abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20916147
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:09 schreef kyla het volgende:
Dora, ik kan me jouw angsten ook wel indenken, ik deel ze alleen niet.
Juist de geloofsvrijheid hier maakt dat een deel van de moslims zich herorienteert op hun geloof, nogmaals, vaak zijn dat de slechtste niet.
Dat zeg ik ook helemaal niet, alleen vind ik dat een islamitisch Nederland geen leefbaar Nederland is.
quote:
Het onderdrukken van geloof of geloofsuitingen wakkert hooguit fanatisme aan.
De islam moet niet onderdrukt worden, we moeten voorkomen dat er nog meer moslims binnenkomen.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  woensdag 28 juli 2004 @ 19:13:33 #252
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_20916170
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:09 schreef kyla het volgende:
Dora, ik kan me jouw angsten ook wel indenken, ik deel ze alleen niet.
Juist de geloofsvrijheid hier maakt dat een deel van de moslims zich herorienteert op hun geloof, nogmaals, vaak zijn dat de slechtste niet.

Het onderdrukken van geloof of geloofsuitingen wakkert hooguit fanatisme aan.
Juist. En daarmee kunnen we dus islamofilie verklaren. Zelf vind je Mohammed natuurlijk ook een verachtelijke fascist met zijn boek Mein Koran (neem bijvoorbeeld vers 5:33 "de vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden"). Maar "onderdrukking van geloof werd natuurlijk averechts".

Ook het onderdrukken van anti-fascisme werkt averechts.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_20916193
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:12 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook helemaal niet, alleen vind ik dat een islamitisch Nederland geen leefbaar Nederland is.
[..]

De islam moet niet onderdrukt worden, we moeten voorkomen dat er nog meer moslims binnenkomen.
Hoe dacht je dit dan te doen?
  woensdag 28 juli 2004 @ 19:14:53 #254
60090 Akkersloot
pi_20916201
quote:
Dat is inderdaad ook een verschil. Maar natuurlijk niet volgens het leger der "politiek correcten".
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_20916228
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:13 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Juist. En daarmee kunnen we dus islamofilie verklaren. Zelf vind je Mohammed natuurlijk ook een verachtelijke fascist met zijn boek Mein Koran (neem bijvoorbeeld vers 5:33 "de vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden"). Maar "onderdrukking van geloof werd natuurlijk averechts".

?????????????????????????????????????????????????????
pi_20916230
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:14 schreef kyla het volgende:

[..]

Hoe dacht je dit dan te doen?
Algehele stop op huwelijksmigratie. Asielbeleid stricter voor economische vluchtelingen, ruimhartiger voor politieke.
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_20916266
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:13 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Jij citeert lukraak koranverzen, hier kan niemand wat mee.
pi_20916276
quote:
Ik dacht dat jij tegen de Islam was en niet tegen moslims, .
pi_20916279
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:17 schreef kyla het volgende:

[..]

Waarom niet? Volgens moslims is dat het word van die dikke allah. Als daarin staat dat alle ongelovigen gedood moeten, hoe kun je de islam dan nog een vreedzaam geloof noemen? .
pi_20916285
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:18 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij tegen de Islam was en niet tegen moslims, .
Ik ben ook niet tegen moslims, alleen tegen de instroom van moslims .
pi_20916330
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:15 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Algehele stop op huwelijksmigratie. Asielbeleid stricter voor economische vluchtelingen, ruimhartiger voor politieke.
Het toelatingsbeleid is al erg strict de laatste jaren. Te strict zelfs voor politieke vluchtelingen.
Huwelijksmigratie valt niet meer te stoppen dan nu al gebeurt.
  woensdag 28 juli 2004 @ 19:22:01 #262
60090 Akkersloot
pi_20916366
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:04 schreef dazzle123 het volgende:
Kijk naar de uitslag van de verkiezingen in Belgie waar de AEL nauwelijks steun heeft onder de islamitische bevolking.
Dat is inderdaad een goed teken.
Doch niet alle moslims daar hebben stemrecht. En verder heb je in Belgie ook een veel hogere kiesdeler. Namelijk van 5 %. Stemmen op een partij waarvan de enqueteurs zeggen dat ze de kiesdeler niet halen is dus weinig zinvol
quote:
.
Kijk naar het verzet in Iran tegen de huidige conservatieve regering
Toch waren er te veel mensen die er voor gestemd hebben.
quote:
. Kijk naar de verkiezingen in Indonesie waar fundamentalisten nou niet bepaald een grote aanhang hebben.
Dan begrijp ik nog steeds niet dat er zoveel sympathie is voor de bomaanslagen in Irak.
quote:
Kijk naar het rapport wat een paar dagen terug uit kwam waaruit blijkt dat slechts een zeer klein deel van de islamitische bevolking in Nederland extreme ideeen aanhangt.
Net als Dora vind ik van niet.

Verder vind ik dat de steun aan het "verzet" in Irak bewijst dat er wereldwijd veel extremistische moslims (én extremistische islamofielen) zijn.
pi_20916368
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:20 schreef kyla het volgende:

[..]

Het toelatingsbeleid is al erg strict de laatste jaren. Te strict zelfs voor politieke vluchtelingen.
Ik ben het met je eens dat politieke vluchtelingen moeten worden toegelaten. Een Servische vriend van mij werd zelfs het land uitgezet...
quote:
Waarom valt dat niet meer te stoppen?
  woensdag 28 juli 2004 @ 19:23:56 #264
60090 Akkersloot
pi_20916417
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:20 schreef kyla het volgende:
Als het om liefde zou gaan, kan je je natuurlijk met je liefde natuurlijk ook vestigen in Marokko of Turkije
pi_20916473
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:18 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Waarom niet? Volgens moslims is dat het word van die dikke allah. Als daarin staat dat alle ongelovigen gedood moeten, hoe kun je de islam dan nog een vreedzaam geloof noemen? .
Luister eens naar en moslim zelf, (en niet naar een fanaat als Bin Laden).
Ik ben geen moslim en ga dus niet de koran verdedigen hier.
Ik merk wel dat ik vreedzaam met de meeste moslims samenleven kan.
  woensdag 28 juli 2004 @ 19:25:48 #266
60090 Akkersloot
pi_20916478
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:17 schreef kyla het volgende:
Nou je moet zo'n gesch(r)ift maar goddelijk noemen.
pi_20916502
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:25 schreef kyla het volgende:

[..]

Ja, dat merk ik ook wel. Maar die 20-40 procent rotte appels veroorzaakt zoveel problemen, dat ik liever niet nog meer moslims heb hier.
  woensdag 28 juli 2004 @ 19:29:41 #268
60090 Akkersloot
pi_20916552
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:25 schreef kyla het volgende:
Ik ook.

Maar noem die "profeet" eens een leugenaar of geestesziek. ]

Zeg eens dat hun koran ook maar mensenwerk is. Zoals ze dat van de bijbel en de thora zelf ook zeggen. (KirzimiziBeyaz: "Wij erkennen christenen en joden met hun bijbel en thora". Twee posts later "christenen en joden hebben in de bijbel en de thora geknoeid waardoor de bijbel en de thora mensenwerk is")
pi_20916559
quote:

[..]

Nee - en daar is dan ook geen sprake van gelukkig.
pi_20916571
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:27 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ja, dat merk ik ook wel. Maar die 20-40 procent rotte appels veroorzaakt zoveel problemen, dat ik liever niet nog meer moslims heb hier.
Wie zijn volgens jou die rotte appels.? De min of meer fundamentalistische gelovigen of de jongens die tussen het wal en schip zijn gevallen?
pi_20916574
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee
Je erkent dat een islamitisch Nederland geen leefbaar Nederland is?
pi_20916579
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:30 schreef kyla het volgende:

[..]

Wie zijn volgens jou die rotte appels.? De min of meer fundamentalistische gelovigen of de jongens die tussen het wal en schip zijn gevallen?
Beide.
pi_20916624
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:29 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ik ook.

Zeg eens dat hun koran ook maar mensenwerk is. Zoals ze dat van de bijbel en de thora zelf ook zeggen. (KirzimiziBeyaz: "Wij erkennen christenen en joden met hun bijbel en thora". Twee posts later "christenen en joden hebben in de bijbel en de thora geknoeid waardoor de bijbel en de thora mensenwerk is")
Maar dat mag hij toch vinden. Gelovigen hebben er een handje van om creatief met hun geloof om te gaan, anders is het ook niet vol te houden. Ik ga nooit discussies aan op godsdienstinhoudelijke gronden. Als gelovigen vinden dat homoseksualiteit niet mag van hun geloof - mij een zorg. Als ze me een strobreed in de weg leggen, dan hebben we een probleem. Dat geldt ook voor mensen die dat om niet-godsdienstige redenen vinden.

Ik zie trouwens niet in waarom je Mohammed een leugenaar zou noemen. Voor mij is God iemand die bestaat in de verbeelding van anderen, voor hen bestaat hij echt en soms hebben ze daar erg veel aan.
pi_20916651
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:29 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ik ook.

Ik heb er nooit problemen mee. Geloof valt per definiitie buiten bewijs.
pi_20916657
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:30 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Je erkent dat een islamitisch Nederland geen leefbaar Nederland is?
Nee, net zo min als een christelijk Nederland op basis van een dominante stroming waarbij er geen scheiding tussen kerk en staat is. Het heeft niet mijn voorkeur. Maar er is ook geen sprake van.
pi_20916690
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, net zo min als een christelijk Nederland op basis van een dominante stroming waarbij er geen scheiding tussen kerk en staat is. Het heeft niet mijn voorkeur. Maar er is ook geen sprake van.
Nee? En eind deze eeuw dan? .
pi_20916731
Je gaat weer met je glazen bol te werk, Dora?
pi_20916748
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:35 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Nee? En eind deze eeuw dan? .
Dan ook niet, niet op orthodoxe basis. De secularisatie onder moslims is groot en zal alleen maar groeien. Daar hoef je geen vermaard godsdienstsocioloog voor te zijn. Behalve als jouw Dora-achtige stroming (moslims bashen en als het grootste kwaad voorspiegelen en zorgen dat ze wel in een slachtofferrol moeten gaan zitten) erg gaat groeien, kan het nog mis gaan.
pi_20916754
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:30 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Beide.
Ik ben bang dat juist de jongeren die buiten de Nederlandse samenleving vallen uiteindelijk het grootste probleem zijn. Juist zij zouden in principe vatbaar kunnen zijn voor echt extremistische meningen.
pi_20916788
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan ook niet, niet op orthodoxe basis. De secularisatie onder moslims is groot en zal alleen maar groeien.
Vertrouw er maar niet op.
  woensdag 28 juli 2004 @ 19:42:47 #281
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_20916878
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:39 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Vertrouw er maar niet op.
SCH meent blijkbaar dat het herhaaldelijk roepen van zijn stelling de werkelijkheid positief zal beinvloeden.
pi_20916981
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:42 schreef Sovereign het volgende:

[..]

SCH meent blijkbaar dat het herhaaldelijk roepen van zijn stelling de werkelijkheid positief zal beinvloeden.
Het is niet mijn stelling, het is een aantoonbare en gesignaleerde tendens. Feiten dus.
pi_20916999
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:37 schreef kyla het volgende:

[..]

Ik ben bang dat juist de jongeren die buiten de Nederlandse samenleving vallen uiteindelijk het grootste probleem zijn. Juist zij zouden in principe vatbaar kunnen zijn voor echt extremistische meningen.
Remedies tegen angstvisioenen zijn al gegeven
- Verrichting van gedegen sociaal-wetenschappelijk onderzoek.
- Signalering van demografische trends.
- Realisering van een inlandige imamopleiding opdat ook deze godsdienstleraren aansluiting blijven vinden bij de maatschappij die hen voedt.

Sociaal wetenschappelijkonderzoek constateert reeds dat r sprake is van geloofsafval al wordt dit anders benoemd. In naam blijft de belijder moslim, in de praktijk bezoekt ddeze niet of nauwelijks de moskee. Dit wordt hemniet aangerekend omdat deze zich niet uit laat schrijven en dus niet als afvallige bekend wordt.Een handig compromis.

Signalering van demografich trends leidt tot de beredeneerde noodzaak van spreiding van nieuwkomers ongeacht hun geloofsovertuiging.

Ik heb begrepen dat er in Nederland al opleidingen tot islamleraar bestaan...
smachtend naar mensen met een bewegelijk verstand
  woensdag 28 juli 2004 @ 19:50:00 #284
60090 Akkersloot
pi_20917049
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:32 schreef SCH het volgende:
Maar dat mag hij toch vinden. Gelovigen hebben er een handje van om creatief met hun geloof om te gaan, anders is het ook niet vol te houden.
Nee. Gelovigen hebben er een handje van creatief dat er uit te halen en te verdraaien wat in hun straatje past. Dat is heel wat anders dan "creatief met hun geloof om te gaan. Anders is het ook niet vol te houden". Vol te houden voor hen zelf. Voor hen zelf dus. Waarom ondervinden derden er dan zoveel last van.
quote:
Ik ga nooit discussies aan op godsdienstinhoudelijke gronden.
Godsdienst is politiek. Je gaat dus nooit geen discussies aan op politieke gronden
Doe het eens een keer wel. Dan weet je hoe verdraagzaam veel moslims zijn.
quote:
Ik zie trouwens niet in waarom je Mohammed een leugenaar zou noemen. Voor mij is God iemand die bestaat in de verbeelding van anderen, voor hen bestaat hij echt en soms hebben ze daar erg veel aan.
Het gedachtengoed van die "profeet" heeft zoveel impact op onze samenleving dat elk weldenkend mens er iets over moet zeggen. Test de verdraagzaamheid van de islam eens en noem die "profeet" eens een leugenaar of geestesziek.
  woensdag 28 juli 2004 @ 19:51:31 #285
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_20917080
Nu hebben we een overvloed aan Christenen dat is net zo erg als een meerderheid van Moslims of welke godsdienst dan ook.

Waren er maar meer mensen niet gelovig.
pi_20917119
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:50 schreef Akkersloot het volgende:
Waarom ondervinden derden er dan zoveel last van.
Dat is een interessante vraag. Welke last ondervind jij van het geloof van anderen?
quote:
Godsdienst is politiek. Je gaat dus nooit geen discussies aan op politieke gronden
Doe het eens een keer wel. Dan weet je hoe verdraagzaam veel moslims zijn.
Ik ga geen discussie aan over het geloof, dat is voor mensen persoonlijk. Ik ga geen discussie aan op basis van teksten uit de bijbel of de koran. Wel als het maatschappelijk werd. Over het politieke spreken van de kerk en dergelijke.
quote:
Het gedachtengoed van die "profeet" heeft zoveel impact op onze samenleving dat elk weldenkend mens er iets over moet zeggen. Test de verdraagzaamheid van de islam eens en noem die "profeet" eens een leugenaar of geestesziek.
Ik vind die profeet helemaal niet geestesziek. Die profeet zegt mij niks, ik constateer slechts dat hij voor anderen van belang is.
pi_20917134
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:53 schreef SCH het volgende:
Ik vind die profeet helemaal niet geestesziek.
Geloof jij in profeten?
  woensdag 28 juli 2004 @ 19:54:50 #288
60090 Akkersloot
pi_20917152
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:32 schreef SCH het volgende:
Voor mij is God iemand die bestaat in de verbeelding van anderen, voor hen bestaat hij echt en soms hebben ze daar erg veel aan.
Maar als je complete visioenen ziet ben je dus gewoon geestesziek.

Waarom lul je zo uit het hoekje van de islamofielen en moslims en zeg je vervolgens "ik ken geen moslims die niet verdraagzaam zijn hoor".
  woensdag 28 juli 2004 @ 19:55:55 #289
60090 Akkersloot
pi_20917183
quote:

Ik vind die profeet helemaal niet geestesziek
pi_20917191
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:54 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Geloof jij in profeten?
Nee, daarom juist.
pi_20917216
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:54 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Maar als je complete visioenen ziet ben je dus gewoon geestesziek.

Waarom lul je zo uit het hoekje van de islamofielen en moslims en zeg je vervolgens "ik ken geen moslims die niet verdraagzaam zijn hoor".
Je praat al net zo raar als gelovigen.
pi_20917233
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, daarom juist.
Waarom noem je die Mohammed dan profeet zonder aanhanlingstekens?
  woensdag 28 juli 2004 @ 19:58:53 #293
60090 Akkersloot
pi_20917247
quote:

[waarom hebben derden er last van]

Dat is een interessante vraag. Welke last ondervind jij van het geloof van anderen?
Om dat de islam gewoon een politiek systeem is. Dat jij dat nou niet wil zien is toch echt jouw probleem.

Geloof is geloof. Maar politiek is politiek. En aangezien islam politiek is, is islam politiek.

Omdat het politiek gezien in jouw straatje past, ben jij vóór islam.
pi_20917277
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:58 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Waarom noem je die Mohammed dan profeet zonder aanhanlingstekens?
Hij is toch een profeet? Moet ik bij Wicki de Viking ook steeds viking tussen aanhalingstekens zetten, of Tita "Tovenaar" - kom op zeg, blijf even bij je leest. Voor veel moslims is die man een profeet, net zoals Jezus voor veel christenen de verlosser is.
pi_20917316
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Hij is toch een profeet?
.
profeet (de ~ (m.), -feten)
1 iem. die een boodschap die hij van een godheid vernomen heeft, in het openbaar verkondigt
2 helderziende

Nou nee, niet echt. Ik geloof niet dat die pedofiel een boodschap ve godheid had. Daarom schrijf ik profeet tussen aanhalingstekens.
pi_20917329
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:58 schreef Akkersloot het volgende:
Omdat het politiek gezien in jouw straatje past, ben jij vóór islam.
Je begint echt door te draven. Wat is dat: voor de islam zijn????????????

De islam is er gewoon. Ik ben er niet voor of tegen, ik constateer dat het er is en vindt dat mensen moeten geloven wat ze willen geloven. Dat ze bidden tot een God en in een boek lezen en bepaalde dingen wel of niet eten, ik vind het allemaal best.

Als ze op basis van dat geloof bepaalde maatschappelijke en politieke uitspraken gaan doen, dan wordt het inderdaad pas interessant. En dan ga ik bedenken wat ik daarvan vind.

Ben jij tegen de islam dan?
  woensdag 28 juli 2004 @ 20:04:31 #297
60090 Akkersloot
pi_20917379
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:59 schreef SCH het volgende:
Hij is toch een profeet? Moet ik bij Wicki de Viking ook steeds viking tussen aanhalingstekens zetten, of Tita "Tovenaar" - kom op zeg, blijf even bij je leest. Voor veel moslims is die man een profeet, net zoals Jezus voor veel christenen de verlosser is.
Nee. Je hoeft Wickie de Viking niet tussen aanhalingstekens te zetten. Want iedereen weet dat dat een fictief persoon is. Dat is dus geen argument om "profeet" niet tussen aanhalingstekens te zetten.

En. Als we het over de christelijke doctrine hebben zetten we, als niet christenen, "verlosser" natuurlijk ook tussen aanhalingstekens.

Ja. SCH doet zich voor als een niet-frevente islam aanhanger. Maar is zelfs te beroerd om "profeet" tussen aanhalingstekens te zetten.
(sorry deze conclusie trek ik al. Het is voorbarig. Maar deze topic zit bijna vol. Vandaar )
pi_20917435
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:47 schreef Omara het volgende:

[..]

Remedies tegen angstvisioenen zijn al gegeven
- Verrichting van gedegen sociaal-wetenschappelijk onderzoek.
- Signalering van demografische trends.
- Realisering van een inlandige imamopleiding opdat ook deze godsdienstleraren aansluiting blijven vinden bij de maatschappij die hen voedt.

Sociaal wetenschappelijkonderzoek constateert reeds dat r sprake is van geloofsafval al wordt dit anders benoemd. In naam blijft de belijder moslim, in de praktijk bezoekt ddeze niet of nauwelijks de moskee. Dit wordt hemniet aangerekend omdat deze zich niet uit laat schrijven en dus niet als afvallige bekend wordt.Een handig compromis.

Signalering van demografich trends leidt tot de beredeneerde noodzaak van spreiding van nieuwkomers ongeacht hun geloofsovertuiging.

Ik heb begrepen dat er in Nederland al opleidingen tot islamleraar bestaan...
Op zich goede ontwikkelingen.
Een deel van de islamofobie valt volgens mij ook te verklaren aan de te snelle vestiging ineens van veel nieuwe migranten in bepaalde stadswijken.
Er is te lang te weinig aandacht hieraan besteed.
Tegenwoordig slaat de politiek (en de politieke mening van velen) juist weer door naar de andere kant.
Integratie heeft tijd nodig.
  woensdag 28 juli 2004 @ 20:07:56 #299
60090 Akkersloot
pi_20917461
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 20:02 schreef SCH het volgende:
Als ze op basis van dat geloof bepaalde maatschappelijke en politieke uitspraken gaan doen, dan wordt het inderdaad pas interessant. En dan ga ik bedenken wat ik daarvan vind.
De koran staat vol met maatschappelijke en politieke uitspraken. Wat er met "ongelovigen" moet gebeuren zie ik althans als maatschappelijk/ politiek.
quote:
Ben jij tegen de islam dan?
Mag dat niet dan. Islam is immers gewoon politiek. Ik ben tegen nazisme en islam.
  woensdag 28 juli 2004 @ 20:10:12 #300
60090 Akkersloot
pi_20917520
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 20:01 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

profeet (de ~ (m.), -feten)
1 iem. die een boodschap die hij van een godheid vernomen heeft, in het openbaar verkondigt
2 helderziende
In de dom-mee-lul volksmond een godsdienststichter of sekteleider
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')