Ik was bezig met de gewone lasso en dat werkte voor geen meter.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 03:22 schreef L.Denninger het volgende:
Om te beginnen kan ik je de "polygonal-lasso-tool" mode aanraden.
ja en dan krijg je gekste dingenquote:Op donderdag 5 augustus 2004 22:20 schreef Type-R het volgende:
extraheren (extract) is way to go![]()
gewoon omlijnen wat je wilt hebben en als je dat hebt vullen met emmertje, selectie wordt dan blauw en dan klik je op preview. als je niet tevreden bent moet je ff bijschaven met die tools bij extract.
gekste dingen?!quote:Op donderdag 5 augustus 2004 22:28 schreef JPM01 het volgende:
[..]
ja en dan krijg je gekste dingen
via wat ik doe gaat het makkelijker![]()
Oke gelukt, ding helemaal uitknippen lukt nu netjes.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 12:46 schreef JPM01 het volgende:
http://www.tweakzone.nl/tutorials/19/1
ik doe het op deze manier
[afbeelding]
dit is het resultaat, dat vliegtuig heb ik op die manier gedaan![]()
en hij is best netjes gelukt![]()
Nieuw plaatje aanmaken en daarin plakken.....quote:Op maandag 16 augustus 2004 03:01 schreef Desolate het volgende:
[..]
Oke gelukt, ding helemaal uitknippen lukt nu netjes.
Maar newbie als ik ben, weet ik nog niet hoe ik nu het uitgeknipte deel op een nieuwe gekozen achtergrond kan krijgen.
Kan iemand dat simpel voor me uitleggen?
Bij Paint Shop Pro lukt me dat wel, maar in Photoshop niet?quote:Op maandag 16 augustus 2004 03:03 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nieuw plaatje aanmaken en daarin plakken.....
Dit heb ik gedaan en dan staat er Quick-mask in het channels vakje..quote:We beginnen met een beeld te openen.
Haal je lagen palet naar voren (F7). En dubbelklik op background zodat je er een laag van maakt. (Alleen als het nog geen laag is natuurlijk!)
Druk nu op “Q”. Hiermee maak je een snelmasker over je laag heen.
Kies nu je gewenste werktuig. Je penseel, of je airbrush. Ik raad het penseel aan, omdat deze wat hardere randen kan maken.
Vervolgens ga je naar hartelust je afbeelding inkleuren. Afhankelijk van je transparantie instellingen zie je een kleur (standaard staat deze op rood!)
Ben je helemaal klaar en heb je alles wat je niet meer wilt zien ingekleurd, druk dan weer op “Q”. Je snelmasker zal veranderen in een selectie.
Druk nu in je lagen palet op het masker icoon.
Je zal zien dat er het volgende in je lagenpalet verschijnt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |