abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 juli 2004 @ 16:54:06 #76
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_20913346
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 07:33:31 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_20913366
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:30 schreef Pinjata het volgende:
Het volgende gebeurde mij afgelopen zaterdag op een terrasje in Eindhoven.

Aan het tafeltje naast ons zaten een moeder en dochter (ongeveer 17) Moeder bestelt een kopje koffie met gebak en de dochter wil graag een kleine fortie kipnuggets met friet. Laat het kindemenu nou precies zijn wat ze wil!
Helaas mag ze van de oberin geen kindermenu bestellen omdat ze niet onder de 12 is. Er wordt nog even een andere ober bij gehaald wiens letterlijke tekst was:"Ja, dan kan iedereen wel een kindermenu bestellen!". Na het vragen van de rekening en cancelen van de rest van de bestelling vertrekken de klanten.
Ik kijk het nog even na op de kaart, maar er staat echt bij dat het kindermenu alleen voor klanten van onder de 12 jaar is!

Kan iemand met verstand van europese wetgeving zijn professionele licht hier eens over laten schijnen? Ik denk namelijk dat dit in strijd is met wet gelijke behandeling. Dit is gewoon leeftijdsdiscriminatie.
Bij de Mac mag je toch ook gewoon Happy meal bestellen.... is toch ook geen leeftijd aan verbonden
  woensdag 28 juli 2004 @ 16:56:25 #78
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_20913404
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 07:33:31 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 28 juli 2004 @ 16:58:16 #79
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_20913459
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 07:33:31 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_20916370
Nou Mikkie, het was mijn moeder en die lust wel een glaasje wijn. Maar wijn moet je proeven en pillen moet je doorslikken, vandaar.
Overigens vind ik soms een glaasje water naast de wijn ook wel lekker.......
Waarom kan je trouwens geen kleinere porties van een hoofdgerecht bestellen?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 28 juli 2004 @ 22:21:34 #81
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_20920791
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 07:33:31 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 28 juli 2004 @ 23:04:44 #82
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_20921762
Ik krijg ook vaak zat geen water voor mn medicijnen ook al staat er een icetea of jus naast. Ik moet er zo veel dat ik dan mn hele drankje kwijt ben en met prik er in is niet fijn om grote pillen mee te slikken. Dan eisen ze dat je spa blauw bestelt, maar die pillen zijn zo goor dat ik dan geeneens het verschil proef. Ik ben maar student, ik heb dusdanig weinig geld dat ik dat niet kan betalen ja. Ik heb een paar keer gewoon een leeg glas van iemand genomen, op de wc omgespoeld en met water weer mee terug genomen. Dan maar zo hoor, en hier heb je 10 cent voor je water, klootzak. Op sommige terrassen mag ik niet eens mn medicijnen innemen want het schrikt mensen af dat ik daar pillen in zit te nemen. Rot toch op zeg, ik ga wel weer op mn balkon zitten drinken


En nee ik doe niet aan alinea's als het een lopend verhaal is. Je leest het maar zo, of niet, luie aap.
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
  woensdag 28 juli 2004 @ 23:13:09 #83
67385 ROG
Go on, say it.
pi_20921979
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:40 schreef Mikkie het volgende:
Maar als er 10 grietjes van 14 binnenkomen die allemaal een kindermenu willen, ja dáág.
Een stukje terug schreef je nog dat je graag zag dat ze allemaal een eigen kindermenu namen, als ze met z'n tweeen zijn? Komen er tien en nemen ze allemaal een eigen kindermenu, is het nog niet goed..

Je kan je ook te druk maken met je baantje in de horeca he?
pi_20931679
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:30 schreef Pinjata het volgende:
Het volgende gebeurde mij afgelopen zaterdag op een terrasje in Eindhoven.

Aan het tafeltje naast ons zaten een moeder en dochter (ongeveer 17) Moeder bestelt een kopje koffie met gebak en de dochter wil graag een kleine fortie kipnuggets met friet. Laat het kindemenu nou precies zijn wat ze wil!
Helaas mag ze van de oberin geen kindermenu bestellen omdat ze niet onder de 12 is. Er wordt nog even een andere ober bij gehaald wiens letterlijke tekst was:"Ja, dan kan iedereen wel een kindermenu bestellen!". Na het vragen van de rekening en cancelen van de rest van de bestelling vertrekken de klanten.
Ik kijk het nog even na op de kaart, maar er staat echt bij dat het kindermenu alleen voor klanten van onder de 12 jaar is!

Kan iemand met verstand van europese wetgeving zijn professionele licht hier eens over laten schijnen? Ik denk namelijk dat dit in strijd is met wet gelijke behandeling. Dit is gewoon leeftijdsdiscriminatie.
Typisch Hollands verschijnsel dit. Hollanders zijn nou eenmaal niet het meest gastvrije volkje op deze aardkloot. Ander typisch Hollands verschijnsel: we vinden zelf dat we wel heel erg gastvrij zijn!

En de horeca in Nederland zich maar afvragen waarom het zo slecht gaat. We mogen immers blij zijn dat er uberhaupt een kindermenu bestaat. Anders moet het hele gezin aan een bord afbakfriet met een diepvriesgehaktschnitzel voor zegge en schrijve 12,95 pleuros (FL 28,53!!!)
  donderdag 29 juli 2004 @ 14:03:23 #85
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_20932079
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 07:33:31 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 29 juli 2004 @ 15:22:17 #86
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_20933671
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 14:03 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Nee... ik heb geschreven dat 14-jarigen überhaupt geen kindermenu mogen, die moeten maar lekker een normaal gerecht bestellen. Ook als ze met z'n tienen zijn...
Of ze komen gewoon lekker niet. Net als alle andere klanten die de horeca al weggejaagd heeft.
Vampire Romance O+
  donderdag 29 juli 2004 @ 15:25:03 #87
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_20933719
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 22:21 schreef Mikkie het volgende:

[..]

En kleinere porties van een hoofdgerecht zit er door ons concept niet in. Ik werk bij een soort snelrestaurant. Niet uitgebreid tafelen, maar meer lunchgerechten en ook wel de mogelijkheid van een hoofdgerecht... schnitzel, biefstuk enzo...maar dat gaat er in een hoger tempo doorheen dan bij een rustiger restaurant. Gevolg is dat als je heel veel verschillende portie-mogelijkheden hebt, je teveel wisselingen krijgt en teveel aandacht moet besteden aan aparte bonnen... waardoor je snel-concept in de problemen komt. Elke bon vraagt meer aandacht doordat er veel meer variatie mogelijk is, en dus maak je het jezelf moeilijker. Dáárom zal het zijn. Denk ik. Ik maak de menukaart niet... ik ben geen eigenaar
Dus het zou voor jullie eigenlijk gewoon makkelijker zijn en beter binnen je concept passen als mensen die liever een kleinere portie willen gewoon simpelweg een kindermenu bestellen?
Vampire Romance O+
  donderdag 29 juli 2004 @ 15:40:59 #88
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_20934090
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 07:33:31 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 29 juli 2004 @ 15:51:53 #89
83951 rashudo
project 2501
pi_20934319
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 13:44 schreef huggy_bear het volgende:

[..]

Typisch Hollands verschijnsel dit. Hollanders zijn nou eenmaal niet het meest gastvrije volkje op deze aardkloot. Ander typisch Hollands verschijnsel: we vinden zelf dat we wel heel erg gastvrij zijn!

En de horeca in Nederland zich maar afvragen waarom het zo slecht gaat. We mogen immers blij zijn dat er uberhaupt een kindermenu bestaat. Anders moet het hele gezin aan een bord afbakfriet met een diepvriesgehaktschnitzel voor zegge en schrijve 12,95 pleuros (FL 28,53!!!)
Daarom eet ik ook bij de griek.. het water loopt me nu al in de mond..
Their eyes opaque.
  donderdag 29 juli 2004 @ 15:58:41 #90
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_20934444
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:55 schreef Samcali het volgende:
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Ik bestel bij de friettent altijd een kinderfrietje omdat ik zo'n grote friet niet op kan en het zonde vind dat ik de helft weg moet gooien. Toen ik op een dag naar een andere friet tent ging, kreeg ik daar te horen dat een kinderfrietje alleen maar verkocht werd aan kinderen. Dus ik zei tegen die vent:"dus alleen beren mogen hier een berehap bestellen, en als ik geen zigeuner ben dan mag ik zeker ook geen zigeunerstick bestellen, wat een onzin". Hij keek me als een botsauto aan en stond met de mond vol tanden. Maar mijn kinderfrietje kreeg ik niet.
Dus vanaf nu neem ik de frieten mee naar huis en als dan een kinderfrietje bestel -en ik krijg de vraag is het voor een kind?-dan zeg ik gewoon dat ik thuis een kind heb zitten die een kinderfrietje wil.......
wat een achterlijke die snackbarsjaak

voor de rest
Neerkomen wel!
  donderdag 29 juli 2004 @ 16:20:11 #91
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_20934823
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:39 schreef Cybersailor het volgende:
Op een kindermenu zit vaak een kleinere marge dan op de rest van de kaart, omdat kinderen toch nooit alleen komen eten, maar altijd een papa en een mama meenemen die wel dik betalen voor de rest van de kaart. Op het moment dat je dus iedereen kindermenu's zou verkopen zou je marge verkleind worden en je bij hetzelfde aantal klanten minder winst draaien. Op zich dus wel logisch. Klantvriendelijk is het niet, maar dan nog kan je je afvragen hoe ver je moet gaan in je klantvriendelijkheid. Of het wettig is weet ik niet.
Wat maakt het uit wat de marge is, dit soort dingen zou er bij obers gewoon uitgeslagen moeten worden. Als mensen gewoon krijgen wat ze verwachten, vertellen ze niets aan vrienden enzo. Pas op het moment dat de ervaring slecht of juist ERG goed is, gaan ze dit doorvertellen aan anderen. Als die ober iets had gezegd van "Nou, dan maken we voor deze keer een uitzondering *wink*" had hij EN omzet gemaakt op die mensen, EN nog eens de kans gehad dat de ervaring zo positief is dat ze terugkomen EN de ervaring delen met vrienden.

Het enige wat ze nu bewerkstelligd hebben is dat ze A niks besteld hebben, B niet terugkomen en C al hun vrienden gaan vertellen wat voor sukkels het daar zijn. Denk je werkelijk dat dat opweegt tegen dat kleine beetje marge?

Als ik de eigenaar was had ik ten eerste nooit die limiet ingesteld, maar ook elke ober die weigerde iemand een kindermenu te verkopen er subiet uitgeschopt.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  donderdag 29 juli 2004 @ 16:27:25 #92
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_20934974
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 12:52 schreef calvobbes het volgende:
Als je altijd toestaat dat volwassen mensen een kindermenu nemen ook niet
Slaat natuurlijk nergens op, de meeste volwassenen nemen gewone menu's, kindermenus zijn gewoon te klein. Je verliest veel meer door te weigeren, juist omdat die mensen nooit terugkomen. Klantervaring is ontzettend belangrijk, en er wordt veel te weinig op gelet.

Serieus, wat zou jij doen? Ik kom daar duur eten, dus naast lekker eten verwacht ik ook service. Service betekend ook dat er niet moeilijk gedaan wordt. Als ik graag wat extra champignons op m'n pizza wil in plaats van de anchovis verwacht ik dat ik een vrolijk "maar natuurlijk" krijg, en geen "nee, dat kan niet". Als ik moeilijk wil doen, maak ik m'n eigen pizza wel.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  donderdag 29 juli 2004 @ 16:31:15 #93
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_20935071
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 15:15 schreef Chielus het volgende:
Het weigeren van een kindermenu voor volwassen heeft niets met klantvriendelijkheid te maken. Het zijn de regels die een restaurant stelt endaar heb je je aan te houden. (het klinkt een beetje krom maar vergelijk het met een restaurant dat rookvrij is. Als je daar gaat zitten roken en de bediening zegt dat dat niet mag dan roep je toch ook niet dat dat niet klantvriendelijkheid is)
Wat een domme vergelijking. Je betaalt niet om te roken, maar om te eten. Als ik daarvoor betaal, eet ik wat ik wil. Als jullie dat niet aan mij willen verkopen, zien jullie mij nooit meer terug, en weet IEDEREEN die ik ken wat voor een kuttent jullie hebben. Denk je dat dat het waard is, dat ene kindermenu, dat ik bestel omdat ik juist de ene keer niet zo veel trek heb?
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  donderdag 29 juli 2004 @ 16:35:01 #94
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_20935144
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 15:40 schreef Mikkie het volgende:
Gevolg: als ze het niet mogen, nemen ze óf iets anders, óf toch het 'grote' gerecht. En dan is uiteindelijk het doel van de baas bereikt. Schijnbaar
Gebrek aan assertiviteit. Als ik m'n keuze had gemaakt, en m'n cola of whatever staat al op tafel, ik heb er eventueel al van gedronken, en mensen weigeren me dan een kindermenu te geven, dan ben ik pleite. Ik ben een betalende klant. Als jullie me niet als klant willen, prima, genoeg toko's die me graag zien komen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  donderdag 29 juli 2004 @ 17:43:16 #95
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_20936595
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 95% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 07:33:32 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 29 juli 2004 @ 18:12:03 #96
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_20937015
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 17:43 schreef Mikkie het volgende:
Ik vind dat je te ver doorschiet. Natuurlijk is het restaurant er voor zijn gasten, maar jij denkt écht dat je koning bent daar. Natuurlijk kun je dingen vragen en proberen naar eigen wens alles in te vullen, vergeet echter niet er beperkingen zijn... het restaurant kan ook niet alles en heeft zelf zijn regels, die de eigenaar heeft ingesteld.
Tuurlijk, en ik ben heel redelijk wat dat betreft. Als verwacht wordt dat je je jas aan de kapstok hangt, prima, dat soort dingen vind ik normaal. Maar als je moeilijk gaat doen over dergelijke kinderachtige dingen (want dat is het gewoon, als iemand graag een kindermenu wil krijgt 'ie dat, je komt daar om te eten) ben ik pleite, en ik denk dat het de restauranteigenaar meer schaadt dan mijzelf.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  vrijdag 30 juli 2004 @ 11:46:22 #97
66847 Mxyzptlk
nu met echte kleurkorrels
pi_20950740
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 17:43 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik vind dat je te ver doorschiet. Natuurlijk is het restaurant er voor zijn gasten, maar jij denkt écht dat je koning bent daar. Natuurlijk kun je dingen vragen en proberen naar eigen wens alles in te vullen, vergeet echter niet er beperkingen zijn... het restaurant kan ook niet alles en heeft zelf zijn regels, die de eigenaar heeft ingesteld.

Ook al zijn we 'afhankelijk' van jou als gast, dan nog blijft het zo dat er huisregels zijn. Wens jij je daar niet aan te houden, dan gaat het over. Jij kunt dingen vragen, maar het is niet zo dat jij als gast alles kan bepalen. Als gastheer zijnde mag je ook regels instellen en verwachten dat de gasten zich daar aan houden. Of dat nou met roken, drank, eten of de kapstok te maken heeft, is niet ter zake doende. In dit geval gaat het om het kindermenu. Wens jij je niet aan die ingestelde regel(s) te houden - wat de gedachte of beargumentering erachter ook is - dan kun je in het vervolg inderdaad beter een andere tent opzoeken.

Regels en wensen komen van twee kanten, niet alleen van de gasten...

om met een variant te spreken: de klant is koning, maar ik ben keizer
Ik krijg bij jou de hele tijd het gevoel dat we uberhaupt blij mogen zijn dat we bij je mogen komen eten. Over te ver doorschieten gesproken...

Rot maar op met je wens dit en wens dat, ik zit al bij de pizzeria op de andere hoek van de straat waar ze wel blij zijn met deze klant.
(waar ze ook huisregels hebben, maar dan klantvriendelijke!)
En over die ober van dat andere restaurant waar ik niet eens een kindermenu kreeg vertel ik nog jarenlang smakelijk op verjaardagen.

Doe toch niet zo kortzichtig man! Alsof elke volwassene een kindermenu zou gaan bestellen als je het toestaat! Get a perspective. Je verliest meer dan dat je wint met die kinder(menu)achtige huisregels van je.

Ik vind niet dat je het recht niet hebt om die regels te stellen, hoor. Moet je zelf weten. Net zoals wij zelf moeten weten of we ergens anders te gaan eten.

Keizer eenoog!
hoewel het dus eigenlijk precies andersom is
  vrijdag 30 juli 2004 @ 11:48:14 #98
92279 N.icka
Windforce 11
pi_20950777
Buitengewoon kinderachtiggedrag om als volwassene een kindermenuutje te bestellen .
pi_20951112
Wat snappen jullie niet aan het woord kindermenu ?
jah, het is wat!
  vrijdag 30 juli 2004 @ 12:07:01 #100
92279 N.icka
Windforce 11
pi_20951132
Je hebt van die lui die gewoon altijd wat te zeiken hebben, en hebben ze het niet dan zoeken ze gewoon wat op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')