abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20865806
Zomergasten 2004, deel 2

Ze (Heleen van Royen) blaat veel over dingen waarover ze geen kennis van zaken heeft.

Ze zei bv. over Nistelrooij dat hij na het EK al snel in Amsterdam met zijn maten zijn vrijgezellenavond aan het vieren was. Dit is niet waar. De collega's van Ruud hadden idd een avondje A'dam gepland maar Ruud wees dit af. In plaats daarvan is hij uit eten gegaan met zijn familie.
  maandag 26 juli 2004 @ 14:01:06 #2
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_20866498
Ze zei ook dat de aanwezigheid van de media in Israel de twee partijen sterker polariseert en daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ze bracht het alleen een beetje ongelukkig.
  maandag 26 juli 2004 @ 14:10:50 #3
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_20866712
Goh deel 3 alweer, mevrouw van Royen heeft wat losgemaakt bij de fokkers. Opvallend veel modjes trouwens in het topic zomergasten aanwezig
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  maandag 26 juli 2004 @ 14:16:23 #4
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_20866844
mevrouw Van Royen
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  maandag 26 juli 2004 @ 15:03:40 #5
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_20868031
Ik had het idee dat ik een paar fragmenten die Helen had uitgekozen al vaker had gezien, en wel bij Zomergasten, ja. Zoals seven up en dat fragment van het stervende Colombiaanse meisje. Liet Kristien Hemmerechts deze fragmenten niet ook zien?

Trouwens wel een leuke vrouw, zeg, die Helen van Royen, lekker pretentieloos.
A spoonful of sugar...
  Trouwste user 2022 maandag 26 juli 2004 @ 16:47:13 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_20870513
Heb pas de helft gezien. Vindt mevrouw er goed uitzien, maar ze komt over als een ijskonijn. Weinig gevoel in haar donder volgens mij. Haar geblaat over het voetballen had ze beter achterwegen kunnen laten. Verder ging ze nergens echt op in, zeer vrijblijvend allemaal. Ligt natuurlijk ook aan de dooie lul die daar aan tafel zit, die nooit een prikkelende vraag stelt of zijn gasten uitdaagt.
Vlak voor de spuitende ejaculatie schakelde ik m'n videoband in en moet misschien mijn mening bijstellen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_20870750
Weinig verheffend, weinig coherent, eigenlijk ronduit teleurstellend. Van een schrijfster - ze liet zelfs een keer vallen dat ze eigenlijk journalist is - mag je toch verwachten dat ze dingen onder woorden kan brengen, dat ze een verhaal kan vertellen. Maar de uitgekozen fragmenten kon ze meestal niet anders verantwoorden dan met de mededeling dat ze nou eenmaal altijd in haar geheugen waren blijven hangen, dat ze gewoon leuk, mooi of ontroerend waren. Er zat geen samenhang in, het hing aan elkaar van vreemde overgangen - van de Cup-A-Soup reclames over naar een verdrinkend meisje.
En als het nou nog prachtige fragmenten waren geweest, maar we werden getrakteerd op Jackass, reclames, de TMF Awards en een 'panfluitende Chileen'. De obligate Oudkerk kwam natuurlijk voorbij, waarover niks nieuws te berde werd gebracht, en in het staartje nog een schokkend, totaal bizar standpunt over het Israëelisch-Palestijnse conflict.
Dat alles begeleid door de irritante, raspende stem van een vrouw die het standpunt heiligt dat kijkcijfers en boekoplages een maat zijn voor kwaliteit. Dat derderangs rioolrat en echtgenoot Ton werd aangeduid als 'journalist' was illustratief voor het bedroevende niveau van deze aflevering van Zomergasten.
  maandag 26 juli 2004 @ 19:50:25 #8
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_20874162
Ik vond haar juist het leukst wanneer ze boude uitspraken deed, zoals het gehele oeuvre van Gerard Reve overbodig noemen, je zag Joost Zwagerman groen wegtrekken. Misschien niet doordacht, maar wel erg charmant.
A spoonful of sugar...
  Trouwste user 2022 maandag 26 juli 2004 @ 20:05:04 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_20874502
quote:
Op maandag 26 juli 2004 19:50 schreef Sasandra het volgende:
Ik vond haar juist het leukst wanneer ze boude uitspraken deed, zoals het gehele oeuvre van Gerard Reve overbodig noemen

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 26 juli 2004 @ 22:47:51 #10
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_20878734
quote:
Op maandag 26 juli 2004 20:05 schreef tong80 het volgende:

[..]

Tja, ik houd van Gerard Reve, maar soms is het wel leuk als er tegen heilige huisjes aangeschopt wordt. De tegenstelling tussen Helen van Royen en Joost Zwagerman was groot, en dat maakte de avond toch nog interessant.
A spoonful of sugar...
pi_20885814
(Deels reagerend op het vorige topic)
Dom is mevrouw van Royen zeker niet, maar 'heel intelligent' vind ik ook weer wat teveel eer.
Ik zag zondagavond vooral iemand heel hard haar best doen (om interessant over te komen, om geil over te komen, om te provoceren, whatever). En het wilde allemaal maar niet lukken, wat ik afwisselend aandoenlijk en irritant vond.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:28:33 #12
21255 GFP
I'm H2O intoLerant...
pi_20886358
Ik heb zomergasten niet gezien, maar wat ik wel weet van Mevrouw Royen is dat ik zelden iemand zo veel moeite heb zien doen om 'natuurlijk' over te komen.
You're probably wondering where you are. I'll tell you where you might be. You might be in the room that you die in. Up until now, you've simply sat in the shadows. So, you're going to watch yourself die today, Adam. Or do something about it.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:32:23 #13
9613 Seborik
I, Voyager
pi_20886423
Wat een vreselijke uitzending. Ik had na vijf minuten al een hekel aan la Royen, niet dat ik em dat ook niet voorgenomen had om te hebben, maar dit was wel heel snel. Joost Zwagerman is wat betreft interviewtechnieken echt tot een dieptepunt gedaald.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 13:18:05 #14
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_20887273
quote:
Ik vond haar juist het leukst wanneer ze boude uitspraken deed, zoals het gehele oeuvre van Gerard Reve overbodig noemen, je zag Joost Zwagerman groen wegtrekken. Misschien niet doordacht, maar wel erg charmant.
:|
heeft ze daar ook argumenten voor gebruikt, of heeft ze dit gewoon ongenuanceerd de ether in geflikkerd.
Ik heb dat stukje helaas niet gezien, maar ik zou in dat laatste geval het ronduit schandelijk vinden als ze dat zou hebben gezegd.
Ik hou er ook van als er heilige huisjes worden omver getrapt, maar kom dan wel met steekhoudende argumenten, en ga de discussie aan.
Gewoon iets roepen is ZO makkelijk!
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_20887628
ik heb de eerste twee delen niet gelezen, maar wat is/was er nou tussen Heleen en Joost? Er was ook iets over te lezen in het dagboek van Heleen in aanloop naar zomergasten. De hoofdredacteur van Zomergasten wilde dit ook voor de uitzending duidelijkheid geloof ik.

En ik vond het opvallend dat ze succes en kwaliteit volledig ophing aan verkoopcijfers/kijkcijfers. Oftewel ze is enorm commercieel ingesteld...
Aldus.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 13:52:49 #16
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_20887942
Vreselijke uitzending: ze heeft echt helemaal niets te melden en de beelden waren zo vreselijk niveauloos...

De TMF-awards, een SBS-documentaire, een Internetfilmpje: als deze vrouw bepalend is in het huidige Nederlandse cultuurgoed kunnen we beter ophouden met bestaan.
pi_20891474
quote:
Op maandag 26 juli 2004 16:47 schreef tong80 het volgende:
Haar geblaat over het voetballen had ze beter achterwegen kunnen laten.
Maar toen ze beweerde dat van Nistelrooy geen topper is, had ze wel 100% gelijk
Dat viel mij echt van haar mee...........
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_20893996
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:35 schreef Z het volgende:
ik heb de eerste twee delen niet gelezen, maar wat is/was er nou tussen Heleen en Joost? Er was ook iets over te lezen in het dagboek van Heleen in aanloop naar zomergasten. De hoofdredacteur van Zomergasten wilde dit ook voor de uitzending duidelijkheid geloof ik.
Of ze niet een te hechte band hadden, anders zou het geen objectief gesprek kunnen worden en was ze geen zomergast geweest.
Als je bij me weggaat, mag ik dan met je mee?
  Trouwste user 2022 dinsdag 27 juli 2004 @ 23:57:58 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_20900765
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 16:37 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Maar toen ze beweerde dat van Nistelrooy geen topper is, had ze wel 100% gelijk
Dat viel mij echt van haar mee...........
Ja ze heeft er kijk op.

pi_20905301
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 23:57 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ja ze heeft er kijk op.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  Redactie Frontpage donderdag 29 juli 2004 @ 23:31:41 #21
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_20974237
Nu een Herhaling op Ned3, leuke vrouw
pi_20975425
quote:
Inderdaad niet erg doordacht. Wat een oninteressant, leeg schepsel is die Heleen, zeg. Joost probeert een interessant gesprek aan te zwengelen over passie en "aristieke noodzaak", en mevrouw zet glazige ogen op en probeert zich er met zogenaamde 'no nonsense'-opmerkingen vanaf te maken. Zelfs over haar 'vakgebied' heeft ze voorwaar niets interessants te melden. Wel houdt ze erg van mannen die hun balzak aan hun bovenbeen nieten, een volkomen onintegere aflevering van haar Ton over een doodziek kind en de vuile was van haar ouders, slechte reclames, en Kane. En heeft ze dáár dan iets leuks over te vertellen? -Neen!

Okee, je hebt het werk van Reve nooit gelezen, je verheft publieke opinie tot maatstaf der dingen, en je luistert naar Frans Bauer, maar kun je dan niet op z'n minst veinzen enthousiast, gepassioneerd en geïnteresseerd te zijn? Waar komt die blik vandaan?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_20977020
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 15:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Waar komt die blik vandaan?
Die heeft ze mogen lenen van Hugo Borst.
pi_20977211
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 17:08 schreef Bombie het volgende:

[..]

Die heeft ze mogen lenen van Hugo Borst.
Dat past wel. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')