abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 augustus 2004 @ 11:21:35 #251
593 sjak
Juffie Bloem
pi_21529609
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 11:12 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Dit klinkt echt heel erg lekker!

Maar zelfs met de ingrediėnten die in het recept zelf staan, is het best wel weinig kcal.

Wat ik trouwens wel vreemd vind, is dat je op de loopband meer kcal verbruikt dan met het steppen en fietsen. Althans, volgens die computer.. terwijl ik het echt minder inspannend vind.
Dat dieetrecepten topic is echt geweldig: "dieet' recepten
Lekker douchen!
  woensdag 25 augustus 2004 @ 11:33:24 #252
68392 ps2noob
free your mind
pi_21529802
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 09:22 schreef YPPY het volgende:

[..]

Bedoel je totaal of deze week?
Oh jou zag ik niet, gefeli
pi_21540232
Ik denk dat ik bij de Mac ga eten vandaag
Heb een 'ren-van-hot-naar-her'-dagje en moet dus snel wat eten op het station. Dan kun je wel een gezond pistoletje nemen oid, maar ik heb een onweerstaanbare trek in Kip Nuggets
  woensdag 25 augustus 2004 @ 22:35:15 #254
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_21544974
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 19:28 schreef thaleia het volgende:
Ik denk dat ik bij de Mac ga eten vandaag
Heb een 'ren-van-hot-naar-her'-dagje en moet dus snel wat eten op het station. Dan kun je wel een gezond pistoletje nemen oid, maar ik heb een onweerstaanbare trek in Kip Nuggets
Ik geloof dat het nog een van de slankere dingen daar is, als je echt zin hebt in een 'geen gezonde groenten bevattende snelle hap'...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_21548122
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 22:35 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik geloof dat het nog een van de slankere dingen daar is, als je echt zin hebt in een 'geen gezonde groenten bevattende snelle hap'...
Ik vond het niet lekker Ik liep daarna langs de Werfkring en dacht 'ik was achteraf liever hier gaan eten'. Hoe ver heen kun je zijn in je gezondheidsmanie

Gelukkig drink ik wel nog bier en eet Haagen Dasz Chocoholics

Maar het was wel een snelle hap, dat dan weer wel.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 09:39:10 #256
12913 GreatWhiteSilence
pi_21551076
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 00:47 schreef thaleia het volgende:

[..]

Ik vond het niet lekker Ik liep daarna langs de Werfkring en dacht 'ik was achteraf liever hier gaan eten'. Hoe ver heen kun je zijn in je gezondheidsmanie

Gelukkig drink ik wel nog bier en eet Haagen Dasz Chocoholics

Maar het was wel een snelle hap, dat dan weer wel.
Je smaak past zich geloof ik aan. Net zoals je jezelf aan kan leren dingen lekker te vinden, kun je het kennelijk ook afleren

Toen ik net vegetariėr was, wou ik nog wel eens valsspelen, maar nu vind ik de lucht van vlees al niet te harden... Vooral biefstuk, eeewww
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_21551436
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 09:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Je smaak past zich geloof ik aan. Net zoals je jezelf aan kan leren dingen lekker te vinden, kun je het kennelijk ook afleren

Toen ik net vegetariėr was, wou ik nog wel eens valsspelen, maar nu vind ik de lucht van vlees al niet te harden... Vooral biefstuk, eeewww
Je smaak verandert zeker! Eerder was het bij mij: hoe zoeter hoe beter... maar die tijd is voorbij. Op vakantie at ik een keer een donut... mierzoet, brrrr
Nu eet ik bijvoorbeeld ook regelmatig ongezoete appelmoes. Heel goed te doen hoor.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 18:51:06 #258
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_21562592
Ik geloof dat ik dat zoete nog niet ben afgeleerd
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_21572105
Ik het zoute nog niet

drop....
pi_21577841
Soms ik ook niet hoor... gisteren een enorm zwak moment...

Drop is de vijand
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 19:32:17 #261
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_21584358
Ik heb gister het South Beach Diet boek gekocht en ik moet zeggen dat ik het best wel geloofwaardig vind en op zich het ook wel wil proberen. Ik ga eerst het boek uitlezen, dan even een goed plan maken met wat ik kan eten (gaat nl. helemaal mis als ik dat op het moment moet bedenken) en dan dus de fase 1 twee weken volhouden.. kijken hoe het gaat.
pi_21584624
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 19:32 schreef Qarinx het volgende:
Ik heb gister het South Beach Diet boek gekocht en ik moet zeggen dat ik het best wel geloofwaardig vind en op zich het ook wel wil proberen. Ik ga eerst het boek uitlezen, dan even een goed plan maken met wat ik kan eten (gaat nl. helemaal mis als ik dat op het moment moet bedenken) en dan dus de fase 1 twee weken volhouden.. kijken hoe het gaat.
Die eerste fase lijkt volgens mij toch op Atkins? Weinig koolhydraten, en veel vetten?

Ben eigenlijk best wel benieuwd naar dat boek, het is toch een beetje de nieuwe hype...
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 20:29:35 #263
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_21585628
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 19:44 schreef wendy-tje het volgende:
Die eerste fase lijkt volgens mij toch op Atkins? Weinig koolhydraten, en veel vetten?
Op zich ook niet eens zo heel veel vetten, als je het mij vraagt..
Wel veel groente, mager vlees, vis.. magere yoghurt/melk, wel wat kaassoorten die je mag (max.30+)..

Maar wat ik wel goed vind is dat je in de 2e fase koolhydraten mag toevoegen en dat je dus voor jezelf uit moet gaan maken welke je lichaam minder goed verdraagt.

Ik heb alleen net van de week 8 dozen Italiaanse pasta gehaald
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 23:18:18 #264
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_21589764
Dat SBD klinkt allemaal wel logisch en als je het leest denk je: "ja het is vast heel effectief".... maar dan moet je het nog daadwerkelijk gaan uitvoeren.... Ik ben echt een pasta en brood mens, dus dat wordt nog wat. Bovendien, vrijwel elke dag met eieren ontbijten.. .brr, ik ben al blij als ik 1x in de week een ei naar binnen krijg.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 10:33:30 #265
12913 GreatWhiteSilence
pi_21594796
Mijn update van deze week: weer een beetje minder en mijn BMI zit nu onder de 23

GWS (1.68) (22,8) was 67,5 kg, is nu 64,4 kg en wil graag 60,0 kg wegen. -3,1

Ik zit erover te denken om mijzelf een nieuw doel te stellen: 56 kilo in plaats van 60. Ik schijn een lichte bouw te hebben(ik kan mijn hand om mijn pols doen, waarbij mijn duim en wijsvinger elkaar overlappen), dus dat betekent dat ik wat lager kan gaan zitten dan 60 kilo.

Het is natuurlijk nog even afwachten of ik mij goed voel bij een gewicht van 56 kilo...
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 10:40:07 #266
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_21594861
GWS, je gaat goed!

Ik kan ook met mijn duim en wijsvinger overlappen als ik ze om mijn pols doe, maar ik ben toch echt niet licht gebouwd, hoor! Misschien heb je wel extreem lange vingers? (of ik natuurlijk.....)
Let wel op dat je niet te veel afvalt, het schijnt dat als het goed gaat met afvallen mensen hun streefgewicht steeds lager zetten. Als het best goed gaat, kan dat natuurlijk wel maar let op dat het wel gezond blijft!

Ik ben weer bijna officieel slank-de-zomer-in'ner! Ik denk dat het nog 1, maximaal 2 weekjes duurt voordat mijn bmi weer op 25 zit, en dan kan ik dus weer updaten hier Er is deze week bijna een kilo af, dus dat kan de pret niet drukken!
Op naar de 73!!!!
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 10:59:32 #267
12913 GreatWhiteSilence
pi_21595034
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 10:40 schreef Kroeltroel het volgende:
GWS, je gaat goed!

Ik kan ook met mijn duim en wijsvinger overlappen als ik ze om mijn pols doe, maar ik ben toch echt niet licht gebouwd, hoor! Misschien heb je wel extreem lange vingers? (of ik natuurlijk.....)
Let wel op dat je niet te veel afvalt, het schijnt dat als het goed gaat met afvallen mensen hun streefgewicht steeds lager zetten. Als het best goed gaat, kan dat natuurlijk wel maar let op dat het wel gezond blijft!

Ik ben weer bijna officieel slank-de-zomer-in'ner! Ik denk dat het nog 1, maximaal 2 weekjes duurt voordat mijn bmi weer op 25 zit, en dan kan ik dus weer updaten hier Er is deze week bijna een kilo af, dus dat kan de pret niet drukken!
Thanks

Ik las dat over die lichte bouw in een boek en vroeger noemden mijn ouders mij altijd speenvarken, omdat ik zo dun was Dus het zal wel kloppen in mijn geval, denk ik...

Maar ik zal nooit verder gaan dan 56, want dan zit ik op een BMI van 20 en 56 kilo is dus mijn minimum gewicht.

Maar mijn oudste zus voelt zich niet goed bij een BMI van 20, dus ik weet dat die BMI geen 'waarheid' is. Het is gewoon uitproberen of ik me er goed bij voel en als dat niet zo is, kan ik me weer even flink uitleven om weer een paar kilo aan te komen...

Ik hoop dat je weer snel in dit clubje kunt posten, die kilo is erg indrukwekkend
pi_21596292
Ik sprak een meisje dat vertelde dat ze is opgegroeid in een absoluut non-sportief gezin en haar leven lang nooit gesport had. Ze zei "ik ben nu helemaal omgeslagen" en loopt inmiddels de 10 km in 51 minuten. Het kan dus! Ook als je geen sportieve achtergrond hebt bedoel ik. Elke volslagen a-sportieve figuur met een waardeloos uithoudingsvermogen kan fit worden, als ie maar traint
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 18:13:09 #269
12913 GreatWhiteSilence
pi_21602387
Ik heb nu net weer gerend, 4 keer 8 minuten. Ik heb een langere route moeten nemen, want de route die ik volgde werd te kort...
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 20:28:10 #270
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_21605228
GWS welk dieet volg jij?

Wat mij tegenstaat aan SBD, is dat je dus de rest van je leven geen suiker en wit zetmeel mag, omdat anders de kilo's er zo weer aanvliegen. Ik zie dat mezelf niet doen... ik wilde morgen beginnen met 2 weken koolhydraatarm te leven, alleen wat ik daarna moet..? Ik wil gewoon niet rest van m'n leven geen pasta en brood meer eten.. dat vind ik pure kwelling. Ga toch maar weer op oude voet verder. Bewust eten en meer sporten.

[ Bericht 87% gewijzigd door Qarinx op 28-08-2004 20:33:46 ]
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 22:07:28 #271
12913 GreatWhiteSilence
pi_21607589
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 20:28 schreef Qarinx het volgende:
GWS welk dieet volg jij?

Wat mij tegenstaat aan SBD, is dat je dus de rest van je leven geen suiker en wit zetmeel mag, omdat anders de kilo's er zo weer aanvliegen. Ik zie dat mezelf niet doen... ik wilde morgen beginnen met 2 weken koolhydraatarm te leven, alleen wat ik daarna moet..? Ik wil gewoon niet rest van m'n leven geen pasta en brood meer eten.. dat vind ik pure kwelling. Ga toch maar weer op oude voet verder. Bewust eten en meer sporten.
Ik volg mijn eigen dieet Ik eet veel kleine dingen overdag, volgens dit schema:

• 7:00 1 Evergreen
  • 9:30 Pakje Sultana
  • 12:00 2 Jonagold Appels (dus lekker grote)
  • 14:30 Pakje Sultana
  • 17:00 1 Evergreen

Maar ik denk erover het schema iets aan te passen, zodat ik om 17:00 wat meer binnenkrijg, zodat het makkelijker is om de AH en Burger King op het station te weerstaan. En de Deen bij het station waar ik over moet stappen.(Arrgg, de verleiding ) En die sultana's hoop ik door iets anders te vervangen. Bovendien drink ik ieder uur dat ik op mijn werk zit, minimaal 1 glas water zodat ik 2 liter water binnenkrijg en ook minder snel honger heb.

Op die manier kan ik me 'uitleven' bij het avondeten, zodat mijn vriend geen rekening hoeft te houden met mij. Hij heeft namelijk het tegenover gestelde: hij zou wat meer moeten wegen, hij heeft nu een BMI van 17.8...

Ik eet op maandag en donderdag groenten met gebakken aardappeltjes, dinsdag witte bonen in tomatensaus(een potje van 350 g) met tijm(zelf toegevoegd)soms wat vegetarisch erbij, woensdag mie of nasi, vrijdag worteltjes/doppertjes met soms wat vegetarisch erbij, zaterdag soep met brood en zondag 'bad stuff' zoals wraps van honig, patat etc. Op dinsdag en vrijdag eet mijn vriend pasta etc, voor zijn 'dieet', wanneer ik dus aan de bonen en worteltjes zit.

Zondag en woensdag eet ik dus 'slecht' en de rest van de week redelijk gezond.

Ik sport ook, ik doe aan hardlopen, ongeveer 2 keer per week, ik zit nu op de 8 minuten achtereen lopen. En zwemmen, nu nog 40 baantjes schoolslag, maar ik ben nu van plan ieder 5de baantje borstcrawl te doen en dat dan langzaam op te bouwen.

Het gaat niet snel, maar ik voel me er prima bij en het voedingscentrum (twee ons groenten, twee stuks fruit) is ook redelijk blij, hoop ik
  • Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
      zaterdag 28 augustus 2004 @ 22:21:06 #272
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_21607873
    Ow ja, wat ik ook nog doe: na het avondeten tel ik op hoeveel calorieen ik die dag binnen heb gekregen. Mocht dat minder dan 1200 zijn, dan vul ik dat aan door nog wat te eten. Een beschuitje of een broodje ofzo.
    pi_21616927
    Woehoe! ik heb zojuist voor het eerst sinds lange tijd weer hardgelopen. Ik volg een schema van runnersworld en het lukte om 5x 3 om 3 te doen. Dus 3 minuten rennen, 3 minuten wandelen. Het ging best oke. Ik ben wel moe maar niet buiten adem. En het was vooral erg lekker! Ik had verwacht dat het een soort martelgang zou worden, maar ik genoot er wel van. Misschien wordt die dam tot dam volgend jaar nog best wat .

Ik zal me morgen weer eens wegen. Het gezond eten is er namelijk een beetje bij ingeschoten de afgelopen tijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door mayolijn op 29-08-2004 14:37:49 ]
    pi_21621350
    quote:
    Op zaterdag 28 augustus 2004 22:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
    Het gaat niet snel, maar ik voel me er prima bij en het voedingscentrum (twee ons groenten, twee stuks fruit) is ook redelijk blij, hoop ik
    Nou precies, dat lijkt me het belangrijkste. Je voelt je er goed bij, en sowieso lees je altijd dat de geleidelijke manier niet alleen gezonder & verantwoorder is, maar ook minder kans geeft op terugval. Als je in korte tijd veel afvalt ligt het jojo-effect op de loer. Beter gewoon langzaam & gestaag

Ik heb dankzij de bloedbank inzicht gekregen in mijn afvalproces van de afgelopen anderhalf jaar. Ik had daar zelf bij gebrek aan weegschaal geen inzicht in. Omdat ik bij de laatste keer bloed geven eindelijk die donorspas eens een keer WEL bij me had, hebben ze daar in 1x alle gegevens van de afgelopen tijd in ingevuld. Ik blijk in een keurig rechte lijn te zijn gegaan van 61 in maart 2003 naar 53 nu. Geen rare sprongen, geen periodes waarin ik ineens heel veel afviel of weer aankwam, het ging gewoon keurig gestaag. 8 kilo verspreid over anderhalf jaar mag dan niet als heel veel klinken, ik vind het prachtig en verwacht ook wel dat ze eraf blijven. En daar gaat het immers allemaal om.

Iedereen die nog bezig is: succes! Degenen die sporten hebben het geluk dat de dagen met alleen maar regen zo te zien weer even voorbij zijn. Godzijdank.
      zondag 29 augustus 2004 @ 19:15:17 #275
    77320 Nuek
    Jouw mening telt niet!
    pi_21623070
    Zijn er ook mensen met ervaring met het HCG dieet? Ik kan me niet voorstellen dat dat gezond is nl. Maar het is wel het overwegen waard als je dit een maand of twee wilt doen niet?
    Proud Powerpauper
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')