Niet lang genoeg voor een diploma ja, maar wel lang genoeg om enige mechanica en constructiekennis op te doen. Zouden die bronnen van jou ook eens moeten doen.quote:Op zondag 1 augustus 2004 06:38 schreef Oversight het volgende:steijn heeft kennelijk niet lang genoeg gestudeerd.
Zoals ik eerder aangaf geeft iedereen het woord smelten in deze kwestie gebruikt een brevet van onvermogen af.quote:ja,... als je staal op een vaste plek langdurig blootstelt aan een temp van > 250 c dan zal het staal plaatselijk smelten....
Een brandstof kan pas branden als de hoeveelheid zuurstof voldoende is om deze verbranding te laten plaatsvinden. De kerosine moet dus eerste verdampen/vernevelen voordat het kan branden. Duik trouwens nog eens in de natuurkundeboeken van je middelbare school, dan kun je lezen dat geleiding slecht 1 van de 3 drie mogelijkheden is om warmte te transporteren.quote:NIET als je een kerosinebrand op een verdieping hebt, waarbij de kerosine ook nog een verdampt en voor een groot deel gassen aan de omgeving afstaat die al verbranden vóórdat ze ooit staal kunnen bereiken.
Ik heb helemaal geen modellen nodig. Zoals je op de diverse beelden hebt kunnen zien is het een groot inferno. De temperatuur waarop staal begint te vloeien (250) graden wordt dus eenvoudig bereikt.quote:NIET gezien demaximale hoeveelheid kerosine die aanwezig zou kunnen zijn, zéfs als het vliegtuig zich met 100 % volle tanks in het gebouw zou hebben geboord.... ( wat zéker niet zo was. )
bij alle berekeningen in de modellen tot zover, zijn we uitgegaan van 100 % volle brandstoftanks, en kunnen we de situatie NIET nabootsen.
Ten eerste, Bush is niet de enige die het ambtelijk apparaat van de VS vormt. Dat zijn ook gewoon ambtenaren. Gewonen mensen zoals jij en ik. Je kunt niet hard maken dat een heel ambtenaren apparaat van pakweg 10000 man geheel in het complot zit. Als er echt iets mis zou zijn geweest dan was dat al lang bekent geworden. Ministeries zijn zo lek als een mandje.quote:Op zondag 1 augustus 2004 10:55 schreef BaajGuardian het volgende:
voor de 2 die het even beter denken te weten en vinden dat bush een goeie huisvader is....
Ik kijk uit naar jouw reactie op het bovenstaande. En ik verwacht ook echte bouwkundige argumenten van je mits je je verhaal staande wil blijven houden.quote:Op maandag 2 augustus 2004 02:33 schreef Oversight het volgende:
[..]anders leer je lezen, inschatten, beoordelen én controleren.
![]()
1quote:Op maandag 2 augustus 2004 02:31 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik ben geen expert op dat gebied maar het zou me niets verbazen als er inmiddels een verbeterde vorm van kerosine wordt gebruikt als vliegtuigbrandstof. Bijvoorbeeld met een hogere klopvastheid. Maar ik weer hier verder weinig vanaf.
[..]
Het feit dat deze bron het over smeltpunten heeft geeft al aan dat de bron niet deskundig is. Ieder bouwkundige/constructeur weet dat staal erg slecht tegen de hitte kan. Dat komt door de lage vloeigrens. De vloeigrens is een gebied waarbij een marginale toename van de spanning in een materiaal en zeer grote vervorming te weeg brengt. Dat is echt basiskennis. Die bron beschikt daar dus al op voorhand niet over.
[..]
Geloof je het zelf. Een voorwerp (in dit geval een van de Twin Towers) gaat pas kantelen als er een krachtenvector ontstaat in de x- of de y-richting (een xyz-assenstelsel) die het zwaartepunt van het voorwerp buiten de reele grenzen van het gebouw geduwt wordt. Als dat niet het geval is zal het gebouw kaarsrecht in elkaar zakken. Als je kijkt naar de omvang van het WTC moet er dus een forse krachtenvector onstaan wil het gebouw omvallen. Als ik de beelden van het instortende WTC bekijk dan zie ik nergens een aanleiding in om aan te nemen dat een dergelijke kracht onstaat. Het is dus zeer goed verklaarbaar dat het WTC recht in elkaar is gezakt.
[..]
Ik heb 2 ooms die architect zijn en zij zullen mij zeker steunen in dit standpunt. Het is namelijk gewoon waar.
quote:Op maandag 2 augustus 2004 02:39 schreef Steijn het volgende:
[..]
Niet lang genoeg voor een diploma ja, maar wel lang genoeg om enige mechanica en constructiekennis op te doen. Zouden die bronnen van jou ook eens moeten doen.
[..]
Zoals ik eerder aangaf geeft iedereen het woord smelten in deze kwestie gebruikt een brevet van onvermogen af.
[..]
Een brandstof kan pas branden als de hoeveelheid zuurstof voldoende is om deze verbranding te laten plaatsvinden. De kerosine moet dus eerste verdampen/vernevelen voordat het kan branden. Duik trouwens nog eens in de natuurkundeboeken van je middelbare school, dan kun je lezen dat geleiding slecht 1 van de 3 drie mogelijkheden is om warmte te transporteren.
[..]
Ik heb helemaal geen modellen nodig. Zoals je op de diverse beelden hebt kunnen zien is het een groot inferno. De temperatuur waarop staal begint te vloeien (250) graden wordt dus eenvoudig bereikt.
Ga nou niet eikelen. Het is al 100 maal voor gekomen dat topics gesloten zijn omdat de poster alleen maar met linkjes en gekopieerde tekst liep te smijten. Dat is gewoon een feit en hoeft verder dus ook niet over gedisscusieerd worden. -punt-quote:Op maandag 2 augustus 2004 02:33 schreef Oversight het volgende:
[..]anders leer je lezen, inschatten, beoordelen én controleren.
![]()
quote:Op maandag 2 augustus 2004 03:13 schreef -Jay-20- het volgende:
[..]
Ga nou niet eikelen. Het is al 100 maal voor gekomen dat topics gesloten zijn omdat de poster alleen maar met linkjes en gekopieerde tekst liep te smijten. Dat is gewoon een feit en hoeft verder dus ook niet over gedisscusieerd worden. -punt-
Al jij een fatsoenlijke openingspost met een duidelijke opgebouwde en onderbouwde stelling en persoonlijke mening geplaatst zou hebben had ik er inhoudelijk wel op willen reageren. Maar omdat je dat dat dus niet doet dwing je mij er toe om offtopic over de inhoud van jouw post te "blaten"....quote:Op maandag 2 augustus 2004 03:17 schreef Oversight het volgende:
[..]heb je inhoudelijk nog iets bij te dragen ?
het is al 1000 maal voorgekomen dat een user geband werd omdat ie offtopic bleef blaten.
quote:Op maandag 2 augustus 2004 03:31 schreef -Jay-20- het volgende:
[..]
...omdat je dat dat dus niet doet dwing je mij er toe om offtopic over de inhoud van jouw post te "blaten"....
Of het gebouw zelf heeft hier aan bijgedragen. Daarbij zijn de omstandigheden redelijk uniek, je kunt niet zomaar concluderen dat het niet zou kunnen er zijn nogal wat factoren die invloed uitoefenen.quote:Op maandag 2 augustus 2004 02:31 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik ben geen expert op dat gebied maar het zou me niets verbazen als er inmiddels een verbeterde vorm van kerosine wordt gebruikt als vliegtuigbrandstof. Bijvoorbeeld met een hogere klopvastheid. Maar ik weer hier verder weinig vanaf.
[..]
als er een paar ton gebouw op de grond knalt komt er ook vrij veel energie vrij die ergens naartoe moetquote:Op maandag 2 augustus 2004 02:53 schreef Oversight het volgende:
[..]
1ik ben ook geen expert op dat gebied, maar wel op gebied van brand en bestrijding.
Met de aanwezige brandstof ( zelfs al zou die qua klopvastheid stabieler zijn dan kerosine ) kun je in die hoeveelheid NIET LANG GENOEG de >250 C temp bereiken, simpelweg omdat de mengverhoudingen brandbare stof/ zuurstof/ katalysator dat onmogelijk maken.
( uitgaand van een werkende sprinklerinstalatie op hogergelegen etage's dan brandhaard/ punt van inslag.)
( hetgeen bevestigd is )
2Onzin
Bron heeft het over smeltPUNT omdat vloeigrens niet bereikt wordt, aangezien koeling door sproeinevel wordt gegarandeerd.
Tijdens bouw werd rekening gehouden met het feit dat het onmogelijk is om tijdig blusmiddelen hoog in het gebouw te krijgen, dus werden deze bouwkundige maatregelen ingebouwd en op werking gecontroleerd.
Het smelten van staal, lager gelegen dan de brandhaard is niet mogelijk als je weet dat de hoeveelheid brandstof die nodig zou zijn om dit te bereiken er simpelweg niet was.
lalalala paintquote:3
Ik wil graag toekijken als jij een boom omkapt.
het deel boven punt van inslag, zou bij smelten van de stalen framekolom ombuigen náár de richting waar het niet meer ondersteund wordt....probeer maar eens in het klein, of laat er een simulatie op los...
en gefeli aan je broerquote:4
óók afgestudeerde en "praktiserend" architect nabij,... ( mijn broer )
bewijs ons ongelijk, en doe ons er een plezier mee....
elk individu , is lek voor geldbedragen.quote:Op maandag 2 augustus 2004 02:44 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ten eerste, Bush is niet de enige die het ambtelijk apparaat van de VS vormt. Dat zijn ook gewoon ambtenaren. Gewonen mensen zoals jij en ik. Je kunt niet hard maken dat een heel ambtenaren apparaat van pakweg 10000 man geheel in het complot zit. Als er echt iets mis zou zijn geweest dan was dat al lang bekent geworden. Ministeries zijn zo lek als een mandje.
Ten tweede, weet ik het op het punt van de constructie inderdaad beter dan Oversight en zijn bronnen. Ik hoop dat je overtuigd bent na de argumenten die ik elders in het topic heb gegeven.
Je kent toch wel de vloer op vloer theorie, wat is daar mis mee? Lijkt mij redelijk plausibel.quote:Op maandag 2 augustus 2004 16:14 schreef BaajGuardian het volgende:
hoe kan het dat het gebouw zo *snel* instorte is ook de vraag
terwijl er zoveel staalconstructie , gigantische stalen balken dus , het naar beneden storten tegen hielden
de wtc was in de TOP geraakt , hoe kan de TOP die veel minder weegt , dan alles wat eronder zit , nu het hele pand in laten storten , recht naar beneden , met een maximale snelheid dat mogelijk is.
dit KAN niet zonder dat er explosieven zijn gebruikt.
punt 2 :
de hitte was zo intens dat stalen pilaren die het gebouw onder in de grond stonden.
DOORGEBRAND WAREN , terwijl dit niet met een vlam gebeurt die boven ni de toren hangt
(half buiten de toren zels , en daarbij , was de rook zwart , wat duid op dat er veel aan tapijt bureaus plastic en weet ik het wat voor matriaal aan het smeulbranden is , de vlammen sloegen er niet uit. feit.
mensen konden de stalen constructie vasthouden , er zijn opnames van mensen die in de opening stonden en dat deden.
hoe kan het dan dat de torens boven doorgebrand moeten zijn en naar beneden kwamen?
de torens hadden nooit gevallen. dit is een zwaar F E I T.
alleen in hollywood films vallen de torens door een vliegtuig inslag. op deze manier.
iets heeft die torens naar beneden gehaalt , van onder af aan.
Een stalen ligger die een vloer draagt is minder groot dan jij denkt, en knapt onder het gewicht van meerdere verdiepingen. Dit veroorzaakt een kettingreactie waardoor ook de kern bezwijkt.quote:Op maandag 2 augustus 2004 16:37 schreef BaajGuardian het volgende:
vloer op vloer oftewel pancake theorie is door de authoriteiten als reden gegeven....
dit is nog dom van ze ook , aangezien dit na uitrekenen van snelheid van instorten niet kan.
de stalen balken waren Gigantisch.
hoe kan een toren , met zoveel tegenkracht , tegenwerking van matriaal en staal
zo snel instorten als alleen met gerichte detonatie kan , het snelst mogelijk dus.
Het cement is vergruisd door de hoge temperaturen gevolgd door de plotselinge hoge belasting.quote:ten tweede , na het instorten kwam allemaal cement gruis vrij...
hoe kan cement vergruizen , door brand?
door een kleine explosie bovenin de toren?
door pancake?
dit kan alleen door nucleare detonatie , of een speciaal modern explosief.
anders kreeg je blokken en scheuren in het cement , geen gruis.
en aangezien de grond loei heet was , heter dan de explosie en vuur zelf...
moet het wel een van de 2 zijn geweest...
dan nog afgezien van straling...die hitte is al bewijs genoeg.
ik begrijp niet waarom mensen dit blijven afwimpellen terwijl dit en algeheel feit is dat de torens niet uit zichzelf zijn neergestort , ook niet in combinatie met het gat in de muur.
Dat is afhankelijk van de brandwerende laag. Bij het WTC is is die laag waarschijnlijk beschadigd door de binnenknallende vliegtuigen. Overigens zijn er genoeg beton constructies ingestort die minder dan een uur werden blootgesteld aan brand.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 00:17 schreef BaajGuardian het volgende:
de brand woede niet zolang in vergelijking tot anderre branden. die ook al geen gebouw lieten instorten , zelfs met gaten in de constructie.
vergeet niet dat er hoop energie vrijkomt bij een val van een toren. waardoor het effect heeft gehad op de nr7quote:Op maandag 2 augustus 2004 02:31 schreef Steijn het volgende:
Geloof je het zelf. Een voorwerp (in dit geval een van de Twin Towers) gaat pas kantelen als er een krachtenvector ontstaat in de x- of de y-richting (een xyz-assenstelsel) die het zwaartepunt van het voorwerp buiten de reele grenzen van het gebouw geduwt wordt. Als dat niet het geval is zal het gebouw kaarsrecht in elkaar zakken. Als je kijkt naar de omvang van het WTC moet er dus een forse krachtenvector onstaan wil het gebouw omvallen. Als ik de beelden van het instortende WTC bekijk dan zie ik nergens een aanleiding in om aan te nemen dat een dergelijke kracht onstaat. Het is dus zeer goed verklaarbaar dat het WTC recht in elkaar is gezakt.
Ik heb 2 ooms die architect zijn en zij zullen mij zeker steunen in dit standpunt. Het is namelijk gewoon waar.
als ze dit allemaal kunnen met explosieven dan hadden ze er ook wel bij stil gestaan dat ze dietoren niet ineensm oeten laten instrorten.quote:Op maandag 2 augustus 2004 16:37 schreef BaajGuardian het volgende:
vloer op vloer oftewel pancake theorie is door de authoriteiten als reden gegeven....
dit is nog dom van ze ook , aangezien dit na uitrekenen van snelheid van instorten niet kan.
de stalen balken waren Gigantisch.
hoe kan een toren , met zoveel tegenkracht , tegenwerking van matriaal en staal
zo snel instorten als alleen met gerichte detonatie kan , het snelst mogelijk dus.
zoals ik zei, die energie in de val vaneen toren is enorm. dat gaat in het materiaal zitten die daardoor gloeiend heet wordt. men kan allemaal wel het opwarmen van een lepel door wrijving.quote:ten tweede , na het instorten kwam allemaal cement gruis vrij...
hoe kan cement vergruizen , door brand?
door een kleine explosie bovenin de toren?
door pancake?
dit kan alleen door nucleare detonatie , of een speciaal modern explosief.
anders kreeg je blokken en scheuren in het cement , geen gruis.
en aangezien de grond loei heet was , heter dan de explosie en vuur zelf...
moet het wel een van de 2 zijn geweest...
dan nog afgezien van straling...die hitte is al bewijs genoeg.
ik begrijp niet waarom mensen dit blijven afwimpellen terwijl dit en algeheel feit is dat de torens niet uit zichzelf zijn neergestort , ook niet in combinatie met het gat in de muur.
Nog maar een toegift van mijn kant op deze post, ik neem aan dat je je berekeningen hier op baseert: http://members.fortunecity.com/911/wtc/how-hot.htmquote:Op zondag 1 augustus 2004 06:38 schreef Oversight het volgende:
[..]steijn heeft kennelijk niet lang genoeg gestudeerd.
ja,... als je staal op een vaste plek langdurig blootstelt aan een temp van > 250 c dan zal het staal plaatselijk smelten....
NIET als je een kerosinebrand op een verdieping hebt, waarbij de kerosine ook nog een verdampt en voor een groot deel gassen aan de omgeving afstaat die al verbranden vóórdat ze ooit staal kunnen bereiken.
NIET gezien demaximale hoeveelheid kerosine die aanwezig zou kunnen zijn, zéfs als het vliegtuig zich met 100 % volle tanks in het gebouw zou hebben geboord.... ( wat zéker niet zo was. )
bij alle berekeningen in de modellen tot zover, zijn we uitgegaan van 100 % volle brandstoftanks, en kunnen we de situatie NIET nabootsen.
Begrijp het nu toch eens. De vloeigrens van een materiaal heeft volstrekt niets maar dan ook echt helemaal niets met het smeltpunt van een stof te maken. Het enige dat je met vaste zekerheid kunt stellen is dat de vloeigrens onder het smeltpunt van een stof ligt. Bij staal ligt dat om en nabij de 250 graden Celcius. En dat staat in de diverse (wetenschappelijke) literatuur die over staal gaan.quote:Op maandag 2 augustus 2004 02:53 schreef Oversight het volgende:Onzin
Bron heeft het over smeltPUNT omdat vloeigrens niet bereikt wordt, aangezien koeling door sproeinevel wordt gegarandeerd.
Tijdens bouw werd rekening gehouden met het feit dat het onmogelijk is om tijdig blusmiddelen hoog in het gebouw te krijgen, dus werden deze bouwkundige maatregelen ingebouwd en op werking gecontroleerd.
Het smelten van staal, lager gelegen dan de brandhaard is niet mogelijk als je weet dat de hoeveelheid brandstof die nodig zou zijn om dit te bereiken er simpelweg niet was.
Heel goed jongen, hou dat bord lekker voor je kop.quote:3
Ik wil graag toekijken als jij een boom omkapt.
het deel boven punt van inslag, zou bij smelten van de stalen framekolom ombuigen náár de richting waar het niet meer ondersteund wordt....probeer maar eens in het klein, of laat er een simulatie op los...
Tijd voor een gesprek met je broer. Eigenlijk denk ik dat geen broer hebt, of althans hij is zeker geen architect. Dan zou hij zeker hetzelfde verteld hebben als ik. Als je mij niet vertrouwd, kun je het ook eens aan een paar andere users hier op Fok! vragen.quote:4
óók afgestudeerde en "praktiserend" architect nabij,... ( mijn broer )
bewijs ons ongelijk, en doe ons er een plezier mee....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |