abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21087145
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 22:26 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

En die zelfde moslims janken zelf over "gebrek aan respekt". Dat joden en christenen in de thora en bijbel hebben geknoeid staat zelfs niet in de koran. Dus ook "de alwetende Allah" (het hersenspinsel van Mohammed) wist het zelf niet.

[..]

Er staan wel meer dingen over Jezus in de koran niet niet in de bijbel of in de thora staan. Zoals bijvoorbeeld dat Jezus verboden zou hebben om varkensvlees te eten.
Varkensvlees was ten tijde van Jezus onrein.
Pas na een visioen van Petrus of Paulus (twijfel welke) werd duidelijk gemaakt dat ook het eten van onreine dieren o.a. varken was toegestaan.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_21087194
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 22:30 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Varkensvlees was ten tijde van Jezus onrein.
Pas na een visioen van Petrus of Paulus (twijfel welke) werd duidelijk gemaakt dat ook het eten van onreine dieren o.a. varken was toegestaan.
het zal Paulus wel zijn, die had net zo'n last van openbaringen als Mohammed. Waarschijnlijk moest hij een volk bekeren wat graag varkensvlees at
fokschaap
pi_21087197
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 22:26 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

De naam El Sjaddai, heer van de grote berg, zoals JHWH, in het OT door Abraham genoemd wordt, lijkt een verbastering van de heer van de berg Enlil uit het sumerische panteon.

en Abraham vertrok uit Ur in Mesopotamie ofwel Sumerie.
ik ben nog te onervaren om alles te weten, maar nogmaals ik ben er ook zeker van dat verhalen in diverse godsdiensten paralel met elkaar lopen.
pi_21087236
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 22:31 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

het zal Paulus wel zijn, die had net zo'n last van openbaringen als Mohammed. Waarschijnlijk moest hij een volk bekeren wat graag varkensvlees at
Ja iets met een groot laken met wild gevogelte en insekten en een stem die zei eet ervan
het is te warm om het allemaal tot in detail op te zoeken
pi_21087296
terug naar Mohammed

Al-Kindi, een van de eerste christelijke apologeten (verdedigers van het geloof) tegen de islam, heeft erop gewezen dat de islam en hun god Allah niet afkomstig zijn van de Bijbel maar van de heidense Sabeeërs, waarvan we lezen in het boek Job 1:15 en de profetie van Jesaja 45:14. Die aanbaden niet de Ene God van de Bijbel, maar de maangod en zijn drie dochters, de godinnen (Al)Uzza, (Al)Lat en Manat (zie Soera 53:19-20). Het hoeft ons dan ook niet te verbazen dat het symbool van de islam de halve maan is, die ook voorkomt in de vlaggen van veel moslimlanden. Ook het kussen van de zwarte steen in de Kaäbah en het werpen van stenen naar de duivel (tijdens de hadj) komt hier vandaan, zoals ook de vastenmaand begint en eindigt met de wassende maan.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 22:38:03 #206
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_21087385
duivels ja. daarom heb ik als niet gelovige ook veel meer met de christenen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_21087503
In alle landen van de wereld zijn christenen geaccepteerd en moslims niet.
De ergernis over moslims is overal gelijk, n.l. men wantrouwt ze omdat ze uit zijn op heerschappij.
pi_21087550
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 22:41 schreef lionsguy18 het volgende:
In alle landen van de wereld zijn christenen geaccepteerd en moslims niet.
De ergernis over moslims is overal gelijk, n.l. men wantrouwt ze omdat ze uit zijn op heerschappij.
alle landen van de wereld ? volgens mij valt dat wel mee in bv. Iran, Pakistan, Saoedie-Arabie, Marokko etc...
fokschaap
pi_21088216
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 22:44 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

alle landen van de wereld ? volgens mij valt dat wel mee in bv. Iran, Pakistan, Saoedie-Arabie, Marokko etc...
Ik had me duidelijker uit moeten drukken.
Alle niet islamitische landen is een juistere bewoording.
pi_21088328
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 23:05 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Ik had me duidelijker uit moeten drukken.
Alle niet islamitische landen is een juistere bewoording.
maar andersom werkt dat toch net zo. Moslims wantrouwen christenen. Je mag ze zelfs, net als joden, niet tot vriend nemen. Staat ook in de koran als ik me niet vergis.
fokschaap
pi_21088348
citaat:

Het oudste exemplaar van de Koran bevindt zich niet in Mekka of in Istanbul, maar in Londen, in The British Library. Het is geschreven in een in onbruik geraakt schrift, het Ma'il, en wordt gedateerd tegen het eind van de achtste eeuw. Dat is dus 150 jaar na de dood van Mohammed en meer dan een eeuw na de canonisering van de Koran.

De Koran heeft een omvang van ongeveer tweederde van het Nieuwe Testament van de Bijbel en bestaat uit 114 Soera’s of hoofdstukken. Er wordt wel naar de Bijbel verwezen, maar deze gedeelten wijken daar op essentiële punten van af. Zo is de zuster van Mozes, Mirjam, dezelfde als de vijftien eeuwen later levende moeder van Jezus en verkeerde Abraham in de vurige oven in plaats van de vrienden van Daniël, veertien eeuwen later! De islam verklaart dit door te zeggen dat de Bijbel verdraaid is. Daarvoor gebruiken ze onder meer de volgende redenering: "Mohammed trad op als de laatste profeet van God. Hij wordt zowel in het Oude als het Nieuwe Testament aangekondigd. Maar deze profetieën zijn uit alle bijbelse handschriften systematisch verwijderd. Dit is een duidelijk bewijs dat de Bijbel vervalst is!" Dat die verklaring voor bijvoorbeeld de beide Mirjams onhoudbaar is, is wel duidelijk uit de vele eeuwen geschiedenis die er liggen tussen de levens van beide vrouwen. Voor de islam is echter de Koran het enige onvervalste Woord van Allah. Waar wel verwijzingen naar de Bijbel te vinden zijn (bijv. dat Abraham niet Isaäk maar Ismaël geofferd zou hebben), blijkt het te gaan om geschriften zoals het Indjil van Barnabas, dat pas drie eeuwen geleden door een moslim in Perzië is geschreven!
pi_21088614
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 23:09 schreef lionsguy18 het volgende:
citaat:

Het oudste exemplaar van de Koran bevindt zich niet in Mekka of in Istanbul, maar in Londen, in The British Library. Het is geschreven in een in onbruik geraakt schrift, het Ma'il, en wordt gedateerd tegen het eind van de achtste eeuw. Dat is dus 150 jaar na de dood van Mohammed en meer dan een eeuw na de canonisering van de Koran.

De Koran heeft een omvang van ongeveer tweederde van het Nieuwe Testament van de Bijbel en bestaat uit 114 Soera’s of hoofdstukken. Er wordt wel naar de Bijbel verwezen, maar deze gedeelten wijken daar op essentiële punten van af. Zo is de zuster van Mozes, Mirjam, dezelfde als de vijftien eeuwen later levende moeder van Jezus en verkeerde Abraham in de vurige oven in plaats van de vrienden van Daniël, veertien eeuwen later! De islam verklaart dit door te zeggen dat de Bijbel verdraaid is. Daarvoor gebruiken ze onder meer de volgende redenering: "Mohammed trad op als de laatste profeet van God. Hij wordt zowel in het Oude als het Nieuwe Testament aangekondigd. Maar deze profetieën zijn uit alle bijbelse handschriften systematisch verwijderd. Dit is een duidelijk bewijs dat de Bijbel vervalst is!" Dat die verklaring voor bijvoorbeeld de beide Mirjams onhoudbaar is, is wel duidelijk uit de vele eeuwen geschiedenis die er liggen tussen de levens van beide vrouwen. Voor de islam is echter de Koran het enige onvervalste Woord van Allah. Waar wel verwijzingen naar de Bijbel te vinden zijn (bijv. dat Abraham niet Isaäk maar Ismaël geofferd zou hebben), blijkt het te gaan om geschriften zoals het Indjil van Barnabas, dat pas drie eeuwen geleden door een moslim in Perzië is geschreven!
interessant !

Overigens is Mirjam weer een verbastering van Mery-Amon een egyptische naam gebaseerd op de zonnegod Amon, die door Achnaton ten tijde van een israëlische aanwezigheid in Egypte tot enige God verheven werd. Mozes lijkt verbanden te hebben met Tuthmoses, ook een egyptenaar. Na de dood van farao Achnaton heeft Tutanchamon de veelgoderij weer ingevoerd. Tuthmoses was standvastig in de één god theorie. Hierop schijnt dan weer de enige god van de Israëliers gebaseerd te zijn.

En de Islam baseert zich weer op de verhalen van de Israëliers.

Om op je eerdere vraag in een ander topic terug te komen waarom ongelovigen zo geinteresseerd zijn in religie, da's dus onder andere ook door bovenstaande verbanden die nooit worden onderzocht door gelovigen.
fokschaap
pi_21088929
Ja ik begrijp nu beter dat ook mensen die zich niet meer christenen noemen wel sterk geinteresseerd kunnen zijn in diverse religies.
Op het moment dat ik die vraag stelde in het andere topic was ik daar benieuwd naar al had ik meer reakties verwacht.
Want als ik ga schelden krijg ik meer reakties....hehehe

Mijn kennis van het egyptische is fragmentarisch.
Doet me denken aan de griekse mythologie met veel goden en dan met name in de vorm van dieren.

Wat ik er over weet is dat in de tijd toen de romeinen het land hadden veroverd, er sprake was van bepaalde demonische uitingen binnen hun geloof en dat egypte daar in verwarring ten onder is gegaan.

In bepaalde tempels kan je zelfs afbeeldingen vinden van tanks, vliegruigen enzovoorts dus de oude egyptenaren hadden wel een sprirituele kijk op de toekomst van de wereld.
pi_21089094
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 23:28 schreef lionsguy18 het volgende:
In bepaalde tempels kan je zelfs afbeeldingen vinden van tanks, vliegruigen enzovoorts dus de oude egyptenaren hadden wel een sprirituele kijk op de toekomst van de wereld.
daar is inderdaad een foto van verschenen op het internet, maar zover ik weet is dat een hoax.
fokschaap
pi_21089212
Je blijkt gelijk te hebben inzake de goddelijke inspiratie van Mohammed, lees de laatste zin.

Nader onderzoek leert echter dat Mohammed wel degelijk geput heeft uit vóórislamitische bronnen; hij heeft er voor zijn Koran zelfs woorden en uitdrukkingen uit overgenomen. Nu wordt het wel moeilijk voor de moslimgeleerden om vol te houden dat de Koran een letterlijke kopie is van de Oerkoran in de hemel. In de negentiende eeuw heeft de Schotse zendeling Rev. W. St. Clair-Tisdall in Iran een boek geschreven. Daarin staan tal van woordelijke citaten uit geschriften van vóór de islam, zoals de Talmoed en geschriften die valselijk worden toegeschreven aan bekende bijbelse personen zoals Petrus. Andere citaten zijn afkomstig van zoroastrische geschriften en zelfs het Egyptische dodenboek.
pi_21089231
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 23:33 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

daar is inderdaad een foto van verschenen op het internet, maar zover ik weet is dat een hoax.
Ze leken echt, ik heb ze zelf gezien.
pi_21089430
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 23:38 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Ze leken echt, ik heb ze zelf gezien.

bedoel je deze ? ben jij in die tempel geweest ?
fokschaap
pi_21089479
Ja die heb ik gezien, boven een pilaar hoog in de lucht en het was daarbinnen schemerig maar tank en vliegtuig heb ik herkend al gebruikte ik daarvoor een geleende verrekijker.
pi_21089712
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 23:46 schreef lionsguy18 het volgende:
Ja die heb ik gezien, boven een pilaar hoog in de lucht en het was daarbinnen schemerig maar tank en vliegtuig heb ik herkend al gebruikte ik daarvoor een geleende verrekijker.
quote:
There is a scene in the Temple of Seti I in Abydos which has been claimed to
> show helicopters, submarines and so on. Here is a visual of the scene as
> seen in Abydos [this is the English version of a French site]:
>
> http://www.finart.be/UfocomHq/usabydos.htm
>
> the French site is
>
> http://www.finart.be/UfocomHq/abydos2.htm
>
> Please note the 1997 Nakken photos and 1996 Rawles detail show the same
> scene found in the Fox TV "Lost Tombs of Ancient Egypt" of the other night.
>
> Now for the explanation:
>
> What one is seeing in the scene is a "palimpsest," in this case, it is an
> inscription, originally in limestone, that has been written on more than
> once [here, overlaid with plaster and reinscribed], with the earlier writing
> incompletely erased and often legible.
>
> Dr. Lorton wrote, some time ago, on ANE:
>
> "...For reasons explained below, it was decided in antiquity to replace the
> five-fold royal titulary of Seti I with that of his son and successor,
> Ramesses II. (In the photos and graphics shown by Msr. Thierry), one can see
> the title, "Who repulses the Nine Bows," which figures in some of the
> Two-Ladies names of Seti I, replaced by "Who protects Egypt and overthrows
> the foreign countries," a Two-Ladies name of Ramesses II. With some of the
> plaster that once covered Seti I's titulary now fallen away, certain of the
> superimposed signs do indeed look _like_ a submarine, etc
fokschaap
pi_21089915
Het was in ieder geval boeiend en mijn gids was een man met veel kennis van zaken.
Hij kon ook b,.v. mijn naam op mijn cartouche lezen.
Gaf veel informatie over het oude Egypte en toenmalige religie en kwam bij mij over als een moslim die eigenlijk de voorkeur had voor het oude egyptische veelgoden geloof.
Als ik op mijn eigen waarneming afga zag het er allemaal perfect authentiek uit.
Maar wetenschappers weten meer dan ik.
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 07:14:00 #221
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_21091564
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 23:09 schreef lionsguy18 het volgende:
citaat:
Er wordt wel naar de Bijbel verwezen, maar deze gedeelten wijken daar op essentiële punten van af. Zo is de zuster van Mozes, Mirjam, dezelfde als de vijftien eeuwen later levende moeder van Jezus
Toch een wonder van Mohammed
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 07:33:36 #222
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_21091604
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 22:35 schreef lionsguy18 het volgende:
terug naar Mohammed
Al-Kindi, een van de eerste christelijke apologeten (verdedigers van het geloof) tegen de islam, heeft erop gewezen dat de islam en hun god Allah niet afkomstig zijn van de Bijbel maar van de heidense Sabeeërs, waarvan we lezen in het boek Job 1:15 en de profetie van Jesaja 45:14. Die aanbaden niet de Ene God van de Bijbel, maar de maangod en zijn drie dochters, de godinnen (Al)Uzza, (Al)Lat en Manat (zie Soera 53:19-20). Het hoeft ons dan ook niet te verbazen dat het symbool van de islam de halve maan is, die ook voorkomt in de vlaggen van veel moslimlanden. Ook het kussen van de zwarte steen in de Kaäbah en het werpen van stenen naar de duivel (tijdens de hadj) komt hier vandaan, zoals ook de vastenmaand begint en eindigt met de wassende maan.
De oorprong van het (islam) heiligdom de ka'aba.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 08:00:26 #223
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_21091703
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 07:33 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

De oorprong van het (islam) heiligdom de ka'aba.
De islam heeft ca. 1,2 miljard volgelingen. Het ziet er naar uit dat we aan het eind van deze eeuw aan ca. 2 miljard zullen komen

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_21092217
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 08:00 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

De islam heeft ca. 1,2 miljard volgelingen. Het ziet er naar uit dat we aan het eind van deze eeuw aan ca. 2 miljard zullen komen

Niemand kan in de toekomst kijken.
Volgens voorspellingen van de Bijbel leven we in de eindtijd en zullen juist de monotheitische godsdiensten het zwaar te verduren krijgen.
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 09:12:12 #225
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_21092266
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 09:07 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Niemand kan in de toekomst kijken.
Volgens voorspellingen van de Bijbel leven we in de eindtijd en zullen juist de monotheitische godsdiensten het zwaar te verduren krijgen.
Dan duurt die eindtijd nog wel ff denk ik, want de Islam is groeiende als nooit te voren

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')