abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20948139
quote:
BMW roept wereldwijd zo'n 4.000 klanten, waarvan enkele tientallen in Nederland, op niet meer te rijden met hun splinternieuwe 5-, 6-, 7-serie of X5 voorzien van een V8- of V12-motor. De fabrikant heeft tezamen met een toeleverancier ontdekt dat de Digitale Motor Elektronica-unit (DME) een fout in de hardware bevat.

Daardoor kan de regeleenheid de motor uitschakelen en zaken als rem- en stuurbekrachting uitvallen. Het gaat om auto's die tussen 13 mei en 12 juli 2004 zijn vervaardigd.

De fabrikant heeft inmiddels alle klanten persoonlijk benaderd en de situatie uitgelegd. Met het advies om niet meer verder te rijden met de kostbare BMW wil de fabrikant voorkomen dat er in het verkeer uiterst gevaarlijke situaties ontstaan. Vooralsnog hebben zich geen ongelukken voorgedaan en dat wil BMW graag zo houden.
bron: autotelegraaf.nl

oppassen dus

YOUP?

[ Bericht 1% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 30-07-2004 10:03:29 ]
pi_20948230
Dus?

Ieder merk heeft wel plotselinge gebreken, ook JOUW toyota.
pi_20948379
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 09:42 schreef operator82 het volgende:
Dus?

Ieder merk heeft wel plotselinge gebreken, ook JOUW toyota.
wat een uiterst domme reactie.

punt 1: ik heb geen Toyota
punt 2: zoals je kan zien is dit informatief voor mensen met een BMW zoals b.v. Joup (zijn vader)
punt 3: het gaat hier om het NIET meer rijden in deze auto's vanwege de veiligheid, hoe meer mensen dat weten hoe beter..
punt 4: weet ik precies welke storingen Toyota's gehad hebben vanaf 1988 in NL
punt 5: vind ik BMW een merk en zou ik dit merk niet afzeiken door een terugroepactie wat de veiligheid ten goede brengt.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 09:58:55 #4
33097 MUZZ
ik ga lekker
pi_20948469
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 09:52 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

punt 5: vind ik BMW een merk en zou ik dit merk niet afzeiken door een terugroepactie wat de veiligheid ten goede brengt.
Het gaat dus echt niet om de veiligheid maar om de extra schade en in het nieuws komen van het merk BMW. De veiligheid is maar een excuus. Niet alles geloven wat er gezegt geschreven word.
Je zal als 1dags vlieg je dag niet hebben
pi_20948517
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 09:58 schreef MUZZ het volgende:

[..]

Het gaat dus echt niet om de veiligheid maar om de extra schade en in het nieuws komen van het merk BMW. De veiligheid is maar een excuus. Niet alles geloven wat er gezegt geschreven word.
wat lul jij nou weer

als die BMW ergens tegenaan ploft omdat de bekrachtegingen uitgevallen zijn.. (omdat de motor er mee stopt) krijgt BMW flinke schadeclaims en gaat zijn merknaam naar de klote.
Dus veiligheid en natuurlijk tha money.. maar daar gaat het altijd om in die wereld.
pi_20948798
Goed dat ze de mensen terug roepen.. Elk merk heeft wel z'n probleempjes, ook bmw dus
Youp pak die 6 en rijdt HEEL VOORZICHTIG naar de dealer
  vrijdag 30 juli 2004 @ 10:17:08 #7
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_20948825
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 10:15 schreef Alfa_Boy het volgende:
Goed dat ze de mensen terug roepen.. Elk merk heeft wel z'n probleempjes, ook bmw dus
Youp pak die 6 en rijdt HEEL VOORZICHTIG naar de dealer
ken iedereen youp hier ofzo?
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_20948832
uhm z'n 645 topics waren leuk
  vrijdag 30 juli 2004 @ 10:18:13 #9
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_20948838
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_20948984
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 10:15 schreef misteriks het volgende:
bedankt voor de info !
het stikt hier van Fokkers met een bmw v8 / v12 ...
iig 1 ja.. lijkt me genoeg
  vrijdag 30 juli 2004 @ 13:34:32 #12
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_20953153
Potdorie wat een gezeik weer hier.

Er wordt gewoon een autogerelateerd nieuwsbericht gepost hier, en direct zit iedereen de TS af te zeiken en worden er andere automerken genoemd.

Ik had zelf altijd begrepen dat de A in PTA stond voor automobiles, en derhalve dit soort nieuws hier thuishoort en wordt gewaardeerd.

Dat je er op deze manier achter moet komen dat je meest geliefde autofabrikant ook fouten kan maken, omdat het tenslotte ook mensen zijn, moet je maar snel terugkruipen onder de steen waar je vandaan kwam.

Ontopic:

Jammer van die BMW's. Goede actie om ze terug te halen.
A) het is veilig en
B) gratis reclame.

gratis is okay
  vrijdag 30 juli 2004 @ 14:18:52 #13
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_20954227
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 13:34 schreef Tjabbo het volgende:
Potdorie wat een gezeik weer hier.

Ontopic:

Jammer van die BMW's. Goede actie om ze terug te halen.
A) het is veilig en
B) gratis reclame.

gratis is okay
naja... reclame? goed, negatieve publiciteit is beter dan geen publiciteit... maar reclame schijnt ook als eigenschap te hebben dat het goed is voor je imago... en da's dit nét niet
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_20954285
Ach door al die techniek/electronica is het logisch dat er weleens wat fout gaat. Wie niet waagt wie niet wint.

BMW
Freude am Fahren
pi_20954733
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 09:52 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

wat een uiterst domme reactie.

punt 1: ik heb geen Toyota
punt 2: zoals je kan zien is dit informatief voor mensen met een BMW zoals b.v. Joup (zijn vader)
punt 3: het gaat hier om het NIET meer rijden in deze auto's vanwege de veiligheid, hoe meer mensen dat weten hoe beter..
punt 4: weet ik precies welke storingen Toyota's gehad hebben vanaf 1988 in NL
Tommy punt twee en drie slaat natuurlijk nergens op! tenminste als je je eigen antwoord leest:
quote:
De fabrikant heeft inmiddels alle klanten persoonlijk benaderd en de situatie uitgelegd
  vrijdag 30 juli 2004 @ 15:12:50 #16
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_20955543
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 14:40 schreef more het volgende:

[..]

Tommy punt twee en drie slaat natuurlijk nergens op! tenminste als je je eigen antwoord leest:
[..]
Feit blijft dat hij het postte omdat het nieuws is en een reden om direct persoonlijk te worden zie ik dan ook niet.
pi_20956851
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 15:12 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Feit blijft dat hij het postte omdat het nieuws is en een reden om direct persoonlijk te worden zie ik dan ook niet.
Niks persoonlijk, omdat BMW alle betrokken rijders persoonlijk benaderd heeft, is het krom dat tommy dit als reden aanvoert.

Of om het simpel te zeggen: Waarom moet Tommy eventuele BMW rijders waarschuwen, als BMW dit zelf al gedaan heeft?

De overige punten heeft hij natuurlijk wel gelijk.

[ Bericht 8% gewijzigd door more op 30-07-2004 16:26:58 ]
pi_20957892
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 16:13 schreef more het volgende:

[..]

Niks persoonlijk, omdat BMW alle betrokken rijders persoonlijk benaderd heeft, is het krom dat tommy dit als reden aanvoert.

Of om het simpel te zeggen: Waarom moet Tommy eventuele BMW rijders waarschuwen, als BMW dit zelf al gedaan heeft?

De overige punten heeft hij natuurlijk wel gelijk.
klopt.
ik heb dat over het hoofd gezien

maar stel je voor dat de vader van Youp b.v. gebeld is door BMW over het probleem en Youp dat niet heeft verteld, Youp komt uit school gaat ff een rondje gummen en BOEM 6-serie total loss..
pi_20958467
Alle fabrikanten hebben geregeld recalls Toyota had er deze week ook nog één: 7/26/2004 - Toyota Recall
Toyota is recalling more than 128-thousand Camry sedans because the side air bags may not inflate properly. The recall involves Camry sedans from the 2002-2004 model years. It also includes Camry sedans that have optional side air bags. The defect has not been blamed for any deaths or injuries. Toyota said improper assembly caused some bags to become twisted. If that happens, not enough gas will be released to inflate the air bag in a crash. Dealers will inspect the air bags for free and replace them if necessary. The company will begin notifying customers next month.

Bron: http://www.wtol.com/Global/story.asp?S=2091528
pi_20958925
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 17:29 schreef more het volgende:
Alle fabrikanten hebben geregeld recalls Toyota had er deze week ook nog één: 7/26/2004 - Toyota Recall
Toyota is recalling more than 128-thousand Camry sedans because the side air bags may not inflate properly. The recall involves Camry sedans from the 2002-2004 model years. It also includes Camry sedans that have optional side air bags. The defect has not been blamed for any deaths or injuries. Toyota said improper assembly caused some bags to become twisted. If that happens, not enough gas will be released to inflate the air bag in a crash. Dealers will inspect the air bags for free and replace them if necessary. The company will begin notifying customers next month.

Bron: http://www.wtol.com/Global/story.asp?S=2091528
dat is allemaal leuk en aardig
maar punt 1 ( ) gaat het in dit topic over BMW en niet over Toyota.
punt 2: gaat dit om amerikaanse Camry's die niet eens geleverd worden in NL
punt 3: heb ik nooit gezegd dat Toyota's geen recall's heeft.
punt 4: zijn tot nu toe alle recalls in NL niet nodig geweest: d.w.z. geen 1 van de teruggeroepen auto's had daadwerkelijk een defect.

punt 5: dan zie je maar weer wat er gebeurt als je auto's in amerika gaat maken
pi_20960991
alle reacties die niets met het topic te maken hadden zijn verwijderd........
verder ontopic posten of helemaal niet
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  vrijdag 30 juli 2004 @ 20:22:43 #22
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_20961679
Maarre, voordat mensen gaan zeiken dat BMW mensen brieven heeft gestuurd, die mensen zijn misschien wel op vakantie adres en lezen dan dit topic? terwijl de brief thuis ligt?
Of snappen sommigen dat hier niet>
pi_20962308
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 20:22 schreef speedfreakssj het volgende:
Maarre, voordat mensen gaan zeiken dat BMW mensen brieven heeft gestuurd, die mensen zijn misschien wel op vakantie adres en lezen dan dit topic? terwijl de brief thuis ligt?
Of snappen sommigen dat hier niet>
pi_20970841
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 09:36 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

oppassen dus
Als je deze
quote:
oppassen dus
had weggelaten dan hadden sommige denk ik niet zo fel gereageerd.
Zeker omdat het nog met geen één betrokken BMW echt mis is gegaan.
En dat kan ook niet:
quote:
The cause of the potential engine stalling is defective hardware in the engine control unit. Should a vehicle stall, the driver will lose power steering assistance and power braking assistance as well. The vehicle may still be steered and braked but it will require much more effort.

Bron: Bayerische Motoren Werke AG

[ Bericht 12% gewijzigd door more op 31-07-2004 10:30:04 ]
pi_20975183
klopt ja bij de onze is dat al vervangen de auto was mooi gepoetst we kregen een duur bloemboequet er bij en we hebben een aantal leenauto's gehad zoals een nieuwe 325 met M interieur een e46 1e model 320 coupe en een 530D maar gelukkig is nu onze trouwe 6 terug
Hopeloos benzine verslaafd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')