abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 augustus 2004 @ 18:42:51 #126
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_21213636
Ik heb 45 dollar betaald voor de taxi
Is wel het relaxed
Bus brengt je overigens naar Grand Central en als je dan met de metro naar Penn station gaat dan sta je tegenover je hotel
Shuffle up and deal!!!
  woensdag 11 augustus 2004 @ 18:43:48 #127
21157 sioux_
lost in space
pi_21213655
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 12:15 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Hmmm, zit je nu in NY public library?
nee, ik zat in het kantoor waar een vriendin van me hier werkt. ik zit nu in Easy Internet aan 42nd street. vlak bij Times Square. ik ga zo naar Central Park lekker in de schaduw liggen en een boek lezen want mijn poten doen zeer van het lopen. vandaag neem ik een dagje vrij van dat toeristische gedoe.
  woensdag 11 augustus 2004 @ 19:05:46 #128
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_21214066
Je kan ook met een shuttlebus naar 34th & 8th ave, dan ff een paar minuten lopen naar Hotel Pennsylvania.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_21215448
ben inmiddels klaar wakker... lekker op tijd terug voor de voorronde CL, hier alvast een tipje van de sluier

* ff klikken *

Dat was zaterdagavond vanaf 't Empire
  woensdag 11 augustus 2004 @ 20:05:51 #130
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_21215486
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 19:05 schreef matthijst het volgende:
Je kan ook met een shuttlebus naar 34th & 8th ave, dan ff een paar minuten lopen naar Hotel Pennsylvania.
Ga dan gelijk met de metro, als je het goed plant loop je zelfs onder het hotel de metro uit
  woensdag 11 augustus 2004 @ 21:04:56 #131
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_21216808
quote:
ben inmiddels klaar wakker... lekker op tijd terug voor de voorronde CL, hier alvast een tipje van de sluier
Aaaaghhhhhhhhhhhhhhhhhh, kriebels, kriebels, kriebels......
Waarom is een retourtje NY te duur om een paar keer per jaar te doen
Haters everywhere but I don't really care.
  ESF Reporter woensdag 11 augustus 2004 @ 22:34:12 #132
87554 Cee
Welluk?
pi_21219297
Met wat voor fototoestel heb je die foto gemaakt? Megapixels etc. Geen flits gebruikt, neem ik aan? Sorry, ik moet even een paar goede tips hebben voor als ik straks met m'n camera tekeer ga om plaatjes te schieten daar. Hè wat klink ik weer oudbollig.

Vandaag over vier weken zit ik uit te drogen in 'n vliegtuig naar de States, wooohoooo! *aftellen begint*
pi_21221141
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 22:34 schreef Cee het volgende:
Met wat voor fototoestel heb je die foto gemaakt?

Canon Powershot G5

Megapixels etc.

Camera kan max. 5MP, echter foto is gemaakt op 2 megapixels (1600 x 1200)

Geen flits gebruikt, neem ik aan?

klopt helemaal

Sorry, ik moet even een paar goede tips hebben voor als ik straks met m'n camera tekeer ga om plaatjes te schieten daar.

Je gebruikt wel een digitale camera?

Vandaag over vier weken zit ik uit te drogen in 'n vliegtuig naar de States,

Vlieg je met KLM? Op de heenreis hadden we een Boeing 777. Hoef je je niet te vervelen, een aantal nieuwe films, heel veel oude films, veel muziek, en (multiplayer-)spelletjes

op de terugweg hadden we een 747, wat saaaaaaaaaai
pi_21221203
Nu gaak zo maar slapen, ben al vanaf gisterochtend 7.30 op

ff rekenen, 6 uur eraf, das dan eeeeh.... 34,5 uur dalijk....

pi_21222413
ben zeer benieuwd naar jullie foto's!!
Nog een maand en ik kan zelf mijn geheugenkaartjes gaan vol schieten ginder.
pi_21225997
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 18:43 schreef sioux_ het volgende:

[..]

nee, ik zat in het kantoor waar een vriendin van me hier werkt. ik zit nu in Easy Internet aan 42nd street. vlak bij Times Square. ik ga zo naar Central Park lekker in de schaduw liggen en een boek lezen want mijn poten doen zeer van het lopen. vandaag neem ik een dagje vrij van dat toeristische gedoe.
Hey daar zit ik nu ook, steek je hand eens op?

Vandaag rondje rondom central park gelopen en n paar musea ingeweest.
Gister met de grey-line dagje rondgetourd, uptown downtown en night.
Misschien had ik nog Liberty Island opgemoeten (ben met de Staten Island ferry erlangs geweest), maar k ga nu ff kijken of ik in dat Empire State kan komen, mooi uitzicht lijkt het.
Wel vaag idee dat ik vrijdag ineens thuis ben na een half jaar de pad op te zijn.
Madame Tussoud's is bijna leuk te noemen, ik ben niet in die van amsterdam geweest maar laat in de avond zit je er voor 18 dollar ipv 28 (daar heb je misschien wat aan)
En oja, dinsdag hoorde ik dat er maandagavond gratis films zijn in Bryant park
Jammer dat ik precies Alien vs. Predator gaat missen hier, lijkt me n toffe film
Collateral wel gezien en das wel tof.
(En het zuigt dat ik nog niet 21 ben...)
Oja, en t-shirts hier zijn overal spotgoedkoop, alleen die zondagmiddag markt op madison ave. vertrouwde ik niet helemaal, k gok dat daar alles Made In China namaak is.
7 I LOVE NY tshirts voor 10 dollar
nigga please
Oja, en David Letterman is sinds deze week een tijdje op vakantie

Hoooiii
-
pi_21234087
Liberty Island wilde wij maandag ook nog op, 45 minuten in de rij gestaan, was toen was toen rond 12.00.

Eindelijk aan de beurt blijkt dat alle zgn. time passes voor die dag die je nodig hebt om in het vrijheidsbeeld te komen al lang en breed uitverkocht waren

hadden ze ook wel eerder kunnen melden

Maar wil je dus echt op het vrijheidsbeeld dan zal je vroeg in de ochtend al in de rij moeten gaan staan
  ESF Reporter donderdag 12 augustus 2004 @ 22:10:58 #138
87554 Cee
Welluk?
pi_21243970
quote:
Je gebruikt wel een digitale camera?
Yep, ik heb een Olympus Camedia C200 (ik vergeet 't nummer altijd. Iets in die trant. 2.0 megapixels). Is al wel een jaar of twee oud, maar dat boeit niet.
quote:
Vlieg je met KLM? Op de heenreis hadden we een Boeing 777. Hoef je je niet te vervelen, een aantal nieuwe films, heel veel oude films, veel muziek, en (multiplayer-)spelletjes
Ik vlieg met United Airways, een Boeing 777! Je gaat me toch niet vertellen dat ik eindelijk een eigen schermpje ga krijgen he? Ik heb in -tig vluchten gezeten de afgelopen jaren en het is telkens een grote ellende geweest met de krakkemikkige videoschermen die uit het zicht hangen.
En spelletjes, wheeeeeeeeee!

We krijgen trouwens volgens de UA site o.a. 'The Day After Tomorrow' als film tijdens de vlucht.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 16:05:55 #139
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_21260998
* The.PhantoM is weer home

Is er nog wat nieuws gebeurd hier in het nyc topic. Bring me up to date, heb geen zin om alles door te spitten.
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_21261222
Nou ik ben iig bezig om wat foto's te ordenen en volgende week komen ze zeer zeker online, aangezien ik dit weekend weg ben, en over 9 dagen met m'n intro v/d uni begin
pi_21263545
Paar vraagjes

Aan welke straat ligt Ground zero?
Wat zijn de boottijden en wat is de prijs om naar het vrijheidsbeeld te gaan?
Wat is het Rockefeller center

[ Bericht 35% gewijzigd door renz0r op 13-08-2004 18:10:56 ]
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 18:30:49 #142
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_21264206
Ground Zero ligt in lower Manhattan bij Liberty Street
Het kaartje van het vrijheidsbeeld heb ik hier in mijn handen maar er staat geen prijs op maar het was ongeveer 10 a 11 dollar en de eerste afvaart was ron half 9 dacht ik
Rockefeller center is een groot terrein van en paar blokken van 48e tot 51e straat en 5th en 6th avenue en bestaat uit bv de NBC studios en Radio City Music Hall en een heel mooi plein (rockefeller plaza) waar je kan eten en drinken bij het grote beeld van Promotheus in bladgoud
Shuffle up and deal!!!
pi_21268383
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 17:54 schreef renz0r het volgende:
Paar vraagjes

http://www.nyc.com/visitor_guide/pdf/manhattan.pdf <--- zie hier... goeie kaart. Ground Zero staat aangegeven als World Trade Center (in memory) links onderaan de kaart. Sowieso wel aardige kaarten en info op www.nyc.com !
pi_21315056
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 17:54 schreef renz0r het volgende:
Paar vraagjes

Ligt idd op Lowe Manhattan, op loopafstand van Park Row, Wall Street, Battery Park.

Wat zijn de boottijden en wat is de prijs om naar het vrijheidsbeeld te gaan?

Kost meen ik 11$, maar wil je dus daadwerkelijk in en op het vrijheidsbeeld, zorg dan dat je tering vroeg bent, want zoals ik al zei, een week geleden waren wij te laat
Nabij Batterypark moet je in de rij gaan staan (kaartjes zijn te koop in een gebouw met iets van Clinton derop)

Wat is het Rockefeller center

Rockefeller center is een groot terrein van en paar blokken van 48e tot 51e straat en 5th en 6th avenue en bestaat uit bv de NBC studios en Radio City Music Hall en een heel mooi plein (rockefeller plaza) waar je kan eten en drinken bij het grote beeld van Promotheus in bladgoud

En eent beeld van een man die een bol draagt, staat aan de achterkant op ik meen 5th av.
In ons hotel keken we elke ochtend NBC waarop live verslag was vanuit het Rockefeller Center. 's Ochtends treden daar vaak gratis artiesten op. Vorige week toen wij er zaten stond 200m van ons hotel bv LL Cool J daar te rappen terwijl wij aan ons ontbijt zaten
Ik zal es kijken of ik hier toevallig vast wat foto's van kan posten
pi_21315218
een paar fototjes van RFC

klik 1

beeld wat ik bedoelde

klik 2

het was windstil

klik 3

daar had die ochtend dus ll koel jee opgetreden, zie oa dranghekken

klik 4

nog steeds windstil
pi_21315294
Deze punten wil ik gaan zien in New York a.s dinsdag t/m zondag

1: Empire State Building
2: Ground Zero
3: Central Park
4: Vrijheidsbeeld
5: Rockefeller Center
6: Broadway + Time Sqaure
7: Chrysler Building
8: The Flariton Building + Madison Square Park
9: Harlem
10: Brooklyn + Brooklyn bridge
11: Financiele District
12: Grand Central
13: Madison Square Garden
14: Yankee Stadium
15: Chinatown
16: Manhatten -->winkels
17: Guggenheim Museum*
18: Manhatten by night*
19: Manhatten per helikopter*
20: VN gebouw

(met een * is nog een twijvel geval)
  maandag 16 augustus 2004 @ 02:01:13 #147
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_21316668
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 00:38 schreef renz0r het volgende:
Deze punten wil ik gaan zien in New York a.s dinsdag t/m zondag

1: Empire State Building
2: Ground Zero
3: Central Park
4: Vrijheidsbeeld
5: Rockefeller Center
6: Broadway + Time Sqaure
7: Chrysler Building
8: The Flariton Building + Madison Square Park
9: Harlem
10: Brooklyn + Brooklyn bridge
11: Financiele District
12: Grand Central
13: Madison Square Garden
14: Yankee Stadium
15: Chinatown
16: Manhatten -->winkels
17: Guggenheim Museum*
18: Manhatten by night*
19: Manhatten per helikopter*
20: VN gebouw

(met een * is nog een twijvel geval)
Als je er meer dan 1 dag bent zie je Manhattan toch sowiso by night? psst, Manhattan is met een A

Brooklyn vond ik niet zo boeiend (alleen Coney Island was wel grappig), k zou eerder The Bronx doen, die wijk vond ik persoonlijk veel boeiender om te zien. En waarom gaat niemand naar het Riverside Park? Dat park is tof, eigenlijk veel leuker dan Central Park
pi_21320126
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 02:01 schreef Douwe het volgende:

[..]

Als je er meer dan 1 dag bent zie je Manhattan toch sowiso by night? psst, Manhattan is met een A

Brooklyn vond ik niet zo boeiend (alleen Coney Island was wel grappig), k zou eerder The Bronx doen, die wijk vond ik persoonlijk veel boeiender om te zien. En waarom gaat niemand naar het Riverside Park? Dat park is tof, eigenlijk veel leuker dan Central Park
Manhattan by night is een dubbeldekkertour door Manhattan terwijl het donker is. Je doet dan in 2 uur tijd de belangrijkste toeristische atracties aan. Aangezien de bussen om 5, 6 en 7 uur savonds vetrekken zien we toch niks in de bacht (hoogstends schemer als je de bus van 7 uur neemt (9 uur terug). Dat komt omdat het (nogal logisch) zomers is en dat het dan tot later licht blijft

The Bronx, riverside park enz zou ik ook allemaal wel willen doen, alleen wel hebben maar 3 nachten
pi_21322696
Ik zou ook voro een sportwedstrijd gaan, baseball bv.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_21322715
en ik kan je het MoMa aanraden alhoewel die in verbouwing zijn, ze zitten nu tijdelijk in brooklyn dacht ik
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')