marokkaanse emigraten in Corsica leven in een erg racistische sfeer. 30 Aanslagen binnen zes maanden. Van explosies bij marokkaanse winkels en brandstichtingen n marokkaanse apartementen en auto's tot fysisch geweld en racistische uitlatingen op straat en vooral op de muren.. daarnaast worden ze racistisch behandeld door sommige cafés en winkels..quote:Trente actes racistes commis en six mois en Corse
AJACCIO (Reuters) - Une trentaine d'actes à caractère raciste, visant essentiellement la communauté maghrébine, ont été commis au cours des six premiers mois de l'année en Corse, a annoncé le parquet de Bastia.
Près d'une vingtaine d'attentats par explosif ont visé des magasins, des appartements et des entreprises appartenant à des Marocains, a souligné le procureur général, Patrick Lalande.
A Bastia, des murs ont été couverts d'inscriptions affirmant: "Arabi fora" (Arabes dehors).
Dans ce climat, les rédactions insulaires ont reçu un communiqué de l'organisation Clandestini Corsi déclarant notamment: "Nous sommes en droit de ne pas accepter ce type de population et les plus réticents seront éliminés physiquement".
Ces propos ont été qualifiés "d'effarants" par Patrick Lalande, qui espère qu'ils ne seront pas suivis de passage à l'acte.
En 2003, la Commission nationale consultative des Droits de l'Homme avait recensé 56 actes racistes et xénophobes en Corse, contre 36 au plan national. Il y avait eu 39 attentats à l'explosif, neuf incendies, six dégradations et deux agressions.
Selon les autorités judiciaires, ce bilan risque d'être dépassé cette année.
Jij bent toe aan een inburgeringscursus.quote:Op zondag 25 juli 2004 18:34 schreef SilverGold het volgende:
Ach, hun terroristische acties kunnen ook gezien worden als racistische daden
Wat leer je daar dan wat hij zou moeten leren??quote:Op zondag 25 juli 2004 18:39 schreef Krush het volgende:
[..]
Jij bent toe aan een inburgeringscursus.
Niet-moslims in zwarte wijken ook.quote:Op zondag 25 juli 2004 18:19 schreef carauto het volgende:
http://fr.news.yahoo.com/040723/85/3z898.html
[..]
marokkaanse emigraten in Corsica leven in een erg racistische sfeer.
Wiens terroristische actiesquote:Op zondag 25 juli 2004 18:34 schreef SilverGold het volgende:
Ach, hun terroristische acties kunnen ook gezien worden als racistische daden
inderdaad, maar over 5 a 10 jaar zijn die acties tegen die mocro`s ook standaard hier. Ik ben in ieder geval liever dood dan dat ik met een theedoek op me kop moet rond lopen.quote:Op zondag 25 juli 2004 19:33 schreef lionsguy18 het volgende:
Akties van Corsicanen zijn wel begrijpelijk, ook al keur ik het in principe af.
Maar ik denk dat de marokkanen ze uitgedaagd hebben.
Misschien kunnen ze beter Corsica verlaten, dan is het probleem opgelost.
5 à 10 jaar. Maar dan is ook het echt het einde zoek.quote:Op zondag 25 juli 2004 19:52 schreef Dr.Nikita het volgende:
Hoe lang nog voordat het ook naar NL overwaait?
Ze wilde laatst toch ook op zo`n eiland vluchtelingen wegschieten van de boten mbv kogels? Zo iets stond me in ieder geval bij in italie. Daar was toen zo`n ophef over, maar het scheen dat het de enige oplossing was, omdat die gasten daar massaal aan land kwamen en het een onwijs onherbergzaam en moeilijk-tebeveiligen-gebied is.quote:Op zondag 25 juli 2004 19:54 schreef HarigeKerel het volgende:
Ze hebben daar natuurlijk wel ervaring met invasies, de Corsicanen plegen ook aanslagen op Franse doelen.
Op Sicilie is oa de maffia opgezet tegen invasies van Naffers die kwamen roven, The Godfather vs Ali Babba lijkt mij ook wel een aardige titel voor een film.
Het enige wat tot nu toe is gebleken is dat er racistische aanslagen worden gepleegd, maar nu al staat vast dat ze begrijpelijk zijn en dat zwichten voor geweld misschien beter zou zijn?quote:Op zondag 25 juli 2004 19:33 schreef lionsguy18 het volgende:
Akties van Corsicanen zijn wel begrijpelijk, ook al keur ik het in principe af.
Ja ik vind het heel vervelend voor de marokkanen, maar als ze er last van hebben kunnen ze natuurlijk ook op permanent familiebezoek in hun land van herkomst, want daar wonen vast geen racisten of terroristen, daar heerst eeuwigdurende vrede.quote:Op zondag 25 juli 2004 20:25 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Het enige wat tot nu toe is gebleken is dat er racistische aanslagen worden gepleegd, maar nu al staat vast dat ze begrijpelijk zijn en dat zwichten voor geweld misschien beter zou zijn?
Namens welke organisatie spreek jij eigenlijk en hoe sta je in verbinding met die lui?quote:Op zondag 25 juli 2004 20:28 schreef carauto het volgende:
ik verwacht dat de moslims ook ff terugslaan.. en als dat escaleert en in hele europa gebeurt dan verwacht k weer een audiobericht van de 2e top man van alqaeda precies zoals zijn reactie op het verbod van hooffddoeken in frankrijk..
weer een reden om door te gaan met de jihaad
Ja, want een hoofddoekverbod wat door veel Franse moslims gesteund werd is geheel gelijk aan dit soort hooliganisme.quote:Op zondag 25 juli 2004 20:28 schreef carauto het volgende:
ik verwacht dat de moslims ook ff terugslaan.. en als dat escaleert en in hele europa gebeurt dan verwacht k weer een audiobericht van de 2e top man van alqaeda precies zoals zijn reactie op het verbod van hooffddoeken in frankrijk..
weer een reden om door te gaan met de jihaad
En misschien kunnen de provocerende Amerikanen ook weg uit de VS.quote:Op zondag 25 juli 2004 19:33 schreef lionsguy18 het volgende:
veel moslims?quote:Op zondag 25 juli 2004 20:30 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja, want een hoofddoekverbod wat door veel Franse moslims gesteund werd is geheel gelijk aan dit soort hooliganisme.
Dat gaan die moslims echt niet winnen hoorquote:Op zondag 25 juli 2004 20:28 schreef carauto het volgende:
ik verwacht dat de moslims ook ff terugslaan.. en als dat escaleert en in hele europa gebeurt
Iig een meerderheid vd moslimvrouwen.quote:Op zondag 25 juli 2004 21:24 schreef carauto het volgende:
[..]
veel moslims?
ik vind het ook vervelend voor de joden in israelquote:Op zondag 25 juli 2004 20:28 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Ja ik vind het heel vervelend voor de marokkanen, maar als ze er last van hebben kunnen ze natuurlijk ook op permanent familiebezoek in hun land van herkomst, want daar wonen vast geen racisten of terroristen, daar heerst eeuwigdurende vrede.
Deal. De moslims gaan weg, de joden komen terugquote:Op zondag 25 juli 2004 21:25 schreef carauto het volgende:
[..]
ik vind het ook vervelend voor de joden in israelff ze allemaal naar europa en amerika terugsturen dan heerst er een eeuwigdurende peace en vrede
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |