Er bestaat niet zoiets als "overdreven voorzichtig". Zeker omdat je het niet alleen over jezelf hebt, maar ook over alle andere gebruikers van het internet.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:01 schreef kree het volgende:
en dit wil ik nog even herhalen van de vorige pagina
[..]
Natuurlijk draait het wel, maar het feit blijft, dat je computer er langzamer van wordt.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:01 schreef Lucille het volgende:
[..]
Geen idee wat jij dan verkeerd doet, ik zit nu achter een laptop met extreem magere specs (PII-266 MHz met 64 MB geheugen) en daar draait zonder probleen Norton antivirus op en BlackIce. Nergens last van. Thuis heb ik een PII-300 MHz laptop draaien met McAfee en BlackIce en dat draait ook gewoon.
Via portscans checken "ze" complete IP-ranges voor open poorten. Als die zijn gevonden kunnen ze via die poorten een trojan op je PC zetten die ze dan vervolgens kunnen gebruiken om (bijv.) te kunnen gaan spammen. Op die manier blijven "ze" zelf mooi buiten schot.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 14:57 schreef MaddoxX het volgende:
[..]
Je hebt in een klein deel gelijk der zijn natuurlijk altijd private exploits om een pc binnen te komen, maar deze zullen waarschijnlijk echt niet op home gebruikers toegepast worden.. meer op serversmaar dannog antivirus + firewall = niet nodig
Er vallen jaarlijks in Nederland ook meer doden in het verkeer als dat er mensen overlijden aan AIDS in ons land. Vind je ook dat we het probleem van HIV besmettingen in ons land bagataliseren?quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:01 schreef kree het volgende:
[..]
Nou hier zit je dus ook weer helemaal fout. Voor het zoeken naar slachtoffers hebben hackers ipscanners en bots uit gevonden.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:01 schreef kree het volgende:
[..]
Sorry, maar als je een professional op dat gebied hetzelfde zou vragen piep je wel anders (ik heb de skills niet).quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:01 schreef MaddoxX het volgende:
slindenau.. komop begin dan hack me! Als jij zegt dat ik niet veilig ben zonder virusscan of firewall..
Ik merk nauwelijks verschil.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:03 schreef kree het volgende:
[..]
Natuurlijk draait het wel, maar het feit blijft, dat je computer er langzamer van wordt.
Of niet soms..........
Daar ga ik niet op in hoor, ik vind dat er wel een verschil is tussen hiv problematiek en een virusje op de computer.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:04 schreef Lucille het volgende:
[..]
Vind je ook dat we het probleem van HIV besmettingen in ons land bagataliseren?
Daar heb je het al.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:04 schreef Lucille het volgende:
[..]
Ik merk nauwelijks verschil.
Neequote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:04 schreef slindenau het volgende:
[..]
Sorry, maar als je een professional op dat gebied hetzelfde zou vragen piep je wel anders (ik heb de skills niet).
Misschien is dat wel je denkfout. Enig idee hoeveel geld er jaarlijks verspild wordt in onze economie doordat mensen hun machine niet beveiligen?quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:06 schreef kree het volgende:
Daar ga ik niet op in hoor, ik vind dat er wel een verschil is tussen hiv problematiek en een virusje op de computer.
*Updaten..quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:08 schreef Lucille het volgende:
[..]
Misschien is dat wel je denkfout. Enig idee hoeveel geld er jaarlijks verspild wordt in onze economie doordat mensen hun machine niet beveiligen?
quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:07 schreef kree het volgende:
[..]
Daar heb je het al.
Nou nog een anti spyware erbij nauwelijks + nauwelijks = dus al meer
Anti-spyware draai je ook niet continu. Programma's als ad-aware en spybot draaien in de regel ook niet als redidente programma's.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:07 schreef kree het volgende:
[..]
Daar heb je het al.
Nou nog een anti spyware erbij nauwelijks + nauwelijks = dus al meer
Is je wel eens opgevallen dat die updates komen NADAT er iets fout is gegaan?quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:08 schreef MaddoxX het volgende:
[..]
*Updaten..
Volgens mij heeft 'ie een 8086 ofzo. Anders zou ik niet weten hoe hij zo'n last kan hebben van die "vertragingen"quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:09 schreef Lucille het volgende:
[..]
Anti-spyware draai je ook niet continu. Programma's als ad-aware en spybot draaien in de regel ook niet als redidente programma's.
Wat voor specs heeft jouw PC dan?
Dan zou ik al 1 of meerdere keren zijn gehackt.. (tenminste als op mijn range was gescant..)quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:10 schreef Sjaakman het volgende:
[..]
Is je wel eens opgevallen dat die updates komen NADAT er iets fout is gegaan?
Dat soort shit kan je vaak ondervangen met een vuurmuur (al dan niet in een router) en een virusscanner.
Mijn PC is snel genoeg (p4 2.4 ghz 256 geheugen)quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:09 schreef Lucille het volgende:
[..]
Anti-spyware draai je ook niet continu. Programma's als ad-aware en spybot draaien in de regel ook niet als redidente programma's.
Wat voor specs heeft jouw PC dan?
Ik vind het ook best knap dat hij precies weet dat het de hele boel vertraagd zonder dat hij het daadwerkelijk geinstalleerd heeft.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:10 schreef Sjaakman het volgende:
[..]
Volgens mij heeft 'ie een 8086 ofzo. Anders zou ik niet weten hoe hij zo'n last kan hebben van die "vertragingen"
Gezien de regen klachten over de RPC- en messenger-exploits van het afgelopen jaar, zijn home-users blijkbaar vaak wel het slachtoffer. En zou een simpele passieve firewall al bescherming hebben geboden. Zelfs de interne firewall van Windows XP had al die ellende kunnen voorkomen.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:13 schreef MaddoxX het volgende:
[..]
Dan zou ik al 1 of meerdere keren zijn gehackt.. (tenminste als op mijn range was gescant..)
maar ik zie het nut er niet van in dat een hacker home users gaat hacken.. servers halen ze veel meer uit.. 10mbit (scan) 100mbit(warez) en zo gaat et maar door..
Ik heb het wel is geinstalleerd, maar daarna er weer afgegooid.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:15 schreef Lucille het volgende:
[..]
Ik vind het ook best knap dat hij precies weet dat het de hele boel vertraagd zonder dat hij het daadwerkelijk geinstalleerd heeft.
Je vraag is al diverse keren beantwoord. Ik vindt: Firewall + Virusscan = onnodig.. gewoon windows up 2 date houden! Gebruik gewoon 1x in de maand een online virusscanner.. oh en wedden dat je niks vindt.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:15 schreef kree het volgende:
[..]
Mijn PC is snel genoeg (p4 2.4 ghz 256 geheugen)
maar het gaat niet om mijn pc.
het gaat hier over de vraag:
Geen Firewall hebben kan dat nog
dus allemaal weer on-topic
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |