![]()
11 augustus wordt sammy 12 jaar oud, ik vind het helemaal niet leuk....
Gister avond slofte hij door het huis, geen stap te hard, poten niet verder optillend dan hoogsnoodzakelijk en de realiteit sloeg me voor mijn hoofd, je wordt oud sam...
Vandaag hem lekker laten zwemmen, de eigewijze drol moest perse weer even ergens anders heen waar een wat stijlere kant was en ik moest hem er weer ophelpen omdat hij het niet meer trok...
Ik herriner me de tijd dat je uren en uren met hem kon lopen en dat hij je nog aankeek van zullen we nog even, ik herriner me nog de keer dat ik uit school kwam en sam net deed alsof hij nog niet uit was geweest, ik boos op mijn broer die op de bank lag te suffen, kon je niet even met die hond lopen!!!, broer beledigd, ik ben met die hond uitgeweest en we zijn verdwaalt in het bos, ze bleken 5 uur onderweg geweest te zijn
![]()
Hij wordt oud, af en toe tijdens het spelen valt zijn achterhand eventjes onder hem vandaan als hij te snel wil wenden en de gedachte aan zijn dood wordt realistisch...
Sammy, mijn eerste eigen hond, ik was 14 jaar toen ik hem kreeg.
Ik herriner me die kleine pup die gelijk bij me op schoot kroop en aan wie ik mijn hart ben verloren, dat hele kleine ventje van amper 3 weken oud met een klein wit vlekje op zijn hoofd.
Ik herriner me de keer dat hij net in een anti vlooien bad was geweest, zijn eerste bad bij de fokker, zodat ik met mijn schoonvader terug moest rijden omdat ik zeiknat was en bevroren zou zijn op de moter.
Ik herriner me dat kleine ventje op een dekentje op mijn schoot toen hij mee naar huis mocht, wat was ik in de wolken!!!
Ik herriner me hoe hij als pup zijnde rond kon razen om dan ineens zo vanuit wild dollen neer kon vallen en in slaap was...
Ik herriner me zoveel en de gedachte dat hij echt, maar dan ook echt oud begint te worden maakt me ergens bang, het laat me realiseren dat er straks een leven zonder hem is, een leven dat ik me amper voor kan stellen.
Zijn snuit is helemaal grijs, hij heeft een waardige oude golden snoet gekregen, maar zijn ogen twinkelen nog van de ondeugd, hij kan er nogsteeds geen genoeg van krijgen om steeds maar weer die stok uit het water te halen, maar als hij rent zie je hem met beide achterpoten tegelijk afzetten en weer slaat de realiteit je om de oren, je wordt oud sam, echt oud....
Honden, werden ze maar net zo oud als ons, dat afscheid nemen zit ik echt nog niet op te wachten, sam je moet maar 20 worden vind ik, ik heb nog lang geen genoeg van je!!!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.