Ik zit wel goed op week 34, maar Snuusje zal wel graag met je ruilen denk ikquote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:49 schreef YPPY het volgende:
GWS: ik kan wel met je ruilen, dan doe jij week 39.
'Slank de zomer in' is ook geen topic voor mensen die overgewicht hebben.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 16:23 schreef fr0x het volgende:
En, hoe komt het dat deze mensen zo goed afvallen dan ? Dieet? Sporten? Ik vindt persoonlijk dat deze mensen niet echt overgewicht hebben, dat ze daarom af moeten vallen..
fr0x
Nou ik ben van mening dat wanneer je af wilt vallen je gewoonweg niet zonder sporten kunt, je kunt niet zonder beweging afvallen. Misschien is dat een persoonlijk standpunt maar ik had een poosje een pot stack II staan, toch heb ik 't nooit gebruikt totdat ik goed ging sporten...quote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:47 schreef Snuusje het volgende:
Isabeau, Zwahiel zei eerder: "Ik gebruik 't met name als afslankmiddel ja. Maar je moet 't alleen gebruiken als je ook sport." Ik wou aangeven dat dat niet klopt.
ik meet altijd vanaf de navel 5 cm naar beneden...quote:Op zaterdag 31 juli 2004 22:27 schreef Qarinx het volgende:
Waar loopt trouwens precies je taille?
Je kunt nog meedoen, de zomer is nog niet voorbijquote:Op zaterdag 31 juli 2004 23:23 schreef Noca het volgende:
Kan ik me alvast inschrijven voor de "Slank de volgende zomer" in reeks
Sja maar dat gaat me nooit meer lukkenquote:Op zaterdag 31 juli 2004 23:46 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Je kunt nog meedoen, de zomer is nog niet voorbijVolgens mij begint ze pas net...
![]()
Als je nu al begint, dan hoef je je niet te haasten voor de volgende zomerquote:Op zaterdag 31 juli 2004 23:53 schreef Noca het volgende:
[..]
Sja maar dat gaat me nooit meer lukken
Je taille is het slankste gedeelte tussen de onderkant van je ribben en de bovenkant van de heupen... als je bij bijvoorbeeld de wehkamp een produkt aan klikt kan je ook een maattabel krijgen... Hier staat precies waar je wat moet meten ...quote:Op zaterdag 31 juli 2004 23:22 schreef zwahiel het volgende:
[..]
ik meet altijd vanaf de navel 5 cm naar beneden...
Slank voor de feestdagen kan ook nogquote:Op zaterdag 31 juli 2004 23:23 schreef Noca het volgende:
Kan ik me alvast inschrijven voor de "Slank de volgende zomer" in reeks
Was 75 is nu 71... dan zou er toch echt -4 moeten staan hoorquote:Op zondag 1 augustus 2004 11:03 schreef mayolijn het volgende:
Hmmm... ik bedenk me net dat het getalletje achter de lzinnetje in de update natuurlijk cumulatief is... Wat betekent dat er -3 moet staan. Kan dat veranderd worden? Sorry voor het gedoe (en als het niet veranderd kan worden komt dat de volgende keer wel).
quote:Op zondag 1 augustus 2004 10:30 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Slank voor de feestdagen kan ook nog![]()
Je kan net zo goed vandaag al beginnen...quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:43 schreef Noca het volgende:Ja das ook een goeie!
Vanaf september sport ik weer dus wie weet!
hmmm dan meet ik dus verkeerd... Nou ja als op die plek waar ik meet af gaat is dat natuurlijk niet verkeerd voor de rest van omtrekquote:Op zondag 1 augustus 2004 00:06 schreef Riannuh het volgende:
[..]
Je taille is het slankste gedeelte tussen de onderkant van je ribben en de bovenkant van de heupen... als je bij bijvoorbeeld de wehkamp een produkt aan klikt kan je ook een maattabel krijgen... Hier staat precies waar je wat moet meten ...
Hebben ze op mijn sportschool ook en het zijn inderdaad hele goede lessen. Goed vol te houden ook voor beginnelingen!quote:Op zondag 1 augustus 2004 14:01 schreef DusDat het volgende:
Zit je op een sportschool? Kijk of ze BodyPump geven, dat is echt zo goed voor je.
www.lesmills.nl en dan de BodyPump aanklikken. Vind je meer info. Kijk ook even de rest van de pro's door.
Ja klopt, maar ik ga dan Fitnessen via school, Aclo heet dat, in Groningen.quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:44 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Je kan net zo goed vandaag al beginnen...
Ik dacht ook dat Bodypump echt vreselijk saai was, totdat een vriendin mij overhaalde om het een keer te proberen. Het is me echt reuze meegevallen en ik moet eerlijk zeggen dat het zelfs verslavend werkt, omdat je steeds je grenzen moet verleggen. Het is gewoon best een kick als je na een paar lessen zwaarder kan trainen en ook ziet dat je spieren vormen aan beginnen te nemen.quote:Op zondag 1 augustus 2004 21:35 schreef Kyara het volgende:
Ik overweeg om in september ook weer te gaan sporten. Ik hoor hier nu over bodypump maar als ik dat zo lees is dat ongelooflijk saai (en vermoeiend). Heeft iemand hier ervaring met body jam? Dat lijk mij namelijk wel erg leuk.
Je BMI kan je niet meten, maar moet je gewoon berekenen. Ik denk dat je in de war bent met je vetpercentage.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 22:20 schreef zwahiel het volgende:
Het valt mij op dat veel online BMI "meters" helemaal niet correct zijn, als je handmatig je BMI meet via tangen of meters kom je veelal op andere aantallen uit!
Saai? Kind, hell no!! Het is hartstikke leuk om te doen. Je traint op hele leuke liedjes die je alleen maar meer motiveren, en je na een paar lessen kan je al meer gewicht gebruiken en je ziet echt resultaat. Bij de training die instructeurs krijgen wordt ook gelet op hoe je de groep gebruikt, en als je daarvoor zakt, mag je het ook niet geven. Dus je bent gegarandeert van een leuke instructeur.quote:Op zondag 1 augustus 2004 21:35 schreef Kyara het volgende:
Ik overweeg om in september ook weer te gaan sporten. Ik hoor hier nu over bodypump maar als ik dat zo lees is dat ongelooflijk saai (en vermoeiend). Heeft iemand hier ervaring met body jam? Dat lijk mij namelijk wel erg leuk.
Ik ben dit weekend bij m'n ouders en die hebben altijd zoveel lekkere dingen in huisquote:Op maandag 2 augustus 2004 11:56 schreef imago het volgende:
Ooooh wat heb ik een slecht weekend gehad... Slecht maar oh zo heerlijk!
Patat, een hamburger, milkshake, pizza, chips, kruidenkaas, vele liters alcohol...
Maar omdat ik de weken vooraf zo gezond heb gedaan, en nu ook weer gezond verder ga, mag dat best eens tussendoor
quote:Op maandag 2 augustus 2004 21:26 schreef Kaensterle het volgende:
Pfff tering zeg het is wárm in die sportschool
Boterham, salade, soep, stokbroodje, ehm...... Met dit warme weer eet ik meestal salade, andere dag soep met stokbrood. Niet echt heel gevarieerd, maar om nou met dit weer aardappels of rijst te etenquote:Op maandag 2 augustus 2004 21:19 schreef Qarinx het volgende:
Ik heb net gesport en nog geen avond eten gehad. Eigenlijk heb ik ook helemaal geen honger, maar wat kan ik nu dan het beste eten?
Ik weet eigenlijk niet of ik nu wel het beste koolhydraten kan eten, maar ik heb gewoon beetje tricolore pasta aan kook gebracht, blik tonijn doorheen en een tomaat...quote:Op maandag 2 augustus 2004 21:35 schreef Kroeltroel het volgende:
Boterham, salade, soep, stokbroodje, ehm...... Met dit warme weer eet ik meestal salade, andere dag soep met stokbrood. Niet echt heel gevarieerd, maar om nou met dit weer aardappels of rijst te eten
Ik denk dat de meeste mensen lekker in de zon zitten ofzoquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 23:50 schreef Petracev het volgende:
zijn we niet meer aan de lijn, is iedereen op vakantie?
Hmmz ik dacht dat ik het edit knopje had gedrukt... heb per ongeluk gequote... heb in ieder geval de centimeters aangepastquote:Op woensdag 4 augustus 2004 11:51 schreef Riannuh het volgende:
Ik ben oververhuist hiernaartoe.. Kom van de dieetclub af en heb nu een bmi onder de 25
regeltje:
Riannuh (1m68) (24.1) was 76,75 kg, is nu 68.10 en wil graag 65 wegen - 8.65kg & 37 cm
Het aantal centimeters is niet up to date... ik meet me zo even op dan heb ik dat allemaal ook goed
Mijn plan:
Gewoon doorgaan met wat ik nu doe... via de WW puntjes blijven tellen en af blijven vallen..
Verder heb ik niet veel te melden, ga lekker in de zon zitten denk ik
Ik doe verder ook pilates en ik heb het afgelopen half jaar elke dag naar mijn stage gefietst 20-23 km per dag... dat hielp wel goed... ben verder niet drastisch snel afgevallen.. alleen afgelopen week verder de weken ervoor nooit meer dan 1 kg in de week...quote:Op woensdag 4 augustus 2004 12:17 schreef Snuusje het volgende:
Welkom Riannuh. Je bent snel gegaan met afvallen!! Doe je 'alleen' aan WW of sport je ook?
Weinig kcalorieen zou ik niet zeggen (iig niet zo weinig als in groente), maar wel heel weinig vet. In ontbijtkoek trouwens minder dan in een eierkoek.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:53 schreef Petracev het volgende:
Ik hoor van veel mensen die lijnen dat eierkoeken, ontbijtkoek en kruidkoek goed voor de lijn zijn, dat er weinig calorieen inzitten. Ik vraag me af of dat wel zo is.
Weet iemand hier meer over?
Eierkoeken bevatten flink veel kCal evenals ontbijtkoek. Het zit 'm voornamelijk in de grote hoeveelheid koolhydraten (suikers) in de producten. Duidelijk géén lijnproduct.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 19:42 schreef sefer het volgende:
[..]
Weinig kcalorieen zou ik niet zeggen (iig niet zo weinig als in groente), maar wel heel weinig vet. In ontbijtkoek trouwens minder dan in een eierkoek.
quote:Op woensdag 4 augustus 2004 19:44 schreef 205_Lacoste het volgende:
Eierkoeken bevatten flink veel kCal evenals ontbijtkoek. Het zit 'm voornamelijk in de grote hoeveelheid koolhydraten (suikers) in de producten. Duidelijk géén lijnproduct.
Ik neem 'savonds bij de koffie sinds een paar dagen 2 pakjes... maar dat ga ik ook maar heeeeeel snel afschaffen!quote:Op woensdag 4 augustus 2004 22:07 schreef Pandorah het volgende:
Het is ook niet de bedoeling dat je ontbijtkoek onbeperkt kan eten maar je kan het best als tussendoor gebruiken. Let op: 50 kcal per koek. En dat het geen lijnproduct is, is zwaar overdreven! Je moet dit spul met mate eten.
Ach, natuurlijk niet. Je kan beter jezelf die twee plakken gunnen dan 1 normaal koekje nemen. Ik eet elke dag ook twee plakken ontbijtkoek en ik val er nog steeds vanaf (en 't is ook goed voor je stoelgang!).quote:Op woensdag 4 augustus 2004 22:12 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Ik neem 'savonds bij de koffie sinds een paar dagen 2 pakjes... maar dat ga ik ook maar heeeeeel snel afschaffen!
Met mate is het absoluut geen probleem nee, ik wilde alleen aangeven dat er toch meer kCal inzit dan de persoon die erover begon deed geloven. Ik noem het 'geen lijnproduct' omdat het niet heel erg vult maar daarentegen relatief veel kCal bevat.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 22:07 schreef Pandorah het volgende:
Het is ook niet de bedoeling dat je ontbijtkoek onbeperkt kan eten maar je kan het best als tussendoor gebruiken. Let op: 50 kcal per koek. En dat het geen lijnproduct is, is zwaar overdreven! Je moet dit spul met mate eten.
daarmee ben ik 't dus eens!quote:Op donderdag 5 augustus 2004 11:27 schreef Promethium het volgende:
Ik wil dus ook een beetje afvallen een gewicht doel heb ik me niet gezet omdat dat mijn inziens irrelevant is, spieren wegen geloof ik meer dan vet namelijk. Afvallen is dat ws ook het foute woord in mijn geval, ik wil me lichaam alleen beetje in een mooiere vorm krijgen. Dat heet vooral wat aan mijn buik doen.
Zwahiel,quote:Op donderdag 5 augustus 2004 11:10 schreef zwahiel het volgende:
Ik ben nog steeds op zoek naar een sportschool in Utrecht die niet te duur is en waarbij er de vorm van onbeperkt tarief is, dus onbeperkt met alle groepslessen behalve squash en zo...
Dat schijnt nogal moeilijk te zijn als ik 't zo lees op internet![]()
Ook kei duur moet ik zeggen degene die 't hebben...
Momenteel betaal ik 37,45 per maand onbeperkt met _alle_ groeplessen en extra activiteiten die daarbij horen. Ik heb daarnaast nog een squash abo van 9,- per maand voor 1x per week te squashen, heel flexibel, dat wel nu 3x deze week geen gedonder erover! Ik blijf straks lid van deze sportschool om de simpele reden dat ik in 't weekende wel naar huis kom (niet elk weekend natuurlijk) maar dan wil ik graag ook trainen! En in vakanties e.d. ook. Mijn abo wordt straks omgezet in 1x per week + squash maar als ik tijdens vakanties kom kan ik gewoon onbeperkt. Da's wel fijn...
Ze zijn vrij flexibel bij mijn huidige sportschool en het is er erg relaxed ook al hebben we alleen fitness, squash, zonnebank en groepslessen.
Dus weet iemand nog een sportschool tegen normale prijzen?
ik houd gewoon aan wat ik nu ook al doe... Ik meet elke week mijn vetpercetage.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 12:22 schreef 205_Lacoste het volgende:
Zwahiel... waar heb je in hemelsnaam 4x per maand een vetmeting voor nodig. Eens in de 6 weken is echt wel voldoende hoor
Géén kattenpis nee. Bij ons op de UT is het allemaal wel chic geregeld, al gaat het niet zo heel goed met de sportraad geloof ik op het moment. Voor 55 euro per jaar kopen wij een kaart waarmee je daarna voor een euro of 15 -50 bij een sportvereniging/fitnessclub lid kan wordenquote:Op donderdag 5 augustus 2004 14:08 schreef zwahiel het volgende:
nog vrij duur voor een studenten abo moet ik zeggen
Ik heb wat zitten te zoeken op internet en ben erachter gekomen dat bij bijna alle WO's of HBO in studentensteden (dus de grotere scholen) het goedkoper geregeld hebben, vind dit een belachelijk bedrag voor studenten om eerlijk te zijn...quote:Op donderdag 5 augustus 2004 14:10 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Géén kattenpis nee. Bij ons op de UT is het allemaal wel chic geregeld, al gaat het niet zo heel goed met de sportraad geloof ik op het moment. Voor 55 euro per jaar kopen wij een kaart waarmee je daarna voor een euro of 15 -50 bij een sportvereniging/fitnessclub lid kan wordenVoor 10 euro extra per jaar kunnen we de HBO sportkaart bijkopen (van de Saxion Hogeschool) waarmee we ook in de stad terecht kunnen voor faciliteiten.
Dat vind ik ook wel een voordeel van veel werken in de zomer. Ik ben tenminste de hele dag in beweging, eet op vaste tijden (pauze's) en ik verdien er ook nog eens geld mee...quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:31 schreef Radiohoofdje het volgende:
De vakantiekilo's zijn er afgegaan en zelfs nog ietsje meer. Ik heb elke dag heel erg hard gewerkt vanaf vorige week en niet eens de behoefte om veel te eten. (snel in 3 minuten een broodje naar binnenwerken en weer doorgaan) verdien veel geld, goed voor de lijn al dat zwoegen-> schoonmaken, rennen voor klanten, frietbakken in de hitte, met de afwas rennen en ik heb heel erg leuke mensen ontmoet daar!
Hmm.. ik momenteel totaal niet (heb een heel fijn vakantiebaantje waarbij ik 2 weken katten + het huis van een kennis verzorg), maar verlies toch ook het nodige gewicht.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 08:49 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wel een voordeel van veel werken in de zomer. Ik ben tenminste de hele dag in beweging, eet op vaste tijden (pauze's) en ik verdien er ook nog eens geld mee...![]()
Dan zou ik ook gewicht verliezen jaquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 08:56 schreef Pauline het volgende:
[..]
Hmm.. ik momenteel totaal niet (heb een heel fijn vakantiebaantje waarbij ik 2 weken katten + het huis van een kennis verzorg), maar verlies toch ook het nodige gewicht.
Je hebt hier helemaal niets aan, hoor, maar ik vind zo'n buik juist wel mooi! Het valt me op dat ik buiten veel dames zie lopen met (licht) ontblote buik die vrij stevig is, en het komt erg vrouwelijk op me over. Problematisch is juist zo'n slap buikje.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 12:42 schreef Ingrid19 het volgende:
Hoi hoi! Ik heb een vraag. Ik heb een dikke buik, hij lijkt opgezet. Het lijkt soms wel alsof ik zwanger ben! Ik heb dus geen 'kwabben' aan de zijkant, maar echt van voren een bolle buik. Hoe kom ik hier in godsnaam vanaf?
Dat is echtquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 16:42 schreef Kaensterle het volgende:
Godsamme zeg ik heb net twee nieuwe broeken gekocht... wijdtemaat 29. Een halfjaar geleden had ik nog 34!
quote:Op donderdag 5 augustus 2004 14:08 schreef zwahiel het volgende:
Lid maatschap: ¤ 12,-
Spinning (per 9 weken: ¤ 28,-) per jaar ¤ 161,77
Fitness per jaar ¤ 118,50
Squash instuif (1x per dag 45 minuten) per jaar ¤ 85,-
Squash cursus ¤ 18,50
Squash ladder competitie (¤ 4,- per kwartaal) per jaar ¤ 16,-
Aerobics (Tai-bo) per jaar ¤ 51,- pj (ipv Kick'fun huidige sportschool)
Opgeteld kom je dan uit op een jaarbedrag van: ¤ 462,77
Of te wel per maand: ¤ 38,56
nog vrij duur voor een studenten abo moet ik zeggen
Ik heb ook echt geen zin om naar de sportschool te gaanquote:Op maandag 9 augustus 2004 14:49 schreef Shantee het volgende:
Ik wil ff kwijt dat sporten met dit weer een H E L is !!!![]()
*puf* *steun* *puf![]()
quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:51 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Ik heb ook echt geen zin om naar de sportschool te gaan
Speciaal voor jouquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 15:35 schreef YPPY het volgende:
Wat leuk dat je nu zoveel kleinere kleren moet kopen Kaensterle.Met oude kleren kun je trouwens leuke voor/nafoto's maken.
Aardige vooruitgang, zoiets is ook mijn doel. Ik zit nu op breedte maat 34/36 en wel toch minimaal naar 30/32. Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?quote:Op maandag 9 augustus 2004 15:32 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
Speciaal voor jou
Deze broek heb ik in februari van dit jaar gekocht en toen zat hij een beetje strak. De maat is 34x32.
[afbeelding]
quote:Op maandag 9 augustus 2004 15:32 schreef Kaensterle het volgende:
Speciaal voor jou
Deze broek heb ik in februari van dit jaar gekocht en toen zat hij een beetje strak. De maat is 34x32.
[afbeelding]
Dat zal ik helaas niet hebbenquote:Op maandag 9 augustus 2004 16:42 schreef Isabeau het volgende:
Lekker hè van die veel te grote broeken
Het is al fijn als je merkt dat je broek niet meer zo strak zit als eerst..quote:Op maandag 9 augustus 2004 17:10 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dat zal ik helaas niet hebbenZoveel hoef ik niet kwijt raken, dus ik denk dat ik van 38/40 naar 36/38 zal gaan...
Ongelofelijk dat jij met 75 kg zo'n grote maat broek moet hebben man! Ik zit aan 32" met en lengte van 1.86m bij 79kg en die zit dan eerder ruim dan breed.quote:Op maandag 9 augustus 2004 15:32 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
Speciaal voor jou
[afbeelding]
Nou, ik wou nog iets meer borsten overhouden eigenlijkquote:Op maandag 9 augustus 2004 21:40 schreef 205_Lacoste het volgende:
Goed werk man, inspiratie voor velen hier dacht ik zo
Tsja, wat ik heb gedaan... voornamelijk m'n eetgewoontes veranderen. Ik at allemaal ongezonde troep en daar ben ik tamelijk rigoureus mee gekapt. Ik ben gewoon drie (redelijk) gezonde maaltijden per dag gaan eten: 's ochtends magere yoghurt met cornflakes o.i.d.; 's middags zelfgemaakte tonijnpizza (ja da's niet slecht) of brood met kipfilet of philadelphia light e.d. en 's avonds gewoon wat de pot schaft (maar ik heb bijv. wel de mayonaise geschrapt, doe minder kaas op de pasta en eet geen toetje meer).quote:Op maandag 9 augustus 2004 16:01 schreef Promethium het volgende:
[..]
Aardige vooruitgang, zoiets is ook mijn doel. Ik zit nu op breedte maat 34/36 en wel toch minimaal naar 30/32. Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?
Dat had ik afgelopen vrijdag ook met squashen. Ook alle lampen waren uit behalve die van onze squahsbaanquote:Op maandag 9 augustus 2004 22:27 schreef Kaensterle het volgende:
Pfff heb het zelfs voor elkaar gekregen naar de sportschool te gaan vandaag. Er was helemaal niemand verder
Ik ook, maar dan in het weekend en doordeweeksquote:Op maandag 9 augustus 2004 22:45 schreef Kaensterle het volgende:
Wel drink ik in het weekend tamelijk veel bier, dat beschouw ik dan maar als mijn "zonde"Gelukkig kan ik het (blijkbaar) hebben.
Ach, ik ben volgens de gemiddelde maatstaven een groot deel van mijn leven ook 'te' slank geweest, dat was al zo toen ik geboren werd.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 02:46 schreef thaleia het volgende:
Daar word ik blijkbaar met mijn bouw behoorlijk mager van, maar ongezond kan het nooit worden als je gewoon goed eet. Toch?
Even hierop reageren: zoals ik het altijd heb gedaan is het als volgt.quote:Op maandag 9 augustus 2004 21:31 schreef Nuek het volgende:
Kan iemand mij het 40 punten-dieet uitleggen? Ik kan er niet voldoende info over vinden en kom niet eens aan 40 punten per dag.
1000kCal is echt véél te weinig! Daar raakt je lichaam alleen maar van in de war en op het moment dat je weer normaal gaat eten zitten de kilo's er zo weer aan over het algemeen. Basisverbruik is zo'n 2000kCal per dag al!quote:Op woensdag 11 augustus 2004 11:30 schreef Koningin het volgende:
[..]
Even hierop reageren: zoals ik het altijd heb gedaan is het als volgt.
Je telt bij alles wat je eet de calorieen, 25 kcal is 1 punt en je mag 40 punten (1000 kcal) per dag.
Eigenlijk heel simpel, maar je moet wel alles opschrijven wat je eet op een dag.
Dan maak je er 45 of 50 punten van, kan ook. Het gaat erom dat je bewust wordt van je eetgedrag en dit doe je dan door het op te schrijven.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 11:34 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
1000kCal is echt véél te weinig! Daar raakt je lichaam alleen maar van in de war en op het moment dat je weer normaal gaat eten zitten de kilo's er zo weer aan over het algemeen. Basisverbruik is zo'n 2000kCal per dag al!
Zo veel? Ook als je de hele dag niets doet? Daar kom ik echt niet aan op een dag....quote:Op woensdag 11 augustus 2004 11:34 schreef 205_Lacoste het volgende:
1000kCal is echt véél te weinig! Daar raakt je lichaam alleen maar van in de war en op het moment dat je weer normaal gaat eten zitten de kilo's er zo weer aan over het algemeen. Basisverbruik is zo'n 2000kCal per dag al!
Volgens mij houden ze voor vrouwen die willen afvallen 1200 aan.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 11:34 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Wauw leuk is dat een veel te grote broek aan doen die je ooit nodig hadquote:Op maandag 9 augustus 2004 15:32 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
Speciaal voor jou
[afbeelding]
Da's nog niet eens 150 gram chocoladequote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:30 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb een nieuwe regel voor mijzelf bedacht: ik mag per week 700 calorieën snoepen.
Moet ik het wel goed bijhouden: ik wil nog wel eens vergeten dat ik gesnoept heb...
Mijn regel is niet geupdatequote:Op maandag 9 augustus 2004 08:49 schreef Aquarelle het volgende:
Sorry mensen, een beetje laat, maar hier is de nieuwe updeet:
Update week 32
[...]
Tuurlijk gaat het nu lukken!quote:Op donderdag 12 augustus 2004 02:53 schreef ps2noob het volgende:
Zou het niet leuk zijn als in dit topic ook voor en na foto's worden gepost?
Anyway, ik ga vandaag (12/08/04) de final poging doen om af te vallen. 1 maart 2003 was ik begonnen, toen ben ik uiteindelijk 18 kilo afgevallen tot 89 kilo. Nu ben ik weer 94. Maar nu zal ik echt de 85 halen.
BOOOYAAA!!!!!
(tja jullie zullen dit ook wel vaak doormaken, maar NU gaat het echt lukken)
150 gram chocolade vind ik anders best veel...quote:Op woensdag 11 augustus 2004 23:01 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Da's nog niet eens 150 gram chocoladeMaar wel een goed streven
Ik mik zó 200 gram in nog geen 10 minuten achteroverquote:Op donderdag 12 augustus 2004 18:45 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
150 gram chocolade vind ik anders best veel...
Tsja, dat ligt helemaal aan jezelf he... hoe veel siroop, welke siroop... alle siropen bevatten (te) veel suiker. Voor de afwisseling kan het leuk zijn, maar soms kun je net zo goed een glas cola oid drinken.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:13 schreef Aarti het volgende:
Mag ik een vraagje stellen:
Alleen maar water is op een gegeven moment zo saai, hoe ongezond is het dan om siroop te drinken?
Als ik dat doe mag ik waarschijnlijk direct naar de WC omdat het er in omgekeerde volgorde weer uit komt...quote:Op donderdag 12 augustus 2004 20:20 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Ik mik zó 200 gram in nog geen 10 minuten achteroverGelukkig compenseer ik die 1100kCal wel door veel te sporten
Als je bijvoorbeeld siroop van Slimpie drink kan het helemaal geen kwaad.. ik doe weightwatchers en daarbij mag ik gewoon de siroop verwaarlozen in mijn telling... mits het geen liter siroop per dag is natuurlijk... je moet het mixen 1 op 11, het smaakt lekker en heeel weinig calorienquote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:13 schreef Aarti het volgende:
Mag ik een vraagje stellen:
Alleen maar water is op een gegeven moment zo saai, hoe ongezond is het dan om siroop te drinken?
Je hebt ook geen nieuwe regel gepost, posts als deze zie ik over het hoofd als ik haast heb, en bovendien heb ik geen tijd om jouw bmi opnieuw uit te rekenen.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 01:39 schreef Pauline het volgende:
Mijn regel is niet geupdate![]()
Het is hier gebruikelijk dat iedereen 'zijn' regel gewoon in zijn geheel opnieuw post, zodat degene die de update doet er zo min mogelijk werk aan heeft. En ik zie je ook nog niet in het update-lijstje staan. Misschien leuk als je een keer zelf ook een update doet ipv te klagen dat het niet goed gedaan wordt?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 03:12 schreef Pauline het volgende:
Inmiddels weeg ik 61,5, dus nog maar 1,5 kilo te gaan! (Hoewel ik misschien nog door ga tot 58 als het lukt.)
Het gaat wel tergend traag, die laatste kilootjes. Aan het begin was het iedere week bijna een kilo eraf, maar nu ben ik al blij met een paar onsjes minder..
Leuk! Sowieso leuk om een echt doel te hebben natuurlijkquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 16:09 schreef YPPY het volgende:
Het hardlopen ging de laatste keer echt goed. Zelfs 35 minuten achter elkaar. Nog niet snel, maar dat komt nog wel.Ik ben nu al twee dagen flink verkouden en heb ik dus niet gelopen. Vanavond gaat het ook nog niet lukken. Morgen ga ik wel een flink stuk wandelen, ook gezond.
Een vraagje aan de andere hardlopers hier: in het andere topic is het idee geopperd om samen met te doen aan een wedstrijd, zoals de dam-tot-dam loop over een jaar. Lijkt het jullie wat? Ik wil niet weer als enige dit topic vertegenwoordigen natuurlijk.
Ik help mee bij de dam-tot-dam loop, ik zit bij het Rode Kruis. Ik mag de mensen die het niet redden bij elkaar vegenquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 16:09 schreef YPPY het volgende:
Een vraagje aan de andere hardlopers hier: in het andere topic is het idee geopperd om samen met te doen aan een wedstrijd, zoals de dam-tot-dam loop over een jaar. Lijkt het jullie wat? Ik wil niet weer als enige dit topic vertegenwoordigen natuurlijk.
Dat ligt aan het weer en aan hoe koppig de mensen zijn...quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 18:44 schreef wendy-tje het volgende:
GWS ook daar moet je mensen voor hebben he?
Zie je dan erge dingen?
Ik heb het hardlopen even opgeschort/afgelast - al mijn gewrichten gaan er pijn van doenquote:Een vraagje aan de andere hardlopers hier: in het andere topic is het idee geopperd om samen met te doen aan een wedstrijd, zoals de dam-tot-dam loop over een jaar. Lijkt het jullie wat? Ik wil niet weer als enige dit topic vertegenwoordigen natuurlijk.
Heb je ook nog een foto van ervoor?quote:Op maandag 9 augustus 2004 15:32 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
Speciaal voor jou
[afbeelding]
Denk het niet, behalve dan als je non-stop pizza, patat en andere rotzooi eet, terwijl je normaal een hongerdieet doet, maar zelfs dan zal het niet 'enorm' zijn, denk ik...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 08:08 schreef Qarinx het volgende:
Je komt toch niet gelijk enorm aan als je één dag buiten je boekje gaat wat eten betreft?
86 vanochtendquote:Op donderdag 5 augustus 2004 09:20 schreef Shark.Bait het volgende:
hee een reeks![]()
Hee, bestaat deze reeks nog?! hmmm... ehm.. .tja.. ik weet niet of het zin heeft om hier weer aan mee te doen...in de winter weeg ik 88, in de zomer 85 (behalve nu, want nu weeg ik nog steeds 88)
Als ik dat wil, kan ik de tekst die jij hebt geschreven aanpassen:quote:Op maandag 16 augustus 2004 11:33 schreef mayolijn het volgende:
Ah, dank!
Zo werkt het ook met een update. In de quote die je gebruikt, staan nog alle [ b ] codes (dat is dikgedrukte tekst), waardoor het niet veel werk is om alles aan te passen.quote:Op maandag 16 augustus 2004 11:33 schreef mayolijn het volgende:
A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, O, P, Q, R, S, T, U, V, W, X, Y, Z
Dankudanku.quote:Op maandag 16 augustus 2004 12:47 schreef YPPY het volgende:
Als je iets niet weet, is een vraag niet stom mayolijn.
Heb je dezelfde site gevonden als ik?quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:33 schreef Kaensterle het volgende:
Ik lees de berichten over hardlopen niet, dus misschien is dit al voorbijgekomen, maar ik meld het toch even: ik las net dat het niet uitmaakt hoe snel je loopt/rent. Het gaat om de afstand die je aflegt. Dus of je nou in een uur 5 km loopt of het in een kwartier rent zou helemaal níets uitmaken...
Nee ik las het net op de sportschool in een of ander fitnesstijdschrift. Mijn vader beweerde het overigens ook al altijd, maar kon er geen bron voor geven.quote:Op maandag 16 augustus 2004 22:33 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Heb je dezelfde site gevonden als ik?Je lichaamsgewicht in calorieën kwijt per afgelegde kilometer?
Ik heb hier een tabel uit een boek, geschreven door een huisarts die veel sportmedische begeleiding heeft gedaan, en daar is ook min of meer uit af te leiden dat het aantal caloriën per km gelijk blijven ongeacht welk tempo je loopt.quote:Op maandag 16 augustus 2004 23:24 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
Nee ik las het net op de sportschool in een of ander fitnesstijdschrift. Mijn vader beweerde het overigens ook al altijd, maar kon er geen bron voor geven.
quote:Op maandag 16 augustus 2004 13:14 schreef wendy-tje het volgende:
Schoonmaakwoede... sja, hoe krijg je dat? Meestal als je totaal geen zin hebt, en een berg andere dingen om te doen. En het moet een beetje effect hebben uiteraard. Schoonmaakwoede krijg ik niet bepaald als ik niet zie dat ik iets schoongemaakt heb. Oh ja, erg belangrijk: het moet je eigen rotzooi zijn
Gisteren op m'n werk hadden ze ook dozen pizza's besteld. Toen ik aankwam hadden ze nog wel over.. dat netjes afgeslagen en vervolgens staat er dan een hele tafel vol met de meest kleurrijke muffins, lekkerste koekjes en een bak engelse drop.. Ik kwam van het sporten, had niet genoeg tijd om fatsoenlijk te eten en ben gezwichtquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:28 schreef Snuusje het volgende:
Koeltroel het is moeilijk om je aan je nieuwe eetgewoontjes te houden. Het is zo makkelijk om weer in de oude gewoontes terug te vallen. Ben vandaag wel weer goed begonnen, na mijn vreselijke dag gister. Heb gister op mijn werk pizza bestelt. Dacht dat kan er ook nog wel bij...... Hoe bevalt de brinta?
Slap hoorquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:39 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Gisteren op m'n werk hadden ze ook dozen pizza's besteld. Toen ik aankwam hadden ze nog wel over.. dat netjes afgeslagen en vervolgens staat er dan een hele tafel vol met de meest kleurrijke muffins, lekkerste koekjes en een bak engelse drop.. Ik kwam van het sporten, had niet genoeg tijd om fatsoenlijk te eten en ben gezwicht
Vond ik ookquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 16:52 schreef 205_Lacoste het volgende:
Slap hoor
Ach, dat moet toch gewoon kunnen zolang het maar niet de overhand heeft.
Het zijn er 7716, om precies te zijn.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 12:36 schreef Snuusje het volgende:
Qarinx, je komt van een dagje ongezonder eten niet zomaar aan. In het andere dieetforum zei iemand dat je 10.000 kcal moet eten om een kilo aan te komen. Ik denk niet dat je daar aan komt op een dag.
Oww, nou, dat heb ik echt makkelijk gered die dag...quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 17:21 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Het zijn er 7716, om precies te zijn.(1 pond vet is 3500 kcal)
Het gaat toch echt eerder tegen de 9000 kCal (geen zin om nog een keer de boeken erbij te pakken wat her precies is).quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 17:21 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[..]
Het zijn er 7716, om precies te zijn.(1 pond vet is 3500 kcal)
http://www.google.com/sea(...)F-8&q=calories+poundquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 18:01 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Het gaat toch echt eerder tegen de 9000 kCal (geen zin om nog een keer de boeken erbij te pakken wat her precies is).
Er zijn inderdaad veel hits ja... Het boek waar ik het over heb geeft aan dat 1 gram vet 9,x kCal levert. Dat maal duizend...quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 18:24 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[..]
http://www.google.com/sea(...)F-8&q=calories+pound
Volgens zo'n beetje alle hits die je met Google vindt is het 3.500 kcal per pond.
Netjes! Ik zou het eigenlijk niet weten, maar ik denk dat de volgende redenering er aan ten grondslag ligt. Bij grotere snelheid een hogere verbranding gedurende kortere tijd. Bij lagere snelheid een lagere verbranding gedurende langere tijd, omdat je er immers langer over doet om dezelfde afstand af te leggenquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 22:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb net een kilometer gezwomenWerkt dat net zoals met hardlopen? Dus zoveel calorieën per afgelegde afstand?
Hey, fijne vakanties gehad?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:21 schreef MaRySe het volgende:
Hey ik ben er weeer!
Eigenlijk is het allemaal niet heel ingewikkeld hoor. Maar ja, ik ben bevooroordeeld, ik montignac al ruim 2 jaar (ja het bestaat nog) en dat is gedeeltelijk op dezelfde principes gebaseerd als Atkins en South Beach.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:39 schreef Qarinx het volgende:
Ik word dus zo langzamerhand echt knettergek van al die tegenstrijdige berichten mbt gewicht verliezen. Ik heb dus zitten lezen over Atkins en South Beach Diet en dan klinkt het allemaal best wel logisch dat van die koolhydraten enzo... Dus nu als ik al brood zie, denk ik.. "Hmm, moet ik dat wel eten" en als ik dan weer in een tabel tegen kom dat die kiwi die ik elke morgen eet toch ook best wel high-carb is.. dan ga ik daar ook al aan twijfelen. Ik weet onderhand al niet meer wat ik wel en niet kan eten.. lijkt wel alsof alles slecht voor je is.. maar ik zie mezelf nou ook weer niet met een rookworst aan het ontbijt zitten..
Op zich is het wel duidelijk wat je schrijft, maar je zegt bijv. dat door een overdreven uitstoot van insuline, het vet wordt opgeslagen. Van de week heb ik in een boek over voeding gelezen dat koolhydraten juist als eerste verbrand worden, dus dan wordt er toch helemaal niets als vet opgeslagen als deze in principe gelijk als energiebron worden aangesproken?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:04 schreef wendy-tje het volgende:
Lang verhaal
Koolhydraten worden inderdaad het eerste verbruikt. Het punt is dat de koolhydraten op zich wel verbranden, maar dat het vet in de maaltijd meteen wordt opgeslagen. Als je bijvoorbeeld patat eet, worden op zich de koolhydraten in de aardappelen wel verbrand, maar door de overdreven reactie van de alvleesklier wordt het vet in de maaltijd meteen opgeslagen.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:14 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Op zich is het wel duidelijk wat je schrijft, maar je zegt bijv. dat door een overdreven uitstoot van insuline, het vet wordt opgeslagen. Van de week heb ik in een boek over voeding gelezen dat koolhydraten juist als eerste verbrand worden, dus dan wordt er toch helemaal niets als vet opgeslagen als deze in principe gelijk als energiebron worden aangesproken?
Tsja, jij jouw mening en ik de mijne toch?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:42 schreef Kroeltroel het volgende:
Al die dieeten waarbij je bepaalde voedingsstoffen moet combineren met iets anders, zullen best werken. Alleen heeft dat mi niks te maken met de combinaties ervan, maar meer met het opletten, opschrijven en opzoeken van wat je eet. Dit maakt je bewust van je eetpatroon en daardoor eet je automatisch minder en bewuster dan 'normaal'. Vandaar waarschijnlijk ook dat al die dieeten elkaar zo tegenspreken; bij de een mag dit, bij de ander dat.
Ik tel punten bij de ww, en ook dit is alleen maar om mezelf bewust te maken van wat ik eet. Ik geloof echt niet in het 'combinatie-eten' en al dat soort dieeten. Bewust met je eten omgaan is wat werkt!
Montignac doe ik.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 18:06 schreef Qarinx het volgende:
wendy-tje, welk dieet volg jij dan?
Maar stel dat je dus alle koolhydraten weglaat en vetrijke producten eet, dan worden de vetten die je niet nodig hebt toch ook opgeslagen? In principe is dat toch hetzelfde vet als de vetten die worden opgeslagen wanneer je koolhydraten eet? Vet = vet toch?
Owkay...... ik ga me nu even mentaal voorbereiden op minder brood, pasta en rijstquote:Op woensdag 18 augustus 2004 18:24 schreef wendy-tje het volgende:
Dat is dus de truc. Zonder die insuline zou het vet niet opgeslagen kunnen worden. Er komt dan een zogenaamde vetverbranding op gang, je lichaam teert alleen op het vet. Deze verbranding kost je lichaam veel meer energie dan de verbranding van koolhydraten. Dat is de zogenaamde ketose waar je bij Atkins van hoort.
Omdat ik ondanks m'n gezonde eetpatroon, redelijk veel sporten, veel water drinken... 0.0 afval....quote:Op woensdag 18 augustus 2004 20:10 schreef wendy-tje het volgende:
Maarre, waarom wil je dit eigenlijk proberen?
Ja het was heel leuk! Een weekje met een vriendin in Nl, zelf gekookt en al. Daarna nog een weekje met een andere vriendin in Spanje en daarna naar mn ouders gegaan en nog 4 weken.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:47 schreef sjak het volgende:
[..]
Hey, fijne vakanties gehad?
Dan krijg ik het morgen makkelijk met mijn eigen updatequote:Op vrijdag 20 augustus 2004 12:48 schreef wendy-tje het volgende:
Geen updates deze week?
Pffffff, ben weer teug. Ik heb het warm en ben weer terug bij af lijkt wel.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 09:54 schreef sjak het volgende:
Helaas ik kan je niet helpen aan een update. Zoals gezegd ga ik vanaf volgende week weer mijn best doen.
En om een voorsprong te nemen ga ik over een kwartiertje lekker een paar rondjes lopen in het park.
Misschien heb je wel gewoon een baaldag... Heb ik ook af en toe, dan probeer ik wel hard te lopen, maar gaat een schildpad nog sneller vooruit dan ik...quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 10:56 schreef sjak het volgende:
[..]
Pffffff, ben weer teug. Ik heb het warm en ben weer terug bij af lijkt wel.
Eerste plan was 4 rondjes, na twee ben ik afgeslagen richting uitgang. Toch nog totaal 25 minuten gelopen (waarvan 5 hardgelopen schat ik...)
Nou ja, ik heb dit keer niet het schema aangehouden van 1 minuut lopen 2 minuten wandelen enz. Ik ben gewoon gaan hardlopen tot ik niet meer kon. Dat hield ik ongeveer de lange kant van het rondje vol, en volgende keer probeer ik gewoon wat verder te komen. Ik merk dat ik dat wat concreter vind dan minuten lopen.
Nee hoor, het is gewoon mijn eerste keer in een hele lange tijd. Voor de vakantie heb ik een paar keer gelopen en daarvoor nog nooit. Dus ik ben al blij dat ik weer echt gegaan ben.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 11:29 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Misschien heb je wel gewoon een baaldag... Heb ik ook af en toe, dan probeer ik wel hard te lopen, maar gaat een schildpad nog sneller vooruit dan ik...![]()
Ik zie wel resultaat, maar niet op de plek waar ik het wil zien: bij mijn taille. Mijn benen zijn inmiddels ongeveer 2 cm geslonken, maar mijn taille is geen millimeter kleiner geworden.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 22:49 schreef Qarinx het volgende:
Ik zie ze waarschijnlijk zwaar vliegen, maar ik ben
Maar goed, zoals m'n huisgenoot altijd zegt als ik weer loop te zeiken dat ik geen resultaat zie.. "Het is geen liposuctie".... daar moet ik het maar mee doen
Ik doe wel wat, maar ik krijg er altijd ontzettende rugpijn van. Zit in de familie helaas...quote:Op zondag 22 augustus 2004 17:54 schreef Kroeltroel het volgende:
GWS, doe je veel buikspieroefeningen?
Helaas, heb ook ik het niet voor het zeggen en wordt mijn buik alsmaar platter (terwijl dat nou niet perse hoeft) en mijn kont en benen gaan niet goed mee. Er gaat wel iets af, maar niet zoals ik het wil... Tja, afvallen lukt wel, maar ik ben bang dat mijn heupen nooit in verhouding zullen komen met mijn taille.
Nou zo een stok achter de deur helpt bij mij ook helemaal niks! Heb me ingeschreven voor zo een triathlon op school (1/10e) helemaal officieel via de landmacht en al..quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 01:05 schreef thaleia het volgende:
....en dan BEN je eindelijk precies zo slank als je wilt, ga je op strandvakantie met vriendinnen die molliger zijn en daar erg mee zitten. Voelde me af en toe aardig ongemakkelijk!
Ik herken trouwens de drempel om na het thuiskomen van vakantie weer flink aan het sporten te slaan. Moet ineens zoveel doen & regelen, kan het sporten niet echt inpassen. In het weekend maar weer. En morgen -als het droog is- op de racefiets naar de afspraak waar ik met de trein naartoe had willen gaan.
Mij helpt het feit dat ik me al heb ingeschreven voor de Zevenheuvelenloop. Had ik die stok niet achter de deur, dan zou ik rustig nog drie weken verder relaxen alsof ik nog op het strand lig. Misschien helpt die tip: schrijf voor iets in, een wedstrijd of een of andere cursus tae bo ofzo. Dan moet je wel. Succes
En je had me een mooie tijd beloofdquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 11:42 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Nou zo een stok achter de deur helpt bij mij ook helemaal niks! Heb me ingeschreven voor zo een triathlon op school (1/10e) helemaal officieel via de landmacht en al..
EN IK BEN GEWOON NOG 0 KEER GAAN TRAINEN![]()
En het is as. vrijdag![]()
Nee dat was ik niet?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 11:43 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
En je had me een mooie tijd beloofd
Naja, beloofd... Paar topics terug hadden we 't over de zwemtijden en over de tijd die je ongeveer wel ging halen. Maar maakte verder nu maar een geintje hoorquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 12:05 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Nee dat was ik niet?
Ok:) Heb geen fiets, geen schoenen en kan niet rennen dus denk niet dat ik vrijdag mee ga doen.. Is volgens mij ook heel ongezond.. 400m zwemmen, 18km fietsen & 4km rennen uit het niets..quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 12:14 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Naja, beloofd... Paar topics terug hadden we 't over de zwemtijden en over de tijd die je ongeveer wel ging halen. Maar maakte verder nu maar een geintje hoor
Ik ben ook net 6 weken op vakantie geweest dus toen kwam het er helemaal niet van..quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 12:55 schreef wendy-tje het volgende:
Maryse lijkt me inderdaad beter van niet.... er zijn inderdaad nog genoeg evenementen waar je je wel op kunt richten.. jammer dat je het zo weinig als motivatie ziet!
Ik kan mezelf juist erg oppeppen met zoiets in het vooruitzichtDan doe je het tenminste nog ergens voor.
Goede voornemens! Wat mij in het begin opviel, is dat op de lopende band hardlopen bij de fitness nog heel wat anders is dan buiten hardlopen, ook qua belasting op je spieren. Van buiten lopen worden je benen gespierderquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 13:07 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Ik ben ook net 6 weken op vakantie geweest dus toen kwam het er helemaal niet van..
Ik ga nu met fitness alleen nog maar cardio doen (2x pw.), ik deed eerst nog een beetje met kracht, daar word ik alleen maar een breed propje van..
En als ik het aandurf ga ik buiten rennen.. En heb afgesproken om met mn vader te gaan fietsen!
En ik zwem af-en-toe op dinsdag, wil dat vaker gaan doen en ook nog op zondag!
En als het allemaal lukt ga ik misschien wel op een clubje, als ik daar eenmaal opzit dan hou ik het wel vol. Maar dan moet ik natuurlijk eerst weten of dat rennen, zwemmen, fietsen of wat anders is!
Dus nu ga ik ECHT volgend jaar meedoen met de triathlon, die is al in juni.. Ook al is het maar 1 onderdeel..
Wat heb je gemaakt dan?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 20:27 schreef sjak het volgende:
Vandaag light avondeten gemaakt, voor het eerst dat ik zo bewust gekookt heb. En tegen mijn verwachting in was het nog lekker ook.
Nou.. Ergens achter in de tuin.. Ver in de diepe donkere tuin staat een schuurtje. In dat schuurtje hangt een racefiets aan het plafond. Die zou ik er op zich wel eens af kunnen halenquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 13:12 schreef wendy-tje het volgende:
[..]
Goede voornemens! Wat mij in het begin opviel, is dat op de lopende band hardlopen bij de fitness nog heel wat anders is dan buiten hardlopen, ook qua belasting op je spieren. Van buiten lopen worden je benen gespierder![]()
Juni is prima te doen hoor, als je je plannen doorzet. Heb je trouwens de beschikking over goed materiaal zoals een racefiets en goede hardloopschoenen?
Met iemand afspreken werkt echt. Als ik nu niet had afgesproken en me had gevoeld zoals ik me nu voel, dan was ik zeker weten niet gegaan...quote:Op woensdag 25 augustus 2004 09:03 schreef thaleia het volgende:
Een vriendin wil na een paar maanden inactiviteit weer beginnen, en vroeg of ik morgen mee ga hardlopen. Anders was ik misschien niet gegaan, maar nu het eenmaal is afgesproken gaat het vast wel door, want afzeggen is ook weer zo lullig. Verder heb ik het van ma t/m do misschien wel druk ivm werk, maar heb ik de vrijdag en het weekend vrij. Sporten moet dus best in te plannen zijn
Haha, nee ik denk alleen maar.. "was ik vroeger maar nooit gestopt met sporten"quote:Het kijken naar de Olympische Spelen werkt op mij trouwens ook wel motiverend, bij jullie ook?
Bedoel je totaal of deze week?quote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:45 schreef ps2noob het volgende:
Hey ben ik nog het meeste afgevallen van iedereen hier?(of dat een goed iets is weet ik ook niet)
UIt het dieet recepten topic heb ik wat gehaald:quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 20:44 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Wat heb je gemaakt dan?
Regen? Hier niet hoor, maar ik vind het wel lekker om in de regen te lopen. iig beter dan met de hitte.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 10:36 schreef sjak het volgende:
Oja, ik ben net klaar met hardlopen, dat was lachen in de regen!
Dit klinkt echt heel erg lekker!quote:Op woensdag 25 augustus 2004 10:36 schreef sjak het volgende:
Recept
Dat dieetrecepten topic is echt geweldig: "dieet' receptenquote:Op woensdag 25 augustus 2004 11:12 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Dit klinkt echt heel erg lekker!
Maar zelfs met de ingrediënten die in het recept zelf staan, is het best wel weinig kcal.
Wat ik trouwens wel vreemd vind, is dat je op de loopband meer kcal verbruikt dan met het steppen en fietsen. Althans, volgens die computer.. terwijl ik het echt minder inspannend vind.
Oh jou zag ik niet, gefeliquote:Op woensdag 25 augustus 2004 09:22 schreef YPPY het volgende:
[..]
Bedoel je totaal of deze week?
Ik geloof dat het nog een van de slankere dingen daar is, als je echt zin hebt in een 'geen gezonde groenten bevattende snelle hap'...quote:Op woensdag 25 augustus 2004 19:28 schreef thaleia het volgende:
Ik denk dat ik bij de Mac ga eten vandaag
Heb een 'ren-van-hot-naar-her'-dagje en moet dus snel wat eten op het station. Dan kun je wel een gezond pistoletje nemen oid, maar ik heb een onweerstaanbare trek in Kip Nuggets
Ik vond het niet lekkerquote:Op woensdag 25 augustus 2004 22:35 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik geloof dat het nog een van de slankere dingen daar is, als je echt zin hebt in een 'geen gezonde groenten bevattende snelle hap'...
Je smaak past zich geloof ik aan. Net zoals je jezelf aan kan leren dingen lekker te vinden, kun je het kennelijk ook aflerenquote:Op donderdag 26 augustus 2004 00:47 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ik vond het niet lekkerIk liep daarna langs de Werfkring en dacht 'ik was achteraf liever hier gaan eten'. Hoe ver heen kun je zijn in je gezondheidsmanie
Gelukkig drink ik wel nog bier en eet Haagen Dasz Chocoholics
Maar het was wel een snelle hap, dat dan weer wel.
Je smaak verandert zeker! Eerder was het bij mij: hoe zoeter hoe beter... maar die tijd is voorbij. Op vakantie at ik een keer een donut... mierzoet, brrrrquote:Op donderdag 26 augustus 2004 09:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Je smaak past zich geloof ik aan. Net zoals je jezelf aan kan leren dingen lekker te vinden, kun je het kennelijk ook afleren
Toen ik net vegetariër was, wou ik nog wel eens valsspelen, maar nu vind ik de lucht van vlees al niet te harden... Vooral biefstuk, eeewww![]()
Die eerste fase lijkt volgens mij toch op Atkins? Weinig koolhydraten, en veel vetten?quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 19:32 schreef Qarinx het volgende:
Ik heb gister het South Beach Diet boek gekocht en ik moet zeggen dat ik het best wel geloofwaardig vind en op zich het ook wel wil proberen. Ik ga eerst het boek uitlezen, dan even een goed plan maken met wat ik kan eten (gaat nl. helemaal mis als ik dat op het moment moet bedenken) en dan dus de fase 1 twee weken volhouden.. kijken hoe het gaat.
Op zich ook niet eens zo heel veel vetten, als je het mij vraagt..quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 19:44 schreef wendy-tje het volgende:
Die eerste fase lijkt volgens mij toch op Atkins? Weinig koolhydraten, en veel vetten?
Thanksquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 10:40 schreef Kroeltroel het volgende:
GWS, je gaat goed!![]()
Ik kan ook met mijn duim en wijsvinger overlappen als ik ze om mijn pols doe, maar ik ben toch echt niet licht gebouwd, hoor! Misschien heb je wel extreem lange vingers?(of ik natuurlijk.....)
Let wel op dat je niet te veel afvalt, het schijnt dat als het goed gaat met afvallen mensen hun streefgewicht steeds lager zetten. Als het best goed gaat, kan dat natuurlijk wel maar let op dat het wel gezond blijft!
Ik ben weer bijna officieel slank-de-zomer-in'ner! Ik denk dat het nog 1, maximaal 2 weekjes duurt voordat mijn bmi weer op 25 zit, en dan kan ik dus weer updaten hierEr is deze week bijna een kilo af, dus dat kan de pret niet drukken!
Ik volg mijn eigen dieetquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 20:28 schreef Qarinx het volgende:
GWS welk dieet volg jij?
Wat mij tegenstaat aan SBD, is dat je dus de rest van je leven geen suiker en wit zetmeel mag, omdat anders de kilo's er zo weer aanvliegen. Ik zie dat mezelf niet doen... ik wilde morgen beginnen met 2 weken koolhydraatarm te leven, alleen wat ik daarna moet..? Ik wil gewoon niet rest van m'n leven geen pasta en brood meer eten.. dat vind ik pure kwelling. Ga toch maar weer op oude voet verder. Bewust eten en meer sporten.
Nou precies, dat lijkt me het belangrijkste. Je voelt je er goed bij, en sowieso lees je altijd dat de geleidelijke manier niet alleen gezonder & verantwoorder is, maar ook minder kans geeft op terugval. Als je in korte tijd veel afvalt ligt het jojo-effect op de loer. Beter gewoon langzaam & gestaagquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 22:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Het gaat niet snel, maar ik voel me er prima bij en het voedingscentrum (twee ons groenten, twee stuks fruit) is ook redelijk blij, hoop ik
Ik hang nu rond m'n streefgewicht, zolang ik tussen de 61 en 62 zit ben ik tevredenquote:Op maandag 30 augustus 2004 19:50 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Als je gewicht nog steeds zo is als in de update van week 34(waar is de update van week 35?), kun je dat best hebbenWat is je doel trouwens, dat staat er niet bij?
Mwjah, ik snap eigenlijk niet echt heel goed wat er met me aan de hand is.... maar heb totaal niet meer het gevoel dat ik me aan een dieet houdquote:Op woensdag 1 september 2004 10:31 schreef mayolijn het volgende:
Goh, wat is het rustig hier. Is iedereen weer hard aan het werk soms?
vanmorgen heb ik voor de tweede keer hardgelopen. Zelfde schema als de vorige keer. ik merk wel dat 's ochtends lopen moeizamer gaat dan 's middags. Of dat lag aan mijn stijve kuiten. Dat kan ook.
Kan, misschien net zoals bij die mensen die ontzettend hun best doen om zwanger te raken, het uiteindelijk opgeven, en prompt zwanger worden...quote:Op woensdag 1 september 2004 10:44 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Mwjah, ik snap eigenlijk niet echt heel goed wat er met me aan de hand is.... maar heb totaal niet meer het gevoel dat ik me aan een dieet houd
Sinds zaterdag ben ik gewoon gaan eten waar ik zin in had, dus 2 dagen achter elkaar pizza.. als ik trek heb in snoep, dan eet ik dat.. en ik val gewoon af. Je kan me echt wegdragen, want ik snap er onderhand echt niets meer van... dus ik ga gewoon zo verder. Ben niet meer de hele dag met eten bezig.. Misschien zit ik mezelf psychisch wel heel erg in de weg ofzo.
De schade is in ieder geval beperkt gebleven, want vanmorgen was ik 64 kiloquote:Op woensdag 1 september 2004 11:20 schreef wendy-tje het volgende:
GWS hoe gaat het met jou nu dan? Netjes aan je dieet gehouden, of was de taart toch nog te lekker?
Met mij gaat het vrij aardig eigenlijk. Heb gisteren nieuwe hardloopschoenen gekocht, de oude waren echt helemaal, totaal op. Niet bij een speciaalzaak geweest, maar Asics gekocht bij Aktiesport. Was vast een leuk gezicht om mij rondjes te zien rennen door die zaak![]()
Van het weekend wel te veel wijn, dat zal komend weekend niet beter zijn. Er is namelijk een volksfeest waar ik heen ga, een feest met allemaal bekenden, en gewoon heel gezellig![]()
Ik doe er wel mee aan de zeskamp, dus ik krijg in ieder geval wat beweging. Qua eten probeer ik het wel zo goed mogelijk te doen. We slapen bij mijn schoonouders, dus ik neem gewoon wat goed eten mee voor ontbijt enzo.
Het schijnt dat een paar dagen achter elkaar veel calorieën je spijsvertering een "boost" kan geven waardoor je dus inderdaad alsnog afvalt. Andere bronnen spreken dit weer tegen, maar ja...quote:Op woensdag 1 september 2004 10:44 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Mwjah, ik snap eigenlijk niet echt heel goed wat er met me aan de hand is.... maar heb totaal niet meer het gevoel dat ik me aan een dieet houd
Sinds zaterdag ben ik gewoon gaan eten waar ik zin in had, dus 2 dagen achter elkaar pizza.. als ik trek heb in snoep, dan eet ik dat.. en ik val gewoon af. Je kan me echt wegdragen, want ik snap er onderhand echt niets meer van... dus ik ga gewoon zo verder. Ben niet meer de hele dag met eten bezig.. Misschien zit ik mezelf psychisch wel heel erg in de weg ofzo.
Vorig jaar noemden we het 'slank voor de feestdagen' omdat de feestdagen voor veel mensen toch ook wel weer een reden is om te gaan letten op het eten.quote:Op woensdag 1 september 2004 12:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Moet dit topic eigenlijk niet eens 'slank de winter in' genoemd worden ofzo...?![]()
Elk lichaam is dus verschillend...quote:Op woensdag 1 september 2004 13:32 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
Het schijnt dat een paar dagen achter elkaar veel calorieën je spijsvertering een "boost" kan geven waardoor je dus inderdaad alsnog afvalt. Andere bronnen spreken dit weer tegen, maar ja...
Owkay.. wel mee uitkijken dusquote:Op woensdag 1 september 2004 13:32 schreef Kaensterle het volgende:
Het schijnt dat een paar dagen achter elkaar veel calorieën je spijsvertering een "boost" kan geven waardoor je dus inderdaad alsnog afvalt. Andere bronnen spreken dit weer tegen, maar ja...
Dat is een getal wat ik een keer had gelezen. Blijf je fit en slank enzo... Ofzo...quote:Op woensdag 1 september 2004 16:07 schreef mayolijn het volgende:
Waarom moet je 10.000 stappen in één dag doen?
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 2 september 2004 09:57 schreef Kaensterle het volgende:
Nou ik heb mezelf voor het eerst sinds lange tijd weer eens gewogen en raad eens... ik weeg nog precies hetzelfde. Prima.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |