abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 januari 2005 @ 10:59:49 #226
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_24756339
nou, met de peppers toen dus wel
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_24756538
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 10:36 schreef Dandelion het volgende:

De verhalen over digibete postkantoormedewerkers stan mij anders nog behoorlijk bij...
Ja dat is ook waar.

Maar toch beschouw ik het postkantoor als de beste kans voor kaarten. En als je iemand thuis achter een PC of telefoon kan zetten, is dat ook handig.
  woensdag 26 januari 2005 @ 11:14:15 #228
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_24756580
Chicago, Tweeters Centre
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_24759496
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 00:33 schreef Neva het volgende:
bah waarom loopt iedereen nou te kotsen op U2.. jammer dat er dingen mis gaan jammer dat ut zo duur is.. maar je wist van te voren dat ze zoudne gana touren toch spaar dan bah
Laten we vooral de rollen gaan omdraaien, wij zitten te zeiken op U2 aangezien we te laat zijn begonnen met sparen
Dat is wel een heel slap excuus, dit zelfde geldt voor het argument dat de band er niets aan kan doen, yeah right die gasten weten wel degelijk wat er allemaal precies in het laatje komt.

En maar lekker het linkse bolwerk uithangen, hun muziek nergens commercieel laten gebruiken, waar het dus uiteindelijk op neerkomt is dat de fans hiervoor moeten gaan opdraaien om toch een gelijkwaardig riant salaris te houden zoals hun neven artiesten...

De tour van de Rolling Stones, welke kleiner was dan deze tour had meer dan 100 milj $ opgebracht, ook die hadden een complete parade van tientallen vrachtwagens mee. Dus er wordt wel niet zo astronomisch bedrag omgezet met deze tour waarbij je toch echt gaat afvragen hoe idealistisch deze band nu in werkelijkheid is door gewoon hun eigen fans zich helemaal blauw te laten betalen...
Het is beter dat ik het zeg in plaats van iemand met een vol verstand...
pi_24760295
WRONG!!!
Concerten gaan altijd tegelijk in de verkoop. Soms wel 5 concerten tegelijk met redelijk grote namen.
Het is puur mazzel als het niet samenvalt en niet iets waar Mojo bewust op let.

Medewerkers op het postkantoor klagen er al tijden over dat als er meerdere (grote) concerten in de verkoop gaan dat dat tegelijk gebeurt.
Iedere keer dat een ander concert gekozen wordt moet er geswitcht worden en die info weer geladen worden.

Als Mojo echt eens intelligent was (en niet zo monopolisch als nu) dan zouden ze kaartverkoop voor verschillende concerten op verschillende tijden laten beginnen.
Eerste act om 10:00 uur, tweede om 11:00, derde om 12:00.
Dan heb je er geen last van.
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 10:56 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Mojo die dat soort dingen bepaald zorgt er 9 van de 10 keer wel voor dat er niet tegelijk dergelijke grote acts in de vvk gaan.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  woensdag 26 januari 2005 @ 15:33:30 #231
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_24761333
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 13:51 schreef twistednerve het volgende:

[..]

De tour van de Rolling Stones, welke kleiner was dan deze tour had meer dan 100 milj $ opgebracht, ook die hadden een complete parade van tientallen vrachtwagens mee. Dus er wordt wel niet zo astronomisch bedrag omgezet met deze tour waarbij je toch echt gaat afvragen hoe idealistisch deze band nu in werkelijkheid is door gewoon hun eigen fans zich helemaal blauw te laten betalen...
Sorry maar ik begrijp echt niet wat je met deze alinea wil zeggen...

Ik snap sowieso de opwinding niet zo.
Als je wil gaan, betaal je daar voor.
Vind je het te duur, dan laat je het toch lekker zitten. Als dat geschreeuw over linkse bolwerken en fans uitknijpen etc etc. Die gasten zetten gewoon een programma in elkaar. Je krijgt 2 bands (waarvan er 1 ruk is en de ander gewelidg zoals altijd) die een vette show neerzetten. En daar rmoet je voor betalen. En ja alles is duurder geworden, dus ook de kaartjes.

Verwachten mensen nu echt dat je voor 25 euro een kaartje voor U2 kan krijgen? Dan wordt het misschien tijd eens uit die grot of onder die steen vandaan te kruipen.

Maar gelul over dat ze zich kwa inkomsten gelijk willen trekken met andere bands over de rug van de fans enzo... djeez wat een bullshit.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_24761801
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 15:33 schreef Dandelion het volgende:

[..]

Sorry maar ik begrijp echt niet wat je met deze alinea wil zeggen...

Ik snap sowieso de opwinding niet zo.
Als je wil gaan, betaal je daar voor.
Vind je het te duur, dan laat je het toch lekker zitten. Als dat geschreeuw over linkse bolwerken en fans uitknijpen etc etc. Die gasten zetten gewoon een programma in elkaar. Je krijgt 2 bands (waarvan er 1 ruk is en de ander gewelidg zoals altijd) die een vette show neerzetten. En daar rmoet je voor betalen. En ja alles is duurder geworden, dus ook de kaartjes.

Verwachten mensen nu echt dat je voor 25 euro een kaartje voor U2 kan krijgen? Dan wordt het misschien tijd eens uit die grot of onder die steen vandaan te kruipen.

Maar gelul over dat ze zich kwa inkomsten gelijk willen trekken met andere bands over de rug van de fans enzo... djeez wat een bullshit.
Hoezo opwinding
Ik geef alleen aan, dat ik het beleid en de ideologie van U2 een beetje heel erg tegenstrijdig vind, dat ze qua gedachten erg links zijn kun je moeilijk gaan ontkennen. Als jij ergens hebt kunnen lezen dat ik aandring op een kaartje van ¤25 dan heb je gelijk, maar jah, dat heb ik niet gezegd. Ook ik ken het begrip inflatie en gevolg gulden-euro, echter als ik dan lees dat de mannen gewoon een ¤85 willen zien voor een staanplaats (en dan heb ik het niets een over de Amerikaanse woekerprijzen) dan vind ik de ideologie van de band erg ver te zoeken...

De prijzen slaan namelijk alles in vergelijking met andere grootheden, die arrogante muts van een Madonna daar buiten gelaten... Wat ik dus aangeef is dat die gasten miljoenen de man incasseren, dat is hun goed recht natuurlijk, talent hebben ze zeker. Alleen als ze daarnaast constant het afsterven van de aarde en andere ellende aan iedereen duidelijk proberen te maken, met daarnaast de anti-commerciele gedachte vindt ik dat een beetje heel erg tegenstrijdig met de huidige gang van zaken waar fans een ¤100 neertellen voor stoeltje met daar nog eens boven op een dozein toeslagen van allerlei vage boekingskosten van bedrijven die flink lopen te cashen...

Dat ik daarmee een fan zoals jou op z'n teentjes trap en krtiek uit op jouw held Bono, ja jah dat was te verwachten. Zoals boven aangegeven, zijn zelfs de concerten uitverkocht als er ¤200 moet worden neergeteld voor een kaartje.
Ik blijf erbij dat als die gasten eens wat meer secundaire inkomsten naast CD's en optredens zouden generen en dan heb ik het bijvoorbeeld over reclame's dan hadden ze niet alles hoefden door te calculeren naar hun fans.

[ Bericht 6% gewijzigd door twistednerve op 26-01-2005 16:40:56 ]
  woensdag 26 januari 2005 @ 16:59:13 #233
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_24762333
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 16:25 schreef twistednerve het volgende:

[..]
Als jij ergens hebt kunnen lezen dat ik aandring op een kaartje van ¤25 dan heb je gelijk, maar jah, dat heb ik niet gezegd.
Klopt heb je niet gezegd. Ik quote jou wel maar de reactie was niet allen aan jou gericht, maar meer over het algemeen.
quote:
De prijzen slaan namelijk alles in vergelijking met andere grootheden, die arrogante muts van een Madonna daar buiten gelaten... Wat ik dus aangeef is dat die gasten miljoenen de man incasseren, dat is hun goed recht natuurlijk, talent hebben ze zeker. Alleen als ze daarnaast constant het afsterven van de aarde en andere ellende aan iedereen duidelijk proberen te maken, met daarnaast de anti-commerciele gedachte vindt ik dat een beetje heel erg tegenstrijdig met de huidige gang van zaken waar fans een ¤100 neertellen voor stoeltje met daar nog eens boven op een dozein toeslagen van allerlei vage boekingskosten van bedrijven die flink lopen te cashen...

Dat ik daarmee een fan zoals jou op z'n teentjes trap en krtiek uit op jouw held Bono, ja jah dat was te verwachten. Zoals boven aangegeven, zijn zelfs de concerten uitverkocht als er ¤200 moet worden neergeteld voor een kaartje.
Ik blijf erbij dat als die gasten eens wat meer secundaire inkomsten naast CD's en optredens zouden generen en dan heb ik het bijvoorbeeld over reclame's dan hadden ze niet alles hoefden door te calculeren naar hun fans.
Ik lees dat je me heel goed kent
Sorry, maar Bono is niet 'mijn held' ik vind het gewoon een goede artiest vind het goed van hem dat hij zich inzet voor de dingen die we allemaal van hem kennen.
Ik zie niet in, wat het probleem is met het feit dat ze miljoenen verdienen, maar zich wel inzetten voor " het afsterven van de aarde en andere ellende aan iedereen duidelijk proberen te maken". Mag dat niet als je geld verdient ofzo? Moet je daar een werkeloze boomknuffelaar voor zijn?

Als ik het goed begrijp denk je dus dat ze de inkomsten die ze 'missen' door niet aan reclames mee te werken willen terug verdienen op de fans? Tja, net zoals jij geen bewijs voor deze stelling hebt, heb ik er géén tegen. Maar het lijkt mij grote onzin en nogmaals als je dit vind, dan koop je toch geen kaartje?
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
  woensdag 26 januari 2005 @ 18:14:10 #234
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_24763571
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 16:59 schreef Dandelion het volgende:

[..]

Klopt heb je niet gezegd. Ik quote jou wel maar de reactie was niet allen aan jou gericht, maar meer over het algemeen.
[..]

Ik lees dat je me heel goed kent
Sorry, maar Bono is niet 'mijn held' ik vind het gewoon een goede artiest vind het goed van hem dat hij zich inzet voor de dingen die we allemaal van hem kennen.
Ik zie niet in, wat het probleem is met het feit dat ze miljoenen verdienen, maar zich wel inzetten voor " het afsterven van de aarde en andere ellende aan iedereen duidelijk proberen te maken". Mag dat niet als je geld verdient ofzo? Moet je daar een werkeloze boomknuffelaar voor zijn?

Als ik het goed begrijp denk je dus dat ze de inkomsten die ze 'missen' door niet aan reclames mee te werken willen terug verdienen op de fans? Tja, net zoals jij geen bewijs voor deze stelling hebt, heb ik er géén tegen. Maar het lijkt mij grote onzin en nogmaals als je dit vind, dan koop je toch geen kaartje?
Dandelion,

Als je het geld hebt dan is het bedrag geen probleem, al moet je 200 Euro betalen, dan doe je het nog. Jij (neem ik aan) en ik zijn in de gelukkige omstandigheid dat je dat eventueel kan en wilt betalen.

In algemene zin:

Niet iedereen is echter in de positie om het bedrag wat nu voor de kaarten gevraagd wordt op te hoesten, daar kunnen sommige mensen een week van eten. Dat in relatie met de politieke houding die U2 aanneemt (links, zo je wilt) valt dan niet helemaal te rijmen. Ik ken tot op heden geen ander concert waarvoor je deze prijzen moet neertellen en ik bezoek er heel wat, vaak met een veel betere show dan bijv. de Elevation-tour.

Daarom stoort me het ook enorm dat Bono zich als een neuroot gedraagt als het gaat om Afrika, Amnesty, Drop The Debt en weet ik veel wat nog meer, maar zich gelijktijdig wel conformeert aan de prijzen die de fans wereldwijd mogen neerleggen voor een vaak plichtmatig (want dat vond ik van de Elevation-tour) optreden van 2 uur.

'Thanks for giving us a great life!!', om de zin die Bono tijdens de Elevation-tour standaard (!!) het publiek in kweelde (ik werd daar op den duur een beetje misselijk van), te citeren. Tsja, zou ik ook zeggen als ik de bedragen, die een hedendaagse U2-tour opbrengen, mag incasseren.

Even voor de goede orde, ik ben een fanatieke U2-fan (vooral vanwege de muziek), mijn eerste concert was in Paradiso 1981, heb de halve aardkloot afgereisd om concerten, exposities van U2 e.d. te bekijken, dus ik denk dat ik me een aardig beeld kan vormen hoe U2 geworden is tot wat ze nu zijn, wat hun gedachtengoed is en hoe ze daar mee omgaan.

Maar ondanks mijn fan zijn, heb ik gelukkig nog wel een eigen mening over bepaalde zaken en helaas mag je van sommige fans je idolen (groot woord) niet in een kwaad daglicht stellen. Onzin, 'three cords and the truth' was het toch?

[ Bericht 1% gewijzigd door MadMaster op 26-01-2005 18:22:26 ]
pi_24764616
mensen, mensen,
Koop gewoon een kaartje, of koop er geen............. da's toch niet zo moeilijk?
Je vind de muziek gewoon leuk, of niet......
Meningen verschillen, dat is altijd zo geweest, en dat zal altijd zo blijven, gelukkig

Leuk toch dat ze weer eens een concert geven. Ik hoop dat ik er bij kan zijn !!
  woensdag 26 januari 2005 @ 19:31:58 #236
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_24764840
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 18:14 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Maar ondanks mijn fan zijn, heb ik gelukkig nog wel een eigen mening over bepaalde zaken en helaas mag je van sommige fans je idolen (groot woord) niet in een kwaad daglicht stellen. Onzin, 'three cords and the truth' was het toch?
Voor een deel ben ik het best met je eens, en nee ik ga ook geen 200 euro betalen voor een kaartje, dat wordt mij ook te gek.
Maar wat me stoort is dat mensen hier dan gaan roepen dat U2 gemiste reclame inkomsten (om welke reden dan ook) gaan verhalen op de fans. Dat vind ik kletspraat.
Net als de 'klacht' die je zo vaak over Bono hoort, dat ie toch zo veel verdient, en dan een beetje schijnheilig loopt te doen met dat drop the dept verhaal. Onzin!

En ja dat is mijn mening en die heb ik niet omdat je U2 niet in een kwaad daglicht zou mogen stellen...
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
  woensdag 26 januari 2005 @ 20:31:31 #237
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_24765945
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 19:20 schreef elhombre het volgende:

Meningen verschillen, dat is altijd zo geweest, en dat zal altijd zo blijven, gelukkig
Als meningen niet zouden verschillen, dan zouden deze topics akelig leeg blijven.
pi_24766397
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 19:31 schreef Dandelion het volgende:

[..]

Voor een deel ben ik het best met je eens, en nee ik ga ook geen 200 euro betalen voor een kaartje, dat wordt mij ook te gek.
Maar wat me stoort is dat mensen hier dan gaan roepen dat U2 gemiste reclame inkomsten (om welke reden dan ook) gaan verhalen op de fans. Dat vind ik kletspraat.
Net als de 'klacht' die je zo vaak over Bono hoort, dat ie toch zo veel verdient, en dan een beetje schijnheilig loopt te doen met dat drop the dept verhaal. Onzin!

En ja dat is mijn mening en die heb ik niet omdat je U2 niet in een kwaad daglicht zou mogen stellen...
MadMaster verwoord precies wat ik duidelijk probeerde te maken. En om even terug te komen op het verhaal van die reclame inkomsten, er moet toch geld in het U2 circus gepomt worden, als die gasten nu gewoon een bulk inkomsten uit reclame's slaan, dan zouden er minder inkomsten vanuit de optredens, dus fans hoeven komen... Want geef nou toe, ik weet niet hoe hoog de inflatie in Ierland is, maar dit is gewoon buiten proporties...

Uitspraken als : ' Als je het te duur vindt kom je toch niet', is echt een uitspraak voor de promoter van deze tour. Ben toch al een paar jaar fan van deze band, wil en ga ook absoluut naar dit concert, maar als student zijnde kost me dit toch een smak geld en ik ben gewoonweg teleurgesteld dat er zulke bedragen gevraagd worden door een band met zo'n ideologie, het is gewoon niet meer toegankelijk voor iedereen. Bekijk de internet forums, overal zie je teleurgestelde fans...

Maar jah, daar verschillen we dan van mening in
pi_24768843
Stel he dat je een nacht gaat buurten bij een postkantoor, waar moet dan je overlevingspakket uit bestaan??
  woensdag 26 januari 2005 @ 22:53:38 #240
71545 Tooheys
What's the rush?
pi_24769274
Ik ben het met iedereen eens die zegt dat de prijzen van tickets exorbitant hoog zijn. Maar ik ben er zo één die helaas de Elevation tour moest missen en dus nu extra ga genieten. Inmiddels ben ik verzekerd van het concert in Brussel en die in Londen, beide voor zo'n 90 euro. Heel veel geld ja, dat zou ik ook aan geen enkel ander concert uitgeven (behalve Pink Floyd, maar that's history), maar ik heb het er voor over. Ik bezuinig wel op andere zaken dit jaar.
Don't move, Don't talk out of time, Don't think, Don't worry, Everything's just fine...
...Don't project, Don't connect, Protect, Don't expect, Suggest, I feel numb...
pi_24769839
Tooheys, niet zo decadent he! Wat is voor jou het dichtst bij??

woensdag 26 januari 2005 @ 23:37:09 #242
71545 Tooheys
What's the rush?
pi_24770197
Was niet decadent bedoeld (nee, ik zwem niet in het geld, integendeel). Londen is een uurtje met de trein voor mij, voor Brussel vlieg ik over.
Don't move, Don't talk out of time, Don't think, Don't worry, Everything's just fine...
...Don't project, Don't connect, Protect, Don't expect, Suggest, I feel numb...
  woensdag 26 januari 2005 @ 23:39:37 #243
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_24770254
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 20:48 schreef twistednerve het volgende:

[..]

Maar jah, daar verschillen we dan van mening in

Overigens heb ik ooit eens opgevangen (van een wazig figuur die zei dat ie voor mojo werkte maar goed, dat weet ik eigenlijk niet zo goed) Dat dit soort tours (en van de stones en dergelijke) opgekocht worden door een canadese promotor (iets met maffia) , die vervolgens de boel moet verkopen.
Gevolg is dat de band en management enzo al weten wat ze gaan verdienen en die promotor het risico loopt als de boel niet uitverkocht raakt (zie popmart-tour).

Iemand al eens eerder zoiets gehoord?

(mên ik lijk Albert Verlinde wel hier)
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_24770809
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 23:37 schreef Tooheys het volgende:
Was niet decadent bedoeld (nee, ik zwem niet in het geld, integendeel). Londen is een uurtje met de trein voor mij, voor Brussel vlieg ik over.
Bedoelde het ook als grap want ik wil heeeelll graag....

Nee maar echt tof voor je dat het gelukt is!! En denk daar maar eens diep over na en besef maar eens heeeeeellll goed dat JIJ er sowieso naartoe gaat!!!
pi_24772076
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 14:36 schreef merry77 het volgende:
WRONG!!!
Concerten gaan altijd tegelijk in de verkoop. Soms wel 5 concerten tegelijk met redelijk grote namen.
Het is puur mazzel als het niet samenvalt en niet iets waar Mojo bewust op let.
Ik heb vaak zat meegemaak dat concerten wel in dezelfde week werden aangekondigd, maar dat in verschillende weken in de vvk gingen.
Of soms ging een concert al op vrijdag in de vvk.

Ik heb iig NOOIT meegememaakt dat verschillende grote acts tegelijk in de vvk gingen.
quote:
Als Mojo echt eens intelligent was (en niet zo monopolisch als nu) dan zouden ze kaartverkoop voor verschillende concerten op verschillende tijden laten beginnen.
Eerste act om 10:00 uur, tweede om 11:00, derde om 12:00.
Dan heb je er geen last van.
En dan moet je dus drie verschillende rijen wachtenden voor het postkantoor maken ofzo?
Dan kun je beter nog ruimere marges nemen.
pi_24772092
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 16:25 schreef twistednerve het volgende:

Hoezo opwinding
Ik geef alleen aan, dat ik het beleid en de ideologie van U2 een beetje heel erg tegenstrijdig vind, dat ze qua gedachten erg links zijn kun je moeilijk gaan ontkennen. Als jij ergens hebt kunnen lezen dat ik aandring op een kaartje van ¤25 dan heb je gelijk, maar jah, dat heb ik niet gezegd. Ook ik ken het begrip inflatie en gevolg gulden-euro, echter als ik dan lees dat de mannen gewoon een ¤85 willen zien voor een staanplaats (en dan heb ik het niets een over de Amerikaanse woekerprijzen) dan vind ik de ideologie van de band erg ver te zoeken...
HO!!!!
De mannen willen perse staanplaatsen van rond de 50 dollar zien in de VS. Daar hebben ze zich tijdens deze en de vorige tour hard voor gemaakt om dat bedrag laag te houden.

Houd je eens bij de feiten en ga niet zomaar wat roepen aub.
pi_24772136
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 20:48 schreef twistednerve het volgende:

MadMaster verwoord precies wat ik duidelijk probeerde te maken. En om even terug te komen op het verhaal van die reclame inkomsten, er moet toch geld in het U2 circus gepomt worden, als die gasten nu gewoon een bulk inkomsten uit reclame's slaan, dan zouden er minder inkomsten vanuit de optredens, dus fans hoeven komen... Want geef nou toe, ik weet niet hoe hoog de inflatie in Ierland is, maar dit is gewoon buiten proporties...
Als die reclame inkomsten er niet zouden zijn, dan zou jij nog meer voor je kaartjes moeten betalen.

Of denk jij dat het goedkoop is om een show zoals U2 neer te zetten en over de hele wereld te vliegen?
Heb jij enig idee hoeveel het kost om zo'n podium als dat van de elevation tour te laten bouwen en telkens te verkassen? En die videoschermen, dat licht etc?
U2 zet gewoon een show op een zeer hoog (technisch niveau) neer. En dat krijg je niet meer voor 25 euro.

Als ze gewoon op een verhoginkje met zaallicht zouden willden staan, dan zou je idd minder betalen. Maar de show eromheen daar is U2 ook groot mee geworden. En als fan zou je ook moeten weten dat ze telkens een hele show eromheen maken en dat dat niet goedkoop is.
pi_24772152
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 23:39 schreef Dandelion het volgende:

Overigens heb ik ooit eens opgevangen (van een wazig figuur die zei dat ie voor mojo werkte maar goed, dat weet ik eigenlijk niet zo goed) Dat dit soort tours (en van de stones en dergelijke) opgekocht worden door een canadese promotor (iets met maffia) , die vervolgens de boel moet verkopen.
Gevolg is dat de band en management enzo al weten wat ze gaan verdienen en die promotor het risico loopt als de boel niet uitverkocht raakt (zie popmart-tour).

Nee. Ik heb wel gehoord dat U2 zelf er ook last van had dat de popmart tour niet uitverkocht was. Dus dat zou jouw verhaal tegenspreken.
Er is idd één grote promoter genaamd Clear Channel die o.a. de promotie voor de tour verzorgt. Maar het is niet zo dat Clear Channel een X bedrag heeft betaald en dat U2 op komt draven wanneer Clear Channel dat wilt.
  donderdag 27 januari 2005 @ 08:40:57 #249
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_24773110
mojo=clear channel toch?
Bij tijd en wijle aanwezig...
  donderdag 27 januari 2005 @ 08:50:45 #250
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_24773200
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 23:39 schreef Dandelion het volgende:

[..]

(mên ik lijk Albert Verlinde wel hier)
Bovenstaand verhaal klopt 100%, het wordt o.a. bevestigd in de boeken 'Live & Kicking' en 'U2 show' door het management van U2 zelf. Inderdaad was dat voor U2 tijdens de laatste tours het bedrijf Clear Channel en daarvoor werden de tours gesplitst verkocht aan een Noord-Amerikaanse promotor voor het Amerikaanse deel van de tour en een Europese promotor voor het Europese deel. Deze promotors kopen als het ware de rechten van de tour.

Ik niet weet of dergelijke promotors als maffia betiteld kunnen worden, het zijn bonafide bedrijven die inderdaad een hele tournee opkopen, waarbij de artiest in kwestie verzekerd is van inkomsten. Wel wordt er dan vaak een soort van provisie afgesproken, waarbij de artiest bij een bepaalde bezettingsgraad van een concert extra inkomsten krijgt.

De promotor verkoopt de concerten dan weer aan lokale promotors in overleg met/conform de wensen van de artiest, zoals in Nederland aan Mojo. Deze lokale promotors gooien vervolgens voor de show hun gewenste winstaandeel er op.
Hierdoor zijn de prijzen per land ook verschillend, waarbij ook lokatie- en vergunningkosten een rol spelen.

Overigens is niet iedereen blij met Clear Channel, zie http://www.clearchannelsucks.org/

[ Bericht 2% gewijzigd door MadMaster op 27-01-2005 09:09:08 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')