Volgens mij betaal je in België per PK?quote:Op zaterdag 31 juli 2004 13:13 schreef errorken het volgende:
Ik veronderstel dat het hier gaat over een cross-brommer
If not, forgive my noobynism :p
Maandje geleden heb ik mijn rijbewijs gehaald en sinds heb ik ook een (baan) moto gekocht. Het is altijd al een (jongens)droom geweest om een crossmachine te hebben ook. Kunnen jullie mss een paar tips geven welk merk/type ik best koop ? Ik bedoel dan wel 2de hands want nieuw zijn die krengen ongelooflijk duur ! Ik ga er dus geen cross mee rijden ofzo het hoeft niet professioneel te zijn etc, als het maar goed rijd, vermogen heeft en goed bij prijs is.
Verder, waarschijnlijk moet er een nummerplaat op, anders kan ik er niet mee op de baan ? Weet iemand hoe het zit als je 2 moto's hebt dan ? Heb geen zin om 2x verzekering te betalen oid (woon wel in belgie)
een cr500 is een cross MOTOR hoorquote:Op zaterdag 31 juli 2004 13:13 schreef errorken het volgende:
Ik veronderstel dat het hier gaat over een cross-brommer
If not, forgive my noobynism :p
Maandje geleden heb ik mijn rijbewijs gehaald en sinds heb ik ook een (baan) moto gekocht. Het is altijd al een (jongens)droom geweest om een crossmachine te hebben ook. Kunnen jullie mss een paar tips geven welk merk/type ik best koop ? Ik bedoel dan wel 2de hands want nieuw zijn die krengen ongelooflijk duur ! Ik ga er dus geen cross mee rijden ofzo het hoeft niet professioneel te zijn etc, als het maar goed rijd, vermogen heeft en goed bij prijs is.
Verder, waarschijnlijk moet er een nummerplaat op, anders kan ik er niet mee op de baan ? Weet iemand hoe het zit als je 2 moto's hebt dan ? Heb geen zin om 2x verzekering te betalen oid (woon wel in belgie)
Volgens mij bedoelt hij het goed, maar noemt hij een motor ook brommer.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 21:29 schreef Youp het volgende:
[..]
een cr500 is een cross MOTOR hoor500cc 1 cilinder 2 takt +-65pk en +-80nm koppel
ja dacht ik alquote:Op zaterdag 31 juli 2004 22:08 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt hij het goed, maar noemt hij een motor ook brommer.
Doen wel meer mensen, ken iemand met een 900 cc 4'cylinder die noemt het ook altijd "zijn brommer".![]()
Jij bent toch Yoep die het overal mee oneens is.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 22:10 schreef Youp het volgende:
[..]
ja dacht ik almaar meestal gebruikt men de term 'fiets' toch?
ik ben het niet overal mee oneensquote:Op zaterdag 31 juli 2004 22:16 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Jij bent toch Yoep die het overal mee oneens is.Moet je niet tegenstribbelen dan.
![]()
Ja ik zeg wel fiets, maar nooit brommer! .. dat vind ik zelfs beledigend.![]()
zelfs dat hoeft niet... als je maar entree betaald is het meestal goed :pquote:Op zaterdag 31 juli 2004 22:38 schreef Rietvaerder het volgende:
Voor op de baan heb je geen kentekenplaat nodig. Tenminste, op het circuit niet.....
Als de motor maar in goede conditie is.
aha zou best kunnen... ik ben alleen op n cross terrein geweest... in belgiequote:Op zaterdag 31 juli 2004 22:42 schreef Rietvaerder het volgende:
Bij circuit rijden moet dat iig.
ZAC enz enz.....
zo noemt me schoonpa zijn goldwing 1500CC hem wel in ieder geval.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 22:10 schreef Youp het volgende:
[..]
ja dacht ik almaar meestal gebruikt men de term 'fiets' toch?
da's een huis op wielenquote:Op zaterdag 31 juli 2004 23:00 schreef B_BOY het volgende:
[..]
zo noemt me schoonpa zijn goldwing 1500CC hem wel in ieder geval.
quote:Op zaterdag 31 juli 2004 23:23 schreef Youp het volgende:
da's een huis op wielengeen fiets... t verschil tussen dat en een maybach is het aantal wielen...
click here to see the beast..quote:Op zondag 1 augustus 2004 10:27 schreef CiQNiZ het volgende:
Kom op met die foto's!
heerlijk!quote:Op zondag 1 augustus 2004 14:22 schreef Gunsmoke het volgende:
de mijne...
Natuurlijk in ongewassen toestand zoals hij hoort
[afbeelding]
zo te zien al eens (slecht) gelast.. en daardoor zal ie ook wel weer gescheurd zijnquote:Op zondag 8 augustus 2004 13:16 schreef Gunsmoke het volgende:
Uitgereden
Door al dat geweld is hij spontaan gescheurd
[afbeelding]
... lak op een uitlaat ..quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:32 schreef Youp het volgende:
ff met de spuitbus er over en klaar
quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:25 schreef Rietvaerder het volgende:
Hittebestendige lak..... tot 500 graden, weet alleen niet of dat heter wordt dan 500 graden.
Er is iig speciale lak voor op motorblokken te koop
quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:43 schreef Rietvaerder het volgende:
En toch is er speciale motorblok verf/lak te koop
Je kan ook van die hotfix setjes halen bij een autoboer, kost je een euro of 10.quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:16 schreef Gunsmoke het volgende:
Uitgereden
Door al dat geweld is hij spontaan gescheurd
[afbeelding]
Veel driften, uitbreken, ding er met het gas vol open in het spoor houden ..quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:42 schreef Mercy_symbol het volgende:
Wat is er zo leuk aan crossen ??
ik heb het ook gedaan vroeger maar al dat zand overal is geen fuck aan,
krijg van die knarsende tandjes enzow ...
je hebt ook 1600 graden lak... die blijft al een stuk beter zittenquote:Op zondag 8 augustus 2004 23:37 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Uitlaatbocht .. dat gaat niet werken..
![]()
Probleem ligt hem niet bij de toptemperatuur, maar de continue belasting van 300 graden ..
Das nou jammer, dit had juist een mooie gelegenheid geweest om er een mooie FMF onder te stoppenquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 21:53 schreef Gunsmoke het volgende:
Uitlaat is gelast. (niet die van op de foto ik had nog 2 andere)
En er hoeft geen lak overheen, gewoon roest erafschuren en insmeren met WD-40
dan wordt hij weer als nieuw
Zal wel eens foto maken als hij warm is dan kun je het zien.
Wie wil er ook een uitlaatbocht lakken..quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 21:53 schreef Gunsmoke het volgende:
En er hoeft geen lak overheen, gewoon roest erafschuren en insmeren met WD-40
dan wordt hij weer als nieuw
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 22:09 schreef Hugster het volgende:
sorry voor de offtopic, moest het ff kwijt
Ja sneu voor mij ehquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 22:18 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Wie wil er ook een uitlaatbocht lakken..![]()
![]()
[..]
![]()
![]()
![]()
Ack! Een licht op je "crossmotor"! Dat mag niet! Een crossmotor heeft geen licht... dan zallie zeker ook een cockpit hebben of niet?quote:Op zondag 1 augustus 2004 14:22 schreef Gunsmoke het volgende:
de mijne...
Natuurlijk in ongewassen toestand zoals hij hoort
[afbeelding]
volgesmij zijn het enduro banden... meerdere maar kleinere noppen... het is een complete enduro motor! met verlichting enzoquote:Op woensdag 11 augustus 2004 20:23 schreef Alf het volgende:
[..]
Ack! Een licht op je "crossmotor"! Dat mag niet! Een crossmotor heeft geen licht... dan zallie zeker ook een cockpit hebben of niet?
Nee hoor... ik vind het hardstikke leuk om meerdere crossfanaten te zien hier. Ik heb ook mijn eigen motor(tje) een (fabrieksmotor) Suzuki RM80. Ik rij er alleen voor de fun mee. Geen wedstrijden. Maar een licht op je crosser, tsssskBtw, zo te zien rij je al lang op je bandjes want niet veel nop meer over zo te zien.
En idd.. ongewassen zoals het hoort
neh nie helemaal.. je hebt 250cc full cross en je hebt 250cc full enduro... verschil? de een heeft verlichting en eventueel een kenteken en andere banden enzo...quote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:48 schreef Patrick281 het volgende:
Voor 99% van de mensen zijn enduro's crossers en crossers enduro's of Pary Dakar machines.
Volgens mij zijn Enduro's meer de zware machine's zoals deze.. maar de lijn is niet helemaal helder denk ik.
t model is naar mijn schatting zo rond 1995 de 1990 modellen zien er heel anders uit... en de jaren 80 modellen helemaal! of hier is eens ander plasticwerk op gekomen...quote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:54 schreef Alf het volgende:
Hmmm, mijn crossbandjes hebben vlgs mij hetzelfde aantal noppen hoor (kan me vergissen, maar vlgs mij wel). Als ik zo naar het modelletje kijk dan is het wel een zeer vroeg modelletje dan. Wel al schijfjes voor en achter, ik gok ergens begin jaren '90 eind '80?
En waarom zit het luchtfilter eigk nog zo laag? Mijne zit onder het zadel doorverwerkt, die zie je in het geheel niet meer aan de zijkant. Naja *shrugs* Ik ben dan ook geen enduro pro
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |