thanksquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 23:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
<?
$tekst='lange tekst'';
if(strlen=($tekst)) > 10 {
print "<td colspan=\"2\">$tekst</td>";
}else{
print"<td>$tekst</td>";
}
?>
Dat is afhankelijk van zijn tabel en hoe hij aan die tekst komt natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 23:15 schreef haaahaha het volgende:
Maar waarom die colspan 2? Waar zitten die 2 andere kolommen dat ie die kolom een colspan 2 moet geven? Er zitten toch geen kolom boven of onder die colspan 2 kolom?
Moet je wel een php enabled server hebben, en het heeft natuurlijk alleen maar nut wanneer die 'lange tekst' van een externe link komt, bv een invulformulier.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 23:18 schreef releaze het volgende:
[..]
thanksmorgen ga ik em uitproberen!
uhmmm data en layouthandling altijd geschijden houden .. ten tweede letters hebben een breedte i is smaller dan w dus bij die oplossing zouden de linker en de rechter column in verschillde mate opgevuld worden ..quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 23:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
<?
$tekst='lange tekst'';
}else{
print"<td>$tekst</td>";
}
?>
Ja jezus, ik maak hier ff in twee tellen een simpel maar functioneel php scriptjequote:Op dinsdag 3 augustus 2004 23:22 schreef hmmm_lasagne_ het volgende:
[..]
uhmmm data en layouthandling altijd geschijden houden .. ten tweede letters hebben een breedte i is smaller dan w dus bij die oplossing zouden de linker en de rechter column in verschillde mate opgevuld worden ..
Dat kan wel, maar wat is het nut? Je weet dan de tekst toch al?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 23:23 schreef releaze het volgende:
kan ik op het lange tekst plekje niet gewoon eeneh.. inclusion gooien?
<?
$tekst='<?php include ('hallo.txt)'; ?>'';
}else{
print"<td>$tekst</td>";
}
?>
ofzoiets?
Alsof je in PHP code en layout niet gescheiden kunt houden. Voordeel is ook dat je bijvoorbeeld dingen als templates kunt maken. Veel succes daarmee als je alles door elkaar gooit.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 23:24 schreef haaahaha het volgende:
Data en layouthandling altijd gescheiden houden? ben jij aan het asp dotnetten ofzo?
Je kan in die php de td's een vaste breedte meegeven, toch?
Preciesquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 23:51 schreef Light het volgende:
[..]
Alsof je in PHP code en layout niet gescheiden kunt houden. Voordeel is ook dat je bijvoorbeeld dingen als templates kunt maken. Veel succes daarmee als je alles door elkaar gooit.
Overigens is het voor een simpel voorbeeldje zoals Swets net gaf dus niet nodig. Da's slechts een voorbeeld, en meer ter lering dan voor direct 1:1 copy gebruik bedoeld.
tja in zo'n geval zou je je dus kunnen bedenken, dan maar helemaal geen opmaak, want het kan weleens zo zijn dat iemand anders een stel defaults geinstalleerd heeft (ik ken overigens wel iemand die dat doet, die heeft standaard plaatjes uit, zwarte achtergrond met witte letters. he likes it) maar zo design ik dus niet.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 11:28 schreef Leshy het volgende:
Het is trouwens een erg slecht idee om tekst in meerdere kolommen door te laten lopen.
Dit werkt goed op een krant of een medium waarbij de hoogte van de pagina is vastgesteld. Op een webpagina met een variabele hoogte, betekent dit dat de kans groot is dat de gebruiker meerdere keren op en neer moet gaan scrollen om de gehele tekst te kunnen lezen, wat niet bepaald praktisch is en zeker geen prettige manier van lezen is.
Bovendien vraag ik me af hoe je wilt gaan bepalen wanneer een tekst te lang is; zeker omdat je niet weet wat de gebruiker voor tekstgrootte en mogelijk zelfs voor lettertype gebruikt, niet weet wat voor resolutie de gebruiker heeft staan, hoe groot het browservenster van de gebruiker is, et cetera. Je hebt geen enkele indicatie van hoeveel visuele ruimte je tekst inneemt, en waar je deze moet afbreken, áls je deze al moet afbreken.
of je kan niet bouwen....quote:Op woensdag 4 augustus 2004 19:57 schreef releaze het volgende:
maar goed, als je overal aan gaat zitten denken bij het maken van een website dan is het designen ook niet leuk meer. dan kom je echt met zo'n sourceforge page, doeiiii. Lekker creatief
Als je gebruik maakt van een volledig of zelfs gedeeltelijk liquid design, heb je dit hele probleem niet - je kunt je pagina gewoon volledig opmaken, zonder je zorgen hoeven te maken over hoe het er bij mensen met andere presets uitziet.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 19:57 schreef releaze het volgende:
tja in zo'n geval zou je je dus kunnen bedenken, dan maar helemaal geen opmaak, want het kan weleens zo zijn dat iemand anders een stel defaults geinstalleerd heeft
Ooit van 'graceful degradation' gehoord?quote:ik code dan ook nog eens in xhtml & css, dus dan kan je ook zeggen, iemand met een oude browser ziet die pagina helemaal niet
En zo hoort het ook. Een layout gebaseerd op XHTML en CSS is echter juist een stuk meer backwards compatible dan de eerste de beste HTML 4.01 table-based layout.quote:maar goed, ik ben een fervent(sp) aanhangen van meegaan met de technologie, je kan niet altijd backwards compatible bezig zijn.
Bij het schrijven van de XHTML hoor je inderdaad eigenlijk totaal niet aan een design te denken - het enige wat je daar doet is je informatie op een logische wijze indelen. Pas wanneer je met de CSS-file gaat spelen, draai je daadwerkelijk een ontwerp in elkaar. Op die wijze kun je je pagina met één CSS file inderdaad een Sourceforge-style geven, en met een andere je volledige eigen ontwerp. Bovendien geef je dan iedereen de vrijheid om middels een eigen stylesheet een eigen design toe te passen, zonder dat je daar rekening mee hoeft te houden.quote:maar goed, als je overal aan gaat zitten denken bij het maken van een website dan is het designen ook niet leuk meer. dan kom je echt met zo'n sourceforge page, doeiiii. Lekker creatief
Ik ken het gevoelquote:ik vind het leuk om rond te lummelen met verschillende soorten codes en css enzo, kijken wat je dr nu weer van kan brouwen, en kijken in hoeverre het compatible is met verschillende browsers en resoluties
Nee, maar alleen met I.E. in je hoofd de pagina opmaken gaat een stuk makkelijker en sneller. En die instanties betalen een bdrijf welke 80 euries per uur rekent (minimaal) om een paginaatjje te laten bouwen.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 21:16 schreef releaze het volgende:
Ik kan er heel moeilijk tegen als er websites zijn van officiele instanties die alleen maar goed in IE werken. Daar gaan mn handen van jeuken. De standaarden zijn niet moeilijlk om te hanteren, verdomme!
Ligt eraan wat je gewend bent. Om eerlijk te zijn schrijf ik een stuk sneller een layout die aan de standaarden voldoet, dan eentje die allerlei MSIE-fratsen gebruikt. Ik weet meestal wel hoe de standaarden werken, en hoe Opera en Mozilla ze zullen toepassen - met MSIE is het meestal gokken.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 21:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee, maar alleen met I.E. in je hoofd de pagina opmaken gaat een stuk makkelijker en sneller.
Die 90% geldt ook zeker lang niet overal meer. Een aantal van de grootste site stats reporters kunnen bijvoorbeeld nog steeds Opera niet herkennen wanneer deze zich identificeert als een andere browser (alhoewel Opera zich altijd kenbaar maakt als zodanig), en op een aantal andere sites daalt het gebruik van MSIE ook al gestaag in de 70%.quote:Aangezien 90% van de markt door I.E. gedomineerd wordt is de keuze snel gemaakt.
Hahah ja right. Laat die stats maar eens zien dan.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 21:40 schreef Leshy het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je gewend bent. Om eerlijk te zijn schrijf ik een stuk sneller een layout die aan de standaarden voldoet, dan eentje die allerlei MSIE-fratsen gebruikt. Ik weet meestal wel hoe de standaarden werken, en hoe Opera en Mozilla ze zullen toepassen - met MSIE is het meestal gokken.
[..]
Die 90% geldt ook zeker lang niet overal meer. Een aantal van de grootste site stats reporters kunnen bijvoorbeeld nog steeds Opera niet herkennen wanneer deze zich identificeert als een andere browser (alhoewel Opera zich altijd kenbaar maakt als zodanig), en op een aantal andere sites daalt het gebruik van MSIE ook al gestaag in de 70%.
quote:Op woensdag 4 augustus 2004 21:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Hahah ja right. Laat die stats maar eens zien dan.
quote:Browser Flavors
Browser Flavors Hosts %
--------------------------------------------
1. Microsoft 124897 77.0
2. Netscape 18571 11.4
3. other 18771 11.6
http://www.ews.uiuc.edu/bstats/latest-month.html
quote:Tue Aug 3 23:50:04 EDT 2004
Unique Visitors: 31764
Major Versions Count Share(%)
---------------------------------------------------------
OP ALL 445 1.40
SF ALL 546 1.72
NS ALL 3799 11.96
IE ALL 21465 67.58
http://www.webreference.com/stats/browser.html
En als je denkt dat een popup killer de enige reden is waarom MSIE-gebruikers op alternatieven overstappen, dan onderschat je het feit dat de veiligheid van MSIE erg te betwijfelen valt; gezien de hoeveelheid spyware, veranderende startpagina's en ActiveX problemen die voorbij komen, gekoppeld aan het feit dat zelfs de overheid van Amerika zich tegen het gebruik van MSIE heeft uitgesproken begint het er op te lijken dat meer gebruikers ook alternatieven beginnen te ontdekken.quote:2004 IE 6 IE 5 O 7 Moz NN 3 NN 4 NN 7
July 71.0% 7.8% 2.3% 13.7% 0.3% 0.3% 1.4%
http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp
Dat is ongeveer het equivalent van succesvol spieken op je examen. Je haalt een goed cijfer en kan vol trots je rapport showen, maar zodra je je kennis in de daadwerkelijke praktijk moet gaan brengen, val je door de mand.quote:Het voordeel is dat IE gewoon alles slikt. Tagje niet goed afgesloten, CSS vaag het blijft allemaal werken EN zoals je het in je hoofd had.
Een site die ik voor een klant ontwikkel, die qua code voornamelijk op IE is ontwikkeld zonder dat die site niet navigeerbaar is in andere browsers, komt echt niet zomaar op een handheld-platform. Komt er de wens dat de site ook op handheld-platformen toegankelijk moet zijn, zal dat los van de bestaande website ontwikkeld worden. Dus het argument dat je site het op handhelds niet zou gaan doen gaat wat mij betreft niet op.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 22:09 schreef Leshy het volgende:
Zoals wanneer straks Internet mainstream wordt op andere platformen dan Windows-PC's -denk voornamelijk aan handheld media- en je site volledig onbruikbaar blijkt te zijn. Of wanneer de wet ook hier vereist dat sites aan bepaalde toegankelijkheids-criteria voor visueel gehandicapten dienen te voldoen.
Of je ontwikkelt gewoon één site die gebruik maakt van XHTML/CSS en toegankelijk is op beide platformenquote:Op woensdag 4 augustus 2004 22:16 schreef haaahaha het volgende:
Een site die ik voor een klant ontwikkel, die qua code voornamelijk op IE is ontwikkeld zonder dat die site niet navigeerbaar is in andere browsers, komt echt niet zomaar op een handheld-platform. Komt er de wens dat de site ook op handheld-platformen toegankelijk moet zijn, zal dat los van de bestaande website ontwikkeld worden. Dus het argument dat je site het op handhelds niet zou gaan doen gaat wat mij betreft niet op.
Wat er toe zal lijden dat in die alternatieven ook aan de lopende band exploits gevonden zullen worden om de eenvoudige reden dat het dan pas interessant wordt om er naar te zoeken. Dikke stierenpoep dus in mijn opinie. Daarnaast zijn dit 3 stats uit Amerika. Nee ik heb het over webwide. 90% is IEquote:Op woensdag 4 augustus 2004 22:09 schreef Leshy het volgende:
En als je denkt dat een popup killer de enige reden is waarom MSIE-gebruikers op alternatieven overstappen, dan onderschat je het feit dat de veiligheid van MSIE erg te betwijfelen valt; gezien de hoeveelheid spyware, veranderende startpagina's en ActiveX problemen die voorbij komen, gekoppeld aan het feit dat zelfs de overheid van Amerika zich tegen het gebruik van MSIE heeft uitgesproken begint het er op te lijken dat meer gebruikers ook alternatieven beginnen te ontdekken.
Ik wil helemaal geen punt maken VOOR IE. Ik gebruik zelf FF. Maar in tegenstelling tot de meeste wil ik geen punt maken TEGEN IE met bullshit argumentatie zoals het aantal exploits. Rechtevenredig met het gebruik namelijk.quote:Als je een punt wilt maken voor Internet Explorer - wacht dan tenminste op IE7, of IE6.5 - Microsoft heeft haar browser development team weer in het leven geroepen, met als waarschijnlijke reden dat Longhorn nog te ver weg is, en ze toch een nieuwe versie van IE willen hebben. Zolang deze eindelijk de W3 standaarden ondersteunt zoals het hoort, net als PNG transparency *grmbl*, ben ik tevreden.
Lekker belangrijk. U vraag wij draaien. Zo werkt dat in de commerciequote:Dat is ongeveer het equivalent van succesvol spieken op je examen. Je haalt een goed cijfer en kan vol trots je rapport showen, maar zodra je je kennis in de daadwerkelijke praktijk moet gaan brengen, val je door de mand.
Als je een website bedoeld voor het huidige breedband internet 1 op 1 wilt kunnen gebruiken voor handhelds heb je het IMHO niet begrepen.quote:Zoals wanneer straks Internet mainstream wordt op andere platformen dan Windows-PC's -denk voornamelijk aan handheld media- en je site volledig onbruikbaar blijkt te zijn. Of wanneer de wet ook hier vereist dat sites aan bepaalde toegankelijkheids-criteria voor visueel gehandicapten dienen te voldoen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |