abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 12:57:38 #76
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_21030056
wake up
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_21030803
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 12:57 schreef BaajGuardian het volgende:
wake up
Is kut he, als je argumenten worden weerlegd...
pi_21039701
heb nog iets om over te discussieren ; maar hoe voer je hier bij het posten een afbeelding toe aan je tekstvak ???? kan iemand mij helpen
pi_21040111
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 21:02 schreef daffyduck het volgende:
heb nog iets om over te discussieren ; maar hoe voer je hier bij het posten een afbeelding toe aan je tekstvak ???? kan iemand mij helpen
[img]link naar plaatje[/img]

en voor verdere vragen kun je terecht in de FAQ
fokschaap
pi_21040119
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 21:02 schreef daffyduck het volgende:
[img]plaatje[/img]
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 21:53:23 #81
19194 Oversight
◢◤
pi_21040766
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 16:14 schreef BaajGuardian het volgende:
hoe kan het dat het gebouw zo *snel* instorte is ook de vraag
terwijl er zoveel staalconstructie , gigantische stalen balken dus , het naar beneden storten tegen hielden

de wtc was in de TOP geraakt , hoe kan de TOP die veel minder weegt , dan alles wat eronder zit , nu het hele pand in laten storten , recht naar beneden , met een maximale snelheid dat mogelijk is.

dit KAN niet zonder dat er explosieven zijn gebruikt.
... inderdaad, KÁN NIET ANDERS ZIJN GEBEURD.
quote:
punt 2 :

de hitte was zo intens dat stalen pilaren die het gebouw onder in de grond stonden.
DOORGEBRAND WAREN , terwijl dit niet met een vlam gebeurt die boven ni de toren hangt
(half buiten de toren zels , en daarbij , was de rook zwart , wat duid op dat er veel aan tapijt bureaus plastic en weet ik het wat voor matriaal aan het smeulbranden is , de vlammen sloegen er niet uit. feit.
mensen konden de stalen constructie vasthouden , er zijn opnames van mensen die in de opening stonden en dat deden.
hoe kan het dan dat de torens boven doorgebrand moeten zijn en naar beneden kwamen?
de torens hadden nooit gevallen. dit is een zwaar F E I T.
alleen in hollywood films vallen de torens door een vliegtuig inslag. op deze manier.

iets heeft die torens naar beneden gehaalt , van onder af aan.
juist ! én het verhaal van smelten door hittetransport dóór de balken heen is óók al volledig achterhaald.

de sprinklerinstallaties hebben op volle toeren staan draaien tot moment van instorten, dit blijkt uit alle transcripts van de portofoon en telefoongesprekken van de hulpdiensten die ter plaatse waren.

als een sprinkler systeem werkt, dan kán de hitte niet zo hoog oplopen.
◢◤
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 21:56:46 #82
19194 Oversight
◢◤
pi_21040851
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 03:12 schreef Steijn het volgende:

Het is dus volstrekt verklaarbaar dat het gebouw recht in elkaar is gezakt.
[..]
DÓE dat dan eens, zónder je te verbergen achter technische termen die de meeste users hier niet begrijpen....

leg nou eens in 10 zinnen,.. én in je eigen woorden uit hoe het mogelijk was.

dan kan IEDEREEN meepraten !

...en als je tóch bezig bent, verklaar dan gelijk even hoe het kan dat gebouw 7 uren na de impact, én ZONDER te zijn geraakt door vliegtuig of brokstukken tóch op DEZELFDE WIJZE rechtstandig instorte ?

[ Bericht 7% gewijzigd door Oversight op 03-08-2004 22:04:54 ]
◢◤
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 22:02:02 #83
19194 Oversight
◢◤
pi_21040973
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 02:17 schreef Yakult het volgende:

...knip...(wat mij waarschijnlijker lijkt) en je voert de berekening nog een keer uit, dan kom je al op +/- 500 graden. Tel daarbij de temperatuur van een normale brand en je komt al boven de duizend graden uit.
klinkt aannemelijk.

maar het is niet zo dat 2x de hoeveelheid verwachtte brandstof, ook de temperatuur zou verdubbelen.

wél zou de bereikte temperatuur 2x zo lang aanwezig blijven.

gezien het bewijs uit de sprinklerinstallatie, kun je het oplopen van de temperatuur én de hitte-doorgifte aan het stalen frame UIT-sluiten....

in alle berekeningen gaan we uit van 100% volle tanks om alle sceptici van repliek te dienen.
◢◤
pi_21041373
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 21:53 schreef Oversight het volgende:

[..]

... inderdaad, KÁN NIET ANDERS ZIJN GEBEURD.
[..]

juist ! én het verhaal van smelten door hittetransport dóór de balken heen is óók al volledig achterhaald.

de sprinklerinstallaties hebben op volle toeren staan draaien tot moment van instorten, dit blijkt uit alle transcripts van de portofoon en telefoongesprekken van de hulpdiensten die ter plaatse waren.

als een sprinkler systeem werkt, dan kán de hitte niet zo hoog oplopen.
Djiez, zonder vette letters kunnen we het ook lezen hoor Komt nu een beetje over of je in geestesnood bent en niet meer weet wie je moet geloven (zie ook je topic 'expert gezocht')
Dat het gebouw recht naar beneden is ingestort is plausibel. Zoek maar die pancake theorie op die baajguardian noemt, zijn genoeg annimaties van. Enig probleem daarbij is de snelheid van het neerstorten van het gebouw. Een mogelijke verklaring daarvoor is de impuls theorie, lees er anders over op de site van Kijk, misschien dat je dat begrijpt:
http://www.kijk.nl/artikel.jsp?art=2833
Niemand weet of de sprinklers hun werk hebben kunnen doen op de verdiepingen van de inslag. Als ze al hebben gewerkt dan hebben ze niet veel uit kunnen richten door de kerosinebrand (die installatie was ontworpen voor een normale brand).

In dit topic praat je regelmatig over 'feiten' en 'het KÁN niet anders', let daar maar een beetje op.
pi_21041441
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 22:02 schreef Oversight het volgende:

[..]

klinkt aannemelijk.

maar het is niet zo dat 2x de hoeveelheid verwachtte brandstof, ook de temperatuur zou verdubbelen.

wél zou de bereikte temperatuur 2x zo lang aanwezig blijven.
leg eens uit
quote:
gezien het bewijs uit de sprinklerinstallatie, kun je het oplopen van de temperatuur én de hitte-doorgifte aan het stalen frame UIT-sluiten....

in alle berekeningen gaan we uit van 100% volle tanks om alle sceptici van repliek te dienen.
Sprinklerwerking is dus onzeker.
Laat dan even je berekening zien, welke link moet ik hebben, of waar heb je je berekening staan. Is dit een andere berekening dan in de link die ik aangaf?
pi_21044542
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 21:56 schreef Oversight het volgende:
DÓE dat dan eens, zónder je te verbergen achter technische termen die de meeste users hier niet begrijpen....

leg nou eens in 10 zinnen,.. én in je eigen woorden uit hoe het mogelijk was.

dan kan IEDEREEN meepraten !
Oke, heel simpel, en als je dan niet overtuigd bent dan gooi ik verder de handdoek in de ring. Pak een lineaal van bijvoorbeeld 40 centimeter. Leg deze op de tafelrand en schuif hem er langzaam over heen. Als de lineaal 10 centimeter uit de tafelrand steekt dan ligt dus nog keurig stabiel op zijn plaats. Dit is ook logisch want het grootste deel van de lineaal ligt nog op tafel.

Nu schuif je hem door naar 20 centimeter. De lineaal is dan precies in evenwicht. Je kunt hem in alle standen zetten zonder dat hij valt. Ook dit is weer logisch want aan allebei de kanten van de tafelrand zit 20 centimeter van de lineaal. Hij is dan dus in evenwicht en dus is 20 cm precies het zwaartepunt.

Nu schuif je hem een centimetertje verder zodat hij voor 21 centimeter uitsteekt en voor 19 cm op de tafel ligt. Ieder kind weet wat er nu gebeurd, hij valt. Logisch het zwaartepunt lag immers op 20 centimeter, deze is buiten de tafelrand gekomen dus dan valt hij. En lees nu mijn vorige stukje nog maar een rustig door. :')

Alles wat ik in deze draad heb getikt zijn trouwens mijn eigen woorden.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 00:47:21 #87
19194 Oversight
◢◤
pi_21044575
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 22:20 schreef Yakult het volgende:

[..]

Djiez, zonder vette letters kunnen we het ook lezen hoor Komt nu een beetje over of je in geestesnood bent en niet meer weet wie je moet geloven (zie ook je topic 'expert gezocht')
Dat het gebouw recht naar beneden is ingestort is plausibel. Zoek maar die pancake theorie op die baajguardian noemt, zijn genoeg annimaties van. Enig probleem daarbij is de snelheid van het neerstorten van het gebouw. Een mogelijke verklaring daarvoor is de impuls theorie, lees er anders over op de site van Kijk, misschien dat je dat begrijpt:
http://www.kijk.nl/artikel.jsp?art=2833
Niemand weet of de sprinklers hun werk hebben kunnen doen op de verdiepingen van de inslag. Als ze al hebben gewerkt dan hebben ze niet veel uit kunnen richten door de kerosinebrand (die installatie was ontworpen voor een normale brand).

In dit topic praat je regelmatig over 'feiten' en 'het KÁN niet anders', let daar maar een beetje op.
ik héb het ook over feiten.

ik zal er voor jou specifieke bronnen over posten, ff geduld, wordt wat zoeken.
heb het over gepubliceerde uitgetypte verslagen van geluidsbanden van communicatiemiddelen van hulpdiensten.

hieruit blijkt dat de sprinkler op etage´s ONDER de inslag en brandhaard GOED zn werk deed, en vooraf berekende temperatuurgrenzen werden gehandhaafd.
het inzakken op later moment kan dus niet door aantasting van het stalen frame (door hittegeleiding van hogergelegen vuur) zijn ontstaan, op een dúsdanige manier als de beelden laten zien.

rest volgt
◢◤
  woensdag 4 augustus 2004 @ 00:54:14 #88
19194 Oversight
◢◤
pi_21044703
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 00:45 schreef Steijn het volgende:

[..]

Oke, heel simpel, en als je dan niet overtuigd bent dan gooi ik verder de handdoek in de ring. Pak een lineaal van bijvoorbeeld 40 centimeter. Leg deze op de tafelrand en schuif hem er langzaam over heen. Als de lineaal 10 centimeter uit de tafelrand steekt dan ligt dus nog keurig stabiel op zijn plaats. Dit is ook logisch want het grootste deel van de lineaal ligt nog op tafel.

Nu schuif je hem door naar 20 centimeter. De lineaal is dan precies in evenwicht. Je kunt hem in alle standen zetten zonder dat hij valt. Ook dit is weer logisch want aan allebei de kanten van de tafelrand zit 20 centimeter van de lineaal. Hij is dan dus in evenwicht en dus is 20 cm precies het zwaartepunt.

Nu schuif je hem een centimetertje verder zodat hij voor 21 centimeter uitsteekt en voor 19 cm op de tafel ligt. Ieder kind weet wat er nu gebeurd, hij valt. Logisch het zwaartepunt lag immers op 20 centimeter, deze is buiten de tafelrand gekomen dus dan valt hij. En lees nu mijn vorige stukje nog maar een rustig door. :')

tot zover helemaal mee eens.

nu zetten we de lineaal van 40 CM lang, 2 CM breed, en 2 MM dik RECHTOP in het zand, zodat je boven het zand alléén nog 35 CM zichtbaar hebt.

nu nemen we een hapje uit de lineaal, 10 cm onder de top.

stel je even voor dat ter hoogte van het hapje het plastic heel heet werd en smolt.

valt de top dan dwars door een NIET heet geworden stuk plastig heen en rechtstandig omlaag ?

met in je achterhoofd dat de WTC uit 4 zijden bestond ?

◢◤
pi_21044722
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 00:54 schreef Oversight het volgende:

[..]

tot zover helemaal mee eens.

nu zetten we de lineaal van 40 CM lang, 2 CM breed, en 2 MM dik RECHTOP in het zand, zodat je boven het zand alléén nog 35 CM zichtbaar hebt.

nu nemen we een hapje uit de lineaal, 10 cm onder de top.

stel je even voor dat ter hoogte van het hapje het plastic heel heet werd en smolt.

valt de top dan dwars door een NIET heet geworden stuk plastig heen en rechtstandig omlaag ?

met in je achterhoofd dat de WTC uit 4 zijden bestond ?

Dit is dramatisch. Jongen zak er lekker zelf in.
pi_21044798
Heb je wel eens aan een IQ test gedacht? Als zwakzinnige kun je een flinke uitkering krijgen.
pi_21044869
pi_21044989
Jongens, je hoeft er niet eens voor te rekenen.

* Brandweermannen hoorden explosies in het gebouw net voordat het instortte.
* Er stonden mensen in het gat waar het vliegtuig ingeslagen had (temperaturen waren normaal)
* Videobeelden tonen kleine rookpufjes uit het gebouw onder de inslag net voor de implosie.
* Het gebouw viel te snel in elkaar, er moet een vacuum gekreerd zijn in het gebouw zelf.
* Alles was verpulverd, van beton tot aluminium.
* De temperatuur die de dagen na het instorten gemeten zijn, zijn veel te hoog voor kerosine oid.
* Al het bewijsmateriaal is gelijk ingenomen en "gerecycled".
  woensdag 4 augustus 2004 @ 01:08:20 #93
19194 Oversight
◢◤
pi_21045009
◢◤
  woensdag 4 augustus 2004 @ 01:09:20 #94
19194 Oversight
◢◤
pi_21045022
knip
◢◤
pi_21045043
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 01:07 schreef Mastertje het volgende:
Dat is knappend staal en beton. Ik heb tijdens een practicum diverse trek en drukproeven gedaan met beton en staal. Als dat barst (beton test je onder druk) of knapt (staal test je meestal op trek) dan geeft dat een zeer harde knal.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 01:10:16 #96
19194 Oversight
◢◤
pi_21045044
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 01:07 schreef Mastertje het volgende:
Jongens, je hoeft er niet eens voor te rekenen.

* Er stonden mensen in het gat waar het vliegtuig ingeslagen had (temperaturen waren normaal)
* Videobeelden tonen kleine rookpufjes uit het gebouw onder de inslag net voor de implosie.
* Het gebouw viel te snel in elkaar, er moet een vacuum gekreerd zijn in het gebouw zelf.
* De temperatuur die de dagen na het instorten gemeten zijn, zijn veel te hoog voor kerosine oid.
* Al het bewijsmateriaal is gelijk ingenomen en "gerecycled".

eindelijk een zinnige post.

maar niet ál het bewijs....
◢◤
pi_21045080
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 01:10 schreef Steijn het volgende:

[..]

Dat is knappend staal en beton. Ik heb tijdens een practicum diverse trek en drukproeven gedaan met beton en staal. Als dat barst (beton test je onder druk) of knapt (staal test je meestal op trek) dan geeft dat een zeer harde knal.
Misschien, maar het lijkt me ZO onmogenlijk dat een gebouw precies recht naar beneden stort met het grootste gemak (vloeiende val). En ook nog, als het echt knapt, dan krijg je toch geen enorme rookwolk van verpulverd cement?
pi_21045121
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 01:07 schreef Mastertje het volgende:* Het gebouw viel te snel in elkaar, er moet een vacuum gekreerd zijn in het gebouw zelf.
Hoe lang duurde het instorten dan?
quote:
Dat is onjuist. Ik heb gigantische stukken constructiestaal zien uitsteken.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 01:16:06 #99
19194 Oversight
◢◤
pi_21045126
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 01:10 schreef Steijn het volgende:

[..]

deze was bijna een ban waard

maar,....
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 03:12 schreef Steijn het volgende:

[..]

Begrijp het nu toch eens. De vloeigrens van een materiaal heeft volstrekt niets maar dan ook echt helemaal niets met het smeltpunt van een stof te maken. Het enige dat je met vaste zekerheid kunt stellen is dat de vloeigrens onder het smeltpunt van een stof ligt. Bij staal ligt dat om en nabij de 250 graden Celcius. En dat staat in de diverse (wetenschappelijke) literatuur die over staal gaan.

De vloeigrens is dus de grens waarop het staal bij een marginale toename van de spanning een grote vervorming ondergaat. De vervorming zorgt weer voor te hoge spanningen in andere delen van de constructie en alles stort dus als een kaartenehuis in elkaar.
[..]
◢◤
  woensdag 4 augustus 2004 @ 01:19:16 #100
19194 Oversight
◢◤
pi_21045178
en dan met een herhaling in gebouw 7 ???

8 uur na de inslagen.

in een gebouw wat NIET werd geraakt ?

óók rechtstandig ingezakt

◢◤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')