jepquote:Op donderdag 5 augustus 2004 16:38 schreef Catch22- het volgende:
ik vind het een geil accent bij vrouwen
en ga werk zoeken ofzo.. tis vakantie en jij doet overdag een beetje rondlopen
Dat was Hendrikus van Geleene, die zo eind novemer 1794 bedacht dat de harde G ook zacht uitgesproken kon worden. Alle buren vonden het tof, daarna deed het hele dorp mee, en binnen de kortste keren sprak iedereen beneden de rivieren dit grappige taaltje.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 16:36 schreef kikoooooo het volgende:
Welke mongool heeft trouwens ooit 'bedacht' om zo debiel te gaan praten? met die domme G en dat zachte gemurmel, idioten.![]()
het liefst welquote:Op donderdag 5 augustus 2004 16:43 schreef sterre1981 het volgende:
Halloooo, dat we nou niet allemaal met een harde 'g' praten maakt de wereld toch juist een stukje veelzijdiger en daarmee interessanter. Moeten we dan allemaal klonen van jou zijn, TS?
We zijn het enige land in europa waar we met de harde G spreken, en buiten europa nog een paar arabische landen...quote:Op donderdag 5 augustus 2004 16:43 schreef sterre1981 het volgende:
Halloooo, dat we nou niet allemaal met een harde 'g' praten maakt de wereld toch juist een stukje veelzijdiger en daarmee interessanter. Moeten we dan allemaal klonen van jou zijn, TS?
het liefst nietquote:Op donderdag 5 augustus 2004 16:44 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
het liefst wel
Ook hallo!quote:Op donderdag 5 augustus 2004 16:45 schreef Overlast het volgende:
Limbo's![]()
leuk weetje, weetjequote:Op donderdag 5 augustus 2004 16:42 schreef Mxyzptlk het volgende:
[..]
Dat was Hendrikus van Geleene, die zo eind novemer 1794 bedacht dat de harde G ook zacht uitgesproken kon worden. Alle buren vonden het tof, daarna deed het hele dorp mee, en binnen de kortste keren sprak iedereen beneden de rivieren dit grappige taaltje.
ofzo![]()
gelukkig beslis jij dat niet, wat ik vind en wilquote:Op donderdag 5 augustus 2004 16:46 schreef bonke het volgende:
[..]
het liefst niet![]()
nee, in de randstad en verder overal boven de rivieren praat iedereen tenminste met een "normale" stem, onder de rivieren klinken de mensen gewoon als debielen met een spraakgebrekquote:Op donderdag 5 augustus 2004 16:48 schreef Vampier het volgende:
Ik heb altijd als ik in het de randstad kwam dat de mensen een spraak gebrek hadden... een zwaar overdreven accent wat totaal klinkt als een keel-kanker patient die zijn laatste adem uitblaast. Wees blij dat Nederland zoveel cultuur heeft en zoveel dialecten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |