Precies, en daar zijn helden voor nodig. Geen semitoppers die er een 10.17 uitpersen.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 23:49 schreef okkidude het volgende:
Het koningsnummer van de atletiek en dus (?) de OS.
Nee, ik ook niet. Vanavond ook niet.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 00:02 schreef Leatherface het volgende:
Heb hem gek genoeg nog nooit in actie gezien.
quote:Kijk er naar uit hem te zien in Athene
Kenteris en zijn trainingsgroep ontlopen de vliegende anti-dopingbrigades nog altijd succesvol, dus ze zullen er wel zijn..quote:Op vrijdag 30 juli 2004 23:54 schreef okkidude het volgende:
Er is een OS dus een piekmoment. Die tijden onder de 10 komen er vast wel.
Ik moet zeggen dat ik atletiek alleen op grote toernooien echt volg. Wie zij de kandiaten voor OS 2004? Loopt Kenteris nog?
Ik zou het eigenlijk wel fantastisch vinden mocht Kenteris daar in eigen land in een goeie tijd iedereen kloppen hoor.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 00:20 schreef Hawk het volgende:
[..]
Kenteris en zijn trainingsgroep ontlopen de vliegende anti-dopingbrigades nog altijd succesvol, dus ze zullen er wel zijn..
1980: Alan Wells.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 01:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hoe lang zou het eigenlijk al geleden zijn dat nog een blanke de 100m won ?
Op het afgelopen Grieks kampioenschap en de middellandse zee-spelen liep hij allebei in elk geval , maar zijn (weliswaar winnende) tijd op de 100 was wel niet onder de 10 sec in elk geval. Maar zijn tijd op de 200 stelde ook niet veel voor. (maar op de spelen zal die er wel staan) , vandaar dat ik dacht/denk dat hij in eigen land misschien ook wel eens de 100 zou kunnen lopen ?quote:Op zaterdag 31 juli 2004 12:49 schreef zjroentje het volgende:
Kenteris loopt toch alleen maar de 200 meter?
Maar idd klasse wat Powell laat zien.
In e-mails van Balco waar nu nog onderzoek naar gedaan wordt schijnen ook verwijzingen te staan naar o.a. Kenteris en Thanou.....quote:In tegenstelling tot zijn pupil is Tzekos geen onbekende in de atletiekwereld. Drie jaar geleden was hij betrokken bij een spraakmakend dopingincident. Bij een trainingskamp van Griekse atleten in Dortmund werd het gezelschap getrakteerd op een bezoekje van Klaus Wengoborski, dopingcontroleur van de IAAF. De man kreeg een warmer welkom dan hij gehoopt had. Terwijl de vier aanwezige atleten zich razendsnel uit de voeten maakten en nog geen half uur later ook bij hun hotel hadden uitgecheckt, drukten twee Griekse begeleiders Wengoborski met zijn rug tegen een paal, schudden hem stevig door elkaar en dreigden met een aframmeling. Een van de twee was Tzekos. De IAAF zag af van sancties tegen de atleten in kwestie. Daarentegen werd Tzekos voor twee jaar geschorst. Pas sinds het voorjaar van 1999 mag hij zijn ambt weer uitvoeren.
Dat is enkel zo als de IAAF of het WADA je persoonlijk tegenhoudt en je een test weigert, ze kunnen iemand namelijk niet verplichten om buiten competitie al dan niet op een bepaalde plaats aanwezig te zijn.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 17:37 schreef Hawk het volgende:
Het niet beschikbaar zijn voor controle is normaal gesproken gelijk aan een positieve test
Toch nog even gezien, net in het Sport Journaal. Dat smaakt wel naar meer.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 23:47 schreef Arcee het volgende:
Hij is 20 jaar en liep vandaag 9.91 in Londen, waarmee hij Greene (9.97) versloeg.
Om 00.15-00.48 uur op Nederland 2 een ruime samenvatting van de Golden League Meeting in Zürich.quote:**Voor de tweede keer in korte tijd is
Maurice Greene op de 100 meter geklopt,
en weer was het de jonge Asafa Powell
die de olympisch kampioen de baas was.
Op de GL-wedstrijden in Zürich liep de
Jamaicaan 9,93, Greene 9,94. Onlangs in
Londen klopte Powell Greene ook al.
"Ik ben nu wel een van de favorieten in
Athene",zei Powell."Ik krijg er steeds
meer vertrouwen in,want mijn start gaat
vooruit."Greene maakt zich vooralsnog
weinig zorgen:"Mijn doel blijft gewoon
een gouden medaille in Athene."
eerst beschuldig je hem van dopinggebruik en dan vind je het superquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 19:31 schreef Mark-AjaxFan het volgende:
Tja als ie nog harder gaat lopen dan moet het wel doping zijn. Ik vraag me uberhaupt af hoe hard je een 100 meter kunt lopen zonder doping.. 12 seconden?
Naja het maakt me eigenlijk niets uit. Het is gewoon ronduit super wat hij laat zien. Ik denk dat het in Athene wel eens heel hard zou kunnen gaan. Minimaal 3 atleten onder de 9.90?
Ik denk dat alle topsporters doping gebruiken, maar het maakt me in feite weinig uit, want ik vind het machtig om naar te kijken. Het klinkt gek, maar ik ben ook gek.quote:Op zondag 8 augustus 2004 09:58 schreef SpankSpankeronie het volgende:
[..]
eerst beschuldig je hem van dopinggebruik en dan vind je het superzelf ook wat geslikt ofzo
In de jaren 30 van de vorige eeuw liepen ze al 10,20 (handgeklokt) op een sintelbaan. Als je dat doortrekt naar de huidige banen dan zal een tijd rond de 10 seconden zeker natuurlijk haalbaar zijn.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 19:31 schreef Mark-AjaxFan het volgende:
Tja als ie nog harder gaat lopen dan moet het wel doping zijn. Ik vraag me uberhaupt af hoe hard je een 100 meter kunt lopen zonder doping.. 12 seconden?
Wat je vergeet is dat men in de jaren '60 zeker al doping gebruikte , (als Tom Simpson er in die tijd aan stierf op de Ventoux, Anquetil er de tour op won , waarom zou men het in de atletiek dan niet gebruikt hebben) en er al héél wat verdenkingen zijn van dopinggebruik véél véél eerder hé. Er zijn genoeg voorbeelden bekend van atleten die (weliswaar vooral in de lange loopnummers) op doping liepen en daar zware gevolgen van kregen toen (vooral door verkeerd gebruik)quote:Op maandag 9 augustus 2004 11:30 schreef Ericr het volgende:
[..]
In de jaren 30 van de vorige eeuw liepen ze al 10,20 (handgeklokt) op een sintelbaan. Als je dat doortrekt naar de huidige banen dan zal een tijd rond de 10 seconden zeker natuurlijk haalbaar zijn.
En dan nog de betere trainingsmethoden in acht genomen die ze tegenwoordig hebben, lijkt een natuurlijke sub 10 op de 100 meter helemaal niet zo gek.
In de jaren 60 liepen er ook genoeg rond de 10,0 tot 10,1. Daarna kwam het massale dopinggebruik in zwang, maar de tijden zijn niet schrikbarend verbeterd in de loop der jaren.
Jim Hines liep in 1968 al 9,95 (op hoogte in Mexico City). een tijd waarmee je in het huidige tijdperk goed zou kunnen meedoen.
Dat vergeet ik zeker niet, maar die prestatie bevorderende middelen hadden ze zeker niet in de jaren 30 en als je dan kijkt naar de progressie tot aan de jaren 60 is dat verschil van 0,1 to 0,2 seconden lang zo gek nog niet.quote:Op maandag 9 augustus 2004 11:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wat je vergeet is dat men in de jaren '60 zeker al doping gebruikte .
en Asafa komt thuis met een Olympisch diplomaquote:Op zondag 22 augustus 2004 15:37 schreef Arcee het volgende:
Hij gaat vanavond voor goud.
Die is voor de VS. Op de honderd meter waren ze 1, 3 en 4.quote:Op maandag 23 augustus 2004 03:04 schreef Hawk het volgende:
De estafette moet nog komen....
Omdat ie inzag dat ie in zijn huidige vorm absoluut kansloos zou zijn geweest?quote:Op donderdag 26 augustus 2004 23:11 schreef Arcee het volgende:
Waarom startte de nieuwe sprintheld niet op de 200m?
Ja daar was Gatlin weer.quote:
Tweede keer 9,77.quote:Powell evenaart record 100 meter
**Asafa Powell heeft bij GP-wedstrijden
in Gateshead zijn eigen wereldrecord,en
dat van Justin Gatlin (VS),geëvenaard.
De Jamaicaan kwam in Engeland in 9,77
over de streep.
Powell liep zijn record in juni 2005 in
Athene.In mei van dit jaar was Gatlin
in Doha even snel.Beide sprintkanonnen
treffen elkaar tijdens de GP van Londen
op 28 juli.
Powell hield landgenoot Michael Frater
en de Brit Dwain Chambers achter zich.
Chambers liep voor het eerst sinds hij
twee jaar geleden werd geschorst.
Derde keer.quote:Powell doet 100 m opnieuw in 9,77
**Asafa Powell heeft in Zürich bij de
vierde Golden League-wedstrijd van het
jaar zijn eigen wereldrecord op de 100
meter geëvenaard.De 23-jarige Jamaicaan
liet de klok al voor de derde keer in
zijn loopbaan stoppen op 9,77.
Eerder deed Powell dat in Athene (2004)
en in Gateshead in juni van dit jaar.
Justin Gatlin is sinds mei medehouder
van het wereldrecord,maar de Amerikaan
werd onlangs betrapt op dopinggebruik
en is als gevolg daarvan geschorst.
Powell bleef door zijn vierde GL-zege
ook nog in de race voor een deel van de
jackpot van een miljoen euro.
quote:**Asafa Powell heeft het wereldrecord
op de 100 meter verbeterd.De Jamaicaan
liep bij internationale wedstrijden in
Rieti 9,74 en was daarmee 0,03 sneller
dan zijn eigen oude toptijd.
Powell kwam in juni 2005 in Athene tot
9,77.Vorig jaar evenaarde hij die tijd
tot twee keer toe.Ook Justin Gatlin
kwam in 2006 tot 9,77,maar omdat de
Amerikaan nog altijd in een dopingzaak
is verwikkeld,is dat record nog altijd
niet officieel.
Wat had hij gelopen als hij niet had ingehouden 9.70?quote:Op zondag 9 september 2007 18:36 schreef mitt het volgende:
Wat een race
en na 90 meter inhouden, briljant
Dat lijkt maar zo. Topsnelheid is maximaal 30 ā 35 meter vol te houden en aangezien je die na een flinke 50 meter bereikt zijn de laatste meters altijd langzamer.quote:Op zondag 9 september 2007 18:36 schreef mitt het volgende:
Wat een race
en na 90 meter inhouden, briljant
En twee blanken die wonnen op de spelenquote:
Oke, dat zou kunnen.quote:Op zondag 9 september 2007 18:47 schreef LedZep het volgende:
[..]
Dat lijkt maar zo. Topsnelheid is maximaal 30 ā 35 meter vol te houden en aangezien je die na een flinke 50 meter bereikt zijn de laatste meters altijd langzamer.
10,10 is nog wel wat scherper dan 10,60quote:Op zondag 9 september 2007 20:10 schreef tong80 het volgende:
10.60 in 1906. Het Nederlands record staat niet veel scherper
Grappig, misschien dat er in 100 jaar 1 seconde wordt afgesnoept van het wereldrecord. Nog 0,14s te gaan. Al heeft een soortgelijke stap 16 jaar geduurd, dus dat zal niet gehaald wordenquote:Op zondag 9 september 2007 18:03 schreef Arcee het volgende:
Net beelden op Nederland 1.
Chronologie wereldrecord 100 m:
06-07-12 Donald Lippincott (VS) 10,6
09-09-07 Asafa Powell (Jam) 9,74
Dat zeggen ze over elke sport. Wellicht dat ze over niet al te lang over gaan stappen naar tijden die in de duizendsten an seconden lopen, om in ieder geval af en toe nog een wereldrecord te hebbenquote:Op zondag 9 september 2007 20:37 schreef tong80 het volgende:
Waar ligt de grens. Ooit moet iemand het absolute record lopen
Tsja, wie weet hoe de mens zich fysiek gaat ontwikkelen, al dan niet in combinatie met technologie.quote:Op zondag 9 september 2007 21:21 schreef LedZep het volgende:
In ieder geval zal er over 100 jaar geen 8.74 worden gelopen. Persoonlijk denk ik dat 9.50 nog wel mogelijk is, maar veel lager niet. Rekenen in duizendsten van seconden is niet eens zo gek en ik ben ervan overtuigd dat het vroeg of laat gaat komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |