Hoe weet jij dat een virusscanner de helft van de virussen niet vindt als je geen virusscanner draait?quote:Op donderdag 5 augustus 2004 13:17 schreef Bigl-mo het volgende:
tuurlijk.. ik snap al die mensen ook niet met hun vertraagde norton programma's.... hele pc loopt traag... die virusscanner vind gewoon helft van de virussen niet etc..
ik zit ook nog altijd zonder beide.. en pas 1 virus gehad afgelopen 5 jaar.. door eigen stomme fout.. dusz...
Hoe weet jij dat je geen last hebt van virussen en hackers?quote:Op donderdag 5 augustus 2004 13:15 schreef kree het volgende:
Altijd hoor je iedereen maar over een firewall en een virusscanner.
Is het vreemd dat ik beide nog steeds niet heb en ik toch nog nooit last gehad heb van een virus of een hacker?
Als je zelf een beetje oplet, kan je volgens mij makkelijk zonder.
En het scheelt weer wat system resources
Wat een onzin. Een firewall heeft juist geen moer te maken met het surfgedrag van de gebruiker. De meeste aanvallen die door een firewall worden tegengehouden komen door scans op IP ranges. Het maakt dus geen flikker uit of je nu iemand achter die PC zet of niet. Anders zou een firewall voor een dedicated webserver ook overbodig zijn, daar zit tenslotte ook niemand achter te surfen.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 13:20 schreef Scor3p het volgende:
Denk dat de firewall vooral bedoeld is voor minder ervaren surfers, niet gewoon niet weten wat ze allemaal wel en niet kunnen klikken, en wat er wel en niet veilig is..
mja, webserver staat wel een firewall op ja, maar TS heeft het toch meer over thuisgebruik volgens mij.. En voor een doorsnee surfer die zijn zooi geupdate houdt heb je geen firewall nodig. Mensen die op allerlei dingen klikken, hebben juist wel wat aan een firewall, shti die geinstalleerd wordt wat op eigen houtje info wil doorsturen en backdoors, die worden door de firewall dan mooi onderschept.. Maar een ervaren surfer laat die shit in eerste instantie niet op zijn pc komen..quote:Op donderdag 5 augustus 2004 13:25 schreef Lucille het volgende:
[..]
Wat een onzin. Een firewall heeft juist geen moer te maken met het surfgedrag van de gebruiker. De meeste aanvallen die door een firewall worden tegengehouden komen door scans op IP ranges. Het maakt dus geen flikker uit of je nu iemand achter die PC zet of niet. Anders zou een firewall voor een dedicated webserver ook overbodig zijn, daar zit tenslotte ook niemand achter te surfen.
quote:Op donderdag 5 augustus 2004 13:21 schreef Megumi het volgende:
Deze mentaliteit zorgt er dus voor dat virussen zich lekker kunnen verspreiden.
Precies hetzelfde hierquote:Op donderdag 5 augustus 2004 13:15 schreef kree het volgende:
Altijd hoor je iedereen maar over een firewall en een virusscanner.
Is het vreemd dat ik beide nog steeds niet heb en ik toch nog nooit last gehad heb van een virus of een hacker?
Als je zelf een beetje oplet, kan je volgens mij makkelijk zonder.
En het scheelt weer wat system resources
Wederom pure onzin. Ik krijg thuis op mijn ADSL lijntje per dag 8000 scans. En echt niet omdat ik overal op loop te klikken. En shit die via backdoors worden geinstalleerd gaan gewoon door de meeste firewalls heen hoor. Die werken bijvoorbeeld via active-x controls en niet op specifieke poortnummers.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 13:28 schreef Scor3p het volgende:
[..]
mja, webserver staat wel een firewall op ja, maar TS heeft het toch meer over thuisgebruik volgens mij.. En voor een doorsnee surfer die zijn zooi geupdate houdt heb je geen firewall nodig. Mensen die op allerlei dingen klikken, hebben juist wel wat aan een firewall, shti die geinstalleerd wordt wat op eigen houtje info wil doorsturen en backdoors, die worden door de firewall dan mooi onderschept.. Maar een ervaren surfer laat die shit in eerste instantie niet op zijn pc komen..
Als je verder niets open hebt staan kunnen die scans ook geen kwaadquote:Op donderdag 5 augustus 2004 13:38 schreef Lucille het volgende:
[..]
Wederom pure onzin. Ik krijg thuis op mijn ADSL lijntje per dag 8000 scans. En echt niet omdat ik overal op loop te klikken. En shit die via backdoors worden geinstalleerd gaan gewoon door de meeste firewalls heen hoor. Die werken bijvoorbeeld via active-x controls en niet op specifieke poortnummers.
quote:Op donderdag 5 augustus 2004 13:51 schreef Triloxigen het volgende:
Ik heb nog nooi een firewall of virusscanner gehad..
Allemaal systeemvertragende meuk..
IDD, leuk om te zien ook hoe al die "Firewall 's nie nodig hoor!1111" mensen last kregen van Blaster et alquote:Op donderdag 5 augustus 2004 13:48 schreef Tijn het volgende:
Juist voor huis-tuin-en-keuken-gebruikers die met hun lekke ongepatchte Windows lopen te surfen is een Firewall noodzakelijk. Alle mayor exploits van de laatste tijd, zoals dat RPC-verhaal, hadden met een firewall geen kans gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |