Nogmaals, het is een stuk van dik 4 jaar geleden. Ik weet ook niet meer waarom ik het heb gepost, ik weet wel dat ik het nu niet meer op zo'n manier zou postenquote:Op maandag 9 augustus 2004 00:27 schreef SingleCoil het volgende:
uitspraken als 'Homo's zijn altijd vreemd en verwijfd en apart. Het homo zijn is onnatuurlijk en is iets van de laatste tijd.' zijn m.i. niet bedoeld om de eigen stelling te onderbouwen maar om anderen mee te trekken in zijn homohaat. Maar wellicht kan hij dat zelf toelichten.
oke!quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is een stuk tekst van 4 jaar geleden gepost op tweakers.net op een ander forum. Ik snap ook niet wat er relvant aan is en waarom Raptorix het hier post.
We zijn nu 4 jaar verder en inmiddels denk ik niet meer zo zwart wit
Op mij maakt het stuk geen indruk. Ik heb wel geleerd dat je niet alles zomaar kunt zeggen. En ik moet zeggen dat ik NU niet 100% achter die tekst sta, het is te direct en bevat geen echte argumentenquote:Op maandag 9 augustus 2004 00:55 schreef m-niki het volgende:
[..]
oke!![]()
maar zoals je ziet, heeft het stuk flinke indruk gemaakt, onthou dat je dus niet zomaar alles eruit kunt flappen (ook niet als je 20 bent) it always comes back to you...
Om op goedkope wijze te wijzen op een inconsistentie in je betoog. Het was een afschuwelijk stuk, maar eenieder komt in zijn/haar zoektocht naar een eigen identiteit -en in een land waar je mag zeggen wat je wilt- wel eens op radicale standpunten uit. En het mooie is...ze kunnen ook nog veranderen...quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:53 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat is een stuk tekst van 4 jaar geleden gepost op tweakers.net op een ander forum. Ik snap ook niet wat er relvant aan is en waarom Raptorix het hier post.
We zijn nu 4 jaar verder en inmiddels denk ik niet meer zo zwart wit
ook in ons prachtige vrije land mag niet iedereen zeggen wat 'ie wil. Ik waardeer het in bsb dat hij op zijn uitspraken teruggekomen is, dat moet altijd kunnen. Het vervelende van (met name) internet is dat eenmaal gedane uitspraken je nog heel lang kunnen achtervolgen en je dus zorgvuldig moet zijn met wat je post. Dat geldt helemaal als je iets post wat beledigend, onnodig kwetsend of oproepend tot haat jegens andere groepen kan zijn.quote:Op maandag 9 augustus 2004 01:00 schreef Tup het volgende:
[..]
Om op goedkope wijze te wijzen op een inconsistentie in je betoog. Het was een afschuwelijk stuk, maar eenieder komt in zijn/haar zoektocht naar een eigen identiteit -en in een land waar je mag zeggen wat je wilt- wel eens op radicale standpunten uit. En het mooie is...ze kunnen ook nog veranderen...
maar de openingsalinea in je nieuwe essay van mei 2004 bevat ook uitingen die ogenschijnlijk nergens op gebaseerd zijn. Zo opper je dat homoseksuelen dus voornamelijk mensen van middelbare leeftijd zijn (bron graag) en dat ze op jonge leeftijd met speelgoed wat gemaakt is voor de andere sekse speelden (ook bron graag!).quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Op mij maakt het stuk geen indruk. Ik heb wel geleerd dat je niet alles zomaar kunt zeggen. En ik moet zeggen dat ik NU niet 100% achter die tekst sta, het is te direct en bevat geen echte argumenten
Ik heb uiteraard ook het 'essay' gelezen en daarinontbreken toch wel wat essentiele elementen, met name zie ik geen enkele onderbouwing voor de gedane uitspraken, die mij bovendien allemaal nogal kinderachtig voorkomen. En ik mis een duidelijke stelling, wat wil bsb nou eigenlijk bereiken met dit 'essay' ?quote:Op maandag 9 augustus 2004 01:08 schreef m-niki het volgende:
[..]
maar de openingsalinea in je nieuwe essay van mei 2004 bevat ook uitingen die ogenschijnlijk nergens op gebaseerd zijn. Zo opper je dat homoseksuelen dus voornamelijk mensen van middelbare leeftijd zijn (bron graag) en dat ze op jonge leeftijd met speelgoed wat gemaakt is voor de andere sekse speelden (ook bron graag!).
Het spelen met speelgoed voor de eigen sekse (barbies, vrachtwagens) is een typerend voorbeeld voor het stereotype rollengedrag waarin wij onze kinderen al vanaf dat ze geboren zijn induwen. Dit 'voordoen' van 'hoe het hoort' is niet de enige manier waarop kleine kinderen al gedwongen worden zich als meisjes of jongens te gedragen. Het blijkt juist uit onderzoek dat wij bepaalde eigenschappen van baby's anders interpreteren op het moment dat het geslacht van de baby's 'veranderd' (de ene keer wordt er vermeld dat het een jongetje is, de andere keer een meisje. In het geval van het 'huilende meisje' is ze waarschijnlijk zeer verdrietig, kwetsbaar, geschrokken, ze wil aandacht etc. 'Zwakke' karaktertrekken. Het 'huilende jongetje' -nogmaals, dit is hetzelde kind- is boos, woedend zgn. 'sterke' eigenschappen. Zeer interessant onderzoek by the way). (en ik kan een andere keer wel even de bronvermelding opzoeken). Wanneer kinderen met speelgoed spelen dat voor de andere sekse bedoeld is EN met speelgoed wat voor de eigen sekse bedoeld is, groeit het kind evenwichtiger op en beheerst het zowel de zgn. zwakke als de sterke eigenschappen. De meest gelukkige mensen (op elk vlak dus) bleken zowel in staat om 'mannelijke' karaktertrekken te vertonen in het openbaar als 'vrouwelijke' (ongeacht het geslacht van de persoon).
Ik zou als ik jou was, me iets meer verdiepen in wat er allemaal al onderzocht is op dit gebied alvorens dit soort boute uitspraken te doen. Het wiel is al uitgevonden, hij was rond, nu beweer jij opeens dat - ie rechthoekig is???
Louter en alleen reacties uitlokken. Zuigen en trollen is het enige wat hij kent. Zijn reacties zijn zo doorspekt met sarcasme en ironie dat hij nauwelijks serieus valt te nemen.quote:Op maandag 9 augustus 2004 01:11 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ik heb uiteraard ook het 'essay' gelezen en daarinontbreken toch wel wat essentiele elementen, met name zie ik geen enkele onderbouwing voor de gedane uitspraken, die mij bovendien allemaal nogal kinderachtig voorkomen. En ik mis een duidelijke stelling, wat wil bsb nou eigenlijk bereiken met dit 'essay' ?
Zéér goed opgemerkt.quote:Op maandag 9 augustus 2004 01:29 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Louter en alleen reacties uitlokken. Zuigen en trollen is het enige wat hij kent. Zijn reacties zijn zo doorspekt met sarcasme en ironie dat hij nauwelijks serieus valt te nemen.
BSB haat echt geen homo's, hij doet net alsof. Waarom? Omdat hij als een vrome conservatieve moslim over wilt komen en zich doodlacht om de serieuze reacties die hij krijgt.
Dit topic gaat niet echt over mij, maar laat ik zeggen dat ik zeer serieus ben, en de ste ben die zijn ongelijk bevestigd als er andere visie's worden opgebracht.quote:Op maandag 9 augustus 2004 01:29 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Louter en alleen reacties uitlokken. Zuigen en trollen is het enige wat hij kent. Zijn reacties zijn zo doorspekt met sarcasme en ironie dat hij nauwelijks serieus valt te nemen.
Klopt, ik haat geen homo-isten, het zijn ook mensen, ik prematuur enkel diegenen die daadwerkelijk hun lusten botvieren op mensen van het eigen geslachtquote:BSB haat echt geen homo's, hij doet net alsof. Waarom? Omdat hij als een vrome conservatieve moslim over wilt komen en zich doodlacht om de serieuze reacties die hij krijgt.
Meen je dit ? Ik kom/kwam maar op 2 fora, op GoT en hier op Fok! Ik geef toe dat ik inderdaad op Got ben gebanned na een vlekkeloos tijdperk van 2 jaar. Hier op Fok! kom ik al 3/4 jaar, en het is altijd goed gegaan, check mijn postgeschiedenis maar hier op Fok! als je tijd hebt.quote:Op maandag 9 augustus 2004 01:35 schreef raptorix het volgende:
De grap is ook dat je op vrijwel elk forum, binnen een week een Ban krijgt, maar aangezien niemand hem serieus neemt, vinden ze het niet eens een Ban waard.
Maar even back on postgedrag Banshee,quote:Op maandag 9 augustus 2004 08:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Meen je dit ? Ik kom/kwam maar op 2 fora, op GoT en hier op Fok! Ik geef toe dat ik inderdaad op Got ben gebanned na een vlekkeloos tijdperk van 2 jaar. Hier op Fok! kom ik al 3/4 jaar, en het is altijd goed gegaan, check mijn postgeschiedenis maar hier op Fok! als je tijd hebt.
In ieder geval alvast bedankt
Ik respecteer iedereen. Respect is het uitgangspunt. Alleen denk ik over sommige zaken anders dan de gemiddelde homo/persoon.quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:31 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Maar even back on postgedrag Banshee,
Je verkondigt respect en tolerantie te tonen aan eenieder, of het nu een boot of een fries was.
Nu maak je in je topic (22-05-2004) een paar statements over homo's die niet echt hout snijden en behoorlijk kwetsend zijn, dit noem ik duidelijk GEEN respect.
Wat is Uw antwoord hierop?
Als je dat wilt, dan zij het zo, maar dan moet je niet gaan uitdragen dat je iedereen respecteert, zeker niet als je dergelijke bewoordingen gebruikt.quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:33 schreef pro_jeex het volgende:
Ik vind dat je best mag laten merken dat je niet van homo's gedient bent.
Ben ik met je eens.quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:52 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Als je dat wilt, dan zij het zo, maar dan moet je niet gaan uitdragen dat je iedereen respecteert, zeker niet als je dergelijke bewoordingen gebruikt.
Volgens mij heb je een bar-slechte opvoeding gehad, een intelligentie van een huismus of je bent blind, als je je post van 22-05-2004 onder de noemer respect wilt brengen.quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik respecteer iedereen. Respect is het uitgangspunt. Alleen denk ik over sommige zaken anders dan de gemiddelde homo/persoon.
Zo nu en dan druk ik me uit op een manier waarvan je je afvraagt of dat de beste is, ik denk zelf van wel. In ieder geval kan ik je garanderen dat ik niemand wil kwetsen, het kan weleens voorkomen, maar dat is niet mijn intentie
En bedankt voor je medewerking en tijd
Ik kan dit stukje nog een x copy/pasten:quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:57 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Volgens mij heb je een bar-slechte opvoeding gehad, een intelligentie van een huismus of je bent blind, als je je post van 22-05-2004 onder de noemer respect wilt brengen.
Ik vind het prima dat je jezelf zo uitdrukt, maar dan moet je niet spreken over respect, dat heb je namelijk niet voor homo's.
Als je anders denkt over homo's hoef je het niet zo te formuleren, dat is al een teken van disrespect.
Vreemd soort vertalingen uit de dikke Van Dale hou jij er op na.![]()
Dit is een forum. Op een forum is het de bedoeling dat je meerdere visie's en meningen te horen krijgt. Ik zelf vind dat je eigenlijk praktisch alles moet kunnen zeggen, als je men maar niet de intentie heeft om anderen bewust te kwetsen of zwart te maken, het bekende "akkersloot"-gedrag zeg maarquote:Op maandag 9 augustus 2004 11:11 schreef SingleCoil het volgende:
Maar interessanter is natuurlijk waarom iemand dan z'n mening ueberhaupt wil uiten. Het feit dat BSB een negatieve emning over homo's heeft is zijn goed recht, maar waarom moet ik daar mee geconfronteerd worden ? En dan gaat het niet om het recht dat hij daar heeft, dat staat boven twijfel. Maar welk doel is er mee gedient, wat wil hij bij de lezer teweegbrengen ? Wellicht kan hij daar zelf iets over zeggen.
Ja, inderaad, je mening kunnen verkondigen is een groot goed en een belangrijke vrijheid, daar moeten we dus gebruik van maken.quote:Op maandag 9 augustus 2004 11:28 schreef SingleCoil het volgende:
dat ben ik ook helemaal met je eens, maar, zoals ik al eerder zei, je mag wel alels zeggen maar moet je daarom ook alles zeggen wat je vindt ? Je gaat toch alleen maar iets zeggen als je daarmee een bedoeling hebt ? Wat is jou bedoelding als je 'prikkelende' opmerkingen over homo's maakt ? Moeten anderen dat dan ook gaan vinden ? Of heb je er een andere bedoeling mee ?
daar hoeven we geen gebruik van te maken als we niks zinnigs te melden hebben.quote:Op maandag 9 augustus 2004 11:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, inderaad, je mening kunnen verkondigen is een groot goed en een belangrijke vrijheid, daar moeten we dus gebruik van maken.
Ja maar daar ging het even niet over: ik heb je een concrete vraag gesteld: wat denk je te bereiken met jou uitlatingen over homo's ?]quote:Inderdaad kun je niet alles zomaar zeggen, zeker niet als je anderen bewust wilt kwetsen. Maar dat is bij bijna nooit het geval in tegenstelling tot bv. een woelige Akkersloot
Als je nou eerst eens zou komen met argumenten waarom niet dan praten we daarna wel verder. Voorlopig staat de bewering dat geaardheid iets is waar je niet voor kiest nog altijd onaangetast bovenaan in dit topic. Aanwijzingen voor die theorie te over terwijl er door jou en BSB geen enkele bewering wordt aangedragen waarom dit misschien wel niet zo is.quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:33 schreef pro_jeex het volgende:
Dat is net zo dom als laten merken dat je niet van negers gedient bent.quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:33 schreef pro_jeex het volgende:
Eerder net zo dom als laten merken dat je niet van moslims gedient bent.quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:50 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Dat is net zo dom als laten merken dat je niet van negers gedient bent.
Bansheeboy was toen nog geen moslim. Nu is BSB moslim en heeft hij dus wel respect.quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Op mij maakt het stuk geen indruk. Ik heb wel geleerd dat je niet alles zomaar kunt zeggen. En ik moet zeggen dat ik NU niet 100% achter die tekst sta, het is te direct en bevat geen echte argumenten
..dus ook hiervoor geldt: wat moet ik met die informatie: wat denk je bij de lezers te bewerkstelligen door zoiets te roepen ?quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:33 schreef pro_jeex het volgende:
Ik vind dat je best mag laten merken dat je niet van homo's gedient bent
Dus je vindt eerdergenoemde stellingen ook dom?quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:56 schreef IPdaily het volgende:
[..]
Eerder net zo dom als laten merken dat je niet van moslims gedient bent.
Ach ja. Bepaalde zaken als het niet bestaan hebben van Abraham, Isaak en Ismael ligt moslims en bepaalde islamofielen hier natuurlijk erg zwaar.quote:Op maandag 9 augustus 2004 11:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit is een forum. Op een forum is het de bedoeling dat je meerdere visie's en meningen te horen krijgt. Ik zelf vind dat je eigenlijk praktisch alles moet kunnen zeggen, als je men maar niet de intentie heeft om anderen bewust te kwetsen of zwart te maken, het bekende "akkersloot"-gedrag zeg maar
Tuurlijk, maar de vergelijking met negers maakt het direct racisme. Maar met bijvoorbeeld moslims en/of homo's kunnen mensen hun haat maskeren door gebruik te maken van bepaalde niet relevante aspecten.quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:03 schreef Elgigante het volgende:
Dus je vindt eerdergenoemde stellingen ook dom?
Het heeft weinig zin om stokpaardjes uit de kast te halen als het gaat om homohaat in dit geval.quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:04 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ach ja. Bepaalde zaken als het niet bestaan hebben van Abraham, Isaak en Ismael ligt moslims en bepaalde islamofielen hier natuurlijk erg zwaar.
En dat wanneer een niet-moslim Mohammed een profeet (boodschapper van God) noemt, helemaal niets met respect te maken heeft. Te bewijzen dat die zelfde personen tegenover christenen "uit respect" weigeren Jezus christus de zoon van God te noemen.
En ontopic. Dat het wel erg krom is om als moslim iets tegen homo's te hebben terwijl je zelf een pedofiel als "profeet" vereerd.
quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:04 schreef Akkersloot het volgende:
En ontopic. Dat het wel erg krom is om als moslim iets tegen homo's te hebben terwijl je zelf een pedofiel als "profeet" vereerd.
Ik ben al mijn hele leven moslim, ik vraag me dus af waar je die bij je passende ridiculiteit vandaan hebt ?quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:57 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Bansheeboy was toen nog geen moslim. Nu is BSB moslim en heeft hij dus wel respect.![]()
Nee dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg alleen maar dat een normaal denkend mens niets tegen homofilie hoeft te hebben. Homofilie is immers vrijwillig en gaat tussen volwassen personen. Dat in tegenstelling tot pedofilie, waaraan de "profeet" Mohammed zich schuldig heeft gemaakt met de 9-jarige Aisha. (En ze was 6 toen hij zich met haar verloofdequote:Op maandag 9 augustus 2004 14:09 schreef IPdaily het volgende:
[..]
Want alle homo's zijn pedo's natuurlijk![]()
Dat denkt Akkkersloot echtquote:Op maandag 9 augustus 2004 14:09 schreef IPdaily het volgende:
[..]
Want alle homo's zijn pedo's natuurlijk![]()
Dat doe ik ookquote:Op maandag 9 augustus 2004 13:50 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Dat is net zo dom als laten merken dat je niet van negers gedient bent.
je houd van bloemen?quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:13 schreef pro_jeex het volgende:
[..]
Dat doe ik ook
Zie de post er voor. Trolletje.quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:13 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat denkt Akkkersloot echt![]()
![]()
Ja dat zeg je wel, in je moslim bash drift impliceer je dat homo's en pedo's gelijk zijn, anders slaat je vergelijking nergens op, niet dat dat iets nieuws is...quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:12 schreef Akkersloot het volgende:
Nee dat zeg ik helemaal niet.
Behalve dat je het weer helemaal fout had. Lees eens de betreffende post van Pro_Jeex over negers. Je zal je moslimbroeder dus af moeten vallen.quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:13 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat denkt Akkkersloot echt![]()
![]()
Zéér interssant, en heb je verder nog argumenten om je mening te staven?quote:Op maandag 9 augustus 2004 10:33 schreef pro_jeex het volgende:
Omdat ik van mening ben dat het mijn recht is om dat te doen.quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:18 schreef andromeda1968 het volgende:
[..]
Zéér interssant, en heb je verder nog argumenten om je mening te staven?
zoniet dan is het mischien beter dat je naar andere topic's verhuisd.
Althans bedankt voor je mededeling.![]()
Als je wilt discussieren moet je ook leren lezen. Ik zeg nergens dat homo's en pedo's gelijk zijn. Ik zeg alleen maar dat kritiek op homo's krom is als je zelf een pedo (Mohammed namelijk) als "profeet" vereerd. Want, voor de tweede keer, homofilie is gebaseerd op vrijwilligheid en gaat tussen (beide) volwassen personen. Pedofielie is dat, betreffende tussen volwassen personen, (per definitie) niet.quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:16 schreef IPdaily het volgende:
Ja dat zeg je wel, in je moslim bash drift impliceer je dat homo's en pedo's gelijk zijn, anders slaat je vergelijking nergens op, niet dat dat iets nieuws is...
Ok X-Rayquote:Op maandag 9 augustus 2004 14:16 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Zie de post er voor. Trolletje.
Zoals iedere aso ken je je rechten beter dan je plichten.quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:22 schreef pro_jeex het volgende:
[..]
Omdat ik van mening ben dat het mijn recht is om dat te doen.
Nou leuk voor je, maar bij deze antwoordt je niet op mijn vraag, nogmaals wat is je argument?quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:22 schreef pro_jeex het volgende:
[..]
Omdat ik van mening ben dat het mijn recht is om dat te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |