quote:Op zaterdag 24 juli 2004 14:01 schreef Omnervia het volgende:
De hele wereld is maar bezig om geld voor elkaar te verdienen
100% mee eensquote:Op zaterdag 24 juli 2004 15:48 schreef White_Wolf het volgende:
Mensen blijven vasthouden aan hun huidige leven omdat elke verandering een zekere onzekerheid met zich meebrengt (voor de toekomst). Daarom gaan ze liever op safe en lopen de rest van de kudde achterna.
De verandering komt niet. Dat moet je zelf doen. En hoe, dat moet je inderdaad ook zelf uitvinden. Overweeg eens een paar maanden of weken op reis te gaan. Voor mij zijn dat de momenten dat ik het gejaagde volledig uit mijn hoofd kan zetten.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 14:01 schreef Omnervia het volgende:
Laat de veranderering maar komen..
Omdat de meeste mensen druk zijn met geld verdienen voor de boodschappen en de hypotheek. Dat laat vaak weinig ruimte voor spiritualiteit en verandering.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 14:01 schreef Omnervia het volgende:
maar waarom denkt niemand, laten we het eens anders aanpakken ( en met niemand bedoel ik mensen rondom me ).
Dat is nu precies wat ik bedoel, we zijn zo druk met andere (materiele) dingen bezig, dat we vergeten wat echt belangrijk is. een huis, hypotheek en boodschappen zijn leuk, maar voor mij niet genoeg. Ik wil op andere niveau's ook mijn doelen vervullen. En wat die doelen zijn, is juist het probleem. Dat weet ik dus niet, maar ik merk dat ze wel mis.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 17:43 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Omdat de meeste mensen druk zijn met geld verdienen voor de boodschappen en de hypotheek. Dat laat vaak weinig ruimte voor spiritualiteit en verandering.
true, maar neem mij, ik verdien geld voor mijn baas, ik krijg geld van mijn baas. Om mij te betalen heeft de baas heeft klanten nodig die betalen voor zijn producten, klanten verdienen dan weer geld voor mijn baas, enz enz enz. op een gegeven moment zijn we allemaal zo druk bezig met geld verdienen. dat we mischien missen waar het echt om gaat.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 15:42 schreef Tomek het volgende:
[..]
de mens is zo egoistisch als de pest man...
Ik propagandeer niet graag hetgene wat ik leer, maar ik heb nu het gevoel dat het voor jouw eens HEEL erg veel kan betekenen.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 14:01 schreef Omnervia het volgende:
--knip--
Dit is het ook. Meer of minder: opstaan, werken, geld verdienen, je eigen sociaal gedoe, slapen etc.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 23:51 schreef TasmanianDevil het volgende:
Ik ken het gevoel ook wel heel erg goed. Dat wordt je 's-ochtends wakker, of je zit 's-avonds op de bank, en dan denk je, is this it?
Is er nou niet meer dan dit? Op zich heb ik een goed leven, maar ik vraag me ook regelmatig af of dit het nou is. Die standaard regelmaat..... opstaan, werken, geld verdienen, je eigen sociaal gedoe, slapen etc.
Eigenlijk zou ik gewoon wel eens compleet wat anders willen gaan doen. Maar ja.....
quote:Op zaterdag 24 juli 2004 23:51 schreef TasmanianDevil het volgende:
Ik ken het gevoel ook wel heel erg goed. Dat wordt je 's-ochtends wakker, of je zit 's-avonds op de bank, en dan denk je, is this it?
Is er nou niet meer dan dit? Op zich heb ik een goed leven, maar ik vraag me ook regelmatig af of dit het nou is. Die standaard regelmaat..... opstaan, werken, geld verdienen, je eigen sociaal gedoe, slapen etc.
Eigenlijk zou ik gewoon wel eens compleet wat anders willen gaan doen. Maar ja.....
Ten eerste is men nooit tevreden met wat men heeft. Je hebt een relatie, wat velen niet kunnen zeggen. Velen krijgen niet de liefde die elk mens nodig heeft. Wees daar ten eerste een blij mee en realiseer je wat je zou gebeuren als je je gezicht zou verbranden en je relatie zou uitgaan. Dat je wist dat je nooit een relatie zou krijgen. Zou dat niet vele malen erger zijn? Veel mensen staan er zo voor: Ze zijn gewoon te onaantrekkelijk dat ook maar iemand zou durven pogen een relatie met ze aan te gaan. Wees dus blij dat jij dat niet hebt!quote:Op zaterdag 24 juli 2004 14:01 schreef Omnervia het volgende:
Verspilling.. dat is mijn gevoel als ik denk een leven waar ik alleen maar bezig ben geld te verdienen voor mij en andere mensen. Waarom kan ik niet stoppen met denken dat het een enorme zonde is van al mijn energy, om elke dag te werken en thuis te komen met alleen maar wat extra geld op mijn bank. Ik weet precies wat ik mis, maar het valt niet te omschrijven. ik denk dat spiritualiteit het meest in de buurt komt. Er is zo'n sterk gevoel in mij dat zegt dat er nog zoveel meer in de potentie van ons zit, dat er nog zoveel in de wereld is aan gevoelens en mystieke plaatsen. En ik mis dit...
Natuurlijk is dat ook zo.. en daar ben ik me ook bewust van. Ook al denk ik wel dat ook mensen die nog niet deze mazzel hebben gehad, uiteindelijk voor de zelfde vraag komen te staan en ook hun eigen antwoord hierop zullen moeten zoeken.quote:Ten eerste is men nooit tevreden met wat men heeft. Je hebt een relatie, wat velen niet kunnen zeggen. Velen krijgen niet de liefde die elk mens nodig heeft. Wees daar ten eerste een blij mee en realiseer je wat je zou gebeuren als je je gezicht zou verbranden en je relatie zou uitgaan. Dat je wist dat je nooit een relatie zou krijgen. Zou dat niet vele malen erger zijn? Veel mensen staan er zo voor: Ze zijn gewoon te onaantrekkelijk dat ook maar iemand zou durven pogen een relatie met ze aan te gaan. Wees dus blij dat jij dat niet hebt!
Ik ken het gevoel ook wel heel erg goed. Dat wordt je 's-ochtends wakker, of je zit 's-avonds op de bank, en dan denk je, is this it?quote:
Dat je op zoek bent naar mysterie en het onbekende heb ik ook bij mezelf. Het geeft inderdaad een goed gevoel als er meer is in dit leven dan je alledaagse sleur. Heerlijk om lekker theorietjes en samenzweringen te verzinnen, ook al weet je dat het grotendeels fantasie is. Dat verrijkt je leven nog meer, het gevoel dat er meer is. Waarschuwing, lees geen boeken die weinig bronvermelding geven. Het beste kun je zelf op onderzoek uitgaan. Bronnen bij elkaar zoeken en je eigen wereldbeeld scheppen.[quote] Ik vind zelf het boek Waren goden kosmonauten - van Erik von Danniken (weet niet eens zeker of die wel zo heet) erg interressant en amussant.
inderdaad,, maarja... Dat is nou het vervelende van dit gevoel, je weet dat het anders kan. Je kan bij wijze van spreken alles gaan doen waar je je voor in zou zetten, maar hoe weet je nou of dat HET wel is..quote:Eigenlijk zou ik gewoon wel eens compleet wat anders willen gaan doen. Maar ja.....
Dat is inderdaad een goeie, ik ben nu druk bezig om asp.net onder de knie te krijgen om te gebruiken in mijn werk. hiervan krijg ik inderdaad voldoening, ik ga eens bekijken wat ik nog meer zou kunnen uitzoeken.quote:ik zie het leren van nieuwe dingen als 1 van de beste en leukste dingen die er zijn.
Volgens met is zoeken naar HET een valkuil waar je beter niet in kunt trappen. Eigenlijk streeft (of hoopt) iedereen wel naar verbetering of verandering. Als je dat vanuit ontevredenheid doet dan zal een nieuwe situatie ook niet snel zijn wat je wilt.quote:Op zondag 25 juli 2004 23:11 schreef Omnervia het volgende:
(...)
Inderdaad,, maarja... Dat is nou het vervelende van dit gevoel, je weet dat het anders kan. Je kan bij wijze van spreken alles gaan doen waar je je voor in zou zetten, maar hoe weet je nou of dat HET wel is..
(...)
Tijd dat jij eens flink verminkt zodat niemand je wil hoe aardig en lief je ook bent.quote:Op maandag 26 juli 2004 16:42 schreef Tranceptor het volgende:
Ik heb hetzelfde gevoel over relaties op het moment, ik zie er het nut en de meerwaarde niet van in. Die gevoelens slijten vanzelf...
Gow jij bent ff lekker labiel zeg, nog kleine meisjes misbruikt vorig weekend?quote:Op maandag 26 juli 2004 19:27 schreef FatalException het volgende:
[..]
Tijd dat jij eens flink verminkt zodat niemand je wil hoe aardig en lief je ook bent.
Kijken of je dan na een tijdje ook nog zegt dat een relatie geen meerwaarde aan je leven geeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |