abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1473332
bron:Nieuws.Web.nl

VALKENSWAARD - Onbekenden hebben in de nacht van woensdag op donderdag in Valkenswaard 16.800 nertsen losgelaten. De dieren verbleven op een fokkerij aan de Maastrichterweg, aldus een woordvoerder van de politie.

De dieren hebben zich in de omgeving verspreid. Vangploegen proberen ze te vangen. De politie heeft via Omroep Brabant gewaarschuwd dat de nertsen gemeen kunnen bijten als ze ondeskundig worden opgepakt. Hoe de dieren zijn losgelaten en wie daarvoor verantwoordelijk is, weet de politie nog niet
============================================================

Ooit heb ikzelf,bij een nertsenpelzerij gewerkt,uit pure noodzaak tegen mijn principe in(financeel moest ik wel).
Ik weet nog goed dat ik daar voor de 1e keer binnenkwam;
Mijn hemel wat een ongelooflijke stank(sorry voor de eters).
Het werk wat ik daar moest doen is die beesten op een plankje doen.
dwz de kopjes van die beesten over een plank schuifen,de huid was al gestript e.d,en dan de kopjes precies om de vorm van de plank heen doen.
Toen moest ik de voorpootjes naar binnen doen,
Al met al goor werk dus!!
Ik heb het 4 maanden gedaan,toen was het seizoen ervoor afgelopen.
Een keer heb ik meegemaakt dat een actiegroep binnenstoof met spuitbussen en de vachten gingen bespuiten!

pi_1473349
Domme actie. Maar wel begrijpelijk.
Wittgenstein
pi_1473408
vieze kut lui.
nertsen hebben net zo'n mooi velletje, weet je wat voor mooie jassen je daar van kunt maken?
Die dieren vrij laten dat is lief. Ze kunnen zichzelf niet voeden, zeker niet met z'n 17000 in het wild.

dom volk

Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  donderdag 23 augustus 2001 @ 14:13:06 #4
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_1473523
Er zitten al genoeg Nerds op Fok. Afmaken die zooi
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 23 augustus 2001 @ 14:20:20 #5
13250 Lod
Sapere aude!
pi_1473592
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 13:45 schreef berney het volgende:
bron:Nieuws.Web.nl

VALKENSWAARD - Onbekenden hebben in de nacht van woensdag op donderdag in Valkenswaard 16.800 nertsen losgelaten. De dieren verbleven op een fokkerij aan de Maastrichterweg, aldus een woordvoerder van de politie.

De dieren hebben zich in de omgeving verspreid. Vangploegen proberen ze te vangen. De politie heeft via Omroep Brabant gewaarschuwd dat de nertsen gemeen kunnen bijten als ze ondeskundig worden opgepakt. Hoe de dieren zijn losgelaten en wie daarvoor verantwoordelijk is, weet de politie nog niet
============================================================

Ooit heb ikzelf,bij een nertsenpelzerij gewerkt,uit pure noodzaak tegen mijn principe in(financeel moest ik wel).
Ik weet nog goed dat ik daar voor de 1e keer binnenkwam;
Mijn hemel wat een ongelooflijke stank(sorry voor de eters).
Het werk wat ik daar moest doen is die beesten op een plankje doen.
dwz de kopjes van die beesten over een plank schuifen,de huid was al gestript e.d,en dan de kopjes precies om de vorm van de plank heen doen.
Toen moest ik de voorpootjes naar binnen doen,
Al met al goor werk dus!!
Ik heb het 4 maanden gedaan,toen was het seizoen ervoor afgelopen.
Een keer heb ik meegemaakt dat een actiegroep binnenstoof met spuitbussen en de vachten gingen bespuiten!

Als je daar gewerkt hebt moet je dan niet gaan helpen vangen?
De daders zijn werkelijk de meest domme dierenbeulen die er bestaan. Zeker lid van ALF.
Die arme beesten hebben geen enkele (weinig in ieder geval) overlevingskans en gaan een gruwelijke dood tegemoet. Ik ben het ook niet eens met bont maar dit is zeker geen oplossing.
GNU Terry Pratchett
pi_1473682
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 14:20 schreef Lod het volgende:

[..]

Als je daar gewerkt hebt moet je dan niet gaan helpen vangen?
De daders zijn werkelijk de meest domme dierenbeulen die er bestaan. Zeker lid van ALF.
Die arme beesten hebben geen enkele (weinig in ieder geval) overlevingskans en gaan een gruwelijke dood tegemoet. Ik ben het ook niet eens met bont maar dit is zeker geen oplossing.

nee gelukkig hoefde ik dat niet te doen die beesten vangen
Ze werden met electroschokjes o.i.d gedood,dat noemden ze een zachte dood
  donderdag 23 augustus 2001 @ 15:07:03 #7
13250 Lod
Sapere aude!
pi_1473986
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 14:27 schreef berney het volgende:

[..]

nee gelukkig hoefde ik dat niet te doen die beesten vangen
Ze werden met electroschokjes o.i.d gedood,dat noemden ze een zachte dood

Is dat niet ter verdovingen? Ik heb nog nooit gehoord dat dieren met electroshocken gedood werden. Varkens en kippen worden daarmee verdoofd om vervolgens gedood te worden.
GNU Terry Pratchett
pi_1474028
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 15:07 schreef Lod het volgende:

[..]

Is dat niet ter verdovingen? Ik heb nog nooit gehoord dat dieren met electroshocken gedood werden. Varkens en kippen worden daarmee verdoofd om vervolgens gedood te worden.

Welnee, ze worden middels een stroomstoot (electroshock) gedood.

Gebeurt in Amerika ook wel eens met mensen, via een stoel.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  donderdag 23 augustus 2001 @ 15:17:08 #9
13250 Lod
Sapere aude!
pi_1474056
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 15:13 schreef R@b het volgende:

[..]

noem ik geen schokjes meer. Dacht dat het in Nederland niet mocht. Maar misschien omdat varkens en kippen ook nog eetbaar vlees moet afgeven.
GNU Terry Pratchett
pi_1474084
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 15:17 schreef Lod het volgende:

[..]

noem ik geen schokjes meer. Dacht dat het in Nederland niet mocht. Maar misschien omdat varkens en kippen ook nog eetbaar vlees moet afgeven.

Het is ook geen schokje maar een stroomstoot.

Nerts wordt uit hokje gehaalt, krijgt pin in zijn anus, en hij bijt op een andere pin. Pinnen staan in verbinding met een + en - pool. Schakelaar om en....dood.

donderdag 23 augustus 2001 @ 15:22:12 #11
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1474095
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 15:13 schreef R@b het volgende:

[..]

Ik dacht dat men gas gebruikt. Net als vroeger in Duitsland en nu nog in de VS hier en daar.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1474120
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 15:20 schreef R@b het volgende:

[..]

Nerts wordt uit hokje gehaalt, krijgt pin in zijn anus, en hij bijt op een andere pin. Pinnen staan in verbinding met een + en - pool. Schakelaar om en....dood.

bedankt voor het netjes uitleggen
  donderdag 23 augustus 2001 @ 15:26:01 #13
13250 Lod
Sapere aude!
pi_1474121
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 15:22 schreef links234 het volgende:

[..]

Ik dacht dat men gas gebruikt. Net als vroeger in Duitsland en nu nog in de VS hier en daar.

Duh volgens mij gebruiken Amerikanen geen van beiden meer maar zijn ze diervriendelijk met spuitjes bezig. T61 er kwakken en we praten nergens meer over.
GNU Terry Pratchett
pi_1476981
[knuppel-in-hoenderhok mode]

Ik snap de afkeer van het gebruik van bont niet zo erg. Wat zijn de argumenten tegen het fokken van - bijvoorbeeld - nertsen ten behoeve van de vacht?

Wat zijn de verschillen met het fokken voor vleesconsumptie? Vrijwel iedereen in Nederland lijkt fel anti bont te zijn, maar slechts een klein percentage is vegetarisch. Mensen hebben altijd dierenvachten gebruikt om zich warm te houden, net zoals ze altijd vlees hebben gegeten. Er is niks onnatuurlijks aan. Natuurlijk kun je je tegenwoordig ook kleden zonder die arme diertjes af te moeten maken na een leven in kleine hokjes, maar je kunt je ook net zo goed in leven houden zonder het eten van arme diertjes die gefokt zijn in kleine hokjes.

Volgens mij is het anti-bont sentiment één van de weinige punten van dieren- en milieugroeperingen die echt bij een groot publiek zijn aangeslagen zijn. Zonder dat het publiek kennelijk de hypocrisie van die bontafkeer inziet.

[/knuppel-in-hoenderhok mode]

pi_1477004
k_man, je hebt helemaal gelijk. Geen vlees èn geen bont.
Wittgenstein
  vrijdag 24 augustus 2001 @ 02:00:03 #16
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_1478247
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 22:53 schreef k_man het volgende:

Ik snap de afkeer van het gebruik van bont niet zo erg. Wat zijn de argumenten tegen het fokken van - bijvoorbeeld - nertsen ten behoeve van de vacht?

Wat zijn de verschillen met het fokken voor vleesconsumptie? Vrijwel iedereen in Nederland lijkt fel anti bont te zijn, maar slechts een klein percentage is vegetarisch. Mensen hebben altijd dierenvachten gebruikt om zich warm te houden, net zoals ze altijd vlees hebben gegeten. Er is niks onnatuurlijks aan. Natuurlijk kun je je tegenwoordig ook kleden zonder die arme diertjes af te moeten maken na een leven in kleine hokjes, maar je kunt je ook net zo goed in leven houden zonder het eten van arme diertjes die gefokt zijn in kleine hokjes.

Volgens mij is het anti-bont sentiment één van de weinige punten van dieren- en milieugroeperingen die echt bij een groot publiek zijn aangeslagen zijn. Zonder dat het publiek kennelijk de hypocrisie van die bontafkeer inziet.

[/knuppel-in-hoenderhok mode]

Helemaal gelijk heb je...maar ook belangrijk: we hebben hebben het allebei (bont en vlees) niet nodig, het is pure luxe.
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_1478294
Van dieren die voor de slacht gedood worden word zo ongeveer alles gebruikt. Hoefjes voor de lijm, velletje voor leer. Varkensoortjes en staartjes voor de erwtensoep en wat er dan nog over is heet ineens frikandel of big mac.

Zo'n nerts wordt van zijn vachtje ontdaan en van de rest zullen ze wel hondevoer maken of zo, of mischien pleuren ze het wel gewoon weg.
Als we al die zielige nertsjes zouden opeten was er denk ik niemand die bezwaar zou hebben tegen bont. Behalve vegetariers natuurlijk.

pi_1478312
la maar
我要飞得更高 !
pi_1478334
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 02:10 schreef Rex_Mundi het volgende:
la maar
Yep: de lama word ook helemaal gebruikt.
pi_1478337
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 14:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
Er zitten al genoeg Nerds op Fok. Afmaken die zooi
LOL!
#geen
  vrijdag 24 augustus 2001 @ 02:36:13 #21
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_1478463
'k weet nooit echt goed wat ik van zulke discussies denken moet, het werd al eerder geopperd, tegen bont zijn is hyprocriet. Bont is wel een luxe, maar is elke dag een lapje vlees dat ook niet?

Toch denk ik dat er wel wat tegen te zeggen is, voor het dagelijkse lapje vlees (LUXE!) wat mensen toch willen is eigenlijk geen alternatief, zelfs nepvlees komt niet in de buurt van 'the real thing'. Maar voor bond zijn hele goeie alternatieve, nepbont is niet van echt te onderscheiden. (tenzij je gaat echt gaat lopen zeiken). Bovendien komen we om van de natuurlijke en sythetische stoffen om om warm te houden en er mooi uit te zien.
Om deze reden ben ik dus wel tegen bont, plus de reden dat ik het niet mooi vind. Dit geld ook voor nepbont, of kleding met slangenprint ofzo.

Toch ben ik NIET falikant tegen het fokken van pelsdieren voor de vacht, met als hele simpele reden dat er VRAAG naar is, en dat ze beter in 'redelijke' omstandigheden gefokt kunnen worden, met nog enige vorm van diervriendlijkheid, dan dat straks half rusland zijn eigen pelsdierenfokkerijtje in de tuin heeft, met alle gevolgen van dien.

Vergeet niet, Nederland is toch 1 van de voorlopers op diervriendelijkheid.

Kijk naar een land als Rusland: Stervenskoud land dus die mensen zijn harstikke blij met een stukje goedkoop bont.

Tis weer laat, 'k merk het alweer.

[Dit bericht is gewijzigd door TumTum op 24-08-2001 21:31]

"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
pi_1478500
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 02:36 schreef TumTum het volgende:
Toch ben ik NIET falikant tegen het fokken van pelsdieren voor de vacht, met als hele simpele reden dat er VRAAG naar is, en dat ze beter in 'redelijke' omstandigheden gefokt kunnen worden, met nog enige vorm van diervriendlijkheid, dan dat straks half rusland zijn eigen pelsdierenfokkerijtje in de tuin heeft, met alle gevolgen van dien.
Naar hondenvlees is ook vraag genoeg, mag ook niet in Nederland. Konijntje houden en dan opeten mag wel maar hondje niet.
Lociga is in dit soort dingen niet aan de orde.
  vrijdag 24 augustus 2001 @ 03:26:58 #23
272 R@b
No-nonsens
pi_1478676
quote:
'k weet nooit echt goed wat ik van zulke discussies denken moet, het werd al eerder geopperd, tegen bond zijn

Bond is wel een luxe,

Maar voor bond zijn

ik dus wel tegen bond,

Je bedoelt Bont (T) neem ik aan???

Bond is iets anders, 007 James bijvoorbeeld.

vrijdag 24 augustus 2001 @ 03:32:11 #24
272 R@b
No-nonsens
pi_1478680
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 22:53 schreef k_man het volgende:

Wat dacht je van het feit dat nepbont net zo mooi is en zelfs langer houdbaar.??

Het vlees van de nerts wordt niet gegeten, het gaat alleen om zijn velletje. Dat maakt het houden van nertsen net zo weerzinwekkend als het doden van jonge zeehondjes om de vacht.

Hypocriet zeg jij? Doden om vlees is net zo erg?'; ''Hypocriet en ''erg'' bestaan alleen in de geest van de mensheid. De aarde ansich zal het worst zijn allemaal.

pi_1478681
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 15:20 schreef R@b het volgende:

[..]

En de haren gaan er zo "mooi" van overeind staan. Heb begrepen dat dat een reden is om het op die wijze te doen of heb ik het mis?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 24 augustus 2001 @ 09:30:07 #26
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1479106
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 03:32 schreef milagro het volgende:

[..]

En de haren gaan er zo "mooi" van overeind staan. Heb begrepen dat dat een reden is om het op die wijze te doen of heb ik het mis?

mis
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 24 augustus 2001 @ 09:48:26 #27
3542 Gia
User under construction
pi_1479248
quote:
'k weet nooit echt goed wat ik van zulke discussies denken moet, het werd al eerder geopperd, tegen bond zijn is hyprocriet. Bond is wel een luxe, maar is elke dag een lapje vlees dat ook niet?

Toch denk ik dat er wel wat tegen te zeggen is, voor het dagelijkse lapje vlees (LUXE!) wat mensen toch willen is eigenlijk geen alternatief, zelfs nepvlees komt niet in de buurt van 'the real thing'. Maar voor bond zijn hele goeie alternatieve, nepbond is niet van echt te onderscheiden. (tenzij je gaat echt gaat lopen zeiken). Bovendien komen we om van de natuurlijke en sythetische stoffen om om warm te houden en er mooi uit te zien.
Om deze reden ben ik dus wel tegen bond, plus de reden dat ik het niet mooi vind. Dit geld ook voor nepbond, of kleding met slangenprint ofzo.

Vergeet niet, Nederland is toch 1 van de voorlopers op diervriendelijkheid.

Kijk naar een land als Rusland: Stervenskoud land dus die mensen zijn harstikke blij met een stukje goedkoop bond.

Tis weer laat, 'k merk het alweer.

Over welke bond heb je het? De bond tegen het fokken van nertsen?
  vrijdag 24 augustus 2001 @ 09:51:17 #28
272 R@b
No-nonsens
pi_1479270
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 03:32 schreef milagro het volgende:

[..]

Nee, heeft er niets mee te maken. De vacht wordt niet beschadigd door electrocutie: dat is de reden.
  vrijdag 24 augustus 2001 @ 10:05:05 #29
15058 Troeltje
eigenaardig...
pi_1479324
Ik ben het helemaal met K-man eens. Ik ben TEGEN het neerknuppelen van zeehondjes, maar ik ben niet TEGEN bont!!

Zolang wij dieren fokken om te eten, om schoenen en kleding van te maken en weet ik veel wat nog meer, vind ik het uitermate hypocriet om TEGEN het fokken van dieren voor bont te zijn. En ja dan kan je wel aankomen met het argument dat de dieren die voor de slacht gebruikt worden multifunctioneel benut worden, zal me worst wezen!! Die dieren creperen in te kleine hokjes enkel en alleen omdat wij zo nodig een stukje vlees willen, of een lekker eitje bij het ontbijt, of een warme jas.
In nederland heb je niet perse bont nodig om te overleven, maar ik denk dat ze (inderdaad) in Rusland maar wat blij zijn met een winterjas van bont!!
Moeten we het dan gaan schiften?? In landen waar het in de winter zoveel graden onder nul is mag je wel bont dragen, en anders niet?? Doe toch normaal, zo werkt het niet!!

Gelijke monikken, gelijke kappen.... zus dieren in kleine hokjes voor onze luxe extraatjes?? Dan ook niet zeuren als zo dieren in kleine hokjes zitten voor onze luxe extraatjes!!

Loesje: [br]KERNENERGIE [br] Het lijkt alsof die conservatieven nu iets gevonden hebben om de toekomst voor altijd tegen te houden.
  vrijdag 24 augustus 2001 @ 10:18:52 #30
1169 BigDick
size DOES matter
pi_1479384
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 13:56 schreef DoctorB het volgende:
vieze kut lui.
nertsen hebben net zo'n mooi velletje, weet je wat voor mooie jassen je daar van kunt maken?
Die dieren vrij laten dat is lief. Ze kunnen zichzelf niet voeden, zeker niet met z'n 17000 in het wild.

dom volk

volgens mij hebben die dieren de leukste dag van hun leven gehad: zon, andere sexe, rennen, paren, vers eten eten. Als ik toch dood moest als nerts dan maar zo. Day of my life...
Nou niet opeens medelijden met de nersten tonen hoor!
de cursus "omgaan met teleurstellingen" is tot onze spijt afgelast
pi_1479480
Het zijn iig mensen geweest die niet duidelijk wisten waar ze mee bezig waren: van de gevangen nertsen is niet meer duidelijk uit welk nest ze komen, dit heeft tot gevolg dat er verschillende families bij elkaar komen te zitten wat kan leiden tot agressief/moorddadig gedrag.
Dusss... of die beestjes er nu echt baat bij hebben gehad...
Kabouters, dié zijn pas rendabel!
pi_1480386
Vrijdag 24 augustus. VALKENSWAARD - 'Ik word aangevallen, ik word aangevallen door een beest dat ik niet ken.' Desirée Boersma (23) gilt het uit als ze 's morgens rond acht uur het huis van pap en mam aan de Sil in Valkenswaard binnenstormt. Het hart klopt in haar keel. Ze weet dan nog niet dat ze een nerts heeft ontmoet.

'Desirée, dat beest was banger van jou dan jij van hem', sust vader Boersma. Tevergeefs. 'Het was echt niet leuk. Hij kwam op mij af en hij hief zich op. Hij keek me aan met een blik van: zal ik haar pakken of niet.' Even later horen de Boersma's dat het een nerts is. Een 'bevrijde' nerts van het bedrijf van de buurman een eindje verderop.

Jitske Visser uit het Fries Noord-Bergum staat met de fiets in de hand te kijken bij de nertsenfokkerij aan de Maastrichterweg. Een soort ramptoeriste. Ze vertelt doodnuchter dat ze er eentje in haar voortent heeft zitten. Ze is met haar man op camping De Brugse Heide. 'Toen ik vanochtend om half zeven naar het toilet liep zaten er daar drie bij elkaar. Ik wist niet wat het was. Ik dacht fretten of hermelijnen. Ze buitelden over elkaar, het was een mooi gezicht.'

De 'bevrijdingsactie' werd rond vier uur donderdagochtend opgemerkt door buren van de nertsenfokker. Omstreeks diezelfde tijd kreeg de politie melding dat er grote aantallen nertsen op de Maastrichterweg liepen.

Al snel bleek dat praktisch alle kooien bij Van Son door activisten waren opengezet. In korte tijd werd een vijftigtal collega-fokkers gealarmeerd. De nertsenfokkers hebben speciaal voor dit soort voorvallen een informatiesysteem opgezet. Met man en macht werd de jacht ingezet.

De politie sloot onmiddellijk de Maastrichterweg af tussen Valkenswaard en de rotonde bij Borkel. Desondanks zijn naar schatting een paar honderd dieren gesneuveld onder de wielen van passerende auto's. Pas om half vijf in de middag werd de Maastrichterweg weer vrijgegeven voor verkeer.

Marga Crommentuyn vindt het afschuwelijk wat er een paar straten bij haar vandaan is gebeurd. 'Ik ben een groot tegenstander van de nertsenhouderij. Dieren fokken voor de pels vind ik fout. Maar wat hier gebeurd is, is ook niet goed te praten', zegt ze. 'Diegene die hier verantwoordelijk voor zijn, zouden nu zelfs eens moeten komen kijken wat ze hebben aangericht. Al die doden dieren op de weg, allemaal overreden. Dat zal toch hun doel niet zijn geweest?'

Haar cavia en konijn heeft ze in het hok geplaatst en dat hok ook weer in een afgesloten ruimte. 'Die nertsen zijn nu vreselijk van de wap en misschien wel agressief. Je weet niet wat ze zullen aanrichten.' Ze hoopt maar dat de kippen ongedeerd blijven. 'Daar heb ik geen onderdak voor.'

Via Omroep Brabant worden inwoners van Valkenswaard gewaarschuwd voor de nertsen. Vooral niet zelf gaan vangen, maar melden als je er een ziet, is het devies. Vooral 's morgens komen veel meldingen binnen. De verste nerts blijkt al vijf kilometer verderop te zijn.

De nertsen kunnen flink bijten. 'Maar ze vallen uit zichzelf nooit iemand aan', zegt deskundige Verhagen. 'Alleen als ze in het nauw gebracht worden, kunnen ze agressief zijn.' Hongerige nertsen hebben het daarentegen wel voorzien op kippen en konijnen. 'Die kunnen maar beter goed opgeborgen worden. Nertsen zijn per slot van rekening roofdieren.'

De brandweer van Valkenswaard helpt de hele dag mee met vangen. Ze inspecteren de duikers in de omgeving van de fokkerij. Het blijken mooie schuilplekken. Maar daar weten ze wel wat op. De beestjes worden min of meer uit hun onderduikadres gespoten. Nertsen houden niet van natte voeten.

Bron: Eindhovens Dagblad, 24-08-2001

#geen
  vrijdag 24 augustus 2001 @ 12:31:18 #33
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1480400
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:05 schreef Troeltje het volgende:
En ja dan kan je wel aankomen met het argument dat de dieren die voor de slacht gebruikt worden multifunctioneel benut worden, zal me worst wezen!!
Op een gegeven moment zullen die dieren ook worst wezen
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  vrijdag 24 augustus 2001 @ 12:38:24 #34
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1480460
Die netsen-bevrijdingsactie mag dan misschien een beetje een ondoordachte actie zijn geweest, bedenk ook dat die actie niet mogelijk was geweest als wij hier geen idioot grote nertsenfokkerijen hadden neergezet. 17.000 beesten, het is toch bij de beesten af? Dat soort criminele bedrijven zouden helemaal niet mogen BESTAAN. Dat hebben die lui ook aan willen tonen. Uw afschuw hebben ze verdiend, nu nog consequenties trekken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_1482587
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 09:51 schreef R@b het volgende:

[..]

Nee, heeft er niets mee te maken. De vacht wordt niet beschadigd door electrocutie: dat is de reden.

Aha verkeerd geinformeerd. Worden ze trouwens niet vergast i.p.v. geelektrocuteerd? Da's , lijkt me, nog minder schadelijk voor de vacht.
Hoe dan ook, nertsen bevrijden op deze manier zet geen zoden aan de dijk, volgens mij, zeker niet voor de diertjes zelf.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_1482712
1 - de nertsen worden vergast. Net als overtollige honden in het asiel.
2 - in 2005 is er geen nertsenfokkerij meer in Nederland, dat heeft Brinkhorst begin dit jaar al verteld. Actievoerders hebben dat blijkbaar niet gelezen. Dan kunnen de nertsen gewoon in Finland en Zweden gefokt worden, met meer dieren per vierkante meter.
I intend to live forever, or die trying.
pi_1482737
nu op de frontpage van de volkskrant (inet):

Met kusgeluidjes op nertsenjacht
Hoe vang je 16.800 nertsen, nadat ze woensdag waren 'bevrijd' uit hun kooien in Valkenswaard? Een voor een.

LOL

Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown. BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap the motherfucker upside the head...
  vrijdag 24 augustus 2001 @ 21:27:56 #38
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_1484483
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 09:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Over welke bond heb je het? De bond tegen het fokken van nertsen?

quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 03:26 schreef R@b het volgende:

[..]

Je bedoelt Bont (T) neem ik aan???

Bond is iets anders, 007 James bijvoorbeeld.

ik bedoel bont uiteraard.

Excuses, het was laat. 'k zal m'n post ff aanpassen om hem beter leesbaar te maken.

vrijdag 24 augustus 2001 @ 21:34:37 #39
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_1484531
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 16:44 schreef dwerg het volgende:
1 - de nertsen worden vergast. Net als overtollige honden in het asiel.
2 - in 2005 is er geen nertsenfokkerij meer in Nederland, dat heeft Brinkhorst begin dit jaar al verteld. Actievoerders hebben dat blijkbaar niet gelezen. Dan kunnen de nertsen gewoon in Finland en Zweden gefokt worden, met meer dieren per vierkante meter.
presies mijn punt.

lekker gezellig is dat toch voor die beestjes?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')