Niets aan toe te voegen of tegenin te brengen. Saddam had goede zaken kunnen doen met moore om vrienden te maken om de vs tegen te kunnen houden.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:52 schreef -Jay-20- het volgende:
[..]
Wat een onzin!
Ik heb hem gister dan toch eindelijk in de bioscoop gezien en ik moet zeggen dat ik van te voren al niet een erg grote Moore fan was, maar dat is nu alleen maar erger geworden...
Ik vond deze "docu" werkelijk een grote schande! Het is één grote suggestieve bende. Hij noemt geen enkel feit waar we wat aan hebben, maar probeert de kijker naar zijn persoonlijke standpunt over te halen door hem te bombarderen met allemaal nietszeggende feiten waardoor het lijkt dat hij bepaalde dingen ontmaskerd terwijl hij in werkelijkheid GEEN ENKEL bewijs voor wat dan ook maar heeft....
En verder is het natuurlijk ontzettend zwak en wel erg gemakkelijk van hem om op de gevoelens van de kijker in te spelen door de amerikaanse militairen als kinderen af te spiegelen. Natuurlijk kiest geen enkel lid van de sentaat er voor om zijn kinderen naar irak te sturen. Geen enkel ouder wenst dit zijn kinderen toe. Maar dat doet er verder helemaal niet toe... Het zijn geen kinderen die naar irak vertrekken. Tet zijn volwassen en mensen die verantwoordelijk voor hun eigen leven zijn en er vrijwillig voor kiezien om militair te worden en voor een in hun ogen goed doel te vechten.
En dan heb ik het nog niet eens over de taloze quotes van meerdere mensen die hij compleet uit verband sleept door een beetje selectief zinnetjes uit interviews te pakken...
Begrijp me niet verkeerd het is een geweldig stukje propaganda, maar dit kan je geen documataire meer noemen...De kijkers die bedeeld zijn met een wat minder hoog IQ zullen tijdens het kijken van Fahrenheit 9/11 snel naar het standpunt van Michael Moore worden overgehaald, maar iederen met een beetje inzicht en filmkennis zal hier al snel door heen zien!
Michael Moore - Uitschot eerste klas!
Edit-> Ik ben ook zeker geen voorstander van het overgrote deel van het beleid van Bush, maar Farenheit 9/11 is gewoon te erg voor woorden...
Ondertussen wachten we nog steeds op al die rechtzaken hequote:Op vrijdag 20 augustus 2004 00:15 schreef sanniejj het volgende:
Niets aan toe te voegen of tegenin te brengen.
quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 00:15 schreef sanniejj het volgende:
Saddam had goede zaken kunnen doen met moore om vrienden te maken om de vs tegen te kunnen houden.
Hoe kun je iemand "pakken" op basis van suggestie in een propagandastuk? De vrijheid van meningsuiting staat ZEER hoog aangeschreven in de VS.quote:Op zondag 15 augustus 2004 23:50 schreef IPdaily het volgende:
[..]
Anders hadden ze hem echt wel ergens op gepakt hoor![]()
quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 10:13 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Hoe kun je iemand "pakken" op basis van suggestie in een propagandastuk? De vrijheid van meningsuiting staat ZEER hoog aangeschreven in de VS.
Je hebt van context uit mijn bericht niet helemaal bergrepen blijkbaar. Ik doelde op de quote.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 00:25 schreef IPdaily het volgende:
[..]
Ondertussen wachten we nog steeds op al die rechtzaken he![]()
Zoveel prijzen? valt wel mee.. wtf stelt het filmfestival in cannes nou voor? juist ja.. nominaties en prijzen voor afgedankte B & C films.quote:Op zaterdag 4 september 2004 20:34 schreef Claudia_x het volgende:
Een documentaire? Moore heeft Anti-Bush-sentimenten, zoekt daar fragmenten bij, knipt, plakt, zet er een muziekje onder, en probeert er humor in te brengen. Het was een [volkomen eenzijdige film. Onthutsend eenzijdig. Gisteravond heb ik warempel sympathie voor Bush gekregen, want gisteravond heb ik Fahrenheit 9/11 gezien.
Ik ben altijd tegen interventie in Irak geweest, en ik vind dat daar heel veel goede argumenten voor zijn. De soevereiniteit van een staat is daar een van. Moore meent echter aan goede argumenten niet genoeg te hebben. Hij suggereert in de film nota bene dat de Irakezen een gelukkig en zorgeloos leventje leidden alvorens Bush er een zondebok voor 9/11 ging zoeken. Ik denk dat ik daar nog wel het meest aanstoot aan heb genomen. Waarom maakt hij zijn verhaal nu compleet ongeloofwaardig door zulke insinuaties?
En hier zit de film vol mee. Het is het fundament van de film, en het begint er zelfs mee: Moore oppert dat Bush de presidentiële verkiezingen heeft gewonnen doordat Fox als eerste met dit nieuwtje kwam.
Waarom nemen zoveel mensen Moore dan serieus? Waarom wint de film zoveel prijzen? Waarom liet het bioscooppubliek zich gisteravond zo meevoeren? Ik begrijp het niet.
Idd.quote:Op zaterdag 4 september 2004 20:52 schreef sanniejj het volgende:
[..]
Zoveel prijzen? valt wel mee.. wtf stelt het filmfestival in cannes nou voor? juist ja.. nominaties en prijzen voor afgedankte B & C films.
Goed. Waarom wint deze film uberhaupt een prijs? Waarom oogst de film zoveel lof?quote:Op zaterdag 4 september 2004 20:52 schreef sanniejj het volgende:
Zoveel prijzen? valt wel mee.. wtf stelt het filmfestival in cannes nou voor? juist ja.. nominaties en prijzen voor afgedankte B & C films.
Filmfestival in Cannes is het belangrijkste filmfestival ter wereld en na de Oscars misschien wel de meest prestigieuze filmprijs die er is. Films als Pulp Fiction, Taxi Driver, The Pianist en Dancer in the Dark wonnen in het verleden. Een nogal boute uitspraak om te stellen dat het niets voorsteltquote:Op zaterdag 4 september 2004 20:52 schreef sanniejj het volgende:
[..]
Puur technisch gezien vond ik de film misschien wel nóg slechter. De montages hebben een hoog 'wat heeft dát er nu weer mee te maken'-gehalte. De muziek is slecht gekozen. Aan de attentiespanne van de kijker wordt door Moore niet veel aandacht besteed. Nu eens wordt er veel te veel informatie tegelijk over je uitgestort, en dan weer val je in slaap omdat er te weinig vaart in zit en er te veel aandacht aan één item of persoon wordt besteed. Bovendien is de film heel slecht gestructureerd en zwalken de insinuaties en onderwerpen alle kanten uit.quote:Op zaterdag 4 september 2004 21:08 schreef Gorro het volgende:
Puur technisch gekeken is het een sterk staaltje propagandistische () montagetechniek in een vermakelijk jasje gestoken.
Maar Gorro:quote:Op zaterdag 4 september 2004 21:08 schreef Gorro het volgende:
[..]
Filmfestival in Cannes is het belangrijkste filmfestival ter wereld en na de Oscars misschien wel de meest prestigieuze filmprijs die er is. Films als Pulp Fiction, Taxi Driver, The Pianist en Dancer in the Dark wonnen in het verleden. Een nogal boute uitspraak om te stellen dat het niets voorstelt.
Tijdens het uitreiken van de prijs werd er bijgezegd dat Fahrenheit 9/11 de prijs voornamelijk kreeg voor de vorm en niet de inhoud. Puur technisch gekeken is het een sterk staaltje propagandistische () montagetechniek in een vermakelijk jasje gestoken. Er wordt veel gesuggereerd en alle dingen waarvoor hij aangeklaagd zou kunnen worden omzeilt hij. Puur op dat vlak vind ik de prijs zeker terecht en wordt tegelijkertijd een ondergeschoven kindje van de bioscoopfilm, de documentaire, wat meer in het daglicht gezet. Inhoudelijk kun je er flink wat kanttekeningen bij plaatsen, maar erg vermakelijk vond ik hem wel.
Solyaris had de Grand Prize of the Jury gewonnen en niet eens de Palm d'Or. Shame on them!quote:Op zaterdag 4 september 2004 21:21 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Maar Gorro:
1972: Solaris - Tarkovsky
2004: Fahrenheit 9/11 - Michael Moore
De muziek slecht gekozen?! Op minstens twee momenten van de film sluit de muziek perfect bij wat er te zien is. Fire Water Burn is op een geniale manier gebruikt en over Rockin' in the Free World nog maar te zwijgen.quote:Op zaterdag 4 september 2004 21:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Puur technisch gezien vond ik de film misschien wel nóg slechter. De montages hebben een hoog 'wat heeft dát er nu weer mee te maken'-gehalte. De muziek is slecht gekozen. Aan de attentiespanne van de kijker wordt door Moore niet veel aandacht besteed. Nu eens wordt er veel te veel informatie tegelijk over je uitgestort, en dan weer val je in slaap omdat er te weinig vaart in zit en er te veel aandacht aan één item of persoon wordt besteed. Bovendien is de film heel slecht gestructureerd en zwalken de insinuaties en onderwerpen alle kanten uit.
quote:Op zondag 5 september 2004 12:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
De muziek slecht gekozen?! Op minstens twee momenten van de film sluit perfect bij wat er te zien is. Fire Water Burn is op een geniale manier gebruikt over Rockin' in the Free World nog maar te zwijgen.
Te weinig vaart??? LOLquote:Op zaterdag 4 september 2004 21:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Puur technisch gezien vond ik de film misschien wel nóg slechter. De montages hebben een hoog 'wat heeft dát er nu weer mee te maken'-gehalte. De muziek is slecht gekozen. Aan de attentiespanne van de kijker wordt door Moore niet veel aandacht besteed. Nu eens wordt er veel te veel informatie tegelijk over je uitgestort, en dan weer val je in slaap omdat er te weinig vaart in zit en er te veel aandacht aan één item of persoon wordt besteed. Bovendien is de film heel slecht gestructureerd en zwalken de insinuaties en onderwerpen alle kanten uit.
Nee, ik schreef dat het nu eens te snel ging, en dan weer veel te traag. Veel te traag en langdradig waren bijvoorbeeld de scenes omtrent de moeder van die Amerikaanse soldaat. Zelfs de plebejische MM-fanaat naast me zat uitgebreid te gapen en zich rot te ergeren.quote:Op zondag 5 september 2004 13:07 schreef Nyrem het volgende:
Te weinig vaart??? LOL
De muziek was zo tacky, dik aangezet. Is er dan geen enkele link die ik zelf mag maken? Moet álles voorgekauwd en erin gestampt worden?quote:Muziek is perfect gekozen (moet je het natuurlijk wel verstaan) ;-)
Grapje zeker?quote:Op zaterdag 4 september 2004 21:08 schreef Gorro het volgende:
[..]
Filmfestival in Cannes is het belangrijkste filmfestival ter wereld en na de Oscars misschien wel de meest prestigieuze filmprijs die er is. Films als Pulp Fiction, Taxi Driver, The Pianist en Dancer in the Dark wonnen in het verleden. Een nogal boute uitspraak om te stellen dat het niets voorstelt.
***NEWSFLASH***quote:Op zondag 5 september 2004 17:50 schreef sanniejj het volgende:
[..]
Grapje zeker?
9 van de 10 mensen weet niet dat het uberhaupt bestaat en er is weinig tot geen media aandacht voor.
Dus hoe je bij dat belangrijkste filmfestival ter wereld komt is mij een raadsel...
Ik denk dat de muziek bewust zo is gedaan. Vet aangezet, ja. Dat is een keuze, maar omdat jij het anders zou willen is het toch nog niet slecht?quote:Op zondag 5 september 2004 15:29 schreef Claudia_x het volgende:
De muziek was zo tacky, dik aangezet. Is er dan geen enkele link die ik zelf mag maken? Moet álles voorgekauwd en erin gestampt worden?
Ik verwacht dat er wel meer dingen zijn die jou een raadsel zijn, grapjas.quote:Op zondag 5 september 2004 17:50 schreef sanniejj het volgende:
[..]
Grapje zeker?
9 van de 10 mensen weet niet dat het uberhaupt bestaat en er is weinig tot geen media aandacht voor.
Dus hoe je bij dat belangrijkste filmfestival ter wereld komt is mij een raadsel...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |