O ja, ik zal vanavond even de informatie uit het door mij op het Liability-forum gestarte topic met als strekking "Welke Franstalige bands moeten ook buiten de Franstalige wereld gehoord worden" op een rijtje zetten, zodat u allen daarop kunt reageren en natuurlijk ook kunt aanvullingen kunt plaatsen. Ik ben namelijk ook weer niet zo heel erg uitgebreid op de hoogte hoor.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:35 schreef Z het volgende:
Hé Meadowmeal, doe jij nog een 'Franse Bandjes Topic' openen?
Ik wilde al bijna weer techno gaan luisteren. Veel gastvrijer publiek...quote:Op donderdag 5 augustus 2004 17:10 schreef Meadowmeal het volgende:
[..]
O en Corc, ik bedoelde het niet vervelend hoor
Kabbelt voort... daarom heet hij waarschijnlijk Flow. Er zitten inderdaad veel stukken in, die vooral sfeervol zijn, en niet om aandacht schreeuwen. Ik vind het meer een CD voor lange autoritten of om bij te lezen. En daarvoor ook heel erg aangenaam en sfeergevend. En niet eens echt een kabbelende sfeer, daarvoor zijn de drums te gejaagd, en het gitaargeluid is best zenuwachtig, omdat het continu om een tremolo heenzwabbert.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 19:26 schreef Grobbel het volgende:
[...]
Ik heb vooral wat moeite om de aandacht er continu bij te houden, kabbelt me iets te veel voort bij bepaalde tracks.
Ik wil deze invloeden ook niet ontkennen, maar de manier waarop ze vaak worden aangehaald doet Suimasen (mijns inziens) tekort. Alsof er niets toegevoegd is aan de invloeden. Als SY het idioom verzorgd, kun je daar nog heel veel verschillende dingen mee zeggen.quote:
[...] Incense [...] Sonic Youth [...] Motorpsycho [...]
Deze vergelijking is wel een beetje overdreven, alsof het geven van een referentiekader hetzelfde is als het gelijkstellen van een bepaalde band met schaamteloze naspelers. Maar goed...quote:Op donderdag 5 augustus 2004 22:30 schreef corc het volgende:
Ik wil deze invloeden ook niet ontkennen, maar de manier waarop ze vaak worden aangehaald doet Suimasen (mijns inziens) tekort. Alsof er niets toegevoegd is aan de invloeden. Als SY het idioom verzorgd, kun je daar nog heel veel verschillende dingen mee zeggen.
Het voelt voor mij een beetje alsof je iemand die nooit naar pop luistert een willekeurige pop-CD geeft die jij fantastisch vind, en een week later zegt diegene: "ja, het lijkt wel op de Beatles. Coupletje, refreintje etc." Alsof alle popmuziek daarom slechts een voetnoot bij de Beatles zou zijn.
http://www.haldern-pop.de/de/festival/programm.phpquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 05:17 schreef Maestrov het volgende:
Voor de onwetende indie... Wat is Haldern?
dEUS, i am kloot en Ghinzu binnen een paar uur na elkaar.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 12:06 schreef thaleia het volgende:
[..]
http://www.haldern-pop.de/de/festival/programm.php
Natuurlijk is de vergelijking wat gechargeerd, als je een vergelijking neemt die net zo subtiel is, dan wordt er ook niets duidelijker. Het is niet gelijk, en het gebeurd allebei. Referentie kader geven is OKquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 07:52 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Deze vergelijking is wel een beetje overdreven, alsof het geven van een referentiekader hetzelfde is als het gelijkstellen van een bepaalde band met schaamteloze naspelers. Maar goed...
Die mogen in de stront zakken. Patrick speelt nu. NU :'(quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 13:03 schreef pfaf het volgende:
dEUS, i am kloot en Ghinzu binnen een paar uur na elkaar.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |