Tuurlijk. Maar daar mag ik toch wel iets van vinden? Ik heb dat recht mede omdat hij zo hoog opgeeft over zijn karakter en mentaliteit in zijn boeken. Ik kan er niks aan doen: maar die boeken maken me zo ontzettend pissig: die mentaliteit dat het aan jezelf ligt als je beter wordt en dus ook aan jezelf ligt als je ziek blijft of doodgaat. Daar word ik woest over, is dat nou zo heel gek?quote:Op zondag 24 juli 2005 18:15 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ohja tuurlijk lafjes, een sportman bepaalt zelf wanneer hij wil stoppen met zijn sport.
Er is niets mis met stoppen na een overwinning. Hij had dit vantevoren al aangekondigd en hij wint de Tour gewoon voor de 7e keer op rij. Geweldig.quote:Op zondag 24 juli 2005 18:15 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ohja tuurlijk lafjes, een sportman bepaalt zelf wanneer hij wil stoppen met zijn sport. Als hij volgend jaar alsnog de Tour had gereden en 13e zou worden ging je zeker zeggen wat een loser hij had moeten stoppen op zijn hoogtepunt...
Makkelijk misschien wel. Maar tegelijkertijd toch ook weinig overtuigend. Bergop was hij gewoon één van de besten, niet beter dan de anderen, eerder constanter. En hij wint de afsluitende tijdrit, maar dik 20 secondjes is ook niet meer domineren. Oh, hij is nog steeds de beste, maar ik krijg de indruk dat het allemaal veel meer op routine en ervaring was dan op echt meesterschap.quote:Op zondag 24 juli 2005 18:15 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook zo, ik kan niet in z'n lichaam kijken, maar als ik het zo van buitenaf bekijk, was dit één van z'n makkelijkste overwinningen.
Misschien kon hij het geestelijk niet opbrengen. ALs je ziet wat hij voor de tour overheeft en dan vergelijkt met die XTC-slikkende dikke boer uit ons buurland, kan ik me voorstellen dat nóg een keer alles op zij zetten misschien wel te veel wordt. Zeker met vrouw en kinderen. Als hij besluit meer tijd met z'n familie door te brengen, heeft 'tie van mij m'n zegen.quote:Op zondag 24 juli 2005 18:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom stoppen als je nog wint? Vind je jezelf dan te groot om te verliezen?
Ik denk dat Ullrich de tijdrit gewoon buitengewoon goed heeft gereden en dat daarom het verschil "maar" 20 seconden was.quote:Op zondag 24 juli 2005 18:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Makkelijk misschien wel. Maar tegelijkertijd toch ook weinig overtuigend. Bergop was hij gewoon één van de besten, niet beter dan de anderen. En hij wint de afsluitende tijdrit, maar dik 20 secondjes is ook niet meer domineren. Oh, hij is nog steeds de beste, maar ik krijg de indruk dat het allemaal veel meer op routine en ervaring was dan op echt meesterschap.
Heel zijn jaar staat in het teken van de Tour, die heeft hij nu 7 keer gewonnen. Mooi moment om meer tijd te besteden aan vrouw en kinderen.quote:Op zondag 24 juli 2005 18:19 schreef pfaf het volgende:
[..]
Misschien kon hij het geestelijk niet opbrengen. ALs je ziet wat hij voor de tour overheeft en dan vergelijkt met die XTC-slikkende dikke boer uit ons buurland, kan ik me voorstellen dat nóg een keer alles op zij zetten misschien wel te veel wordt. Zeker met vrouw en kinderen. Als hij besluit meer tijd met z'n familie door te brengen, heeft 'tie van mij m'n zegen.
Houd dat irritante, assertieve Fok! hoekje aub, uit het gezeligste en gemoedelijkste hoekje.quote:Op zondag 24 juli 2005 18:18 schreef Tup het volgende:
SCH -in POL zo lekker aan dezelfde kant van het politieke spectrum: links- laat hier zien waarom: Soms schaam ik me voor mijn politieke medestanders
Ik denk dat als Ullrich in de winter met 5 graden en stromende regen, op een streng dieet de tijdrit verkend had, hij had kunnen winnen.quote:Op zondag 24 juli 2005 18:19 schreef Tup het volgende:
[..]
Ik denk dat Ullrich de tijdrit gewoon buitengewoon goed heeft gereden en dat daarom het verschil "maar" 20 seconden was.
Doet hij dat dan niet al elk jaar?quote:Op zondag 24 juli 2005 18:21 schreef pfaf het volgende:
Ik denk dat als Ullrich in de winter met 5 graden en stromende regen, op een streng dieet de tijdrit verkend had, hij had kunnen winnen.
Ik zag 'm knallend van de amfetamine, een frikandel speciaal wegwerken tijdens In Qontrol deze winter.quote:
Wellicht niet vergelijkbaar, maar misschien kan Boonen er een worden. Hij is een topsprinter, wint klassiekers, gaat goed met de pers om en heeft aanzien in het peloton...quote:Op zondag 24 juli 2005 20:50 schreef TimoBasso het volgende:
Ik ben benieuwd of wij allen nog een gelijkwaardige renner mee kunnen maken?
Ik niet hoor. Ik vind dat het op die manier hoort.quote:Op zondag 24 juli 2005 18:15 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ohja tuurlijk lafjes, een sportman bepaalt zelf wanneer hij wil stoppen met zijn sport. Als hij volgend jaar alsnog de Tour had gereden en 13e zou worden ging je zeker zeggen wat een loser hij had moeten stoppen op zijn hoogtepunt...
Wat? Zolang doorgaan totdat je een keer verliest?quote:Op zondag 24 juli 2005 23:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik niet hoor. Ik vind dat het op die manier hoort.
Maar kan geen berg op, dus Boonen wordt dat nietquote:Op zondag 24 juli 2005 20:56 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wellicht niet vergelijkbaar, maar misschien kan Boonen er een worden. Hij is een topsprinter, wint klassiekers, gaat goed met de pers om en heeft aanzien in het peloton...
Ik denk dat hij bedoelt dat Boonen ook een renner kan worden die zijn eigen, specifieke tak voor een hele tijd kan domineren.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:33 schreef VoreG het volgende:
[..]
Maar kan geen berg op, dus Boonen wordt dat niet
Oh ik denk het wel hoor... Boonen wordt de nieuwe leider van het peloton als ie zo door blijft fietsen. De nieuwe held.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:33 schreef VoreG het volgende:
[..]
Maar kan geen berg op, dus Boonen wordt dat niet
Ja.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:33 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat? Zolang doorgaan totdat je een keer verliest?
Ja maar als iemand 7x de Tour heeft gewonnen en het hele jaar met zijn sport bezig is, eens een keer wat meer tijd aan zijn kinderen wil besteden, wie zijn wij dan om daarover te oordelen dat het verkeerd is?quote:
Ja, dat was eigenlijk wat ik er onder wilde schrijven, maar niet deed.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:41 schreef Zwansen het volgende:
Iemand bepaalt zelf wanneer ie stopt... Ook al was ie nog 5 jaar doorgegaan, als hij er dan nog plezier in heeft.
Michael Jordan is ook een goed voorbeeld, die stopte op zijn absolute hoogtepunt om vervolgens 2 jaar later weer terug te komen, en wel veel minder als voorheen. Iedereen sprak erover dat het afbreuk deed aan zijn legende maar hij bleef het spelletje gewoon te leuk vinden.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, dat was eigenlijk wat ik er onder wilde schrijven, maar niet deed.
Lemond is zoiets die eigenlijk vanuit sportief oogpunt véél te lang is doorgegaan (Coppi ook, en dat heeft ook tot zijn dood geleid), maar zolang ze het nog leuk vinden, moeten ze het zelf weten.
Tot op zeker hoogte doet het afbreuk aan de legende, maar over 15-20 jaar is iedereen het vergeten.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:51 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Michael Jordan is ook een goed voorbeeld, die stopte op zijn absolute hoogtepunt om vervolgens 2 jaar later weer terug te komen, en wel veel minder als voorheen. Iedereen sprak erover dat het afbreuk deed aan zijn legende maar hij bleef het spelletje gewoon te leuk vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |