Zonder hoofddoek én bikini. Toch jammer dat je dat fototoestel niet bij je hadquote:De derde gewoon zonder hoofddoek en bikini.
Had geen fototoestel bij me, anders had ik wel een pic geschoten voor je misschien.quote:Op zondag 1 augustus 2004 09:54 schreef detulp050 het volgende:
De Topictitel ( Hoofddoekje in bikini )bood nog enig goed vooruitzicht, maar de inhoud helaas niet.
Ik was met mijn vriendin. En les één als je met je vriendin naar het strand bent: Spreek nooit vreemde jonge dames aanquote:Op zondag 1 augustus 2004 10:20 schreef Tarot het volgende:
Misschien had je ze even moeten aanspreken R@b?
Oei. Nee taalkundig correct had ik: ''In bikini zonder hoofddoek'' moeten typen.quote:Op zondag 1 augustus 2004 09:54 schreef detulp050 het volgende:
Zonder hoofddoek én bikini. Toch jammer dat je dat fototoestel niet bij je had
Mwah, het valt me wel op dat je groepen Turkse en Marokkaanse jongens op het stand ziet, maar die hebben nooit Turkse of Marokkaanse meisjes bij zich.quote:Op zondag 1 augustus 2004 10:19 schreef Fearlezz het volgende:
Zweep er over, vrouwen horen in burqa naar het strand te gaan! Hoogste tijd dat we sharia invoeren voor de moslims!
</sarcasm>
Nee ze jatten al onze blonde ex breezersletjesquote:Op zondag 1 augustus 2004 10:29 schreef R@b het volgende:
[..]
Mwah, het valt me wel op dat je groepen Turkse en Marokkaanse jongens op het stand ziet, maar die hebben nooit Turkse of Marokkaanse meisjes bij zich.
Wie zegt dat het niet mag? Viel me alleen op, en sommige vrouwen valt het op vakantie opquote:Op zondag 1 augustus 2004 10:42 schreef Megumi het volgende:
Lekker belangrijk. Laat die mensen gewoon een hoofddoekje dragen als ze dat willen op het strand.
quote:Op zondag 1 augustus 2004 10:51 schreef Sjonnjoop het volgende:
Best geil, bikini met hoofdoek [afbeelding] Denk dat het doekje gebruikt word om later de rommel op te ruimen
What's next? Een burqa op het strand? Een deel van de strandervaring is dat je een beetje rond kunt kijken naar mooi menselijk schoon en met zo'n hoofddoek is de lol er meteen al af.quote:Op zondag 1 augustus 2004 10:42 schreef Megumi het volgende:
Lekker belangrijk. Laat die mensen gewoon een hoofddoekje dragen als ze dat willen op het strand.
Jah je doet het tenslotte voor die geile kleine teen van hem, niewaar?quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:13 schreef Lemmeb het volgende:
Het ziet er sneu uit, zo'n bikini met hoofddoek. Ongeveer hetzelfde als een naakte kerel met z'n witte sokken nog aan.
Het gaat om het totaalplaatje en dat ziet er gewoon sneu uit. Probeer het je eens voor te stellen, van teen tot top, eerste denk je 'hmm best lekker wijf', totdat je bij het koppie komt met zo'n allesverziekend hoofddoekje. En dan denk je 'laat maar...' en draai je je weer om in de richting van die blonde stoot.quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Jah je doet het tenslotte voor die geile kleine teen van hem, niewaar?![]()
Erg nuttige opmerkingen maak je niet hé.quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:10 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
What's next? Een burqa op het strand? Een deel van de strandervaring is dat je een beetje rond kunt kijken naar mooi menselijk schoon en met zo'n hoofddoek is de lol er meteen al af.
Als je zo achterlijk bent om een hoofddoek te dragen, moet je die lijn ook doorzetten en achterlijk genoeg zijn om je niet zonder mannelijke begeleiding buiten de deur te begeven. In bikini met vriendinnen naar het strand is al helemaal zondig, tijd dus om die hoofddoek af te rukken.
Ik zag laatst een hoofddoekje lopen met een blote navel .. ow is een compromis.quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:20 schreef VicEd het volgende:
Bewonder dit soort mensen nou eens. Ze proberen tenminste een compromis te zoeken tussen hun geloof en de westerse manier van leven. Deden maar meer islamitische meiden dat (of mogen meer meiden dat).
Wat valt er aan te bewonderen? Dat ze het 'lef' hebben om geen hoofddoek te dragen? Ik zal je even uit de droom helpen: miljoenen westerse vrouwen gingen hen ongeveer een eeuw geleden al voor.quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:20 schreef VicEd het volgende:
Bewonder dit soort mensen nou eens. Ze proberen tenminste een compromis te zoeken tussen hun geloof en de westerse manier van leven. Deden maar meer islamitische meiden dat (of mogen meer meiden dat).
Geloof je het zelf?quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:33 schreef zoalshetis het volgende:
of zien het hoofddoekje meer als kledingsstuk dan als verlengstuk voor wat hun vaders erin geslagen hebben.
Ik vind het meer getuigen van een extreme vorm van hypocrisie. Normaal gesproken gaat eerst het hoofddoekje af en dan de overige kleding.quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:34 schreef VicEd het volgende:
Natuurlijk heeft een compromis nut.
Een geloof is geen natuurkundig-wet. Geloof moet zich aan de tijd aanpassen. En als dat een bikinie of blote navel met een hoofddoekje is dan is dat een goede ontwikkeling.
het zou kunnen. het is een mogelijkheid.quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:34 schreef Dementor het volgende:
[..]
Geloof je het zelf?
En waarom zou jij zoiets bepalen?quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:38 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik vind het meer getuigen van een extreme vorm van hypocrisie. Normaal gesproken gaat eerst het hoofddoekje af en dan de overige kleding.
Trek jij ook altijd eerst je onderbroek uit en dan pas je schoenen?quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:40 schreef Ype het volgende:
En waarom zou jij zoiets bepalen?
Waarom zou het jou uitmaken als ik het zo doe?quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:43 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Trek jij ook altijd eerst je onderbroek uit en dan pas je schoenen?
Dat begrijp je verkeerd, het was gewoon een doekje tegen de zon, zoals jij een pet opzetquote:Op zondag 1 augustus 2004 09:52 schreef R@b het volgende:
Gisteren gezien in Castricum aan Zee op het strand. Drie islamitische meiden (althans ik neem aan dat ze islamitisch waren gezien uiterlijk en kleding) waarvan er twee een hoofddoek droegen. Eén met hoofddoek en lang t-shirt, maar ander met hoofddoek en bikiniDe derde gewoon zonder hoofddoek en bikini.
Islamitisch feminisme ?
Nou je het zegt: Ik was vorige week in de Tongelreep in Eindhoven en daar zag je ongeveer even veel blanke meisjes als jongens. Er waren echt veel meer Marokkaanse/Turkse/whatever jongens dan meisjes.quote:Op zondag 1 augustus 2004 10:29 schreef R@b het volgende:
Mwah, het valt me wel op dat je groepen Turkse en Marokkaanse jongens op het stand ziet, maar die hebben nooit Turkse of Marokkaanse meisjes bij zich.
Het maakt me niet uit, het is alleen geen logische en/of makkelijke volgorde. Derhalve maak je het jezelf moeilijker door het zo te doen en ben je dus gewoon dom. Q.E.D.quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:44 schreef Ype het volgende:
Waarom zou het jou uitmaken als ik het zo doe?
En in het geval van hoofddoekje?quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:49 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het maakt me niet uit, het is alleen geen logische en/of makkelijke volgorde. Derhalve maak je het jezelf moeilijker door het zo te doen en ben je dus gewoon dom. Q.E.D.
Zo is het maar net.quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:47 schreef ChrisJX het volgende:
Met hoofddoek en bikini is gewoon onzin. Als je denkt dat je van je geloof een hoofddoek moet dragen, dan moet je het goed doen en dus ook van de enkels tot de polsen bedekt zijn. Niet een hoofddoek dragen en voor de rest wel lekker bruin wil worden. Dat is schijnheiligheid.
Als hoofddoekjes niet meer met religie te maken hebben, dan moet er ook geen gezeur zijn over het wel of niet dragen op bijv. school. Dan houd je je maar aan de in Nederland geldende kledingnormen en dat houdt in dat je op school je hoofd niet bedekt hebt.quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:23 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind hoofdoekjes steeds geiler worden. ze kijken ook steeds geiler terug. het hoofddoekje heeft ook niet zoveel meer met religie te maken als ik soms zie wat ze verder aan hebben (of juist niet aan hebben). maar het stoort me allerminst.
Die vrouwen zijn dus dom en hypocriet, zoals ik al zei. Verder moeten ze het zelf weten.quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:50 schreef Ype het volgende:
En in het geval van hoofddoekje?
Nou dan? Waarom is het dan een probleem?quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:52 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Die vrouwen zijn dus dom en hypocriet, zoals ik al zei. Verder moeten ze het zelf weten.
Natuurlijk mag iedereen dat zelf weten. Als ik het leuk zou vinden, kan ik zo ook met een shawl om mijn hoofd het huis verlaten. Het probleem is alleen dat zodra er wordt gezegd dat die hoofddoek afmoet (heersende kledingnorm in Nederland), er op geloof wordt teruggegrepen. Het is kiezen of delen meisjes, het een of het ander.quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:53 schreef zoalshetis het volgende:
zeg wie bepaald hier of vrouwen een lapje stof rond hun hoofd spannen of niet? moeten ze toch lekker zelf weten. en zoals ik al aangaf gaat het hoofddoekje steeds meer richting mode.
quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:53 schreef Ype het volgende:
Nou dan? Waarom is het dan een probleem?
Ohja, het zijn moslims.
misschien is het een mix en ik stoor me er niet aan als iemand ervoor uitkomt dat hij of zij moslim is. net zoals ik het mooi vind om nonnen te zien of rabbijnen of homo's op de gay parade etc. who cares.quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:57 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Natuurlijk mag iedereen dat zelf weten. Als ik het leuk zou vinden, kan ik zo ook met een shawl om mijn hoofd het huis verlaten. Het probleem is alleen dat zodra er wordt gezegd dat die hoofddoek afmoet (heersende kledingnorm in Nederland), er op geloof wordt teruggegrepen. Het is kiezen of delen meisjes, het een of het ander.
quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:59 schreef RichardQuest het volgende:
Belachelijk, en dat in mijn land. Ze zullen die bikini's ook wel van mijn uitkering betaald hebben
Dat doen ze allang hoor, je loopt achter. Dat komt waarschijnlijk omdat je die makeup niet kunt zien onder zo'n burqa.quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:58 schreef Ype het volgende:
Jeetje r@b, het moet inderdaad niet gekker worden.
Straks gaan ze zich nog opmaken met spulletjes van de etos.
Oh, no shit Sherlock.quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:00 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat doen ze allang hoor, je loopt achter. Dat komt waarschijnlijk omdat je die makeup niet kunt zien onder zo'n burqa.
Weer een teken van extreme domheid: je mooi opmaken en niemand in staat stellen het ongetwijfeld prachtige resultaat te bewonderen.
Heb jij een uitkering? Luie hond, ga eens werken!quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:59 schreef RichardQuest het volgende:
Belachelijk, en dat in mijn land. Ze zullen die bikini's ook wel van mijn uitkering betaald hebben
quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:59 schreef RichardQuest het volgende:
Heersende kleding norm?quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:57 schreef ChrisJX het volgende:
Het probleem is alleen dat zodra er wordt gezegd dat die hoofddoek afmoet (heersende kledingnorm in Nederland), er op geloof wordt teruggegrepen.
Zo zie je maar weer, het is allemaal niet zo ingewikkeld, je moet het gewoon niet ingewikkeld maken.quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:01 schreef Ype het volgende:
Oh, no shit Sherlock.
Inderdaad.quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer, het is allemaal niet zo ingewikkeld, je moet het gewoon niet ingewikkeld maken.
Maar dit is nederland .. Geen moslim land grrrrrquote:Op zondag 1 augustus 2004 12:05 schreef zoalshetis het volgende:
kom op jongens dat hoofdoekjesverhaal is nu toch echt wel zoooo achterhaald, uitgekauwd en overbodig. laat mensen lekker ervoor uitkomen wat ze zijn.
Uitgekauwd misschien wel, achterhaald en overbodig blijkbaar niet.quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:05 schreef zoalshetis het volgende:
kom op jongens dat hoofdoekjesverhaal is nu toch echt wel zoooo achterhaald, uitgekauwd en overbodig. laat mensen lekker ervoor uitkomen wat ze zijn.
Te laat jongen, ze zitten overal.quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:06 schreef Paran0id_Andr0id het volgende:
[..]
Maar dit is nederland .. Geen moslim land grrrrr
daarom zie ik ook vele malen meer meisjes zonder hoofddoek dan mét. dont worry man. het is niet het hoofddoekje.quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:06 schreef Paran0id_Andr0id het volgende:
[..]
Maar dit is nederland .. Geen moslim land grrrrr
vanwaar dat smiletje?quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:07 schreef Ype het volgende:
[..]
Te laat jongen, ze zitten overal.![]()
Zoiets zou dus in het schoolreglement moeten komen. Daarmee voorkom je dat het meisje door haar vader lens wordt geslagen omdat ze haar hoofddoekje niet draagt op school.quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:52 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Als hoofddoekjes niet meer met religie te maken hebben, dan moet er ook geen gezeur zijn over het wel of niet dragen op bijv. school. Dan houd je je maar aan de in Nederland geldende kledingnormen en dat houdt in dat je op school je hoofd niet bedekt hebt.
Gewoon sarren, daar leef ik van.quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vanwaar dat smiletje?
Als jij nu als 15-jarige naar de middelbare school gaat, heb je dikke kans dat jij je petje af moet zetten hoor. Of je muts. En dat je je jas niet aan mag houden. Dat bedoel ik met kledingnorm. Het is in Nederland en andere Westerse landen heel normaal om je jas uit te doen en je hoofddeksel af, als je bij iemand binnen bent (bijv. op school). En als je een hoofddoek alleen als modeverschijnsel gaat dragen, betekent dat die dan ook afmoet. Maar dan wordt er weer teruggegrepen op geloof.quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:02 schreef calvobbes het volgende:
Heersende kleding norm?
En jij zou het wel zomaar accepteren als iemand zegt dat jij bepaalde kleren aan of af moet?
Het is gewoon een grappige tegenstrijdigheidquote:Op zondag 1 augustus 2004 11:20 schreef VicEd het volgende:
[..]
Erg nuttige opmerkingen maak je niet hé.
Als onderschrift het volgende melden: Wat je niet begrijpt, dat moet je maar bewonderen!![]()
Maar dan wel dit soort uitspraken doen.
Vergeet niet dat ze zo'n hoofddoekje vaak gedwongen moeten dragen.quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:00 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Weer een teken van extreme domheid: je mooi opmaken en niemand in staat stellen het ongetwijfeld prachtige resultaat te bewonderen.
Ja? Ben je een moslima? Of lees je gewoon vaak r@bs objectieve berichtgeving?quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:16 schreef FOS2004 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat ze zo'n hoofddoekje vaak gedwongen moeten dragen.
Zoniet dan krijg je klappen van Pa.
juist omdat de hoofddoek het gezicht accentueert vraag ik me steeds meer af of het een manier is om de schoonheid te onderdrukken.quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:13 schreef milagro het volgende:
[..]
Het is gewoon een grappige tegenstrijdigheid
De hoofddoek is bedoeld om je schoonheid (het haar) te bedekken, opdat mannen niet afgeleid worden.
Ga je dat dan combineren met, opvallende oog make up of sexy en/of weinig verhullende kledij dan valt het nut van die hoofddoek dus compleet weg.
Maar goed, die hoofddoek zal dan wel meer een statement zijn, dan dat ze het om die oorspronkelijke reden dragen.
Het gaat hier over lopen op een strand, in je vrije tijd.quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:10 schreef ChrisJX het volgende:
Als jij nu als 15-jarige naar de middelbare school gaat, heb je dikke kans dat jij je petje af moet zetten hoor. Of je muts. En dat je je jas niet aan mag houden. Dat bedoel ik met kledingnorm.
ik ben het met je eens dat het tegenstrijdig is als het echt duidelijk wordt dat de hoofddoek bedoeld is om hitsige ventjes van je af te slaan.quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:19 schreef milagro het volgende:
Grappig ook dat men zo plaatsvervangend in de verdediging schiet, terwijl die combinatie gewoon opvallend is qua tegenstrijdigheid
Mag je blijkbaar niet eens opmerken van sommigen
Idd.quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
juist omdat de hoofddoek het gezicht accentueert vraag ik me steeds meer af of het een manier is om de schoonheid te onderdrukken.
Huillie.quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:19 schreef milagro het volgende:
Grappig ook dat men zo plaatsvervangend in de verdediging schiet, terwijl die combinatie gewoon opvallend is qua tegenstrijdigheid
Mag je blijkbaar niet eens opmerken van sommigen
Oh jee, en nu?quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:21 schreef milagro het volgende:
[..]
Idd.
Dat wordt wel door de mannen beweerd die pro hoofddoek zijn, ook door jonge mannen vaak
Schoonheid leidt af en dient exclusief te zijn voor de partner.
Terwijl een mooie meid met hoofddoek net zo goed de nekken laat draaien
Fatima Elatik beweert zelfs dat mannen op hoofddoeken geilen
En dát is toch juist níet de bedoeling![]()
![]()
En als mensen een hoofddoek dragen gewoon omdat ze het mooi vinden?quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:13 schreef milagro het volgende:
De hoofddoek is bedoeld om je schoonheid (het haar) te bedekken, opdat mannen niet afgeleid worden.
”Het is ter bescherming van de vrouw, zodat mannen niet in de verleiding komen. Maar het is geen verplichting”, voegt hij er stellig aan toe."quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ben het met je eens dat het tegenstrijdig is als het echt duidelijk wordt dat de hoofddoek bedoeld is om hitsige ventjes van je af te slaan.
Het gaat er om dat het erop lijkt dat die meisjes zelf voor een hoofddoekje kiezen, en dat is natuurlijk vaak niet zo.quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:17 schreef Ype het volgende:
[..]
Ja? Ben je een moslima? Of lees je gewoon vaak r@bs objectieve berichtgeving?
En dat weet jij omdat.......?quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:29 schreef FOS2004 het volgende:
[..]
Het gaat er om dat het erop lijkt dat die meisjes zelf voor een hoofddoekje kiezen, en dat is natuurlijk vaak niet zo.
Het wordt door thuis hardhandig opgelegd.
Prima.quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:23 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En als mensen een hoofddoek dragen gewoon omdat ze het mooi vinden?
Niet omdat ze hun schoonheid willen bedekken?
Ik snap niet waarom mensen niet met een hoofddoekje rond kunnen lopen zonder dat er meteen weer mensen van zeggen dat ze dat moeten hun cultuur e.d.quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:36 schreef milagro het volgende:
Ik snap niet waarom je dat niet gewoon kan opmerken zonder meteen weer allerlei verontwaardigde reacties te krijgen
Plaatsvervangend in de verdediging schieten wb dit soort zaken is een dagtaak voor jouquote:Op zondag 1 augustus 2004 12:22 schreef Ype het volgende:
[..]
Huillie.
Inderdaad, ik geil er gewoon op.quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:40 schreef milagro het volgende:
[..]
Plaatsvervangend in de verdediging schieten wb dit soort zaken is een dagtaak voor jou
Nou dan?quote:Het is geen aanval, schetepoepie, het is een triviale constatering.
Ik stoor me er verder niet aan, ze doen maar
Okay.quote:Enkel als zo iemand (met hoofddoek én strakke kleding) dan gaat beweren dat die hoofddoek ter bescherming is van de vrouw, moet ik hard lachen
Dit is een forum, schat.quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:39 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom mensen niet met een hoofddoekje rond kunnen lopen zonder dat er meteen weer mensen van zeggen dat ze dat moeten hun cultuur e.d.
En ik snap niet dat mensen er ZO moeilijk over doen hoe andere mensen over straat lopen
WTF ?!?!?!quote:Op zondag 1 augustus 2004 09:52 schreef R@b het volgende:
Gisteren gezien in Castricum aan Zee op het strand. Drie islamitische meiden (althans ik neem aan dat ze islamitisch waren gezien uiterlijk en kleding) waarvan er twee een hoofddoek droegen. Eén met hoofddoek en lang t-shirt, maar ander met hoofddoek en bikiniDe derde gewoon zonder hoofddoek en bikini.
Islamitisch feminisme ?
Ja en het valt mij op zodra er mensen over hoofddoekjes beginnen te praten, dat er meteen weer over vaders die dat soort dingen afdwingen, 'heersende kledingculturen', culturen en andere dingen worden bijgehaald.quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:42 schreef milagro het volgende:
Dan praat je over dingen die je opvallen.
quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:45 schreef zoalshetis het volgende:
ik= er toch?
Waarom probeer je mij en anderen er dan telkens toch van te overtuigen dat ze een hoofddoek om hebben omdat het moet van hun cultuur en dat ze er niet zelf voor kiezen?quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:47 schreef milagro het volgende:
Het boeit me ook verder niet.
gelukkig maarquote:Op zondag 1 augustus 2004 12:48 schreef elcastel het volgende:
[..].
Behoorlijk.
Omdat het moet van hun cultuur, anders krijgen ze met de zweep van pappa!!quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:48 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Waarom probeer je mij en anderen er dan telkens toch van te overtuigen dat ze een hoofddoek om hebben omdat het moet van hun cultuur en dat ze er niet zelf voor kiezen?
overdrijf je nu niet een beetje met je "telkens"quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:48 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Waarom probeer je mij en anderen er dan telkens toch van te overtuigen dat ze een hoofddoek om hebben omdat het moet van hun cultuur en dat ze er niet zelf voor kiezen?
Tuurlijk wel. Maar op het eerste gezicht komt het nogal schijnheilig over. Een hoofddoek én een bikini? Dat past niet helemaal hoor.quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:19 schreef calvobbes het volgende:
Het gaat hier over lopen op een strand, in je vrije tijd.
Mogen mensen niet zelf bepalen wat ze in hun vrije tijd dragen?
Whahahahahahahahahahahahahahahahaha.quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:51 schreef Energie het volgende:
ze zijn gewoon dom standby afwassers tot u dienst :-p
Daar mag je ook een petje dragen hoorquote:Op zondag 1 augustus 2004 12:54 schreef plugger het volgende:
Big deal. Een moslima op een nudistenstrand. Kijk, dan wordt het lastig.
Ms droeg ze die wel om heur (gekleurde) haar te beschermenquote:Op zondag 1 augustus 2004 12:53 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Maar op het eerste gezicht komt het nogal schijnheilig over. Een hoofddoek én een bikini? Dat past niet helemaal hoor.
Mogen zij dat aub zelf bepalen?quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:53 schreef ChrisJX het volgende:
Tuurlijk wel. Maar op het eerste gezicht komt het nogal schijnheilig over. Een hoofddoek én een bikini? Dat past niet helemaal hoor.
Jij ligt ook echt alléén maar dwars om het dwarsliggen he? Mijn god zeg, wat ben jij vermoeiend.quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:57 schreef calvobbes het volgende:
Mogen zij dat aub zelf bepalen?
Dat mogen ze zeker bepalen. Maar dan wil ik ook geen gezeur horen over 'het moet van mijn geloof' als ze ze op school niet willen afzetten of niet mee willen gymmen. Want als dat zo is, moet je ook helemaal bedekt naar het strand of met gym gewoon meedoen, ook al zien de jongens dan je blote knietjes.quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:57 schreef calvobbes het volgende:
leek me wel de essentie van het hele hoofddoekjesgezeik.quote:Op zondag 1 augustus 2004 13:02 schreef Modus het volgende:
[..]
Jij ligt ook echt alléén maar dwars om het dwarsliggen he? Mijn god zeg, wat ben jij vermoeiend.
Dit is een discussieforum.quote:Op zondag 1 augustus 2004 13:02 schreef Modus het volgende:
Jij ligt ook echt alléén maar dwars om het dwarsliggen he? Mijn god zeg, wat ben jij vermoeiend.
Dude, ons geheim, wat verklap je?quote:Op zondag 1 augustus 2004 13:06 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dit is een discussieforum.
Daar kan het wel eens voorkomen dat mensen een andere mening hebben. Heel gek.
Jij hèbt helemaal geen mening. Het enige wat je kan, is roepen 'mogen ze dat zelf weten', 'wie ben jij om dat te bepalen', 'waar maak je je druk over' etc.quote:Op zondag 1 augustus 2004 13:06 schreef calvobbes het volgende:
Dit is een discussieforum.
Daar kan het wel eens voorkomen dat mensen een andere mening hebben. Heel gek.
quote:Op zondag 1 augustus 2004 13:10 schreef Modus het volgende:
Jij hèbt helemaal geen mening.
Met dit argument kun je alle discussieonderwerpen van Fok wel wegredeneren.quote:Op zondag 1 augustus 2004 13:12 schreef calvobbes het volgende:
Mijn mening is dat mensen niet zo moeilijk moeten doen of iemand wel of niet een hoofddoek draagt. Misschien moet je eens alles lezen wat ik zeg
Typisch voor die allochtonen: liever lui dan moe.quote:Op zondag 1 augustus 2004 13:12 schreef Yosomite het volgende:
Uit het NRC 26 juli 2004 (Ik@nrc.nl)
,,Als ik 's morgens mijn haar goed wil doen, moet ik zo vroeg opstaan om op tijd te komen.''
Hmja... Er zijn ook zoveel verschillende meningen mogelijk in deze discussie...quote:Op zondag 1 augustus 2004 13:14 schreef Modus het volgende:
Met dit argument kun je alle discussieonderwerpen van Fok wel wegredeneren..
Of je bent ertegen èn respecteert het recht van die mensen om het zelf te bepalen. Maar dat maakt het dragen ervan niet bewonderenswaardiger ofzo.quote:Op zondag 1 augustus 2004 13:17 schreef calvobbes het volgende:
Of je bent tegen hoofddoekjes, of je bent ervoor om die mensen het zelf te laten bepalen. Veel meer is het niet.
Als het niets met hun cultuur te maken heeft waarom lopen er dan zo weinig meisjes uit een andere cultuur met een hoofddoekquote:Op zondag 1 augustus 2004 12:48 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Wat? Dat dat schijnheilig overkomt? Dat is nog altijd persoonlijk natuurlijk.quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:57 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Wie doet hier moeilijk dan? Het enige wat wordt opgemekrt dat de combinatie Hoofddoek --> bikini enigzins vreemd aandoet. De enige die hier moeilijk loopt te doen ben jij met je Don Quichotte gedrag, en ik zou me maar eens gaan afvragen waar die hysterische drang om de hoofddoekjes-dragende medemens te verdedigen (zelfs als er van een aanval geen sprake is) vandaan komt, je hebt echt issues hoor, of wil je je vast inlikken voor de Islamitische overheersing toeslaat ofzo?quote:Op zondag 1 augustus 2004 13:12 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Mijn mening is dat mensen niet zo moeilijk moeten doen of iemand wel of niet een hoofddoek draagt. Misschien moet je eens alles lezen wat ik zeg
ik denk dat die 'hysterische drang' voorkomt uit het woord vrijheid of respect. maar dat is waarschijnlijk niet iets waar jij aan denkt.quote:Op zondag 1 augustus 2004 14:26 schreef Vivi het volgende:
[..]
Wie doet hier moeilijk dan? Het enige wat wordt opgemekrt dat de combinatie Hoofddoek --> bikini enigzins vreemd aandoet. De enige die hier moeilijk loopt te doen ben jij met je Don Quichotte gedrag, en ik zou me maar eens gaan afvragen waar die hysterische drang om de hoofddoekjes-dragende medemens te verdedigen (zelfs als er van een aanval geen sprake is) vandaan komt, je hebt echt issues hoor, of wil je je vast inlikken voor de Islamitische overheersing toeslaat ofzo?
Het woord "overdrijven" komt idd eerder bij me op.quote:Op zondag 1 augustus 2004 14:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat die 'hysterische drang' voorkomt uit het woord vrijheid of respect. maar dat is waarschijnlijk niet iets waar jij aan denkt.
Dat is jouw interpretatiequote:Op zondag 1 augustus 2004 14:50 schreef zoalshetis het volgende:
zo zie je maar weer dat iets wat jij interpreteerd meer over jou zegt dan over degene die je interpreteerd. het is allemaal zo makkelijk.
Nee, of het past om een hoofddoek en bikini te dragen...quote:Op zondag 1 augustus 2004 14:23 schreef Vivi het volgende:
Wat? Dat dat schijnheilig overkomt?
Heeft het dragen van bijv. Lonsdale ook met cultuur te maken?quote:Op zondag 1 augustus 2004 14:21 schreef Vivi het volgende:
Als het niets met hun cultuur te maken heeft waarom lopen er dan zo weinig meisjes uit een andere cultuur met een hoofddoekKwestie van smaak? (Is btw ook cultuur Calvobbes)
En waarom mogen anderen dan zijzelf daar geen mening over hebben?quote:Op zondag 1 augustus 2004 16:04 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Nee, of het past om een hoofddoek en bikini te dragen...
Neuh. Daarna word ook nog door diverse mensen opgemerkt dat het door de vader verplicht word, dat de meisjes niks te kiezen hebben e.d.quote:Op zondag 1 augustus 2004 14:26 schreef Vivi het volgende:
Wie doet hier moeilijk dan? Het enige wat wordt opgemekrt dat de combinatie Hoofddoek --> bikini enigzins vreemd aandoet.
Ja Lonsdale heeft dus geen bal met deze discussie te maken. Dus.quote:Op zondag 1 augustus 2004 16:05 schreef calvobbes het volgende:
Heeft het dragen van bijv. Lonsdale ook met cultuur te maken?
Waarom zie je dan zo weinig allochtonen daarmee lopen?
Idd ja, of een subcultuur, wat imo ook onderdeel uitmaakt van (een) cultuur.quote:Op zondag 1 augustus 2004 16:05 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat mag zeker.quote:Op zondag 1 augustus 2004 16:06 schreef Vivi het volgende:
En waarom mogen anderen dan zijzelf daar geen mening over hebben?
Ja hoor, alleen is die vaak zo zouteloosquote:Op zondag 1 augustus 2004 16:11 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat mag zeker.
Mag ik ook mijn mening hebben?
Ow vast. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze het alleen maar hoofddoekjes dragen omdat dat moet van hun cultuur.quote:Op zondag 1 augustus 2004 16:11 schreef Vivi het volgende:
Tis btw een vaststaand feit dat mode. moraal en zeden onderdeel uitmaken van (de) cultuur.
Dus omdat sommige Joden geen keppeltje dragen hoort het keppeltje niet bij de Joodse cultuur/geloofquote:Op zondag 1 augustus 2004 16:15 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ow vast. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze het alleen maar hoofddoekjes dragen omdat dat moet van hun cultuur.
Er zijn namelijk ook zat Moslim vrouwen die geen hoofddoek dragen.
Ach leuk. Je gaat vanalles omdraaien om te proberen je gelijk te halen?quote:Op zondag 1 augustus 2004 16:24 schreef Vivi het volgende:
Dus omdat sommige Joden geen keppeltje dragen hoort het keppeltje niet bij de Joodse cultuur/geloof
Ik draai helemaal niets om, dat is precies wat jij zegtquote:Op zondag 1 augustus 2004 16:27 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ach leuk. Je gaat vanalles omdraaien om te proberen je gelijk te halen?
Jij draait het wel om.quote:Op zondag 1 augustus 2004 16:32 schreef Vivi het volgende:
Ik draai helemaal niets om, dat is precies wat jij zegtBewijs maar eens dat dat verschillend is als wat jij hierboven zei dan!
quote:Op zondag 1 augustus 2004 16:37 schreef Vivi het volgende:
Ik zal vanaaf ff repyen, moet met mijn moeder naar het ziekenhuiis nu
Tuurlijk moeten ze het zelf weten, maar ga dan niet zo'n heisa maken over die hoofddoekjes wanneer je toch bijna alles van je lichaam laat zien! Ik heb dit al vaak genoeg gezien trouwens...quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:53 schreef zoalshetis het volgende:
zeg wie bepaald hier of vrouwen een lapje stof rond hun hoofd spannen of niet? moeten ze toch lekker zelf weten. en zoals ik al aangaf gaat het hoofddoekje steeds meer richting mode. en ik kan niet anders zeggen dat het bij sommige meisjes/vrouwen erg mooi kan staan. het hoofddoekje accentueerd het gezicht juist beter, dus het kan nooit bedacht zijn om het gezicht niet te laten uitkomen.
Dit geval zegt toch niks over de andere hoofddoekdragers en motieven daaromtrent ? Wat een gezeik om niks. Ga in de tuin zitten of zo.quote:Op zondag 1 augustus 2004 17:59 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Tuurlijk moeten ze het zelf weten, maar ga dan niet zo'n heisa maken over die hoofddoekjes wanneer je toch bijna alles van je lichaam laat zien! Ik heb dit al vaak genoeg gezien trouwens...
Hypocriet vind ik het![]()
En waaruit blijkt dat ergeren niet kanquote:Op zondag 1 augustus 2004 18:16 schreef deedeetee het volgende:
Als ze zo'n doekje opwillen moeten ze dat zelf weten en als iemand zich daar aan wil ergeren moet dàt ook kunnen, eerlijk is eerlijk
Hij zegt ook niet DAT het gebeurd, hij noemt alleen de opties even opquote:Op zondag 1 augustus 2004 18:18 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En waaruit blijkt dat ergeren niet kan
Ga jij straks maar gezellig met Vivi verder, die staat haar mannetje veel beter als ikquote:Op zondag 1 augustus 2004 18:18 schreef calvobbes het volgende:
En waaruit blijkt dat ergeren niet kan
Daarom zei ik dat ik het al vaker heb gezien, zo vaak dat ik het hypocriet vind. Het gaat dus niet om deze ene gebeurtenis die de TS omschrijft.quote:Op zondag 1 augustus 2004 18:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Dit geval zegt toch niks over de andere hoofddoekdragers en motieven daaromtrent ? Wat een gezeik om niks. Ga in de tuin zitten of zo.
Nee, idd, het hoofddoekje is gewoon een mode-item (leuke combi met een badpak ook...) net als een keppeltje, heeft niets met cultuur te maken, joden respectievelijk moslims hebben gewoon een heel ander gevoel voor mode, ehhhh, cultuurquote:Op zondag 1 augustus 2004 16:35 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Jij draait het wel om.
Ik zeg dat Moslims waarschijnlijk niet altijd een hoofddoek dragen omdat ze dat moeten van hun cultuur.
Jij zegt dat keppeltjes geen onderdeel van een cultuur zijn omdat sommige joden ze niet dragen.
Oftewel, jouw redenatie verder volgend, zou uit het feit dat niet alle Moslims een hoofddoek dragen, blijken dat Hoofddoekjes geen onderdeel zijn van de Moslimcultuur.
Ik zeg nergens dat het helemaal NIKS met hun cultuur te maken heeft.quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:35 schreef Vivi het volgende:
Nee, idd, het hoofddoekje is gewoon een mode-item (leuke combi met een badpak ook...) net als een keppeltje, heeft niets met cultuur te maken
quote:Op zondag 1 augustus 2004 16:35 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik zeg dat Moslims waarschijnlijk niet altijd een hoofddoek dragen omdat ze dat moeten van hun cultuur.
Ja dus?quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:40 schreef Vivi het volgende:
[..]
Sorry maar kan je je eigen teksten wel begrijpend lezen?quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:41 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ja dus?
Daar zeg ik nergens dat het NIKS met hun cultuur te maken heeft.
Nee jij leest gewoon wat je wilt lezen.quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:46 schreef Vivi het volgende:
Of druk je je gewoon gebrekkig uit?
Mooi, kleding is niet religieus, dus niet zeiken als je dat uit moet doen!quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:52 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Als hoofddoekjes niet meer met religie te maken hebben, dan moet er ook geen gezeur zijn over het wel of niet dragen op bijv. school. Dan houd je je maar aan de in Nederland geldende kledingnormen en dat houdt in dat je op school je hoofd niet bedekt hebt.
quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:45 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ja en het valt mij op zodra er mensen over hoofddoekjes beginnen te praten, dat er meteen weer over vaders die dat soort dingen afdwingen, 'heersende kledingculturen', culturen en andere dingen worden bijgehaald.
Blijkbaar stoort het diverse mensen toch wel op zo'n manier dat ze het belangrijk genoeg vinden een topic over openen waarin ze zeggen dat ze het maar raar/tegenstrijdig vinden etc. Want als het je niet stoort, waarom zou je er dan zo uitgebreid over gaan praten en andere mensen maar proberen te overtuigen dat het van hun cultuur moet enzo?
Dat zijn van die jonge Islamtische vrijgevochte vrouwen die persé een hoofddoek dragen om aan de rest te laten zien dat zij niet onderdrukt worden. En dat klopt, deze vrouwen worden ook niet onderdrukt want anders loop je er niet zo bloot bij maar ze beseffen helaas niet dat er miljoenen andere vrouwen in vele delen van de wereld het weldegelijk verplicht wordt om zo'n hoofddoek te dragen.quote:Op zondag 1 augustus 2004 09:52 schreef R@b het volgende:
Islamitisch feminisme ?
quote:Op maandag 2 augustus 2004 06:57 schreef Dr.Nikita het volgende:
Je zou gewoon medelijden krijgen met calvobbes ware het niet dat hij hoofddoekjesfetesjist is.
Schitterend om te zien hoe jij altijd wedervragen weet te stellen dat dient ter neutralisatie van de gestelde vraag maar vaak geen hout snijdt.quote:Op zondag 1 augustus 2004 16:05 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Zou allebei kunnen. Het één sluit het ander niet uit.quote:Op maandag 2 augustus 2004 16:54 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Zou het misschien zo kunnen zijn dat hoofddoekjes die gedragen worden door hun cultureel/religische achtergrond, enigszins verschillen van kledingsmaken van verschillende bevolkingsgroepen? Of heerst er bij de moslima's toevallig een hoofddoekmode van eeuwen lang?
Of omdat ze een statement willen maken maar daarbij vergeten dat het voor miljoenen vrouwen een symbool is dat staat voor onderdrukking en pijn. En juist daarom vind ik het een kwalijke zaak.quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:00 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Zou allebei kunnen. Het één sluit het ander niet uit.
En als iets al eeuwenlang bestaat, wil dat nog niet zeggen dat elke Moslima een hoofddoek omdoet omdat het moet. Er zijn er immers zat die geen hoofddoek dragen.
En volgens velen is de hoofddoek bedoeld om de schoonheid te verbergen en dragen veel meisjes daarom een hoofddoek. Dus als ze dan wel in bikini rondlopen én een hoofddoek dragen, zal die hoofddoek wel niet bedoeld zijn om hun schoonheid te verbergen maar zou het wel eens kunnen zijn dat ze een hoofddoek gewoon fijn of mooi vinden.
Een moslim vrouw moet wel een hoofddoek dragen, het staat aangegeven in de koran en als je wilt leven volgens de koran dan lijkt het mij dat je gewoon altijd een hoofddoek moet dragen.quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:00 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Zou allebei kunnen. Het één sluit het ander niet uit.
En als iets al eeuwenlang bestaat, wil dat nog niet zeggen dat elke Moslima een hoofddoek omdoet omdat het moet. Er zijn er immers zat die geen hoofddoek dragen.
En volgens velen is de hoofddoek bedoeld om de schoonheid te verbergen en dragen veel meisjes daarom een hoofddoek. Dus als ze dan wel in bikini rondlopen én een hoofddoek dragen, zal die hoofddoek wel niet bedoeld zijn om hun schoonheid te verbergen maar zou het wel eens kunnen zijn dat ze een hoofddoek gewoon fijn of mooi vinden.
En misschien wil niet iederen Moslimvrouw volgens de Koran leven.quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:18 schreef vanvugh het volgende:
Een moslim vrouw moet wel een hoofddoek dragen, het staat aangegeven in de koran en als je wilt leven volgens de koran dan lijkt het mij dat je gewoon altijd een hoofddoek moet dragen.
Nou die statement zal veel indruk maken jahquote:Op maandag 2 augustus 2004 17:09 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Of omdat ze een statement willen maken maar daarbij vergeten dat het voor miljoenen vrouwen een symbool is dat staat voor onderdrukking en pijn. En juist daarom vind ik het een kwalijke zaak.
Ze kunnen iig met waarheid beweren dat ze het niet dragen omdat het persé moet.quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:25 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Nou die statement zal veel indruk maken jah
Ze hoeven het ook niet te merken. Wat zij doen is het vrijwillig dragen van een symbool dat staat voor onderdrukking om daarmee aan te tonen dat het geen symbool van onderdrukking is, immers, zij zijn vrijgevochten. Die drang om dat aan te tonen stoort mij.quote:En al die miljoenen vrouwen zullen het wel merken ja dat er hier in Nederland een paar meisjes een hoofddoek dragen
Handig! Jij roept dat zij door het dragen van een hoofddoek drang hebben om aan te tonen dat ze vrijgevochten zijn, en dan ga je ze dat kwalijk nemen.quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:58 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
zij zijn vrijgevochten. Die drang om dat aan te tonen stoort mij.
Nee, die drang om aan te tonen dat het hoofddoek geen symbool is voor onderdrukking. Dat stoort mij.quote:Op maandag 2 augustus 2004 18:02 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Handig! Jij roept dat zij door het dragen van een hoofddoek drang hebben om aan te tonen dat ze vrijgevochten zijn, en dan ga je ze dat kwalijk nemen.
Mja... Zo blijf je wel bezig met klagen...
Wie zegt dat die meisjes (allemaal) die drang hebben?quote:Op maandag 2 augustus 2004 18:32 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Nee, die drang om aan te tonen dat het hoofddoek geen symbool is voor onderdrukking. Dat stoort mij.
Dan heb je het toch niet meer over moslimvrouwen?quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:23 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En misschien wil niet iederen Moslimvrouw volgens de Koran leven.
Heb je daar al eens aan gedacht?
quote:Op maandag 2 augustus 2004 18:54 schreef vanvugh het volgende:
Dan heb je het toch niet meer over moslimvrouwen?
quote:En misschien wil niet iederen Moslimvrouw volgens de Koran leven.
Ik had het over moslim vrouwen, die moeten gewoon volgens de koran een hoofddoek dragen en de eerste moslim vrouw die NIET leeft volgens de koran moet ik vooralsnog tegenkomen... Andere vrouwen die een hoofddoek dragen omdat ze het leuk vinden ben ik trouwens ook nog niet tegen gekomen....quote:Op maandag 2 augustus 2004 18:56 schreef calvobbes het volgende:
[..]Nee maar!
Zou het misschien zo zijn dat vrouwen die met een hoofddoekje rondlopen GEEN moslim zijn en zo'n doekje alleen maar dragen omdat ze dat leuk vinden
wat een schokkende ontdekking moet dat zijn
Vrouwen die niet moslim zijn.quote:Op maandag 2 augustus 2004 19:28 schreef zoalshetis het volgende:
welke andere?
Jij vraagt aan iedere vrouw met een hoofddoek of ze de Koran volgen of dat ze zomaar een hoofddoek dragenquote:Op maandag 2 augustus 2004 19:26 schreef vanvugh het volgende:
Ik had het over moslim vrouwen, die moeten gewoon volgens de koran een hoofddoek dragen en de eerste moslim vrouw die NIET leeft volgens de koran moet ik vooralsnog tegenkomen... Andere vrouwen die een hoofddoek dragen omdat ze het leuk vinden ben ik trouwens ook nog niet tegen gekomen....
mijn oma (en vele besjes met haar) tijdens de herfst en in mijn cabrio, nonnen, vrouwelijke ninja's... die bedoel je?quote:Op maandag 2 augustus 2004 19:31 schreef vanvugh het volgende:
[..]
Vrouwen die niet moslim zijn.
en ohhhhhweee áls ze stiekem toch moslim zijn, dan zwaait er wat.quote:Op maandag 2 augustus 2004 19:33 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Jij vraagt aan iedere vrouw met een hoofddoek of ze de Koran volgen of dat ze zomaar een hoofddoek dragen
Wow!!!!
Nee, die dragen het niet omdat ze het leuk vinden, maar meer vanwege de functionaliteit of ivm geloof (de nonnen dan he).quote:Op maandag 2 augustus 2004 19:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mijn oma (en vele besjes met haar) tijdens de herfst en in mijn cabrio, nonnen, vrouwelijke ninja's... die bedoel je?
De vrouwen die ik zie met een hoofddoek zijn islamitisch (mensen die de koran volgen), en dat weet ik omdat ze er uit zien als iemand die oorspronkelijk uit een land komt waar de islam een populaire religie is. Of zou het gewoon allemaal toeval zijn?quote:Op maandag 2 augustus 2004 19:33 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Jij vraagt aan iedere vrouw met een hoofddoek of ze de Koran volgen of dat ze zomaar een hoofddoek dragen
Wow!!!!
Dan douw jij je vriendin een knakie in haar hand en zeg dat ze een lekker ijsje mag gaan halenquote:Op zondag 1 augustus 2004 10:23 schreef R@b het volgende:
[..]
Ik was met mijn vriendin. En les één als je met je vriendin naar het strand bent: Spreek nooit vreemde jonge dames aan
Bovendien zag ik ze in het voorbijgaan. Zat er niet naast ofzo.
Mee eensquote:Op maandag 2 augustus 2004 19:42 schreef zoalshetis het volgende: laten we gewoon allemaal dragen waar we ons fijn bij voelen
Ik denk juist dat als iedereen gaat dragen waar hij zich fijn bij voelt dat er altijd wel mensen zijn die er over zeikenquote:dan is het hele gezeik in een keer afgelopen.
Ach wat handig zeg! Dat je mensen ZO makkelijk in een hokje kunt stoppen!quote:Op maandag 2 augustus 2004 19:48 schreef vanvugh het volgende:
De vrouwen die ik zie met een hoofddoek zijn islamitisch (mensen die de koran volgen), en dat weet ik omdat ze er uit zien als iemand die oorspronkelijk uit een land komt waar de islam een populaire religie is.
nou het is natuurlijk wel zo calvobbes dat 99% van de meisjes met hoofddoekjes in nederland een islamitische achtergrond hebben. of ze zich verder fijn met of zonder hooddoek voelen zal me wel een worst wezen omdat ik me niet stoor aan klederdracht.quote:Op maandag 2 augustus 2004 19:55 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ach wat handig zeg! Dat je mensen ZO makkelijk in een hokje kunt stoppen!
Ja idd, het is best handig af en toequote:Op maandag 2 augustus 2004 19:55 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Hier, heb je weer zo'n prachtige vergelijking die nergens op slaat. Een petje en een hoofddoek.quote:Op maandag 2 augustus 2004 18:35 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Wie zegt dat die meisjes (allemaal) die drang hebben?
Heb jij het ze gevraagd ofzo?
Als jij een petje opzet, heb je dan ook een drang om iets aan te tonen?
waar maak je je druk om. zolang we het moslimgeloof niet verbieden mogen ze wat mij betreft morgen met een tros druiven op hun hoofd lopen.quote:Op maandag 2 augustus 2004 21:14 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Hier, heb je weer zo'n prachtige vergelijking die nergens op slaat. Een petje en een hoofddoek.
Vrijwillig een hoofddoek opzetten of vrijwillig een petje omzetten is nogal een verschil vind je niet?Maar de naïviteit wint het weer eens van je realiteitszin.
Petjes worden gedragen door verschillende culturen, het is niet gebonden aan bepaalde bevolkingsgroepen. De hoofddoek daarentegen wordt (voor jou vast toevallig) vrijwel uitsluitend door moslima's gedragen. Als het dan niet gaat om een statement te maken, en ze dragen het niet omdat het verplicht is maar wel omdat ze het mooi vinden of andere kul die jij op kan noemen, dan is het toch verwonderlijk dat er zo weinig Nederlandse of Westerse meisjes met hoofddoeken lopen.
Volgens mij geloof jij echt dat er geen moslima's bestaan die ofwel verplicht een hoofddoek moeten dragen danwel om een statement te maken, die ook in bikini's op het strand liggen. Die tegenstrijdigheid bestaat bij jou niet. Ze zal vast een hoofddoek een mode accesoire vinden dat ze nu eenmaal graag draagt op het strand met 25 graden.
Ik kan niet anders concluderen dat je samen met Ype je je steeds in moslimtopics in de strijd werpt om voor de zoveelste keer uit te leggen dat niet alle moslims zo zijn of dat niet alle moslims zo denken.
Nee joh, dat is allemaal rechtse propaganda en hele foute gedachten. Natuurlijk zie ik vaak genoeg gezonde van oorsprong Nederlandse gezinnen waarvan de meisjes met hoofddoeken lopen. Vooral tijdens het uitgaan zie ik regelmatig blonde Nederlandse breezermeisjes met hoofddoeken omdat het helemaal "in" is momenteel. Zelfs topless zonnen op het strand gebeurt regelmatig met hoofddoek. Weet je dat dan niet?quote:Op maandag 2 augustus 2004 20:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou het is natuurlijk wel zo calvobbes dat 99% van de meisjes met hoofddoekjes in nederland een islamitische achtergrond hebben. of ze zich verder fijn met of zonder hooddoek voelen zal me wel een worst wezen omdat ik me niet stoor aan klederdracht.
Mja... Sorry dat ik niet zo'n 'doemdenker' ben die zijn mening over bepaalde mensen al klaar heeft staan.quote:Op maandag 2 augustus 2004 21:14 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Volgens mij geloof jij echt dat er geen moslima's bestaan die ofwel verplicht een hoofddoek moeten dragen danwel om een statement te maken, die ook in bikini's op het strand liggen.
En wat is daar mis mee? Denken alle Nederlanders wel hetzelfde? Zijn alle christelijken wel gelijk in hun doen en laten?quote:Ik kan niet anders concluderen dat je samen met Ype je je steeds in moslimtopics in de strijd werpt om voor de zoveelste keer uit te leggen dat niet alle moslims zo zijn of dat niet alle moslims zo denken.
Als je even verder naar boven leest zie je wat mij tegen de borst stuit.quote:Op maandag 2 augustus 2004 21:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waar maak je je druk om. zolang we het moslimgeloof niet verbieden mogen ze wat mij betreft morgen met een tros druiven op hun hoofd lopen.
Als iemand vrijwillig een jodenster opnaait, zou je daar ook geen enkel probleem mee hebben?quote:Op maandag 2 augustus 2004 21:39 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb gelezen, maar waarom bemoei jij je met wat andere mensen aanhebben? wat maakt het uit?
Dat het echter een symbool is wat staat voor de bijna een complete uitroeiing van een gehele bevolking omdat ze toevallig joods waren maakt verder niks uit?quote:Op maandag 2 augustus 2004 21:50 schreef zoalshetis het volgende:
ja dat moet die persoon toch zelf weten? ik zou het minder vinden als het iemand was die niet joods is, maar dat terzijde.
Ach gut, je valt op manwijven met een snor.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 02:44 schreef HarigeKerel het volgende:
Waren het HarigeVrouwen?![]()
Dat doen alle Amish, alleen Hongaarse en andere zwaar behaarde Oost-Europese traktor vrouwen zijn goed genoeg voor ons Amish mannenquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 05:57 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ach gut, je valt op manwijven met een snor.
Het is maar goed dat ik op het moment geen broek aan heb anders zakte het af van het lachen.quote:Op maandag 2 augustus 2004 16:34 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Altijd grappig dit soort mensen die geen normale discussie kunnen voeren en dan maar onzin uit gaan kramen
Pffffff, heb ik ff geluk dat ik van nature weinig lichaamshaar bezit en bovendien heb ik weinig op met fastfoodjunks die bij elke beweging die ze maken al het vlees schudt als van drilpudding.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 06:02 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Dat doen alle Amish, alleen Hongaarse en andere zwaar behaarde Oost-Europese traktor vrouwen zijn goed genoeg voor ons Amish mannen![]()
Haar komt met de jaren mijn beste!quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 06:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
Pffffff, heb ik ff geluk dat ik van nature weinig lichaamshaar bezit
Nou ik ook niet hoor, daarom heb ik mijn vrouwtje gewoon in Hongarije besteld en laat die Hollandse zeugen voor wat ze zijnquote:en bovendien heb ik weinig op met fastfoodjunks die bij elke beweging die ze maken al het vlees schudt als van drilpudding.
Neen, KingKong was een neger en daar hebben ze er niet veel van in Armeniequote:Ben je een achterneef van King-Kong?
quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 06:19 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Haar komt met de jaren mijn beste!
[..]
Nou ik ook niet hoor, daarom heb ik mijn vrouwtje gewoon in Hongarije besteld en laat die Hollandse zeugen voor wat ze zijn
[..]
Neen, KingKong was een neger en daar hebben ze er niet veel van in Armenie![]()
heb in turkije een meisje gezien met klimopje (zo'n beetje haar van schaamhaar naar navel) en vond 't best sexy op zich!quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 06:52 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
![]()
Vrouw op bestelling? En waarom uit Hongarije? Oh ja, ze zijn over het algemeen wat behaarder dan de Germaanse types. Heb je weleens in Turkije gekeken, daar hebben de vrouwen vaak zelfs een snor en lager een smoothpussy.
Achja, jij weet natuurlijk precies hoe alles gaat in de wereldquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 06:06 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wat jij 'normale discussie' placht te noemen vanuit zou standpunt is zielige prietpraat van een wereldvreemde snotneus.
Die meiden zijn ziek in het hoofd. Die hoofddoek heeft dan toch geen enkele waarde. Wel een hoofddoek dragen en topless op het strand liggenquote:Op zondag 1 augustus 2004 09:52 schreef R@b het volgende:
Islamitisch feminisme ?
Hoezo ? Die breezah-meiden bieden zich zelf toch aan voor zo goed als maar 1 flesje breezer ?quote:Op zondag 1 augustus 2004 10:34 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Nee ze jatten al onze blonde ex breezersletjesMoet wat aan gedaan worden denk ik.
MAUAAHAHAHAHAHAHAHHAquote:Op zondag 1 augustus 2004 10:51 schreef Sjonnjoop het volgende:
Best geil, bikini met hoofdoek [afbeelding] Denk dat het doekje gebruikt word om later de rommel op te ruimen
LOLquote:Op zondag 1 augustus 2004 12:17 schreef Ype het volgende:
[..]
Ja? Ben je een moslima? Of lees je gewoon vaak r@bs objectieve berichtgeving?
dit is veruit de domste opmerking die ik hier gelezen hebquote:Op maandag 2 augustus 2004 18:56 schreef calvobbes het volgende:
[..]Nee maar!
Zou het misschien zo zijn dat vrouwen die met een hoofddoekje rondlopen GEEN moslim zijn en zo'n doekje alleen maar dragen omdat ze dat leuk vinden
En toch kan het kloppenquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 08:57 schreef Matamoros het volgende:
[..]
dit is veruit de domste opmerking die ik hier gelezen heb
u kent zeker geen enkele moslima en woont in een 100% autochtoon dorp zeker?
Dan is ze dus ook geen moslim.quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:23 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En misschien wil niet iederen Moslimvrouw volgens de Koran leven.
Nee, jij begint een beetje door te slaan en je grip op de werkelijkheid te verliezenquote:Op maandag 2 augustus 2004 19:55 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat is hier niet de discussie, wat het uitmaakt. Open er een topic over zou ik zeggenquote:Op maandag 2 augustus 2004 21:39 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb gelezen, maar waarom bemoei jij je met wat andere mensen aanhebben? wat maakt het uit?
Nee dat is een goed vergelijkingquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 18:06 schreef Vivi het volgende:
Nee, jij begint een beetje door te slaan en je grip op de werkelijkheid te verliezen
"If it walks like a duck, en quacks like a duck, it's probably a horse."
quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:29 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Nee dat is een goed vergelijking
Als ze tevens uit een overwegend Islamitisch land komen dan zou ik zeggen, 99, 99999 % wel jaquote:Dus iedere vrouw die een hoofddoekje draagt is een Moslim en leeft volgens de Koran?![]()
Ach ja, jij vind het een discussie, ik noem het doceren van Maatschappijleer op kleuterniveauquote:Maar goed zo kan de discussie eeuwig doorgaan
Well, yeah?!quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:29 schreef calvobbes het volgende:
Dus iedere vrouw die een hoofddoekje draagt is een Moslim en leeft volgens de Koran?
Een mens zit wel wat gecompliceerder in elkaar dan een eend.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 20:56 schreef Vivi het volgende:
Motiveer eens dat het geen goede vergelijking is dan. Dat lukt je niet, I triple dare you
Je begrijpt niet eens wat ik bedoel. You are no match for mequote:Op dinsdag 3 augustus 2004 21:20 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Een mens zit wel wat gecompliceerder in elkaar dan een eend.
Een zakenman die veel geld verdient is nog niet automatisch een VVD'er, een politieagent is niet automatisch iemand die zich precies aan de wet houd etc.
Maar goed, als je dat niet eens wilt snappen, dan heeft het weinig zin om verder in discussie te te gaan
Of jij snapt niet wat ik bedoelquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 21:27 schreef Vivi het volgende:
Je begrijpt niet eens wat ik bedoel.
Even serieus, hoe groot acht je zelf die kans?quote:Op maandag 2 augustus 2004 18:56 schreef calvobbes het volgende:
[..]Nee maar!
Groter dan 0quote:Op woensdag 4 augustus 2004 01:46 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Even serieus, hoe groot acht je zelf die kans?
uiteraardquote:Op woensdag 4 augustus 2004 08:06 schreef Toeps het volgende:
Het is ook maar net hoe het uitkomt hè?
Op het strand is een doekdraagster ineens geen Moslim maar heeft ze gewoon een mode-accesoire, maar o wee als je de Haagse Lounge niet in mag. Dan is het wel een godsdienstig teken.
dat is geen hoofddoek maar bandanaquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 21:05 schreef Toeps het volgende:
[..]
Well, yeah?!![]()
Tenzij het zo'n lapje is wat mensen een aantal jaar geleden om hun hoofd bonden bij wijze van trend. Naar dat was heel anders, bij zo'n trend-lapje kwam er altijd nog haar onderuit, wat bij Moslim-hoofddoeken niet het geval is. Maar dat zie je dus zo.
Ik wist dat je zoiets zou zeggen. Geef eens een percentage aan. Doe 's een schatting.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 08:22 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Groter dan 0
Droom maar lekker verder knul.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 07:33 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Achja, jij weet natuurlijk precies hoe alles gaat in de wereld
Bedoel je zoiets als: Een Nederlander haalt zijn vrouw minder gauw uit Duitsland?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 07:01 schreef HarigeKerel het volgende:
Je vraagt aan een Armeen waarom ie geen vrouw haalt uit Turkije?
Geschiedenis is ook niet meer wat het geweest is op scholen![]()
Cultureel bezien heeft Hongarije weinig verschil met het westen, hoe het cultureel verschilt met Turkije weet ik eerlijk gezegd niet, ik ben nog nooit in Armenie geweest.quote:Hongaarse vrouwen zijn Harig maar verschillen minder cultureel gezien, ook heb ik eens gelezen dat ze hun mannen veel kinderen schenken, vandaar mijn keuze voor mijn Kati![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |