abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20910135
Ja maar ik heb niet de hele wereldpoliek vanaf het jaar 1000 er bij gehaald.
Gewoon aangegeven hoe de moslims alleen uit zijn op totale overheersing.
Iets wat zich kennelijk niet beperkt tot Turkije maar alle landen die binnen hun invloedssfeer zijn gevallen.
Iets wat Europa waarschijnlijk in de toekomst te wachten staat.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_20910414
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 13:21 schreef lionsguy18 het volgende:
Hebben we het hier over de Christenen in Turkije, of gaan we verhalen houwen hoe het allemaal elders in de wereld is gelopen met de kerstening van de heidenen????

Het heeft bij mij meer weg van een discussie van "zie je wel hoe slechts wij zijn geweest" om het probleem van uitgemoorde en weggejaagde christenen in barbaars Turkije te vergoeilijken en als niet relevant weg te wuiven.

Ik vind dit hinderlijk.
Maar je negeert wel de quote van die site van je dat er sinds 1960 weer meer gristenen zijn gekomen in Turkije aangezien dat kennelijk niet in je gedachtenwereldje past.

In het begin van de vorige eeuw waren het de Joden op wie hier werd neergekeken (waarom denk je dat bij ons het grootste percentage Joden is afgevoerd, en alle spullen die achterbleven door toekomstige VVD stemmers werd gejat?), nu zijn het Moslims (en vooral Turken en Marokkanen). Mensen zoeken nou eenmaal iemand om op neer te kunnen kijken.

Als alle allochtonen het land uit zouden gaan zou het waarschijnlijk weer gaan over wie er wel of niet blond haar en blauwe ogen heeft. Afgeven op iemand die 'anders' is is namelijk veel makkelijker dan afgeven op iemand uit de eigen groep, aangezien dat betekend dat de groep waar jij bij zit niet perfect is. Welke achtergrond had Dutroux bijvoorbeeld? Wil de gemiddelde blanke Belg uit de middenklasse erop gewezen worden dat hij of zij uit hetzelfde milieu komt als Dutroux?
pi_20910508
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:40 schreef Skyclad het volgende:
In het begin van de vorige eeuw waren het de Joden op wie hier werd neergekeken (waarom denk je dat bij ons het grootste percentage Joden is afgevoerd, en alle spullen die achterbleven door toekomstige VVD stemmers werd gejat?), nu zijn het Moslims (en vooral Turken en Marokkanen). Mensen zoeken nou eenmaal iemand om op neer te kunnen kijken.
Ja, op de joden werd er zonder reden neergekeken. Dat is nu niet het geval, moslims veroorzaken 80 tot 90 procent vd criminaliteit en zaaien haat in hun moskeeen. Geheel terecht dus, dat er op extremistische en criminele muzelmannen wordt neergekeken.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_20910520
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:40 schreef Skyclad het volgende:
(waarom denk je dat bij ons het grootste percentage Joden is afgevoerd, en alle spullen die achterbleven door toekomstige VVD stemmers werd gejat?)
Omdat het bij ons allemaal mooi opgeschreven stond en je opmerking over VVD-ers is niet kuis.

pi_20910554
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:44 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Dat is nu niet het geval, moslims veroorzaken 80 tot 90 procent vd criminaliteit
bron
pi_20910571
quote:

[..]

Ja, op de joden werd er zonder reden neergekeken. Dat is nu niet het geval, moslims veroorzaken 80 tot 90 procent vd criminaliteit en zaaien haat in hun moskeeen. Geheel terecht dus, dat er op extremistische en criminele muzelmannen wordt neergekeken.
Rijg er maar weer een laatst ontwijkend zinnetje aan, ja, schaduwloper. Hij heeft het over moslims, niet over criminele moslims. En wort tegenwoordig ook de religie opgeschreven bij een proces-verbaal?
pi_20910590
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

Rijg er maar weer een laatst ontwijkend zinnetje aan, ja, schaduwloper. Hij heeft het over moslims, niet over criminele moslims. En wort tegenwoordig ook de religie opgeschreven bij een proces-verbaal?
99% vd Marokkanen en Turken is moslim, dus ja.
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_20910602
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:47 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Hoeveel % is belijdend?
pi_20910613
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:48 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Hoeveel % is belijdend?
Resp. 77 (Marokkanen) en 73 procent (Turken). Bron: Vrij Nederland.
pi_20910618
quote:

[..]

Ik wist niet dat alle antillianen en surinamers moslim waren Maar bedankt voor dit nieuwtje.
pi_20910636
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:49 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Resp. 77 (Marokkanen) en 73 procent (Turken). Bron: Vrij Nederland.
Daarom
pi_20910668
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:47 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Kortom, je hebt geen cijfers dat deze misdaden door moslims worden begaan?
pi_20910735
quote:

[..]

Er zijn grote verschillen tussen de moskeeen. Tuurlijk heb je die arabische langbaardapen die preken dat je homo's van gebouwen moet smijten en Nederlanders varkens zijn, maar het grootste deel van de moskeeen zijn niet meer extreem dan de gemiddelde kerk.

Turkse moskeeen, heb ik begrepen, staan onder toezicht van de Turkse staat, hebben een Turkse imam die zich aan de door Turkije bepaalde regels moeten houden.
pi_20910794
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:51 schreef Monidique het volgende:

[..]

Kortom, je hebt geen cijfers dat deze misdaden door moslims worden begaan?
Logisch nadenken brengt je tot de cijfers.
pi_20910842
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:56 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Maar logisch nadenken maakt iets niet tot een feit maar een conclusie.
pi_20910850
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:53 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Er zijn grote verschillen tussen de moskeeen. Tuurlijk heb je die arabische langbaardapen die preken dat je homo's van gebouwen moet smijten en Nederlanders varkens zijn, maar het grootste deel van de moskeeen zijn niet meer extreem dan de gemiddelde kerk.
Dat lijkt me onzin. Moslims zijn nou eenmaal gemiddeld conservatiever, geloviger, gewelddadiger en extremistischer dan andere gelovigen. Er zijn vast wel uitzonderingen, maar ik heb het over het gemiddelde.
quote:
Turkse moskeeen, heb ik begrepen, staan onder toezicht van de Turkse staat, hebben een Turkse mam die zich aan de door Turkije bepaalde regels moeten houden.
Ik vind het geen goede zaak dat de Turkse staat bepaalt wat hier gepreekt wordt. Zeker niet met die Erdogan als mp.
pi_20910867
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:57 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Maar logisch nadenken maakt iets niet tot een feit maar een conclusie.
Beweerde ik dan dat het een feit is? Een conclusie kan trouwens ook een feit zijn, voor als je het nog niet wist.
pi_20910946
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:58 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Beweerde ik dan dat het een feit is? Een conclusie kan trouwens ook een feit zijn, voor als je het nog niet wist.
Je beweerde dat 99% van de marokanen en turken moslim was. En dan ontkracht je het meteen erna? Je presenteert alles wat je zegt nu eenmaal als feit. Misschien moet je een tag gaan gebruiken of zo
pi_20911028
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 15:02 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Je beweerde dat 99% van de marokanen en turken moslim was. En dan ontkracht je het meteen erna?
Nah. Voor die 77 en 73 procent was geloof het belangrijkste in hun leven, dus ik denk dat dat de echt belijdende moslims zijn. Dat neemt niet weg dat de rest ook islamitisch kan zijn.
quote:
Je presenteert alles wat je zegt nu eenmaal als feit. Misschien moet je een tag gaan gebruiken of zo
Tja, ik kan er ook weinig aan doen dat ik altijd de waarheid spreek.
pi_20911086
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:58 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Dat lijkt me onzin. Moslims zijn nou eenmaal gemiddeld conservatiever, geloviger, gewelddadiger en extremistischer dan andere gelovigen. Er zijn vast wel uitzonderingen, maar ik heb het over het gemiddelde.
Dat verschilt ook per land. Nederland is totaal niet conservatief, da's duidelijk, maar in landen als de VS zijn Christen weer heel wat conservatiever dan hier. Zelfde geldt in oost europa. Misschien wel net zo conservatief als in Turkije. Het ligt ook een beetje aan de welvaartsniveau van het land. Iemand die alles heeft zal zich minder snel naar god of allah wenden dan iemand die amper wat te eten heeft, en je weet dat de meeste moslimlanden 3e wereldlanden zijn.

In bepaalde landen zijn ze idd nog zo conservatief dat ze zich beter thuis zouden voelen in de middeleeuwen, en immigranten uit die landen zullen dat ook meenemen hier heen. Maar de generaties daarna die hier opgroeien zullen ook steeds meer verwesteren en minder conservatief worden denk ik.
quote:
[..]

Ik vind het geen goede zaak dat de Turkse staat bepaalt wat hier gepreekt wordt. Zeker niet met die Erdogan als mp.
Ik weet het ook niet zeker of dat zo is, ik heb het ook maar gehoord. En ze bepalen ook niet precies wat er gepreekt wordt. Turkse imams zijn in Turkije opgeleid en daardoor kan met het zo regelen dat er geen extremisten gaan prediken zoals bij sommige arabieren. Als dit allemaal zo is dan heb ik er niets op tegen.

Trouwens, die Erdogan lijkt mij niets meer gelovig dan Balkenende en de AKP lijkt me niets anders dan de CDA (misschien iets meer conservatief, ik weet het niet). En dan hoef je niet weer op ctrl-v te drukken en dat artikel van een paar jaar geleden quoten (dat gedicht dat hij voorlas als burgemeester).
pi_20911094
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:56 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Nee, hoor, het blijft speculatie.
pi_20911159
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 15:06 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

Tja, ik kan er ook weinig aan doen dat ik altijd de waarheid spreek.

Ok ok laat maar. Door deze opmerking komt je ware aard naar boven.

Succes.
pi_20911232
Mijn protestants-turkse kennissen voelen zich wel achtergesteld, en ze zijn wel heel erg nadrukkelijk in de minderheid. Maar actieve discriminatie is de laatste tijd echt wel afgenomen.

Overigens is er ook nog wel wat af te doen aan de bewering dat 97% van de Turken moslim zijn.
pi_20911298
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 15:13 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Ok ok laat maar. Door deze opmerking komt je ware aard naar boven.
Je ziet eindelijk in dat mijn posts superieur zijn aan jouw geblaat?
pi_20911344
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 15:20 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

en ook zo bescheiden he
pi_20911823
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:53 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Turkse moskeeen, heb ik begrepen, staan onder toezicht van de Turkse staat, hebben een Turkse imam die zich aan de door Turkije bepaalde regels moeten houden.
Nou de kalief van Keulen is het anders verboden om in Turkije te preken, maar in Duitsland zet hij mensen aan tot terrorisme.
En in Nederland kennen we ook van die voorbeelden vooral onder de marokkanse imams.
En vergeet de Grijze Wolven niet of Mili Gurus.
Allemaal ongure organisaties die er op uit zijn om de democratie omver te werpen, maar met de mond wat anders beleiden.
pi_20911845
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 15:20 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Zelfs aan de mijne zijn ze superieur.
Dora is een wonderkind.
pi_20911857
Grijze Wolven en Milli Görüs staan niet op lijsten met criminelen of terroristen. Ik denk dat dat vooral de reden is. Kalifaatstaat was en is dat wel.
pi_20911877
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 15:50 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Zelfs aan de mijne zijn ze superieur.
Dora is een wonderkind.
.
pi_20911914
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 15:51 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

.
Hey Dora, er kleeft iets aan je reet.
pi_20915633
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 15:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Grijze Wolven en Milli Görüs staan niet op lijsten met criminelen of terroristen. Ik denk dat dat vooral de reden is. Kalifaatstaat was en is dat wel.
Het wordt eens tijd dat alle grijze wolven uitgeroeid worden. Ik zag laatst een auto op de snelweg met een afbeelding van een 'huilende wolf' op een maansikkel. Daarbovenop stond nog eens mohammat nogwat. Drie keer raden 'wie' er achter de stuur zat.

Het is toch te gek voor worden dat dit zomaar toegelaten wordt.
*** In times of war we need to sacrifise the godless pacifist scum first ***
pi_20915721
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 18:50 schreef De_Rode_Brigade het volgende:

[..]

Het wordt eens tijd dat alle grijze wolven uitgeroeid worden. Ik zag laatst een auto op de snelweg met een afbeelding van een 'huilende wolf' op een maansikkel. Daarbovenop stond nog eens mohammat nogwat. Drie keer raden 'wie' er achter de stuur zat.
Ik prefereer de Israelische aanpak. Niet voor niets werd Hamasleider Al-Rantissi gedood toen hij in zijn auto zat .
pi_20915815
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 18:54 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ik prefereer de Israelische aanpak. Niet voor niets werd Hamasleider Al-Rantissi gedood toen hij in zijn auto zat .
Helaas lijden ook 'de goeien' onder de slechten bij hun aanpak. (de muur...) Laatst heb ik een reportage gezien van een hoogopgeleide arabier die zijn kinderen EXPRESS naar een gemengde school stuurt zodat ze in contact komen met joden. (bron: CNN) Voor dat soort mensen moet er een uitzondering worden gemaakt.
pi_20915891
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 18:57 schreef De_Rode_Brigade het volgende:

[..]

Helaas lijden ook 'de goeien' onder de slechten bij hun aanpak. (de muur...) Laatst heb ik een reportage gezien van een hoogopgeleide arabier die zijn kinderen EXPRESS naar een gemengde school stuurt zodat ze in contact komen met joden. (bron: CNN) Voor dat soort mensen moet er een uitzondering worden gemaakt.
Als dat praktisch is, jazeker.
pi_20915933
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:01 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Als dat praktisch is, jazeker.
Ik denk het niet, helaas. Het percentage zal vast zodanig klein zijn...
  woensdag 28 juli 2004 @ 20:08:44 #136
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_20917482
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:47 schreef Dagonet het volgende:

Vind je het heel erg als ik het US state department net een tikje onpartijdiger vind dan een christelijke zendelingen organisatie?
US state department klinkt eigenlijk ook niet zo onpartijdig ik zie het verschil nietzo.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')