Welnee... Ietsje voorzichtiger met de koppeling bij het wegrijden en niet meteen fel gasgeven, (hangt van het motorvermogen af, maar een benzinemotor reageert meestal iets sneller dan een dieselmotor). Voorts iets hogere toerentallen aanhouden ivm andere verdeling van de kracht-toerental verhouding. Da's al!quote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:39 schreef ParanoidEv het volgende:
[...]
En vervolgens als ik mn papiertje hebt uren oefenen om te leren rijden in een niet-diesel
Heh heb al eens geprobeerd het te doen, trapte het gas dus blijkbaar veeelste hard inquote:Op woensdag 18 augustus 2004 20:53 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Welnee... Ietsje voorzichtiger met de koppeling bij het wegrijden en niet meteen fel gasgeven, (hangt van het motorvermogen af, maar een benzinemotor reageert meestal iets sneller dan een dieselmotor). Voorts iets hogere toerentallen aanhouden ivm andere verdeling van de kracht-toerental verhouding. Da's al!
(Ik rijd inmiddels alweer een jaar of 15-16 en heb al van alles gehad: zuig- en blaasdiesels, zuig- en blaas benzines, gas, automaat, semi-automaat, vier- vijf en zes versnellingsbakken. Het komt allemaal op hetzelfde neer met wat variaties!; binnenkort hopelijk ook op de motorfiets!)
En heb je het gehaald?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 09:23 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Heh heb al eens geprobeerd het te doen, trapte het gas dus blijkbaar veeelste hard inNou rijd ik al snel te hard..
Maar goed, over half uur examen terwijl ik niet eens genoeg lessen heb gehad maar mn ouders vonden van wel.![]()
Ik weet dus al dat ik ga zakken, leuk he?
je ouders gooien graag geld weg?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 09:23 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Heh heb al eens geprobeerd het te doen, trapte het gas dus blijkbaar veeelste hard inNou rijd ik al snel te hard..
Maar goed, over half uur examen terwijl ik niet eens genoeg lessen heb gehad maar mn ouders vonden van wel.![]()
Ik weet dus al dat ik ga zakken, leuk he?
Vrijstelling binnenquote:Op donderdag 19 augustus 2004 09:15 schreef aKra het volgende:
Ik ga eens kijken of ik vandaag vrijstelling kan halen![]()
Blijkbaarquote:Op donderdag 19 augustus 2004 11:33 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
je ouders gooien graag geld weg?
Mwah... Probeer het volgende eens: Op de helling, linkervoet op de koppeling, rechterhak op de rem, rechtertenen gasgeven. Zonder handrem en zonder achteruitzakken wegrijden! Als je dat eenmaal kan dan is dat handremgedoe een eitje...quote:Op donderdag 19 augustus 2004 02:44 schreef Steve-O het volgende:
helling proef is klote
Bij de 'moderne' versnellingsbakken is dat niet meer nodig (als je niet van/naar de eerste versnelling gaat in elk geval).quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:15 schreef Five_Aces het volgende:
Dat is trouwens een techniek die bij normaal schakelen ook gebruikt wordt (heel-toe shifting) terwijl je afremt kan je op die manier evengoed je gaspendaal bedienen om tegelijk te revmatchen als je terugschakeld.
Dat heeft niks met je type versnellingsbak te maken (denk dat je in de war bent met double clutching). Op die manier schakel je zo soepel mogelijk terug met het minste tijdverlies. (auto pakt het beste op in de bocht, dus niet nog ietsje afremmen op de motor als je de koppeling loslaat) het kost je alleen heel veel oefening (ben er ook mee bezig geweest, maar kan het nog steeds niet aangezien ik nu een sequencieel systeem heb)quote:Op donderdag 19 augustus 2004 21:40 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Bij de 'moderne' versnellingsbakken is dat niet meer nodig (als je niet van/naar de eerste versnelling gaat in elk geval).
Maar goed: we gaan een beetje off-topic, die is immers het rijbewijs/rijles topic!
quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 11:14 schreef UsurPia het volgende:
joeperdepoep! ik ben afgelopen woensdag geslaagd voor het eerste motor-examen (speciale verrichtingen)
GLquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 11:44 schreef Version1 het volgende:
13.30 theorie examen![]()
en om 4 uur lessen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |