abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21077428
Poll: Heb jij een Firewall/virusscanner?
  • Ik heb een firewall
  • Ik heb een virusscanner
  • allebei
  • Helemaal niks..
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  • Do what you love, love what you do!
    pi_21077442
    deze poll in navolging hierop
    Geen firewall hebben, kan dat nog
    Ik ben benieuwd
    Do what you love, love what you do!
    pi_21077453
    Allebei natuurlijk.
    pi_21077457
    "Ik heb een virusscanner"

Dus ....en nu
      donderdag 5 augustus 2004 @ 15:13:46 #5
    91816 LifeTecH
    I love dinosaurs
    pi_21077473
    beide ofcourse
      donderdag 5 augustus 2004 @ 15:14:15 #6
    12091 Sjaakman
    heeft weer wat te zeiken...
    pi_21077487
    quote:
    Op donderdag 5 augustus 2004 15:13 schreef N4rf het volgende:
    "Ik heb een virusscanner"

Dus ....en nu
    Moet je voor de gein effe dat topic lezen dat de TO aanhaalt
    Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
      donderdag 5 augustus 2004 @ 15:15:16 #7
    61776 MaddoxX
    Like I care :')
    pi_21077509
    Helemaal niks natuurlijk Allebij onnodig.. windows up2date houden en alles is perfect!
    Gewoon geen domme dingen doen! en gewoon 1x in de maand effe een freeware online scanner gebruiken.. Firewall is dus echt NUTTELOOS omdat een "echte" hacker er zo langs is met een "nieuwe" exploit als je pc NIET up2date is!
    I have no rival, no man can be my equal. ♥
      donderdag 5 augustus 2004 @ 15:16:03 #8
    12091 Sjaakman
    pi_21077530
    Kunnen mensen die voor "helemaal niks" kiezen misschien ook even hun NAW-gegevens in een post neerzetten? Dan kunnen jullie allemaal even afgesloten worden van internet.
    pi_21077541
    Een heleboel mensen hebben onbewust trouwens ook een hardware firewall omdat de Network Adres Translating (NAT) technologie waarop een router draait ook automatisch fungeerd als een passieve firewall. Die werkt in vele gevallen nog beter dan een software firewall omdat een gebruiker tenminste niet de hardware firewall kan verkloten.

Plus dat een NAT firewall op een veilig standalone systeem draait, dit itt een software firewall die op een onveilige microsoft pc draait.
      donderdag 5 augustus 2004 @ 15:16:41 #10
    12091 Sjaakman
    pi_21077550
    quote:
    Op donderdag 5 augustus 2004 15:15 schreef MaddoxX het volgende:
    Helemaal niks natuurlijk Allebij onnodig.. windows up2date houden en alles is perfect!
    Gewoon geen domme dingen doen! en gewoon 1x in de maand effe een freeware online scanner gebruiken.. Firewall is dus echt NUTTELOOS omdat een "echte" hacker er zo langs is met een "nieuwe" exploit als je pc NIET up2date is!
    Zoals ik in dat andere topic al zei...
    quote:
    Op donderdag 5 augustus 2004 15:10 schreef Sjaakman het volgende:

[..]

Is je wel eens opgevallen dat die updates komen NADAT er iets fout is gegaan?
    Dat soort shit kan je vaak ondervangen met een vuurmuur (al dan niet in een router) en een virusscanner.
      donderdag 5 augustus 2004 @ 15:17:59 #11
    61776 MaddoxX
    pi_21077577
    quote:
    Op donderdag 5 augustus 2004 15:16 schreef Sjaakman het volgende:

[..]

Zoals ik in dat andere topic al zei...
    [..]
    Nee dat houd je niet tegen met een firewall.. de exploit werkt heel anders.. de hacker krijgt een shell op jou pc en typt gewoon een command zodat i ziet welke programmas draaien en killt dat programma..
    pi_21077613
    quote:
    Op donderdag 5 augustus 2004 15:15 schreef MaddoxX het volgende:
    Firewall is dus echt NUTTELOOS omdat een "echte" hacker er zo langs is met een "nieuwe" exploit als je pc NIET up2date is!
    Dat is dus compleet onwaar wat je daar zegt, waar haal je die flauwe kul vandaan. Die exploit bevind zich op jou pc, en kan worden aangesproken op een bepaalfde poort die word gebruikt voor LAN services.

Als jij een firewall draait dan kan er helemaal geen netwerkverkeer van buiten jouw netwerk een lokale poort bereiken die voor LAN services word gebruikt.

Als je een firewall (of hardware NAT router) draait kun je dus nooit last krijgen van virussen zoals sasser, en blaster en dat soort dingen.

Puur omdat die nooit jouw pc kunnen bereiken.
    pi_21077638
    quote:
    Op donderdag 5 augustus 2004 15:17 schreef MaddoxX het volgende:

[..]

Nee dat houd je niet tegen met een firewall.. de exploit werkt heel anders.. de hacker krijgt een shell op jou pc en typt gewoon een command zodat i ziet welke programmas draaien en killt dat programma..
    En hoe komt hij bij die shell op jouw pc als er helemaal geen netwerkverkeer mogelijk is tussen zijn pc en de betreffende poort op jouw pc omdat er een firewall tussen staat?
      donderdag 5 augustus 2004 @ 15:21:26 #14
    34793 neo567
    You know who
    pi_21077652
    quote:
    Op donderdag 5 augustus 2004 15:19 schreef Promethium het volgende:

[..]

Dat is dus compleet onwaar wat je daar zegt, waar haal je die flauwe kul vandaan. Die exploit bevind zich op jou pc, en kan worden aangesproken op een bepaalfde poort die word gebruikt voor LAN services.

Als jij een firewall draait dan kan er helemaal geen netwerkverkeer van buiten jouw netwerk een lokale poort bereiken die voor LAN services word gebruikt.

Als je een firewall (of hardware NAT router) draait kun je dus nooit last krijgen van virussen zoals sasser, en blaster en dat soort dingen.

Puur omdat die nooit jouw pc kunnen bereiken.
    Dat denk ik ook
      donderdag 5 augustus 2004 @ 15:22:05 #15
    61776 MaddoxX
    pi_21077671
    quote:
    Op donderdag 5 augustus 2004 15:20 schreef Promethium het volgende:

[..]

En hoe komt hij bij die shell op jouw pc als er helemaal geen netwerkverkeer mogelijk is tussen zijn pc en de betreffende poort op jouw pc omdat er een firewall tussen staat?
    Daarom heet het een nieuwe exploit.. het werkt met exploits niet via poorten (bij sommige dan wel) maar bij de meeste echt niet hoor..
    pi_21077672
    Ik heb er een kooi omheen gezet
    pi_21077684
    sinds wanneer mogen polls in dig?
    In de ban van de mods.
    pi_21077731
    quote:
    Op donderdag 5 augustus 2004 15:22 schreef MaddoxX het volgende:

[..]

Daarom heet het een nieuwe exploit.. het werkt met exploits niet via poorten (bij sommige dan wel) maar bij de meeste echt niet hoor..
    Ow wacht, revolutie in de computer techniek, een exploit of afstand gebruiken gebeurd niet via een netwerk dat met poorten werkt.

Ik zou maar snel contact met een TU opnemen om daarop te gaan promoveren.
      donderdag 5 augustus 2004 @ 15:25:22 #19
    12221 Tijn