Wat hebben zelfbeeld en doelstellingen met elkaar te maken?quote:Tranceptor schreef het volgende
In principe is er niets mis mee, je moet enkel je zelfbeeld niet daaraan ontlenen. Ik ontleen mijn zelfbeeld aan haalbare doelstellingen en volle overtuiging in wat ik doe.
Misschien dat ik deze vraag wel voor jou (deels) kan beantwoorden. Je bent inderdaad wie je bent en mensen zouden je als dusdanig moeten accepteren. Alles goed en wel... maar wat als je er zelf niet helemaal tevreden mee bent? Je kunt niet van de ene op de andere dag helemaal veranderen, dat is een geleidelijk proces. Soms is het niet eens duidelijk waarmee je niet tevreden bent, daar gaat al een tijd overheen. En zelfs dan moet je de wil hebben om er iets mee te doen.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 09:26 schreef Jumparound het volgende:
Deel 12 alweer :')
[..]
Wat hebben zelfbeeld en doelstellingen met elkaar te maken?
Je kan nog zo goed over jezelf denken....
Maar is dat niet onwijs vermoeiend? Waarom zou je bewust doelstellingen voor je zelfbeeld stellen? Je bent wie je bent en niets gaat dat veranderen... so why bother?
Nah, ik zit er niet meer mee hoorquote:Op vrijdag 30 juli 2004 09:51 schreef Zenchi het volgende:
sja, je moet gewoon jezelf bezig houden, jezelf ergens in gooien zodat je je gedachten verzet... als je dat een lange tijd doet dan verwerk je het vanzelf wel..
je kunt natuurlijk ook de hele tijd er over na gaan denken en er topics over openen maar zo blijf je ermee bezig...
klopt, maar ik denk dat het mn eigen instelling isquote:Op vrijdag 30 juli 2004 09:37 schreef Blinky het volgende:
[..]
Misschien dat ik deze vraag wel voor jou (deels) kan beantwoorden. Je bent inderdaad wie je bent en mensen zouden je als dusdanig moeten accepteren. Alles goed en wel... maar wat als je er zelf niet helemaal tevreden mee bent? Je kunt niet van de ene op de andere dag helemaal veranderen, dat is een geleidelijk proces. Soms is het niet eens duidelijk waarmee je niet tevreden bent, daar gaat al een tijd overheen. En zelfs dan moet je de wil hebben om er iets mee te doen.
Momenteel zit ik in een gigantische dip en denk ook : why bother, het maakt toch allemaal niet uit, maar ik weet ook dat dit misschien 2 weken, 3 weken of een maand kan duren, maar dat er op een gegeven moment gaat komen dat ik kwaad op mezelf word, en weer mijn best ga doen om mijn zelfbeeld bij te stellen end daar actief iets mee te gaan doen. Dit is voor mij even een overbruggingsperiode waarin ik zo min mogelijk mensen wil zien of spreken. En van het besef dat ik er weer iets aan moet doen, daarvan word ik sterker. En uiteindelijk groei ik in mijn persoonlijkheid en krijg ik een positiever zelfbeeld als ik bereik wat ik wil.
Aan het eind van deeltje 11 heb ik een vragenlijstje gemaakt. Als zoveel mogelijk mensen hierop antwoorden, kunnen anderen daar misschien voor hen bruikbare tips uithalen en daar ' de kunst' ervan uit halen...quote:Op vrijdag 30 juli 2004 10:07 schreef Zenchi het volgende:
tuurlijk.
maar ik probeerde de "kunst" uit te leggen
Voor jou is het inmiddels 1 jaar geleden, voor mij 4 maanden en mijn gevoelens zijn precies hetzelfde. Stemmingswisselingen, de ene dag niks aan de hand, de volgende klote.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 16:56 schreef Blinky het volgende:
Een lap tekst die aan mezelf doet denken.
Dat is moeilijk te zeggen. Ik vond een paar maanden ook erg lang duren, maar nu ik terugkijk heb ik aan dat jaar net genoeg gehad. Toen ik er middenin zat, vertelden mensen dat het vanzelf weer zou komen, maar dat wilde ik niet geloven en ik had er ook helemaal niets aan op dat moment. Maar op een dag merk je dat je niet constant eraan gedacht hebt. Een tijdje later merk je dat je er een paar uur niet aan gedacht hebt, weer een tijd later vergeet je het een (halve) dag, ga zo maar door. Wat voor mij heel erg heeft geholpen is afleiding. En relativeren. Je bent niet afgegaan, je bent niet minder geworden. Sommige dingen lopen niet zoals je wilt. Het enige wat je ermee kunt doen is ermee leven anders maak je het jezelf lastig. Zij is niet meer belangrijk voor je. Je hebt er niets aan om je er druk over zitten te maken. Een vriend kwam onlangs met een doordenkertje:quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 17:30 schreef alkaholic63 het volgende:
[..]
Voor jou is het inmiddels 1 jaar geleden, voor mij 4 maanden en mijn gevoelens zijn precies hetzelfde. Stemmingswisselingen, de ene dag niks aan de hand, de volgende klote.
Ik heb een relatie van 5 jaar gehad en er zijn zoveel dingen die je hoort en ziet, die je aan haar doet denken. Waardoor de relaties van andere dus ook gaan opvallen zoals je al aangeeft. Heb ook one-night-stands gehad en heb zelfs 1 keer meegemaakt dat ik dacht :"Hee dat deed ik bij mijn ex ook zo "
En inderdaad helemaal gelukkig met mezelf en de situatie??? Nope not really en dan helemaal de gedachten dat ze na 2 weken al bij een ander zat en het helemaal top heeft. bij hem ingetrokken, nieuwe leuke baan etc. Terwijl ik het er best moeilijk mee heb.
Tijd heelt de wonden wel, maar wanneer?
Ik neem aan dat er over bovenstaande ergernissen over gepraat is?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 18:04 schreef Stevie_ het volgende:
ik heb sinds vanmiddag een tussenstop met me vriendin na 2 jaar en 2 maanden...
veel ruzie afgelopen tijd om zelfs kleine dingen, en ben gister met een buurmeisje ergens wezen zonnen bij een meertje...en dat was de druppel...veel ruzie gehad omdat zij alles wel accepteert van jongens die haar cool vinden, en ik ga even een dagje geheel onverwacht met buurmeid iets doen...en dat vond ze fout...
Ze hoopt dat we over een tijdje (maand ofzo) weer met een frisse start kunne beginnen...
Ik zal haar alleen vaak tegenkomen, aangezien ze 200 meter van me vandaan woont...
kutsituatie...
Ja, er is over gesproken ja...allemaal vrij felle & niet leuke discussie (noem het gerust ruzie's) de uitkomsten waren meestal niet zeer redelijk, maar viel net mee te leven...quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 18:12 schreef Blinky het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er over bovenstaande ergernissen over gepraat is?
Inderdaad afleiding ga je inderdaad zoeken, het is in die 4 maanden bijna niet voorgekomen dat ik alleen thuis zat. of ik zat bij vrienden of op de fitnesse of op stap noem maar op, mar is dat geen vlucht gedrag dan? Het is toch ook niet goed dat je het moeilijk vind om alleen thuis te zijn. En er zijn zoveel dingen die mij doen terug denken naar vroeger en dat moet ik zien kwijt te raken, niet meer naar het verleden kijken.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 18:09 schreef Blinky het volgende:
[..]
Dat is moeilijk te zeggen. Ik vond een paar maanden ook erg lang duren, maar nu ik terugkijk heb ik aan dat jaar net genoeg gehad. Toen ik er middenin zat, vertelden mensen dat het vanzelf weer zou komen, maar dat wilde ik niet geloven en ik had er ook helemaal niets aan op dat moment. Maar op een dag merk je dat je niet constant eraan gedacht hebt. Een tijdje later merk je dat je er een paar uur niet aan gedacht hebt, weer een tijd later vergeet je het een (halve) dag, ga zo maar door. Wat voor mij heel erg heeft geholpen is afleiding. En relativeren. Je bent niet afgegaan, je bent niet minder geworden. Sommige dingen lopen niet zoals je wilt. Het enige wat je ermee kunt doen is ermee leven anders maak je het jezelf lastig. Zij is niet meer belangrijk voor je. Je hebt er niets aan om je er druk over zitten te maken. Een vriend kwam onlangs met een doordenkertje:
Nukkig worden is geen remedie, positief denken wel.
Wat je voelt straal je uit. Onthoud dat goed.
Sterkte ermee.
Probeer daarom ook thuis te zijn.. jezelf te vermaken. Huur een paar films desnoods, haal een leuk boek van de bieb in huis... verwen jezelf met boodschappen... maak het gezellig. Misschien 's avonds met waxinelichtjes/kaars... dat heb je wel verdient!quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 22:05 schreef alkaholic63 het volgende:
[..]
Inderdaad afleiding ga je inderdaad zoeken, het is in die 4 maanden bijna niet voorgekomen dat ik alleen thuis zat. of ik zat bij vrienden of op de fitnesse of op stap noem maar op, mar is dat geen vlucht gedrag dan? Het is toch ook niet goed dat je het moeilijk vind om alleen thuis te zijn.
Nee, je moet het niet zien kwijt te raken, je moet het een plaats geven. Laat het verleden rusten. Je kunt er niets meer aan veranderen. Dingen zijn gegaan zoals ze zijn gegaan.quote:En er zijn zoveel dingen die mij doen terug denken naar vroeger en dat moet ik zien kwijt te raken, niet meer naar het verleden kijken.
Je mist ook iets in je leven. Het is al goed dat je je dat 'mag' beseffen van jezelf. Want dat betekent ook dat je het accepteert. Dat is een belangrijke stap in je verwerkingsproces. En je weet ook waar het aan ligt. Je vrienden kunnen het niet opvullen, die leegte kan alleen JIJ opvullen. Maar daar gaat (gaat ie weer) tijd overheen.quote:Het is moeilijk te bedenken, maar voor haar was ik ook gelukkig. Heb nu echter het gevoel dat ik iets mis in mijn levenMaar dat komt natuurlijk omdat je 5 jaar lang alles met z'n 2e doet. En ondanks dat je vrienden er altijd zijn, mis je toch iets dat zij niet kunnen opvullen.
Je staat er in elk geval weer een beetje open voor. Dat isquote:En het doordenkertje is inderdaad waar. Als je lekker in je vel zit, straal je dat ook uit en dat merk je ook met contacten met bijvoorbeeld stappen.
Ja, dat is inderdaad vaag ja. Misschien moet je het wat rust gunnen en over een tijdje weer me haar praten? Geef haar twee weken... kan zij ook even alles op een rijtje zetten en jij ook.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 20:20 schreef Stevie_ het volgende:
[..]
Ja, er is over gesproken ja...allemaal vrij felle & niet leuke discussie (noem het gerust ruzie's) de uitkomsten waren meestal niet zeer redelijk, maar viel net mee te leven...
Ik vraag me af of dit een goede zet is, zo'n pauze...zeker met de verleidingen van andere in deze momenteel zwoele zomer...
kwam haar net tegen...begroeting is niet aan de pas gekomen...
vaaag...
Dat is iets waar je niets aan hebt Stevie. Het is veel beter om een bepaalde afstand te houden dan om jezelf op te dringen (want dat doe je nu... ze heeft er geen zin meer in en zet zelfs haar mobiel uit). Als je te ver gaat (en daar ben je hard naar op weg als ik het zo lees) zal ze jouw naam, of elke keer dat haar piepje van sms gaat, negatief met jou in verbinding houden en dat komt helemaal niets ten goede, dus waak daar voor!quote:Op woensdag 4 augustus 2004 10:03 schreef Stevie_ het volgende:
Ik heb haar vanacht dood zitten sms'en...ik heb haast niet geslapen...ik wil niet zonder haar...
Ze heeft alleen haar mobiel uit...
Ik wordt serieus gek...
2 weken? dat is mij veelste lang...
Ik ken je gevoelens, mijn ex had 1 week de bedenktijd nodig en dat zei ze op zondag.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 10:03 schreef Stevie_ het volgende:
Ik heb haar vanacht dood zitten sms'en...ik heb haast niet geslapen...ik wil niet zonder haar...
Ze heeft alleen haar mobiel uit...
Ik wordt serieus gek...
2 weken? dat is mij veelste lang...
Jep en ik ben bang dat ik in die fase zit op dit momentquote:Op woensdag 4 augustus 2004 01:51 schreef Blinky het volgende:
[..]
Probeer daarom ook thuis te zijn.. jezelf te vermaken. Huur een paar films desnoods, haal een leuk boek van de bieb in huis... verwen jezelf met boodschappen... maak het gezellig. Misschien 's avonds met waxinelichtjes/kaars... dat heb je wel verdient!
[..]
Dat moet ik zeker eens gaan proberen.
Nee, je moet het niet zien kwijt te raken, je moet het een plaats geven. Laat het verleden rusten. Je kunt er niets meer aan veranderen. Dingen zijn gegaan zoals ze zijn gegaan.
[..]
Het is op dit moment heel moeilijk (en dat zal je zelf ook wel hebben ervaren) om iets een plaats te geven wat pijn in je hart veroorzaakt. Ze heeft jaren terug mijn hart gestolen en nou hoop ik dat ze die binnenkort eens teruggeeft, zodat iemand anders hem kan stelen.
Je mist ook iets in je leven. Het is al goed dat je je dat 'mag' beseffen van jezelf. Want dat betekent ook dat je het accepteert. Dat is een belangrijke stap in je verwerkingsproces. En je weet ook waar het aan ligt. Je vrienden kunnen het niet opvullen, die leegte kan alleen JIJ opvullen. Maar daar gaat (gaat ie weer) tijd overheen.
[..]
Wat ben jij toch wijs...........
Je staat er in elk geval weer een beetje open voor. Dat is! Maar probeer niet een vervangster te zoeken voor je ex. Behalve voor haar is het voor jou ook niet leuk als je je zou beseffen dat je niet voor iemand gaat, maar voor het hebben van een relatie
Ik wil je graag helpen, maar je moet zelf gaan beslissen wat jij wil en weet je wat hij wil?quote:Op woensdag 4 augustus 2004 11:39 schreef Alsgeenander het volgende:
Ik heb vorige week dinsdag mn ex weer gezien sinds een paar maanden, hij woont niet om de hoek maar we spreken wel eens in de zoveel tijd af omdat hij nog wel belangrijk voor me is en andersom.
We hebben 2 maanden 'officieel' wat gehad, maar ruim een half jaar een knipperlicht relatie gehad. Dat was zo slopend en ingewikkeld (hij is een stuk ouder o.a) dat het niet vol te houden was..
Maargoed, dinsdag is er wel weer wat gebeurd tussen ons, gezoend en bijna met elkaar in bed beland. Dat was zó lang geleden en zó lekker fijn en vertrouwd.
Heeft heel wat gevoelens naar boven gebracht bij mij, en ik mis hem weer verschrikkelijk.
Gisteravond in een rare bui heb ik hem gesmst en gezegt dat ik hem mis.. nog geen reactie terug. Aan de ene kant wil ik niets liever dan hem terug, maar aan de andere kant weet ik dat het niet werkt tussen ons..
Wordt hier helemaal gek van, hij blijft een zwakke plek voor me en ik weet niet meer wat te doen..
Help?![]()
Dat gaat vanzelf over. Het is in principe denk ik niet erg om te vergelijken, maar iedereen heeft zijn eigen ding en probeer daar de charme van in te zien, dan kom je ook al een heel eind.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 11:32 schreef alkaholic63 het volgende:
Jep en ik ben bang dat ik in die fase zit op dit moment. En het ergste is nog dat ik iedereen ga vergelijken met mijn ex en niemand voldoet haha erg he!
Ik heb heel veel geleerd in het jaar, over mezelf, over anderen en over het leven op zich. Mijn naiviteit ben ik kwijt en dat geeft me een zeker gevoel. De beste les die ik heb geleerd is dat ik het zelf kan (ook al gaat het niet altijd even vlekkenloos), maar het is een prima gevoel om te weten dat er altijd iemand is die je door- en door kent en die er altijd voor je is: jijzelf.quote:Je bent nu een jaar verder en hoe voel je je nu? Heb je het een plaats kunnen geven? Voel je je nog weleens eenzaam? ben je opzoek naar een relatie of bevalt het vrijgezellenleven?
Beste alkaholic63 en alsgeenander,quote:Op woensdag 4 augustus 2004 11:47 schreef alkaholic63 het volgende:
[..]
Ik wil je graag helpen, maar je moet zelf gaan beslissen wat jij wil en weet je wat hij wil?
Als ik kijk naar mezelf...... Mijn ex heeft me heel wat geflikt en toch zou ik diep van binnen weer iets met haar willen (ook al lukt dat niet meer want na 2 weken was ze al bij een ander ingetrokken). Heb sindsdien ook nog geen contact met haar opgenomen terwijl zij dat wel bij mij probeert.
Ik denk als je jezelf geen pijn wil doen, moet weten wat zijn gevoelens nog zijn voor jou.
Ik ben net bij haar geweest...van 10.45 tot 12.45...quote:Op woensdag 4 augustus 2004 11:04 schreef Blinky het volgende:
[..]
Dat is iets waar je niets aan hebt Stevie. Het is veel beter om een bepaalde afstand te houden dan om jezelf op te dringen (want dat doe je nu... ze heeft er geen zin meer in en zet zelfs haar mobiel uit). Als je te ver gaat (en daar ben je hard naar op weg als ik het zo lees) zal ze jouw naam, of elke keer dat haar piepje van sms gaat, negatief met jou in verbinding houden en dat komt helemaal niets ten goede, dus waak daar voor!
Hoe wil je in haar geheugen staan: als iemand die vreselijk irritant is en (in haar ogen wellicht) een beetje zielig zit te doen of iemand die haar de ruimte geeft tot nadenken en open staat voor discussie. En het allermooiste is als het initiatief van haar afkomt... geloof me.
Vraag of je beste vriend langs komt... praat daar mee, je ouders desnoods. Ik weet dat het inmogelijk is het 'even' te vergeten, maar probeer er wel op een goede manier mee om te gaan. Denk aan jezelf. In jouw leven ben jij de belangrijkste persoon.
Oké... dat is gebeurd. Ze weet hoe je erover denkt. Nu jij weet dat zij het weet, zou je het even los moeten laten. Je kunt nu niets meer doen op dit moment want anders zit je in de irriteer-gevaren-zone. Laat het even los...quote:Op woensdag 4 augustus 2004 12:49 schreef Stevie_ het volgende:
Ik ben net bij haar geweest...van 10.45 tot 12.45...
Ik heb laten weten hoeveel ik voor haar voel, en dat mijn keuze al gemaakt is: ik wil haar niet kwijt.
Als iemand het uitmaakt, is daar als het goed is over nagedacht tijdens de relatie. Het wordt immers niet zomaar uitgemaakt. Zij heeft een stap doorlopen waar jij nog midden in zit. Daarbij is het haar keus geweest, wat ook enorm scheelt. Dat maakt het, dat zij ondertuusen alweer een beetje kan gaan genieten, terwijl jij zo ongeveer nog met je hart op straat ligt. Ook hierbij geldt: laat het los. Je kunt er niets aan doen. Zelfs als je haar zou achtervolgen, zou stalken of iets dergelijks, doe je jezelf alleen maar pijn. En dat is nergens voor nodig. Probeer het een beetje te relativeren.quote:Zij kan er niet veel mee, ze wil een pauze van een duur die ze nog niet weet, maar een week vind ze tekort. Vanavond gaat ze naar een schuimparty met een vriendin en zaterdag gaat ze weer uit, en vervolgens met een groepje de nacht door brengen in een tentje...
Strikt gesproken kan ze doen wat ze wil... ze heeft geen relatie. Hard en confronterend maar waar...quote:Ik vertrouw gewoon niet 100% met wat ze van plan is...
dat is aan haar om dat uit te vogelen. Jij kunt hooguit voor jezelf vast bedenken hoe JIJ het zou willen (ALS) en OF je het nog zou willen. Maar in mijn ogen doe je er beter aan om het af te wachten en ook kritisch naar jezelf te kijken.quote:Ze wil zo niet verder, omdat het niet kan...ik snap gewoon niet hoe ze denkt dat het over een maandje wel zou kunnen...
Ik denk dat dat een goede instelling is. Het is in elk geval een voorlopige stop.quote:Ik beschouw deze 'pauze' niet als een pauze...meer als een stop....
Dat is inderdaad ongelooflijk lullig. Maar trek je lering uit wat hij gedaan heeft. Zorg dat je niet zo wanhopig als hij wordt. Niemand is het waard om op die manier aan je einde te komen.quote:Damn, wat is dit ongeloofelijk kut...precies (echt precies) een jaar geleden huilde ik voor het laatst omdat een goede vriend zich had opgehangen wegens relatieproblemen... 3 augustus is voor mij nu een zwarte dag in me leven....ene keer hangt een goede vriend zich op, deze keer maakt me vriendin het 'uit'....
Opgehangen door relatieproblemenquote:Op woensdag 4 augustus 2004 12:49 schreef Stevie_ het volgende:
[..]
Ik ben net bij haar geweest...van 10.45 tot 12.45...
Ik heb laten weten hoeveel ik voor haar voel, en dat mijn keuze al gemaakt is: ik wil haar niet kwijt.
Zij kan er niet veel mee, ze wil een pauze van een duur die ze nog niet weet, maar een week vind ze tekort. Vanavond gaat ze naar een schuimparty met een vriendin en zaterdag gaat ze weer uit, en vervolgens met een groepje de nacht door brengen in een tentje...
Ik vertrouw gewoon niet 100% met wat ze van plan is...
Ze wil zo niet verder, omdat het niet kan...ik snap gewoon niet hoe ze denkt dat het over een maandje wel zou kunnen...
Ik beschouw deze 'pauze' niet als een pauze...meer als een stop....
Maar ik zal haar de tijd geven, want jij hebt erg gelijkBedankt
![]()
Damn, wat is dit ongeloofelijk kut...precies (echt precies) een jaar geleden huilde ik voor het laatst omdat een goede vriend zich had opgehangen wegens relatieproblemen... 3 augustus is voor mij nu een zwarte dag in me leven....ene keer hangt een goede vriend zich op, deze keer maakt me vriendin het 'uit'....
![]()
![]()
Dat is hetgeen, waar ik enorm bang voor ben. Dat ze even dingen wilt inhalen, of stiekem al plannetjes heeft...en het daarna weer goed wil maken...ze is 16, ik 21...ze heeft dingen misgelopen in die tijd (ik ook natuurlijjk) maar ik ben bang dat zij een behoefte heeft...en dat kan ze nu gewoon doen...het kan...gelukkig zei ze vanmorgen vrij overtuigend dat ze daar totaaaaal geen zin in heeft, en er echt niks van moet hebben...maar toch...als ze ineens zo vrolijk is, en er jongens achter haar aan zitten (en dat gebeurd gegarandeerd, want ze moet altijd wel jongens van haar afslaan) ik ben benieuwd hoeveel waarde ze dan nog heeft aan deze 'belofte'. Ik vroeg haar, om de komende tijd in ieder geval rekening met elkaar te houden, en niet gelijk met andere gozers of ik met andere meiden iets ga uitspoken...ze gaf er niet echt een antwoord op, want de vraag alleen al vond ze stom omdat ze zoiets echt niet zou doen...maar toch, ik kreeg er geen antwoord op....quote:Op woensdag 4 augustus 2004 13:21 schreef Blinky het volgende:
Strikt gesproken kan ze doen wat ze wil... ze heeft geen relatie. Hard en confronterend maar waar...
Het is voor jezelf heel belangrijk om je verhaal kwijt te kunnen bij vrienden of desnoods hier op het forum. Voor jou is het een beslissing die je vriendin plots heeft genomen, maar misschien loopt ze er al langer mee. Waardoor er een groot verschil in gevoelens ontstaat tussen jou en haar. Zij is er misschien al zolang meebezig, dat het voor haar makkelijker is om met haar leven door te gaan, terwijl voor jou gevoel net de deur is dichtgegooid waardoor je je vet klote voelt en gaat afvragen hoe ze zo kan doen zoals ze nu doet.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 13:40 schreef Stevie_ het volgende:
[..]
Dat is hetgeen, waar ik enorm bang voor ben. Dat ze even dingen wilt inhalen, of stiekem al plannetjes heeft...en het daarna weer goed wil maken...ze is 16, ik 21...ze heeft dingen misgelopen in die tijd (ik ook natuurlijjk) maar ik ben bang dat zij een behoefte heeft...en dat kan ze nu gewoon doen...het kan...gelukkig zei ze vanmorgen vrij overtuigend dat ze daar totaaaaal geen zin in heeft, en er echt niks van moet hebben...maar toch...als ze ineens zo vrolijk is, en er jongens achter haar aan zitten (en dat gebeurd gegarandeerd, want ze moet altijd wel jongens van haar afslaan) ik ben benieuwd hoeveel waarde ze dan nog heeft aan deze 'belofte'. Ik vroeg haar, om de komende tijd in ieder geval rekening met elkaar te houden, en niet gelijk met andere gozers of ik met andere meiden iets ga uitspoken...ze gaf er niet echt een antwoord op, want de vraag alleen al vond ze stom omdat ze zoiets echt niet zou doen...maar toch, ik kreeg er geen antwoord op....
Ik word gewoon TOTAAL gek! Alles wat op me kamer ligt, doet me denken aan haar...
Boven me bed hang een foto coullage van haar...wat moet ik daarmee doen?
Me vriendin laat alle dingen momenteel hangen zoals het hangt...maar het is zoooo confronteerend...
Ik heb ook nergens zin in,...gister nog afgesproken om morgen uit te gaan, maar wtf, ik ben niet happy en wil maar 1 ding...ik kan echt niet uitgaan...dat maakt het me ook moeilijker, dat me vriendin dat wel gewoon kan...terwijl ze zegt dat ze het er ook heel erg moeilijk mee heeft...
Dit is echt zo vreselijk...het knaagt aan me...ik kan het me niet voorstellen dat ze me nu INEENS totaal niet meer wil...dat ze geen contact wil...ze noemt het een pauze...zij kan zeggen of ze verder wil gaan of niet, en ik zit soortemet maar te wachten...
Dit is wel zo enorm wreed & raar...wereld staat op zijn kop...mijn lieve vriendin, me mooie lieve vriendin wil ineens een tijdje niks meer van me, maar gaat door met hetgeen wat ze anders ook zou doen...ze wil niks van me in die tijd...helemaal niks...ze woont 200 meter verderop, ik kom haar zeker paar keer in de week tegen,....mijn vriendin...die hoogstens zwaait...me 3 uur geleden nog zoende en soms zelfs lachtde wat mij weer hoop geeft...maar nu ik weer thuis zit, word ik totaal paranoia...net een vriend gesmst dat me vriendin een 'pauze' heeft ingelast...ik ben benieuwd wat ik aan hem heb,...momenteel sta ik er erg verbaasd van wat voor steun ik in dit forum krijgEcht super...
Precies, dat is eigenlijk ook wat ik wilde zeggen. (ik beschrijf het alleen veel te uitgebreid).quote:Op woensdag 4 augustus 2004 13:55 schreef alkaholic63 het volgende:
[..]
Het is voor jezelf heel belangrijk om je verhaal kwijt te kunnen bij vrienden of desnoods hier op het forum. Voor jou is het een beslissing die je vriendin plots heeft genomen, maar misschien loopt ze er al langer mee. Waardoor er een groot verschil in gevoelens ontstaat tussen jou en haar. Zij is er misschien al zolang meebezig, dat het voor haar makkelijker is om met haar leven door te gaan, terwijl voor jou gevoel net de deur is dichtgegooid waardoor je je vet klote voelt en gaat afvragen hoe ze zo kan doen zoals ze nu doet.
Lees deze hele reeks eens door, we zijn nu ondertussen bij topic nr 12 van de ' kunst'... begin eens bij 1. Je zult een wereld van herkenning voelen als je de berichten van je voorgangers leest.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 14:05 schreef Stevie_ het volgende:
Ja, maar het is zo vreemd...we zijn net 1,5 week terug van 2 weken vakantie op Vlieland...
Op Vlieland hadden 3 x ruzie gehad om haar omgang met jongens tijdens uitgaan (ze accepteerde naar mijn gevoel teveel van jongens die haar aan het versieren waren). Eind vorige week zei ze dat dat ontzettend stom van haar was en nu pas inziet dat dat niet goed van haar was. Ze zei dat ze door de vakantie meer verliefd op me was geworden, en ze deed echt zo superlief....
Ik denk niet dat je het als fout moet beschouwen. Ik neem aan dat er niets achter je beslissing zat, dat je niet met je buurmeisje daarheen bent gegaan om haar te versieren.quote:nooit bewust geweest dat me vriendin dit als de druppel beschouwde...nooit geweten dat het zo ontzettend fout was....
Zwelgen in zelfmedelijden is even lekker, maar als ermee op. DOE er iets aan. Aan de situatie met haar kun je nu niets veranderen maar wel aan de situatie met jezelf. Als deze gedachten te lang bij je blijven is het niet goed, dus waak ervoor. Klinkt stom, maar probeer blij te zijn met de dingen en die je WEL hebt. Een dak boven je hoofd, eten op de plank... etc. Dat is al heel wat meer dan een groot deel van de bevolking.quote:Normaal zou ik vandaag anders iets met haar doen...maar ik zit nu te janken om me kamer, kanslooso alleen te wezen, en zij vermaakt zich waarschijnljik op & top....ik kan er niet bij, dat die meid, die vorige week nog zij dat ze verliefder was geworden, er nu ineens zo'n dikke vette pauze in wil........ik kan er niet bij.........er niet bij........nu weer 1,5 uur geleden dat ik haar voor het laatst zag....en ik wil haar nu weer in me armen...maar dat kan niet...het kan niet...het is toch raar...
*check*quote:Op woensdag 4 augustus 2004 14:40 schreef Stevie_ het volgende:
En nu huil ik weer....
Je zult zien dat het scheelt, die spullen weg. Het is al een stap in de goede richting.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 14:36 schreef Stevie_ het volgende:
Ok, ga ik doen...die spullen weghalen moet ik inderdaad maar doen...scheelt vast wel iets...
Volg jij een studie psychologie ofzo?Ik haal echt veel steun uit jou reacties
![]()
![]()
![]()
Ps: ik draai nu al vrolijke muziek...en ik voel me eventjes minder kut...hihi
Ik heb trouwens net deel 11 voor een deel doorgelezen...maar het is zoooveeel leesstof, ik begin er nu nog ff niet aanMisschien vanacht voor het slapen gaan
![]()
Goed dat je je het voorneemt om geen contact met haar op te nemen. Probeer je er ook zoveel mogelijk aan te houden. Als je het laat rusten, heb je kans dat ze je heel erg gaat missen en dan komt ze vanzelf terug. Dat is in principe een ideaal-situatie.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 23:51 schreef Stevie_ het volgende:
Net terug van vriendjes...het gaat nu eigenlijk best goed.
Ik ga me vriendin nu flink ontlopen...contact van mijn kant zal ik proberen te vermijden...
Zij is nu volgens mij naar een schuimparty...ik heb rustig aangedaan...niet veel gedronken...
Hoop dat ik goed slaap...niet veel ga piekeren...en hoop eigenlijk dat ik snel wat anders leuks tegenkom...
Het blijft malen, ik weet het. En het zal vaker voorkomen dat je 's nachts wakker wordt en er aan ligt te denken. Het hoort erbij. Als je de gedachten niet kunt wegstoppen, laat ze dan hun beloop gaan, het komt er toch op een bepaalde manier uit (ik probeerde ze uit alle macht te vermijden maar ze kwamen vooral 's nachts terug en dat is niet prettig op zijn zachtst gezegd).quote:Op donderdag 5 augustus 2004 08:36 schreef Stevie_ het volgende:
En ben alweer wakker...kutidee dat me 'vriendin' is wezen feesten...
Moet veranderen? Van wie moet je veranderen?quote:Op donderdag 5 augustus 2004 10:27 schreef Jo79 het volgende:
Ben je NU gelukkig met jezelf?
Met mezelf aardig gelukkig. Ik weet wat ik wel zou moeten veranderen, maar aan de andere kant denk ik: Je neemt me maar zoals ik ben. Of je daar zin in hebt, kom je gauw genoeg achter.....
Dat ga je ook.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 12:06 schreef Stevie_ het volgende:
Volgens mij ga ik echt kapot zo...
alleen bij jou gaat-ie kapot, bij mij nietquote:Op donderdag 5 augustus 2004 12:13 schreef Brighteyes het volgende:
Hihi, Milagro... lekker zo, net na elkaar...
[cliffhanger]Wie krijgt er gelijk.... U ziet het in de volgende aflevering van...quote:Op donderdag 5 augustus 2004 12:17 schreef milagro het volgende:
[..]
alleen bij jou gaat-ie kapot, bij mij niet
quote:Op donderdag 5 augustus 2004 12:32 schreef Stevie_ het volgende:
Pffff...maandje, dan ben ik er over![]()
En je zult dan net zien...dan wil ze me weer terug....
ms juist wel omdat je haar veel tegenkomt, wordt het met iedere keer makkelijker.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 12:35 schreef Stevie_ het volgende:
grapje
neej, ik ga me lang kut voelen...ik ga haar ook veel tegenkomen...zal er wel niet makkelijker op worden...
Ja, die ben ik ja! Goed gezien!quote:Op donderdag 5 augustus 2004 17:37 schreef tekkno het volgende:
Hey. ben jij niet die kerel van de broertjes? :-)
Ze vallen me nu wel stiekem ietsje meer op...kleeeeein onschuldig beetje maar hoorquote:Op donderdag 5 augustus 2004 12:14 schreef Jumparound het volgende:
(en niet gelijk als een gek naar andere vrouwen kijken, dan voel je je alleen maar schuldig)
Het enige waar je voor op moet passen is dat je naar vrouwen gaat kijken met een "relatie-blik"; "lijkt me dat wat om een relatie mee te hebben", "zou ze wat in me zien" etc. etc. etc. Dat levert over het algemeen alleen maar een hoop frustratie op en verder niets.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 18:08 schreef Stevie_ het volgende:
[..]
Ze vallen me nu wel stiekem ietsje meer op...kleeeeein onschuldig beetje maar hoor
Mag toch wel?
Heb je gelijk in...iets wat ik volgens mij vanmiddag ook aan het doen was (niet met enige bedoelingen ofzo...maar je let er gewoon op....en werd er absoluut niet blij van)quote:Op donderdag 5 augustus 2004 20:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het enige waar je voor op moet passen is dat je naar vrouwen gaat kijken met een "relatie-blik"; "lijkt me dat wat om een relatie mee te hebben", "zou ze wat in me zien" etc. etc. etc. Dat levert over het algemeen alleen maar een hoop frustratie op en verder niets.
* PdeHoog heeft ervaring
Vertel....quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 09:55 schreef ZX9R het volgende:
Zoals het er nu naar uitziet zal ik me de kunst ook eigen moeten maken.
klote.
Dank voor het oor!quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 10:26 schreef Blinky het volgende:
[..]
Vertel....
Blinky klopt ZX9R op de schouder en pakt stoel voor hem.
Ondanks dat je zegt dat je in paniek bent, kom je op mij beheerst over, maar dat kan ik niet door mijn scherm zien...quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 10:38 schreef ZX9R het volgende:
<knip>
We kwamen allebei uit een eigen woning. Ik heb een koopwoning en zei een huurwoning. ze is er bij mij ingetrokken. En we kende en gingen al heel veel met elkaar om voordat we wat met elkaar "kregen". En we zijn niet van de ene in de andere relatie gestapt. Voor mij bijna 2 jaar en voor haar ¾ jaar ongeveer.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 11:27 schreef Blinky het volgende:
Ondanks dat je zegt dat je in paniek bent, kom je op mij beheerst over, maar dat kan ik niet door mijn scherm zien...
Ik weet niet wat jullie achtergrond is... kwamen jullie allebei of een van jullie uit het ouderlijk huis om meteen te gaan samenwonen? Na hoelang zijn jullie gaan samenwonen? Is zij bijvoorbeeld van de ene relatie in de andere gestapt?
Ze is een redelijk onzeker persoon met een paar jeugd "issues". Daarin heb ik haar altijd kunnen steunen en als ze ergens mee zit kan ze nog steeds voor een luisterend oor bij me terrecht.quote:Ok... ze 'mist' iets op persoonlijk vlak. Is ze een onzeker persoon of blaakt ze van zelfvertrouwen?
Ze zegt dat ze niet echt weet wat ze mist. Als ze denkt dat ze er wel achter kan komen met een pauze... waarom vind je dan een pauze bij voorbaat slecht bericht? Er zijn zat mensen die zich juist in die periode beseffen wat ze missen, zowel aan zichzelf als in de relatie. Als ze dat uiteindelijk weet te bewoorden, kan er toch door haar of jullie samen aan gewerkt worden?
Inderdaad hou ik daar rekening mee. Maar ik hoop toch echt vanuit de grond van mijn (pijnlijke) hart dat het goed komt tussen ons. Ik kan haar maar beter loslaten denk ik dan. (hoewel mijn hart vasthouden roept).quote:Ik heb het idee dat je zelf sterk ermee rekening houdt dat het niet meer goed komt. Had je zelf twijfels binnen je relatie, of komt dit toch als donderslag bij heldere hemel? Veel onenigheid gehad?
Ik zou d'r kunnen bellen maar ik vind het toch wel fijn als ik haar onverwacht hier in huis zie rondlopen.quote:Als het moeilijk is voor je dat ze plotseling in huis is om iets op te halen... vraag haar dan om even te bellen van tevoren, zodat je er rekening mee kunt houden. Zo kun je je enigsinds een beetje erop voorbereiden.
Koel reageren is denk ik het beste wat je kunt doen in dit geval. Als je haar huilend in de armen vloog als ze ook maar een voet binnen zet, is dat heel confronterend voor haar. Dus daarmee zit je denk ik al in de goede richting.
geduld is zeker een schone zaak, maar duidelijkheid ook. Ik hoop dat het niet te lang duurt voor je, want zoals je zelf zegt: het vreet aan je ziel
wow... dat is schrikken! Gaat het wel met je?quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 12:48 schreef ZX9R het volgende:
En nu is het echt voorbij.
Ik heb van d'r geeist dat ze zo snel mogelijk d'r spulletjes ophaalt bij mij.
Ze vertelde net namelijk dat ze gisteravond naar bed is geweest met een ex.
Dat is dus wel heel erg klote...quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 12:48 schreef ZX9R het volgende:
En nu is het echt voorbij.
Ik heb van d'r geeist dat ze zo snel mogelijk d'r spulletjes ophaalt bij mij.
Ze vertelde net namelijk dat ze gisteravond naar bed is geweest met een ex.
Nee.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 12:53 schreef Blinky het volgende:
[..]
wow... dat is schrikken! Gaat het wel met je?
Ik heb gezegd, dit weekend.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 12:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat is dus wel heel erg klote...
Ik hoop voor je dat ze idd zsm haar spullen komt halen, want dat ze maar zo in en uit banjert is natuurlijk voor jou niet te doen, dat was het al niet, maar nu al helemaal niet.
Heel veel sterkte de komende tijd. Dit is echt kut...
Doe rustig aan he!quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 12:58 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Nee.
Zo maar ff een stukje uitwaaien op de motor.
(ik neem niet de ZX9R mee want die is te gevaarlijk nu maar mijn oldtimertje)
Wel oppassen! Geen rare dingen doen hoor!quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 12:58 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Nee.
Heel goed. Uitwaaien is altijd wel een goeie hoor!quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 13:12 schreef ZX9R het volgende:
Ikke wel.
Het leven is mij toch nèt iets te dierbaar!
Kijk uit hoor menneke.....quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 12:58 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Nee.
Dat deed ik vorig jaar ook geregeld (lees 2-3-4 x per week): ff lekker met raampjes open (in de zomer dan hequote:Op vrijdag 6 augustus 2004 13:27 schreef alkaholic63 het volgende:
[..]
Kijk uit hoor menneke.....
Niet te hard he
Ik heb ook nog geregeld in de put gezeten en vind niks lekkerder dan even de auto te pakken en gedachten op 0 (wel op het verkeer letten natuurlijk), muziekje aan en lekker even tijd voor jezelf nemen. Maar vooral niet doen als je flink pissed bent, want dan wil de snelheid nog wel eens oplopen.
Goed zo... en volhouden!quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 19:41 schreef Stevie_ het volgende:
Niks gehoord van me vriendin vandaag...
Haar zusje is vandaag jarig, misschien is ze daar wel hele dag zoet mee...
Naja, het contact gaat iig niet van mijn kant komen....
Heb ik dus volgehouden, en kwam nu van haar kant....moet morgen ook van haar kant komen....quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 21:24 schreef Blinky het volgende:
[..]
Goed zo... en volhouden!
Ze heeft het niet voor niets uit gemaakt, dus ik kan me voorstellen dat ze niet staat te springen als jij dan bij 'alles' wat ze doet gaat vragen of je mee mag. Als je al een kans wil hebben dat het goed komt, zou ik maar eventjes wat afstand nemen...quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 02:54 schreef Stevie_ het volgende:
[...]
Ze gaat morgen ook naar Sneekweek...op de fiets...met 4 vriendinnen en 2 jongens (die ik niet ken). Ik ga morgenavond ook naar Sneek, en vroeg of ik mee kon fietsen...want anders moet ik daar in Sneek blijven pitten, en daar heb ik toch minder zin in,....dus als ik iemand heb om mee te fietsen, zou erg fijn zijn. Maar ze twijfelde...ze twijfelde over alles...ik vertel haar telkens hoeveel ik van haar houd, hoe graag ik haar terug wil...maar zij heeft het daar totaal niet over...
Dit gaat niet meer goedkomen, heb ik het idee...ze denkt diep na, maar weet het niet...
Nee, ik persoonlijk denk dat dat niet goed is. Ook omdat jij bij elke gelegenheid haar laat weten dat je haar mist en haar terug wil. Ik ga er maar even vanuit dat ze rust in haar hoofd wil, en zij gaat zich ook niet prettiger voelen als jij elke gelegenheid aan grijpt haar te laten weten hoe rot jij je voelt.quote:En de grote vraag: is dit soort dingen, elkaar elke dag toch nog tegenkomen (een meisje die het niet weet, en een jongen die het wel weet) wel goed? Bedoel, ik schiet er niet veel mee op...krijg allleen maar hoop....ik ben erg blij haar in me armen te hebben....maar, het is allemaal zo makkelijk voor haar...zij heeft het allemaal voor het zeggen....ik wil alles zo graag, en heb er alles voor over.....
Ik denk dus dat ze dat niet wil. Dat jij ook naar Sneek wil is prima, maar ga voor jezelf en niet voor haar. Als zij had gewild dat je met hun mee was gegaan had ze je dat wel gevraagd, zou ik zo denken...quote:Het is zo kutsituatie...gister nog zo blij dat ik haar zo zag en in me armen had...en niet veel later dacht ik: damn man, ze twijfelt toch nog....ik zit mezelf beetje lekker te maken....
Hoe lang gaat dit zo duren...hoe lang mag dit zo duren...
Ik ben volgende week vrijdag 2 weken alleen thuis....wat dan? Komt ze dan ineens wel over de vloer (begreep net van haar dat haar dat wel leuk leek) en dan zeker ook nog in bed belanden.....
Zo raar, morgen wil ze me graag zien, tijdens het uitgaan....maar ze is er dus nog wel met haar vriendinnen...en mee die kant op gaan heeft ze blijkbaar liever niet....Gatverdamme...dat stukje onafhankelijk dat ze vraagt...ik snap het niet helemaal hoor.... ik ga er in principe voor haar heen... maar hoe ik er moet komen & moet gaan...dat moet ik zelf maar weten....lekker makkelijk allemaal hoor....
Tsja, en dat is dus het moeilijkste kringetje waar je in rond draait.quote:En ik denk, dat ik over een week zelfs zo sterk moet zijn, dat ik mezelf van alle onzekerheid moet verlossen, en er zelf een punt achter moet zetten....of toch me vriendin blijven volgen, in de hoop dat het goed gaat komen....? of haar nog meer tijd geven, en als ze er een over 2 weken nog niet uit is, er zelf een punt achter zetten...?
Ah, ok, dat had ik niet begrepen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 11:10 schreef Stevie_ het volgende:
Ok, hier gaat even iets mis...ik ben iets vergeten duidelijk te maken
Me vriendin heeft me 3x gevraagd of ik mee ga naar Sneek...ze neemt haar mobiel mee, zodat ze me kan laten weten waar ze te vinden is, aangezien ik er met ander vervoer heen ga...ik vroeg haar alleen of ik mee kon fietsen...maar dat wil ik al niet eens meer...
Jullie hebben echt supergelijkquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 11:44 schreef Blinky het volgende:
Ik ben erg benieuwd voor je Stevie, maar ik moe Bright Eyes wel gelijk geven. Afstand is zo belangrijk! Hoe afstandelijker je bent, hoe aantrekkelijker het is voor de andere partij om in the picture te komen. Ik wens je veel plezier en laat ons weten hoe het is geweest.
Klinkt goed. Maar euh.. is je gevoel vor haar helemaal weg?quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 18:28 schreef ZX9R het volgende:
Goed nieuws!
We hebben een fantastisch gesprek gehad met elkaar en zijn samen tot de conclusie gekomen dat we samen niet verder kunnen als lovers. Wel als goede vrienden!
Ik hoop dat het zo blijft want ze is me te dierbaar om uit mijn leven te verdwijnen.
Dus...
We hebben ook afgesproken dat we geregeld een biertje gaan doen en elkaar als goede vrienden zullen beschouwen!
Dus.
Goed nieuws.
Ik voel me er iig goed onder.
Komt me wel bekend voor, toen het net uit was leek het wel helemaal niet uit... we wisten het allebei wel, maar we bleven elke dag bellen en lieve smsjes sturen enz. Ik denk, dat het het beste is als je gelijk duidelijk bent tegenover jezelf zodat je geen valse hoop hoeft te hebben op wat dan ook...quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 17:45 schreef Stevie_ het volgende:
Dankjewelhihi
Stond gisteravond een msnvenster open, met wat gebabbel van haar (ik was toen niet thuis)...ik haar dus toen even snel mailen met antwoorden op haar vraagjes...
Kom ik nu thuis, heb ik een superlief mailtje terug...
Snap je toch niet? Het enigste wat tussen ons veranderd is lijkt wel 'elkaar niet zien'.
De smsjes + maitljes zien er behoorlijk liefdvol uit...alleen hecht ik er momenteel toch minder waarde aan...aangezien ze het 'toch nog niet weet'.
Maar vanavond PARTY!
ze is inderdaad dom bezig. heb je haar vandaag nog gesproken?quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:24 schreef Stevie_ het volgende:
tuurlijk ben ik ook jaloers....maar je moest er een bijstaan hoe dat allemaal gaat...
2 vrienden vonden dat het zo ook niet kon...hoe me vriendin doet naar mij & omgaat met andere jongens...
Me vriendin is altijd leuk met jongens...in principe geen enkel probleem als ze dat doet als ik niet in de buurt ben...maar als ik er met me neus bovenop sta....We zijn net 2 weken terug van 2 weken vanantie met zijn twee'tjes...we hebben daar 3x ruzie gehad over haar omgang met jongens...het is alsof ze alles grensenloos leuk vind...ze raken haar aan, zij lacht om alles...kijkt nog blijer...en ik stond er meestal maar wat naar te kijken :S.
Ze vond na de vakantie, dat dat ook fout van haar was...en dat ze dat anders zou doen...
En nu vanacht, doet ze het dus gewoon weer...
En haar reden dus van pauze is nog wel: ik wil geen ruzie meer, wil je niet kwijt...maar weet het niet echt meer...
Als ze geen ruzie wil, en ze weet hoe ik me voel als ik dat zo zie met andere jongens, hoe leuk & happy ze dat allemaal doet...waarom deed ze dat dan gisteravond WEER voor me neus?
Elke keer als ze ff van de dansvloer af kwam, kwam ze naar mij toe...even melden hoe blij ze met me was, even zoenen...
Ineens komt ze terug van de dansvloer met die een gast...ze lachen, veel lol...vriendin kijkt me amper aan....en ze lopen vrolijk weer terug de dansvloer op...terwijl ik er precies tegenover stond met echt wel een hoofd van: damn, dit voelt niet goed...
Ben je toch dom bezig?
Daar ben ik het niet mee eens!quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:58 schreef Frenkie het volgende:
Waarschijnlijk een brief vol verwijten ook.. Maar bedenk goed.. het ligt aan jou.. niet aan haar.
Geen enkel verwijt stond er in stupid...quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:58 schreef Frenkie het volgende:
Waarschijnlijk een brief vol verwijten ook.. Maar bedenk goed.. het ligt aan jou.. niet aan haar.
Sterkte Stevie!! Ik duim voor je!quote:Op zondag 8 augustus 2004 15:35 schreef Stevie_ het volgende:
[..]
Geen enkel verwijt stond er in stupid...
Hoe kan jij oordelen dat het aan mij ligt?
Gesprek gehad, zij wist het allemaal niet...1 grote warboel in haar hoofd. Ze wil niet meer de relatie zoals die was...geen ruzie's...
Ik heb voorgesteld om die pauze niet meer te doen, maar gewoon weer wat beginnen, alleen op een laag pitje. Dus af en toe dingen doen, en alleen leuke dingen...Dus dagje ergens heen, of avondje film kijken...en dat dan 2 x in week ofzo...als we dat allebei geweldig vinden, dan kunnen we eventueel elkaar wat meer gaan zien etc etc etc....proberen het langzaam op te bouwen...
Het is die keuze, en anders kap ik ermee...
Ze denkt er nu over na...voor 18.00 laat ze het me weten...
evenals ikquote:Op zondag 8 augustus 2004 15:37 schreef Blinky het volgende:
[..]
Sterkte Stevie!! Ik duim voor je!
Het was gisteravond gewoon alles bijelkaar....de vaagheid, de jongens die bij hun op bezoek waren...vriendin die bij hun in een tentje blijft slapen....quote:Op zondag 8 augustus 2004 15:41 schreef milagro het volgende:
Ik hoop dat jij dan ook een beetje meer relaxed wordt, Stevie.
Want als je al gaat flippen vanwege een hand op de schouder
quote:Op zondag 8 augustus 2004 15:37 schreef Blinky het volgende:
[..]
Sterkte Stevie!! Ik duim voor je!
Dankjullie welquote:Op zondag 8 augustus 2004 15:38 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
evenals ik
Nee, niet zo logisch als wat.quote:Op zondag 8 augustus 2004 15:45 schreef Stevie_ het volgende:
[..]
Het was gisteravond gewoon alles bijelkaar....de vaagheid, de jongens die bij hun op bezoek waren...vriendin die bij hun in een tentje blijft slapen....
Ik vertrouwde het gewoon niet helemaal 100%...
Ik flipte er trouwens niet om...maar wou wel weten waarom ze het deed...ze liep bij me weg, en deed dat meteen en keek toen nog even erg blij achterom....ik had mijn ideeén er gewoon bij...
Zo logisch als wat volgens mij....
vind het nogal simpel gedacht, is nogal lullig om diegene die oh zo belangrijk is helemaal links te laten liggen de hele avondquote:Op zondag 8 augustus 2004 15:41 schreef milagro het volgende:
Ik hoop dat jij dan ook een beetje meer relaxed wordt, Stevie.
Want als je al gaat flippen vanwege een hand op de schouder
die meid had op vakantie toch zelf ookal aangegeven dat ze fout zit?quote:Op zondag 8 augustus 2004 15:48 schreef milagro het volgende:
[..]
Nee, niet zo logisch als wat.
Zij zoent jou in een volle ttent, niet die gasten.
Beetje meer vertrouwen zou je niet misstaan.
Als ze niet eens meer jongens kan aanraken, op een volkomen normale vriendschappelijke manier, wat een hand op de schouder is, niet eens meer vriendelijk mag lachen naar jongens, zonder dat jij je weer van alles in je hoofd haalt, moet JIJ wat aan jouw gedrag doen, niet zij aan het hare.
ja dom van haar om toe te geven op die manier, dom maar wel enigzins begrijpelijk, als je een vriend hebt die zich zo opstelt en je wilt geen gezanik meer daarover.quote:Op zondag 8 augustus 2004 15:49 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
die meid had op vakantie toch zelf ookal aangegeven dat ze fout zit?
ik denk dat jij eerst wat aan jezelf moet werken voordat je aan een relatie toe bent. of je neemt een vriendin die zo lelijk is dat niemand haar aanspreekt.quote:Op zondag 8 augustus 2004 11:58 schreef Stevie_ het volgende:
Mijn uitje:
lang verhaal
Je hebt wel gelijk...maar, wat moet ik dan denken?quote:Op zondag 8 augustus 2004 15:48 schreef milagro het volgende:
[..]
Nee, niet zo logisch als wat.
Zij zoent jou in een volle ttent, niet die gasten.
Beetje meer vertrouwen zou je niet misstaan.
Als ze niet eens meer jongens kan aanraken, op een volkomen normale vriendschappelijke manier, wat een hand op de schouder is, niet eens meer vriendelijk mag lachen naar jongens, zonder dat jij je weer van alles in je hoofd haalt, moet JIJ wat aan jouw gedrag doen, niet zij aan het hare.
Je mag het niet leuk vinden, Stevie, dat is op zich niet eens het probleem, maar je moet er anders mee omgaan.quote:Op zondag 8 augustus 2004 15:55 schreef Stevie_ het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk...maar, wat moet ik dan denken?
Ze wil een pauze...zoiets is best vrijblijvend...je kan in principe doen wat je wil...
Ik kon er gister gewoon niet veel van hebben...
Tuurlijk mag ze lachen naar jongens, dingen doen etc...maar het gaat om de indruk die jongens van haar krijgen...Ik weet zoveel meisjes die daar toch wat voorzichtiger mee zijn als hun vriendje in de buurt is...
Andersom is het ook zo, ik praat nooit echt met onbekende dames, echt aaaaf en toe es...als me vriendin dan in de buurt is, springt ze er ook meteen tussen om even te laten merken dat ik van haar ben...ik weet zeker, als er een meid binnen een half uurr een arm om me heen doet, of me biceps ging strelen....zij dat echt niet kon uitstaan....zeker niet als ik ook nog es de grootste lol met haar had....
Ze zegt toch dat ze me begrijpt dat ik er zo op reageerde?quote:Op zondag 8 augustus 2004 15:52 schreef milagro het volgende:
[..]
ja dom van haar om toe te geven op die manier, dom maar wel enigzins begrijpelijk, als je een vriend hebt die zich zo opstelt en je wilt geen gezanik meer daarover.
Het is gewoon mijn gevoel wat ik er bij heb...me vriendin heeft wel eens wat dingen geflikt in het verleden...nooit iets gedaan, maar op het randje, en tegen mij glashard liegen...quote:Kom op zeg, ik raak zoveel kerels aan, op die manier, ik lach naar mannen, niet omdat ik wat van ze wil, maar omdat ik gewoon aardig ben en zij ook
Als mijn vriend daar problemen mee zou hebben dan gaat ie maar lekker wieberen en mag ie zich weer melden als ie een grote knul is.
Is dat niet stom dan...dat als me vriendin met een jongen staat de praten, dat ik er bij ga staan, en haar ineens een kus geef enzo...? En dat alleen om die jongen iets duidelijk te maken, of ff de hartjes uit me vriendins ogen weg te laten floepenquote:Op zondag 8 augustus 2004 16:01 schreef milagro het volgende:
[..]
Ga er dan bij staan, sla een arm om haar heen , kus haar en loop dan weer weg en vermaak je zelf even elders.
Nee, dat is om haar te laten zien dat je van haar houdt, ook als ze met een andere man praatquote:Op zondag 8 augustus 2004 16:12 schreef Stevie_ het volgende:
[..]
Is dat niet stom dan...dat als me vriendin met een jongen staat de praten, dat ik er bij ga staan, en haar ineens een kus geef enzo...? En dat alleen om die jongen iets duidelijk te maken, of ff de hartjes uit me vriendins ogen weg te laten floepen?
Ik vind het ook wel iets triests hebben om iedere keer als dat meisje met een jongen praat erbij te gaan hangen...quote:Op zondag 8 augustus 2004 16:15 schreef milagro het volgende:
Nee, dat is om haar te laten zien dat je van haar houdt, ook als ze met een andere man praat
Hij voelt dat ze hem links laat liggen. Maar ik vind in een uitgaansgelegenheid vol zoenen, niet links laten liggen. Haar wereld hoeft niet alleen om Stevie te draaienquote:Op zondag 8 augustus 2004 14:10 schreef hellmondunited het volgende:
volgens die meid is stevie helemaal geweldig en alles voor dr, maar gaat ze met andere jongens om en laat ze hem links liggen. dan kan hij wel gewoon niet meegaan maar het gebeurd toch!
that's rightquote:Op zondag 8 augustus 2004 17:06 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Hij voelt dat ze hem links laat liggen. Maar ik vind in een uitgaansgelegenheid vol zoenen, niet links laten liggen. Haar wereld hoeft niet alleen om Stevie te draaien
succes in ieder gevalquote:Op zondag 8 augustus 2004 17:19 schreef Stevie_ het volgende:
neej, dat hoeft ook helemaal niet...en dat is andersom ook zo...heb ook wel andere dingen te doen...
Ze gaat nu eerst ff eten, en komt dan hier langs........ben eeeeerg benieuwd...
Dat moet je natuurlijk ook niet iedere keer doen, maar zo af en toequote:Op zondag 8 augustus 2004 17:04 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel iets triests hebben om iedere keer als dat meisje met een jongen praat erbij te gaan hangen...
En aangezien hij dat zelf in zijn post aangeeft, de mannetjes wegjagen, dat vind ik maar achterlijk jaloers.
De oplossing is al gegeven. Niet meer samen uit. Je vriendin doet blijkbaar met Stevie erbij hetzelfde als er zonder. En hij kan daar niet mee omgaan...
jij gaat de komende tijd inderdaad mooi leuke dingen doen zodat je weinig tijd hebt om te piekerenquote:Op zondag 8 augustus 2004 19:36 schreef Stevie_ het volgende:
Nou, ehm, ze weet het dus eigenlijk gewoon nog niet
We liepen maar wat....na een tijdje liepen we hand in hand...toen arm in arm...ze keek blij...maar ze wist het gewoon niet...
Ze gaat vrijdag voor een weekendje naar Terschelling met haar moeder + de vriend daarvan...en daar gaat ze goede vriendinnen opzoeken, en blijft ze bij hen overnachten...
Ikzelf ben vanaf die dag 2 weken alleen thuis...
Op zich best eng, stel dat ze iets uitspookt op dat eilandje, en ze verteld me dat...dan zit ik dus helemaal gek te doen in huis, maar heb geen ouders om even alles aan kwijt te kunnen ofzo...
Ik wordt gewoon moe van mezelf...ik ben er zoo ontzettend mee bezig...of je gaat bewust hele tijd leuke dingen doen...maar toch gaat het de hele tijd door je heen...en naja, dit is echt kut zo....
Dat denk ik niet...want als het nu dus uit was geweest...dan had ik me nu best fucked gevoeld...aangezien ze nu weer uit is...quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:18 schreef BladePHQ het volgende:
Dump dat meisje!
Hoe moeilijk het ook is, op deze manier wordt je alleen maar gekker dan zonder haar.
je voelt je ook fucked, waar of niet dan?quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:28 schreef Stevie_ het volgende:
[..]
Dat denk ik niet...want als het nu dus uit was geweest...dan had ik me nu best fucked gevoeld...aangezien ze nu weer uit is...
Want vreemdgaan zie ik haar niet echt snel doen....
Ja, maar wat zij dan zegt: wat moet ik dan doen? Op me kamer zitten en gek worden?quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:29 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
je voelt je ook fucked, waar of niet dan?
ze geeft er blijkbaar geen fuck om wat jou gevoelens zijn en gaat vrolijk dr gang..
zoals ik al eerder zei, ga iets leuks doenquote:Op maandag 9 augustus 2004 00:31 schreef Stevie_ het volgende:
[..]
Ja, maar wat zij dan zegt: wat moet ik dan doen? Op me kamer zitten en gek worden?
Bedoel je dat toen het nog allemaal koe & ei was, of bedoel je hoe het NU gaat?quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:32 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
zoals ik al eerder zei, ga iets leuks doenhoe gaat het trouwens tussen jullie buiten het uitgaan om?
allebeiquote:Op maandag 9 augustus 2004 00:42 schreef Stevie_ het volgende:
[..]
Bedoel je dat toen het nog allemaal koe & ei was, of bedoel je hoe het NU gaat?
dan vind ik het niet eens zo gek dat jij zo denkt als ze je een paar keer flink heeft voorgelogen.quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:55 schreef Stevie_ het volgende:
Het ging, toen het allemaal nog goed ging, altijd best wel super tussen ons...
Ze heeft alleen 2 x vet hard gelogen. laatste keer dat ze echt flink loog (regelrecht in je ogen aankijken) was in december 2003..en daar door is de vertrouwen in haar best wel geschaad...
Sindsdien vertrouw ik haar minder tijdens uitgaan, en doe ik daar altijd beetje moeiljik over...
Maar we kunnen echt super goed met elkaar...tijdens de vakantie hebben we nooit aan elkaar geirriteerd, ondanks het slechtte weer, en bij elkaar opescheept zitten in een klein tentje...alleen tijdens uitgaan etc dat ik dat niet zo gezellig vond aangezien ik er natuurlijk haast niemand ken, en er wat alleen stond, en zij de intresse van de geile boys daar echt mega intressant vond (daar leek het in ieder geval op).
En nu gaat het 'vaaaaag'. Ze weet niks...kan geen keuze's maken...weet echt totaal niks meer :S
Maar zit ondertussen echt flink te feesten....
quote:Op maandag 9 augustus 2004 00:32 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
zoals ik al eerder zei, ga iets leuks doenhoe gaat het trouwens tussen jullie buiten het uitgaan om?
ik bedoel gewoon dat hij afleiding moet zoeken zodat hij er niet te veel bij na hoeft te denkenquote:Op maandag 9 augustus 2004 10:58 schreef milagro het volgende:
[..]en als zij iets leuks doet, houdt ze geen rekening met zijn gevoelens
en ms doet zij dat dus ook welquote:Op maandag 9 augustus 2004 11:01 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
ik bedoel gewoon dat hij afleiding moet zoeken zodat hij er niet te veel bij na hoeft te denken
dat kan, maar hij kan daar wel de hele tijd bij stil gaan staan, maar ze doet het dan toch.. kan hij beter wat lol maken niet danquote:Op maandag 9 augustus 2004 11:04 schreef milagro het volgende:
[..]
en ms doet zij dat dus ook wel
ja schat.quote:Op maandag 9 augustus 2004 11:05 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
dat kan, maar hij kan daar wel de hele tijd bij stil gaan staan, maar ze doet het dan toch.. kan hij beter wat lol maken niet dan
kijk dat maak jij er van.quote:Op maandag 9 augustus 2004 11:11 schreef milagro het volgende:
[..]
ja schat.
maarik vind het dus wat flauw om te zeggen dat als zij dat doet, lol maken, ze een selfish bitch is (daar komt hert feitelijk op neer, je refereert ook steeds naar haar als "die meid" alsof ze zomaar een of ander slettebak is).
Nee, zo'n pauze gebruik je toch om te kijken wat je wilt.quote:Op maandag 9 augustus 2004 11:27 schreef Stevie_ het volgende:
Ik vind het gewoon appart, dat zodra je een pauze tussen ons zet, ze zo ontzettend veel plannen heeft ineens...ineens een weekend bij je vriendin in tentjes blijft slapen met 4 andere guys, naar Terschelling gaan...
Ik denk ook dat stevie zich terug moet trekken. De relatie is op een laag pitje gezet, maar zeg nou eerlijk.. hoevaak word het daarna nog opgepakt? Ik denk dat je gewoon voor jezelf moet kiezen en niet moet hopen op haar. tis mooi weer, ga ook lol maken joh!quote:Op maandag 9 augustus 2004 11:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee, zo'n pauze gebruik je toch om te kijken wat je wilt.
Dus niet meer eeuwig samen op de bank in het weekend, maar weer lekker lol gaan maken als vrijgezelle meid.
Stevie, zij wilde die pauze. Als je daar niet mee om kan gaan, trek je dan terug. Je blijft jezelf kwellen op deze manier.
ik wil stevie niet ontmoedigen, maar zon gevoel heb ik ookquote:Op maandag 9 augustus 2004 11:34 schreef Brighteyes het volgende:
Ja nou ja, ik ken alleen het verhaal wat ik hier lees, maar op basis daarvan denk ik: 'move on, dit wordt niks meer'. Maar goed, dat is mijn 'gut-feeling'...
Ja, dat is normaal, en als je wilt dat je je over 3 maanden niet nog steeds zo voelt, zou ik maar eens goed bij mezelf te rade gaan of je nou wel of niet nog langer aan het lijntje gehouden wil worden.quote:Op maandag 9 augustus 2004 11:46 schreef Stevie_ het volgende:
En dat gevoel heb ikzelf ook...
Heb ook niet veel zin meer om haar te zien als zij nog steeds twijfelt, of het misschien wel defenitief uit wil hebben....
Ik heb alleen de hele tijd zo'n 'zenuwwachtig' gevoel in me buik...me eetlust is ook enorm gedaald, wordt misselijk als ik denk aan een broodje kaas...of gister lag er wat friet op me bordje...ben ik weggegaan...echt beroerd gevoel...
Ik slaap echt hoerig...continu gespannen..zenuwachtig
Is dat normaal? :S
tja normaal.. het is een normale reactie op stress laat ik het daar op houden. Jij leeft in de onzekerheid of je haar nog ooit terug krijgt (ECHT terug) en dat is te begrijpen. Maar ik denk dat je hier niet te lang mee rond moet blijven lopen, hoe moeilijk het ook is. je zal voor jezelf moeten kiezen.quote:Op maandag 9 augustus 2004 11:46 schreef Stevie_ het volgende:
En dat gevoel heb ikzelf ook...
Heb ook niet veel zin meer om haar te zien als zij nog steeds twijfelt, of het misschien wel defenitief uit wil hebben....
Ik heb alleen de hele tijd zo'n 'zenuwwachtig' gevoel in me buik...me eetlust is ook enorm gedaald, wordt misselijk als ik denk aan een broodje kaas...of gister lag er wat friet op me bordje...ben ik weggegaan...echt beroerd gevoel...
Ik slaap echt hoerig...continu gespannen..zenuwachtig
Is dat normaal? :S
juist want dat word je!quote:Op maandag 9 augustus 2004 11:49 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, dat is normaal, en als je wilt dat je je over 3 maanden niet nog steeds zo voelt, zou ik maar eens goed bij mezelf te rade gaan of je nou wel of niet nog langer aan het lijntje gehouden wil worden.
Ja, dat wordt hij wel ja, maar aan de andere kant maakt hij het dat meisje tegelijkertijd ook niet makkelijk hoor... En maar blijven vragen en doen. Zij wil hem niet kwetsen en blijft daardoor vaag.quote:Op maandag 9 augustus 2004 11:50 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
juist want dat word je!
Ik zou lekker gaan als ik jou was. Dan is het zowieso voor beide makkelijker om echt even afstand van elkaar te nemen. En jij hebt gewoon wat mensen om je heen enzo.quote:Op maandag 9 augustus 2004 12:36 schreef Stevie_ het volgende:
Na gisteren weet ik eigenlijk wel dat het zo toch niks wordt...
Ik neem afstand...en twijfel een klein beetje om vrijdag met me ouders, broer & zijn vriendin mee te gaan naar Frankrijk voor 2 weken lang...
hoo vriend, jij gaat mooi mee! anders zit jij dadelijk 2 weken te balen.. JIJ GAATquote:Op maandag 9 augustus 2004 12:36 schreef Stevie_ het volgende:
Zou Valeriaan helpen tegen deze zenuwen etc?
Ik neem afstand...serieus...ik hoop haar vanavond op het dorpsfeest niet tegen te komen.
Anders ga ik wel naar huis...of iemand zoeken die gezellig naar Sneek wit...
En de hele tijd vragen en doen bij haar? Damn man, we hadden woensdag afgesproken: geen contact meer.
Gaat ze de volgende dag ineens vertellen dat ze me mist en me wilt zien, en ligt dan ineens weer in me armen, en zegt de liefste dingen. Zelfde geld voor vrijdag & zaterdag...same shit.
Dat kwam toch grotendeels van haar kant...
Na gisteren weet ik eigenlijk wel dat het zo toch niks wordt...
Ik neem afstand...en twijfel een klein beetje om vrijdag met me ouders, broer & zijn vriendin mee te gaan naar Frankrijk voor 2 weken lang...
Ja maf hé! M'n ex hoefde nooit zo nodig op stap of uit te gaan (erg frustrerend!)quote:Op maandag 9 augustus 2004 11:27 schreef Stevie_ het volgende:
Ik vind het gewoon appart, dat zodra je een pauze tussen ons zet, ze zo ontzettend veel plannen heeft ineens...ineens een weekend bij je vriendin in tentjes blijft slapen met 4 andere guys, naar Terschelling gaan...
ging ze daarna ook net zoals bij mij de slet uit hangen?quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:12 schreef tekkno het volgende:
[..]
Ja maf hé! M'n ex hoefde nooit zo nodig op stap of uit te gaan (erg frustrerend!)
Maar vanaf het moment dat de relatie voorbij was is ze constant op stap!![]()
ik maak me er ook niet druk om, staat niet voor niks zon maf gezichtje achterquote:Op maandag 9 augustus 2004 13:18 schreef Brighteyes het volgende:
Jongens, dit vind ik dus echt een beetje 'zielig' hoor.
Tuurlijk is het vreemd, maar het is toch ook niet meer dan logisch. Iemand gooit gewoon de knop helemaal om na zoiets, even wat anders etc. etc.
Ok, ik dacht al...quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:20 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
ik maak me er ook niet druk om, staat niet voor niks zon maf gezichtje achter
Kan zij dat ook gedaan hebben om te vergeten? Een relatie beeindigen is nooit een leuke bezigheid, of het nu jouw eigen keus is of niet. Ik kan me voorstellen dat de andere 'partij' er ook moeite mee heeft en ik kan me op zich ook wel voorstellen dat je dan zoiets doet. Ze hoeven niet meteen op de versiertoer te gaan natuurlijk, hoewel dat voor de 'gedumpte' persoon echt wel zo kan lijken.quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:12 schreef tekkno het volgende:
[..]
Ja maf hé! M'n ex hoefde nooit zo nodig op stap of uit te gaan (erg frustrerend!)
Maar vanaf het moment dat de relatie voorbij was is ze constant op stap!![]()
Ongetwijfeld. En ook erg begrijpelijk. Maar wel mafquote:Op maandag 9 augustus 2004 13:36 schreef Blinky het volgende:
Kan zij dat ook gedaan hebben om te vergeten?
In mijn geval wel, ze kwam ook blij vertellen dat ze een leuke jongen had ontmoet en veel moeite moest doen om in the picture te komen.quote:Ze hoeven niet meteen op de versiertoer te gaan natuurlijk, hoewel dat voor de 'gedumpte' persoon echt wel zo kan lijken.
quote:
Het mooiste is als het je helemaal niets meer kan schelen uiteindelijk.
Mijn ex vertelde mij dat hij ontzettend erotisch had gedanst met een meisje, toen het nog niet zo lang uit was. Ik vond dat echt not done...quote:Op maandag 9 augustus 2004 13:52 schreef tekkno het volgende:
In mijn geval wel, ze kwam ook blij vertellen dat ze een leuke jongen had ontmoet en veel moeite moest doen om in the picture te komen.
quote:Yep, heerlijk gevoel!
Precies.quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:11 schreef milagro het volgende:
Er wordt hier op Fok wel vaak gedaan alsof de ander lol beleeft of zo aan het uitmaken.
Iemand die als een idi de bloemetjes buiten gaat zetten is geen kouwe kikker, die het geen hol kan schelen dat de ander verdriet heeft.
Maar mag iemand ms zelf ook even de zinnen verzetten?
Het wordt wel allemaal erg eenzijdig bekeken, en allerlei voorbarige conclusies getrokken.
Tja, zo zitten (de meeste) mensen nou éénmaal in elkaar..quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:11 schreef milagro het volgende:
Het wordt wel allemaal erg eenzijdig bekeken, en allerlei voorbarige conclusies getrokken.
Looks good to me Stevie!quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 03:33 schreef Stevie_ het volgende:
lang verhaal kort maken...
is hier dorpsfees, vriendin is daar, ik had dus geen zin om daar heen te gaan ondanks me vrienden die me wel graag mee wouden....ik wou haar ontwijken, afstand nemen....
Stond ze hier om 22.15 aan de deur...heel lief vragen of ik nog zou komen...
Ik vertelde haar dat ik niet kwam etc...erg moe & geen zin.
Wou ze me omhelsen....ik vertelde haar dat ik dat niet wou...
En toen, werrd ze beetje verdrietig...ze dacht dat we het nog zouden proberen...
En ik opeens verbaasd: maar huh, daar hadden we het gister over ja, maar je zei continu 'mwa' 'weet niet' etc...ene keer zei ze : ja, ik wil wel..dan weer 'weet ik veel'.
Ze had gister daar totaal geen enthousiasme over...
Nu vanavond, was me vriendin wel enthousiast over het proberen...en het speet haar dat ze dat gister niet was...ondanks mijn voorstellen, haar proberen over te halen wist ze het denk ik toen allemaal nog niet zo goed, en was ze daarom beetje vaag aangezien ik graag wou dat ze snel beslide....maar nu, weet ze het dus wel 100% zeker: ze wil het proberen.
Ik heb haar duidelijk gemaakt, voordat ik toegaf dat ik het ook nog wel wou, dat ze echt haar best moet doen. Dat het niet alleen van mijn kant gaat komen...en we echt rekening met elkaar moeten houden...dat vond ze ok, en dat is dus een afspraak.
Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen...vanavond was in ieder geval best gezellig met haar...
Ik ervaar het alleen zelf nog een beetje 'vaag'. Heb nog niet echt een gebonden gevoel met haar...
Heb haar thuis gebracht, in bedje gestopt...en morgen belt ze me, als ze lekker heeft geslapen, om iets te gaan doen...
Dus naja, ik ben hier wel beetje blij mee...maar afgelopen week heeft toch wel wat stuk gemaakt...
Ze zal echt haar best moeten doen...iets wat ik ook ga doen.
Ik zal nu es gaan pitten...doodop...en denk dat ik nu wel lekker slaap
Mwah... ik heb dat gevoel ook nog heel af en toe wel eens. Zondag werd ik wakker uit een hele mooie droom over mijn ex, en dat blijft de hele dag doorwerken. Ik wilde eigenlijk ook niet wakker worden... was echt fijn...quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 07:08 schreef Tarot het volgende:
Net nu ik een paar weken dacht dat het echt beter ging en ik mezelf los had gemaakt, merkte ik vanochtend opeens dat gevoel weer dat ik "niet zal rusten" totdat we weer samen zijn omdat ze de enige persoon is bij wie ik me voel dat ik thuis ben. Ze was als een drug voor me, mijn troost dat hoe slecht ik me soms ook voelde... ik haar tenminste nog had. Het is nu bijna 10 maanden uit. En ik ben nog steeds van mening dat ik haar gelukkiger kan maken dan elke andere man, zolang ze ons maar weer een kans geeft.
Ja maar als je anders bent kun je elkaar toch goed aanvullen. Ik denk dat als ik een tweede kans zou krijgen... ik veel van dezelfde fouten niet meer zou maken. Het grootste probleem was dat ze te veel druk voelde door mijn liefde, terwijl ze gewoon een relaxed leven wil hebben. En zoiets is een vicieuse cirkel.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 09:27 schreef Blinky het volgende:
[..]
Mwah... ik heb dat gevoel ook nog heel af en toe wel eens. Zondag werd ik wakker uit een hele mooie droom over mijn ex, en dat blijft de hele dag doorwerken. Ik wilde eigenlijk ook niet wakker worden... was echt fijn...
Ik ben echter niet meer in de overtuiging dat ik hem gelukkig zou kunnen maken. Hij lijkt zijn leven aardig op rolletjes te hebben, weet steeds beter wat hij wil... en ik denk zelf ook wel dat het beter is voor mezelf. Hoe 'gelijk' we ook leken... we zijn in wezen zo ontzettend anders...
Ik mis sex opzich niet .. dat is niet zo moeilijk te vinden als je verder goed met vrouwen kunt omgaan. Maar ik heb in 10 maanden nog niet 1 vrouw ontdekt met wie ik op zoveel belangrijke punten op één lijn zit en iemand waar ik trots op ben om naast te lopen in de stad.quote:Ik heb ook lang gedacht dat ik me hetzelfde zou moeten voelen met iemand anders, maar dat is onmogelijk. Wel ben ik steeds meer benieuwd naar hoe het voelt met iemand anders, ben er best veel mee bezig. Ik begin het nu ook 'actief' te missen eigenijk. Maar ja. Het komt vanzelf wel weer denk ik. En anders maar niet...
Ja maar dat kan alleen als die persoon regelmatig herinnert wordt aan de goeie herinneringen met jou... en aangezien iemand die het zelf uitmaakt dat niet gaat zitten opzoeken kun je daar zelf misschien aan bijdragen?quote:En voor mij is een opmerking uit deze reeks heel belangrijk geweest en goed heeft geholpen(ik had hem al eerder voor Stevie gequote): degene wil blijkbaar niet bij jou zijn, anders was het niet uitgeweest. Pas als de ander denkt dat zijn/haar leven (weer) wordt verrijkt met jou, is het voor diegene mogelijk om eventueel weer terug te komen.
Niet als het grote karakterverschillen betreft. En zijn het echt fouten geweest? Ik denk het niet. JIJ was het, op een bepaald moment in je leven. Blijkbaar paste dat niet bij de ander.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 12:32 schreef Tarot het volgende:
Ja maar als je anders bent kun je elkaar toch goed aanvullen. Ik denk dat als ik een tweede kans zou krijgen... ik veel van dezelfde fouten niet meer zou maken. Het grootste probleem was dat ze te veel druk voelde door mijn liefde, terwijl ze gewoon een relaxed leven wil hebben. En zoiets is een vicieuse cirkel.
Ik de sex zelf ook niet. Meer de tederheid en geborgenheid.quote:Ik mis sex opzich niet .. dat is niet zo moeilijk te vinden als je verder goed met vrouwen kunt omgaan. Maar ik heb in 10 maanden nog niet 1 vrouw ontdekt met wie ik op zoveel belangrijke punten op één lijn zit en iemand waar ik trots op ben om naast te lopen in de stad.
Er bestaat ook iets als een teveel van jezelf opdringen. Met elkaar omblijven gaan prima... als de ander dat ook kan, maar 'regelmatig herinneren' klinkt een beetje opdringerig in mijn oren.quote:Ja maar dat kan alleen als die persoon regelmatig herinnert wordt aan de goeie herinneringen met jou... en aangezien iemand die het zelf uitmaakt dat niet gaat zitten opzoeken kun je daar zelf misschien aan bijdragen?
Ik vind dit bijna een beetje eng en obsessief klinken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 07:08 schreef Tarot het volgende:
Net nu ik een paar weken dacht dat het echt beter ging en ik mezelf los had gemaakt, merkte ik vanochtend opeens dat gevoel weer dat ik "niet zal rusten" totdat we weer samen zijn omdat ze de enige persoon is bij wie ik me voel dat ik thuis ben. Ze was als een drug voor me, mijn troost dat hoe slecht ik me soms ook voelde... ik haar tenminste nog had. Het is nu bijna 10 maanden uit. En ik ben nog steeds van mening dat ik haar gelukkiger kan maken dan elke andere man, zolang ze ons maar weer een kans geeft.
Hiermee zit ik nu dus een beetje in dubio... (voor de zekerheid even een resume. Het is inmiddels 4 maanden uit. Ex heeft het na 5 jaar uitgemaakt en na 2 weken bij een ander, voor mij onbekend persoon ingetrokken).quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 09:27 schreef Blinky het volgende:
[..]
En voor mij is een opmerking uit deze reeks heel belangrijk geweest en goed heeft geholpen(ik had hem al eerder voor Stevie gequote): degene wil blijkbaar niet bij jou zijn, anders was het niet uitgeweest. Pas als de ander denkt dat zijn/haar leven (weer) wordt verrijkt met jou, is het voor diegene mogelijk om eventueel weer terug te komen.
Ik denk dat je het niet zou moeten doen als je er tot doel mee hebt om haar over te halen bij jou terug te komen. Als je het doet om ondanks alles je maatje niet te willen verliezen, zou ik het zeker doen. En dan maar hopen dat het geen kwelling wordt. In dat geval kun je naar mijn mening het contact het beste rigoreus verminderne of zelfs stopzetten, hoe moeilijk dat ook is.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 13:21 schreef alkaholic63 het volgende:
[..]
Hiermee zit ik nu dus een beetje in dubio... (voor de zekerheid even een resume. Het is inmiddels 4 maanden uit. Ex heeft het na 5 jaar uitgemaakt en na 2 weken bij een ander, voor mij onbekend persoon ingetrokken).
Ondanks de manier waarop en het feit dat ze van een ander schijnbaar meer houdt, heb ik nog steeds bepaalde gevoelens voor haar. Je bent na zo'n tijd natuurlijk ook een maatje kwijt.
Maar ik zit dus in dubio.... Ze heeft middels de mail al 2 keer contact gezocht. En ik weet niet wat te doen. Aan de ene kant voel ik me nog klote omdat het over is en aan de andere kant wil ik het contact misschien toch niet missen (maar misschien komt dit doordat ik nog gevoelens voor haar heb).
Ik heb dus tot nu toe niets terug gestuurd.
Maar dan zeg je dat toch gewoon tegen haar!quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 13:21 schreef alkaholic63 het volgende:
Maar ik zit dus in dubio.... Ze heeft middels de mail al 2 keer contact gezocht. En ik weet niet wat te doen. Aan de ene kant voel ik me nog klote omdat het over is en aan de andere kant wil ik het contact misschien toch niet missen (maar misschien komt dit doordat ik nog gevoelens voor haar heb).
Ik heb dus tot nu toe niets terug gestuurd.
Ligt niet aan jou denk ikquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 13:32 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar dan zeg je dat toch gewoon tegen haar!
Stuur haar een mailtje terug waarin je zegt dat je tzt heel graag contact met haar wil blijven houden, maar dat het jou op dit moment nog te veel pijn doet dus dat je daar nog even mee wil wachten.
Ligt dit nou aan mij dat ik dit niet snap? Zo moeilijk is het toch niet?
Ja zoiets. Gewoon zeggen dat je er nu nog heel erg mee in de knoop zit.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 13:40 schreef alkaholic63 het volgende:
[..]
Ligt niet aan jou denk ik
Maar ik weet niet of ik tzt nog contact wil, zoals ik er nu tegen aan kijk wel.
Misschien is het gewoon verstandig om te mailen dat ik haar wel mail als ik er aan toe ben ofzo....
Het is voor mezelf ook eng en obsessief, want ik kan hierdoor (regelmatig) niet meer normaal genieten van het leven. Nu ben ik dat wel gewend van vroeger, maar nu weet ik wat ik al die tijd miste. Het is als een soort geloof, waarvan ik 99% overtuigd ben. Maar je begrijpt natuurlijk dat ik haar daar verder mee niet mee lastig wil en ga vallen. Dus ik neem geen acties om mijzelf op te dringen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 13:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik vind dit bijna een beetje eng en obsessief klinken.
Ik snap het ergens wel, maar als zij nou eenmaal niet wil. Ik hoop wel dat je dit voor jezelf houdt en niet haar enorm gaat lopen mailen en lopen bellen enzo. Dan maak je de situatie voor je zelf iig niet beter...
Het was toch moeilijker dan ik dacht hoor.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 13:32 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar dan zeg je dat toch gewoon tegen haar!
Stuur haar een mailtje terug waarin je zegt dat je tzt heel graag contact met haar wil blijven houden, maar dat het jou op dit moment nog te veel pijn doet dus dat je daar nog even mee wil wachten.
Ligt dit nou aan mij dat ik dit niet snap? Zo moeilijk is het toch niet?
Toch denk ik dat het wel goed is hoor, om haar even te laten weten wat jij denkt enzo.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 09:24 schreef alkaholic63 het volgende:
[...]
Stond o.a. in dat ze een baan had en "Tuurlijk heb ik er begrip voor was alleen nieuwsgierig hoe het met je gaat want ik hoor natuurlijk ook wel het een en ander maar ja ........."quote:Op woensdag 11 augustus 2004 09:26 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Toch denk ik dat het wel goed is hoor, om haar even te laten weten wat jij denkt enzo.
En een mailtje terug, ik hoop voor je dat ze je boodschap begrepen heeft en dat daar gewoon iets in staat van 'Jammer, maar ok.'
Beste Tarot... ik weet als geen ander dat het moeilijk is om dingen te vergeten. Maar JE MOET! Wat is het alternatief? Wil je heel je leven om haar blijven rouwen? Daar heb JIJ niets aan en zij eigenlijk ook niet. Bedenk wat je leuk vindt, kijk op internet of je misschien iets van vrijwilligerswerk kunt doen in een sector die jij leuk vindt. Hou jezelf bezig. Ik was ook eigenwijs en wilde het niet geloven, maar ik heb het nu best naar mijn zin. Natuurlijk heb ik ook mijn mindere dagen er tussen zitten, maar ik onderneem dingen, leer de laatste tijd veel nieuwe mensen kennen en he tis altijd fijn om veel mensen te leren kennen. Je bepaalt zelf hoe ' dichtbij' ze komen. Op een dag zul je merken dat je je beter in je vel voelt zitten.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 18:56 schreef Tarot het volgende:
[..]
Het is voor mezelf ook eng en obsessief, want ik kan hierdoor (regelmatig) niet meer normaal genieten van het leven. Nu ben ik dat wel gewend van vroeger, maar nu weet ik wat ik al die tijd miste. Het is als een soort geloof, waarvan ik 99% overtuigd ben. Maar je begrijpt natuurlijk dat ik haar daar verder mee niet mee lastig wil en ga vallen. Dus ik neem geen acties om mijzelf op te dringen.
De enige manier om over haar heen te komen is om het gevoel dat ze me gaf te vergeten (daar zal de tijd voor zorgen), maar dat wil ik niet vergeten.. Ik heb nu in principe het gevoel dat ik het beste gevoel in de wereld nu wel gehad heb en dat deze waarschijnlijk nooit meer in deze mate zal terugkomen. Moet je dat vergeten zodat je het nog een keer kunt krijgen, maar eventueel net iets minder? Een dillema dus....
hoe kom je erbij dat zij de enige is die je dat gevoel kan geven? hoeveel andere vrouwen/relaties heb je al gehad?quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 18:56 schreef Tarot het volgende:
[..]
Het is voor mezelf ook eng en obsessief, want ik kan hierdoor (regelmatig) niet meer normaal genieten van het leven. Nu ben ik dat wel gewend van vroeger, maar nu weet ik wat ik al die tijd miste. Het is als een soort geloof, waarvan ik 99% overtuigd ben. Maar je begrijpt natuurlijk dat ik haar daar verder mee niet mee lastig wil en ga vallen. Dus ik neem geen acties om mijzelf op te dringen.
De enige manier om over haar heen te komen is om het gevoel dat ze me gaf te vergeten (daar zal de tijd voor zorgen), maar dat wil ik niet vergeten.. Ik heb nu in principe het gevoel dat ik het beste gevoel in de wereld nu wel gehad heb en dat deze waarschijnlijk nooit meer in deze mate zal terugkomen. Moet je dat vergeten zodat je het nog een keer kunt krijgen, maar eventueel net iets minder? Een dillema dus....
Nee, jij máákt er een dilemma van.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 18:56 schreef Tarot het volgende:
[..]
Voor het gevoel maakt het idd niets uit Thunder...quote:Op woensdag 11 augustus 2004 13:29 schreef _ThundeR_ het volgende:
Vaak heb ik dit topic gelezen, en toen dacht ik dat kan toch nooit zo erg zijn. Maar nu ik het uit heb, weet ik wel beter. Ik voel me echt gewoon ellendig, heb er geen zin meer in. Ik ben pas 16, maar volgens mij maakt dat niet veel uit. Ik ben onzeker nu, waarom heeft ze het gedaan, waarom toch?!
Voel me hardstikke ellendig.
of j enu 16 bent of 40 , het doet even zeer.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 13:29 schreef _ThundeR_ het volgende:
Vaak heb ik dit topic gelezen, en toen dacht ik dat kan toch nooit zo erg zijn. Maar nu ik het uit heb, weet ik wel beter. Ik voel me echt gewoon ellendig, heb er geen zin meer in. Ik ben pas 16, maar volgens mij maakt dat niet veel uit. Ik ben onzeker nu, waarom heeft ze het gedaan, waarom toch?!
Voel me hardstikke ellendig.
Ze is nu de enige die me dat kan geven. En in 20 jaar van mijn herinneringen ben ik nog nooit zo overtuigd geweest dat iemand perfect voor mij is en ik voor haar. Dat is ook de reden dat zij pas mijn eerste relatie was .... omdat zij als eerste de moeite waard was. Voor een man als ik komt het niet vaak voor dat je een vrouw tegenkomt waarmee het écht klikt van mijn kant.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 12:27 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
hoe kom je erbij dat zij de enige is die je dat gevoel kan geven? hoeveel andere vrouwen/relaties heb je al gehad?
Dat weet ik. En ik baal dat ik het dillema er zelf van maak... helaas is het realiseren voor mij niet genoeg. Ik KAN mezelf er niet toezetten om het niet te doen.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 12:39 schreef milagro het volgende:
[..]
Nee, jij máákt er een dilemma van.
Bij mij ook, alleen minder snel dan bij andere mensen omdat ik op dit gebied heel sterke gevoelens heb.quote:Normaal gesproken laat je los, verwatert het gevoel enigzins, ontmoet je ander mensen, dames en merk je dat die dus ook iets leuks, moois bij je los kunnen maken.
En elke dag dat ik vrolijk ben om iets, dan heb ik ook helemaal geen moeite meer mee.quote:Het wordt nooit hetzelfde als met een ander, want daarvoor is iedere persoon en dus iedere combinatie met 2 personen uniek.
Kappen dus met dat vastklampen aan iets dat geweest is.
Het komt nooit meer terug.
Zelfs als zóu je weer samenkomen, hetzelfde wordt het nooit meer.
Iedere (volgende) relatie zal anders zijn.
Anders is niet persé minder, anders is anders.
Uit het oog, uit het hart ... de herinneringen vervagen gewoon. Het probleem als je zo bewust bent van die regel en je niet kunt kiezen of je iemand wel uit je hart wil hebben, dat je dingen gaat verzinnen om die beslissing uit te stellen.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 18:14 schreef milagro het volgende:
Spreek haar dan eens een maandje of zes niet
Je kan het je zelf zo moeilijk of makkelijk maken als je wilt.
Wil je het moeilijk, dan blijf je op het ziekelijke af, dwepen met die ene, je afsluitend voor de rest.
Wil je het makkelijk, dan kies je voor EVEN moeilijk, afstand nemen dus i.e. helemaal GEEN contact en heb je er op de lange termijn alleen maar profijt van.
Zoals ik zei ... dillema'squote:Ieder reactie die begint met ja, maar... is dus gewoon gemekker en smoesjes.
Als je wilt blijven dwepen met die ene vooral doen.
Maar "zeur" dan ook niet over weer een verloren maand of maanden.
Dan veroordeel je jezelf dus nu tot 'een lang lijden'. Veel plezier ermee.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 18:25 schreef Tarot het volgende:
[..]
Uit het oog, uit het hart ... de herinneringen vervagen gewoon. Het probleem als je zo bewust bent van die regel en je niet kunt kiezen of je iemand wel uit je hart wil hebben, dat je dingen gaat verzinnen om die beslissing uit te stellen.
[..]
Zoals ik zei ... dillema's
Hoe help je mensen af van een eigenwijsheid die niet goed voor ze is?quote:Op woensdag 11 augustus 2004 18:28 schreef milagro het volgende:
zoek het dan maar lekker uit
geen idee, doegiequote:Op woensdag 11 augustus 2004 18:34 schreef Tarot het volgende:
[..]
Hoe help je mensen af van een eigenwijsheid die niet goed voor ze is?
Ehm normaal gesproken blijven proberen, maar sommige betonnen platen zijn zelfs bestand tegen de wijsheden van Vrouwe Milagroquote:Op woensdag 11 augustus 2004 18:34 schreef Tarot het volgende:
[..]
Hoe help je mensen af van een eigenwijsheid die niet goed voor ze is?
Misschien toch niet de goeie soort wijsheid. Waarschijnlijk heeft iemand die zichzelf zijn eigen ongeluk zit aan te praten stiekem gewoon wat liefde nodigquote:Op woensdag 11 augustus 2004 18:48 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ehm normaal gesproken blijven proberen, maar sommige betonnen platen zijn zelfs bestand tegen de wijsheden van Vrouwe Milagro
Die kan je dan toch gaan zoeken...quote:Op woensdag 11 augustus 2004 18:58 schreef Tarot het volgende:
[..]
Misschien toch niet de goeie soort wijsheid. Waarschijnlijk heeft iemand die zichzelf zijn eigen ongeluk zit aan te praten stiekem gewoon wat liefde nodig
Soms heb je van die buien dan kan niemand je troosten dat heeft iedereen wel eens. Die is volgens mij nu weer over, dus ik verlaat weer even dit topic. Zo'n bui werkt alsof je dronken bent, je bent jezelf gewoon even niet meer. Dit forum is dan een soort bezigheids therapie. Bedankt voor de reactiesquote:Op woensdag 11 augustus 2004 19:14 schreef Blinky het volgende:
[..]
Die kan je dan toch gaan zoeken...
Maar ik denk niet dat je die bij je oude liefde moet gaan zoeken.
Pak je verdriet op, gooi het uit het raam en ga lekker genieten van het weer, terrasje pikken enzo...
niet te vaak posten hierquote:Op maandag 6 september 2004 10:57 schreef Stevie_ het volgende:
Andere mensen nog tips?
Maar dat haalt ook de lol van een relatie er uit he? Het elkaar ontdekken en weet ik veel watquote:Op maandag 6 september 2004 13:58 schreef Jo79 het volgende:
Sommige mensen doen er inderdaad langer over dan anderen, maar ik mag hopen dat het bij mij niet zo lang zal duren. Dat gevoel dat er vast geen ander is die zo goed bij je past is frustrerend. Waarom is er nou geen boekje waarin staat bij wie je hoort? Geen gezeur, meteen de goede en geen relatie waarvan je denkt dat dat hem is en dan keihard gedumpt worden........
Maak je over de tijd die het nodig heeft geen zorgen. Het duurt zolang het duurt, je kunt het niet versnellen, dan kom je alleen jezelf maar tegen. Het feit dat je (nog) niet naar anderen vrouwen kijkt is ook normaal. Er komt vast wel weer iemand voorbij die jouw aandacht trekt. Ga voorlopig nergens vanuit, leef je leven en probeer jezelf af en toe te verwennen, je bent het waard. (Bioscoopje, ijsje, leuk boek...) Stel je leven zo in dat er even geen ruimte is voor een ander. Dat leidt de gedachten een beetje af en je zult zien dat je er mentaal sterker door wordt.quote:Op maandag 6 september 2004 13:41 schreef Tarot het volgende:
Ik ben er helaas nog niet van af. 12 maanden ... niks heeft geholpen. Mijn leven gaat gewoon door en mag verder absoluut niet klagen, maar ik heb nog steeds niks gevonden dat het gat in mijn hart kan opvullen. Andere vrouwen doe ik geeneens moeite voor, ze brengen absoluut geen gevoel van verliefdheid bij me op... en wie zit er nu te wachten op een man die nog in gedachten bij zijn ex zit?
Een tijdquote:Op woensdag 8 september 2004 11:07 schreef Stevie_ het volgende:
kan iemand schatten hoe lang het duurt dat je weer normaal je kop er bij hebt @ je werk na een relatie van 27 maanden???!
Dat kun je beter zelf doen op basis van je eigen ervaring. Als je alle contact en herinneringen verbreekt gaat het sneller dan wanneer je "vrienden" blijft. Het helpt ook als je manieren vindt om je ex te haten.quote:Op woensdag 8 september 2004 11:07 schreef Stevie_ het volgende:
kan iemand schatten hoe lang het duurt dat je weer normaal je kop er bij hebt @ je werk na een relatie van 27 maanden???!
Inderdaad .. soms zijn de herinneringen zo mooi, dat je dat verliefde gevoel gewoon niet kwijt kunt willen. Al wil je het kunnen willen, dan lukt het nog niet.quote:Op dinsdag 7 september 2004 15:52 schreef milagro het volgende:
Je kuht het natuurlijk wel zelf vertragen dat proces, hè
Alles, maar ook alles wat met me ex te maken heeft is weg. ook tegen vrienden gezegd dat ik niks over haar wil horen & weten. Probeer haar niet tegen te komen aangezien ze 200 meter van me vandaan woont, maar dat is vrij onvermijdelijk denk ik... gelukkig nu nog niet gebeurd.quote:Op woensdag 8 september 2004 11:19 schreef Tarot het volgende:
[..]
Dat kun je beter zelf doen op basis van je eigen ervaring. Als je alle contact en herinneringen verbreekt gaat het sneller dan wanneer je "vrienden" blijft. Het helpt ook als je manieren vindt om je ex te haten.
[..]
Dit gevoel gaat ook niet zomaar over, dat duurt een tijdje. Maar je komt er echt overheen. Ik zit in het zelfde schuitje als jij, ik weet hoe je je voelt...quote:Op woensdag 8 september 2004 11:34 schreef Stevie_ het volgende:
[..]
.
En ik probeeer echt goed te denken aan de tijd hoe lief zij eigenlijk NIET was, en hoe het de laatste tijd ging...dat was echt totaal niet cool hoe zij soms deed. Maar als even de goede momenten door me heen vliegen...word ik toch wel erg unhappy...
En gewoon simpelweg accepteren dat dat rotgevoel niet zomaar over is.quote:Op woensdag 8 september 2004 11:36 schreef Jo79 het volgende:
Heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel afleiding zoeken is toch het beste. Weg gaan, niet naar plaatsen waar jullie ooit waren maar anders plekken, veel praten en met vrienden leuke dingen doen......
Ik zou haar ook niet meer terug willen....vind zo jammer dat deze gevoelens er zijn, anders had ik heel graag gewoon als vrienden met haar coole dingen willen doen...iets wat zij ook erg graag wil.quote:Op woensdag 8 september 2004 11:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Bij mij heeft het 10 maanden geduurd na een relatie van 5 jaar, en dat terwijl het een gezamelijke beslissing was.
Dat zeiden ze ook allemaal tegen mij toen ik een maandje geleden een 'pauze' met me vriendin had. Is toen dus ook wel weer 'goedgekomen'. Maar je ziet het, het is nu definitief uit.quote:Op woensdag 8 september 2004 11:28 schreef RikkieLake het volgende:
Een goede vriend van me zei dat het wel goed zou komen, maar ik weet het niet, ik heb zo'n slecht gevoel erover...
quote:Op woensdag 8 september 2004 11:48 schreef Jo79 het volgende:
Die pauzes die voorspellen meestal niet veel goeds............heb precies hetzelfde gehad. Meestal een voorbode tot een definitief einde
Ja ik snap het, echter is dit niet mijn eerste relatie, heb er een hele lange van 4 jaar achter de rug, en daarvoor ook eentje van 2. Ik ben nu 26, nog vrij jong, maar ik wil gewoon eens iemand vinden waar ik samen mee oud kan worden....quote:Op woensdag 8 september 2004 11:47 schreef Stevie_ het volgende:
[..]
En ik denk ook, dat als je een wat langere relatie hebt gehad, je daar in je volgende relatie heel veel wijsheid uit kan halen....
Rikkie... je kan het doen, maar geef haar gewoon even lekker rust. Nu contact met haar opnemen terwijl zij om rust vraagt zal het geheel geen goed doen denk ik.quote:Op woensdag 8 september 2004 11:58 schreef RikkieLake het volgende:
[..]ja dat gevoel heb ik dus ook. Maar ik wacht nu al een paar dagen op antwoord van haar kant over hoe en waarom. Ik wordt er echt gek van. Als ik wist wat het was, dan kan ik doorgaan met mijn leven. Moet ik gewoon wachten, of moet ik na een tijdje toch contact opnemen en vragen wat er nu aan de hand is...
Ik ook, ik ook, ik ook...........quote:Op woensdag 8 september 2004 12:00 schreef RikkieLake het volgende:
[..]
Ja ik snap het, echter is dit niet mijn eerste relatie, heb er een hele lange van 4 jaar achter de rug, en daarvoor ook eentje van 2. Ik ben nu 26, nog vrij jong, maar ik wil gewoon eens iemand vinden waar ik samen mee oud kan worden....
Ik denk dat je gelijk hebt, dat wachten wordt ik helemaal gek van...ik kan niet normaal functioneren zo. Ik zal vanavond eens bellen....ben bang voor het ergste...quote:Op woensdag 8 september 2004 12:00 schreef Jo79 het volgende:
Ik zou voor jezelf en je eigen gevoel de confrontatie maar aangaan. Dan weet je hoe het zit en kan je echt proberen af te sluiten. Ik heb anderhalve maand in spanning gezeten en ik (en mijn vrienden van mij) werden er gek van. Het is dan misschien niet het antwoord wat je wilt hebben, maar je hebt wel duidelijkheid....
Wij zijn echt te verschillend en er is de vorige keer te veel gebeurd. We hebben het echt geprobeerd, maar het gaat gewoon niet.quote:Op woensdag 8 september 2004 11:47 schreef Jo79 het volgende:
Maar dat weten jullie nu ook al, dat jullie de hersens gaan inslaan? Jullie zijn allebei ouder, misschien ook wel wijzer?
Inderdaad, typisch geval van niet zonder en niet met. Ik wist van mijn kant dat ik het zo voelde , maar we hadden er nooit over gepraat. En nu hadden we een heel zwaar en lang gesprek waarin bleek dat hij elke dag nog aan me dacht en dat hij na mij geen andere vriendin meer heeft gehad etc. Dat was aan de ene kant heel fijn om te horen (Ik was dus niet de enige die het speciaal vond), maar aan de andere kant is het gewoon moeilijk omdat je het idee hebt dat je een echte liefde hebt en je kunt er verder niets meer mee.quote:Op woensdag 8 september 2004 11:48 schreef Brighteyes het volgende:
Hmmm Rip, dat is idd niet echt 'tof'.
Wel heel heftig als na 3,5 jaar blijkt dat die gevoelens er nog steeds zijn.
Typisch gevalletje van 'niet zonder en niet met'?
Lastig... understatement
Mijn pauze heeft me ook zoveeeel vragen opgeleverd in die week tijd...en kreeg geen enkel antoowrd, ze wist het gewoon niet. Je gaat dan zo flippen van alle gedachtte's die door je heen gaan, weet totaal niet wat je kan verwachtte en waar je aan toe bent. Ik zag me ex in die week ook nog vrij regelmatig, en we deden dan gewoon cool en zoende ze me...en ondertussen wist ze het niet :S. In totaal heeft dit een week geduurd, en toen mocht ze kiezen: of proberen of uit. Want het ging totaal nergens om, helemaal al niet omdat ze zei dat ze zoveel van me hield etc etc in die week tijd.quote:Op woensdag 8 september 2004 11:58 schreef RikkieLake het volgende:
[..]ja dat gevoel heb ik dus ook. Maar ik wacht nu al een paar dagen op antwoord van haar kant over hoe en waarom. Ik wordt er echt gek van. Als ik wist wat het was, dan kan ik doorgaan met mijn leven. Moet ik gewoon wachten, of moet ik na een tijdje toch contact opnemen en vragen wat er nu aan de hand is...
Ja, het is allemaal ook zo moeilijk nu. Ik ben me er al op aan het instellen dat het niks meer wordt, jammer echt jammer...quote:Op woensdag 8 september 2004 12:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En daarnaast... maakt het uit waarom? Als het over is? Wat ze ook zegt, jij zal het er niet mee eens zijn, want jij wilde verder met die relatie.
I know it dude...echt ongelooflijk kutgevoel. Echt enorm kut kut kut kut kut....(ik at niet meer & sliep niet meer in die pauze, komt echt door alle onzekerheden die je krijgt in zo'n pauze).quote:Op woensdag 8 september 2004 12:09 schreef RikkieLake het volgende:
[..]
Ja, het is allemaal ook zo moeilijk nu. Ik ben me er al op aan het instellen dat het niks meer wordt, jammer echt jammer...
Ja ik heb haar echt goed duidelijk gemaakt per e-mail, aangezien ik haar niet durfde te bellen omdat ik bang ben dan het averechts werkt, dat ik haar echt terug wil, en er alles voor over heb om dat te bewerkstelligen. En dat ik nog veel van haar hou heb ik ook in die lange mail duidelijk gemaakt.quote:Op woensdag 8 september 2004 12:15 schreef Stevie_ het volgende:
[..]
Is het haar trouwens wel echt duidelijk dat je verder wilt gaan? Want ik denk dat haar dat wel goed duidelijk moet zijn, maar jij het nu gewoon niet trekt, en voor jezelf kiest...
En als ze verder zou willen, heb dan eerst een goed gesprek met haar, en als dat goed voelt, ermee doorgaan.
Had ik ook, die van mij zei ook, komt wel goed, ik geef niet zo snel op. Ja, nou wel dus.........Ga inderdaad maar uit van het ergste en denk zeker na over of je haar nog wel wilt. Wie geeft jou namelijk de garantie dat ze dit gevoel niet nog een keer krijgt en dan weer dit soort gedrag gaat vertonen?quote:Op donderdag 9 september 2004 10:33 schreef RikkieLake het volgende:
Ik weet echt niet meer wat me nu overkomt. Gisteren belde ze me op : kom je vanavond langs om te praten. Dus ben ik gisteravond daar naar toe gegaan en hebben we heel lang gepraat, kort samengevat : Ik ben het beste wat een vrouw zich maar zou kunnen wensen (volgens haar), maar ze weet niet 100% of ze van me houdt, en ze wil weten of ze me mist als ze me een tijdje niet ziet. Ze stelde voor om elkaar twee dagen met rust te laten. Ik had daar moeite mee, omdat ik niet nog langer in onzekerheid wil zitten. Ze zoende me ook nog, en zei dat ik me geen zorgen moet maken en alles goed komt, hoe kan je dat nu zeggen als je je zo voelt...
Ik heb me alsnog ingesteld dat het niet meer goedkomt, en nu weet ik tot mijn eigen verbazing ook niet meer of ik haar terug wil, als ze alsnog besluit dat ze me terug wil. Ik zag haar gisteren zo zitten, en op de een of andere manier dacht ik van waarom ik zoveel moeite doe.
Ik snap niks van haar en nu ook niks meer van mezelf...
I hate to say this, maar ik doe niet aan fluwelen handschoentjes, het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat het over is. Dat het verder geen achterliggende oorzaken heeft, maar dat de liefde gewoon op is.quote:Op donderdag 9 september 2004 10:46 schreef RikkieLake het volgende:
Ik heb er ook een vreemd gevoel bij....Ik weet nu overigens dat het probleem echt niet aan mij ligt, maar toch echt bij haar, het lijkt wel alsof er in het verleden bij haar iets gebeurd is, waardoor ze moeilijk gevoelens en emoties kan uiten/voelen. Ze had voor mij ook een relatie van 2,5 jaar waarbij haar vriend haar echt slecht behandelde. Maar of dat er iets mee te maken heeft, geen idee..volgens haar niet, maar zoiets kan ook op de achtergrond meespelen natuurlijk.
Niet...quote:Op vrijdag 10 september 2004 11:44 schreef Nepenthe80 het volgende:
Maar hoe lang moet ik wachten tot ik weer verder kan met mijn eigen leven?
quote:Op vrijdag 10 september 2004 12:24 schreef RikkieLake het volgende:
[...] op aanraden van BrightEyes [...]
Daar doe ik het ook voor. Het gat kan zoooo zwart zijn dan...quote:Op vrijdag 10 september 2004 12:33 schreef RikkieLake het volgende:
Brighteyes, toch heb ik veel steun aan jouw antwoorden, en ook die van anderen zoals Jo79 en Stevie.
Nou nee hoor!quote:Op woensdag 8 september 2004 12:05 schreef Stevie_ het volgende:
Volgens mij is dat nog bijna zwaarder dan dat het gewoon defenitief uit is...
Eens met Jumparound. Het is dat het voor jou zo'n vervelend verhaal is, anders was het nog bijna mooi om te lezen.quote:Op vrijdag 10 september 2004 12:45 schreef Jumparound het volgende:
Ook ik heb veel aan dit topic gehad... Gewoon lekker van je afschrijven
Nepenthe80
Man, wat een verhaal! Je kan goed je gevoelens onder woorden brengen iig, je kropt het niet op.
Ik denk dat je, in mijn geval, gelijk hebt. Ik zou nooit helemaal zo cold turkey kunnen stoppen met contact met haar hebben. Precies om de reden die jij zegt; het ene moment weet je alles van elkaars leven en het andere moment niet.. terwijl je met zo veel vragen zit. Ik probeer het gewoon tot een minimum te beperken nu en niet om alles contact op te nemen. Maar ik vind van mezelf dat ik haar vanavond wel weer heel even mag bellen, of mailen of sms'en...quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:17 schreef Jo79 het volgende:
Moet ik zeggen dat ik het niet eens ben met dat contact hebben.
[...]
Oh ja, hoop hebben is ook niet slecht.
[...]
Dat vind ik een hele goeie, die zal ik onthouden! Thxquote:Op vrijdag 10 september 2004 14:44 schreef Hihat het volgende:
Nepenthe80,
[..]
Maar klote blijft het. Zeker als er ook nog een derde in het spel is. Houd wel in je achterhoofd dat er maar één van die drie personen echt belangrijk is. En dat ben je zelf.
Sterkte ermee!
Ja! En ik moet toch ook stiekem een beetje volgen hoe het met je gaat?quote:Op vrijdag 10 september 2004 15:53 schreef Brighteyes het volgende:
Hey Hihat! Jij hier!Beetje stokje doorgeven he!
quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:55 schreef Hihat het volgende:
[..]
Ja! En ik moet toch ook stiekem een beetje volgen hoe het met je gaat?
![]()
![]()
Is nietsdoen een optie? Gewoon niet reageren. Merkt ze vanzelf dat ze geen contact meer hoeft te zoeken.quote:Op zaterdag 11 september 2004 03:29 schreef jan1978 het volgende:
Ja het weekend is alvast denderend begonnen.. Enkele weken terug mijn relatie beeindigd door haar vanwege een ruzie en omdat ze vond dat we niet bij elkaar pasten. Nog 1 contact op msn gehad wat op een ruzie uitliep en nu gaat het iets beter met me, dus ging ik een avondje uit met wat vrienden.
Blijkbaar een oproep gehad op mijn gsm van een onbekend nr, maar ik vermoed dat zij het was (heb haar uit mijn gsm en msn list gegooid). Ik kom net thuis en vind een mail van haar waarin staat dat ik geslaagd ben op mijn herexamens (haar vader werkt op mijn school en heeft blijkbaar toegang tot die informatie) en waarin ze me proficiat wenst.
Het deftige is om een 'dank je' email terug te sturen waarschijnlijk, maar ik vond het krijgen van deze email en "aandacht" alleszinds niet zo leuk. Ik heb me er bij neergelegd dat het over en uit is, alle contact verbroken en nu wordt dat allemaal weer maar eens door elkaar gegooid.
Ik dacht nochtans dat ik wel duidelijk gemaakt had, liever geen contact meer te hebben want vrienden blijven en nieuwe relaties zien openbloeien bij haar hoef ik echt niet te zien, daarvoor is het nog veel te vroeg.
Iemand een suggestie wat ik het best kan doen, een kort 'dank je' emailtje sturen, en proberen erachter te komen of het haar gsm nummer was ofzo... (heb niets bijgehouden van telefoon nrs).
Ik voelde me net een beetje beter en op mijn gemak, en nu deze kutzooi weer
Opzouten! met haar danquote:Op vrijdag 10 september 2004 20:05 schreef Stevie_ het volgende:
ik twijfel een beetje over het volgende:
Me vriendin heeft het dus zondag uitgemaakt, hetgene wat die avond meteen ook onderwerp was: hoe nu verder?
Vriendin wil goede vrienden blijven en de coole dingen blijven doen.
Ik wil dat niet omdat ik bang ben het er erg moeilijk mee zal krijgen (maar misschien zij ook wel dunkt mij?!). Nu kwam ik haar gister dus tegen...en ze mist de leuke dingen die wij gewoon als vrienden kunnen blijven doen ontzettend...
Nu wil ik ook al te graag die coole dingen met haar kunnen doen, want we weten alles van elkaar, kunnen heel goed met elkaar, en kunnen echt gezellig samen dingen doen...
Maar, is dat verstandig om dat nu al te gaan doen...?
Ja, dit is een hele lastige Rikkie.quote:Op zaterdag 11 september 2004 12:49 schreef RikkieLake het volgende:
Even een vervolg op mijn situatie : Zojuist belde ze weer op, en vertelde dat ze me enorm miste, en met me door wil gaan. Ik wil haar niet kwijt, maar ik weet even niet meer wat ik moet doen. Vanavond ga ik naar haar toe, maar ik ben bang dat het in de toekomst weer gebeurd. Misschien moet ik er niet zo zwaar aan tillen, maar ik ben nogal emotioneel aangelegd.
Juist ja! Akkoord! Ik kwam haar dus donderdagavond tegen, ging ze huilen, vroeg of ik haar miste etc. Ik heb toen gemeld dat ik met de keuze die ze gemaakt heeft eens ben. Oftewel, ik wil ook niet verder meer. Nu stuurde ze gister sms (niet op gereageerd), en ik stond zojuist op het sportveld hier in de buurt naar wat sportende mensen te kijken en kwam zij er bij staan....quote:Op zaterdag 11 september 2004 10:41 schreef milagro het volgende:
[..]
Opzouten! met haar dan
Kom op zeg, het is amper 1 week uit en zij gaat nu miepen dat ze de coole dingen mist
Dat is nu eenmaal een gevolg van de keuze die zij gemaakt heeft.
Lekker makkelijk, toch.. haar leventje is alleen maar leuk, ze heeft jou wanneer ze zin heeft om jou te zien en voor de rest kan ze helemaal haar gang gaan.
Dat jij na ieder bezoekje half dood gaat van ellende (bij wijze van dan natuurlijk, chargeer chargeer) is slechts een detail.
Zo sneaky eigenlijk, zo'n voorstel aan degene met het gebroken hart, want je weet dat hij of zij nauwelijks kán weigeren, emotioneel niet sterk genoeg en ws nog in de fase om zich aan iedere strohalm vast te klampen..
Nepenthe80, dat verhaal is volledig identiek aan dat van mij. Op één aspect na klopt alles, het gevoel, de gebeurtenissen, dat je ex nog zegt van je te houden, het nog niet echt bevatten dat het uit is. Ook mijn relatie duurde 4 1/2 jaar (4 jaar 7 maanden), ook wij zijn samen volwassen geworden en hadden een bijzonder hechte, intieme relatie. Het enige wat bij jou anders is gelopen is dat ze het jou uiteindelijk dus heeft verteld verliefd te zijn op een ander. Mijn ex is nu ook met een ander. Een persoon die moedwillig tussen onze relatie is gekomen op het moment dat het wat minder ging (gadverdamme laagste van het laagste soort mens!). Mijn ex heeft het mij nooit eerlijk verteld ook al weet ik het. Zij is gaan liegen en bedriegen en het liegen doet ze nog altijd (tis bijna 3 maanden geleden uitgegaan).quote:Op vrijdag 10 september 2004 11:16 schreef Nepenthe80 het volgende:
[...lang verhaal...]
Bizar dat onze verhalen zo hetzelfde zijn... Ik denk dat het voor jou nog moeilijker is (geweest) omdat jouw ex tegen je heeft gelogen en dat nog steeds doet. Gelukkig heeft mijn vriendin het eerlijk gezegd uiteindelijk, ondanks dat er een hele tijd overheen is gegaan. Ze blijft ook redelijk en voor rede vatbaar...quote:Op zaterdag 11 september 2004 18:42 schreef Ladon het volgende:
[..]
Nepenthe80, dat verhaal is volledig identiek aan dat van mij.
Daar ben ik ook bang voor.. daarom denk ik maar niet te veel aan de toekomst en probeer de dingen positief in te zien. De pijn zal moeilijk zijn, maar uiteindelijk komt alles goed, daar hou ik me aan vast...quote:Aangezien vrijwel alles identiek is aan mijn verhaal en mijn relatie ben ik bang dat je nog wel een flinke periode van rouw tegemoed gaat.
We zijn aan het afbouwen, al weet ik niet of dat gaat lukken...quote:Ik heb de fout gemaakt vrijwel al het contact met andere mensen op te schorten en me af te zonderen. Ik had alleen maar medelijden met mezelf en dat heeft alles alleen maar pijnlijker gemaakt en langer laten duren. Ga erop uit, doe vanalles, van nadenken wordt je alleen maar gek.
[\quote]
Dat probeer ik te doen, al valt het niet mee en heb ik er eigenlijk totaal geen zin in.. ik ben ook van plan een aantal dingen op te pakken, als ik daar tenminste de energie voor kan opbrengen.. i
[quote]
En ohja, laat het contact met haar maar even zitten
Ik ook met jou.quote:Ik leef met je mee, LETTERLIJK, des te meer omdat ik er ook nog middenin zit.
Denk het niet, al was het alleen maar omdat ik een vrouw ben en jij een man!quote:trouwens, ben je niet gewoon stiekem een andere persoonlijkheid van mij die gepost heeft, want het verhaal is gewoon op het liegen na TE hetzelfde!
Zeker weten!!!quote:Op zondag 12 september 2004 05:06 schreef Stevie_ het volgende:
voor iedereen die in hetzelfde schuitje zttten : we beuken door
eerlijk een voor reden vatbaar, daar zit het verschil idd. Ik ben wel blij voor je dat ze eerlijk is. Mijn verwerking is juist zoveel moeilijk verlopen omdat ik niet aan verwerken toekwam. in de plaats daarvan was ik namelijk alleen maar bezig met hoe ze mij bepaalde dingen ooit aan heeft kunnen doen en waarom. Dat heb jij gelukkig niet.quote:Op zondag 12 september 2004 00:59 schreef Nepenthe80 het volgende:
Bizar dat onze verhalen zo hetzelfde zijn... Ik denk dat het voor jou nog moeilijker is (geweest) omdat jouw ex tegen je heeft gelogen en dat nog steeds doet. Gelukkig heeft mijn vriendin het eerlijk gezegd uiteindelijk, ondanks dat er een hele tijd overheen is gegaan. Ze blijft ook redelijk en voor rede vatbaar...
Laat idd de toekomst nog even voor wat het is, je bereikt er niets mee om in de staat waarin je verkeerd aan de toekomst te denken, al betwijfel ik toch of je daar uberhaubt toe in staat zou zijn. Het is mij ook zo vaak gezegd, het komt allemaal weer goed, je wordt weer gelukkig ECHT WAAR!!! het is zo cliché, maar naarmate de weken vorderden ging ik dat toch steeds iets mee geloven. Eerst maar enkele minuten per dag nu grote delen van de dag.quote:Daar ben ik ook bang voor.. daarom denk ik maar niet te veel aan de toekomst en probeer de dingen positief in te zien. De pijn zal moeilijk zijn, maar uiteindelijk komt alles goed, daar hou ik me aan vast...
mijn vrouwlijke kant dan?quote:Denk het niet, al was het alleen maar omdat ik een vrouw ben en jij een man!
Ja dat is echt heel erg bekend. Alleen al het idee van op een meisje afstappen om haar te versieren oid, al is het maar voor 1 avond, is voor mij lang een onmogelijke opgave geweest. Aan de ene kant dacht ik bij mezelf, ik moet het juist doen, dat is juist de manier om haar los te kunnen laten. Aan de andere kant schreeuwde er een stemmetje in mijn hoofd dat ik er helemaal geen zin in had. Forceer maar niets hoor, laat maar, als je er aan toe bent merk je het vanzelf wel! het is tussen mijn ex en mij nu bijna 3 maanden uit en de afgelopen 3 weekenden en/of donderdagavonden heb ik tijdens het uitgaan gemerkt dat ik er heel anders tegenover begin te staan. Het duurde ff, maar ik ben op het niveau dat ik het weer kan en zelfs wil! Ik heb vandaag zelfs een meisje ontmoet die ik echt heeeeel erg leuk vond, zo leuk als ik haar vond ben ik al jaren niemand meer tegengekomen, dus wie weet ga ik daar wat mee doen, helaas geen mogelijkheid daarvoor vandaagquote:Op zondag 12 september 2004 @ 22:40 schreef Stevie_ het volgende:
Afgelopen nacht dus uitgeweest...en heb dus echt geeeeen behoefte om te gaan zoenen met een andere meid of wat dan ook...maar goed ook eigenlijk....
Tijd is de oplossing...en je in die tijd zo goed mogelijk vermaken.quote:Op maandag 13 september 2004 00:50 schreef ZX9R het volgende:
hoe doe je dat? Het loslaten van je ex.
Wie kan mij dat vertellen?
ik zit er namelijk enorm mee te worstelen.
Mijn verstand heeft haar losgelaten. Nu alleen nog maar mijn hart!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |