Het was sfeerloos in het Philipsstadion, Eindhoven was stil. Het enige dat gehoord werdt was het zingen van ons, de Den Bosch supporters.
Laten we beginnen met het neerhalen van de doorgebroken speler Koentje van der Laak, hier vaker getipt als talent van komend jaar. Dit werdt slechts bestraft met geel, terwijl het eigenlijk direct rood was, met dank aan Temmink .....
PSV had het moeilijk, heel moeilijk. Den Bosch stond stevig te verdedigen en gaf weining kansen weg, en als ze kansen weggaven wist PSV zich er weinig raad mee.
Bruggink neemt een vrije schop op een typische Brugink manier, meneer schiet al terwijl Temmink nog met de muur staat te discusieren. Temmink keurt deze af, lijkt me terecht.
PSV laat een steek vallen, Den Bosch krijgt een corner en Mourad schiet de bal brutaal in. 0 - 1 Het werdt stiller dan stil in Eindhoven, want dat Den Bosch is toch makkelijk te verslaan??? Het enige dat je hoorden waren de Den Bosch supporters die een feestje vierden .....
PSV krijgt een vrije trap, en schiet deze in de muur tegen een arm. Penalty, dubieus lijkt me want zo kan je bij een vrije trap beter gaan mikken op de muur dan de goal. Scoren vanuit een penalty gaat nou eenmaal makkelijker. Penalty wordt netjes afgemaakt door Manpaey naar de verkeerde hoek te sturen, nix op af te dingen. 1 - 1 Met dank aan Temmink .....
Mooi kut om zo de pauze in te gaan, als kleine underdog wordt het grote P$V in het zadel geholpen door de KNVB, mag je dan als Den Bosch zijnde niet winnen bij de kampioen van de afgelopen 2 seizoenen???
Ruim na de pauze komt Den Bosch schitterend via Maximininogwattes weer op voorsprong 1 - 2, Waterkneus was kansloos! Het was al stil in het Philips stadion, want het publiek verzuimde achter de ploeg te gaan staan, maar de sfeer werdt er neit beter op in altijd 'o zo sfeervolle stadion' De Den Bosch supporters deden dat echter 90 minuten lang wel, dus ben blij dat je dit kan lezen en me niet hoeft aan te horen.
PSV komt weer terug op 2 - 2 doordat Bruggink het moraal weer opkrikt met inzet en een mooi goal. Niets op af te dingen, gewoon netjes van Bruggink. De sfeer in het Philipsstadion s nog steeds op een dieptepunt, Den Bosch is echter nog volop aan het zingen zoals het hoort voor de 12e man!
Fabian de Freitas maakt een schitterende rush, maar wordt te ver naar de achterlijn gedrukt, de pass had erin gekunt maar met het 4-4-2 systeem heb je voorin nou eenmaal weinig mensen die je kan aanspelen.
Mark van Bommel zet met een soort van bodycheck Jantje Michels aan de kant en scoort 2 - 3. Bijzonder discutabel om op deze manier de wedstrijd te winnen, maar Eindhoven was gelukkig en liet zichzelf eindelijk horen. met dank aan Temmink ..........
Al met al geen schande om van de gedoodvergde kampioenskanidaat te verliezen, want je gaat naar PSV zonder verwachtingen en je bent blij als je daar met een gelijk spel mag vertrekken, maar om op deze manier te verliezen is heel erg zuur, met dank aan Temmink ..........
Vanaf nu vind ik dat alle PSV'ers netjes hun mond moeten houden tegen de Ajaxsupporters, jullie zijn zelf nog erger want als PSV het moeilijk heeft verzuimen jullie achter de ploeg te gaan staan zoals een echte supporter dat wel doet, spreek hier dus niet meer over 'ajaxpubliek', stelletje nepsupporters .......
quote:En dat mocht inderdaad ook wel eens gezegd worden (kben zelf voor Ajax)
Op donderdag 23 augustus 2001 12:18 schreef Reanimatie.com het volgende:
Vanaf nu vind ik dat alle PSV'ers netjes hun mond moeten houden tegen de Ajaxsupporters, jullie zijn zelf nog erger want als PSV het moeilijk heeft verzuimen jullie achter de ploeg te gaan staan zoals een echte supporter dat wel doet, spreek hier dus niet meer over 'ajaxpubliek', stelletje nepsupporters .......
quote:Deze Feyenoorder is het er helemaal mee eens, de term 'ajaxpubliek' geld ook voor de eindhovenaren. Maar ik was hiervan al een poosje op de hoogte. Ook qua liedjes zijn ze in eindhoven niet bijster origineel!
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------En dat mocht inderdaad ook wel eens gezegd worden (kben zelf voor Ajax)
DylanDog, favoriete lampenkap en stadsgenoot van me, komt het omdat jij er niet bij was ??
Net als het spel van Den Bosch!
quote:En in de rest van Nederland ook meestal niet....
Op donderdag 23 augustus 2001 12:27 schreef Cryptor het volgende:[..]
Deze Feyenoorder is het er helemaal mee eens, de term 'ajaxpubliek' geld ook voor de eindhovenaren. Maar ik was hiervan al een poosje op de hoogte. Ook qua liedjes zijn ze in eindhoven niet bijster origineel!
Sinds wanneer mag je een vrije trap niet meer meteen op doel schieten? Het is toch de schuld van de muur dat zij niet op tijd goed gaan staan. Staat nergens in het regelement dat er eerst gefloten dient te worden hoor.
Doelpunt van Mourad zit er vervolgens lekker in...
Handsbal waar die penalty uit voortkomt was niet op de handen gemikt, was een afwerende beweging van die speler. Afwerende bewegingen mogen alleen indien de bal op het gezicht geschoten wordt, maar zoals iedereen kon zien was die bal op borst/buikhoogte.
Aan het doelpunt van Maxidinges ging in eerste instantie een overtreding op Rommedahl vooraf, waardoor deze de bal verloor en Maxi hem kreeg. In het sprintduel dat daarop volgde met Nikiforov, werd Niki door de hand van Maxi onderuitgetrokken. Op de afronding was niks af te dingen.
Bruggink maakt goed 2-2
De 3-2 van van Bommel was netjes van de tegenstander weggedraaid. Het enige wat Bommel deed was met de man in z'n rug zichzelf breed maken. Een bodycheck was het zeker niet, want zowel aanvaller als verdediger stonden er al.
Uiteraard was deze wedstrijd een blammage voor PSV, geef ik meteen toe, en uiteraard speelt 'the blue-white army' een schitterend seizoen, als ze dit spel vol kunnen houden. Maar om Temmink de schuld te geven van het verlies... dat gaat me een beetje te ver. Dat die gast een KL*TEwedstrijd floot, daar ben ik het volledig mee eens!!!
En PSV KAMPIOEN da's het verschil
quote:Een keuze:
Op donderdag 23 augustus 2001 12:38 schreef Magic666 het volgende:
gaaaaappppppppppp!Net als het spel van Den Bosch!
Alleen al persoonlijke kwaliteiten komen jullie al veel en veel verder dan Den Bosch (begroting van 14 mln versus PSV zowat 140 mln) Misschien moet je dan toch concluderen dat Den Bosch het slim heeft gespeeld.
Dus eigenlijk moet ik uit je woorden halen dat je alleen naar het stadion komt als er gewonnen word??? De meeste mensen gaan naar een club omdat er sprake is van clubliefde, maargoed, hoe verder omhoog in de ranglijst hoe meer meelopers zonder clubliefde ....
quote:
Op donderdag 23 augustus 2001 12:46 schreef Coelho het volgende:
Handsbal waar die penalty uit voortkomt was niet op de handen gemikt, was een afwerende beweging van die speler. Afwerende bewegingen mogen alleen indien de bal op het gezicht geschoten wordt, maar zoals iedereen kon zien was die bal op borst/buikhoogte.
Let trouwens ook niet op het net, daar laten jullie ons voor betalen ......
Dacht trouwens dat supporters van de tegenstander in de in de hoek links van de goal op je foto werden ondergebracht. Vroeger tenminste wel.
quote:had al het gevoel dat je een teletexsupporter was, zal er verder niet op ingaan want het uitvak was vorig seizoen ook al daar. Verder bevestig je mijn punt in deze topic dat iedere psv'er snel stil moet zijn over de instelling van 'het ajaxpubliek'
Op donderdag 23 augustus 2001 13:08 schreef Coelho het volgende:
wel stoer dat je precies die foto hebt gemaakt. Maar hij doet ook wel een beetje raar in de muur. Wegdraaien van de bal, en dan in het midden, waar het gat komt door dat wegdraaien, hands maken. Als hij gewoon met z'n lichaam achter de bal was gebleven, dan was het imho al een stuk minder bepalend geweest dat een hand de bal raakte, omdat de baan naar het doel dan nog steeds door het lichaam afgeschermt was geweest.Dacht trouwens dat supporters van de tegenstander in de in de hoek links van de goal op je foto werden ondergebracht. Vroeger tenminste wel.
if you can't talk the talk, don't walk the walk. Nou snelwegwezen neplampenkap met een veelste grote mond!
Is er dan echt niemand hier die gister tussen die 28.500 mensen zaten die mij durft tegen te spreken ??????? Volgens mij staat het schaamrood jullie op de kaken.....
In vroeger tijden zwaaide men met den hoed, en riep na het scoren van een doelpunt : "Hiep hiep hoera, we hebben een doelpunt, hoi hoi hoi." De echte supporter ging destijds al voor het zingen de kerk uit. En toch waren ze fan van een club.
quote:ja, ok, da's wel een stevig probleem zingen met kettingroken. Klappen, en foto's maken gaat mij ook moeilijk in combinatie af.
Op donderdag 23 augustus 2001 13:44 schreef tong80 het volgende:In vroeger tijden zwaaide men met den hoed, en riep na het scoren van een doelpunt : "Hiep hiep hoera, we hebben een doelpunt, hoi hoi hoi." De echte supporter ging destijds al voor het zingen de kerk uit. En toch waren ze fan van een club.
Maar mijn punt was dat PSV'ers niet meer hun vingers richting ajacieden mogen richten over het feit dat het neppubliek is dat alleen komt om te winnen en te klappen. PSV is geen haar beter .....
Ik postte gister ook al eea op GoT en Fok, en krijg meteen alle PSV stront over me heen: Ja, met 12 man in de 16, niet zeuren want als psv echt had gewild blablablabla...
Feit is, dat den Bosch NOOIT en te NIMMER het geluk van een topper. Hoeft ook niet, maar ze worden ook nooit in bescherming genomen. En temmink is een drol.
De strategie is een een duidelijke van Den Bosch: Spelen op de 0, en hopen op een uitbraak van je zelf. Ik denk dat gisteren een PERFECT voorbeeld is van de strategie! Den Bosch is scherper aan het worden, wat tegen Heerenveen (waar ik wel was) nogal ontbrak. WJ Vloet hanteert deze strategie en ik denk dat hij gelijk heeft. Voor een neutrale toeschouwer, is 3-2 bij PSV een prima resultaat natuurlijk. En het den bosch publiek komt momenteel niet voor het spel, maar voor de punten.
Laat ze bij de winterstop maar eens 20 punten hebben. Kunnen ze daarna nog wel mooi gaan spelen.
quote:Misschien omdat ik mijn menig baseer op de waarheid, niet op teletekst, langs de lijn of studio sport. Normaal stikt het hier van de lampenkappen, maar nu zijn ze ineens verdacht stil. Misschien te gevoelig voor de waarheid ....
Op donderdag 23 augustus 2001 14:07 schreef 456 het volgende:
En ik ben eindelijk blij, en het valt me op dat niemand JOUW tegenspreekt, dat iemand eens staat voor den bosch, en niet zomaar mee blaat met de top 3.
En geloof me, als ik vind dat we kut spelen (en dat is vaak genoeg het geval bij Den Bosch) dan zeg ik dat ook gerust. Maar na het zielige gezeik van alle lampenkappen tijdens de vakantie vond ik het wel een mooi moment om ze zelf eens even een spiegel voor te houden.
Maar eerlijk is eerlijk, PSV is kut, maar Ajax is geen haar beter. 2 seizoenen terug werden we daar met 6-1 ofzo van de mat gespeeld en het enige dat je in die UFO hoorde was 'leve de lol' Onvoorwaardelijke clubliefde heet zoiets ......
quote:Vanaf nu ben ik ook een Den Bosch supporter
-Knip-Vanaf nu vind ik dat alle PSV'ers netjes hun mond moeten houden tegen de Ajaxsupporters, jullie zijn zelf nog erger want als PSV het moeilijk heeft verzuimen jullie achter de ploeg te gaan staan zoals een echte supporter dat wel doet, spreek hier dus niet meer over 'ajaxpubliek', stelletje nepsupporters .......
heel mooi stukje Rea!
quote:Correctie! FC Utrecht is het origineelste! PUNT!
Op donderdag 23 augustus 2001 12:39 schreef keeper het volgende:[..]
En in de rest van Nederland ook meestal niet....
Meestal kennen ze alleen maar 'boeren, boeren' of 'wie niet springt die is een ....' en dat soort standaard dingetjes.
Ik vind persoonlijk dan dat feyenoord en Ajax qua liedjes nog steeds wel de origineelste zijn.
quote:Dank je, feit is dat ik gewoon furieus ben over gister!
Op donderdag 23 augustus 2001 14:22 schreef Armageddon het volgende:[..]
Vanaf nu ben ik ook een Den Bosch supporter
heel mooi stukje Rea!
quote:Ja, maar wat is KUT spelen? Kijk, als ze tegen Haarlem vorig jr net zo speelden als gister, en dus verliezen, oke! Ging ik ook sjaggie naar huis.
Op donderdag 23 augustus 2001 14:18 schreef Reanimatie.com het volgende:[..]
Misschien omdat ik mijn menig baseer op de waarheid, niet op teletekst, langs de lijn of studio sport. Normaal stikt het hier van de lampenkappen, maar nu zijn ze ineens verdacht stil. Misschien te gevoelig voor de waarheid ....
En geloof me, als ik vind dat we kut spelen (en dat is vaak genoeg het geval bij Den Bosch) dan zeg ik dat ook gerust. Maar na het zielige gezeik van alle lampenkappen tijdens de vakantie vond ik het wel een mooi moment om ze zelf eens even een spiegel voor te houden.
Maar eerlijk is eerlijk, PSV is kut, maar Ajax is geen haar beter. 2 seizoenen terug werden we daar met 6-1 ofzo van de mat gespeeld en het enige dat je in die UFO hoorde was 'leve de lol' Onvoorwaardelijke clubliefde heet zoiets ......
Ik ben benieuwd tegen Fortuna. Ik verwacht dat dat de eerste test case wordt, qua niveau. Wat moet den bosch dan? Ook voor de pot hangen en hopen op een counter? Mijn zegen hebben ze: 3 punten is 3 punten bij 1-0. Slecht spelen of niet. Den Bosch mag het zich permitteren slecht te spelen, zeker met klasse spelers als vd Laak (de nieuwe v Nistelrooy) en vd eede (icm mouhrat).
Forza blue white army!
>edit< Ik zie nu pas wie je bent, Rean: we hebben wel eens eerder contact gehad: Heb jij niet in DH gestudeerd?
>/edit<
[Dit bericht is gewijzigd door 456 op 23-08-2001 14:38]
quote:yep, dan weet ik volgens mij ook wie ik voor me heb
Op donderdag 23 augustus 2001 14:33 schreef 456 het volgende:[..]
Ik ben benieuwd tegen Fortuna. Ik verwacht dat dat de eerste test case wordt, qua niveau. Wat moet den bosch dan? Ook voor de pot hangen en hopen op een counter? Mijn zegen hebben ze: 3 punten is 3 punten bij 1-0. Slecht spelen of niet. Den Bosch mag het zich permitteren slecht te spelen, zeker met klasse spelers als vd Laak (de nieuwe v Nistelrooy) en vd eede (icm mouhrat).
Forza blue white army!
>edit< Ik zie nu pas wie je bent, Rean: we hebben wel eens eerder contact gehad: Heb jij niet in DH gestudeerd?
>/edit<
voor zondag houd ik mijn hart vast, ik vrees een pot waarbij Fortuna juist gaat wachten op de counter, bloed en bloed saai dus. Feit is wel dat het lastig winnen is in de Vliert als de supporters erachter gaan staan .....
enne .... nix over Haarlem, vd Eede had die Snolwijn op zijn ogen moeten tikken, *pats* en nou terug naar Haarlem etterbak
quote:Was ik de enige die zag dat na die handsbal nog een overtreding gemaakt werd? Dus hands of niet een pingel was het gewoon als je t mij vraagt. Heb me zeker vermaakt om die partij trouwens al zullen de PSVers die niet in t PSVstadion zaten zich ook vermaakt hebben met Celtic - Ajax
Op donderdag 23 augustus 2001 12:52 schreef Reanimatie.com het volgende:[..]
[afbeelding]
laat ik nou net mijn digicam hebben meegenomen, lijkt me een hoge buik. Bedenk wel even dat Michels (niet de bruinmans op de pic dus) de hands maakte in Temmink zijn ogen.
quote:toch even je sportbril schoonmaken, ik heb het live gezien en heb de sportbeelden ondertussen al een keer of 5 gezien. Mij viel weinig op, maargoed kan ik best zijn dat ik te pissig was om het te zien...
Op donderdag 23 augustus 2001 14:48 schreef Machiel het volgende:[..]
Was ik de enige die zag dat na die handsbal nog een overtreding gemaakt werd? Dus hands of niet een pingel was het gewoon als je t mij vraagt.
quote:Tuurlijk.. Errug stijlvol om "Waar is die Ferry nou" en "Lang zal ie leven" te gaan zingen in het NAC-stadion hoor... Trieste gasten die van Utrecht, ik zou me schamen als ik Utreg-supporter was..
Correctie! FC Utrecht is het origineelste! PUNT!
Jammer dak nie in Lampenkapcity ben geweest trouwens . Ik zou nou eigenlijk op introductiekamp van school zitten, maar er was niks aan en we zijn met 3-en gisterenmorgen naar huis gegaan. Ik dus de hele dag op zoek naar een kaartje, maar het stadion was uitverkocht en er was geen bekende die nog iets over had
.
Tijdens Celtic-Ajax flink veel teletekst gekeken (jaja, ik was gisteren een echte teletekst-supporter ) en radio geluisterd en ik kon mijn ogen en oren niet geloven...
Hopelijk is het aanstaande zondag net zo'n feest als het gisteren en afgelopen zaterdag was op de tribune!!
Hmm, ik lees nu pas de volgende berichten:
quote:Waar slaat dat nou weer op??
[VAN OUDENALLEN]
[fcdb]
[Commentaar]
Heb me ff geregistreerd bij dat Fok...zit nu te wachten op hun mailtje
--------------------------
[Rean]
[fc den bosch]
[Commentaar]
joepie, neem je de hele FCDBfans clan ook mee?
[8/23/01] [2:28:32 PM]
En hier stikt het van de Boschenaren!
Welkom thuis mannen!
quote:een zwaluw maakt geen zomer, ik snap dat!
Op donderdag 23 augustus 2001 18:47 schreef Zapper het volgende:
Niet te snel juichen
quote:[offtopic]
Op donderdag 23 augustus 2001 17:15 schreef FANATIC het volgende:[..]
Hmm, ik lees nu pas de volgende berichten:
[..]Waar slaat dat nou weer op??
weer ontopic blijven svp, het ging hier over PSV'ers die afgeven op het AJAXpubliek terwijl ze zichzelf een een spiegel moeten voorhouden.
[/offtopic]
Hey Cazzo, bedankt hè jongen. Bang voor echte concurentie?? Alsof jullie van FCT zich druk moeten maken over DB, denk na voor je iets zegt of kom de trein uit als je aan de noodrem trekt en ga niet op het dak staan dansen .....
quote:als je nou niet weg was geweest, dan wist je ook dat de NAC aanhang zich ook niet zo netjes hadden gedragen tegenover Wapenaar en consorten. Ze maakten hem voor vanalles uit, dingen die wij nu het liefst tegen Aers zouden zeggen.
Op donderdag 23 augustus 2001 17:15 schreef FANATIC het volgende:[..]
Tuurlijk.. Errug stijlvol om "Waar is die Ferry nou" en "Lang zal ie leven" te gaan zingen in het NAC-stadion hoor... Trieste gasten die van Utrecht, ik zou me schamen als ik Utreg-supporter was..
Eerst de feiten van 2 kanten, dan pas een standpunt innemen ventje
quote:*
Op donderdag 23 augustus 2001 15:15 schreef Reanimatie.com het volgende:[..]
toch even je sportbril schoonmaken, ik heb het live gezien en heb de sportbeelden ondertussen al een keer of 5 gezien. Mij viel weinig op, maargoed kan ik best zijn dat ik te pissig was om het te zien...
quote:Gaan we weer....... neus eens wat vaker rond op het netwerk van PSV voordat je met die ozo stomme uitlatingen komt!
Dus eigenlijk moet ik uit je woorden halen dat je alleen naar het stadion komt als er gewonnen word??? De meeste mensen gaan naar een club omdat er sprake is van clubliefde, maargoed, hoe verder omhoog in de ranglijst hoe meer meelopers zonder clubliefde ....
quote:hoezo moet ik nu gaan rondneuzen op dat netwerk van jullie? Kunnen jullie lampenkappen zelf de feiten niet verleggen? Valt me op dat na plaatsing van die topic alle lampenkappen nog ineens op bouwvak zijn en geen van allen fatsoenlijk en onderbouwd kunnen reageren.
Op vrijdag 24 augustus 2001 13:02 schreef Magic666 het volgende:[..]
Gaan we weer....... neus eens wat vaker rond op het netwerk van PSV voordat je met die ozo stomme uitlatingen komt!
Nee, geloof me nou maar, PSVsupporters echt geen haar beter als het Ajaxpubliek, jullie al jaren geleden getroffen door de commercie en slapen is de trend in jullie stadion. Nu kan er wat mij betreft een slot op dit forum, en kannie ingelijst worden zodat we de lampenkapjes erop kunnen wijzen als ze weer eens tekeer gaan tegen de neusjes.
quote:Reanneman, * Dylan Dog is terug van vakantie maar hoorde via het welbekende GSM-systeem dat ook in Italië werkt van de waardeloze prestatie van mijn cluppie. Mijn schoonvader, bescheiden Den Bosch-supporter en al twee keer met 7 doelpunten én mijn lachende smoel naar huis gestuurd vanuit Eindhoven, heeft zich (naar verluidt) terecht zitten beklagen over het geluk van PSV. Tsja, wat kan ik er aan doen? Ben blij met de drie punten, maar gun Den Bosch ook het beste. Moeilijk.
Op donderdag 23 augustus 2001 12:30 schreef Reanimatie.com het volgende:
Al zouden ze 'potje met vet' hebben gezongen dan zouden ze nog minder voor lul staan dan dat ze hun bek helemaal niet opendoen ...DylanDog, favoriete lampenkap en stadsgenoot van me, komt het omdat jij er niet bij was ??
Het PSV-publiek is de laatste twee jaar dramatisch aan het worden. Ook buiten de sky-boxen ontbreekt de sfeer. Mijns inziends duidelijk de prijs voor het succes: als je wint, raak je eraan gewend. Ondanks dat ik op een bioscooptribune zit kom ik thuis met een schorre bakkes, vaak tot ongenoegen van 'mede-supporters' achter mij die me slechts het 'zitten' toebijten. Pfff.
Maar goed, mijn oprechte medeleven heb je. Zorg er nu maar gewoon voor dat je in de Arena en de Kuip minimaal een punt pakt, krijg je de volgende keer dat ik je tegenkom (zou voor het eerst in 12 jaar zijn denk ik ) een gele rakker van me. Maar goed, tegen Fortuna ben ik er weer bij en dan zal het gaan gebeuren (LOL).
quote:Zeg ik dat dan? Jij beweert dat PSV geen supporters heeft, en ik zeg dat je maar eens op het netwerk moet kijken voordat je dat soort beweringen plaatst! PSV heeft supporters zat, en dat het "stil" is in het stadion ligt niet aan mij! Ook ik schreeuw (als ik er bij ben) mijn longen uit het lijf!
Op maandag 27 augustus 2001 08:56 schreef Reanimatie.com het volgende:Nee, geloof me nou maar, PSVsupporters echt geen haar beter als het Ajaxpubliek, jullie al jaren geleden getroffen door de commercie en slapen is de trend in jullie stadion.
quote:Kijk, hij is weer in Nederland, goede zaak.
Op maandag 27 augustus 2001 11:18 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Het PSV-publiek is de laatste twee jaar dramatisch aan het worden. Ook buiten de sky-boxen ontbreekt de sfeer. Mijns inziends duidelijk de prijs voor het succes: als je wint, raak je eraan gewend. Ondanks dat ik op een bioscooptribune zit kom ik thuis met een schorre bakkes, vaak tot ongenoegen van 'mede-supporters' achter mij die me slechts het 'zitten' toebijten. Pfff.
Mooi dat je het toegeeft Dylan, want eerlijk is eerlijk 2 jaar landskampioen is niet ten goede gekomen van de supporters. Ik geef ook toe dat Den Bosch geen schitterend voetbal speelt en eigenlijk geen vergelijking is van wat PSV op dit moment hoort te zijn, maar gezien de begroting en het materiaal is het wel bijzonder effectief en levert het een goed rendement op.
quote:Kan je mij het 'als ik er bij ben' even uitleggen? Vorige week was er ook een joker die nog niet wist dat het uitvak in jullie stadion verplaatst was. Gezien dat al zowat anderhalf seizoen geleden gebeurd is noem ik je in dat geval geen supporter, maar sympatisant. Dus licht het even toe voor ik mijn tikwerk aan een teletextsupporter besteed die slechts zelden in het stadion komt.
Op maandag 27 augustus 2001 11:26 schreef Magic666 het volgende:[..]
PSV heeft supporters zat, en dat het "stil" is in het stadion ligt niet aan mij! Ook ik schreeuw (als ik er bij ben) mijn longen uit het lijf!
Luister, ik zeg niet dat je een 'teletextsupporter bent die slechts zelden in het stadion komt' bent, maar gewoon voor het geval dat ....
Uitvak? Hebben wij een uitvak dan??
quote:Vond het ook wel een domme opmerking van die joker (te zien op de vorige pagina) Ben er verder niet meer opin gegaan.
Op maandag 27 augustus 2001 13:08 schreef Magic666 het volgende:
zoals het er staat, ik kan er niet elke wedstrijd bij zijn.Uitvak? Hebben wij een uitvak dan??
Maargoed even terugkomend op ons 'meningsverschil'
1. Supporter is afgeleid van het Engelse 'support' en steunen is iets dat ik in Eindhoven gewoon erg weinig zie. Ik denk dat we daar beter kunnen spreken over sympatisanten. Neem het niet jezelf kwalijk, maar zie onder ogen dat dit de prijs is van succes en commerciëliteit. Geloof me ook dat ik daarmee niet alle supporters over een kam scheer en dat er echt wel uitzonderingen zijn die zelfs nog bij PSV op de tribune zouden zitten als ze zouden degraderen. Nou zal dat niet zo snel gebeuren, dus maak je daar maar niet druk over
2. PSV supporters zagen hier constant over het passieve Ajaxpubliek. Dat is onterecht, want de sfeer bij jullie is niet beter. Er wordt gezongen na een goal, en het 'houdoe & bedankt' bij winst. Bij achterstand, zie vorige week, is het stil. Je hoorde toen 80 minuten lang Bosschenaren, en nee, dit is niet omdat we voorstonden. 2 Seizoenen terug was het uitvak nog langs Oost en toen keken jullie ons ook raar aan toen we bij 5-0 'leve de lol' gingen zingen. Dat is achter je club staan, door dik en dun.
3. Op jullie PSV netwerk zal het ongetwijfeld barsten van de supporters, maar hoeveel van die supporters zijn daadwerkelijk in het stadion te vinden, en hoeveel mensen uit het stadion omgekleerd weer op dat netwerk? Op internet kan ik je zeggen ik een lekker blond wijf met met stevige tieten, maar is dit ook daadwerkelijk zo?
4. Om het af te sluiten nog een voorbeeld over de PSV supporters. Afgelopen week na PSV - FCDB heb ik me weer mateloos geirriteerd over de uitspraken van PSV'ers. 'Den Bosch neemt maar 250 man mee naar Eindhoven, stelletje mietjes'. Grove fout, Bij PSV zitten er bij een normale wedstrijd een 30.000 'psv minded' mensen op de tribune, bij Den Bosch krap 4500. Feit is echter wel dat wij ondanks de verplichte uitreiskaart in combi met seizoenskaart op een doordeweekse dag, absurd hoge prijzen van fl 57,50 en een bijna deportatiebeleid bij uitwedstrijden toch 250 man meekrijgen naar Eindhoven. (zwijgend over de dikke 100 man 'los')
Nou ben ik geen rekenwonder, maar da's toch een dikke 5%. Als jullie 5% van 30.000 meekregen, dan stonden jullie iedere uitwedstrijd met 1500 man achter PSV te dampen. Helaas is dit dus NIET het geval, ondanks de successen die PSV haalt. Die 250 man zijn bij ons dus wel vaste supporters die uit en thuis zich onvoorwaardelijk laten horen, en dat voor een cluppie dat met een lullige begroting speelt van 14 mln.
Naast het feit dat ik zelfs niet eens heb beweerd dat PSV geen supporters heeft, lezen is een kunst, vind ik nog steeds dat ik mag concluderen dat de PSV supporters niets meer mogen zeggen over de sfeer in de Arena en de supporters van Ajax. Helaas, maar de knaken hebben ook bij jullie toegeslagen
ja, ja, ja , leve de lol, zingen we met zijn allen .....
2. Ik zaag niet over het ajaxpubliek, ikzelf erger me dood als ik sta te zingen en niemand doet mee! En het is zeker een ergenis als iemand je dan maant om te gaan zitten (zoals mij al een paar keer is overkomen)
3. Als ik de verhalen en de foto's mag geloven zijn er wel een hoop in het stadion, en die dragen maar al te graag bij aan de sfeer (ze komen met veel ideeën maar PSV laat het een beetje afweten) Kijk bv naar Feyenoord met al die vlaggen en linten, waarom niet overal zo??
4. Dat snap ik dus ook niet, als ik in E'hoven zou wonen had ik het wel geweten, ik woon in het westen en het is voor mij geen doen om naar een uitwedstrijd te gaan: eerst met de auto naar E'hoven dan met de bus naar weet ik wat voor stadion dan weer met de bus terug naar E'hoven en vervolgens weer met de auto naar huis toe.
Ik zit al 4 uur in de auto voor een wedstrijd in E'hoven dus dat is echt geen doen. En zeker niet als het een doordeweekse wedstrijd is. En jammer genoeg heeft mijn werkgever geen vestiging in E'hoven of omstreken.
Maar je conclusie is wel een beetje terecht ja... helaas!
[Dit bericht is gewijzigd door Magic666 op 27-08-2001 14:41]
quote:Moet je voorstellen dat ik voor mijn studie een paar jaar in Den Haag heb gewoond en telkens weer vrolijk naar Den Bosch ging voor de thuiswedstrijden (doordeweeks & weekends) en ook nog regelmatig de uitwedstrijden. Ik probeer er selectief meer dan de helft te bezoeken, kost me genoeg vrije midagen en dankzij die combi's moet ik telkens vanaf mijn werk in Rotterdam eerst naar Den Bosch voor ik mee kan naar de uitwedstrijden. Vorig jaar werdt ik er wel simpel van, zou toen een middag moeten vrijpakken en vanaf Rotterdam (Rivium) naar Den Bosch om met de verplichte autocombi weer mee terug te rijden naar Rivium, daar de auto stallen en met de bus naar het Excelsiorstadion.
Op maandag 27 augustus 2001 14:40 schreef Magic666 het volgende:4. Dat snap ik dus ook niet, als ik in E'hoven zou wonen had ik het wel geweten, ik woon in het westen en het is voor mij geen doen om naar een uitwedstrijd te gaan: eerst met de auto naar E'hoven dan met de bus naar weet ik wat voor stadion dan weer met de bus terug naar E'hoven en vervolgens weer met de auto naar huis toe.
Ik zit al 4 uur in de auto voor een wedstrijd in E'hoven dus dat is echt geen doen. En zeker niet als het een doordeweekse wedstrijd is. En jammer genoeg heeft mijn werkgever geen vestiging in E'hoven of omstreken.Maar je conclusie is wel een beetje terecht ja... helaas!
Vond ik een beetje veel van het goede, heb toen overgeslagen ....
Met een auto van de zaak zou het wat anders zijn...
Komt nog bij dat ik doordeweeks 1 vrije avond heb, die ik graag met mijn vriendin door wil brengen
(het wordt tijd dat we de competitieschema's krijgen van Duitsland bv)
quote:Niet zo slap kletsen aub.
Op maandag 27 augustus 2001 17:02 schreef Abe het volgende:
Abe vond PSV maar matig spelen. Maar een team (Den Bosch dus) wat zo verdedigend speelt (afbraakvoetbal) verliest altijd terecht en wint altijd onterecht.
quote:oei, oei, mijn nekharen staan weer overeind. Abe doelt volgens mij op de media, vanuit dat oogpunt is FCDB terecht gekraakt door PSV, en ging PSV terecht weg met de punten.
Op maandag 27 augustus 2001 17:17 schreef 456 het volgende:[..]
Niet zo slap kletsen aub.
Immers, diegene die na 90 minuten het meeste heeft gescoord, verdient hoe dan ook de punten!
Niemand heeft ooit punten gekregen voor welk systeem, danwel mooie actie ook.
Maar jouw klets stuit me dan ook weer tergen de borst, wie verdiende de punten? PSV in ieder geval niet alle 3, ieder 1 was een betere weerspiegeling van de wedstrijd. Temmink heeft PSV geholpen en niet te zuinig ook, helaas weten ze dat in Eindhoven ook en daarom hoor je er hier zo weinig over.
Het duel had maar 1 winnaar .... T E M M I N K, en dat is dan nog een lul ook!
Maar wat mijn strekking was, en wat dus loodrecht op de media staat, dat een ploeg NIET beoordeeld moet worden op de manier van spelen, maar op efficientie. Met sittard als mooi voorbeeld, denk ik, want ik was er niet bij.
PSV-DB is een fout voorbeeld in deze, die temmink moeten ze in een net achter het doel vouwen, bij feyenoord-ajax zat ie ook goed mis. Maar zoals ik dus (fout) de journalistenspreuk intrepeteerde, zou het zijn alsof Den Bosch terecht had verloren vanwege haar spel. Dat is dus nonsens.
PS. Heb jij nekharen?
[Dit bericht is gewijzigd door 456 op 27-08-2001 18:16]
quote:Laat nou zitten Réan, dit is slecht voor je bloeddruk. Plus volgende keer fluit Temmink een dubieuze penalty in het voordeel van Den Bosch en matst ie jullie. Zo is het nu eenmaal. Ik snap dat je je lullig voelt en het is natuurlijk daardoor ook snel gezegd dat de topclubs worden bevoordeeld, maar je zult zien dat je ook aan de andere kant van het verhaal terecht zult komen, believe me.
Op maandag 27 augustus 2001 17:32 schreef Reanimatie.com het volgende:[..]
oei, oei, mijn nekharen staan weer overeind. Abe doelt volgens mij op de media, vanuit dat oogpunt is FCDB terecht gekraakt door PSV, en ging PSV terecht weg met de punten.
Maar jouw klets stuit me dan ook weer tergen de borst, wie verdiende de punten? PSV in ieder geval niet alle 3, ieder 1 was een betere weerspiegeling van de wedstrijd. Temmink heeft PSV geholpen en niet te zuinig ook, helaas weten ze dat in Eindhoven ook en daarom hoor je er hier zo weinig over.
Het duel had maar 1 winnaar .... T E M M I N K, en dat is dan nog een lul ook!
quote:tis gewoon klote, maar ik zal kappen met de discussie. Baal erg gewoon van dat we jaren absoluut geen kans maken in Eindhoven, en dan maken we eindelijk een kans en dan wordt dat vernaaid zoor zo'n dubieuze beslissing.
Op dinsdag 28 augustus 2001 09:45 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Laat nou zitten Réan, dit is slecht voor je bloeddruk. Plus volgende keer fluit Temmink een dubieuze penalty in het voordeel van Den Bosch en matst ie jullie. Zo is het nu eenmaal. Ik snap dat je je lullig voelt en het is natuurlijk daardoor ook snel gezegd dat de topclubs worden bevoordeeld, maar je zult zien dat je ook aan de andere kant van het verhaal terecht zult komen, believe me.
Maargoed, PSV ligt sowieso gevoelig bij Den Bosch supporters. Tis zonde dat er zo veel inwoners van Den Bosch de regionale club in de steek laten en liever gaan juichen in Eindhoven. Er zijn er weinig uit jouw hout gesneden B, jij support niet alleen PSV, maar je draagt ook je locale ploeg een warm hart toe door regelmatig te gaan kijken. Zouden meer mensen achter de regionale clubs moeten gaan staan in plaats van naar de topclubs te reizen, de regionale clubs zijn misschien minder succesvol, maar kunnen alle steun goed gebruiken.
Neem een voorbeeld aan Den Haag, keiveel mensen daar rijden iedere weekend naar Rotterdam, Amsterdam en Eindhoven en ADO laten ze mooi in de kou staan. Neem me niet kwalijk, maar dan twijfel ik gewoon over clubbinding, want waarom gaat een Hagenees bijvoorbeeld wel naar Eindhoven en kiest ie niet voor bijvoorbeeld RKC Waalwijk??
quote:Juichen in eindhoven? Ik dacht dat die discussie ook al werd gevoerd, maar dan juist dat ze dat niet deden
Op dinsdag 28 augustus 2001 10:02 schreef Reanimatie.com het volgende:[..]
<knip>
Tis zonde dat er zo veel inwoners van Den Bosch de regionale club in de steek laten en liever gaan juichen in Eindhoven.
</knip>
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |