abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20920366

11 augustus wordt sammy 12 jaar oud, ik vind het helemaal niet leuk....

Gister avond slofte hij door het huis, geen stap te hard, poten niet verder optillend dan hoogsnoodzakelijk en de realiteit sloeg me voor mijn hoofd, je wordt oud sam...
Vandaag hem lekker laten zwemmen, de eigewijze drol moest perse weer even ergens anders heen waar een wat stijlere kant was en ik moest hem er weer ophelpen omdat hij het niet meer trok...

Ik herriner me de tijd dat je uren en uren met hem kon lopen en dat hij je nog aankeek van zullen we nog even, ik herriner me nog de keer dat ik uit school kwam en sam net deed alsof hij nog niet uit was geweest, ik boos op mijn broer die op de bank lag te suffen, kon je niet even met die hond lopen!!!, broer beledigd, ik ben met die hond uitgeweest en we zijn verdwaalt in het bos, ze bleken 5 uur onderweg geweest te zijn

Hij wordt oud, af en toe tijdens het spelen valt zijn achterhand eventjes onder hem vandaan als hij te snel wil wenden en de gedachte aan zijn dood wordt realistisch...

Sammy, mijn eerste eigen hond, ik was 14 jaar toen ik hem kreeg.

Ik herriner me die kleine pup die gelijk bij me op schoot kroop en aan wie ik mijn hart ben verloren, dat hele kleine ventje van amper 3 weken oud met een klein wit vlekje op zijn hoofd.
Ik herriner me de keer dat hij net in een anti vlooien bad was geweest, zijn eerste bad bij de fokker, zodat ik met mijn schoonvader terug moest rijden omdat ik zeiknat was en bevroren zou zijn op de moter.
Ik herriner me dat kleine ventje op een dekentje op mijn schoot toen hij mee naar huis mocht, wat was ik in de wolken!!!
Ik herriner me hoe hij als pup zijnde rond kon razen om dan ineens zo vanuit wild dollen neer kon vallen en in slaap was...

Ik herriner me zoveel en de gedachte dat hij echt, maar dan ook echt oud begint te worden maakt me ergens bang, het laat me realiseren dat er straks een leven zonder hem is, een leven dat ik me amper voor kan stellen.

Zijn snuit is helemaal grijs, hij heeft een waardige oude golden snoet gekregen, maar zijn ogen twinkelen nog van de ondeugd, hij kan er nogsteeds geen genoeg van krijgen om steeds maar weer die stok uit het water te halen, maar als hij rent zie je hem met beide achterpoten tegelijk afzetten en weer slaat de realiteit je om de oren, je wordt oud sam, echt oud....

Honden, werden ze maar net zo oud als ons, dat afscheid nemen zit ik echt nog niet op te wachten, sam je moet maar 20 worden vind ik, ik heb nog lang geen genoeg van je!!!

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 28 juli 2004 @ 22:11:56 #2
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_20920534
Tranen schieten me in de ogen... Maar met zo veel liefde houdt Sam het nog wel een paar jaartjes vol, in hopelijk blakende gezondheid! Geniet er van, zo lang je kan, zodat Sam terug kan kijken op een heel lang en gelukkig leven
power to the people
pi_20920605
De meeste mensen overleven hun huisdier. Eens komt de tijd dat het beestje oud wordt en naar de dierenhemel zal gaan. Terukijken op het leven dat je dan met hem gehad hebt, dat is iets waar je het dan mee moet doen. Veel foto's en/of filmpjes met de camera maken, altijd leuk om terug te kijken, voor als ie er niet meer is. Hopen maar dat ie oud wordt.
  woensdag 28 juli 2004 @ 22:52:05 #4
35002 sj44k
Goedgekeurd door de NVVH
pi_20921475
Ik herken het zo... Ik heb ook zon hond gehad. En het doet zon pijn om te zien hoe hij aftakelt..... En op een dag, ja dan is het afgelopen. Ergens is het beter. Maar hij zal voor altijd bij je blijven, nooit nee nooit zal je hem vergeten..

maar het leven gaat door, bekijk het anders. Er zal vast een nieuwe hond komen, weer een puppy... Wat zul je daar weer een plezier mee hebben.. Daar kan je weer jaren mee vooruit!
ongenuanceerd wezen
pi_20927813
Het gaat zo hard ineens vind ik, vorig jaar gaf je hem echt geen 11 jaar en nu is het een oude man...

Maarja hij krijgt nu iedere dag zwemtherapie(en dat vind hij verschrikkelijk ) dat moet hem helpen zijn spieren sterk te houden en de gewrichten soepel(training zonder zware belasting van de gewrichten).

Normaal lieten we hem 1 keer per week zwemmen, maar nu moet het maar dagelijks...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_20928084
Als hij sterft van ouderdom kun je er wel vrede mee hebben. Het is en blijft kut natuurlijk maar mijn konijn bv, is opgevreten door maden kun je wel zeggen En dat had ik kunnen voorkomen, als ik had geweten dat dit gevaar bestond. Humpie was 7 en nog kerngezond en levenslustig. Hiermee kan ik geen vrede hebben, al is het alweer een kleine 1.5 jaar terug.

Eergisteren hebben wij onze poes van 10 in laten slapen die chronische ontstekingen in der bekje had, constant pijn had, nog maar nauwelijks vloeibaar kon eten, plaste waar ze zat en lag. Het is heel naar maar we weten dat het niet onze schuld is en dat zulke dingen niet voorkomen hadden kunnen worden.

Ik hoop dat je Sam 20 jaar wordt en gewoon in zijn slaap overlijdt.
  donderdag 29 juli 2004 @ 11:13:20 #7
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_20928473
Ja het is vreselijk om te bedenken hoe het zou zijn om je huisdier te verliezen, of om er daadwerkelijk eentje te verliezen. Maar dat is nou eenmaal de keerzijde van het houden van huisdieren: je overleeft ze meestal. Om dat te voorkomen kun je ook geen huisdieren hebben, maar dan mis je alle plezier en vriendschap van zo'n beestje. Dus de afweging moet je gewoon maken...Het verlies zal heel zwaar zijn als-ie gaat, maar je hebt al die fantastsiche jaren mooi wel meegemaakt met hem:) En dat maakt een hoop goed!
pi_20929080
Je weet van te voren dat er een dag komt dat je afscheid moet nemen, maar zoalng je dier er lekker bijloopt sta je er niet bij stil, pas als de realiteit heel dichtbij komt sta je er echt bij stil...

Sam zal niet het eerste dier zijn waarvan we afscheid moeten nemen, maar hij is mijn eerste hondje, mijn eerste "kindje", met hem is alles begonnen...
Mijn eerste eigen hondenliefde...

Mijn broer was een kattenmens, geen hondenmens, sam heeft hem bekeerd.
Hij ging met mijn broer mee toen mijn broer ventjes van 6 jaar trainde op voetbal, je had die ventjes moeten zien rennen, kijken wie sam in kon halen

San was de enige hond die met de akbash van mijn broer kon, op een fotocollage heb ik nog een foto staan waar die 2 spelen, de akbash nog als pup, de foto ziet er heel vervaarlijk uit, schitterende tanden totaal ontbloot, bij de akbash nog maar scherpe puppytandjes, maar wat hadden ze een lol...

Rikidoh, hoe groot en sterk hij ook is, als hij zich een beetje onzeker voelt zoekt hij steun bij sam, de altijd evenwichtige sam die zich nooit van zijn stuk laat brengen.

Ik had me geen betere hond kunnen bedenken als sammy en ik hoop dat ik nog lang van mijn inmiddels bejaarde hond mag genieten..
  donderdag 29 juli 2004 @ 11:52:48 #9
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_20929233
Jeetje...
Mooi stukje zeg!!
Je moet genieten van alles wat ie nu nog heeft..en het afscheid komt altijd onverwachts..
Ik hoop dat ie nog een hele poos bij jullie kan blijven in goede gezondheid.
Nog veel plezier samen.. en verwen hem flink
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_20929574
Als je toch niets toe te voegen hebt blijf dan aub weg man...
  donderdag 29 juli 2004 @ 12:11:48 #11
80850 Paran0id_Andr0id
www.casemodders.net
pi_20929614
quote:
- verwijderd -
gewetenloos iemand

[ Bericht 30% gewijzigd door Phoenixx op 29-07-2004 22:54:36 ]
Typ fouten voorbehouden.Comentaar ook graag voor je houden!
pi_20930845
nou ja zeg, wie ben jij om zo te spreken tegen iemand?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_20930975
Onze Golden Retriever is 15 jaar oud geworden. We kregen hem al toen ik pas een half jaar oud was, dus vond het net als jij moeilijk een leven zonder hem voor te stellen.
pi_20931049
quote:
- verwijderd -
Zo ken ik er nog wel een paar. Iedereen gaat dood. Weet je vantevoren. Dus mag je nooit verdriet hebben want je had er al rekening mee kunnen houden.

[ Bericht 36% gewijzigd door Phoenixx op 29-07-2004 22:58:51 ]
  donderdag 29 juli 2004 @ 13:19:09 #15
17698 nappel
raar menneke..
pi_20931078
Mijn schotse collie begon met de 12 jr. ook de ouderdomsverschijnselen te vertonen.
Nu is hij 14, bijna 15..
Gaan liggen en opstaan gaan erg traag, hij moet 5x per dag uitgelaten worden, anders houdt hij 't niet meer, heeft overal bulten..
Maar hij kán op zijn momenten nog erg kwiek zijn, heeft geen pijn en speelt ook nog met zijn speeltjes, dus wie weet hoe lang hij nog bij ons is.
You never know..
Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
pi_20932479
Mooi stukje, erodome...
pi_20933428
[quote - verwijderd -
[/quote]

Tjeempig man, is het je hobby de botte hond uit te hangen ofzo???

Tuurlijk wist ik dat de dag van aftakeling zou komen, dat maakt het nog niet leuk, het is gewoon een opgeschreven overdenking...
Heeft niet met janktrut of niet te maken, je dier wordt ouder, dat is realiteit en dan ga je aan de dood denken omdat die dichterbij begint te komen.

Maar als je het zo'n stomme topic vind wat doe je hier dan???

[ Bericht 40% gewijzigd door Phoenixx op 29-07-2004 23:00:08 ]
pi_20934228
Ow meis, wat raakt je posting mij

Ik dacht gister nog "Jeetje onze Zito word al 5, hij was nog geen jaar oud toen ik hem leerde kennen!"

En jouw Sam is al een heel stuk ouder. Het lijkt me zo erg om de aftakeling van je dierbare beest te zien... Tuurlijk wéét je het als je aan een dier begint. Je overleeft zo'n beest, je neemt de zorg op voor hem of haar. Die zorg wordt intensiever naarmate hij weer ouder wordt. De hond kan niet meer zoveel aan, niet zo veel meer hebben. Je beste maatje, je moet er niet aan denken en wilt het eigenlijk niet zien dat ook hij/zij ouder wordt en gebreken krijgt.

Het enige dat je kunt doen is Sammy nog een heel prettig leven geven (en ik ben er 200% van overtuigd dat hij het bij jullie al hartstikke fijn heeft).

Misschien maar niet al te veel bij stil blijven staan, lieve Ero.
#geen
pi_20934501
Mooi en herkenbaar stukje Ero

Heb nu hetzelfde met mn eigen hond, inmiddels ook al een jaar of 15, voor een vuilnisbak vrij uniek zelfs. Hij is ook in een jaar tijd zienderogen afgetakeld, en heeft meer mankementen dan menig omaatje van 87 , maar toch, je ziet dat ie nog geniet van het leven, en dat ie ondanks zn moeilijke momenten wel nog steeds die twinkeling in zn ogen heeft.

Ik weet dat het niet lang meer zal duren voor ie definitief afscheid neemt, ik hoop alleen dat ie dit gewoon in alle rust in zn eigen mand kan doen, en dat het niet zover hoeft te komen dat er geen andere keuze rest dan inslapen.
Live it!
  Moderator / Miss SHO donderdag 29 juli 2004 @ 16:09:17 #20
22592 crew  Ole
pi_20934643
Mijn eerste hond is gelukkig 14 jaar geworden. oud voor een jachthond..
Gelukkig heeft zij tot het laatste moment achter de katten aangerend etc.
de tweede is maar 6 jaar geworden

Nu ik op mezelf woon, heb ik 2 katten. Die van 10 jaar begint ineens een heer op middelbare leeftijd te worden
Maar hij springt nog zo op de schutting van 2 meter hoog, dus ik hoop dat hij het nog heel wat jaartjes uithoudt!

Ik hoop dat je Sammy nog lang bij je blijft!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_20934910
Edit: oh wat stoer, maar jongen je hebt de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt...
Ga buiten spelen....

[ Bericht 43% gewijzigd door erodome op 29-07-2004 17:22:24 ]
  donderdag 29 juli 2004 @ 20:52:20 #22
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_20939895
Mijn eerste hond is helaas maar 11 jaar geworden, hij had een tumor in zijn hoofd, dat is nu 10 jaar geleden maar ik denk nog regelmatig aan hem, hij was mijn maatje.
Een dier verliezen is erg, ook al zie je het aankomen, ik denk dat de machteloosheid het ergste is.
Dat je weet dat je hem niet kan helpen alleen maar kan overstelpen met liefde.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_20945669
MIjn normaal zo sterke hond kan alles hebben word nooit ergens misselijk vond ik laatst bevend voor de deur. Ik kwam boven en hij had alles ondergekotst. Zijn poten zakte in. Ik heb een bedje voor hem gemaakt met mijn babydeken waar hij zo dol op is. Ik dacht dat hij dood ging ik heb vele uren met hem geknuffeld uiteindelijk kwam hij bij mij. Hij was zo blij dat hij iets beter was. Dus ik geloof dat het scheelt als je hem knuffelt.
all your base are belong to us
pi_20948374
Geknuffeld wordt hij zat, het is dan ook een echte vrijdoos

Gisteren heeft hij zichzelf weer in de knoei gewerkt, eerst ging hij achter een meerkoet aan(niet dat hij die ooit kan vangen, maar erachteraan zwemmen is zo leuk), dus ik stond daar een half uur te roepen(goldens en water, wat heb ik vaak staan roepen en roepen, wachtend op een hond die weigerde uit het water te komen ), maar toen hij uiteindelijk klaar was met achter de meerkoet aanzitten kwam hij niet aan land waar hij er gewoon op kon, maar tussen het riet door waar hij vast kwam te zitten in de modder.

Het kwam erop neer dat ik tot mijn knieen in de gore blub moest en aangezien het water het dichtste bij was heb ik hem daarheen geholpen, ik door het water heen waden, hij blij zwemmen, stinkend terug naar huis

Goldens, kruisingen tussen honden en varkens zijn het
pi_20948690
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 09:52 schreef erodome het volgende:

Het kwam erop neer dat ik tot mijn knieen in de gore blub moest en aangezien het water het dichtste bij was heb ik hem daarheen geholpen, ik door het water heen waden, hij blij zwemmen, stinkend terug naar huis

Goldens, kruisingen tussen honden en varkens zijn het

Niet een wolf in schaapskleding maar een varken in hondenkleding

Onze smeerpoets:
#geen
pi_20949146
Grijnssssssss, het zou zo 1 van die van mij kunnen zijn, de goorlappen, ze vinden het gewoon leuk om vies te zijn

Als ze kunnen kiezen tussen een gore stinkende moddersloot en lekker helder water dan kiezen ze de gore moddersloot
pi_20951363
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 10:10 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Niet een wolf in schaapskleding maar een varken in hondenkleding

Onze smeerpoets:
Olieslachtoffer?
En weer een stukje onzinnige proza.
pi_20955964
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 10:34 schreef erodome het volgende:
Grijnssssssss, het zou zo 1 van die van mij kunnen zijn, de goorlappen, ze vinden het gewoon leuk om vies te zijn

Als ze kunnen kiezen tussen een gore stinkende moddersloot en lekker helder water dan kiezen ze de gore moddersloot
Helemaal mee eens
#geen
pi_20955972
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 12:17 schreef Mobious het volgende:

[..]

Olieslachtoffer?
Nee, een ongelooflijke gore modderpoel in de Zeeuwse duinen
#geen
pi_20962827
Nou vanmiddag een grote schrik overleeft, sam viel een paar keer in elkaar tijdens de wandeling, dus wij daarstraks naar de dierenarts met de schrik in onze benen...

Hij heeft last van zijn nek, prikje gehad tegen de zwelling en pijn, morgen moeten we er nog 1 halen.
Sam mag de eerste tijd niet zwemmen of wandelen, hij mag alleen in de tuin een plas doen en moet totale rust houden(zal hij erg blij mee zijn, dat gaat nog wat worden...).
Maar dan komt alles goed alhoewel het wel een zwakke plek zal blijven.

Verder heeft hij een bere goede conditie volgens de dierenarts, zijn hartslag is heerlijk kalm dus dat gaat nog jaren mee volgens hem, afgezien van zijn nekje nu is hij in perfecte staat
pi_20977859
Jeetje Ero, dat is schrikken meid!!! Gelukkig geen ernstige dingen!

Ik moet steeds aan jouw openingspost denken als ik met mijn honden bezig ben. Gister hebben we ze heerlijk laten zwemmen en ze hadden zoveel plezier...! Het doet mij nu al pijn om te bedenken dat ze op een gegeven moment te oud worden voor al die dingen waar zo zo van houden...

Overigens een extra motivatie om Senna te laten afvallen; ze weegt nu bijna 5 kilo teveel, dat was een tijd terug 7 kilo te veel. Gister heb ik haar gewogen bij de DA. Ben erg trots op mijn meisje!

#geen
pi_20989073
Vandaag is het een ramp, de nekpijn is zwaar verergerd, hij durft zich amper te bewegen en huilt het uit als hij toch probeert op te staan...

Vanmiddag moeten we prednison ophalen, dat moet de zwelling verder wegnemen(hij heeft dus een nekhernia zijn we inmiddels achter).
Ik ben niet zo blij met die prednison(goor paardemiddel is het), maar wat moet dat moet...

Hij is zo verschrikkelijk zielig vandaag....
pi_20989361
Oei! Arme hond! Erodome, wanneer hij gaat dan gaattie. Dat zal moeilijk zijn, maar dan heb je toch de zekerheid dat hij een mooi leven heeft gehad met veel plezier en leuke honden dingen en fijne baasjes. Als hij verder aftakelt zul je hem toch moeten laten gaan. Tegenwoordig, met alles wat mogelijk is, kun je een beestje nog wel jaren in leven houden. Maar denk dan ajb ook aan het belang van het dier. Niet alleen aan dat je hem zo graag bij je wilt houden.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_20989467
beestjes die lijden

ellende voor je.........

heb verder niet echt veel toe te voegen aan phoebe
pi_20990700
Inslapen is nu nog niet aan de orde gelukkig, maar hij zal wel een week of 4 tot 6 moeten revalideren, als het goed is moet hij met een week toch echt wel heel duidelijk verbetering tonen, dan gaat de predison omlaag en moet hij naar de fysiotherapeut.

Het doet hem alleen gruwelijk pijn nu(de 2 shots die hij heeft gehad zijn inmiddels uitgewerkt, dus hij krijgt de volle laag over zich heen), hij durft amper te bewegen, jankt het erg snel uit, arme hond...

Ik heb voor hem een "bench" in elkaar geflanst, maar hij ligt nu lekker vlakbij me, kussentje gemaakt van een handdoek voor onder zijn lieve hoofdje en een warme kruik tegen zijn nek aan om de pijn wat te stillen...
Reiki om hem te helpen zich te ontspannen, meer kan ik niet doen nu...

Hij mag de rest van zijn leven geen halsband meer dragen, dus we hebben een tuig gekocht, die komt nu al erg van pas omdat ik kan helpen overeind te blijven als er tijdens het lopen een pijnaanval plaatsvind.

Het is ontzettend zielig, maar de prognose is goed, veel en extreme rust, de zwelling wegnemen, fysiotherapie en dan moet het goed komen, hij zal niet meer de marathon mogen lopen, maar dat was hij toch al niet meer van plan

[ Bericht 25% gewijzigd door erodome op 01-08-2004 14:53:33 ]
pi_20991494
succes ero enne geef hem maar een aai van mij
pi_20997380
Aw Sammy toch wat zielig!!!

Beterschap gewenst van Zito en Senna!
#geen
pi_21001255
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  maandag 2 augustus 2004 @ 00:30:32 #39
80509 greatdane
many dogs 1 apollo--great dane
pi_21002142
Das niet leuk erodome Sterkte hiermee en beterschap voor je hond natuurlijk.Maar zo'n nekhernia ik heb weleens begrepen dat het zou kunnen komen door trekken aan de riem,of heb jij enig idee hoe dit ontstaat?
pi_21008411
Het kan heel veel oorzaken hebben, zoals verkeerd gebruik van de slipketting, maar ook een keer goed neerklappen en de nek pijn doen kan ook.

Sam is zijn hele leven een hele enthousiaste hond geweest buiten en hij is vaak gevallen, ergens tegenaan gelopen, over dubbele hekjes gesprongen dat hij het 2de hekje niet haalde(is 3 keer gebeurt, stomme hond vond over hekjes springen leuk, alledrie de keer klapte hij vol met zijn keel op het volgende hekje...

Het zal een samenloop van omstandigheden geweest zijn dat dit er nu uitkomt, dat is vaak zo jarenlang gebeuren er kleine dingetjes die uiteindelijk leiden tot iets dat wel ernstig is...

Vandaag voelt sam zich een stuk beter, gisteren pas in het begin van de avond kregen we de medicatie en dat die werken is duidelijk, het wordt alleen een probleem om hem veel te laten liggen, ik ben nu erg blij met de in elkaar geflanste "bench", sam heeft zoiets van tjeempig mens ben allang blij dat ik weer een beetje normaal kan lopen, laat me toch, maar hij mag niet...
pi_21009837
Fijn dat het wat beter gaat!

Hoe gaat het met eten, plassen etc?
#geen
pi_21010903
Hij heeft gisteravond voor het eerst in bijna 3 dagen weer gegeten, vanmorgen weer lekker gegeten.

Drinken doet hij een heleboel, is normaal dat hij dorst krijgt van de medicijnen, plassen gaat(als een puppy dan wel ), maar hij heeft nog niet gepoept, nu heeft ook pas gisteravond laat voor het eerst weer wat gegeten, maar ik zou vandaag nog wel graag wat zien...
  maandag 2 augustus 2004 @ 14:33:20 #43
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_21011032
Ik moet bijna janken Omfg. Ik heb er zelf ook 1, die is nog maar 3 dan, maar ik moet er verdomme echt niet aan denken Doe hem een kus en een aai van me En heel veel sterkte ero
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 2 augustus 2004 @ 14:35:36 #44
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_21011065
Onze hond is 15. We zijn begin dit jaar verhuisd en vreesden dat hij dat niet zou overleven. Maar het heeft hem goed gedaan. Nieuwe buurt met veel meer honden, veel luchtjes.. Hij ruikt niet goed meer, ziet slecht, hoort slecht, maar hij blijft rennen buiten en wil nog met elke hond (of kat) spelen.

Maar we hebben wel al een jonge hond erbij genomen, zodat de pijn, als het zover is, niet al te groot zal zijn, omdat we onze nieuwe hond hebben om het gat op te vullen. Toch zullen we hem missen, onze zwart-witte Puk. Maar volgens de dokter is hij nog kerngezond, dus we hopen hem nog een paar jaar te mogen houden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_21250980
En hoe is het met hem...
Heeft hij die warme dagen doorstaan
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_21254059
Het gaat goed, vorige week vrijdag weer naar de dierenarts geweest voor controle, hij mocht op minder prednisolon, wel was de dierenarts niet tevreden over sammy's humeur, hij snauwde naar de dierenarts...

Dat maakte de dierenarts bang dat het ipv een hernia misschien wel een tumur was, dus we moesten zijn humeur goed in de gaten houden.
Maar sam was het geleur en gesleur aan hem gewoon mega beu en zelfs een goede golden heeft zijn grens in wat hij kan hebben...

Hij is weer zijn kalme en vrolijke zelf, de eerste dagen waren een regelrechte ramp, de arme hond wist van gekkigheid niet wat hij met zichzelf aanmoest en bleef maar rondjes en rondjes lopen(neurotisch gedrag), het is een hel geweest om hem liggend te krijgen steeds...
Na 2 dagen wist ik het ook niet meer en heb ik de dierenarts gebeld, sam mocht uit de bench om een beetje zijn gang te gaan, vanaf dat moment ging het vooruit...
Ik kon weer tot hem doordringen en hij begon langzaamaan weer naar me te luisteren...

Inmiddels is hij er bijna helemaal bovenop, hij beweegt zijn kop weer lekker(hij was ontzettend blij toen hij erachter kwam dat hij weer over de grond kon schurken ).
Maandag gaan we nog een keer voor controle naar de dierenarts, maar ik heb er al het vertrouwen in...

Hij is er nog niet helemaal, maar dat is vrij logisch aangezien de genezings periode tot 6 weken kan duren...
pi_21254968
Gelukkig...

Geef 'm maar ee flinke knuffel en een hondekoekje van me.
pi_21453150
Het gaat niet goed met sam...

Maandag bij de dierenarts geweest, totaal geen pijnreactie meer, dus sam mocht omlaag naar om de dag een half pilletje, als het schema zo door zou lopen zou hij volgende week op om de 2 dagen zitten, maar helaas.....

Donderdagavond zat hij niet lekker in zijn vel, vrijdag was het weer een ramp, hij heeft weer duidelijk pijn, vertoont weer neurotisch gedrag.
Dierenarts gebeld, dosis moest weer verhoogd worden naar 2 pillen per dag.
Verder maar afwachten tot na het weekend.

Vandaag is het net zo'n ramp als gisteravond, overdag gaat het redelijk, s'avonds is het een verschrikking.
Hij blaft en jankt, ik kan amper tot hem doordringen, en het kost enorm veel moeite en tijd om hem rustig te laten gaan liggen, ik kan hem gewoonweg niet helpen of zelfs echt gerust stellen.

De hele dag door is hij zo dwaas als maar kan, dat is echt eng..
Het is alsof zijn rechterkant niet bestaat voor hem, alhoewel het wel prima werkt(als je hem aan de rechterkant roept kijkt hij links bv), hij loopt rondjes, loopt tegen dingen aan en is totaal onzindelijk(het in huis plassen heeft met de prednison te maken zeggen ze, maar de rest doet hij ook als ik er niet continu bovenop zit).

Dit zijn allemaal tekenen van neurologische defecten, tijdelijk hoop ik dan maar, maar dit maakt het wel erg eng, vooral met een kind in huis.

Sam is altijd een extreem betrouwbare hond geweest, nu kan ik nergens van opaan.

Maar dit is allemaal de ramp niet als hij weer beter wordt, maar ik ben zo bang dat ik hem kwijt ga raken, als hij na dit weekend niet verbeterd is zie ik het heel erg somber in, dan wordt het tijd om knopen door te hakken, want die arme hond heeft het echt heel erg slecht, zo kan ik hem niet door laten modderen, maar hem in laten slapen, pffffffiiiiiieeeeuuuwwww dat is niet iets wat je zomaar doet.

Nou ja dit is igg weer even een update, geen leuke helaas.
Ik zit igg megadik in de stress, maar daar kom ik wel overheen...
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 23:56:18 #49
3658 _joepie_
Blijft zoeken.. en zal vinden.
pi_21456793
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 21:30 schreef erodome het volgende:
Het gaat niet goed met sam...
<...>
Nou ja dit is igg weer even een update, geen leuke helaas.
Ik zit igg megadik in de stress, maar daar kom ik wel overheen...
Veel sterkte en wijsheid Doompje, je ziet gelukkig wel in dat lijden ook niets is, ten eerste niet voor Sam en ten tweede niet vanwege eventuele risico's voor je kind.
Happiness is like a butterfly sitting on your hand..beautiful and fragile..when it flies away..you never know whether it might return one day..
pi_21457075
Ik ken de situatie maar al te goed.
Luister wat je hart zegt en beslis wijs.

Veel Sterkte...... en geef Sam een knuffel.
&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]ESTOFEX[/b]&lt;/a&gt;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')