcement, met hun cd Born In The 90's), Blackstreet (ook hun 1ste cd), Montell Jordan en all die "New Jack Swing" zoals dat toen werd genoemd.Kijk maar naar nummers als "This Is How We Do It", "Bootycall", "Baby Be Mine", "My my my", "Rub You The Right Way", "She's Got That Vibe" etc etc etc ...
Die nummers zijn van way back begin jaren 90 en die zijn nog steeds da bomb !!!
Ze zijn soms beter dan hedendaagse nummers die uitkomen vind ik .....
Maar dat is mijn mening ..... guess I'm from the 80's ..... toen het nog break dance, electric boogie & hip hop was .....
Ben ik de enige die dat vind of ben ik gewoon old ???
p.s. ken je nog :the tuffcrew:My part of town
en :K9-posse?
quote:De namen klinken bekend in de oren maar ik moet nummers horen ......
Op zaterdag 22 september 2001 18:07 schreef che het volgende:[..]
nee maar jij vind dat goed(ik ook wel,sommige)maar ik denk dat de gastjes van 18 zeggen wat een kutmuziek
p.s. ken je nog :the tuffcrew:My part of town
en :K9-posse?
Of anders The RocksteadyCrew .....
BTW hypocriet ... tja .... kan wel ... ik zeg niet dat ik de hedendaagse R&B en Hiphop, Rap afkraak maar vroeger was the vibe toch heel anders .... en dat mis ik vaak in het heden.
Ik geeef eerlijk toe dat ik Eminem beluister en nog meer van de commerciëlere dingen maar dat wil niet zeggen dat ik alles goed vind ....
Ik merk dat ik de laatste tijd toch meer naar de wat oudere Hiphop,Rap en R&B luister, en dan met name uit de periode van 86 tot 94 ongeveer ....
Zoals Johnny Gill, Full Force, Heavy D, Bell Biv Devoe, New Edition en dat soort groepen ....
Anyway, music is tegenwoordig niet echt meer vernieuwend, toen Timbaland met zijn SCHOK BEATS uitkwam rond 94 (op Aaliyah d'r 2e cd - One In A Million - en later ook met Missy Elliot) was dat innovatief, iets nieuws maar tegenwoordig is dat ook weer standaard ..... niet dat ik dat zo slecht vind maar er is niets vernieuwends ...
Ach ja .... ben benieuwd wanneer er weer een nieuwe sound wordt gecreëerd en wanneer dat weer standaard wordt.
De jaren 80 en eerder blijft gewoon tijdloos, kijk maar naar artiesten als Marvin Gaye, The Isley Brothers, Gregory Abbot etc etc etc ....
Elke generatie (die voornamelijk naar Soul, Hiphop etc luitsteren) kennen die artiesten wel.
Anyway I'm outtie .... genoeg geluld voor vandaag.
Daarom ben ik ook zo blij, dat ik zo slim ben geweest om tijdens de hoogtijdagen van YO! MTV RAPS de videorecorder overuren te laten draaien.
Public Enemy, Rakim, NWA, Spearhead, Live Squad, Run DMC, Nice 'N Smooth, EPMD, Queen Latifah, Geto Boys, Digital Underground, Lords of the Underground etc. etc. etc. op afroep
quote:"Either ya breath HipHop or ya country" - Suge Knight
Jay B
Als je kwaliteit hiphop nodig hebt / wilt, dan hoef je niet ver te zoeken, want je creert je eigen style / smaak en daar leef je naartoe (automatisch naar de spots waar je ze kan kopen).
kijk bijv. eens naar Boot Camp Click (rasta-hiphop) is niet commercieel, tuurlijk hebben ze featurings met bekenden, maar als dat je drempel van commercie is dan mag je ophouden, dan zul je nooit 1 worden met de muziek waar je zo erg probeert van te houden
"Hip Hop gives me love/and I give it right back" - Nine
Gasten als P.Diddy / Jay-Z / Master P zijn namen die beter in een Rap topic genoemd, dan in een HipHop topic (er is een verschil, voor als je dat nog niet wist )
Pico Records - Amsterdam Bijlmer - The place to get yours
East & West
Oja, en dan nog die bullshit over East & West.. daar word ik toch altijd zo schijtziek van. Er is geen East & West, hip-hop is UNIVERSAL. Op "It Was Written" hookte Nas uit QB toch ook up met Dre uit Cali? En dat was in '96 = ten tijde van de beef met Pac en Big. Wat is het probleem? Het gaat niet om waar je vandaan komt.
Nu ook weer met de beef tussen Nas en Jay-Z.. peops uit Brooklyn en Marcy zeggen op Hot '97 dat ze "Ether" van Nas doper vinden dan "Super Ugly" van Jay-Z, ook al komt Jay-Z uit "hun" hood.
Er is geen east en west qua VECHTEN ofzo, eerder qua muziekstijl, want die stijlen kunnen ook totaal anders zijn. Mykill Miers, Dilated Peoples.. komen uit de zogenaamde "Westcoast" en dat is toch zo andere hip-hop dan Tupac om maar even een heel bekend voorbeeld te noemen.
Sampling
Samplen is hip-hop. Begrijp je dat niet of wil je dat niet begrijpen dan moet je het ook niet gaan luisteren want dan ga je jezelf alleen maar ergeren. Het ligt natuurlijk totaal aan de manier WAAROP het gebeurt. Een DJ Premier die voor Big Shug's nummer "Crush" een sample van Strawinsky zo DOPE gebruikt, daar heb ik alleen maar respect voor.
Praten we over Puffy die complete hip-hop beats jackt (zoals "I Got 5 On It") => dat is WACK.
Hip-hop samplen is wack, oude jazz/klassieke/etc. platen samplen en daar een dope hip-hop beat van weten te maken, dat is koel.
Conclusie
Zoals jullie wel gemerkt zullen hebben ben ik vooral een liefhebber van de underground hip-hop en niet de commerciele kant van het geheel. Want die commerciele kant is nou eenmaal niet zo mooi als de andere kant.
quote:[/b]
Op zondag 23 december 2001 16:25 schreef dunniecash het volgende:
Commercieel of niet
Het valt me op dat veel mensen die zeuren over de hip-hop en r&b van tegenwoordig alleen de commerciele varianten kennen. Ik zie hier namen langskomen als Eminem, D-12, Master P, Snoop, Nelly, etc. die zijn allemaal zo commercieel als het maar kan (geworden).
Ga een keer langs Fat Beats op de Singel of gewoon je local vinylstore en check es een keer een artiest waar je nog nooit van gehoord hebt, zo leer je nieuwe dingen kennen. J-Zone bijvoorbeeld, die gast maakt z'n eigen beats en die zijn TOTALLY different vergeleken met Dre's beats oid. Zone geeft geen moer om al die gangster shit ("So I play Duck Hunt, to avoid going to prison"). Het is meer de hip-hop van bragging & boasting, battle ish en bovenal grappig.
Idd Fat Beats wil nog wel eens 'minder commerciele' hip hop verkopen , jammergenoeg zijn dat wel vaak ook 'minder in het gehoor liggende' platen voor het grote publiek waardoor deze dingen op partys weinig bekend worden , daarnaast vinnik ook dat het grootste deel van die 'onbekende' platen
voornamelijk uit puur gezeik/gefuck bestaat waardoor het misschien wel leuk klinkt maar voor 1x tje ofzo.
quote:Hmmz vind dit een te 'geromantisseerd' verhaal , het is gewoon simpel , de grote platen bazen wileden in het begin van de jaren 90 hun muziek het best vekopen , toen hebben ze maar een of andere campagne ingezet waarbij hun 'artiesten' zo hard mogenlijk moesten schreeuwen van welke kant ze kwamen , omdat het zogenaamd iets heel anders was , terwijl men de zelfde samples gebruikte etc . Die typische 'East/West coast' stijl is gewoon een verkoopmethode meer niet.
East & West
Oja, en dan nog die bullshit over East & West.. daar word ik toch altijd zo schijtziek van. Er is geen East & West, hip-hop is UNIVERSAL. Op "It Was Written" hookte Nas uit QB toch ook up met Dre uit Cali? En dat was in '96 = ten tijde van de beef met Pac en Big. Wat is het probleem? Het gaat niet om waar je vandaan komt.
Nu ook weer met de beef tussen Nas en Jay-Z.. peops uit Brooklyn en Marcy zeggen op Hot '97 dat ze "Ether" van Nas doper vinden dan "Super Ugly" van Jay-Z, ook al komt Jay-Z uit "hun" hood.
Er is geen east en west qua VECHTEN ofzo, eerder qua muziekstijl, want die stijlen kunnen ook totaal anders zijn. Mykill Miers, Dilated Peoples.. komen uit de zogenaamde "Westcoast" en dat is toch zo andere hip-hop dan Tupac om maar even een heel bekend voorbeeld te noemen.
quote:opzich niet cool , wel heel logisch aangezien hiphop toch meer om de tekst dan om de beat zou moeten gaan , ik heb er geen problemen mee als producers/djs sampelen , behalve als ze gaan zeggen dat ze het helamaal zelf gedaan hebben {wat dus niet mogenlijk is wanneer je samples gebruikt} , maarja aan de andere kant zeggen dat je oud materiaal gebruit heb zou het natuurlijk niet echt goed doen in de publiciteit
Sampling
Samplen is hip-hop. Begrijp je dat niet of wil je dat niet begrijpen dan moet je het ook niet gaan luisteren want dan ga je jezelf alleen maar ergeren. Het ligt natuurlijk totaal aan de manier WAAROP het gebeurt. Een DJ Premier die voor Big Shug's nummer "Crush" een sample van Strawinsky zo DOPE gebruikt, daar heb ik alleen maar respect voor.
Praten we over Puffy die complete hip-hop beats jackt (zoals "I Got 5 On It") => dat is WACK.
Hip-hop samplen is wack, oude jazz/klassieke/etc. platen samplen en daar een dope hip-hop beat van weten te maken, dat is koel.
quote:hmmz ik ben een liefhebber van veel soorten hiphop maar ik zou nou net niet kunnen zeggen wat als commercieel/nbiet commercieel beschouwd wordt , er ligt genoeg 'hiphop' {op cd} in de FRS die niet als 'commercieel' beschouwd wordt {als je een beetje zoekt} , voor erchte crap , kan je altijd nog naar fatbeats/rythm import/ of dat platenzaakje op de wallen gaan maar de kans dat je daar nou echt goede producties tussen vind betwijfel ik , een echte MC kan je toch pas beoordelen als ie op het podium staat , en een echte DJ als ie achter de draaitavel staat , dat kan je op cd/lp nooit beoordelen
Conclusie
Zoals jullie wel gemerkt zullen hebben ben ik vooral een liefhebber van de underground hip-hop en niet de commerciele kant van het geheel. Want die commerciele kant is nou eenmaal niet zo mooi als de andere kant.
peace.....
quote:Beetje behoefte aan aandacht?
Op vrijdag 28 december 2001 13:51 schreef Tranceptor het volgende:
Ik snap niet dat mensen aan een muzikaal zo beperkt genre zoveel woorden verspillen. Leuke muziek hoor voor sommige mensen, maar niet echt de moeite waard om lange discussies in het muziek forum over te hebben.
Misschien zit er wel meer achter de muziek dan je denkt en de hiphop waar de liefhebbers naar luisteren heeft in ieder geval vaak een stuk meer inhoud dan de trance waar jij naar luistert..
quote:Hmmm de psytrance waar de liefhebbers naar luisteren ook
Op vrijdag 28 december 2001 14:18 schreef Kid_RisK het volgende:[..]
Beetje behoefte aan aandacht?
Misschien zit er wel meer achter de muziek dan je denkt en de hiphop waar de liefhebbers naar luisteren heeft in ieder geval vaak een stuk meer inhoud dan de trance waar jij naar luistert..
Als je ervan houdt is het leuk, maar als andere mensen het nix vinden mag het best gezegd worden. Ik val het genre aan met valide argumenten en het is alleen maar een kwestie van zwakte om het balletje terug te gooien.
Een beat met een man die er woorden op zegt stelt nu eenmaal niet veel voor. Doch, eenvoud kan heel leuk zijn! Ik luisterde vroeger best wel wat naar hiphop, toen creativiteit in plaats van commercie nog wat meer op de voorgrond trad. Tribe Called Quest en allemaal van die oude hiphop die bijvoorbeeld op die cd van 1 van de leden van The Prodigy staat.
Nu je er toch over begon, wat voor psytrance ken je dan?
* ziet kid_risk's info: hey een purmerender... da vinci of jan van egmond?*
1984...hmm goed wijnjaar
[Dit bericht is gewijzigd door Tranceptor op 28-12-2001 20:25]
quote:Dr is een verschil tussen zeggen dat je iets niet digt of zeggen dat iets slecht is.
Op vrijdag 28 december 2001 20:17 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Hmmm de psytrance waar de liefhebbers naar luisteren ook
Muzikaal gezien luister ik echter liever naar wat klassiek of wat leuke rock. Hiphop is een simpel genre, wat je ook zegt. Hardcore/gabber bijvoorbeeld ook, r&b ook en wel meer genres. Het zal voor sommige mensen best goed zijn, dat ontken ik niet, maar waarom zoveel woorden verspillen aan een topic dat reacties zoals die van mij uitlokt. Reacties van 'meelopers' en niet 'echte' liefhebbers, waarop weer aggressief gereageerd wordt door 'echte' liefhebbers. ( alsof hun paradepaardje met een b-52 neer wordt gehaald)
Als je ervan houdt is het leuk, maar als andere mensen het nix vinden mag het best gezegd worden. Ik val het genre aan met valide argumenten en het is alleen maar een kwestie van zwakte om het balletje terug te gooien.
Een beat met een man die er woorden op zegt stelt nu eenmaal niet veel voor. Doch, eenvoud kan heel leuk zijn! Ik luisterde vroeger best wel wat naar hiphop, toen creativiteit in plaats van commercie nog wat meer op de voorgrond trad. Tribe Called Quest en allemaal van die oude hiphop die bijvoorbeeld op die cd van 1 van de leden van The Prodigy staat.Nu je er toch over begon, wat voor psytrance ken je dan?
Goatrance heb ik geen verstand van dus was t ook fout van mij om maar meteen te roepen dat goeie hiphop minder simpel is dan trance..
Maarja jou (en alle andere non-hiphop minden mensen hier)laten inzien dat hiphop wel degelijk inhoud heeft en dat t ook goede muziek is, is denk ik onbegonnen werk
quote:Jan van Egmond, jij??
* ziet kid_risk's info: hey een purmerender... da vinci of jan van egmond?*1984...hmm goed wijnjaar
van wijn heb ik trouwens net zoveel verstand als van psytrance
Ik wilde door mijn eerste reactie enkel even laten zien dat zo'n topic weinig nieuws onder de zon brengt...
quote:Daar heb je wel weer helemaal gelijk in!
Op vrijdag 28 december 2001 21:03 schreef Tranceptor het volgende:
Ik heb ook geen verstand van wijn, maar ben begonnen het te drinken. Ik ben alweer voor het derde jaar van het Da Vinci afIk wilde door mijn eerste reactie enkel even laten zien dat zo'n topic weinig nieuws onder de zon brengt...
Dit is mijn laatste jaartje op t Jec trouwens als het goed is..
De nummers worden eventjes gedraaid om vervolgens in absolute vergetelheid weg te zakken. Over 5 jaar wordt geen enkele van de huidige 'commerciele' RnB nog gedraaid.
Tussen de klassiekers van morgen zit geen enkel RnB nummer. In de top 100 lijstjes zullen ze altijd een extreme zeldzaamheid blijven.
Sommige nummers vind ik wel aardig. Meestal zijn is dat een beetje coole rap met op de achtergrond een zweverig sampletje (meestal van een oud bekend nummer) en dan een refrein dat een beetje blijft hangen. (voorbeeldje: Gangsta's paradise)
Craig David, Brandy & Monica en alles wat ermee samenhangt (meestal dat zwoele gezemel zonder enig refrein hoeft van mij echt niet.
Maar goed, da's persoonlijke smaak he?
FIfty Cent vind ik bagger, G-Unit gaat wel, Snoopdogg is nog steeds een goede, The Neptunes zijn goed, Missy maakt unieke meesterlijke beats (Pass that Dutch) Nas is een van de beter Hiphopper denk ik tegenwoordig (Als je naar tekst gaat kijken)
Hiphop van TOK vind ik wel goed, alleen ben bang dat dat bekend gaat woren, (Op tv komt) en dan zal dat ook snel niet meer echt leuk zijn, omdat iedereen het nept.
quote:Het spijt me, maar de 1e 2 albums waren erg goed, maar het 3e album miste hetgeen ze zo goed maakte; een eigen geluid. Net zoals TLC begon steeds meer af te vlakken en op de 13-in-een-dozijn R&B te lijken.
Op zaterdag 25 augustus 2001 00:23 schreef MiSS_TiquE het volgende:
En vogue
quote:woord..
Op zaterdag 25 augustus 2001 00:00 schreef Johnny Blaze het volgende:[..]
je kunt niet hip-hop beoordelen, als je alleen maar de rappers die op tv komen kent.
er is meer dan de hiphop die je op mtv en tmf ziet, op de radio hoort en in de tijdschriften leest..
de Nederlandse hiphop scene vinnik persoonlijk veel doper dan de Amerikaanse, maar dat is puur mijn mening.
Maar kijk bv eens naar de texten van Nuclear family
quote:of Opgezwolle
Dwalend in vergetelheid leven zonder leidraad.
Elke minuut is als een leven dat voorbij gaat.
Zwetend niet wetend wat die shit met je doet.
Ik steek een pen in m'n pols en vergiftig m'n bloed.
Zelfmoord en het vergeten is geen moord op m'n geweten
quote:
de tijd leert, of het tij keert
maar de liefde voor muziek blijft mn drijfveer
quote:is egt wel van een beter niveau dan de gengster/thug/biatch texten waar iedereen hiphop mee associeert..
ik doe of er niets
aan de hand is als Milosevic
Even wachten op de schaarsgeklede donkere beebs. O wacht! Daar zijn ze net! Dat verzin je toch niet
En ja hoor, de grote gouden kettingen. Wat missen we nog, even afkijken. Yep, de veel te grote kleding.
Het nummer heet overigens G-unit - stunt 101.
R&B liefhebbers aller landen, probeer mij nou eens van de kwaliteit van het bovenstaande te overtuigen.
quote:TOK Crew bedoel je? Dat is toch meer dancehall? Maarja dat word nu ook hiphop/rap/r&b genoemd sinds Sean Paul en Elephant Man hitjes hebben hier.
Op dinsdag 13 januari 2004 19:41 schreef XiChico het volgende:Hiphop van TOK vind ik wel goed, alleen ben bang dat dat bekend gaat woren, (Op tv komt) en dan zal dat ook snel niet meer echt leuk zijn, omdat iedereen het nept.
quote:toppertje
Op woensdag 14 januari 2004 22:24 schreef Linz het volgende:
wat vinden jullie van ll cool j - mama said knock you out?
Ik dig LL sowieso wel
quote:Ja, ik ben ook best gecharmeerd van hem, vooral die track.
Op woensdag 14 januari 2004 22:31 schreef Timo20 het volgende:[..]
toppertje
en jij dan?
Ik dig LL sowieso wel
quote:Cool nummer, maar ik vind 'boomin' system' van hetzelfde album nog steeds toffer... wat relaxter en minder opgefokt dan 'mskyo'... imo uiteraard. Liever ga ik nog een periode terug naar zijn weergaloze 'my radio' en 'i need a beat'... goddaymn....
Op woensdag 14 januari 2004 22:24 schreef Linz het volgende:
wat vinden jullie van ll cool j - mama said knock you out?
a. G-Unit is geen R&B, dus die laatste zin gaat niet op.quote:Op woensdag 14 januari 2004 21:29 schreef Kamphuys het volgende:
Zet hem NU op MTV en je weet waarom iedereen zo'n hekel aan het genre heeft. Volkomen cliche clipje met veel negers die met cash staan te zwaaien, in veel te dure auto's rijden. Compleet nietszeggend melodietje (geen namelijk), standaard R&B ritme wat al 10000x eerder voorbij is gekomen. Een tekst met veel *bling bling* en '24 inches' bla bla.
Even wachten op de schaarsgeklede donkere beebs. O wacht! Daar zijn ze net! Dat verzin je toch niet
En ja hoor, de grote gouden kettingen. Wat missen we nog, even afkijken. Yep, de veel te grote kleding.
Het nummer heet overigens G-unit - stunt 101.
R&B liefhebbers aller landen, probeer mij nou eens van de kwaliteit van het bovenstaande te overtuigen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |