bron: autotelegraaf.nlquote:BMW roept wereldwijd zo'n 4.000 klanten, waarvan enkele tientallen in Nederland, op niet meer te rijden met hun splinternieuwe 5-, 6-, 7-serie of X5 voorzien van een V8- of V12-motor. De fabrikant heeft tezamen met een toeleverancier ontdekt dat de Digitale Motor Elektronica-unit (DME) een fout in de hardware bevat.
Daardoor kan de regeleenheid de motor uitschakelen en zaken als rem- en stuurbekrachting uitvallen. Het gaat om auto's die tussen 13 mei en 12 juli 2004 zijn vervaardigd.
De fabrikant heeft inmiddels alle klanten persoonlijk benaderd en de situatie uitgelegd. Met het advies om niet meer verder te rijden met de kostbare BMW wil de fabrikant voorkomen dat er in het verkeer uiterst gevaarlijke situaties ontstaan. Vooralsnog hebben zich geen ongelukken voorgedaan en dat wil BMW graag zo houden.
wat een uiterst domme reactie.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 09:42 schreef operator82 het volgende:
Dus?
Ieder merk heeft wel plotselinge gebreken, ook JOUW toyota.
Het gaat dus echt niet om de veiligheid maar om de extra schade en in het nieuws komen van het merk BMW. De veiligheid is maar een excuus. Niet alles geloven wat er gezegt geschreven word.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 09:52 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
punt 5: vind ik BMW eenmerk en zou ik dit merk niet afzeiken door een terugroepactie wat de veiligheid ten goede brengt.
wat lul jij nou weerquote:Op vrijdag 30 juli 2004 09:58 schreef MUZZ het volgende:
[..]
Het gaat dus echt niet om de veiligheid maar om de extra schade en in het nieuws komen van het merk BMW. De veiligheid is maar een excuus. Niet alles geloven wat er gezegt geschreven word.
ken iedereen youp hier ofzo?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 10:15 schreef Alfa_Boy het volgende:
Goed dat ze de mensen terug roepen.. Elk merk heeft wel z'n probleempjes, ook bmw dus
Youp pak die 6 en rijdt HEEL VOORZICHTIG naar de dealer
iig 1 ja.. lijkt me genoegquote:Op vrijdag 30 juli 2004 10:15 schreef misteriks het volgende:
bedankt voor de info !
het stikt hier van Fokkers met een bmw v8 / v12 ...
naja... reclame? goed, negatieve publiciteit is beter dan geen publiciteit... maar reclame schijnt ook als eigenschap te hebben dat het goed is voor je imago... en da's dit nét nietquote:Op vrijdag 30 juli 2004 13:34 schreef Tjabbo het volgende:
Potdorie wat een gezeik weer hier.
Ontopic:
Jammer van die BMW's. Goede actie om ze terug te halen.
A) het is veilig en
B) gratis reclame.
gratis is okay
Tommy punt twee en drie slaat natuurlijk nergens op! tenminste als je je eigen antwoord leest:quote:Op vrijdag 30 juli 2004 09:52 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
wat een uiterst domme reactie.
punt 1: ik heb geen Toyota
punt 2: zoals je kan zien is dit informatief voor mensen met een BMW zoals b.v. Joup (zijn vader)
punt 3: het gaat hier om het NIET meer rijden in deze auto's vanwege de veiligheid, hoe meer mensen dat weten hoe beter..
punt 4: weet ik precies welke storingen Toyota's gehad hebben vanaf 1988 in NL
punt 5: vind ik BMW eenmerk en zou ik dit merk niet afzeiken door een terugroepactie wat de veiligheid ten goede brengt.
quote:De fabrikant heeft inmiddels alle klanten persoonlijk benaderd en de situatie uitgelegd
Feit blijft dat hij het postte omdat het nieuws is en een reden om direct persoonlijk te worden zie ik dan ook niet.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 14:40 schreef more het volgende:
[..]
Tommy punt twee en drie slaat natuurlijk nergens op! tenminste als je je eigen antwoord leest:
[..]
Niks persoonlijk, omdat BMW alle betrokken rijders persoonlijk benaderd heeft, is het krom dat tommy dit als reden aanvoert.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:12 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Feit blijft dat hij het postte omdat het nieuws is en een reden om direct persoonlijk te worden zie ik dan ook niet.
klopt.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 16:13 schreef more het volgende:
[..]
Niks persoonlijk, omdat BMW alle betrokken rijders persoonlijk benaderd heeft, is het krom dat tommy dit als reden aanvoert.
Of om het simpel te zeggen: Waarom moet Tommy eventuele BMW rijders waarschuwen, als BMW dit zelf al gedaan heeft?
De overige punten heeft hij natuurlijk wel gelijk.
dat is allemaal leuk en aardigquote:Op vrijdag 30 juli 2004 17:29 schreef more het volgende:
Alle fabrikanten hebben geregeld recalls Toyota had er deze week ook nog één: 7/26/2004 - Toyota Recall
Toyota is recalling more than 128-thousand Camry sedans because the side air bags may not inflate properly. The recall involves Camry sedans from the 2002-2004 model years. It also includes Camry sedans that have optional side air bags. The defect has not been blamed for any deaths or injuries. Toyota said improper assembly caused some bags to become twisted. If that happens, not enough gas will be released to inflate the air bag in a crash. Dealers will inspect the air bags for free and replace them if necessary. The company will begin notifying customers next month.
Bron: http://www.wtol.com/Global/story.asp?S=2091528
quote:Op vrijdag 30 juli 2004 20:22 schreef speedfreakssj het volgende:
Maarre, voordat mensen gaan zeiken dat BMW mensen brieven heeft gestuurd, die mensen zijn misschien wel op vakantie adres en lezen dan dit topic? terwijl de brief thuis ligt?
Of snappen sommigen dat hier niet>
Als je dezequote:Op vrijdag 30 juli 2004 09:36 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
oppassen dus
had weggelaten dan hadden sommige denk ik niet zo fel gereageerd.quote:oppassen dus![]()
quote:The cause of the potential engine stalling is defective hardware in the engine control unit. Should a vehicle stall, the driver will lose power steering assistance and power braking assistance as well. The vehicle may still be steered and braked but it will require much more effort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |