abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21030557
HET GLAZEN HUIS
Gierende zenuwen, keiharde concurrentie, eeuwige deadlines, innige samenwerking, onthullingen, manipulaties en bedrog.

Willeke van Ammelrooy & Arnold Gelderman

AVRO, BNN en TROS starten op 4 september met 'Het Glazen Huis', een mediasoap waarin elke overeenkomst met de werkelijkheid berust op louter toeval. 'Het Glazen Huis' (productie Endemol Nederland BV) wordt iedere zaterdag, zondag en maandag om 21.00 uur op Nederland 2 uitgezonden. Mediasoap vanaf 4 september elk weekend op Nederland 2.

'Het Glazen Huis' speelt zich af zowel vóór als achter de schermen van de mediawereld, die wordt getoond als een dramatische arena, waarin gewone mensen sterren worden en sterren gewone mensen blijken te zijn. Een wereld waarin miljoenen worden uitgegeven en verdiend.

In 'Het Glazen Huis' staat de familie van mediatycoon Axel Westhof centraal. Deze pater familias wordt gespeeld door Arnold Gelderman. Patricia Westhof, een rol van Willeke van Ammelrooy, is de vrouw achter Axel. Zij is de oermoeder, die alles wat het daglicht niet kan verdragen met de mantel der liefde bedekt en het gezin bij elkaar houdt. Hun kinderen vervullen uiteenlopende functies binnen het imperium, met ieder hun eigen ambities en motieven. Waar zij van dromen en waar ze voor vechten, reikt verder dan 'het maken van televisie'. Hun romances, echtelijke ruzies en familiekwesties staan centraal in 'Het Glazen Huis' en verdraaiingen ervan verschijnen in de media.

In 'Het Glazen Huis' wordt vaak gespeeld met de vraag wat 'waarheid' is. Die blijkt vaak heel anders te zijn dan aanvankelijk wordt gesuggereerd. Niets is wat het lijkt.

Wanneer: Vanaf zaterdag 4 september 2004 elke za. zo. en ma.
Hoe laat: 21:00-21:30 uur.
Zender: BNN/TROS/AVRO (NEDERLAND 2)
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 13:25:53 #2
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_21030621
Anna (ex K-Otic) heeft ook een rolletje in de serie...
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_21030781

Setfoto 'Het Glazen Huis'
Bron: www.joostvanderstel.com

[ Bericht 3% gewijzigd door Iwan1976 op 03-08-2004 13:55:53 ]
pi_21031109
klinkt helemaal goed dit,
wat een knullig fotootje dat van Iwan......
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 15:49:12 #5
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_21033117
tvp

@Iwan1976: Je moet nog even stemmen ın het GTST Tournament .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_21104446
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 13:54 schreef Wup het volgende:
klinkt helemaal goed dit,
wat een knullig fotootje dat van Iwan......
Klinkt een beetje als 'Westenwind', maar dan met de tv-wereld als setting. Ik ben benieuwd wie er nog meer in mee gaan spelen. Er is nog maar weinig over bekend...
pi_21257162
quote:
De namen van de nieuwe mediasoap Het Glazen Huis druppelen langzaam binnen bij Tv Vrouwen - Online. Eerder werd al bekend dat Willeke van Ammelrooy en Arnold Gelderman een rol gaan spelen in de soap. Deze week kon je op Tv Vrouwen - Online al lezen dat voormalig K-otic zangeres Anna Speller de rol van kleindochter Merel gaat spelen. Vandaag kunnen wij melden dat ook musicalster Oren Schrijver (Mamma Mia!) een rol gaat spelen in Het Glazen Huis, er gaan geruchten dat Rozengeur & Wodka Lime actrice Alwien Tulner ook te zien zal zijn in Het Glazen Huis.

BRON: tvvrouwenonline.web-log.nl
quote:
Ex K-otic'er Anna Speller heeft een hoofdrol gekregen in de nieuwe soap 'Het Glazen Huis'. Anna volgt hiermee oud-collega Bouchra die al een rol had in de telefilm 'Loverboy'.

Het Glazen Huis draait om een machtige media-familie waarvan de vader directeur is van een op Endemol lijkend bedrijf, dat - natuurlijk - ook een soap maakt. Titel van die serie: Zilver en Goud. Om die reden is op de set van Het Glazen Huis, waar maandag de eerste opnamen zijn gemaakt, nog een mini-decor voor een tweede soap in gebruik.

Het Glazen Huis is een produktie van Avro, Tros en BNN en hiermee heeft de publieke omroep een heuse weekendsoap te pakken in haar programmering. Anna speelde eerder in de internetsoap Do Not Disturb. Meer K-otic nieuws komt er van rocker Martijn. Zijn band Taxe is sinds vorige week aan te vragen op The BOX.
BRON: HIER

[ Bericht 42% gewijzigd door Iwan1976 op 13-08-2004 13:37:23 ]
pi_21257492
quote:
Eyeworks Endemol slecht huwelijk

Als onderdeel van een schikking destijds in een gerechtelijke procedure van Reinout Oerlemans Eyeworks tegen Endemol is destijds een overeenkomst gesloten om gezamenlijk de 117 afleveringen voor TV soap het Glazen Huis te maken. Het Glazen Huis speelt zich af in een televisieproductiebedrijf en gaat over de verwikkelingen achter de camera. Een gedwongen huwelijk dus deze productieconfiguratie en samenwerking die vrij geruisloos leek te verlopen. De planning is om september dit jaar aan te vangen met de weekenduitzendingen op Nederland 2, de thuishaven voor onder meer AVRO, TROS en BNN en dus draait de productie op volle toeren.

Inmiddels bereiken ons berichten dat de samenwerking tussen Eyeworks en Endemol helemaal niet zo vlekkeloos verloopt en dat de spanningen tussen beide kampen toenemen. Het lijkt te gaan escaleren en er gaan zelfs stemmen op bij Endemol om partner Eyeworks uit te kopen. Dat zal een een aardige duit kosten, immers de primaire omzet voor dit spektakel ligt om en nabij de 7 miljoen euro. Op zich niet helemaal vreemd dat gedonder bij uitgehuwelijkte partijen en inmiddels hebben ook de zendgemachtigden aangedrongen op eensgezindheid omdat de productie timing gevaar loopt. Nou zijn wij wel op onze qui-vive op dit log omdat dit ook bedoeld kan zijn om de publiciteit rondom dit format in beweging te krijgen. Het is wellicht niet helemaal toevallig dat zendercoördinator op het log van medialog over deze serie begint terwijl er tot voor kort juist zo weinig mogelijk over los gelaten werd.
BRON: venturo.web-log.nl

Dit 'slechte huwelijk' biedt natuurlijk genoeg stof voor de serie.
pi_21259660
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 13:29 schreef Iwan1976 het volgende:
Vandaag kunnen wij melden dat ook musicalster Oren Schrijver (Mamma Mia!) een rol gaat spelen in Het Glazen Huis
wie heet er nou Oren?
pi_21288083
Ik zag net een promo voor 'Het Glazen Huis' voorbij komen met de volgende acteurs:
  • Willeke van Ammelrooy
  • Arnold Gelderman
  • Kitty Courbois
  • Mattijn Hartemink
  • ... (actrice die in 'Medisch Centrum West' de zus van Reini Hermans speelde)

De gemiddelde leeftijd is bijna net zo hoog als in 'Bergen-Binnen'.

Het logo van HGH is lelijk.
  • pi_21288138
    ANNA SPELLER, VAN K-OTIC NAAR SOAPLAND

Vanaf 4 september heeft ook de publieke omroep haar eigen soap. Het Glazen Huis volgt de intriges van een machtige familie uit de mediawereld.

Ex-K-otic-zangeres Anna Speller speelt een hoofdrol. ,,Kijkcijfers? Daar houd ik me niet mee bezig.''

Wie in de studio's van televisieproducent Endemol door de decors van de nieuwe publieke soapserie Het Glazen Huis struint, komt van de ene soapserie in de andere terecht.

Het Glazen Huis draait om een machtige media-familie waarvan de vader directeur is van een op Endemol lijkend bedrijf, dat - natuurlijk - ook een soap maakt. Titel van die serie: Zilver en Goud.

Om die reden is op de set van Het Glazen Huis, waar maandag de eerste opnamen zijn gemaakt, nog een mini-decor voor een tweede soap in gebruik. Om de verwarring compleet te maken, wordt tijdens de fictieve opnames van die soap gebruik gemaakt van de kledingopslagplaats van Goede Tijden, Slechte Tijden.

Het decortje van het niet bestaande Zilver en Goud is, zo vertelt uitvoerend producente Annemieke van Vliet, opgezet als over-the-top-uitvoering van de set van een soap à la Goede Tijden.

Een plagerijtje van de publieke omroep aan het adres van de commerciëlen? ,,Nee hoor'', zegt Van Vliet. ,,Het is zeker geen kat naar bijvoorbeeld GTST. Ik heb zelf lang voor die serie en voor Onderweg naar morgen gewerkt. We willen ons eigen werk niet belachelijk maken, maar een kleine knipoog naar de soap kan geen kwaad.''

Niettemin moet Het Glazen Huis wel uitgroeien tot hét publieke alternatief voor de succesvolle soaps van de commerciëlen. De TROS stopte zelfs de populaire, maar erg dure politieserie Spangen (met Monique van de Ven en Linda de Mol) om ruimte te maken voor de soap, die vanaf 4 september op zaterdag, zondag en maandag op Nederland 2 is te zien.

,,We hebben er inderdaad hoge verwachtingen van'', zegt TROS-programmaleider Gerard Baars. ,,Het is voor Nederland 2 een van de pijlers van komend televisieseizoen. Anders hadden we nooit samen met de AVRO en BNN geld bij elkaar gelegd.'' Wat betekenen die verwachtingen vertaald in kijkcijfers? Baars: ,,We mikken op een marktaandeel van 13 procent. Dat komt neer op ongeveer 750.000 kijkers.''

De soap is altijd het domein geweest van de commerciële zenders. Probeert de publieke omroep een succesformule te kopiëren? ,,Ach, soaps waren er inderdaad eerder bij anderen, maar we maken voldoende programma's die zich wél onderscheiden. Voor ons is Het Glazen Huis ook niet het antwoord op de soap van de commerciëlen, maar het antwoord op hun horizontale programmering (het op hetzelfde tijdstip, op verschillende dagen uitzenden van hetzelfde programma, red). Dat is nu eindelijk ook gelukt met een amusementsprogramma.''

De publieke omroep kiest bewust voor een weekendsoap. ,,Die is met minder afleveringen goedkoper en zet ons hopelijk ook sneller op de kaart'', aldus Baars.

Op welke manier onderscheidt Het Glazen Huis zich van de al bestaande commerciële soaps? Producente Van Vliet: ,,Doordat we maar drie afleveringen per week maken, die echter wel bijna tien minuten langer duren dan die van de bestaande soaps, vertel je de verhalen anders. We gebruiken meer scènes, maar hebben minder verhaallijnen. Onze cast kent ook minder personages.''

Onder de acteurs die deze personages een gezicht geven, zijn - volgens Endemol om de serie een eigen gezicht te geven - op Willeke van Ammelrooy na weinig bekende namen. Wel maakt Anna Speller (20), voormalig zangeres van tienerband K-otic, haar rentree in de spotlights.

Ze speelt Merel, de kleindochter van mediatycoon Axel Westhof, de eigenaar van het mediabedrijf waar de soap om draait. Speller: ,,Ik speel een beetje een alternatief type, dat weinig op heeft met de soap die Westhof produceert en meer van toneel houdt. Wel heeft ze een goede band met haar machtige opa.''

Maar kan zangeres Speller, nog altijd het vriendinnetje van K-otic-collega Bart Voncken, eigenlijk wel acteren? ,,Ik ben meteen na het einde van K-otic, anderhalf jaar geleden, begonnen aan een acteeropleiding. Al na het eerste jaar werd ik gebeld voor deze nieuwe soap. Ja, ik heb hartstikke veel geluk gehad. Ik had er rekening meegehouden nooit meer met m'n kop op televisie te komen. Dat was geen ramp geweest, maar dit is wel fantastisch.''

Nu krijgt Speller in plaats van het scoren van hits te maken met de druk van de kijkcijfers. ,,Echt heel spannend'', vindt ze. ,,Ik heb er alle vertrouwen in dat de serie heel leuk gaat worden. En de kijkcijfers? Ach, daar houd ik me niet zo mee bezig.''

BRON: Algemeen Dagblad
    pi_21292599
    ow bah, net zo een vage programmering als westenwind...
    dat lukt me nooit dat te gaan volgen
    doe het elke dag of elke week maar niet dat tussen in gedoe

wel leuk meisje trouwens, Anna Speller
    pi_21294709
    quote:
    Op zaterdag 14 augustus 2004 22:30 schreef Wup het volgende:
    ow bah, net zo een vage programmering als westenwind...
    dat lukt me nooit dat te gaan volgen
    doe het elke dag of elke week maar niet dat tussen in gedoe
    Ik had liever gezien dat ze 2 afleveringen per week uitzonden. Op zaterdag en zondag een nieuwe aflevering (het is per slot van rekening een weekendsoap) en op maandag de herhaling van beide afleveringen.

Misschien dat de TROS besluit om commercieel te gaan, HGH meeneemt, en 5x per week gaat programmeren. Veronica heeft destijds hetzelfde gedaan met ONM.
    pi_21382504
    ik zag het staartje van een promo voorbij komen

ik weet niet wat de gemiddelde leeftijd is, maar ik vraag me toch wel af wat de doelgroep is....
    pi_21382710
    grijzen muizen soap, het klonk goed, totdat ik de foto's zag leek het me wel wat...

edit: stuk voor stuk wel goede acteurs, maar de gemiddelde leeftijd lijkt me zo hoog, wat me niet echt aanspreekt op het eerste gezicht.
    Het voelt goed hè?
    A je to!
    pi_21396336
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2004 21:23 schreef melonovy het volgende:
    grijzen muizen soap, het klonk goed, totdat ik de foto's zag leek het me wel wat...

edit: stuk voor stuk wel goede acteurs, maar de gemiddelde leeftijd lijkt me zo hoog, wat me niet echt aanspreekt op het eerste gezicht.
    Als dit maar geen zeperd van 7 miljoen wordt...
    pi_21396414
    quote:
    Op vrijdag 13 augustus 2004 13:46 schreef Iwan1976 het volgende:

[..]

BRON: venturo.web-log.nl

Dit 'slechte huwelijk' biedt natuurlijk genoeg stof voor de serie.
    Die venturo is anders de enige die dit meldt, de serieuze media heeft het onderzocht en er schijnt niks van dit gerucht te kloppen.

Komkommertijd he
    Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
    pi_21399782
    TVP
    Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
    ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
    ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
      donderdag 19 augustus 2004 @ 21:33:56 #19
    67997 babette21
    Tais-toi et sois beau
    pi_21408502
    Waarschijnlijk wel een leuke / goeie serie.... maar onmogelijk om te volgen, dat zie ik nu al....
    anyway, kga wel 'n poging wagen: * Bet is gek op Nederlands drama!!
      vrijdag 20 augustus 2004 @ 08:12:52 #20
    36304 Christine
    Da's toch ideaal?!
    pi_21417252
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2004 21:23 schreef melonovy het volgende:

Mee eens
    pi_21422652
    quote:
    Oude soapgezichten spelen in 'Het Glazen Huis'

HILVERSUM - Wil de nieuwe mediasoap 'Het glazen huis' van AVRO/TROS/BNN vooral doen voorkomen alsof er enkel nieuwe gezichten in de serie zitten die niets met soap te maken hebben, in de vaste cast hebben zich al twee bekende soapacteurs genesteld.

Tot de vaste cast van de soap behoren vanaf aflevering 1 de acteurs Job Redelaar en Herman Boerman. Beiden werden ze bekend als de broertjes Pim en Frank Reisema uit de (toen nog TROS/Veronica-) serie 'Onderweg naar morgen'.

Ook andere bekende soapacteurs krijgen een rol in de serie zoals Manfred de Graaf ('Goede Tijden, Slechte Tijden', 'Zeg n's Aaa'), Esmée de la Bretonière (Goudkust), Michiel de Jong (De erfenis) en Miryanna van Reeden (Goudkust, Westenwind).

De productie is er alles aan gelegen om de serie niet het karakter van een soap te geven, maar kon/wilde bij het produceren niet voorkomen dat er bekende gezichten in de serie zouden komen. Overigens worden de hoofdrollen van de serie gespeeld door twee acteurs die nog niet eerder in een Endemol-serie te zien waren: Arnold Gelderman en Willeke van Ammelrooy. Zij spelen de rollen van vader Axel en moeder Patricia Westhof.
    BRON: Svensational Nieuwsdienst
    pi_21422698
    Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
    ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
    ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
    pi_21425988
    quote:
    Op vrijdag 20 augustus 2004 13:55 schreef Svensational het volgende:
    pi_21465697
    HGH heeft nu ook een eigen website:

www.hetglazenhuis.tv

quote:
    Gierende zenuwen, keiharde concurrentie, eeuwige deadlines, innige samenwerking, onthullingen, manipulaties en bedrog. Op 4 september starten de omroepverenigingen AVRO, BNN en TROS met Het Glazen Huis, de mediasoap waarin elke overeenkomst met de werkelijkheid op louter toeval berust. Het Glazen Huis wordt iedere zaterdag, zondag en maandag om 21.00 uur op Nederland 2 uitgezonden. De productie is in handen van Endemol Nederland.

Het Glazen Huis speelt zich af zowel voor als achter de schermen van de mediawereld, die wordt getoond als een dramatische arena, waarin gewone mensen sterren worden en sterren gewone mensen blijken te zijn. Een wereld waarin miljoenen worden uitgegeven en verdiend.

In Het Glazen Huis staat de familie van mediatycoon Axel Westhof centraal. De rol van deze pater familias wordt gespeeld door Arnold Gelderman. Patricia Westhof, vertolkt door Willeke van Ammelrooy, is de vrouw achter Axel. Zij is de oermoeder, die alles wat het daglicht niet kan verdragen met de mantel der liefde bedekt en het gezin bij elkaar houdt. Hun kinderen vervullen uiteenlopende functies in het imperium met ieder hun eigen ambities en motieven. Waar zij van dromen en waar ze voor vechten, reikt verder dan "het maken van televisie". Hun romances, echtelijke ruzies en familiekwesties staan centraal in Het Glazen Huis en verdraaiingen ervan verschijnen in de media.

In Het Glazen Huis wordt vaak gespeeld met de vraag wat waarheid is. Die blijkt vaak heel anders te zijn dan aanvankelijk wordt gesuggereerd.

Niets is wat het lijkt.
    Op deze website kun je je inschrijven voor de HGH nieuwsbrief.
    pi_21467025
    het lijkt me wel leuk hoor, het is jammer dat ze zo een onaantrekkelijk promo-filmpje hebben gemaakt.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')