abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21016595
Novum 02 - 08 - '04: het Italiaanse tijdschrift Asia News meldt: De Maleisische premier Datuk Seri Abdullah heeft ervoor gezorgd ' Passion of Christ ' werd goedgekeurd. De kaartjes voor de film kunnen in de kerk worden gekocht. De christelijke gemeenschap is blij de film te
kunnen zien. [ tot zover]
Wonderbaarlijke tolerantie van moslimpremier of spekken van de Maleisische staatskas via vermakelijkheidsbelasting?

Uit voornoemde bron: " De film was al een enorm kassucces in de Arabische
wereld. [einde samenvatting]
Verrichtte Mohammed toch nog een wonder? Of werd ook hier, via vermakelijkheidsbelasting, de staatskassen gespekt?

iedere engel heeft een duivelse kant.
  maandag 2 augustus 2004 @ 19:24:56 #127
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_21016780
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 19:17 schreef Sater het volgende:
Novum 02 - 08 - '04: het Italiaanse tijdschrift Asia News meldt: De Maleisische premier Datuk Seri Abdullah heeft ervoor gezorgd ' Passion of Christ ' werd goedgekeurd. De kaartjes voor de film kunnen in de kerk worden gekocht. De christelijke gemeenschap is blij de film te
kunnen zien. [ tot zover]
Wonderbaarlijke tolerantie van moslimpremier of spekken van de Maleisische staatskas via vermakelijkheidsbelasting?

Uit voornoemde bron: " De film was al een enorm kassucces in de Arabische
wereld. [einde samenvatting]
Verrichtte Mohammed toch nog een wonder? Of werd ook hier, via vermakelijkheidsbelasting, de staatskassen gespekt?

Of die film wordt gewoon gezien als anti-joodse propaganda.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_21017208
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 19:24 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Of die film wordt gewoon gezien als anti-joodse propaganda.
Aggenebbis
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_21020014
Houden we het on topic? 2 algemene islam topics zijn te veel, daar kan er dan 1 van dicht. Dus graag weer terug naar de wonderen van mohammed.
Unox, the worst operating system.
pi_21020107
Die wonderen waren nog altijd van God, heiden.
pi_21038999
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 19:09 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Je houdt hier zowaar een pleidooi voor de koran.
1. Waarom? Je zegt zelf dat de koran overgeschreven is met telkens de interpretatie van diegenen die het over hebben genomen. Waarom zou je dan nog een pleidooi houden voor een boek dat volgens jou helemaal verdraaid is.
2. Je zegt dat de koran oorspronkelijk, laten we maar zeggen, "opgetekend" is. Maar je weet toch dat 99,99 % van de moslims (volgens mij 100,0 %) gelooft dat de oorspronkelijke koran in het arabisch is geschreven. Met andere woorden de koran wordt dus voor de volle 100 % verkeerd geinterpreteerd. Waarom heb je dan nog zoveel bewondering voor een boek dat a) door de overschrijvers volledig verdraait is en b) door de gelovigen met grote overgave wordt bestempeld als oorspronkelijk arabisch (i.pv. aramees).

ben je nou achterlijk of heb je moeite met begrijpend lezen? (no offence)

ZOALS IK AL ZEI, het is in bepaalde zinnen verkeerd geinterpreteerd omdat bepaalde woorden in het Arabisch andere betekenis hebben dan in het Aramees. Een voorbeeld zodat je het helemaal begrijpt;

"mijn hart verscheurde en brandde in hemelijke pijn, alwaar ik de wegen van de duivel betrad"

als je dit letterlijk vertaalt in bijv. het arabisch dan heeft een hele andere betekenis dan als je het opvat als poëzie. De achterliggende gedachte wordt dan ook helemaal afgekapt en krijgt een mindere betekenis, het figuurlijke valt weg. Het is dan ook niet van belang of het iin het Aramees of Arabisch is geschreven. HET GAAT EROM HOE JE DE TEKSTEN OPVAT.

Ik zegt niet dat alles in het koran verkeerd is geinterpreteerd, ik zie daarom ook meer diepgang, al lees je het letterlijk.

En jonge, jij houdt hier pleidooien. Ik geef mijn mening ergens over, voor zover mijn kennis daarover strekt. Moet jij ook eens proberen, want zoveel kennis bezit je nou ook weer niet.
stolen from an Africa land - chased out with a knife - a face like Bob Marley and a mouth like a motorbike
pi_21040502
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 20:28 schreef mr_ivy het volgende:

Ik zegt niet dat alles in het koran verkeerd is geinterpreteerd, ik zie daarom ook meer diepgang, al lees je het letterlijk.
Wat voor diepgang zie jij ?
fokschaap
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 22:11:16 #133
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_21041165
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 20:28 schreef mr_ivy het volgende:

[waarom hou jij een pleidooi voor de koran. reden 1 en reden 2.]

ben je nou achterlijk of heb je moeite met begrijpend lezen? (no offence)

ZOALS IK AL ZEI, het is in bepaalde zinnen verkeerd geinterpreteerd omdat bepaalde woorden in het Arabisch andere betekenis hebben dan in het Aramees. Een voorbeeld zodat je het helemaal begrijpt;

"mijn hart verscheurde en brandde in hemelijke pijn, alwaar ik de wegen van de duivel betrad"

als je dit letterlijk vertaalt in bijv. het arabisch dan heeft een hele andere betekenis dan als je het opvat als poëzie. De achterliggende gedachte wordt dan ook helemaal afgekapt en krijgt een mindere betekenis, het figuurlijke valt weg. Het is dan ook niet van belang of het iin het Aramees of Arabisch is geschreven. HET GAAT EROM HOE JE DE TEKSTEN OPVAT.

En jonge, jij houdt hier pleidooien. Ik geef mijn mening ergens over, voor zover mijn kennis daarover strekt. Moet jij ook eens proberen, want zoveel kennis bezit je nou ook weer niet.
Kan ik dus nog reden 3 toevoegen waarom ik mij verbaas dat jij een pleidooi houdt voor de koran.

3. Waarom hou jij een pleidooi voor een boek dat volgens jou dan als een poetisch werk is bedoeld maar door 100,0 % van de gelovigen letterlijk wordt genomen ? Dat boek mist dan toch totaal zijn doel (waarin jij gelooft dan althans).
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_21053934
In de geschiedenis van Mohammed staat beschreven dat hij stuiptrekkend op de grond viel met schuim om zijn mond. Tijdens dit gebeuren kreeg Mohammed visioenen.
Waarschijnlijk bedoelt Akkersloot dit epileptische aanvallen, tenminste ik denk dat hij daarop doelt.
Mohammed twijfelde lang of hij zijn visioenen van demonen kreeg, totdat zijn vrouw Aysa hem wist te vertellen dat het boodschappen van aartsengel Gabriel waren.
Tenslotte ging Mohammed dit ook geloven.

De Bijbel kent vele profeten die profeteerden.
Jeremia beschijft in zijn boek dat profeteren met schudden van ledematen gepaard ging.
In zoverre was dit dus een bekend verschijnsel.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_21054125
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 14:32 schreef lionsguy18 het volgende:De Bijbel kent vele profeten die profeteerden.
Jeremia beschijft in zijn boek dat profeteren met schudden van ledematen gepaard ging.
als ik mezelf als profeet zou willen gaan voordoen zou ik ook met m'n ledematen gaan schudden en zorgen dat er wat schuim uit m'n mond zou komen !
fokschaap
pi_21054218
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 16:07 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

als ik mezelf als profeet zou willen gaan voordoen zou ik ook met m'n ledematen gaan schudden en zorgen dat er wat schuim uit m'n mond zou komen !
Dit topic leent zich niet voor dergelijk kinderachtige opmerkingen.
Als je er niets van af weet blijf dan weg.
pi_21054695
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 14:32 schreef lionsguy18 het volgende:
In de geschiedenis van Mohammed staat beschreven dat hij stuiptrekkend op de grond viel met schuim om zijn mond. Tijdens dit gebeuren kreeg Mohammed visioenen.
Waarschijnlijk bedoelt Akkersloot dit epileptische aanvallen, tenminste ik denk dat hij daarop doelt.
Mohammed twijfelde lang of hij zijn visioenen van demonen kreeg, totdat zijn vrouw Aysa hem wist te vertellen dat het boodschappen van aartsengel Gabriel waren.
Tenslotte ging Mohammed dit ook geloven.

De Bijbel kent vele profeten die profeteerden.
Niet zo duidelijk dan van Allah. Het zet me wel aan het denken als een wijs man als Mohammed niet zelf verschil kan maken tussen een boodschap van de hemel of de hel.
En weer een stukje onzinnige proza.
pi_21055187
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 16:13 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Dit topic leent zich niet voor dergelijk kinderachtige opmerkingen.
Als je er niets van af weet blijf dan weg.
wat weet jij er dan vanaf wat wij niet weten ?

jij komt met informatie die hier allang besproken is
en anders wel in een eerder topic !
fokschaap
pi_21055483
Hij is een dikke vette pedo.
pi_21058542
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:07 schreef Mekka het volgende:
Hij is een dikke vette pedo.

das nogal wat, tijd voor een ban zou ik zeggen want mensen voor pedo uitschelden is behoorlijk beledigend
pi_21058565
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 16:54 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

wat weet jij er dan vanaf wat wij niet weten ?

jij komt met informatie die hier allang besproken is
en anders wel in een eerder topic !
als dat zo is dan is je opmerking nog dommer dan ik dacht
pi_21058769
Prachtig toch hoe die religie topics altijd weer eindigen in onzin. Op zulke momenten ga je Lotte missen.....( Lotte, waar ben je? We hebben je nodig!)
pi_21060096
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 19:28 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

als dat zo is dan is je opmerking nog dommer dan ik dacht
ja joh, gooi er nog een schepje bovenop !

laat dat verlegen en bescheiden maar achterwege, of ben je alleen zo bot als je het anoniem kunt brengen via een internet forum
fokschaap
pi_21060198
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 19:38 schreef Haushofer het volgende:
Prachtig toch hoe die religie topics altijd weer eindigen in onzin. Op zulke momenten ga je Lotte missen.....( Lotte, waar ben je? We hebben je nodig!)
Lotte zit op IRC in #wfl, althans...haar computer staat aan !
fokschaap
  woensdag 4 augustus 2004 @ 21:00:17 #145
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_21060402
ergo: mohamed heeft geen wonderen verricht. net zoals jezus dat niet heeft gedaan. echter het ene verhaal is ouder (the original) de ander een slechte kopie. en het feit dat mohamed niet kon lezen geeft mij niet aan dat hij niet kon luisteren naar de bijbel en daardoor niet ontoevallig exact hetzelfde heeft meegemaakt. het is allemaal een fokking farce, en daar mag je wat mij betreft best in geloven als je dat zielrust geeft. maar val mij er aub niet mee lastig. ik heb geen geschrift nodig om tot humanitaire conclusies te komen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_21060662
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 21:00 schreef zoalshetis het volgende:
ergo: mohamed heeft geen wonderen verricht. net zoals jezus dat niet heeft gedaan. echter het ene verhaal is ouder (the original) de ander een slechte kopie.
en andere verhalen zijn nog weer ouder. zoals de Egyptische, Sumerische en Babylonische verhalen waar de bijbel weer min of meer op gebaseerd is. Je kan dus heel lang gaan discussieren over de waarde van de bijbel of de koran, maar die waarde vervalt eigenlijk als je de oorsprong kent.

maar het blijven leuke discussies (soms)
fokschaap
  woensdag 4 augustus 2004 @ 21:20:15 #147
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_21060824
ja er is dus idd geen waarde en ik zie idd overeenkomsten met het leven van julius C en jezus. ook uit het summerische rijk, de inca's whatever. mensen blijken het nodig te hebben om te geloven dat er iets boven hen staat om hun leven aan te verantwoorden. ik doe het gewoon vanuit mezelf, ik moet elke dag, meerdere malen verantwoording uitbrengen aan mezelf. ik heb essays vanaf de leeftijd waarin ik kon schrijven waarin ik de achterlijkheid van het geloof aanhaal. Ik ben een geboren humanist.
pi_21061058
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 21:20 schreef zoalshetis het volgende:
ja er is dus idd geen waarde en ik zie idd overeenkomsten met het leven van julius C
hee, een hoofdletter
quote:
ik doe het gewoon vanuit mezelf, ik moet elke dag, meerdere malen verantwoording uitbrengen aan mezelf. ik heb essays vanaf de leeftijd waarin ik kon schrijven waarin ik de achterlijkheid van het geloof aanhaal. Ik ben een geboren humanist.
moet verantwoording afleggen aan je zelf ? van wie moet dat ? als het een keertje niet lukt is toch ook niet erg ?
fokschaap
  woensdag 4 augustus 2004 @ 21:40:11 #149
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_21061265
nee je moet juist dagelijks verantwoording aan jezelf afleggen. niet aan god, of een ander menselijk verzinsel. er staat trouwens nog een hoofdletter, zoek maar goed
pi_21061402
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 21:40 schreef zoalshetis het volgende:
nee je moet juist dagelijks verantwoording aan jezelf afleggen. niet aan god, of een ander menselijk verzinsel. er staat trouwens nog een hoofdletter, zoek maar goed
o ja, de I van Ik !

maar wat versta je onder die verantwoording die je aan jezelf aflegt dan ?
fokschaap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')