Of die film wordt gewoon gezien als anti-joodse propaganda.quote:Op maandag 2 augustus 2004 19:17 schreef Sater het volgende:
Novum 02 - 08 - '04: het Italiaanse tijdschrift Asia News meldt: De Maleisische premier Datuk Seri Abdullah heeft ervoor gezorgd ' Passion of Christ ' werd goedgekeurd. De kaartjes voor de film kunnen in de kerk worden gekocht. De christelijke gemeenschap is blij de film te
kunnen zien. [ tot zover]
Wonderbaarlijke tolerantie van moslimpremier of spekken van de Maleisische staatskas via vermakelijkheidsbelasting?
Uit voornoemde bron: " De film was al een enorm kassucces in de Arabische
wereld. [einde samenvatting]
Verrichtte Mohammed toch nog een wonder? Of werd ook hier, via vermakelijkheidsbelasting, de staatskassen gespekt?
Aggenebbisquote:Op maandag 2 augustus 2004 19:24 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Of die film wordt gewoon gezien als anti-joodse propaganda.
ben je nou achterlijk of heb je moeite met begrijpend lezen? (no offence)quote:Op maandag 2 augustus 2004 19:09 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Je houdt hier zowaar een pleidooi voor de koran.
1. Waarom? Je zegt zelf dat de koran overgeschreven is met telkens de interpretatie van diegenen die het over hebben genomen. Waarom zou je dan nog een pleidooi houden voor een boek dat volgens jou helemaal verdraaid is.
2. Je zegt dat de koran oorspronkelijk, laten we maar zeggen, "opgetekend" is. Maar je weet toch dat 99,99 % van de moslims (volgens mij 100,0 %) gelooft dat de oorspronkelijke koran in het arabisch is geschreven. Met andere woorden de koran wordt dus voor de volle 100 % verkeerd geinterpreteerd. Waarom heb je dan nog zoveel bewondering voor een boek dat a) door de overschrijvers volledig verdraait is en b) door de gelovigen met grote overgave wordt bestempeld als oorspronkelijk arabisch (i.pv. aramees).
![]()
Wat voor diepgang zie jij ?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 20:28 schreef mr_ivy het volgende:
Ik zegt niet dat alles in het koran verkeerd is geinterpreteerd, ik zie daarom ook meer diepgang, al lees je het letterlijk.
Kan ik dus nog reden 3 toevoegen waarom ik mij verbaas dat jij een pleidooi houdt voor de koran.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 20:28 schreef mr_ivy het volgende:
[waarom hou jij een pleidooi voor de koran. reden 1 en reden 2.]
ben je nou achterlijk of heb je moeite met begrijpend lezen? (no offence)
ZOALS IK AL ZEI, het is in bepaalde zinnen verkeerd geinterpreteerd omdat bepaalde woorden in het Arabisch andere betekenis hebben dan in het Aramees. Een voorbeeld zodat je het helemaal begrijpt;
"mijn hart verscheurde en brandde in hemelijke pijn, alwaar ik de wegen van de duivel betrad"
als je dit letterlijk vertaalt in bijv. het arabisch dan heeft een hele andere betekenis dan als je het opvat als poëzie. De achterliggende gedachte wordt dan ook helemaal afgekapt en krijgt een mindere betekenis, het figuurlijke valt weg. Het is dan ook niet van belang of het iin het Aramees of Arabisch is geschreven. HET GAAT EROM HOE JE DE TEKSTEN OPVAT.
Ik zegt niet dat alles in het koran verkeerd is geinterpreteerd, ik zie daarom ook meer diepgang, al lees je het letterlijk.
En jonge, jij houdt hier pleidooien. Ik geef mijn mening ergens over, voor zover mijn kennis daarover strekt. Moet jij ook eens proberen, want zoveel kennis bezit je nou ook weer niet.
als ik mezelf als profeet zou willen gaan voordoen zou ik ook met m'n ledematen gaan schudden en zorgen dat er wat schuim uit m'n mond zou komen !quote:Op woensdag 4 augustus 2004 14:32 schreef lionsguy18 het volgende:De Bijbel kent vele profeten die profeteerden.
Jeremia beschijft in zijn boek dat profeteren met schudden van ledematen gepaard ging.
In zoverre was dit dus een bekend verschijnsel.
Dit topic leent zich niet voor dergelijk kinderachtige opmerkingen.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 16:07 schreef Viola_Holt het volgende:
[..]
als ik mezelf als profeet zou willen gaan voordoen zou ik ook met m'n ledematen gaan schudden en zorgen dat er wat schuim uit m'n mond zou komen !
Niet zo duidelijk dan van Allah. Het zet me wel aan het denken als een wijs man als Mohammed niet zelf verschil kan maken tussen een boodschap van de hemel of de hel.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 14:32 schreef lionsguy18 het volgende:
In de geschiedenis van Mohammed staat beschreven dat hij stuiptrekkend op de grond viel met schuim om zijn mond. Tijdens dit gebeuren kreeg Mohammed visioenen.
Waarschijnlijk bedoelt Akkersloot dit epileptische aanvallen, tenminste ik denk dat hij daarop doelt.
Mohammed twijfelde lang of hij zijn visioenen van demonen kreeg, totdat zijn vrouw Aysa hem wist te vertellen dat het boodschappen van aartsengel Gabriel waren.
Tenslotte ging Mohammed dit ook geloven.
De Bijbel kent vele profeten die profeteerden.
Jeremia beschijft in zijn boek dat profeteren met schudden van ledematen gepaard ging.
In zoverre was dit dus een bekend verschijnsel.
wat weet jij er dan vanaf wat wij niet weten ?quote:Op woensdag 4 augustus 2004 16:13 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Dit topic leent zich niet voor dergelijk kinderachtige opmerkingen.
Als je er niets van af weet blijf dan weg.
quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:07 schreef Mekka het volgende:
Hij is een dikke vette pedo.
als dat zo is dan is je opmerking nog dommer dan ik dachtquote:Op woensdag 4 augustus 2004 16:54 schreef Viola_Holt het volgende:
[..]
wat weet jij er dan vanaf wat wij niet weten ?
jij komt met informatie die hier allang besproken is
en anders wel in een eerder topic !
ja joh, gooi er nog een schepje bovenop !quote:Op woensdag 4 augustus 2004 19:28 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
als dat zo is dan is je opmerking nog dommer dan ik dacht
Lotte zit op IRC in #wfl, althans...haar computer staat aan !quote:Op woensdag 4 augustus 2004 19:38 schreef Haushofer het volgende:
Prachtig toch hoe die religie topics altijd weer eindigen in onzin. Op zulke momenten ga je Lotte missen.....( Lotte, waar ben je? We hebben je nodig!)
en andere verhalen zijn nog weer ouder. zoals de Egyptische, Sumerische en Babylonische verhalen waar de bijbel weer min of meer op gebaseerd is. Je kan dus heel lang gaan discussieren over de waarde van de bijbel of de koran, maar die waarde vervalt eigenlijk als je de oorsprong kent.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 21:00 schreef zoalshetis het volgende:
ergo: mohamed heeft geen wonderen verricht. net zoals jezus dat niet heeft gedaan. echter het ene verhaal is ouder (the original) de ander een slechte kopie.
hee, een hoofdletterquote:Op woensdag 4 augustus 2004 21:20 schreef zoalshetis het volgende:
ja er is dus idd geen waarde en ik zie idd overeenkomsten met het leven van julius C
moet verantwoording afleggen aan je zelf ? van wie moet dat ? als het een keertje niet lukt is toch ook niet erg ?quote:ik doe het gewoon vanuit mezelf, ik moet elke dag, meerdere malen verantwoording uitbrengen aan mezelf. ik heb essays vanaf de leeftijd waarin ik kon schrijven waarin ik de achterlijkheid van het geloof aanhaal. Ik ben een geboren humanist.
o ja, de I van Ik !quote:Op woensdag 4 augustus 2004 21:40 schreef zoalshetis het volgende:
nee je moet juist dagelijks verantwoording aan jezelf afleggen. niet aan god, of een ander menselijk verzinsel. er staat trouwens nog een hoofdletter, zoek maar goed![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |