dat viel me idd ook op, zal het zo aanpassen maar bedankt voor het meldenquote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:11 schreef rena het volgende:
moet Merlyn niet al naar het dreumes topic?
Zie fototopic én filmpjestopicquote:Op vrijdag 30 juli 2004 18:53 schreef beefcake het volgende:
Foto's volgen!
Dat deed Dylan ook. Maar hij sliep sowieso alleen maar. Hij werd alleen wakker als hij honger had. Het bezoek vond het altijd wel jammer als hij sliep, maar ik ging hem dan echt niet wakker makenquote:Op zaterdag 31 juli 2004 23:09 schreef bixister het volgende:
Piet sliep juist ook altijd voorbeeldig / veel als er bezoek was. volgens mij was dat gewoon een manier om zich af te sluiten van die drukte.
Fijn pluisje, dat het zo'n succes was!! Ik ben benieuwd naar je foto's, rust lekker uitquote:Op zaterdag 31 juli 2004 19:25 schreef pluisje het volgende:
Wij hebben net ons kraamfeest gehad
Ben een beetje te moe om een uitgebreid verslag te typen, maar het was zeker erg cool
Tobiasje zelf die viel precies tien minuten voor het feest begon op mijn schoot in slaap, en werd stipt om 16.00, toen het feest voorbij was, weer wakker
We hadden het laten organiseren door het kraamfeestburo, en daar was ik echt blij mee, want nu hebben we zelf lekker kunnen zitten en kletsen, terwijl je daar normaal met ruim 30 man bezoek niet echt aan toekomt
We hebben enorm veel leuke cadeaus gehad, en een supergezellige middag. Er is een boekje rondgegaan waar iedereen iets liefs voor Tobias (en ons) in heeft geschreven, er was een enorme taart, champagne, hapjes, beschuitjes, kraamsuikertjes als afscheidscadeau, en wat al niet meer. Dit wordt echt een hele leuke herinnering
Ik zal misschien morgen ofzo nog wat foto's in het fototopic posten, nu even geen puf voor.
Vies he? Ga jij hem bewaren? Heb ik niet gedaan hoorquote:Op maandag 2 augustus 2004 08:03 schreef Luchtbel het volgende:
Jolies navelstompje is er afgegaan.....wat een eng ding zeg
Wij hebben hem wel bewaardquote:Op maandag 2 augustus 2004 10:07 schreef beefcake het volgende:
[..]
Vies he? Ga jij hem bewaren? Heb ik niet gedaan hoor![]()
Neequote:Op maandag 2 augustus 2004 10:07 schreef beefcake het volgende:
[..]
Vies he? Ga jij hem bewaren? Heb ik niet gedaan hoor![]()
Ow, daar ben ik het ook volledig mee eens hoor! Je leert je kind natuurlijk ook kennen.quote:Op maandag 2 augustus 2004 21:05 schreef bixister het volgende:
ik vind de toevoeging van ET (belang van gevoel van veiligheid) wel heel belangrijk, naast duidelijkheid ('strengheid') dus. in die zin ben ik ook voor niet te lang wachten met ernaar toe gaan als hij/zij 'roept'. het hangt natuurlijk ook af van de leeftijd van het kind, en van of je weet wat de oorzaak van het huilen is. van een piepklein babietje kun je nog niet verwachten dat hij/zij begrijpt dat je wel in de buurt bent, die moet dat nog leren. en het karakter speelt ook een rol, heeft hij/zij de neiging om steeds met je grenzen te 'spelen' dan moet je misschien af en toe wat harder (of langer hard) zijn dan een kind dat die grenzen sneller accepteert.
Lewis, kun je misschien nog iets met zijn kleding moet wat het minder warm maakt voor hem? Lune slaapt op dit moment ook alleen in een romper. Ze ligt wel in een slaapzak, maar die heb ik maar half dicht, en zij steekt hier ook met plezier haar beentjes uit. Savonds als wij gaan slapen leg ik haar deken over haar beentjes en verder laat ik haar zo liggen. Als zij het te warm heeft moppert ze ook heel veel. En met slapen ben ik eigenlijk ook heel consequent. Savonds lig je in je eigen bedje en het is zeldzaam dat er dan nog een mee naar beneden gaat (met ziekte bv wel anders niet). Zij geeft ook zelf aan tegen half zeven dat de dag klaar is en ze wil slapen (oogjes wrijven, huilen) Dan breng ik haar in vaste volgorde naar bed. Beneden kusjes en weltrusten iedereen, naar boven, flesje drinken (ze is een bar slechte drinker, gunt zich er geen tijd voor, maar boven heeft ze rust) dan omkleden, schone luier, in de badkamer tandjes poetsen en bedje in. En meestal slaapt ze dan wel in, soms nog een keer een speentje en soms snachts nog een keertje speentje. Sochtends rond zevenen (als wij opstaan) meldt ze zich en gaat ze mee naar beneden voor fles melk en schaaltje pap....quote:Op maandag 2 augustus 2004 15:22 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Effe een vraagje, hoe doen jullie dat het slapen. Joshua slaapt echt vreselijk slecht op het moment. En de nachten zijn ook niet echt super. Eigenlijk heeft ie nog nooit echt een ritme gehad met slapen.
Is dat normaal? Of moet ik gewoon strenger zijn. Ik weet wel nu ligt het aan het warme weer...
Kan echt geen kwaad Luchtbel...toen Liam nog alleen BV kreeg heb ik vanalles voorbij zien komen. Maar als je je echt zorgen maakt moet je ff langs het CB gaan misschien of langs de huisarts.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 10:02 schreef Luchtbel het volgende:
Ze krijgt geen flesvoeding
Zwarte pitjes? Of poepkleurige pitjes?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 09:50 schreef Luchtbel het volgende:
Jolie heeft allemaal pitjes in d'r poep, is dat raar?
In Joegoslavië zijn ze nog steeds heel vroeg... het neefje van mijn vriendin at met twee maanden al chips van die pindaknabbels, volgens mij heeft chipito ze ookquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 14:27 schreef poemojn het volgende:
Weten jullie hoe vroeg ze 18-25 jaar geleden met bijvoeding begonnen? Ik had net m'n schoonmoeder aan de telefoon en zij had het over het eerste fruithapje voor Myrthe (morgen 6 weken)terwijl ik daar als 't even kan pas met 6 maanden mee wil beginnen ivm allergieën in mijn familie.
Was een beetje een cultuurschok geloof ik.
Ik heb een nieuwe druk van het groeiboekje viel me vandaag op, alle andere kindertjes op het cb hadden een oude versie, en de kids van mijn zus ook.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:38 schreef E.T. het volgende:
Over curves enzo
Dit klopt eigenlijk welquote:Kinkhoest begint met een verkoudheid, niezen, lichte koorts en prikkelhoest. Na twee weken ontstaan hevige, plotseling opkomende hoestbuien met opgeven van helder, taai slijm, soms met overgeven. De hoestbui eindigt vaak met een lange gierende inademing. Zuigelingen (jonger dan een jaar) kunnen door de hoestaanval benauwd worden en blauw aanlopen. De hoestbuien zijn uitputtend, waardoor bij baby’s de kracht om te drinken kan afnemen. Na enkele weken worden de hoestbuien minder heftig. Toch kan het hoesten vaak drie tot vier maanden duren.
quote:Op woensdag 4 augustus 2004 16:41 schreef basset het volgende:
Ik ben het helemaal vergeten!
Dag babytopicNoa mag naar de volgende klas: De dreumesjes
(gaat wel snel hoor)
quote:Op woensdag 4 augustus 2004 16:45 schreef beefcake het volgende:
[..]
Je komt er wel laat achter dat je dochter jarig is geweest
![]()
S belde mij ook al op dat het misschien kinkhoest kon zijn. Hij had het op de radio gehoord. Ik bel morgen wel even met de huisarts. En ongerust was ik toch alquote:Op woensdag 4 augustus 2004 16:52 schreef poemojn het volgende:
Beefcake, als hij niet een gierende ademhaling heeft zal het wel meevallen.. dat is nl juist het kenmerk..ik hoop da ikt je nu niet ongerust gemaakt heb?
Dag Noa
Ah fijn! Tis niet echt ernstig maar tis ook niet echt leukquote:Op woensdag 4 augustus 2004 07:07 schreef ezzi het volgende:
Caronline, met Ilse is alles goed. Ze hebben op de foto's niets kunnen zien. Wat lief dat je dat onthouden hebt.
Dinsdag was het 5600 gram, en als ie in hetzelfde tempo door is gegaan zal er inmiddels al wel weer wat bij zittenquote:Op donderdag 5 augustus 2004 11:23 schreef Luchtbel het volgende:
Pluis, hoeveel weegt ie al?
Ik merk eigenlijk geen verschilquote:Op donderdag 5 augustus 2004 13:35 schreef dutchie het volgende:
Nog even over die warmte; merken jullie het aan de kleintjes?
Wow dat gaat hard!quote:Op donderdag 5 augustus 2004 11:47 schreef pluisje het volgende:
[..]
Dinsdag was het 5600 gram, en als ie in hetzelfde tempo door is gegaan zal er inmiddels al wel weer wat bij zitten
Doet Tobias ook hoor, waarschijnlijk niet bewust: er hoeft maar een ieniemienie beetje melk (of misschien zelfs alleen maar speeksel) in het mondje achter te blijven, en als ze dan met hun tongetje maar lang genoeg heen en weer gaan en hun mondje wat openhouden komen er vanzelf belletjesquote:Op donderdag 5 augustus 2004 20:56 schreef Luchtbel het volgende:ze zit heel vaak te bellen blazen en schuimen, hoe kan dat dan?
Agossie, arm kereltje... hoe is het nu met zijn hoofd, veel zichtbare schade?quote:Op donderdag 5 augustus 2004 22:04 schreef moussy het volgende:
Nooit, maar dan ook nooit, nóóit meer laat ik Cas tien minuten huilen!!
Hij laat het goed toe hoor. Soms moet hij er een beetje van huilen, maar dat is alleen maar goed, dan ademt hij beter in. Maar hij gaat soms ook met zijn hoofd schudden, dus dan moet ik zijn hoofd goed vasthouden. De douch is ook een goed idee, dankjewel. Met dit weer in een hete, stomerige badkamerquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 12:45 schreef bixister het volgende:dylantje!
![]()
sterkte! jij ook beefcake. laat hij die pufjes een beetje toe? wat ik ook een keer heb gedaan toen Piet erg benauwd was is de hete douche aanzetten en dan met hem in de badkamer zitten, zodat ie als 't ware een beetje kon stomen. dat werkte toen aardig.
de adem stokt wel eens ja, heb ik met Liam ook gezien, ik vond het heel eng, maar er was niks aan de hand. Maar ik ben geen deskundige.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 11:49 schreef LadyS het volgende:
Is het trouwens normaal dat een baby stopt met ademhalen tijdens het slapen (het gaat om een seconde of 2)? Op internet kan ik alleen vinden dat het gevaarlijk is vanaf 10 of 15 seconden..
Ah nee he . . .quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:04 schreef beefcake het volgende:
Ik heb niet veel tijd, dus ik laat jullie snel even weten dat het niet goed gaat met Dylan. Gisteren heeft hij drie keer een hele hevige hoestaanval gehad, warbij hij niet meer uit zichzelf kon ademen. Hij is gisteravond met de ambulance naar het ziekenhuis gegaan en moet daar nu voor nog onbepaalde tijd blijven. Volgens de kinderarts daar is het zo goed als zeker kinkhoest. Dylan ligt aan de monitor en wordt constant in de gaten gehouden! Ik ben nu even thuis om wat spulletjes te halen, vannacht heb ik bij Dylan geslapen. Vanavond ben ik thuis en slaapt S bij Dylan! Tussen de hoestbuien door, is Dylan vrolijk, maar hij ziet er niet gezond uit. Tijdens het hoesten loopt hij ook blauw aan. Wanneer ik vanavond weer thuis ben, post ik wel hoe het gaat.
zie je wel, je zat toch goed met je moedergevoelens!!quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:04 schreef beefcake het volgende:
Hoi lieve mensjes!
Ik heb niet veel tijd, dus ik laat jullie snel even weten dat het niet goed gaat met Dylan. Gisteren heeft hij drie keer een hele hevige hoestaanval gehad, warbij hij niet meer uit zichzelf kon ademen. Hij is gisteravond met de ambulance naar het ziekenhuis gegaan en moet daar nu voor nog onbepaalde tijd blijven. Volgens de kinderarts daar is het zo goed als zeker kinkhoest. Dylan ligt aan de monitor en wordt constant in de gaten gehouden! Ik ben nu even thuis om wat spulletjes te halen, vannacht heb ik bij Dylan geslapen. Vanavond ben ik thuis en slaapt S bij Dylan! Tussen de hoestbuien door, is Dylan vrolijk, maar hij ziet er niet gezond uit. Tijdens het hoesten loopt hij ook blauw aan. Wanneer ik vanavond weer thuis ben, post ik wel hoe het gaat.
Groetjes beefcake
Ach nee toch wat een vreselijk nieuws! Dit soort dingen hoor je gewoon niet mee te maken! Beefcake en Shaolin heel veel sterkte met jullie kerel, hij is in goede handen in h et ziekenhuis moet je maar denken, en hij wordt dag en nacht in de gaten gehouden, dat stelt vast gerust! Dikke knuffel hoor!!!!quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:04 schreef beefcake het volgende:
Hoi lieve mensjes!
Groetjes beefcake
Ik ben blij dat het wat beter gaat! Rustig aan en probeer wat te slapen vannachtquote:Op zondag 8 augustus 2004 19:24 schreef beefcake het volgende:
* Update:
Met Dylan gaat het gelukkig weer wat beter. Hij heeft nog wel geregeld fikse hoestbuien, waarbij hij even geen adem krijgt. Maar elke keer lukt het hem toch om zelf weer in te ademen! Ook eet hij beter. Uit de laatste fles die hij net heeft gekregen, heeft hij 130 ml gedronken en niets uitgespuugdHij had gelijk weer een beetje kleur op zijn wangetjes. S is nu bij hem en ik ben net thuis en ik mis hem ontzettend
Jullie allemaal heel erg bedankt voor de lieve reacties, het doet me echt goed! En Sjeen, de monitor staat in Dylans kamer op privacy, wij horen hem gelukkig niet!
Dat wilde ik ook al vragen...quote:Op maandag 9 augustus 2004 23:38 schreef miss_dynastie het volgende:
Bief, hoe is het nu?
Na die kuur is hij niet meer besmettelijk, dus ik moet ook met hem thuis blijven. Hij mag niet in contact komen met andere kinderen. Het is dus niet zo dat dan de kinkhoest over is. 24 augustus moeten we weer naar het ziekenhuis voor nacontrole. Die pufjes hoeft hij niet meer te krijgen, die waren alleen voor als hij benauwd was. Nu ga ik hem voeden!!quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 14:50 schreef Lois het volgende:
Welkom thuis Dylan, wat ben je lekker snel thuis!
Wat fijn beefcake, thuis knappen ze toch het snelst op. Heerlijk hoor, is het nou de bedoeling dat het na die antibioticakuur helemaal over is? Of is het iets wat moet slijten? Moet je nog terug voor controle? Moet hij nog andere medicijnen, zoals die puffen, of is het alleen een kwestie van antibiotica?
pff wat een vragen
Goed om te horen dat het weer goed gaatquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 14:22 schreef beefcake het volgende:
Dylan is thuis!!Vanmorgen kregen we te horen dat hij naar huis mocht. We hebben een antibiotica-kuurtje meegekregen, dat moet hij nog een week krijgen. Ook mag hij de rest van de week geen contact hebben met andere kinderen. Het gaat gelukkig beter met hem. Hij hoest nog wel, maar hij kan het steeds beter zelf opvangen! Vannacht was ik bij Dylan in het ziekenhuis, daarom was er dus geen update! Lief dat jullie zo bezorgd waren
![]()
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 16:55 schreef poemojn het volgende:
Worden jullie op het cb ook geroepen met de naam van je kind? Ik ben er nog niet aan gewend om te reageren als iemand 'Myrthe' roept.
Ik smelt iedere keer als ik d'r naam ergens zie staan.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 16:55 schreef poemojn het volgende:
Worden jullie op het cb ook geroepen met de naam van je kind? Ik ben er nog niet aan gewend om te reageren als iemand 'Myrthe' roept.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |