abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1473721
Chinezen dumpen steeds meer pasgeboren meisjes
(bron;nieuws.web.nl)
BEIJING - Het Chinese beleid om maar één kind per gezin toe te laten, begint gruwelijke gevolgen te krijgen. Volgens de Chinese traditie is een meisje van geen enkele waarde voor de familie, dus iedereen hoopt op een jongen. Maar als het een meisje lijkt te worden, nemen steeds meer Chinezen drastische maatregelen. Er zijn om die reden al miljoenen abortussen gepleegd en tienduizenden pasgeboren meisjes worden achtergelaten op verlaten plekken of zelfs op vuilnisbelten.
============================================================
Mijn brandende vraag is dus waar is Amnesty Internatiol

[Dit bericht is gewijzigd door berney op 23-08-2001 14:33]

pi_1473734
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 14:31 schreef berney het volgende:
Chinezen dumpen steeds meer pasgeboren meisjes

BEIJING - Het Chinese beleid om maar één kind per gezin toe te laten, begint gruwelijke gevolgen te krijgen. Volgens de Chinese traditie is een meisje van geen enkele waarde voor de familie, dus iedereen hoopt op een jongen. Maar als het een meisje lijkt te worden, nemen steeds meer Chinezen drastische maatregelen. Er zijn om die reden al miljoenen abortussen gepleegd en tienduizenden pasgeboren meisjes worden achtergelaten op verlaten plekken of zelfs op vuilnisbelten.
============================================================
Mijn brandende vraag is dus waar is Amnesty International

Nergens , Ik denk persoonlijk dat ze het te druk hebben met al die andere 3e wereld landen.

Reden voor dumpen vrouwen: Mannen leveren later meer op zodat ze hun ouders kunnen onderhouden!

klote is het wel...

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  donderdag 23 augustus 2001 @ 14:33:38 #3
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1473737
quote:

In China? Nergens. Hooguit in de gevangenis.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1473763
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 14:33 schreef Chandler het volgende:
Reden voor dumpen vrouwen: Mannen leveren later meer op zodat ze hun ouders kunnen onderhouden!
En er zijn later minder mensen die kinderen kunnen baren.
Wittgenstein
pi_1473768
Misschien is het voor China toch echt een idee om het geslacht in de abortusperiode vast te laten stellen?
Wittgenstein
pi_1473778
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 14:36 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Inderdaad, maar de voornaamste reden is toch dat een dochter later minder geld (kan) opleveren dan een jongen (in het algemeen daar.)

(denk ik)

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_1473929
quote:

Die hebben niet veel toe te voegen aan deze zaak lijkt mij. Amnesty komt op voor gevangenen.

Buiten dat is het wegwerken van baby meisjes ook in China zelf verboden. De overheid kun je dus niet verwijten dat ze het toestaan. 't Is een culturele kwestie. (je kunt de overheid alleen verwijten dat er regels zijn omtrent bevolkingsaanwas, maar wat moet je in zo een drukbevolkt land?).

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  donderdag 23 augustus 2001 @ 15:03:00 #8
10188 links234
pi_1473948
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 15:00 schreef R@b het volgende:
je kunt de overheid alleen verwijten dat er regels zijn omtrent bevolkingsaanwas, maar wat moet je in zo een drukbevolkt land?
Hetzelfde als de nederlandse overheid deed in de jaren 50: de emigratie bevorderen.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1473991
Een chinees gezin met een zoon heeft een hogere sociale status. (dit heeft allerlei sociale, maatschappelijke en culturele voordelen).

Ik denk niet dat 1 westerse organisatie hier iets tegen kan doen. De Chinse overheid verbiedt dit soort toestanden. En was niet de gehele westerse wereld voor het 1 kind-beleid zoals deze in China gevoerd wordt? Omdat men anders bang was/werd voor de vloedgolf van chineze immigranten?

pi_1474008
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 15:03 schreef links234 het volgende:

[..]

Hetzelfde als de nederlandse overheid deed in de jaren 50: de emigratie bevorderen.

Ja, een geheel vergelijkbare situatie:

-Land met 8.000.000 inwoners
-land met 1.200.000.000 inwoners

donderdag 23 augustus 2001 @ 15:12:10 #11
5673 heijx
Qui que boue
pi_1474022
Het komt de efficiëntie van de bevolkingsbeperking natuurlijk wel ten goede, hoe absurd het ook is.

Over twintig jaar bestaat de "vruchtbare" generatie voor 30% uit vrouwen en 70% mannen.
Hier uit volgt dat er maar 60% vruchtbare koppels kan ontstaan (mannetje-vrouwtje) en dat er dus 40% minder kinderen zullen worden geboren. In dat opzicht heeft de staat er geen belang bij om in te grijpen....

lijkt mij...

Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_1474034
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 15:12 schreef heijx het volgende:
Het komt de efficiëntie van de bevolkingsbeperking natuurlijk wel ten goede, hoe absurd het ook is.

Over twintig jaar bestaat de "vruchtbare" generatie voor 30% uit vrouwen en 70% mannen.
Hier uit volgt dat er maar 60% vruchtbare koppels kan ontstaan (mannetje-vrouwtje) en dat er dus 40% minder kinderen zullen worden geboren. In dat opzicht heeft de staat er geen belang bij om in te grijpen....

lijkt mij...

Die enge gedachte bekroop mij ook al.....

Als de bevolking blijft groeien, zit er voor de Chinezen volgens mij ook niks anders meer op dan maar te gaan lopen.... oorlog dus. Het meest logisch zou zijn de lege gebieden in Rusland......

pi_1474040
Ik dacht trouwens dat dit al jaren gebeurde
Is dit echt nieuws van vandaag?
  donderdag 23 augustus 2001 @ 15:16:31 #14
10188 links234
pi_1474054
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 15:09 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Ja, een geheel vergelijkbare situatie:

-Land met 8.000.000 inwoners
-land met 1.200.000.000 inwoners

Nederland had op dat moment weinig keus: Platgebombardeerd, leeggeroofd en stukgeschoten in WO2, Indonesie kwijt, Dreiging van WO3, geen aardgasbel ontdekt, etc.
pi_1474060
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 15:12 schreef heijx het volgende:
Twee mogelijkheden

- Vrouwen gaan trouwen met meer dan een man

- Het percentage homo's zal enorm stijgen.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1474069
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 15:16 schreef links234 het volgende:

[..]

Nederland had op dat moment weinig keus: Platgebombardeerd, leeggeroofd en stukgeschoten in WO2, Indonesie kwijt, Dreiging van WO3, geen aardgasbel ontdekt, etc.

Idd, maar die situatie is nou niet echt vergelijkbaar met China of wel soms?
Kijk die paar honderduizend/miljoen emmigratie is nog wel te overzien, maar ik vraag me eerlijk af hoe je de emmigratie van 600.000.000 man voor je stelt........ daar hebben we een ander woord voor: annexatie.
pi_1474071
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 15:17 schreef R@b het volgende:
Hihi, ja, mij benieuwen.
pi_1474311
quote:

[..]

Twee mogelijkheden

of allebeide mogelijkheden samen
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 augustus 2001 @ 18:02:27 #19
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_1475502
Op een gegeven moment wordt de bevolkingsaanwas 0. Want dan zijn er geen vrouwen meer om nieuwe Chineesjes te baren. En dan hebben ze een probleem... Zouden ze tegen die tijd trouwens jongetjes laten aborteren omdat meisjes dan ineens veel meer waard zijn?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_1475955
Volgens mij krijg je vanzelf wel weer een evenwicht aangezien de vrouwen op een gegeven moment zo schaars zijn ze toch nog veel opleveren. Misschien dat ze dan over een tijdje een soort omgekeerde bruidschat hebben.

Ik denk trouwens ook dat dankzij de groeiende chinese economie de welvaart ook langzaam wel zal toenemen en dit soort praktijken (gelukkig) veel minder zullen voorkomen.

This is this. This ain't something else, this is this!
pi_1476072
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 15:15 schreef Beatrice het volgende:
Ik dacht trouwens dat dit al jaren gebeurde
Is dit echt nieuws van vandaag?
Dat vroeg ik me ook af, wellicht dat "steeds meer" nieuw is?
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_1476211
hmm is dat geen vraag en aanbod kwestie??
Bij een tekort aan vrouwen leveren ze vast ook wel meer op...
  donderdag 23 augustus 2001 @ 20:50:07 #23
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_1476264
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 20:38 schreef OZz het volgende:
hmm is dat geen vraag en aanbod kwestie??
Bij een tekort aan vrouwen leveren ze vast ook wel meer op...
Mooi

Dan kunnen de Nederlanders bv: vrouwen uit arme gebieden in Afrika naar China gaan verslepen

Ervaring hebben we zat en iedereen word er gelukkiger van

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_1476762
Ik had laatst in China begrepen dat het 'dumpen' van meisjes wel weer mee viel.

Opvallend: erg veel dikke cartman-achtige jongetjes.

fake a dream
  vrijdag 24 augustus 2001 @ 00:09:53 #25
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_1477562
Jongens zijn veel waard, moet je er ook goed voor zorgen
Nicht ärgern, nur wundern!
  vrijdag 24 augustus 2001 @ 01:53:38 #26
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_1478204
Huuu

Stel je voor dat de paus en bijbehorend gedachtengoed ooit voet aan de grond krijgt in China. 1 miljard christenen x christendom =.......

Uit zelfbescherming en altruïsme zijn de Chinezen zo gek nog niet. Jammer wel dat kinderen op vuilnisbelten worden achtergelaten, maar ik zie het alternatief niet. Wat is de straf voor het hebben van meer dan 1 kind eigenlijk? Kunnen rijke mensen die betalen, of wordt je er voor doodgemaakt?

Ben te zaai voor een signature
  vrijdag 24 augustus 2001 @ 02:29:49 #27
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_1478426
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 01:53 schreef Roache_ het volgende:
Huuu

Stel je voor dat de paus en bijbehorend gedachtengoed ooit voet aan de grond krijgt in China. 1 miljard christenen x christendom =.......

Dan vallen ze Jeruzalem misschien wel binnen

Zijn we ook weer van dat andere conflict in het Midden-Oosten af

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  vrijdag 24 augustus 2001 @ 06:10:06 #28
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_1478789
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 01:53 schreef Roache_ het volgende:
Wat is de straf voor het hebben van meer dan 1 kind eigenlijk? Kunnen rijke mensen die betalen, of wordt je er voor doodgemaakt?
De wet is vrij ingewikkeld, er zijn veel uitzonderingen, die veranderen ook wel eens, en ik weet lang niet alles, maar ik zal een poging doen:

Uitgaande van een gezin in een stad: dit gezin mag maar 1 kind hebben. Kiest het voor een tweede of zelfs derde kind, dan moet het een (stevige maar voor een middenklasse gezin toch op te brengen) boete betalen, en betaalt de staat ook bijvoorbeeld scholing en bepaalde stukken gezondheidzorg niet.

Woont het gezin nu in bepaalde gebieden op het platteland, is het eerste kind een meisje, en zijn beide ouders ouder dan 30 jaar, dan is een tweede kind 'gratis' toegestaan. Er is ook nog een dergelijke regel voor minderheden (China kent een heleboel verschillende etnische groeperingen), maar ik dacht dat die nu ook alleen gold voor het platteland. En ik dacht dat er nog iets was met Tibet: Han-Chinezen die daarheen verhuizen mochten dacht ik ook meer kinderen hebben.

Oh ja, krijg je een meerling, dan wordt je dat verder niet aangerekend als 'extra', gelukkig. En uhmm... adoptie... *graaft in geheugen*: volgens mij mag je als Chinees zijnde een tweede kind adopteren mits beide ouders weer ouder zijn dan 30. Of er daarbij nog steeds een verschil zit tussen 'gezonde' en gehandicapte kinderen weet ik niet; het was zo dat je alleen een kind met een (soms extreem lichte) handicap kon adopteren als je al een kind had.

Wat ik niet snap, is hoe mensen het voor elkaar krijgen om hun kind te vondeling te leggen (niet alleen als het een meisje is, maar ook als het bijvoorbeeld gehandicapt is). Volgens mij is er een enorm toezicht van buurtraden e.d. en moet het een nogal gevaarlijke onderneming zijn om het bij elkaar te liegen.

Wat ik mis in het artikel (onder anderen, want het is werkelijk afgrijselijk onvolledig) is het onderscheid tussen stad en platteland. Mensen 'dumpen' hun meisjes door een heleboel redenen. Bijgeloof, 'oudedagsvoorziening' (van oudsher zorgt de zoon voor zijn ouders als zij oud worden), pure mankracht (toch wel handig bij weinig gemechaniseerde landbouw) zijn er een paar. Bovengenoemde redenen zijn op het platteland van veel meer invloed dan in de stad, en op het platteland zullen dan ook veel meer meisjes te vondeling gelegd worden.

Al met al heb ik geen idee wat Amnesty International ermee zou moeten doen. China is helemaal niet blij met het verschijnsel, maar de een-kind-politiek opheffen is gewoon geen alternatief. Is het trouwens niet in 1976 ingesteld? Dat zou betekenen dat het resultaat nu voelbaar moet raken, en binnen een paar jaar meisjes zeldzamer beginnen te worden.

vrijdag 24 augustus 2001 @ 09:40:48 #29
3542 Gia
User under construction
pi_1479197
quote:

[..]

Twee mogelijkheden

Het eerste denk ik niet. Mannen willen namelijk vaker sex dan vrouwen. Dus wat moet 1 vrouw met 2 mannen? Komen ze nog sex tekort.

Het tweede denk ik ook niet. Want homo ben je, dat word je niet.

Wat ik denk is dat al die mannen straks naar het buitenland vertrekken, om daar aan een vrouw te komen.
Heel veel chinese meisjes worden nu namelijk geadopteerd door westerse ouderparen en in het westen opgevoed. Er gaan zo dagelijks meisjes naar Amerika en Europa. (Ik ken een ouderpaar die zo 2 chineesjes heeft geadopteerd)

In China weten ze heus wel dat die meisjes naar deze landen gaan, dus de jongetjes van nu zullen straks ook wel weten waar ze aan chinese meisjes kunnen komen.

Uiteraard zijn die meisjes dan teveel verwesterd en willen niet terug naar China, dus blijven die mannen dan ook maar in het Westen.

En zo is de overbevolking in China over een 20-tal jaren opgelost.

vrijdag 24 augustus 2001 @ 09:49:25 #30
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1479254
wat heerlijk naief weer Gia
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 26 augustus 2001 @ 23:57:29 #31
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_1496957
Gaoxing, bedankt voor je uitleg!
Maar ik blijf het toch een beetje vreemd vinden, een overheid die bepaalt wat je wel en niet aan kinderen op de wereld mag zetten, al snap ik het achterliggende doel wel. Ben benieuwd wat het 'effect' sinds 1976 gaat opleveren inderdaad.

[Dit bericht is gewijzigd door Roache_ op 26-08-2001 23:59]

Ben te zaai voor een signature
  maandag 27 augustus 2001 @ 13:10:35 #32
3542 Gia
User under construction
pi_1499435
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 09:49 schreef Re het volgende:
wat heerlijk naief weer Gia
Hoezo naief? Hoe denk jij dan dat al die mannen aan een vrouw zullen geraken?
Ik ga ervan uit dat ze toch wel een vrouw gaan zoeken. Lukt dit niet in China, dan zullen ze in andere landen op zoek gaan.

Ik denk niet dat al die miljoenen mannen vrijgezel zullen blijven.
Ik denk ook niet dat vrouwen uit een ander land vrijwillig in China gaan wonen, met zo'n regering!

Dus Re, wat denk jij dan dat al die mannen zullen doen?

woensdag 29 augustus 2001 @ 11:12:10 #33
14822 SchoolMeester
Let op punten en komma's
pi_1514149
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 14:36 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Wat de marktwaarde van vrouwen t.z.t weer doet stijgen.... worden dan mannetjes gedumpt ?
Aap Noot Mies is niet vies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')