Geef je hier nog antwoord op???quote:Op zondag 1 augustus 2004 02:07 schreef Ryan3 het volgende:
Laten we het maar eens opdraaien dan. Dan stellen wij de vragen en mag jij antwoord geven.
Jij beweert dat het nazisme dus zoiets als het fascisme van Mussolini was, alleen was Mussolini's fascisme ahw de light uitvoering van Hitlers nazisme. Dus zoals ik eerder schreef:
[..]
Dus leiderbeginsel, militairisme, corporatisme en lebensraum.
Enige verschil is dat Joden weldegelijk verantwoordelijk werden gehouden voor zo'n beetje alle ellende van Duitsland (en de rest van de wereld) zie hoofdstuk 11. En overigens het Marxisme was weldegelijk het instrument van de Joden om de democratie kapot te maken volgens A.H., staat eveneens in hoofdstuk 11 van Mein kampf.
Mijn vraag is dan waarom begon Hitler een oorlog en kun je dit betitelen als misdadig? Waarom stuurde hij in Polen en Rusland Einsatzz troepen achter de Wehrmacht aan om Joodse burgers in koelen bloede af te slachten (mannen, vrouwen en kinderen)? Waarom heeft de Holocaust plaatsgevonden? Waarom heeft hij mentaal gehandicapten laten vermoorden? Waarom werden homoseksuelen vermoord? Waarom gingen zigeuners naar de gaskamer? Waarom werden al die categorieën van mensen nog vermoord toen de oorlog eigenlijk allang verloren was en de Russen al aan de poorten van het Duitse rijk stonden?
Het moet vervolgens ook volgens jou duidelijk zijn, lijkt me, dat de theorie en de praktijk van het nazisme uit elkaar liepen op zeker moment. En ook dat het tegenwoordig gebruikelijk is om eerder de praktijk dan de theorie van het nazisme te associëren met Hitlers Derde Rijk, me dunkt.
Overigens is de vraag wel altijd gerechtvaardigd of de nazi-kopstukken zelf wel achter hun leer stonden. Die vraag heb ik in een topic in C&H onlangs gesteld.
oH... nu is het duidelijk.quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:21 schreef SingleCoil het volgende:
"Ik maak hier een punt van omdat eerder gesteld werd dat het doel van nazisme massamoord is. Daar ben ik het niet mee eens. Want dat zou impliceren dat iedereen die zich (neo-)nazi noemt dus massamoord zou nastreven, hetgeen een neo-nazistische vereniging of partij direct tot een criminle organisatie zou bestempelen, en dat werpt een heel ander beeld op de uitspraak van de duitse rechter. Duurt even maar we zijn weer on-topic.
Waar hebben we dat eerder gezien...quote:Op zondag 1 augustus 2004 12:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
oH... nu is het duidelijk.
Je volgt de juridische redenering.
Je verdedigt een duitse nazigroep...
Ik zou toch liever willen dat je mijn vragen even beantwoordt.quote:Op zondag 1 augustus 2004 13:07 schreef SingleCoil het volgende:
whooow....ik verdedig niemand, en al zeker geen groep hersenloze geweldadige raddraaiers, waarvan de motieven mij onbekend zijn.
Maar wat julie nu doen, is dat nou reeel ? ik bedoel, het enige dat ik hier wil stellen is dat nazisme een politieke mening is zoals er zoveel zijn, en dus met respect behandeld dient te worden, of op z'n minst inhoudelijk gewogen, voordat er tot een oordeel gekomen wordt. Ik zie in dit topic veel meningen, maar ik lees bijv. nergens welke duitse neo-nazi mening nou aanleiding gaf tot al die heisa. Vinden jullie dat niet ook een beetje raar ?
Dit standpunt is banaal.quote:Op zondag 1 augustus 2004 13:07 schreef SingleCoil het volgende:
is dat nazisme een politieke mening is zoals er zoveel zijn, en dus met respect behandeld dient te worden, of op z'n minst inhoudelijk gewogen,
Moeten we dat nog aangeven dan? Ik dacht dat de gevolgen van wo2 toch wel duidelijk waren of niet?quote:Op zondag 1 augustus 2004 13:55 schreef SingleCoil het volgende:
kun je dan aangeven wat er aan de nazistische ideologie mankeert waardoor jij tot de conclusie kwam dat het 'schofterig' is en geen respect verdient ?
Ik vind het opmerkinglijk dat je uberhaupt de vraag stelt wat er aan de ideologie van de nazis mankeert waadoor anderen deze ideologie bestempelen als verwerpelijk en waar ze geen respect voor kunnen opbrengen.quote:Op zondag 1 augustus 2004 15:06 schreef SingleCoil het volgende:
ik vindt het opmerkelijk dat je geen enkele vraag weet te beantwoorden.het suggereert dat je echt niet weet waar je het over hebt. klopt dat ?
Nee het waren geen leden van de ndsap, en het was ook nog eens niet doelbewust. Het was gewoon een ongelukje, en Hitler had er niks mee te maken en de ideologie van de nazis daar speelde jodenhaat slechts een betrekkelijke rolquote:Op zondag 1 augustus 2004 15:15 schreef SingleCoil het volgende:
je doet het weer !
ik ben mij ervan bewust dat er joden in de tweede wereldoorlog zijn vergast. volgens mij geen miljoenen en in ieder geval niet controleerbaar door leden van de nsdap. maar dat zul je wel besides the point vinden, het generaliseert altijd makkelijk vnuit de zekerheid vnje morele verontwaardiging.
ik laat je andere opmerking voor wat ie is.
i
Hiermee laat je revisionistische denkbeelden zien die we niet willen op dit forum. Discussie over de holocaust en zijn slachtoffers mag zolang het met bronnen en bovenal met respect gebeurd.quote:ik ben mij ervan bewust dat er joden in de tweede wereldoorlog zijn vergast. volgens mij geen miljoenen
Hallo..teveel de flauwekul van de nazi David Irving gelezen?quote:Op zondag 1 augustus 2004 15:15 schreef SingleCoil het volgende:
je doet het weer !
ik ben mij ervan bewust dat er joden in de tweede wereldoorlog zijn vergast. volgens mij geen miljoenen
Die andere kant zijn nazi's die er belang bij hebben te liegenquote:Op zondag 1 augustus 2004 15:36 schreef SingleCoil het volgende:
het lijkt mij echter gerechtvaardigd om ook vanaf de andere kant eens wat bronvermeldingen te mogen zien. ik geloof niet dat er miljoenen joden door de nazi's vergast zijn.
Je volgt de klassieke slachtofferverdediging.quote:Op zondag 1 augustus 2004 15:36 schreef SingleCoil het volgende:
Waar ik me aan stoor - en ook mod doet daar kennelijk aan mee - is dat iedereen die ook maar enigzinds van de gevestigde mening af lijkt te wijken - of slechts kritische vragen daarover stelt - in het hokje met verwerpelijke neonazi's geveegd wordt. Valt jou dat nou ook niet op ?
Dit zijn historisch bewezen feiten. Ik zie niet in hoe je hier vraagtekens bij kunt zetten. Als je dan in een hokje wordt gezet moet je niet zielig gaan doen aangezien juist de neo-nazi's er belang bij hebben dat deze feiten verdraait worden.quote:Op zondag 1 augustus 2004 15:36 schreef SingleCoil het volgende:
Waar ik me aan stoor - en ook mod doet daar kennelijk aan mee - is dat iedereen die ook maar enigzinds van de gevestigde mening af lijkt te wijken - of slechts kritische vragen daarover stelt - in het hokje met verwerpelijke neonazi's geveegd wordt. Valt jou dat nou ook niet op ?
ik ben mij ere niet van bewust dat ik bij enig historisch bewezen feit een vraagteken zet, ik ga ook echt niet op die toer hoor, ik vindt ontkenning van de jodenvervolging echt grote flauwkul. je onderbouwt wel mijn eerdere stelling, namelijk dat ik zonder nadenken in het hokje bij de neo-nazi's geveegd wordt (of als sympathisant gezien wordt). Kun je je voorstellen dat ik dat als kwetsend ervaar ?quote:Op zondag 1 augustus 2004 15:55 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Dit zijn historisch bewezen feiten. Ik zie niet in hoe je hier vraagtekens bij kunt zetten. Als je dan in een hokje wordt gezet moet je niet zielig gaan doen aangezien juist de neo-nazi's er belang bij hebben dat deze feiten verdraait worden.
Zo kan het wel weer!quote:Op zondag 1 augustus 2004 16:38 schreef SingleCoil het volgende:
even proberen hoor, ik weet 't niet meer...(en wil niet suggereren dat er enige bedoeling van jouw kant bij zat. voor je het doorhebt treft de kortzichtigheid van een moderator je)
Valt reuze mee hoorquote:Op zondag 1 augustus 2004 16:41 schreef Snapcount2 het volgende:
Oh gelukkig maar, ik schrok me rot. Ik post hier niet zo heel vaak dus ik weet ook niet hoe streng de moderators zijn.
Ik heb eerder in dit topic al een link gegeven naar de engelse vertaling van het Wannsee protocol, mischien nuttig om dat even door te lezen.quote:Op zondag 1 augustus 2004 16:42 schreef SingleCoil het volgende:
in http://en.wikipedia.org/wiki/Holocaust_denial staat een link. ik had verwacht daar wat meer onderbouwing en feiten te krijgen endus duurde het even voor ik doorhad waar ik zat...
Helaas staat er nog meer in de grondwet.quote:Op zondag 1 augustus 2004 17:42 schreef gekke_sandra het volgende:
Zoals Pim Fortuyn zei : zelfs discriminatie mag.. als we de grondwet niet tegen gaan spreken, gezien er in de grondwet staat dat er vrijheid van meningsuiting is.
Hij had gelijk... en de wereld is vreemd
Ik vind het nogal onverstandig om revisionisme en neo nazi's in een zin te zetten. Zo gaan mensen denken dat revisionisten nazi's zijn.quote:Op zondag 1 augustus 2004 17:10 schreef _The_General_ het volgende:
Titel aangepast om de lading beter te dekken. Mocht iemand een andere suggestie hebben. Meld je maar
Nee?quote:Op zondag 1 augustus 2004 16:04 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
ik ben mij ere niet van bewust dat ik bij enig historisch bewezen feit een vraagteken zet,
Me dunkt...quote:Op zondag 1 augustus 2004 15:15 schreef SingleCoil het volgende:
ik ben mij ervan bewust dat er joden in de tweede wereldoorlog zijn vergast. volgens mij geen miljoenen
Op welke vraag wil je een antwoord hebben?quote:Op zondag 1 augustus 2004 17:56 schreef SingleCoil het volgende:
inderdaad, maar daar gaat het nu even niet om nantuurlijk. ik vindt het opmerkelijk dat je geen enkele vraag weet te beantwoorden.het suggereert dat je echt niet weet waar je het over hebt. klopt dat ?
Met andere woorden, voor jou moet een card carrying member van de NSDAP het knopje indrukken, anders geldt het niet als 'vermoord door de nazi's'?quote:Op zondag 1 augustus 2004 18:20 schreef SingleCoil het volgende:
@vetinari: ik heb het juiste aantal geprobeert uit te vinden maar dat lukt nog niet zo 1-2-3, ik kan wel vinden bijv. dat er zo-en-zo veel joden in auschwitz of treblinka gestorven zijn of dat er in totaaal 6 miljoen (of een nog groter, maar even onbevattelijk aantal) joden omgekomen zijn, maar in de eerdere discussie was er een duidelijke referentie naar het gebruik van gifgas en het feit dat dat door de nazi's zou zijn gedaan. dan is een uitspraak '6M joden door de nazi's vergast' voor mij aanleiding om eens na te gaan in hoeverre dat nou feitelijk juist is, of dat die poster stemmingmakend zit te doen. Hte blijkt ook inderdaad niet waar te zijn, dat van die 6M, maar weet ik veel dat je dan gelijk een revisionistisch standpunt huldigd ? Vreemde zaak, nietwaar ?
Geef dan een bron op het internet voor dit 'historisch feit.'quote:Op zondag 1 augustus 2004 18:33 schreef SingleCoil het volgende:
@vetinari: er werd een bewuste en overduidelijke referentie aan "vergassen" gemaakt. er ziijn geen 6m joden vergast. dat is geen revisionism4 maar een simpel historisch feit.
Doe toch niet zo schijnheilig..quote:Op zondag 1 augustus 2004 18:33 schreef SingleCoil het volgende:
is en als dan 'het vergassen van 6M joden" als enige argument wordt gehanteerd dan wordt het wel ineens relevaant of dat nu echt nazi's waren die dat deden of gewoon maar soldaten die ook maar voor hun nummer opkwamen.
Of ik het niet WIL snappen? Dat vermoed ik eerder omtrent jouw motieven, domweg omdat ik te beleefd ben om terstond te stellen dat je niet in staat bent iets te begrijpen.quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:51 schreef SingleCoil het volgende:
nu wordt het toch wel een beetje raar, de with! Moet ik het spellen of heb je een tekenfilmpje nodig ?
Amerikanen hadden niet het doel japanners uit te roeien, dat was een middel om hun doel te bereiken.
Nazi's hadden niet het doel joden uit te roeien, dat was een middel om hun doel te bereiken.
als amerikanen/japanners = geen genocide dan nazi's/joden = geen genocide.
Wat begrijp je hier niet aan ? Of wil je het gewoon niet snappen ?
En de door jou aangehaalde gas-referentie heeft wel degelijk betrekking op wo1, simpelweg omdat wo2 nog niet begonnen was...
o.a. stelselmatig Joden de schuld geven van maatschappelijke problemen.quote:Op zondag 1 augustus 2004 18:27 schreef SingleCoil het volgende:
@dazzle123: kun je dan aangeven wat er aan de nazistische ideologie mankeert waardoor jij tot de conclusie kwam dat het 'schofterig' is en geen respect verdient ?
Een van de groepjes die zich met revisionisme bezighoud zegt letterlijk dat het hun doel is om te bereiken dat het nazisme weer acceptabel wordt.quote:Op zondag 1 augustus 2004 18:00 schreef vanvugh het volgende:
Ik vind het nogal onverstandig om revisionisme en neo nazi's in een zin te zetten. Zo gaan mensen denken dat revisionisten nazi's zijn.
![]()
Revisionisme is de aanduiding voor de holocaustleugen..quote:Op zondag 1 augustus 2004 20:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een van de groepjes die zich met revisionisme bezighoud zegt letterlijk dat het hun doel is om te bereiken dat het nazisme weer acceptabel wordt.
Welke conclusie trek jij daaruit, dat het communisten zijn?
Je bent nu toch niet op een heel dun lijntje aan het lopen waarbij je loopt te miereneuken over de wijze waarop er 6 miljoen Joden vermoord zijn?quote:Op zondag 1 augustus 2004 18:33 schreef SingleCoil het volgende:
er ziijn geen 6m joden vergast. dat is geen revisionism4 maar een simpel historisch feit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |