Ik leef op kleine voetquote:Op zaterdag 31 juli 2004 01:40 schreef Toffe_Ellende het volgende:
zo'n groot man, en dan maar maat 42?
het halogeenbuisje ligt bloot. Eronder zit een soort halve maan van aluminium. De lamp schijnt recht naar boven.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 01:41 schreef Lexie het volgende:
Hmm, lijkt me niet dat er echt veel ruimte is in een lamp voor een nest? Kwamen die beesten echt uit de lamp gevlogen, of alleen uit dat koepeltje dat om de halogeenspot heenzit?
quote:Op zaterdag 31 juli 2004 01:47 schreef ook_gek het volgende:
worden die lampen niet erg heet? Met andere woorden. Naar mijn idee kunnen die besten die hitte niet overleven toch
Ze moeten toch langs die lampquote:Op zaterdag 31 juli 2004 01:48 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
aan de andere kant van het metaal knurft.
Dat dacht ik eergisteren wel. Ik zag de wesp waar ik achteraan zat dus de lamp invliegen. Aangezien de lamp te hoog is kon ik niet precies zien waar ie bleef, dus lamp uit, omkiepen en kijken. Niks te zien. Ik zet de lamp rechtop en tot mijn verbazing komt die wesp er weer uitzetten.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 01:46 schreef Willaaam het volgende:
Worden die beesten niet ernstig gefrituurd door een halogeenlamp? die krengen worden namelijk behoorlijk warm...
Daar was ik al bang voor. Dat wordt dus actief op nestenjachtquote:Op zaterdag 31 juli 2004 01:51 schreef NorthernStar het volgende:
In de lamp lijkt wat onwaarschijnlijk, hoewel je het nooi weet met die beesten. Je hebt wel zeker ergens een nest in de buurt zitten. Als je het kan vinden zou ik een verdelger (gemeente) bellen anders kun je je lol op zo halverwege augustus.
Zoeen is het er inderdaad, maar lijkt me idd niet handig om te proberen.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 01:51 schreef Lexie het volgende:
Is het niet zo'n uitelkaarschroefbare lamp? Niet dat dat me nou de meest geniale oplossing lijkt.
quote:Op zaterdag 31 juli 2004 01:57 schreef ook_gek het volgende:
nodig iemand uit voor een biertje. En vraag of die gene even de lamp uit elkaar wil halen omdat hij te vast zit
Gelukkig hebben we hier nog geen killerbee's!quote:Op zaterdag 31 juli 2004 01:52 schreef Danny het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor. Dat wordt dus actief op nestenjacht
Niet dat ik daar nou bijzonder veel zin in heb... Schijt in m'n broek voor die beesten
gaaf, zoiets lamp [ hallogeen] hadden wij ook buiten staan, onder de parasol, ik kreeg honger van de geur, dacht dat er nog buren om half een 's nachts zaten te BBQ en, mooi niet.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 01:51 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat dacht ik eergisteren wel. Ik zag de wesp waar ik achteraan zat dus de lamp invliegen. Aangezien de lamp te hoog is kon ik niet precies zien waar ie bleef, dus lamp uit, omkiepen en kijken. Niks te zien. Ik zet de lamp rechtop en tot mijn verbazing komt die wesp er weer uitzetten.
Blijkbaar valt het aan de binnenkant dus nogal mee.
(motjes die hier weleens binnenvliegen hebben minder geluk. Die worden inderdaad met een dikke rookpluim gefrituurd)
Das dus ongeveer wat ik ook zou doen...quote:Op zaterdag 31 juli 2004 02:10 schreef Danny het volgende:
Goeie tips, maar ze zijn wel allemaal gebaseerd op het zo snel mogelijk zo agressief mogelijk maken van die beesten
Ik denk dat ik - uit voorzorg - die lamp gewoon bij het grof vuil flikker ofzo... Wel zonde van die lamp, maar ik ga dat ding echt niet openschroeven.
en er zijn er veel , en aggressief, en ze zijn groter .quote:Op zaterdag 31 juli 2004 02:06 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we hier nog geen killerbee's!
Maar als ze regelmatig blijven komen zit het wel ergens in de buurt en een beetje nest kan uiteindelijk duizenden wespen hebben.
Het is dit jaar weer erg raak met wespennesten trouwens. Vooral in Friesland is het dit jaar een ware plaag. Zal wel met een zachte winter te maken hebben ofzo.
heb je die lamp buiten staan?quote:Op zaterdag 31 juli 2004 02:10 schreef Danny het volgende:
Goeie tips, maar ze zijn wel allemaal gebaseerd op het zo snel mogelijk zo agressief mogelijk maken van die beesten
Ik denk dat ik - uit voorzorg - die lamp gewoon bij het grof vuil flikker ofzo... Wel zonde van die lamp, maar ik ga dat ding echt niet openschroeven.
nee, gewoon naast m'n bureau in de woonkamer, hoezo ?quote:Op zaterdag 31 juli 2004 02:13 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
heb je die lamp buiten staan?
en heb je dan die gekke wespen gewoon binnen?quote:Op zaterdag 31 juli 2004 02:21 schreef Danny het volgende:
[..]
nee, gewoon naast m'n bureau in de woonkamer, hoezo ?
Jup, maar het gekke is dat ik ze alleen 's nachts heb (als de lamp aanstaat dus)quote:Op zaterdag 31 juli 2004 02:26 schreef Killer_Mom het volgende:
en heb je dan die gekke wespen gewoon binnen?
die gaan rond 10 uur dicht en die beesten komen pas na middernacht tevoorschijnquote:tuindeuren openstaan of zo?
Ja maar ik weet dus niet zeker of er een nest oid in zit. Ik weet wel zeker dat de wespen erin en eruit vliegen, maar of de lamp de bron is of dat die ergens anders zit weet ik niet. Ik hoor niets zoemen als ik aan de paal luister iig.quote:buitengooien dat ding, duck tape erom , na 3 wespen had ik dat al gedaan.
maat 42 maarquote:Op zaterdag 31 juli 2004 01:37 schreef Danny het volgende:
Ik heb hier naast me zo'n halogeen-iedereen-heeft-exact-dezelfde-en-je-ziet-'m-in-bijna-elke-huiskamer staande lamp. Onder de halogeen lamp zelf zit een soort aluminium dat het licht reflecteerd, maar IN dat aluminium zitten twee gleuven.
Nu heb ik de afgelopen drie nachten al vijf wespen uit die lamp zien komen (welke allemaal een snelle dood gestorven zijn door een rake klap met een badhanddoek gevolgd door maat 42).
Kan het zijn dat ze daar lekker een nestje hebben gebouwd, of zouden er dan veel meer moeten zijn en heb ik gewoon niet goed opgelet toen ze door de open balkondeuren naar binnenvlogen en zich een kwartiertje in de lamp nestelden ?
licht is gewoon wit. geel-achtige komt ws door de camerainstellingen. die staat ingesteld op 'warme kleuren'.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 02:49 schreef Willaaam het volgende:
Er komt wel een heel geel-achtig licht uit die lamp, misschien dat dat wel de boosdoener is.
heej! presies de zefde!quote:Op zaterdag 31 juli 2004 02:30 schreef Danny het volgende:
en dat is drie (voor vannacht):
[afbeelding]
en de bewuste lamp:
[afbeelding]
Hmmzz, dat ik daar zelf nog niet aan gedacht had...quote:Op zaterdag 31 juli 2004 02:55 schreef neusaap het volgende:
ban die wespen gewoon
Hmmm... misschien dan toch maar de betere bij-expert bellen binnenkort?quote:Op zaterdag 31 juli 2004 02:55 schreef Danny het volgende:
[..]
licht is gewoon wit. geel-achtige komt ws door de camerainstellingen. die staat ingesteld op 'warme kleuren'.
het zijn wespen, maar dat terzijde. De volgende heeft zich aangediend en zit inmiddels alweer een minuut of tien IN de lamp.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 02:57 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Hmmm... misschien dan toch maar de betere bij-expert bellen binnenkort?
Ik zou in ieder geval niet vrolijk worden van 3 bijen op een avond in m'n hok
1. Eerst zou ik het raam weer terug open doen (volg de adviezen op internet)quote:Op zaterdag 31 juli 2004 03:21 schreef Danny het volgende:
[..]
het zijn wespen, maar dat terzijde. De volgende heeft zich aangediend en zit inmiddels alweer een minuut of tien IN de lamp.
Aan de buitenkant van het raam zitten inmiddels óók twee wespen die zo te zien dolgraag naar binnen willen.
En terwijl ik dit tik zijn dat er vijf geworden. We hebben net het raam dat nog op een klein kiertje bleek te staan afgesloten, maar het lijkt erop dat ze naar binnen willen.
Dus OF er zit vlakbij een nest en ze denken dat wij vreten hebben (wat we niet hebben), OF er zit ergens een nest BINNEN.
gaat moeilijk wij slapen en wonen in een vertrek.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 03:25 schreef Willaaam het volgende:
[..]
2. Dan zou ik snel opkazen uit die ruimte
Hmm... het is nog lekker warm buitenquote:Op zaterdag 31 juli 2004 03:26 schreef Knorretje het volgende:
[..]
gaat moeilijk wij slapen en wonen in een vertrek.
lamp eruit gooien en gezellig kaarsjes aan steken,quote:Op zaterdag 31 juli 2004 03:26 schreef Knorretje het volgende:
[..]
gaat moeilijk wij slapen en wonen in een vertrek.
Hmzz, dat klinkt wel redelijk plausibel. Ik hou de lamp nog een nachtje binnen om te zien of er nog wespen uitkomen. Zo ja dan gaat ie gewoon weg en kopen we een nieuwe. Zo nee ga ik 'm morgen eens openschroeven buiten om te kijken.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 11:01 schreef Rewimo het volgende:
Ehm de lamp voorlopig buiten zetten en zolang een andere gebruiken? Ik zou hem maar niet binnen laten staan. Weet je hoeveel wespen er in zo'n nest passen?Ik heb een donkerbruin vermoeden dat je nog geen nest hebt, maar dat ze er een aan het bouwen zijn in je lamp. Naar buiten ermee zou ik zeggen.
Op zich niet gevaarlijker dan een andere wesp. Alleen heb je kans dat ze agressief worden als je de koningin 'bedreigt'. En dat doe je als je de lamp openschroeft... Dus als je daaraan begint, doe het dan ergens waar geen andere mensen in de buurt zijn en zorg dat je zelf goed beschermd bent (lange broek, lange mouwen, handschoenen).quote:Op zaterdag 31 juli 2004 11:06 schreef Danny het volgende:
Stel dat de koninging er al in zit... Is die gevaarlijk ?
Krijg je meteen een schemerlamp van de blakering.quote:Op zondag 1 augustus 2004 00:28 schreef Sportguy het volgende:
Uuhh, da's klote.
Tja, als je de lamp voorlopig niet hoeft te gebruiken, flikker en dan gewoon thinner in, dan verbranden die beesten levend door die shit.
Ach ja, keer wat anders dan zwart.quote:Op zondag 1 augustus 2004 00:31 schreef Cybarite het volgende:
[..]
Krijg je meteen een schemerlamp van de blakering.
Na het dichten van de raamkieren geen last meer gehad *afklopt*.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 22:09 schreef Lexie het volgende:
Nog een update
jij hebt zeker als 1 van de weinigen geen ikea lamp staan dat die wespen het zo mooi vindenquote:Op zondag 1 augustus 2004 02:41 schreef Danny het volgende:
[..]
Na het dichten van de raamkieren geen last meer gehad *afklopt*.
Ze kwamen dus ws toch van buiten en vonden onze lamp kennelijk interessant.
Waarschijnlijk hebben ze dus een nest vlakbij en vonden ze jouw lamp irritant; mensen klagen ook altijd als ze in de buurt van een lantaarnpaal moeten slapen. Ze waren dus, bij gebrek aan inspraakprocedures voor wespen, ongetwijfeld bezig om onder de lamp de electriciteitsdraad door te knagen.quote:Op zondag 1 augustus 2004 02:41 schreef Danny het volgende:
Ze kwamen dus ws toch van buiten en vonden onze lamp kennelijk interessant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |