abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 augustus 2004 @ 21:54:47 #151
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_21061678
goed gevonden! antw:gewoon in de spiegel kunnen kijken en ook echt weten waarom je een goed mens bent.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_21061820
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 21:54 schreef zoalshetis het volgende:
goed gevonden! antw:gewoon in de spiegel kunnen kijken en ook echt weten waarom je een goed mens bent.
iedereen heeft zo z'n "fouten". "goed" is vooral af te meten aan de hand van vergelijkingsmateriaal.
fokschaap
pi_21062075
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 13:01 schreef Flierp het volgende:

[..]

nee. . wonderen bestaan niet. . .
Fiere Flierp. Het loutere feit dat er [fundamentele] moslims zijn is hét zichtbare wonder van Mohammed.
iedere engel heeft een duivelse kant.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 22:17:46 #154
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_21062286
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 19:27 schreef lionsguy18 het volgende:
das nogal wat, tijd voor een ban zou ik zeggen want mensen voor pedo uitschelden is behoorlijk beledigend
Het is echter een gegeven dat de "profeet" Mohammed sex had met een 9-jarig meisje, Aisha.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 22:19:12 #155
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_21062320
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 21:59 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

iedereen heeft zo z'n "fouten". "goed" is vooral af te meten aan de hand van vergelijkingsmateriaal.
als je nou vanaf het begin van je leven je eigen leven hebt opgebouwd, zonder godsdienst? dan leer je gewoon de normen en waarden kennen van de mensen als individue. zodra je collectief denkt kunnen er rare excessen gebeuren. de geschiedenis staat in bloed geschreven.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 22:21:39 #156
60090 Akkersloot
pi_21062386
Hoe zit het nu met dat spreekwoord "als Mohammed niet naar de berg komt, komt de berg wel nar Mohammed"

Of dat vliegend paard ?

Mogen wij niet bekeerd worden
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_21062414
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 22:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

als je nou vanaf het begin van je leven je eigen leven hebt opgebouwd, zonder godsdienst?
maar wie doet dat, iedereen wordt beinvloed. is het niet door religie dan wel door ouders of cultuur of etc...
quote:
dan leer je gewoon de normen en waarden kennen van de mensen als individue. zodra je collectief denkt kunnen er rare excessen gebeuren. de geschiedenis staat in bloed geschreven.
zeker waar, helaas verwacht ik dat ook inzake de toekomst
fokschaap
pi_21062463
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 22:21 schreef Akkersloot het volgende:
Hoe zit het nu met dat spreekwoord "als Mohammed niet naar de berg komt, komt de berg wel nar Mohammed"

Of dat vliegend paard ?
wat betreft die berg ken ik de oorsprong niet.

dat paard daarmee zou hij naar Jeruzalem gevlogen zijn en geland op de huidige plek van de Al-Aqsa moskee.
quote:
Mogen wij niet bekeerd worden
het is geen kwestie van mogen, eerder een kwestie van kunnen !
fokschaap
  woensdag 4 augustus 2004 @ 22:27:16 #159
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_21062548
als je dat laatste als waarheid beschouwt dan kun je die eerste opmerking schrappen. ik heb mezelf gevormd en stiekem doet iedereen dat bij zichzelf. je ouders zijn belangrijk en wat ik van mijn vader heb geleerd is dat hij bijna alles wist. van mijn moeder de compassie en ik heb er zelf de redelijkheid uit gehaald. tuurlijk leer je van je jeugd, maar ik was graag op pad.
pi_21062650
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 22:27 schreef zoalshetis het volgende:
als je dat laatste als waarheid beschouwt dan kun je die eerste opmerking schrappen.
ik had het meer over het verleden wat in bloed was geschreven
quote:
ik heb mezelf gevormd en stiekem doet iedereen dat bij zichzelf. je ouders zijn belangrijk en wat ik van mijn vader heb geleerd is dat hij bijna alles wist. van mijn moeder de compassie en ik heb er zelf de redelijkheid uit gehaald. tuurlijk leer je van je jeugd, maar ik was graag op pad.
ik heb mezelf vooral gevormd na het verlaten van het ouderlijk huis. tot m'n 18e toch vaak mee naar de kerk, wat mijn ouders als belangrijk zagen en nog steeds zien.
fokschaap
pi_21062814
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 22:21 schreef Akkersloot het volgende:
Dat ging om Mozes. Ken je klassiekers, Akkersloot.
Unox, the worst operating system.
pi_21062915
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 22:36 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Dat ging om Mozes die in zijn eentje de berg Sinaï opging. Ken je Exodus Schorpioen!
iedere engel heeft een duivelse kant.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 22:46:35 #163
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_21063118
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 22:30 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

ik had het meer over het verleden wat in bloed was geschreven
[..]

ik heb mezelf vooral gevormd na het verlaten van het ouderlijk huis. tot m'n 18e toch vaak mee naar de kerk, wat mijn ouders als belangrijk zagen en nog steeds zien.
respect, ook voor de hoofddoek, de keppel en de nonnenkap. je mag geloven wat je wil, maar besef dat het maar om 'geloof' gaat. ik ga voor zekerheden in dit leven.
pi_21063171
quote:

[..]

niet zo snel Schorpioen

Riemer Reinsma
Roeien en ruiten
Waar komen onze gezegden vandaan?
Prijs Euro 12,50
Wie wordt geacht de 'auteur' te zijn van de uitspraak Als de berg niet naar Mohammed komt, moet Mohammed naar de berg gaan? Wat was de oorspronkelijke betekenis van auspiciën (in de uitdrukking onder auspiciën van ... ). Waarom heten de Turkse Grijze Wolven zo? En: heeft tante Betje echt geleefd?

Dit boek dus ff bestellen !
fokschaap
pi_21065438
In zijn boek ‘Wie is deze Allah?’ noemt G.J.O. Moshay een aantal getuigen die Mohammed tijdens diens visioenen hebben meegemaakt. Zij verklaren dat Mohammed hierbij gewoonlijk op de grond viel, waarbij zijn lichaam heftig ging schudden, hij hevig transpireerde, zijn ogen dichtgingen en het schuim hem op de lippen kwam. Daarbij kreeg zijn gezicht het aanzien van een jonge kameel. Soms hoorde hij in zijn oren een klok luiden. Abu Huraira, die in de Hadieth wordt aangehaald, zegt hierover: "als de Inspiratie op de Apostel neerdaalde, baadde men, vanwege de hevige hoofdpijn die gewoonlijk kwam, zijn heilige hoofd met henna."

Volgens de islamitische geschiedschrijving zoals weergegeven in de Hadieth was Mohammed er aanvankelijk niet zeker van of zijn openbaringen van goddelijke of demonische oorsprong waren. De heidense Mekkanen wezen Mohammed af als een ‘waanzinnige dichter’ (Soera 37:36) ‘betoverd man’ (Soera 17:47). In het begin dacht Mohammed ook zelf dat hij misschien onder invloed van een demon was gekomen die kwam om hem te wurgen. Zijn vrouw moedigde hem echter aan om zich hiervoor geheel open te stellen, omdat zij aannam dat de visioenen van de engel Gabriël kwamen.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_21067419
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 22:11 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Kan ik dus nog reden 3 toevoegen waarom ik mij verbaas dat jij een pleidooi houdt voor de koran.
quote:
3. Waarom hou jij een pleidooi voor een boek dat volgens jou dan als een poetisch werk is bedoeld maar door 100,0 % van de gelovigen letterlijk wordt genomen ? Dat boek mist dan toch totaal zijn doel (waarin jij gelooft dan althans).
nou heb je 2x het woord pleidooi gebruikt zonder maar ook enig betekenis te geven aan je zinnen en wederom reageer je niet inhoudelijk. last van gewetensbezwaren of verkeer je soms in een innerlijke strijd ipv de strijd tegen de islam?

zoals ik al eerder zei en bijdeze herhaar ik het nogmaals voor je; ik hou geen pleidooi of heb je soms een mentale drang om voor anderen te spreken? tenslotte, je vertrouwt wel erg veel op je statistische kennis? 100,0 % gelovigen...

[ Bericht 2% gewijzigd door mr_ivy op 05-08-2004 02:24:42 ]
stolen from an Africa land - chased out with a knife - a face like Bob Marley and a mouth like a motorbike
  donderdag 5 augustus 2004 @ 07:25:39 #167
60090 Akkersloot
pi_21068712
quote:
Tik in onder google "Mohammed berg komt".
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 22:39 schreef Sater het volgende:
Dat ging om Mozes die in zijn eentje de berg Sinaï opging. Ken je Exodus Schorpioen!
pi_21068740
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 00:08 schreef lionsguy18 het volgende:
In zijn boek ‘Wie is deze Allah?’ noemt G.J.O. Moshay een aantal getuigen die Mohammed tijdens diens visioenen hebben meegemaakt. Zij verklaren dat Mohammed hierbij gewoonlijk op de grond viel, waarbij zijn lichaam heftig ging schudden, hij hevig transpireerde, zijn ogen dichtgingen en het schuim hem op de lippen kwam. Daarbij kreeg zijn gezicht het aanzien van een jonge kameel. Soms hoorde hij in zijn oren een klok luiden. Abu Huraira, die in de Hadieth wordt aangehaald, zegt hierover: "als de Inspiratie op de Apostel neerdaalde, baadde men, vanwege de hevige hoofdpijn die gewoonlijk kwam, zijn heilige hoofd met henna."

Volgens de islamitische geschiedschrijving zoals weergegeven in de Hadieth was Mohammed er aanvankelijk niet zeker van of zijn openbaringen van goddelijke of demonische oorsprong waren. De heidense Mekkanen wezen Mohammed af als een ‘waanzinnige dichter’ (Soera 37:36) ‘betoverd man’ (Soera 17:47). In het begin dacht Mohammed ook zelf dat hij misschien onder invloed van een demon was gekomen die kwam om hem te wurgen. Zijn vrouw moedigde hem echter aan om zich hiervoor geheel open te stellen, omdat zij aannam dat de visioenen van de engel Gabriël kwamen.
Hahaha! Dit soort mensen heb je nu nog steeds, alleen de meesten zijn gelukkig opgenomen in psychiatrische ziekenhuizen.

Verder moet ik Akkersloot gelijk geven, ook ik vermoed epilepsie.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 07:34:56 #169
60090 Akkersloot
pi_21068752
quote:

Jammer dat Schorpioen mijn topic Waarom mag ik Mohammed's visioenen geen epilepsie noemen ? gesloten heeft.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 07:35:57 #170
60090 Akkersloot
pi_21068759
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 22:09 schreef Sater het volgende:
Fiere Flierp. Het loutere feit dat er [fundamentele] moslims zijn is hét zichtbare wonder van Mohammed.
Blijft toch een cirkelredenatie.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 07:43:04 #171
60090 Akkersloot
pi_21068820
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 02:18 schreef mr_ivy het volgende:

nou heb je 2x het woord pleidooi gebruikt zonder maar ook enig betekenis te geven aan je zinnen
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 20:28 schreef mr_ivy het volgende:
ZOALS IK AL ZEI, het is in bepaalde zinnen verkeerd geinterpreteerd omdat bepaalde woorden in het Arabisch andere betekenis hebben dan in het Aramees.
Zoals bekend beweren moslims dat de koran in het Arabisch is opgetekend. Verder zou ik ook geen enkele moeite doen om een geschrift van een massamoordenaar, kinderverkrachter en slavenhandelaar (en dus pooier) te verdedigen.

Als er volgens je geweldige dingen in de koran staan zet ze dan apart op papier en geef het als een apart boek uit. De wereld kan echt zonder koran hoor.
pi_21070463
quote:

Akkersloot heeft me nooit geheel kunnen overtuigen dat Mohammed leed aan epilepsie aanvallen, maar deze post maakt een hoop duidelijk! Bedankt voor het opzoeken!
En weer een stukje onzinnige proza.
pi_21071828
quote:
Iemand misschien een plaatje van het aanzien van een jonge kameel ? Wat moeten we ons hier bij voorstellen. En hoe geloofwaardig zijn deze getuigen historisch gezien ?
quote:
Vanwege het ongeloof van de Mekkanen zorge Mohammed ervoor dat hij wat duivelsverzen inzake de dochters van Allah openbaarde en deze later weer introk
fokschaap
  donderdag 5 augustus 2004 @ 12:13:26 #174
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_21072800
quote:
ALs dat standaard visioen-symptonen zijn, dan ken ik meerdere profeten.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 13:06:35 #175
60090 Akkersloot
pi_21074127
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 11:32 schreef Viola_Holt het volgende:
Vanwege het ongeloof van de Mekkanen zorge Mohammed ervoor dat hij wat duivelsverzen inzake de dochters van Allah openbaarde en deze later weer introk
Dat is waar. Maar dat heeft geen betrekking op waar Lionsguy18 op doelt. Bij zijn eerste "visioenen" twijfelde Mohammed nog of dat hij niet gek was of dat ze van de duivel kwamen. Zijn eerste vrouw, niet Aisha dus, heeft hem overtuigd dat ze echt zouden zijn.

Ofdat de "duivelsverzen" van die dochters van Allah (hersenspinsel van de geesteszieke "profeet" Mohammed) puur oppurtunistisch leugens waren of dat de psyche van Mohammed zó vatbaar waren voor zijn eigen wensen weet ik ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')