abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 augustus 2004 @ 01:11:10 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_20984857
Wij hebben onze hond vanaf zijn puppydom verzekerd tegen kosten van ziekte en ongevallen.
Dat hebben wij gedaan bij de NHZ, naar achteraf bleek zo'n beetje de slechtste verzekeraar op dit gebied. Kan ik uren over vertellen, maar dat doe ik niet. Eén ding doe ik wel: destijds stond in de folder:
quote:
Wat vergoedt de maatschappij:
het consult
de medicijnen
röntgenfoto's
operaties
echografie
bloedonderzoeken
[sic]
Maar, zo bleek vorig jaar, consulten, onderzoeken etc. worden alleen vergoed als de aandoening die wordt geconstateerd binnen de dekking valt (en achteraf valt -verhoudingsgewijs- best eea buiten de dekking. Staat ook in kleine letters in de polisvoorwaarden (die je pas krijgt als de verzekering is afgesloten) dus hadden we gewoon pech. Okee.

Maar onlangs is onze hond goed ziek geworden, bleek het aan zijn schildklier te hebben. Ruim ¤ 400, - aan kosten gemaakt voor behandelingen, onderzoeken etcetera.

Dus, geheel volgens de polisvoorwaarden, gewacht tot de behandeling was afgerond en alle nota's ingestuurd, vergezeld van een uitgebreid schrijven van onze dierenarts. En, zowaar, kreeg ik vandaag een brief dat het geld snel wordt overgemaakt

Maaaaaar...
quote:
...zoals u waarschijnlijk bekend is staan de zorgverzekeringen vanwege de sterk toenemende kosten sterk zwaar onder druk.
Dit geldt ook voor de dieren-ziektekosten-verzekering.
Derhalve heeft de maatschappij moeten besluiten de consultkosten uit de dekking te nemen

Ik neem toch aan dat dat niet zomaar kan? Ik heb hier de polis voor mijn neus, en in artikel 3 staat:
quote:
Welke kosten vallen er onder de dekking?
Volgende dierenartskosten indien zich een aandoening voordoet volgens Art. 1 bij lichaamsdelen volgens Art. 2:
consult, definitief geregistreerde diergeneesmiddelen, röntgenfoto's... [sic]
In diezelfde kleine letters volgens dewelke ik vorig jaar (ook al) nietT de consultkosten vergoed kreeg.

Ze proberen ons dus gewoon keihard ¤ 90,- door de neus te jassen

Nu ben ik ernstig van zins om daar een krachtig schrijven aan te wijden, maar het is wel fijn om zeker te weten dat het inderdaad niet klopt wat hier gebeurt.

Verder zag ik deze week ineens door dezelfde toko ¤ 22,- afgeschreven van mijn rekening. Hoogst merkwaardig, aangezien ik de volledige premie (destijds bijna 1000 florijnen) twee jaar lang in maandelijkse termijnen heb afgelost. Bij de afschrijving stond: 'Beheerskosten, zie polis'

Dus ik de polis erbij gepakt... en verrek:
quote:
...zou in de toekomst blijken dat na algehele premiebetaling beheerskosten voor deze polis noodzakelijk zijn, kan verzekeraar deze in rekening brengen...
tsja, tot zover weinig tegenin te brengen... althans...
quote:
...echter maximaal met een bedrag lager dan ƒ25,- per jaar
En dat bevreemdt mij dan weer, want ¤ 22,- is toch echt wel bijna twee keer zoveel als ƒ 24,99.

En ook dit grapje van de verzekeraar zal meegenomen worden in mijn stevig epistel, maar ook niet voordat ik van iemand in the know info heb gekregen over of DIT zomaar kan.

Ik hoop dat mensen mij in deze kunnen helpen.

Alvast bedankt.

V.

[ Bericht 1% gewijzigd door V. op 01-08-2004 01:20:17 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 1 augustus 2004 @ 01:15:01 #2
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_20984883
storneren van de afschrijving
pi_20984891
Ik heb mijn hond ook verzekerd bij NHZ, en heb ook de 22 euro jaarlijkse beheerskosten betaald vorige maand, dus dit topic ga ik in de gaten houden
pi_20984912
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 01:15 schreef DABAMaster het volgende:
storneren van de afschrijving
Dan vervalt de dekking van de verzekering totdat je betaald hebt.

Dat stond in de brief die ik van ze kreeg. Dus storneren is niet echt aan te raden.

Ik ben dit jaar van bank veranderd en had dit niet aan hun doorgegeven aangezien ik de premie al afbetaald had en geen rekeningen van hun meer verwachtte, dus ze konden het niet automatisch afschrijven en kreeg ik een aanmaning.
pi_20985013
dat kan niet zomaar lijkt me toch?
pi_20985017
alhoewel unive wel de polis heeft veranderd laatst
  zondag 1 augustus 2004 @ 01:30:04 #7
136 V.
pi_20985029
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 01:28 schreef erikkll het volgende:
dat kan niet zomaar lijkt me toch?
Da's mijn vraag dus...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_20985153
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 01:29 schreef erikkll het volgende:
alhoewel unive wel de polis heeft veranderd laatst
Volgens mij kan het wel, maar dan moeten ze de klant hier minimaal een maand van te voren van op de hoogte stellen en de nieuwe voorwaarden op schrift stellen.

Normaal kun je dan indien gewenst de verzekering opzeggen indien je het er niet mee eens bent en naar een andere verzekering overstappen.

Maar bij deze verzekering ligt het net iets anders. Je betaald maar 1 jaar elke maand een bedrag aan premie (kan ook in 2 jaar) en dan is je huisdier voor de rest van zijn leven verzekerd zolang hij jouw eigendom is.

Dus als je dan de verzekering op zou zeggen omdat je het niet eens bent met de wijziging van de voorwaarden, naai je jezelf.
pi_20985163
Bij een eenzijdige wijziging van de polisvoorwaarden kan jij altijd kosteloos opzeggen. Als je dat niet heb gedaan, ben je akkoord gegaan met de gewijzigde voorwaarden.
Big dick.
pi_20985212
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 01:46 schreef HassieBassie het volgende:
Bij een eenzijdige wijziging van de polisvoorwaarden kan jij altijd kosteloos opzeggen. Als je dat niet heb gedaan, ben je akkoord gegaan met de gewijzigde voorwaarden.
Dan moeten ze je wel er van te voren van op de hoogte stellen dat de voorwaarden gaan wijzigen.
En dat hebben ze niet gedaan.

En opzeggen is geen optie, want dan ben je je centen kwijt (zie mijn post hierboven).
  zondag 1 augustus 2004 @ 01:57:56 #11
56951 Najra
---------------
pi_20985253
Je bent wel goed op de hoogte van de kleine letters op het moment dat ze je al genaaid hebben.

Waarom ben je niet van te voren zo bijdehand?
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_20985287
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 01:57 schreef Najra het volgende:
Je bent wel goed op de hoogte van de kleine letters op het moment dat ze je al genaaid hebben.

Omdat je niet van te voren kunt weten dat de verzekeringsmaatschappij zich niet aan hun eigen verstrekte voorwaarden gaat houden.

En omdat ze deze zonder enige mededeling aan de klanten gewijzigd hebben.
pi_20986532
Als de maatschappij de polisvoorwaarden wijzigd dan heb je het recht om de verzekering op te zeggen. Ze zijn dan verplicht om de premie voor de rest van het jaar terug te betalen. Ik zit zelf bij Dier en Zorg. Dit is een goede maatschappij waar ik erg tevreden over ben.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
pi_20986585
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 02:02 schreef Swolly het volgende:

[..]

Omdat je niet van te voren kunt weten dat de verzekeringsmaatschappij zich niet aan hun eigen verstrekte voorwaarden gaat houden.

En omdat ze deze zonder enige mededeling aan de klanten gewijzigd hebben.
In dat geval kun jij die wijziging vernietigen. Zeker omdat er sprake is van een vooruit betaalde verzekering heeft de verzekeraar zich in een machtspositie gemanoevreerd waardoor elke rechter korte metten zal maken met dit overduidelijke misbruik van omstandigheden.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  zondag 1 augustus 2004 @ 11:40:37 #15
136 V.
pi_20987721
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 01:57 schreef Najra het volgende:

Zoals ik al schreef, kregen we de polisvoorwaarden pas nadat we de verzekering hadden afgesloten. Hoewel ik sommige niet erg reëel vind, accepteer ik dat ze erin staan (niet dat ik anders kan), al strookt het dus niet met hoe ze adverteren (of adverteerden toen wij de verzekering aangingen). Magoed, we accepteren dus eea, ook omdat we niet overdreven de implicaties van die polisvoorwaarden op ons hebben laten inwerken. Naīef? Ja, deels wel, ja. Maar je denkt er gewoon goed aan te doen je hond te verzekeren (veel mensen vinden dat al overdreven) en dat je dus redelijk safe bent.

Maar om even een voorbeeld te noemen:
In de polis staat dat gedekt zijn, de klachten aan: hart, lever, maag, longen, nieren, bijnieren, keel, tong, gehemelte, amandelen, schildklier, alvleesklier, milt, slokdarm, endeldarm.

Nou, denk je, wij zijn goed bezig, wij zijn verzekerd.

TOT je hond ineens een ontstoken iris heeft. Tsja, een oog valt niet in de dekking. Sorry, maar daar denk je gewoon niet aan als je met een pup een verzekering afsluit.

Dan blijkt je hond artrose te hebben. Blijkt het hele bewegingsapparaat niet verzekerd. Denk je niet aan als je een pup hebt.

Krijgt meneer een maagtorsie. HA, de maag staat in de verzekerde onderdelen Ja, HO: in artikel 1 staat: ontstekingen, kanker en goed- of kwaadaardige tumoren. Ook niet verzekerd dus.

Gezeik met de dunne darmen? Jammer, slokdarm en endeldarm, maar wat ertussen zit

Magoed, DAT hebben we dus geaccepteerd, want het staat nu eenmaal in die voorwaarden.
Jammer is dan wel dat de consulten van deze zaken ook niet worden vergoed, want zo adverteerden ze niet, zoals je uit mijn OP kunt concluderen.

Maar ALS ik dan in aanmerking kom voor vergoeding van de kosten, DAN ineens worden consulten sowieso niet meer vergoed, terwijl dat dus WEL in de voorwaarden staat die ze zelf zo vaardig weten te hanteren.

En DAAR gaat dit topic over.

V.

[ Bericht 0% gewijzigd door V. op 01-08-2004 11:53:50 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 1 augustus 2004 @ 11:45:48 #16
136 V.
pi_20987786
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 08:55 schreef Tijger03 het volgende:
Als de maatschappij de polisvoorwaarden wijzigd dan heb je het recht om de verzekering op te zeggen. Ze zijn dan verplicht om de premie voor de rest van het jaar terug te betalen.
Ja, maar zoals Swolly al zegt, we hebben de hele premie al betaald. dan kunnen er dus twee dingen gebeuren:
We zeggen op en krijgen geen geld terug. Ja, lekker.
of
We zeggen op, krijgen de premie terug met aftrek van reeds uitbetaalde kosten en ongetwijfeld een percentage gestaffeld van het aantal jaren dat verstreken is t.o.v. de verwachte gemiddelde leeftijd die de hond zal halen: m.a.w. ook niet veel.

En dan? Onverzekerd dus
quote:
Ik zit zelf bij Dier en Zorg. Dit is een goede maatschappij waar ik erg tevreden over ben.
Ja. Maar ook D&Z verzekert alleen dieren voor klachten die ze op het moment van afsluiten nog niet hebben. En mijn hond heeft dus al wel een paar (chronische) klachten. Dus heel rendabel wordt het dan ook niet om die verzekering alsnog af te sluiten.

Dus wederom, onverzekerd

En dat is nou net wat we niet wilden, onverzekerd zijn.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 1 augustus 2004 @ 11:46:11 #17
56951 Najra
---------------
pi_20987794
Edit:

Antwoord is al gegeven
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  zondag 1 augustus 2004 @ 11:46:26 #18
136 V.
pi_20987800
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 09:17 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

In dat geval kun jij die wijziging vernietigen. Zeker omdat er sprake is van een vooruit betaalde verzekering heeft de verzekeraar zich in een machtspositie gemanoevreerd waardoor elke rechter korte metten zal maken met dit overduidelijke misbruik van omstandigheden.
En da's dan weer positief. Dus ik ga gewoon die brief schrijven, straks

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 1 augustus 2004 @ 11:46:52 #19
136 V.
pi_20987805
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 11:46 schreef Najra het volgende:
Ik neem aan dat je dan iig direct bij die toko opzegt?
Nee. Lees de post vlak boven de jouwe nog even.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 2 augustus 2004 @ 09:14:18 #20
54862 Spotmatic
From The Eye To The Moon
pi_21005459
Slimme verzekeraar... Je mag nu blijkbaar beheerskosten over twee jaar tegelijk voldoen. Want ¤ 22,- is fl. 48,50. Voor de rest vind ik het geen frisse verzekeraar.
Gallia est omnis divisa in partes tres, quarum unam incolunt Belgae, aliam Aquitani, tertiam qui ipsorum lingua Celtae, nostra Galli appellantur.
  maandag 2 augustus 2004 @ 10:50:05 #21
136 V.
pi_21006682
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 09:14 schreef Spotmatic het volgende:
Slimme verzekeraar... Je mag nu blijkbaar beheerskosten over twee jaar tegelijk voldoen. Want ¤ 22,- is fl. 48,50.
Dan nog kan het niet. Voor vorig jaar had hij vorig jaar in rekening moeten brengen, voor volgend jaar pas volgend jaar. Maximaal ƒ 24,99 per jaar, schrijven ze zelf.
quote:
Voor de rest vind ik het geen frisse verzekeraar.
Inderdaad.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 16:46:27 #22
136 V.
pi_21054984
Goed, duidelijke brief is de deur uit.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:30:56 #23
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_21056038
Keep us posted, ben wel benieuwd naar de reactie
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 4 augustus 2004 @ 23:37:01 #24
136 V.
pi_21064518
quote:
Hilversum, 4 augustus 2003,

Betreft: uw schrijven van 28 juli jongstleden / Polisnr.:----

Geachte heer/mevrouw,

Ik schrijf u naar aanleiding van uw brief van vorige week, waarin u meldt niet te zullen overgaan tot vergoeding van alle door ons gemaakte onkosten ten behoeve van onze hond Pjotr.

Hoewel mij inderdaad bekend is dat zorgverzekeringen vanwege de toenemende kosten onder druk staan –en wie staat er tegenwoordig financieel niet onder druk?-, ontgaat mij eerlijk gezegd de rechtsgrond op basis waarvan u meent ons deze eenzijdige wijziging van de wederzijds (!) geaccepteerde polisvoorwaarden te kunnen opleggen.
Om de polisvoorwaarden er maar eens bij te pakken:

Art. 3 Welke kosten vallen er onder de gedekte risico’s;
Volgende dierenartskosten indien zich een aandoening voordoet volgens Art. 1 bij lichaamsdelen volgens Art. 2:
consult, definitief geregistreerde diergeneesmiddelen, röntgenfoto’s … [sic]

Ik ga er dan ook zonder meer van uit dat deze kwestie berust op een misverstand uwerzijds en dat de resterende consultkosten van ¤90,19 alsnog aan mij zullen worden overgemaakt.

Komen wij bij de tweede reden van mijn schrijven. In diezelfde –door u opgestelde- polisvoorwaarden wordt namelijk vermeld onder Art. 7, en ik citeer:

[sic] …Zou in de toekomst blijken dat na algehele premiebetaling beheerskosten voor deze polis noodzakelijk zijn, kan verzekeraar deze verzekerde in rekening brengen, echter maximaal met een bedrag lager dan ƒ25,- per jaar.

Maar wat schetst mijn verbazing? In plaats van de door u toegezegde maximale afschrijving van ƒ24,99 (omgerekend ¤11,34) is vorige week bijna het dubbele daarvan, een bedrag van ¤22,- van mijn rekening afgeschreven. Het spijt mij bijzonder, maar ook hiermee kan ik geenszins akkoord gaan. Derhalve zie ik uw storting van in totaal ¤100,85 (¤90,19 consultkosten en ¤10,66 teveel afgeschreven beheerskosten) op mijn rekening graag binnen enkele dagen tegemoet.

Ik vertrouw erop u voldoende te hebben geīnformeerd.

Met vriendelijke groet,

V.
Ik ga er van uit dat ze dit wel begrijpen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_21084361
Zij mogen altijd enerzijds de polisvoorwaarden wijzigen. Jij staat op jou beurt dan weer in je recht de polis vroegtijdig (direct) tot een einde te brengen. Voor de maanden dat je dan opzegd hoef jij geen premie te betalen. Dit betekent dus, daar je vooruit hebt betaald, dat je recht hebt het teruggestort te krijgen. Ook lijken mij de kosten voor verandering van je polis niet gerechtvaardigd, daar je daar geen gebruik van wenst te maken. Wanneer je wilt stoppen met deze verzekering zou ik ook deze kosten terugeisen.

Wat je in elk geval nooit moet doen is dingen storneren. Wanneer je storneert word je aangemerkt als wanbetaler en ben je in de periode dat er een saldo tekort NIET verzekerd en ook nog eens het gestorneerde bedrag verschuldigd.

Als ik jou was zou ik zeker bezwaar aantekenen tegen de polisverandering. Zeker als je al naar een andere verzekeraar wilt.

Wanneer je opgezegd heb jij dus recht op dat geld, anders niet. Mochten ze weigeren de gelden over te maken zou ik ze zeker een brief sturen waarin je hun sommeert het geld over te maken en anders gerechtelijke stappen wilt ondernemen (eerst contact opnemen met een rechtswinkel is wel handig natuurlijk)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')