abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20844184
Heel kort vraagje: heeft Mohammed wonderen verricht in de orde van splijtende zeeën en zich vermenigvuldigende broden en vissen etc.? Ik bedoel hier dus niet de openbaring van de Koran op zich.
Dit is overigens niet bedoeld als een "mijn profeet is lekker wonderbaarlijker dan jou"-topic, maar ik vroeg het me oprecht af.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 25 juli 2004 @ 14:07:25 #2
91683 Blackhouse
Only in Kenya...
pi_20844289
Staat hier wel wat interessants over: http://answering-islam.org.uk/Nehls/Ask/proofs.html , is wel in't engels, hopelijk is dat geen probleem
Oscar Mike Golf Whiskey Tango Foxtrot Bravo Bravo Quebec
  zondag 25 juli 2004 @ 14:23:07 #3
83835 There_is_only_One
He is known through reason!
pi_20844607
Answering-islam-site is een fundamentalistische christelijke site
Eeuwigheid is al begonnen
pi_20845015
quote:
Op zondag 25 juli 2004 14:23 schreef There_is_only_One het volgende:
Answering-islam-site is een fundamentalistische christelijke site
Weet jij dan een site die objectiever ingesteld is? Ik hoor het graag!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_20845073
quote:
Op zondag 25 juli 2004 14:42 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Weet jij dan een site die objectiever ingesteld is? Ik hoor het graag!
http://www.answering-christianity.org/ac.htm
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  zondag 25 juli 2004 @ 19:20:09 #6
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_20850579
Behalve in de koran staan er ook in de overleveringen van de "profeet" dingen over deze "profeet".

1. Hij zou de zeven hemelen hebben bezocht.
2. Hij zou op een gevleugeld paard in één nacht tijd Jeruzalem hebben bezocht.
3. Verder zou er tijdens een beleg van de oasa Medina een soort wonderbaardlijke voedsel vermeerdering hebben plaats gevonden.

http://users.skynet.be/sky50779/mohammed%201.htm
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  maandag 26 juli 2004 @ 12:58:47 #7
17928 averty
Retroactief ziener
pi_20865024
quote:
Op zondag 25 juli 2004 14:45 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

http://www.answering-christianity.org/ac.htm
Objectiever werd er toch gevraagd? Niet net zo subjectief maar dan van de andere kant....
"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
pi_20865944
Wonderen bestaan niet. Er bestaan alleen mensen die in wonderen geloven en dat zijn over het algemeen niet de snuggersten!
Und wer ein Schöpfer sein muss im Guten und Bösen: wahrlich, der muss ein Vernichter erst sein und Werthe zerbrechen.
pi_20867196
En weer een stukje onzinnige proza.
pi_20869033
Er is 1 wonder, en dat is nog steeds aan de gang.
Hoe een Godsdienst, die onveranderlijk is, na zoveel eeuwen nog mensen kan aantrekken ,om desnoods zichzelf op te blazen, dat is mij een wonder.

Eneuh, de eerste pasages in de Koran bestempelen de onfeilbaarheid van die regelgeving. Namelijk de goddelijke perfectie van Allah, die het dicteerde aan Mohamed, via de aartsengel Gabriël.

Ik vraag me af hoe een Moslim naar TV kan kijken, of een computer kan gebruiken, daar de Koran het repliceren van dieren en mensen getekend ,geschilderd of welk formaat dan ook verbied.
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_20869373
Al die wonderen hebben nooit letterlijk plaatsgevonden, maarja dat is nogal moeilijk om te begrijpen voor het klootjesvolk die zich bedient met vluchtige zoetigheid en de daarbij opkomende zwakheid
pi_20890568
Ik heb gehoord over de maan die gespleten werd, maar het exacte verhaal ken ik niet meer.
PE#1
pi_20891486
Did Mohammed Show the Moon Split in Two?

"The demand of the pagans to the Prophet to show them a miracle. The Prophet showed them the splitting of the moon. Narrated ‘Abdullah bin Massud: During the lifetime of the Prophet the moon was split into two parts and on that the Prophet said, ‘Bear witness (to this).’" Bukhari v.4 ch.26 and no.830 p.533.

"Narrated Anas that the Meccan people requested Allah’s Apostle to show them a miracle, and so he showed them the splitting of the moon." Bukhari v.4 no.831 p.533.

"Narrated Ibn ‘Abbas: The moon was split into two parts during the lifetime of the Prophet." Bukhari v.4 no.832 p.534.

bron: http://www.muslimhope.com/bukharihadiths.htm

het is een christelijke site overigens, leuk dat ze dan weer de tegenwerpingen tegen de christelijke leer even uit het oog verliezen. eerst balk uit eigen oog verwijderen toch ?

[ Bericht 9% gewijzigd door Viola_Holt op 27-07-2004 16:48:00 ]
fokschaap
  dinsdag 27 juli 2004 @ 21:48:50 #14
60090 Akkersloot
pi_20897779
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 16:38 schreef Viola_Holt het volgende:

bron: http://www.muslimhope.com/bukharihadiths.htm

het is een christelijke site overigens, leuk dat ze dan weer de tegenwerpingen tegen de christelijke leer even uit het oog verliezen. eerst balk uit eigen oog verwijderen toch ?
Geen probleem toch. Als ze maar de bron (welke hadiths) weer geven.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_20899037
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:48 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Geen probleem toch. Als ze maar de bron (welke hadiths) weer geven.
is er nog een hadith site die door moslims als betrouwbaar wordt gezien ? zo ja, dan kunnen we de hadith teksten vergelijken. al zal het natuurlijk nooit duidelijk worden wat er echt bedoeld wordt als we de hadith niet in de bron taal arabisch lezen
fokschaap
  dinsdag 27 juli 2004 @ 22:50:09 #16
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_20899216
Het meest wonderbaarlijke is natuurlijk dat hij, in de 21e eeuw waarin wij leven, nog zoveel fanatieke volgelingen trekt, waarvan weer een groot deel angstig fundamentalistisch is.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_20903000
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 22:50 schreef sooty het volgende:
Het meest wonderbaarlijke is natuurlijk dat hij, in de 21e eeuw waarin wij leven, nog zoveel fanatieke volgelingen trekt, waarvan weer een groot deel angstig fundamentalistisch is.
uiteraard
pi_20903403
quote:
Waarom is dat zo wonderbaarlijk? Actie is reactie...
Unox, the worst operating system.
pi_20904398
quote:
Eng he?
pi_20908107
quote:
Hetgeen ook voor andere religies geldt. Parool 27 - 07 - '04; Satan is Amerika's echte vijand.
Bizar religieus boek met enorme oplage is populair bij Amerikaanse militairen.
Glorious Appearing bevestigt ergste vooroordelen ongelovigen tegenover christenen.
Volgens boek is Jezus een compromisloze despoot, schepper van, door hem gehate en minachte, mensen en dieren. Bij zijn apocalyptische wederkomst zal hij miljarden niet - christenen in het eeuwige vuur werpen. "

Dit soort teksten zou, op zijn welwillendst, als zonderling kunnen worden bestempeld. Echter Glorious Appearing maakt deel uit van een serie van 12 boeken. Hiervan zijn inmiddels veertig miljoen exemplaren verkocht. [ $. 16,99, amazon.com] In de V.S. bevinden de aanhangers van dit christelijk fundamentalisme zich al lang niet meer in de marge.De regering Bush laat zich veel aan deze Ware Gelovigen liggen. Volgens generaal William G Boykin is Satan de echte vijand in de oorlog tegen het terrorisme.

Nicolas D. Kristof [The New York Times]: " Wat gebeurt er indien een moslim een islamitische variant op 'Glorious Appearing' zou hebben geschreven en als die in Saoudi - Arabië zou zijn verschenen. Een boek waarin Allah een holocaust aanricht onder miljarden niet - islamieten. We zouden terecht een dergelijk fundamentalistisch geschrift veroordelen. Het wordt tijd dat Amerika de balk uit eigen oog haalt." [einde samenvatting]
iedere engel heeft een duivelse kant.
  woensdag 28 juli 2004 @ 16:07:21 #21
60090 Akkersloot
pi_20912188
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 09:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[Het meest wonderbaarlijke is natuurlijk dat hij, in de 21e eeuw waarin wij leven, nog zoveel fanatieke volgelingen trekt, waarvan weer een groot deel angstig fundamentalistisch is]

Eng he?
In elk geval geen wonder. Ander zou je het christendom ook moeten erkennen als "een wonder van Paulus".

En jij als moslim zou het ook als een wonder moeten vinden dat er miljarden mensen níet in een God geloven.
pi_20912287
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:07 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

In elk geval geen wonder. Ander zou je het christendom ook moeten erkennen als "een wonder van Paulus".

En jij als moslim zou het ook als een wonder moeten vinden dat er miljarden mensen níet in een God geloven.
Zoals je weet worden christenen ook gewoon erkend en de Bijbel ook. Zo ook met de joden met de Thora. Andersom is die erkenning ver te zoeken bij deze volken.

Ik moet overigens niets. Mensen die niet in 1 God geloven noem ik onwetend.
pi_20912383
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Zoals je weet worden christenen ook gewoon erkend en de Bijbel ook. Zo ook met de joden met de Thora. Andersom is die erkenning ver te zoeken bij deze volken.
Ja, dat heb je als je als religie als laatste in de rij aanschuift. Kwestie van versiebeheer en backwards compatible zijn.
quote:
Ik moet overigens niets. Mensen die niet in 1 God geloven noem ik onwetend.
En mensen die in 1 God hebben geloofd?
En weer een stukje onzinnige proza.
pi_20912433
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:15 schreef Mobious het volgende:

[..]

Ja, dat heb je als je als religie als laatste in de rij aanschuift. Kwestie van versiebeheer en backwards compatible zijn.
[..]
Wat je dus zegt is dat de Islam de meeste perfecte versie is en dat de andere 2 helaas achter zijn gebleven? Daar ben ik het mee eens.
quote:
En mensen die in 1 God hebben geloofd?
Deze mensen hebben waarschijnlijk nooit echt geloofd en zijn dus ook onwetend en vooral ondankbaar.
  woensdag 28 juli 2004 @ 16:24:46 #25
60090 Akkersloot
pi_20912601
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:15 schreef Mobious het volgende:

[Op woensdag 28 juli 2004 16:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Zoals je weet worden christenen ook gewoon erkend en de Bijbel ook. Zo ook met de joden met de Thora. Andersom is die erkenning ver te zoeken bij deze volken.]

Juist ! Gewoon logisch, gezien de "profeet" Mohammed met zijn "visioenen" achter de rij van de andere "profeten" Abraham en Jezus heeft aangesloten.

Maar KB, joden en christenen hadden toch geknoeid in de thora en de bijbel? Of hoe zat dat verhaal ? Dan heb je toch geen respect voor de thora en de bijbel. Als je zegt dat dat verknoeide versies zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')