abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 juli 2004 @ 10:50:27 #26
30064 Maud_Dib
Ik ben tof
pi_20884494
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:01 schreef Croga het volgende:

[..]

Als je al gaat sporten is na een half uur ongeveer al het suiker toch al uit je bloed.... En dan ga je dus vetten verbranden...

Het verschil met Atkins is dat je meteen al die vetten gaat verbranden. Dat betekend dus dat je al vetten verbrand als je de trap op loopt.....
En je helemaal kapot bent als je aan het sporten gaat
gymnocalycium saglione in m'n hol
pi_20884841
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:50 schreef Maud_Dib het volgende:
En je helemaal kapot bent als je aan het sporten gaat
Waarom dan? Waarom zou je kapot gaan als je vet verbrand en niet als je suiker verbrand? Er is in feite geen verschil.....

Je wordt moe vanweg het tekort aan zuurstof in je spieren, niet door het tekort aan suiker. Nog sterker: Doordat er geen suiker in je bloed zit, maar alleen vetten worden verbrand, kun je afvallen door te sporten zonder moe te worden. Je wordt pas moe als je een tijd aan het sporten bent. Met die suiker in je bloed val je dus pas af na een half uur of meer sporten. Nu val je al af zodra je de eerste stap gezet hebt, als je dus nog lang niet moe bent.....

Als je je wat meer verdiept in hoe het Menschelijk Lichaem werkt, kun je veel leren over sporten, afvallen en moe worden......
  woensdag 28 juli 2004 @ 09:17:04 #28
100201 SilverGold
Cryptocommunist en neo-fascist
pi_20904315
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 09:22 schreef BBQ-kip het volgende:
Je mag wel wat koolhydraten, de hoeveelheid afhankelijk van de fase waarin je zit.
Als je zeg maar 20 KH's mag, dan haal je die dus uit groente en fruit.
Je kunt ook 1 boterham nemen, maar dan zit je meteen aan je tax en kun je dus geen groente of fruit meer eten, het ligt aan de keuzes die je maakt.

Geen/weinig koolhydraten hoeft trouwens ook niet meteen veel vet te betekenen.

SilverGold, waarom lees je je niet even goed in? Er zijn genoeg goede sites hierover.
Sorry, had je post verkeerd gelezen voordat ik reply'de. Ik mag idd 20 gram KH per dag. Heb het boek van Atkins wel thuis liggen, maar ik beperk het zo in de eerste week zoveel mogelijk en zit nog ver onder de 20 gram KH. Ik denk ongeveer 3 gram per dag.
Nu-metal is niets om je voor te schamen hoor :)
  woensdag 28 juli 2004 @ 09:19:19 #29
100201 SilverGold
pi_20904332
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:35 schreef BBQ-kip het volgende:
Eerste dagen kun je wat hoofdpijn hebben en sacho zijn omdat je even moet "afkicken" van de suiker, maar daarna ga je je echt lekkerder voelen.
Inderdaad. Was me gisteren toch een potje sjaggo en vermoeid, niet leuk meer! Ben in 2 dagen wel al 7 ons afgevallen!
  woensdag 28 juli 2004 @ 09:21:18 #30
100201 SilverGold
pi_20904351
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 10:37 schreef BYM het volgende:
Ik betwijfel alleen wat er gebeurt zodra je stopt na zeg 6 maanden met dit dieet, en vervolgens weer gewoon normaal gaat eten zoals je dat deed voordat je "Atkins kreeg" .

Ik heb het vermoeden dat je dit dieet levenslang moet volgen en daardoor een levenswijze wordt ...

p.s.
Een collega van me doet dit ook en ik heb me er zelf ook enigsinds in verdiept.
Mijn ouders zijn een tijdje gestopt laatst. Ze zijn daardoor niet weer aangekomen.
pi_20905991
Atkins dieet heeft de laatste tijd meer negatieve berichten dan positieve. Als je bij Google 'atkins' en 'slecht' intypt krijg je via allerlei bronnen te lezen dat Atkins veel (eventuele) nadelen heeft.
Wat er bv wordt genoemd (dit gaat wel over periodes van meerdere maanden aaneen):

- Slecht voor de bloedvaten (grotere kans op aderverkalking, hoge bloeddruk, hartfalen)
- Verminderde vruchtbaarheid van vrouwen en vergroot de kans op genetische afwijkingen in het embryo (getest bij muizen)

Het gaat hier dan wel over langere periodes aaneen, maar als je een beetje nadenkt kun je toch wel bedenken dat het eten van veeeeeeeeeeel vet en heel weinig koolhydraten niet goed voor je is. Ben je straks je (eventuele) overgewicht kwijt, zit je met de gezondheidsgevolgen van Atkins.
  woensdag 28 juli 2004 @ 13:11:44 #32
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_20908517
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 11:06 schreef -janneke- het volgende:
Atkins dieet heeft de laatste tijd meer negatieve berichten dan positieve. Als je bij Google 'atkins' en 'slecht' intypt krijg je via allerlei bronnen te lezen dat Atkins veel (eventuele) nadelen heeft.
Wat er bv wordt genoemd (dit gaat wel over periodes van meerdere maanden aaneen):

- Slecht voor de bloedvaten (grotere kans op aderverkalking, hoge bloeddruk, hartfalen)
- Verminderde vruchtbaarheid van vrouwen en vergroot de kans op genetische afwijkingen in het embryo (getest bij muizen)

Het gaat hier dan wel over langere periodes aaneen, maar als je een beetje nadenkt kun je toch wel bedenken dat het eten van veeeeeeeeeeel vet en heel weinig koolhydraten niet goed voor je is. Ben je straks je (eventuele) overgewicht kwijt, zit je met de gezondheidsgevolgen van Atkins.
Mensen zijn nou eenmaal graag negatief over anderen (misschien om zichzelf beter te voelen?). Ik ben nog maar weinig onderzoek tegengekomen waar slechte gevolgen uit blijken, integendeel zelfs.

(er was wel laatst een artikeltje in een blad van het UMC dat meteen de landelijk pers haalde maar ik denk niet dat die arts het in een echt wetenschappelijk blad gepubliceerd krijgt (of durft!) want zijn bevindingen zijn niet op (goed) onderzoek gebaseerd.
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
  woensdag 28 juli 2004 @ 14:57:24 #33
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_20910821
Het vervelende aan die atkins toestand is dat het hartstikke lastig is om met mensen die dat dieet volgen even "een broodje te halen" oid. Of je gaat bij hun eten en let zelf een beetje op wat je eet (niet te vet enzo) en dan krijg je speklappen met braadworst, bedekt met mayonaise. Ja, toen ik even later naar de wc ging begreep ik wel waarom ze zo afvallen
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
  woensdag 28 juli 2004 @ 15:42:01 #34
76500 Spyder
pi_20911700
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:57 schreef dafjedaf het volgende:
Het vervelende aan die atkins toestand is dat het hartstikke lastig is om met mensen die dat dieet volgen even "een broodje te halen" oid. Of je gaat bij hun eten en let zelf een beetje op wat je eet (niet te vet enzo) en dan krijg je speklappen met braadworst, bedekt met mayonaise. Ja, toen ik even later naar de wc ging begreep ik wel waarom ze zo afvallen
Die mensen hebben het dan niet begrepen want het is helemaal niet de bedoeling dat je enorm vet gaat eten... sterker nog, dan val je langzamer of zelfs niet af.

Het geheim van Atkins is dat je je hongergevoel uitschakelt en daardoor lang een dieet vol kan houden waarbij je minder eet dan je verbruikt (en zo dus afvalt). Mensen roepen in het begin dan vaak ook dat ze dat wel hun hele leven kunnen volhouden, maar zodra ze meer koolhydraten gaan eten komt ook de honger weer terug. En dan wordt het weer een stuk moeilijker om op gewicht te blijven. En om de rest van je leven speklapjes met mayo te moeten eten... don't count me in.

Ik vraag me eigenlijk af hoeveel mensen die in de jaren 60/70 het dieet volgden, de rest van hun leven op streefgewicht zijn gebleven. Volgens mij valt dat behoorlijk tegen.
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
pi_20911814
Hartstikke slecht, Atkins dieet. Je komt belangrijke stoffen tekort, en voor sommige mensen (die bijvoorbeeld insuline spuiten) is het zelfs schadelijk!
  woensdag 28 juli 2004 @ 15:48:53 #36
76500 Spyder
pi_20911826
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 15:48 schreef Hanneke1983 het volgende:
Hartstikke slecht, Atkins dieet. Je komt belangrijke stoffen tekort, en voor sommige mensen (die bijvoorbeeld insuline spuiten) is het zelfs schadelijk!
Bedankt voor deze duidelijke en vooral goed onderbouwde bijdrage.
  Moderator / Miss SHO woensdag 28 juli 2004 @ 15:58:28 #37
22592 crew  Ole
pi_20912008
Je kunt ook je koolhydraat inname beperken. Bijvoorbeeld tot één maaltijd per dag waarbij je dan wel koolhydraten mag.

Voor je hersenen schijnen koolhydraten (brood!) nodig te zijn. Alleen is het eetpatroon van de meesten dusdanig dat ze teveel kh binnenkrijgen.

Ga even stukje tekst zoeken!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO woensdag 28 juli 2004 @ 16:01:55 #38
22592 crew  Ole
pi_20912074
komt ie!
quote:
Richard Heller, PhD, en Rachael Heller, PhD zijn in de Verenigde Staten een van de autoriteiten op dit gebied. Ze zijn auteurs van 7 boeken over koolhydraten-verslaving, en zij bepleiten dat voor velen het eten van bepaalde voedingsmiddelen overeenkomt met drugs voor een drugsverslaafde. Rachael en Richard kennen het gevecht met de koolhydraten. Rachael is 20 jaar van haar leven zwaarder geweest dan 150 kilogram. Sinds die tijd is zij 80 kilogram afgevallen, en dat is er nu al 15 jaar vanaf. Ze had vele diëten geprobeerd voordat zij haar eigen systeem ontwikkelde. De Hellers benadrukken dat zij een levensstijl hebben ontwikkeld, en geen dieet. Dr. Christine Northrup, zelf een koolhydraten-verslaafde, vertelde Oprah dat ca. 75 procent van alle Amerikanen koolhydraat-verslaafd zijn. Het is dus geen zaak van wilskracht, maar een zaak van de biologie.

Insuline is de sleutel voor de koolhydraten-verslaafden. Wanneer een persoon koolhydraten-rijk voedsel gebruikt, zoals junk food, pasta of zoetigheid, maakt het lichaam insuline. Insuline geeft de lever het signaal om een deel van het overblijvende bloedsuiker in een korte-termijn opslag te plaatsen voor snelle energie. Het overblijvende bloedsuiker wordt omgezet in vet voor lange-termijn opslag in vetcellen. Verder wordt ook serotonine vrijgemaakt, waarmee het stop-eten signaal wordt gegeven. Bij het einde van de maaltijd zal een niet-koolhydraat-verslaafde zich voldaan voelen, en dit blijft zo enkele uren.

Koolhydraten-verslaafden reageren niet zo, en zij produceren twee tot vijf keer zoveel insuline. Hun lichamen krijgen nooit het signaal van de serotonine om met eten te stoppen, en het lichaam blijft insuline produceren. Zonder dit signaal zullen koolhydraat-verslaafden niet stoppen voordat de chips en de Haagen Dasz op zijn en de winkel gesloten. Deze verslaafden gaan dus over op binge-eten.

Dit probleem ontstaat bij velen door de dagelijkse routine. Vooral het ontbijt heeft een sleutelrol. Niet ontbijten blijft altijd bijzonder slecht wanneer men wilt afvallen, maar ontbijten met koolhydraat-rijk voedsel zorgt ervoor dat men snel gedurende de dag extreme honger krijgt, en het snaaien naar eten optreed.

Maar wat te doen als men koolhydraten-verslaafd is?

Het volgen van een programma is dan een mogelijkheid. Het werkt met complementaire maaltijden en 1 beloningsmaaltijd per dag. Tijdens die beloningsmaaltijd mag men alles eten wat normaal verboden is in diëten, mits in goede verhoudingen en binnen 1 uur. In de complementaire maaltijden zitten geen koolhydraten. Zij kunnen bestaan uit:

1. vlees - burgers (geen brood erbij), kip, ham, hot dogs, worstjes, lunch meats, kalf

2. vis

3. kaas

4. groene groenten - asperges, alfalfa, groenen bonen, groene paprika’s, selderij, champignons, spinazie

5. eieren

6. melk

7. zure room

8. boter

9. olijfolie

10. knoflook

11. salad dressing

12. augurken

13. mosterd

14. soja saus

Met deze ingrediënten kunnen de complementaire maaltijden worden samengesteld.

De beloning!

De beloningsmaaltijd is het fijnste deel van dit programma. Er zijn geen voedingsmiddelen die men als koolhydraat-verslaafde moet vermijden. Dit zijn meer voedingsmiddelen die je bewaard tot de beloningsmaaltijd. De beloningsmaaltijd kan elke maaltijd gedurende de dag zijn, mits binnen 1 uur gegeten. De maaltijd moet uitgebalanceerd zijn in 1/3 koolhydraten, 1/3 proteïne en 1/3 groente. Wanneer je dus kip, asperges, macaroni en kaas hebt, heb je 1/3 van elk op je bord. Wanneer men extra wilt eten kan dat, zolang de juiste verhouding gehandhaafd blijft. De Hellers geloven sterk in de beloningsmaaltijd omdat ‘je kan het er niet van afhouden als je het niet kan volhouden’. Deze maaltijd moet niet worden gebruikt als ‘binge’(schrans) maaltijd.

Een aantal (koolhydraat-rijke)voedingsmiddelen die bewaard moeten blijven voor de beloningsmaaltijd zijn:

brood, rijst, pasta, zoetigheid - cake, koekjes, taart, fruit en fruitsap, popcorn, pretzels, ijs, bonen, noten, wortelen, aardappelen, aubergine, tomaten

Een van de nieuwere inzichten op het gebied van eetverslaving is recentelijk naar voren gekomen in de programma’s van Oprah Winfrey. Meer informatie is ook te vinden op de website van Oprah, en nog makkelijker is de website voor koolhydraat-verslaafden. Wel in het engels overigens.
  woensdag 28 juli 2004 @ 16:04:06 #39
76500 Spyder
pi_20912124
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 15:58 schreef Ole het volgende:
Je kunt ook je koolhydraat inname beperken. Bijvoorbeeld tot één maaltijd per dag waarbij je dan wel koolhydraten mag.
Dat is montignac, bij Atkins moet je het juist zoveel mogelijk verdelen om je bloedsuiker stabiel te houden (anders krijg je weer honger).
quote:
Voor je hersenen schijnen koolhydraten (brood!) nodig te zijn. Alleen is het eetpatroon van de meesten dusdanig dat ze teveel kh binnenkrijgen.
Ga even stukje tekst zoeken!
Hersenen kunnen glucose en ketonen verbranden (maar geen vetzuren) en daar is ruim voldoende van aanwezig.
pi_20912303
Is het niet gewoon zo dat het voor iedereen anders is waar ie dik van wordt?
Ik eet mijn leven lang al veel koolhydraten (veel, niet zoveel dat ik een koolhydraatverslaving heb zoals hierboven beschreven in het stukje van Ole). Vooral veel brood (de laatste tijd iets minder omdat ik wat meer van andere soorten voeding wil binnenkrijgen ivm tekorten). Ik ben er nooit dikker van geworden.
Sterker nog, als ik weer eens een paar dagen veel brood of snoep eet, dan gebeurt het regelmatig dat ik zelfs ben afgevallen. Dat gebeurt me dus niet als ik paar dagen veel vette dingen heb gegeten, daar kom ik dan direct een beetje van aan.
Ik voel me ook helemaal niet goed zonder brood. Ik heb het weleens geprobeerd, maar ik heb dan geen energie, ben erg slaperig etc. Ik zal het dan toch nodig hebben.

Bij mijn vriend is het omgekeerd.
Hij was de laatste jaren erg afgevallen (en hij was al niet dik). Toen is hij veel meer gaan eten om weer aan te komen (vooral gezonde dingen). Maar hij viel alleen maar meer af! Sinds een tijdje eet hij veel meer brood en is hij weer aangekomen. Wat in zijn geval wel goed is, want hij werd echt te dun. Hij wordt dus dik(ker) van koolhydraten en ik niet.
No reason left for living, still there's alot to do. New tears to cry, old songs to sing. And feel forever blue.
  Moderator / Miss SHO woensdag 28 juli 2004 @ 16:13:24 #41
22592 crew  Ole
pi_20912327
Bedenk wel dat de werking van veel van deze dieten nooit wetenschappelijk is aangetoond!
(wil niet zeggen dat ze niet werken, maar een kritische blik kan geen kwaad)
  Moderator / Miss SHO woensdag 28 juli 2004 @ 16:15:15 #42
22592 crew  Ole
pi_20912377
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:12 schreef trueblue het volgende:
Is het niet gewoon zo dat het voor iedereen anders is waar ie dik van wordt?
Ja.
dikmaken heeft met meer dan voeding te maken.
Bijvoorbeeld schildklier, hormonen, hoeveel je beweegt, of je snelle of langzame spijsvertering hebt, genetisch ...
pi_20912590
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 15:48 schreef Spyder het volgende:

[..]

Bedankt voor deze duidelijke en vooral goed onderbouwde bijdrage.
Dat laatste over die insuline e.d stond in de bijlage bij het dieet.
  woensdag 28 juli 2004 @ 16:47:52 #44
76500 Spyder
pi_20913184
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:13 schreef Ole het volgende:
Bedenk wel dat de werking van veel van deze dieten nooit wetenschappelijk is aangetoond!
(wil niet zeggen dat ze niet werken, maar een kritische blik kan geen kwaad)
Lees jij het boek van Lyle McDonald (The Ketogenic Diet) eens, dan weet je ook precies hoe deze dieten werken. Het is echt geen raadsel wat er nou precies gebeurt wanneer je lichaam op weinig koolhydraten moet overschakelen.
  woensdag 28 juli 2004 @ 16:51:07 #45
76500 Spyder
pi_20913281
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:24 schreef Hanneke1983 het volgende:

Dat laatste over die insuline e.d stond in de bijlage bij het dieet.
Alleen bij mensen met type 1 diabetes leidt ketose tot ketoacidosis.
pi_20915966
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:51 schreef Spyder het volgende:

[..]

Alleen bij mensen met type 1 diabetes leidt ketose tot ketoacidosis.
en er waren nog wel meer waarschuweingen voor soorten ziekten
pi_20917322
Om gezeik met mods maar te voorkomen zal ik hier maar verder gaan met afkraken van verderfelijke wonderdieëten.

Deze Eekhoorn zegt het allemaal: http://www.illwillpress.com/fatkins.html
Met dank aan Morgil
  woensdag 28 juli 2004 @ 20:15:25 #48
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_20917654
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 20:02 schreef Fixers het volgende:
Om gezeik met mods maar te voorkomen zal ik hier maar verder gaan met afkraken van verderfelijke wonderdieëten.

Deze Eekhoorn zegt het allemaal: http://www.illwillpress.com/fatkins.html
Met dank aan Morgil
AHAHAHAHAHAHA die eekhoorn heeft echt gewoon f*cking gelijk ik stop ermee :/ hij zei zo van ja als je afgeslankt ben dan laat je aan iedereen zien hoe dun je bent, en eet daarna weer zoals vroeger (cake hamburgers etc) en dan word je weer dik en begin je weer bij aan.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  Moderator / Miss SHO donderdag 29 juli 2004 @ 15:59:54 #49
22592 crew  Ole
pi_20934469
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:47 schreef Spyder het volgende:

[..]

Lees jij het boek van Lyle McDonald (The Ketogenic Diet) eens, dan weet je ook precies hoe deze dieten werken. Het is echt geen raadsel wat er nou precies gebeurt wanneer je lichaam op weinig koolhydraten moet overschakelen.
Nogmaals: wetenschappelijke onderbouwing ontbreekt.
Ook al is het verhaal nog zo duidelijk!
  donderdag 29 juli 2004 @ 16:33:39 #50
76500 Spyder
pi_20935119
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 15:59 schreef Ole het volgende:

Nogmaals: wetenschappelijke onderbouwing ontbreekt.
Ook al is het verhaal nog zo duidelijk!
Lees jij nou eerst dat boek maar eens voordat je zulke uitspraken doet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')