Ik vind het niet gek dat je het niet geraden hebt, Beeer. Het scherpe historische inzicht van heer Proteron heeft me wel een beetje verrast trouwens. Kende je mevrouw Woodhull toevallig?quote:Op dinsdag 27 juli 2004 21:34 schreef beeer het volgende:
Vind je het gek dat ik het niet raadde: een vrouwelijke president. Absurd gewoon. De gedachte alleen al zou in geen honderd jaar bij mij naar voren gekomen zijn.
It's a beautiful world.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 21:34 schreef Gellius het volgende:
En niet alleen dat, Proteron, maar als ik het wel heb, koos ze daarbij nog eens voor een negerals haar running mate. Ain't the world a grand place?
Ik weet zeker van niet, Nhee, hoiC. Maar het had gekund natuurlijk. Mevrouw heeft er zeker de kwaliteiten voor.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 21:36 schreef NoSigar het volgende:
Speelde ze niet in een clipje van Robert Palmer?
Geenszins. Mevrouw is zo Amerikaans als Victoria Woodhull.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 22:07 schreef sooty het volgende:
Is het een Pruissische ornithologe ?
Ach, ik heb wel eens van haar gehoord. Kennen is een groot woord natuurlijk.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 21:36 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik vind het niet gek dat je het niet geraden hebt, Beeer. Het scherpe historische inzicht van heer Proteron heeft me wel een beetje verrast trouwens. Kende je mevrouw Woodhull toevallig?
Nee, het is slechts de pedicure van mijn buurvrouw, Proteron. Ik wil alleen even haar naam weten.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 22:26 schreef Proteron het volgende:
[..]
Heeft deze nieuwe mevrouw nog iets van historisch belang gedaan waarvan wij haar allen moeten kennen?
tvp? Wat moet dat in dit topic? Het klinkt akelig modern. Ik wil er alvast niks van weten. Sterker nog, ik ben geneigd voor het eerst en ongetwijfeld voor het laatst de diensten van een zogeheten 'moderator' in te schakelen teneinde dit taalkoundige monstrum te laten verwijderen uit dit stoffige en bezonken postparadijsje.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 22:49 schreef ChrisJX het volgende:
tvp
Ik wil niet uitsluiten dat een enkeling haar niet kent, proteron. We weten tenslotte ook niet allemaal wie mevrouw Woodhull was. Toch geniet mevrouw een tamelijk grote bekendheid in muziekminnende kringen, zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 22:48 schreef Proteron het volgende:
Laat ik de vraag dan herformuleren:
Hoe is deze mevrouw zo beroemd geworden dat wij haar allemaal kennen?
Dat is natuurlijk juist.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 23:19 schreef Sorrow het volgende:
Een bassiste dan... Tina Weymouth van de Talking Heads
En dan nog stiekem editten ook! grmbl.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 22:58 schreef ChrisJX het volgende:
Excuses, een (hopelijk) eenmalige dwaling van mijn zijde
Inmiddels niet meer, zou ik zeggen.quote:Op woensdag 28 juli 2004 00:47 schreef OllieA het volgende:
tvp
Een geleerde met een baard? Bespottelijk.quote:Op woensdag 28 juli 2004 09:43 schreef Proteron het volgende:
Hmm...
Meneer was rechtsgeleerde. Dat is echter niet hetgeen waarvan wij hem nu nog kennen.
Bovendien was meneer Fransman.
Meneer was bekend vanwege zijn verrichtingen in zijn favoriete hobby: de wiskunde.quote:Op woensdag 28 juli 2004 09:51 schreef Parabola het volgende:
[..]
Een geleerde met een baard? Bespottelijk.Die kikkerbillenvreters met hun barbaarse cultuur ook
Enfin, waar was monsieur wel bekend van? Seksuele uitspattingen? Een boek? Een doek? Een gebouw? Was meneer artistique?
Het moet niet veel gekker wordenquote:Op woensdag 28 juli 2004 10:09 schreef Proteron het volgende:
[..]
Meneer was bekend vanwege zijn verrichtingen in zijn favoriete hobby: de wiskunde.
Yep. Nope. Sortaquote:Op woensdag 28 juli 2004 11:01 schreef Gellius het volgende:
Brits. Natuurkundige. Prijswinnend. Dood.
Ik zat er al over in.quote:Op woensdag 28 juli 2004 11:08 schreef zodiakk het volgende:
Deze weet ik niet. Maar om jullie in oneindige suspense te houden ga ik weer aan de wandel, dit topic uit.
Heer Gellius, dat heeft u zonder meer goed gezien. Toch niet wéér een mathematicus.quote:Op woensdag 28 juli 2004 11:16 schreef Gellius het volgende:
Toch niet wéér een mathematicus?
Hmmz, kennelijk heb ik de dappere Gellius onduidelijk geïnformeerd en al doende dwalend en dolend doen zijn. Mijn excuses daarvoor.quote:Op woensdag 28 juli 2004 11:39 schreef Gellius het volgende:
We hebben het hier dus over een dode britse mathematicus die een soortement van prijs heeft gewonnen. Zonder vraagteken.
correct. Plaatje!quote:Op woensdag 28 juli 2004 11:48 schreef Gellius het volgende:
Nou goed dan - hij won de oorlog. Big deal.
Wederom correct heer Gellius, het was ook niet Generaal Mc Arthur, want dat was een Yank, en Stalin was het ook niet, want dat was een Georgiër.quote:Op woensdag 28 juli 2004 11:56 schreef Gellius het volgende:
Het is niet de meneer die de enigma-code heeft gebroken,want dat was als ik het me goed herinner, een Pool.
Die inderdaad ook nietquote:Op woensdag 28 juli 2004 12:04 schreef Proteron het volgende:
[..]
Monet?
quote:Op woensdag 28 juli 2004 12:04 schreef Gellius het volgende:
Laat mij toch eens even hardop denken, snotjongen! Dat gesnater de hele tijd. Nog even en ik zie mij genoodzaakt Google aan te zwengelen.
Ik twijfelde er geen moment aan dat u meneer zou kennen, heer sportplaatjes.quote:Op woensdag 28 juli 2004 13:17 schreef Johan_de_With het volgende:
Bomber Harris.
quote:Op woensdag 28 juli 2004 12:04 schreef Gellius het volgende:
Laat mij toch eens even hardop denken, snotjongen! Dat gesnater de hele tijd. Nog even en ik zie mij genoodzaakt Google aan te zwengelen.
Dat is waar ook. Teutemeteut Parbolaatje schopt mij het liefst zo rap mogelijk het achterdeurtje van dit kaboutertopic uit. Wees gerust, ik pak mijn pinhelm, snif nog even met mijn krulsnorrr en laat mezelf er wel uit. Nee echt, doe vooral geen stap teveel, je hebt al je energie nodig om degelijke raadsalvo's af te vuren. Nu dan. Ik ga. Als het zo moet, dan moet het zo. Grmbl.quote:Op woensdag 28 juli 2004 11:14 schreef Parabola het volgende:
[..]
Ik zat er al over in.
Kopje warme chocolâ, zodiakk? Met een lekker sprits? Laat die Rarebola maar mopperen. Hier in RJP staat de deur altijd op een kiertje voor je hoor, broekeman.quote:Op woensdag 28 juli 2004 16:45 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Dat is waar ook. Teutemeteut Parbolaatje schopt mij het liefst zo rap mogelijk het achterdeurtje van dit kaboutertopic uit. Wees gerust, ik pak mijn pinhelm, snif nog even met mijn krulsnorrr en laat mezelf er wel uit. Nee echt, doe vooral geen stap teveel, je hebt al je energie nodig om degelijke raadsalvo's af te vuren. Nu dan. Ik ga. Als het zo moet, dan moet het zo. Grmbl.
Nou vooruit, ik wil ruimhartig zijn, want mijn myopie, gecombineerd met een grote mond, is vandaag weer duidelijk aan het licht getreden: een syfilitische dichter, dan.quote:Op woensdag 28 juli 2004 18:02 schreef beeer het volgende:
Waarom zouden dichters nou altijd weer tuberculeus zijn? Deze had vast tyfus.
Volgens mij ga je d'r niet dood aan. Maar ik ben geen dokter.quote:Op woensdag 28 juli 2004 18:05 schreef OllieA het volgende:
[..]
Nou vooruit, ik wil ruimhartig zijn, want mijn myopie, gecombineerd met een grote mond, is vandaag weer duidelijk aan het licht getreden: een syfilitische dichter, dan.
Kun je daarmee leven, lieve beeeeeeeeeer?
Verwijst dit naar 's mans naam, of naar de nationaliteit van deze beste heer?quote:Op woensdag 28 juli 2004 16:50 schreef Gellius het volgende:
Is deze vrolijke Frans al eens geplaatst, eigenlijk?
Dat mag Joost weten.quote:Op woensdag 28 juli 2004 18:34 schreef Proteron het volgende:
[..]
Verwijst dit naar 's mans naam, of naar de nationaliteit van deze beste heer?
Mèt ceeceedille, bedoel ik natuurlijkquote:Op donderdag 29 juli 2004 01:42 schreef Gellius het volgende:
Mijnheer is een dichter uit het zuidelijk deel van les pays de par deca, als het ware (en zonder ceeceedille)
quote:Hij zucht. Alleen zijn walg die - teêr aan 't peerlemoeren,
zijn eédle walg als een schakeerend-weeldrig schild
over het laf-gelaten aangezicht der moeren, -
de moeheid van zijn ziel met bitterheid vermildt;
zijn wàlg. En dan: te weten dat géén menschen-hulpe
hem 't voedsel van zijn eindlijk wroegen ooit beneemt;
de wereld storte ineen: hem rest de duistre stulpe
waar zelfs geen hulpe Gods hem nog in de ooren fleemt...
Simpel, da's Kennedy,quote:Op donderdag 29 juli 2004 12:51 schreef Johan_de_With het volgende:
[afbeelding]
Het bijschrift is uiteraard bij de kenners bekend.quote:Op donderdag 29 juli 2004 13:20 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Dit is de bekende foto van een jonge Bill Clinton die Kennedy de hand schudt, onderwijl denkend: "Ja, als ik president was, neukte ik ook alles wat los en vast zat."
Die Fransman van heer Gellius? Ik moet u smeken opnieuw te kijken, heer Johanustrated. Maar dat meneer hier van Pruisische herstelling is, dat lijdt geen twijfel.quote:Op donderdag 29 juli 2004 14:04 schreef Johan_de_With het volgende:
Hij lijkt verdacht veel op die Fransman van heer Gellius, heer Parabola. Maar 's mans onderscheiding doet mij geloven dat dit een Teutoon is.
Meneer was inderdaad geen krijger (ik heb overigens vrij recent twee luchthaftige opperhoofden geplaatst), derhalve geen Gneisenau. Een dichter was meneer evenmin. Met cultuur had meneer zijdelings wel iets van doen.quote:Op donderdag 29 juli 2004 14:14 schreef Johan_de_With het volgende:
U kennende, zal mijnheer wel een dichter of andere cultuurpaus en geen krijger zijn geweest.
Toch moet ik het vragen; Gneisenau op hoge leeftijd?
Welzeker. Zoals u kunt zien had meneer geen baard.quote:Op donderdag 29 juli 2004 14:21 schreef Johan_de_With het volgende:
Zijdelings. Was mijnheer geleerde?
Die heb ik sinds vanochtend ook niet meer, hoe treffend.quote:Op donderdag 29 juli 2004 14:22 schreef Parabola het volgende:
[..]
Welzeker. Zoals u kunt zien had meneer geen baard.
Heine als in Heinrich Heine?quote:Op donderdag 29 juli 2004 14:25 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Die heb ik sinds vanochtend ook niet meer, hoe treffend.
Heeft mijnheer Heine nog meegemaakt?
Hegel?quote:Op donderdag 29 juli 2004 16:28 schreef Parabola het volgende:
Misschien dat een hintje helpt: dialect
Een hele aardige gok, heer Proteron. Mijnheer en Hegel worden wel eens in één adem genoemd. Vakinhoudelijk waren ze het in ieder geval op één punt oneens. Een mineur punt overigens.quote:Op donderdag 29 juli 2004 16:53 schreef Proteron het volgende:
[..]
Hegel?
Grutjes neequote:Op donderdag 29 juli 2004 17:17 schreef Johan_de_With het volgende:
Grimm op gevorderde leeftijd?
Ik kan soms zo blij worden om de subtiliteit van mijn eigen onbedoelde hintsquote:Op donderdag 29 juli 2004 17:23 schreef Parabola het volgende:
[..]
woord van de dag?
Ik beschouw de deelnemers aan deze kostelijke uitspanning niet als dergelijke cretins dat ik meen ontzag te zullen bewerken met het opmerken van 's mans bejaardheid, heer Parabola die de kostelijkste woordspelingen en samensmeltingen mijner beide identiteiten openbaart.quote:Op donderdag 29 juli 2004 17:23 schreef Parabola het volgende:
[..]
wat is dat toch steed met die gevorderde leeftijd, heer witsports? Wilt u indruk maken door te laten zien dat u doorheeft dat meneer op de afgebeelde plaat de jongste niet meer is? Of wilt u het woord gevorderde nomineren voor woord van de dag?
Zelfs als u erbij gezegd zou hebben dat ze niet langer in de kracht van hun leven waren toen de plaat gemaakt werdquote:Op donderdag 29 juli 2004 17:29 schreef Johan_de_With het volgende:
Adelung en Duden zullen ook wel fout zijn.
quote:Op donderdag 29 juli 2004 17:36 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik ga er eens gruendlich vandoor. Het ga u goed.
En daarvoor krijg je de geelkoperen fluit van verdienste.quote:Op donderdag 29 juli 2004 18:21 schreef Gellius het volgende:
Maar toch ben ik topscoorder deze week, dunkt mij.
quote:Op donderdag 29 juli 2004 23:52 schreef beeer het volgende:
Dat komt omdat het een Joodse atoomwetenschapper anno '39 was
quote:die naar het land van de vrijheid en incidenteel ook van de atoombommen emigreerde, om zo aan de vatzige greep der Moffen te ontkomen.
quote:Maar Einstein istnie.
Ik moet u gelijk geven. Een fout aan mijn zijde. Mijnheer was zeker wel Joods.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 00:59 schreef beeer het volgende:
Als het geen jood was, waarom vluchtte die dan? Was het soms een neger?
RJP zal niet hetzelfde zijn.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 23:43 schreef Gellius het volgende:
Ik ga overigens even met vakantie, heren. Tot over een week of twee.
Ja.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 23:46 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Veel plezier en breng mijn hartelijke groeten over aan je teerbeminde.
Ik denk dat hij meer te vrezen heeft van een 'wedgy'.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 00:47 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Misschien pakken ze zijn brilletje wel af.![]()
We houden de telexen in de gaten!quote:Op zaterdag 31 juli 2004 00:56 schreef NoSigar het volgende:
Jullie hebben wel een beetje gelijk, bezorgdheid is op zijn plaats.
Die Fransen zijn toch eigenlijk een halfwild mediterraan volk. Laten we het goed in de gaten houden en als het foutgaat en e-mail actie opstarten of zo.
Heb je geen eigen stokje dan?quote:Op zaterdag 31 juli 2004 01:33 schreef De-oneven-2 het volgende:
Je kan met een gerust hart op vakantie hoor, Gellius.
Ik neem het stokje desnoods wel even van je over.
(. )
Nee, heer Gaaikema, al speelt het zich wel in Afrika af.quote:Op maandag 2 augustus 2004 12:25 schreef beeer het volgende:
Die is volgens mij vrij recent. Dat zijn als ik me niet vergis Mugabe's mannetjes die de Boze Blanke Boer komen verdrijven.
Nee.quote:Op maandag 2 augustus 2004 10:13 schreef Parabola het volgende:
[..]
Heb je geen eigen stokje dan?
Ten zuiden van Egypte. En mijnheer was krijger.quote:Op maandag 2 augustus 2004 12:39 schreef beeer het volgende:
Het is dus geen Fransman???
<Ahem>
Een Brit, arabische opstandelingen. Egypte dus. En deze meneer is (nog even) de gouverneur?
He get, dat geeft zo'n rommeltjequote:Op maandag 2 augustus 2004 13:19 schreef Bonobo11 het volgende:
Charles George Gordon in Sudan en hij wordt zwaar afgeslacht. (Onthoofd etc.)
Zo te zien was dit nalatigheid.quote:Op maandag 2 augustus 2004 14:42 schreef Parabola het volgende:
[..]
Deze meneer is niet onthoofd
[afbeelding]
U slaat de spijker niet ver van de boom, heer Withustrated, in een andere tijd, een ander land, had meneer's hoofd allicht van zijn romp geschieden kunnen worden.quote:Op maandag 2 augustus 2004 16:08 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Zo te zien was dit nalatigheid.
Helaas slaat u de plank hier behoorlijk op laag water. De localen waren snugger genoeg om meneer te vinden. Met wat hulp van de onvolprezen moderniteit!quote:Op maandag 2 augustus 2004 16:19 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik gis dat de Federalen 's mans beeltenis door het land verspreidden.
Dat andere orgaan is inderdaad op plaatsen geweest waar het niet thuishoorde heer beeer. Uw frenologisch inzicht is werkelijk verbluftreffelijkquote:Op maandag 2 augustus 2004 16:27 schreef beeer het volgende:
Stak deze meneer zijn neus, of een ander orgaan dat ik even niet noem, ook wel eens in andermans--en andermans moet hier strikt figuurlijk opgevat worden--zaken?
Meneer is achterhaald door eenvoudige hear-say, grootspraak, roddel en achterbank zo u wilt. De techniek kwam pas bij de bewijsvoering om het hoekje loeren.quote:Op maandag 2 augustus 2004 16:40 schreef Johan_de_With het volgende:
Is deze schavuit met behulp van Internet achterhaald, of door het localiseren van zijn mobiele telefoon?
Ter niet onbelangrijke aanvulling: Gezien meneer's woon- ende verblijfplaats was het vrijwel onmogelijk dat de Federalen ook maar iets met meneer's opsporing van doen zouden hebben.quote:Op maandag 2 augustus 2004 16:19 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik gis dat de Federalen 's mans beeltenis door het land verspreidden.
Dat zou eigenlijk alleen kunnen als meneer zonder mijn medeweten ontsnapt is en naar Canada gevlucht. Het lijkt me waarschijnlijker dat u een ander onguur sujet op het oog heeft. Deze meneer is eind jaren tachtig veroordeeld en kwam niet uit Canadaquote:Op maandag 2 augustus 2004 16:49 schreef beeer het volgende:
Is dit die gast die pasgeleden in Canada is kraaggevat?
Die is het heer sports, waarom zegt u dat niet meteen?quote:Op maandag 2 augustus 2004 16:58 schreef Johan_de_With het volgende:
is dit die Brit die op basis van DNA-onderzoek is veroordeeld, hoewel hij eerst een vriend valse papieren had verstrekt zodat deze in zijn plaats erfelijk materiaal kon afstaan?
De nieuwe meneer is een koning zonder hand, dat ziet men zo.quote:Colin Pitchfork (born c. 1961) was the first person to be convicted by the process of DNA fingerprinting. Pitchfork murdered and raped two girls in Narborough, Leicestershire in 1983 and 1986 and was convicted in 1988.
In 1983, Pitchfork raped and murdered 15-year-old schoolgirl Lynda Mann in the Narborough area. Using forensic science techniques available at the time, a semen sample taken from her body was found to belong to a person with type A blood and an enzyme profile that matched only 10 per cent of males. With no other leads or evidence, the case was left open.
In 1986 Dawn Ashworth, another 15-year-old, was found strangled and sexually assaulted in the same area. The modus operandi matched that of the first attack, and semen samples revealed the same blood type.
Leicestershire Police and the FSS then undertook a project where 5,000 local men were asked to volunteer blood or saliva samples. This took six months, and no matches were found.
Later however, a colleague of a man, Ian Kelly, heard him bragging that he had given his sample whilst masquerading as his friend, Colin Pitchfork. Pitchfork, a local baker, was arrested and sentenced to life imprisonment for the murders in 1988.
Dan zou mijnheer een anachronisme zijn.quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:19 schreef beeer het volgende:
Keizer des Heilige Romeinse Rijks?
Nee, die kwam wat later.quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:24 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Het is toch niet Charlemagne of wel?
Afgezien van Italiaans stadstaat is alles correct - mits met oorlogszichtig als oorlogszuchtig verstaat.quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:29 schreef Parabola het volgende:
Een vroeg-middeleeuws oorlogszichtig Italiaans stadsstaatvorstje?
uhmmm, jaquote:Op maandag 2 augustus 2004 17:37 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Afgezien van Italiaans stadstaat is alles correct - mits met oorlogszichtig als oorlogszuchtig verstaat.
Gewis.quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:41 schreef Parabola het volgende:
[..]
uhmmm, ja![]()
Pabarola kna neit zo geod typne
Klopt vorstje ook?
Frankisch?
Daar dacht ik ook al aan.quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:48 schreef Parabola het volgende:
Laat ik eens een losse flodder oplaten: Clovis
Dat heeft met grote geesten te maken, heer halfsterrige vogel. Met dat en niets anders.quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:49 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Daar dacht ik ook al aan.
Ach dan schiet ik maar eens een proefbalonnetje voor de boeg: Lothairquote:Op maandag 2 augustus 2004 17:52 schreef Johan_de_With het volgende:
Losse flodders worden niet opgelaten, heer Bola. Maar u heeft bepaald recht zich opgelaten te voelen, want Clovis heette hij niet.
Op het vrijlaten van proefballonetjes zou de doodstraf moeten staan.quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:57 schreef Parabola het volgende:
[..]
Ach dan schiet ik maar eens een proefbalonnetje voor de boeg: Lothair
Moeten wiij daarvoor naar Griekenland, heer sports?quote:Op maandag 2 augustus 2004 18:00 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Op het vrijlaten van proefballonetjes zou de doodstraf moeten staan.
Helaas, u slaat de plank finaal ernaast. Tip: mijnheer ving iets aan dat vernietigd moest worden om plaats te bieden aan iets dat wij heden ten dage nog bewonderen.
U bent zo warm als het heden, heer Duif. Maar nog niet helemaal.quote:Op maandag 2 augustus 2004 18:05 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Childeric II dan?
Tenzij men de Seine naar Hellas verplaatste niet, heer Papa.quote:Op maandag 2 augustus 2004 18:03 schreef Parabola het volgende:
[..]
Moeten wiij daarvoor naar Griekenland, heer sports?
Heeft de moederkerk een tiet?quote:Op maandag 2 augustus 2004 18:11 schreef beeer het volgende:
Gaat het om een kathedraal?
Het was een sarcastische hint, beeermeneer.quote:Op maandag 2 augustus 2004 18:14 schreef beeer het volgende:
Gaan we sarcastisch doen of is dat een hint, sportslof?
Ik schaam mij. Mijnheer was Childebert II, inderdaad. Zijn naamgenoot Childebert heeft de kerk van Saint Etienne laten bouwen, die later is afgebroken om plaats te maken voor de Notre Dame.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 13:59 schreef Parabola het volgende:
Ik concludeer uit die laatste hint dan maar dat meneer afkomstig was uit het Huis der Merovingen (de hint zou dan op de mythe van de moederkerk slaan) Koning Childebert II was koning van Parijs, wat aardig te rijmen valt met Seine en met de relatieve onbelangrijkheid (vorstje), maar wat er zoal afgebroken en gebouwd is? Ik mag Joost heten
en dat allemaal omdat die Franken niet creatief genoeg waren om voor iedere koning een aparte naam te verzinnenquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 14:43 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik schaam mij. Mijnheer was Childebert II, inderdaad. Zijn naamgenoot Childebert heeft de kerk van Saint Etienne laten bouwen, die later is afgebroken om plaats te maken voor de Notre Dame..
U denkt te ver door, heer Sports, overigens volledig in de juiste richting. Binnen de deelverzameling van meneer's beroep en meneer's nationaliteit is George inderdaad een zeer veel voorkomende naam. Meneer's naam is echter nog gewoner.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:14 schreef Johan_de_With het volgende:
George?
Dat zijn uw woorden, heer Jantje_de_With, in uw taal.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:19 schreef Johan_de_With het volgende:
Jantje.
Neenee, u laat zich misleiden door mijn vage antwoorden op de vage vragen van Jantje_de_With. Meneer hier was gewoon een rasechte sjonnie. Avant la lettre, dat is.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 17:18 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
William?
John?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 17:24 schreef Parabola het volgende:
[..]
Neenee, u laat zich misleiden door mijn vage antwoorden op de vage vragen van Jantje_de_With. Meneer hier was gewoon een rasechte sjonnie. Avant la lettre, dat is.
Uiteraard maar daar komen we nog niks mee verder. Hoeveel 18de eeuwse John's zijn er immers wel niet?quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:40 schreef qu63 het volgende:
[..]
John?
quote:Op maandag 9 augustus 2004 15:05 schreef Johan_de_With het volgende:
Is het de gewoonte in de Verenigde Staten om mijnheers naam als synoniem voor handtekening te gebruiken?
Dat weet ik niet precies, heer Quasar, daar zegt Google niks over. Ik gok op een paar miljoen, maar de eeuw heeft u alvast (grotendeels) in de pocket.quote:Op maandag 9 augustus 2004 14:22 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Uiteraard maar daar komen we nog niks mee verder. Hoeveel 18de eeuwse John's zijn er immers wel niet?
Deductie, mijn waarde heer de With, deductiequote:Op dinsdag 10 augustus 2004 14:39 schreef Johan_de_With het volgende:
Hmmm, ook nog actief (althans in leven) in de negentiende eeuw.
quote:Was mijnheer Federalist?
Daar heeft Wikipedia groot gelijk in. Toch is meneer wel opgenomen in Wikipediaquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 20:20 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Wikipedia zegt mij dat het niet John Adams, John Laurens, John Jay, John Baskerville, John Paul Jones, John Hancock, John Burgoyne en John Stark is.
Weshalve hij musicus, dirigent of zangerd was. Meneer's verschijning doet het laatste vermoeden, een bariton aan de strik te oordelen.quote:Op maandag 23 augustus 2004 13:03 schreef Johan_de_With het volgende:
Mijnheer had dienend werk - hij voerde andermans composities uit.
Dat laat ik mij niet lang meer zeggenquote:Op maandag 23 augustus 2004 13:17 schreef Johan_de_With het volgende:
drs. P.
quote:Mijnheer voerde aan.
Van ééntje weten we zelfs de voornaamquote:Op maandag 23 augustus 2004 13:24 schreef Parabola het volgende:
M'neer zal toch allicht omgang met baritonkanonnen hebben gehad.
Chris Pedro Trakas is een Bariton. Maar zou m'neer in zijn boodschap dan niet gewoon "Chris" of Chris Pedro" gezet hebben? Beetje raar om iemand alleen bij zijn tweede voornaam aan te spreken.quote:Op maandag 23 augustus 2004 14:12 schreef Gellius het volgende:
[..]
Van ééntje weten we zelfs de voornaam.
quote:Op maandag 23 augustus 2004 14:38 schreef Johan_de_With het volgende:
Flauwhartig, om meneer voor operettedirigent uit te schelden. Opera, alla, daar werkte hij zelfs.
Ach natuurlijk. Hoe kon ik die missen? Ik was al helemaal in de war geraakt doordat meneer geen Pruisschenkruis droeg. En dan nog wel zo'n frivole strik! Meneer zelve zal dan toch geen Pruis geweest zijn, is het wel?quote:Op maandag 23 augustus 2004 14:42 schreef Johan_de_With het volgende:
De Pruisische Opera.
Mijnheer kwam uit het Belgisch Pruisen. Oftewel: Oostenrijk.quote:Op maandag 23 augustus 2004 14:52 schreef Parabola het volgende:
[..]
Ach natuurlijk. Hoe kon ik die missen? Ik was al helemaal in de war geraakt doordat meneer geen Pruisschenkruis droeg. En dan nog wel zo'n frivole strik! Meneer zelve zal dan toch geen geweest zijn, is het wel?
Van voor WO II. Zelfs van voor de Rijksdagbrand.quote:Op maandag 23 augustus 2004 15:01 schreef Parabola het volgende:
Is meneer (of preciezer: meneer's aanstelling bij de Berliner Statsoper) van voor WO II of erna?
Ik heb m'neer inmiddels gevonden en moet je tegenspreken. Hij was zowel voor als na WO II Generalmusikdirektor bij de Berliner Statsoper. Zie hierquote:Op maandag 23 augustus 2004 15:05 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Van voor WO II. Zelfs van voor de Rijksdagbrand.
Toen zat meneer in Buenos Aires, en iedereen weet dat het daar wemelt van de Pedro's.quote:Op maandag 23 augustus 2004 15:04 schreef Gellius het volgende:
Ik meen een jaartal uit de reeks van 40 te herkennen in het gekriebel in de marge.
Zijn aanstelling, heer Parabola, dateert van voor WO II. Later is hij heraangesteld, om eens een Germanisme te gebruiken.quote:Op maandag 23 augustus 2004 15:08 schreef Parabola het volgende:
[..]
Ik heb m'neer inmiddels gevonden en moet je tegenspreken. Hij was zowel voor als na WO II Generalmusikdirektor bij de Berliner Statsoper. Zie hier
[afbeelding]
Zoals een oud-Bataafs spreekwoord zegt:"Ggelijk krijgen via een Germanisme is geen gelijk krijgen."quote:Op maandag 23 augustus 2004 15:12 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Zijn aanstelling, heer Parabola, dateert van voor WO II. Later is hij heraangesteld, om eens een Germanisme te gebruiken.
Ik gun u dat plezier van harte. Persoonlijk mis ik de gitaren nogal in meneer's werkquote:Overigens heb ik gisteren tijdens de eerste onderbreking van het concert van Wispelwey mijnheers uitvoeringen van de Eroica en de Vijfde gekocht, en die zijn voortreffelijk.
Ik beroep mij hier op mijn grondwettelijk recht te zwijgen, aangezien het antwoord op deze vraag het falen van Angelsaksen aan het licht zou brengen.quote:
quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 09:52 schreef Gellius het volgende:
Enfin, wat doet het er ook toe.![]()
tja.............quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 16:21 schreef Gellius het volgende:
Nou ja zeg, hoe wist je dàt nou ineens, pyl!
Frenologisch gezien snap je er natuurlijk weer helemaal niks van. Het moge duidelijk zijn dat dit een actrice was.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 16:53 schreef Gellius het volgende:
Zo'n schaap kon natuurlijk niet zelfstandig een carrière opbouwen, want dat deed je niet in die dagen. Ze zal dus wel in een amechtige poging zich Uit Te Drukken, eens iets geschreven of geschilderd hebben. Ik houd het vooralsnog even op het eerste. Dichteres?
Imho is het een Zéér Beroemde Moeder.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 17:36 schreef Gellius het volgende:
... een Beroemde Moeder! Heet ze Maria?
Ja, ze was echt een witte raaf.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 21:48 schreef beeer het volgende:
Is ze de kleinste vrouw ter wereld ooit, ofzo. Ze ziet eruit als een pop.
Wil je Boer Proust erbuiten laten, beeer?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 23:24 schreef beeer het volgende:
Mevrouw Proust dus.
Slotje.
quote:Vieze cakejes voor bleke jongelingen met vlassige snorren! zei boer proust en niesde een luid in zijn bord met gruttenmelkse pap. Waarop hij een knalrode zakdoek uit de zak van zijn boezeroen haalde. Het was dezelfde zakdoek die zijn vader hem voor zijn trouwen had gegeven. Dezelfde zakdoek die hij al jaren als poetsdoek voor den daad gebruikt. Den daad geschiedt in de bedstee, waar op de kopplank nog een oud radiotoestel van Erres staat. Op zondagen mag vrouw Proest graag wat naar Operette muziek luisteren. En liefdevol roept ze boer Proust binnen als er een fijne mars op is.
Maar op den zondag gaat deze bonk van een kerel deemoedig als een kind ter kerke. De rooie zakdoek op de gerimpelde kop. Vrouw Proest heeft er vier mooie knoopjes in gemaakt. En bij de dienst kan ie dan snikken als een jonge meid, zo ontroerd is Boer Proust. Onder zijn arm het enige boek dat hij bezit: een psalmenboekje. Het boekje is van bruin leer, dat versleten is aan de hoeken. Op het schutblad staat in een onbeholpen hand zijn naam: Proust. Later zal het boekje op een boedelveilig een ongekende opwinding veroorzaken onder bleke stadse boekenmensen. En hij kan wel niet lezen, maar al die mooie liederen kent ie uit zijne kop. Een stem als baspijp! De hele kerk zingt met hem mee over gods wateren over gods akker. En vrouw Proust zingt ook mee! haar voeten op het speciaal meegebrachte stoofje, want het kan gemeen tochten in het oude terpkerkje.
Bij de kerkdeur geven ze dan altijd even een handje aan mijnheer pastoor en zijn dochter Nynke, die altijd een beetj everlegen wordt van boer Proust vorsende blikken op haar ontluikende gemoed. Als de dienst is gedaan, rap naar huis en naar de bedstee, want voor alles is een tijd en een plaats. En dan gaat het machtig bronsten in de boerderij. Van een kreunen en een steunen dat de uilen uit de bomen donderen. Ach, Boer Proust is weer bezig, zeggen alle buurboerinnen dan jaloers.
Dat spreekt, want als boer Proust weer eens Gods akkers heeft herkend in de ontluikende borstjes van Nynke, dan krijgt hij grote drang op God's wateren over die akker te laten gaan, als is het ook die van vrouw Proust. En alle buurboeren gaan zich schaamtevol aftrekken op de deel, want bronsten als Proust, dat kan er geen.
quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 23:34 schreef Gellius het volgende:
Nou goed, dan is het de moeder van Edgar Allen Poe. Wat mij betreft.
Elizabeth Poe.
Inderdaad!quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 16:50 schreef OllieA het volgende:
Nou nou, poepoe,
Inderdaad. Dat is Proust wanneer ie zich in een cakeje heeft verslikt. Een heel andere Proust trouwens, dan de Proust die soms verlegen boerenzonen gehuld in manchesterbroeken inwijdt in de liefde. Maar dit is wel erg offtopic.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 23:34 schreef Gellius het volgende:
Aardig stukje proza trouwens, Ollie. Is dat nou Proust?
Merk op dat ie in hetzelfde jaar de pijp uitging. Is dat nou echte liefde, Ollie?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 23:40 schreef OllieA het volgende:
Poem by Edgar Allen Poe (1849)
Die is al eens geplaatst.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 23:46 schreef Gellius het volgende:
Goed, ik stel voor dat beeer dan nu een plaatje van de vader van niet-Monet plaatst. Een jeugdportret graag.
Nee, dít is echte liefde:quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 23:48 schreef beeer het volgende:
[..]
Merk op dat ie in hetzelfde jaar de pijp uitging. Is dat nou echte liefde, Ollie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |