abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21078030

Tja, het blijft een soort van vertaling voor soundscape, 'landschap van geluid'. Ik vind het zelf ook wel vervelend eigenlijk. Vooral als het op Mogwai van toepassing is. Ik denk dat het er bij mij tussen gekropen is omdat ik het net had geciteerd. Het zal niet meer gebeuren
" there is nothing to not be amazed at "
pi_21078071
dubbel
pi_21078074
Wel een mooie post corc!
Aldus.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 17:10:20 #54
65107 Meadowmeal
a wonderful wooden reason
pi_21080534
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 15:35 schreef Z het volgende:

Hé Meadowmeal, doe jij nog een 'Franse Bandjes Topic' openen?
O ja, ik zal vanavond even de informatie uit het door mij op het Liability-forum gestarte topic met als strekking "Welke Franstalige bands moeten ook buiten de Franstalige wereld gehoord worden" op een rijtje zetten, zodat u allen daarop kunt reageren en natuurlijk ook kunt aanvullingen kunt plaatsen. Ik ben namelijk ook weer niet zo heel erg uitgebreid op de hoogte hoor.
Uiteraard mogen de Engels- en anderstalige Franse bandjes niet ontbreken, maar laten we er wel een beetje een alternatief topic van maken, want er zijn al topics over Air enzo... Heb je een idee voor een titel waardoor dat gelijk duidelijk is? Misschien "L'alternatif français"?

O en Corc, ik bedoelde het niet vervelend hoor, het wordt alleen elke keer als het over post-rock-achtige bandjes gaat uit de kast getrokken (Mogwai is inderdaad een goed voorbeeld)
pi_21080708
Iets met 'Vive La Revolution' Alternative of 'Le Coq Alternative' ofzo? BEn benieuwd wat er allemaal naar voren gaat komen iig.
Aldus.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 19:26:50 #56
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_21083223
Ik heb Flow van Suimasen thuis liggen, maar draai die, afgezien van de geniale opener Welcome to our world, eigenlijk bijna nooit meer. Ik heb vooral wat moeite om de aandacht er continu bij te houden, kabbelt me iets te veel voort bij bepaalde tracks. En (sorry, corc) jammer genoeg is dat ook hetzelfde probleem dat ik had bij een aantal nummers van Incense's Approx 45 min; begrijp de vergelijking heus wel, al zijn er toch duidelijke verschillen tussen de twee bands.
Je kunt trouwens naast het al genoemde Sonic Youth de invloeden van Motorpsycho op het geluid van Suimasen niet ontkennen.

Ik denk trouwens wel dat Suimasen live een stuk beter uit de verf komt dan op plaat, maar goed - da's veel progrock-geïnspireerde bands eigen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Grobbel op 05-08-2004 19:43:36 ]
pi_21087149
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 17:10 schreef Meadowmeal het volgende:

[..]

O en Corc, ik bedoelde het niet vervelend hoor
Ik wilde al bijna weer techno gaan luisteren. Veel gastvrijer publiek...
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 19:26 schreef Grobbel het volgende:
[...]
Ik heb vooral wat moeite om de aandacht er continu bij te houden, kabbelt me iets te veel voort bij bepaalde tracks.
Kabbelt voort... daarom heet hij waarschijnlijk Flow. Er zitten inderdaad veel stukken in, die vooral sfeervol zijn, en niet om aandacht schreeuwen. Ik vind het meer een CD voor lange autoritten of om bij te lezen. En daarvoor ook heel erg aangenaam en sfeergevend. En niet eens echt een kabbelende sfeer, daarvoor zijn de drums te gejaagd, en het gitaargeluid is best zenuwachtig, omdat het continu om een tremolo heenzwabbert.
Maar als ik hem opzet trekt 'ie wel op veel momenten mijn aandacht, flarden tekst, stukjes opbouw. Misschien moet je hem nog wat luisterbeurten gunnen. Maar misschien luisteren we wel op een andere manier naar muziek.
quote:

[...] Incense [...] Sonic Youth [...] Motorpsycho [...]
Ik wil deze invloeden ook niet ontkennen, maar de manier waarop ze vaak worden aangehaald doet Suimasen (mijns inziens) tekort. Alsof er niets toegevoegd is aan de invloeden. Als SY het idioom verzorgd, kun je daar nog heel veel verschillende dingen mee zeggen.

Het voelt voor mij een beetje alsof je iemand die nooit naar pop luistert een willekeurige pop-CD geeft die jij fantastisch vind, en een week later zegt diegene: "ja, het lijkt wel op de Beatles. Coupletje, refreintje etc." Alsof alle popmuziek daarom slechts een voetnoot bij de Beatles zou zijn.
pi_21094063
Call Florence Pow

What's in a name. Best leuk, nog niet echt 1 stijl, maar wel goede nummers. De AMG kent alleen een plaat uit 2000, ze hebben ook wat gemaakt in 2002. Ik geef slsk maar weer eens een slingen
Aldus.
pi_21111598
We hebben het nog geprobeerd, en uitgezocht of het met de trein ook haalbaar was, en of het te combineren viel met onze andere verplichtingen & financiele situatie, en KUT, we gaan dus niet naar Haldern. Balen, had echt erg graag gewild. Morgen om half drie staat Patrick Wolf te spelen en wij zijn er niet bij
pi_21113298
Dat is jammer thaleia... Ik moet ook elk interessant festival missen dit jaar... Volgend jaar ga ik m'n stinkende best doen om eens naar Dour te gaan iig. En in 2008 gaan alle indie posters in dit topic samen naar Coachella (toch jongens) , maar details daarover volgen nog!
Aldus.
pi_21113976
Voor de onwetende indie... Wat is Haldern?
Black out the windows, it's party time!
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 07:52:49 #62
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_21114255
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 22:30 schreef corc het volgende:
Ik wil deze invloeden ook niet ontkennen, maar de manier waarop ze vaak worden aangehaald doet Suimasen (mijns inziens) tekort. Alsof er niets toegevoegd is aan de invloeden. Als SY het idioom verzorgd, kun je daar nog heel veel verschillende dingen mee zeggen.

Het voelt voor mij een beetje alsof je iemand die nooit naar pop luistert een willekeurige pop-CD geeft die jij fantastisch vind, en een week later zegt diegene: "ja, het lijkt wel op de Beatles. Coupletje, refreintje etc." Alsof alle popmuziek daarom slechts een voetnoot bij de Beatles zou zijn.
Deze vergelijking is wel een beetje overdreven, alsof het geven van een referentiekader hetzelfde is als het gelijkstellen van een bepaalde band met schaamteloze naspelers. Maar goed...
pi_21116716
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 05:17 schreef Maestrov het volgende:
Voor de onwetende indie... Wat is Haldern?
http://www.haldern-pop.de/de/festival/programm.php
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 13:03:35 #64
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_21117784
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 12:06 schreef thaleia het volgende:

[..]

http://www.haldern-pop.de/de/festival/programm.php
dEUS, i am kloot en Ghinzu binnen een paar uur na elkaar.
pi_21117845
En dit is Coachella, dat is helemaal watertanden...

http://www.coachella.com/main.html
Aldus.
pi_21118617
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 07:52 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Deze vergelijking is wel een beetje overdreven, alsof het geven van een referentiekader hetzelfde is als het gelijkstellen van een bepaalde band met schaamteloze naspelers. Maar goed...
Natuurlijk is de vergelijking wat gechargeerd, als je een vergelijking neemt die net zo subtiel is, dan wordt er ook niets duidelijker. Het is niet gelijk, en het gebeurd allebei. Referentie kader geven is OK
Zoals Bas Ickenroth, van Kindamusic.
"Although Suimasen dwell in the places where bands like Sonic Youth and Blonde Redhead have found their cardboard houses as well, they very well have found a bigger building of their own."

Gelijkstellen van een bepaalde band met schaamteloze naspelers is niet ok.
"Sonic Youth dood? Leve Suimasen! "(Jaap Boots, 3voor12)
"[...]behoort Suimasen inmiddels tot de meest veelbelovende erven van Sonic Youth, Motorpsycho en Blonde Redhead." (Helmut Boeijen in Oor. Van hem is ook de zinssnede "Het euforische Eindhoooveuh, Eindhoooveuh, Eindhoooveuh dat de afgelopen jaren met de regelmaat van de klok van de PSV-tribunes galmde, past ook bij de huidige rockscene van de lichtstad."

Genoeg gezeurd, wel.
Damn dat Coachella ziet er goed uit, zeker qua lineup. Benieuwd wat ze in 2008 hebben. Het lijkt op de site ook een extreem netjes, opgeruimt en georganiseerd festival. Is dat amerikaans, of is het gewoon een duur festival voor oude sub-urb muziekliefhebbers die het niet zo hebben op viezigheid en wanorde?
pi_21118645
Amerikaans idd. In LA volgens mij, of iig vlak bij LA...
Aldus.
pi_21119019
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 13:03 schreef pfaf het volgende:
dEUS, i am kloot en Ghinzu binnen een paar uur na elkaar.
Die mogen in de stront zakken. Patrick speelt nu. NU :'(
Ik zoek nog even naar een zender die het streamt, ofzo

En zal eens kijken naar het programma van Coachella, wellicht kan dat mij troost bieden.

[edit]Vanaf 16:40 op Eins live (www.einslive.de) een verslag
[edit2]Coachella> Jezus Christus!

[ Bericht 5% gewijzigd door thaleia op 07-08-2004 14:18:09 ]
pi_21119111
Ik ben benieuwd welke reunion-tours er komen op Coachella 2008

Manic Street Preachers, featuring de teruggevonden Richey?
Captain Beefheart reunion? Smashing Pumpkins die krap bij kas zijn gekomen?
pi_21119148
Dat Coachella is wel leuk idd maar dat Haldern ligt binnen 60 km rijden.
Black out the windows, it's party time!
pi_21119155
Coachella is denk ik 6000 km rijden helaas ....
Aldus.
pi_21119157
Wrijf het nog even in, Maestrov
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 16:19:43 #73
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_21121297
2008 he, dat moet wel schikken
pi_21122158
Wat vinden we eigenlijk van Ron Sexsmith hier?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 17:29:16 #75
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_21122623
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 17:03 schreef methodmich het volgende:
Wat vinden we eigenlijk van Ron Sexsmith hier?
Zijn laatste album was wel aardig maar prikkelde me niet voor meer Ron.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')