abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 juli 2004 @ 14:01:50 #1
100214 Omnervia
This..is it?
pi_20827123
Verspilling.. dat is mijn gevoel als ik denk een leven waar ik alleen maar bezig ben geld te verdienen voor mij en andere mensen. Waarom kan ik niet stoppen met denken dat het een enorme zonde is van al mijn energy, om elke dag te werken en thuis te komen met alleen maar wat extra geld op mijn bank. Ik weet precies wat ik mis, maar het valt niet te omschrijven. ik denk dat spiritualiteit het meest in de buurt komt. Er is zo'n sterk gevoel in mij dat zegt dat er nog zoveel meer in de potentie van ons zit, dat er nog zoveel in de wereld is aan gevoelens en mystieke plaatsen. En ik mis dit...

Sterker nog ik miste dit vanmiddag zo erg tijdens het kijken van een dvd over spiritualiteit en hoe verschillende volkeren dit uitoefenen, dat ik zo ongeveer een uur heb zitten huilen. Simpel door het gevoel dat ik al zoveel hiervan heb gemist. De hele wereld is maar bezig om geld voor elkaar te verdienen en leeft hun levens op hun manier, dat moeten ook vooral allemaal doen. maar waarom denkt niemand, laten we het eens anders aanpakken ( en met niemand bedoel ik mensen rondom me ).
Stel je voor iedereen legt zijn werk neer en gaat denken wat de volgende stap is voor de wereld. Maar niemand lijkt dat te doen.. mensen lijken vast te zitten in de spiraal van de alledaagse dingen. En daar komt mijn gevoel van verspilling/zonde weer boven. Ik zoek juist dat gevoel dat een beetje betekenis in mijn leven zou kunnen brengen. Ik ben niet christelijk opgevoed, ik geloof ik niet in een god of zelfs meerdere (m'n vriendin noemt me daarom een heiden, hihi). Ik geloof wel dat mensen in staat zijn om meer dingen te doen dan dat het alledaagse leven ons laat doen.

En nu de grote vraag voor mij, wat kan ik aan dit gevoel gaan doen.. Eerlijk gezegt; ik zou het neit weten. Ik ben al druk door verschillende boeken aan het pluizen en voor boedisme lijkt in de buurt te komen van wat ik voel. En dan.. ik zou kunnen proberen om het te combineren met mijn dagelijks leven.. eerst werken, en daarnaast mijn gevoelens proberen uit te diepen. Maar ook dit is voor mijn gevoel niet genoeg. Ik zil dit helemaal niet meer, ik wil "het westerse leven" niet.. en daar kom ik vast te zitten. Aan de ene kant schreeuwt een gedeelte van mij "Ik wil meer !! ", de andere kant wil mijn vriendin, huis, kat en leven hier niet opgeven.

hier houdt ik nu ook eventje op met schrijven, want ik moet mijn digitale tv ontvanger terug brengen naar UPC.. zucht..

Laat de veranderering maar komen..

[ Bericht 0% gewijzigd door Omnervia op 24-07-2004 15:10:59 ]
pi_20827692
Dat heeft iedereen, daar zul je mee moeten leven, of je kunt ook wat anders doen wat jou zint.

Het is maar wat je van maakt.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 15:42:31 #3
42555 Tomek
Take on the world!
pi_20828655
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 14:01 schreef Omnervia het volgende:
De hele wereld is maar bezig om geld voor elkaar te verdienen

de mens is zo egoistisch als de pest man...
  zaterdag 24 juli 2004 @ 15:48:06 #4
83791 White_Wolf
The devil made me do it
pi_20828733
Mensen blijven vasthouden aan hun huidige leven omdat elke verandering een zekere onzekerheid met zich meebrengt (voor de toekomst). Daarom gaan ze liever op safe en lopen de rest van de kudde achterna.
"For the thing I greatly feared has come upon me. And what I dreaded has happened to me. I am not at ease, nor am I quiet; I have no rest, for trouble comes." Job 3:25,26
  zaterdag 24 juli 2004 @ 15:55:56 #5
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_20828855
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 15:48 schreef White_Wolf het volgende:
Mensen blijven vasthouden aan hun huidige leven omdat elke verandering een zekere onzekerheid met zich meebrengt (voor de toekomst). Daarom gaan ze liever op safe en lopen de rest van de kudde achterna.
100% mee eens en ik doe er niet aan mee !

Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway!
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_20828865
Denk dat de meeste mensen het zo wel goed vinden en dus helemaal geen behoefde hebben aan verandering zo denk ik er iig over.
pi_20828926
als je iets mist moet je nagaan wat je anders kan doen en je ingaan zetten om veranderingen door te voeren
anders zijn het weer slechts loze woorden, ontevreden woorden waar weer niets aan gedaan gaat worden
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_20829060
ga je eens inzetten voor minderbedeelden of zo.
richt je eens op anderen ipv op jezelf.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 24 juli 2004 @ 16:10:34 #9
7485 Lodi
Valt vrij :-)
pi_20829101
quote:
Laat de veranderering maar komen..
De verandering komt niet. Dat moet je zelf doen. En hoe, dat moet je inderdaad ook zelf uitvinden. Overweeg eens een paar maanden of weken op reis te gaan. Voor mij zijn dat de momenten dat ik het gejaagde volledig uit mijn hoofd kan zetten.
Ook kan je eens kijken of je specifiek dingen op een rijtje kunt krijgen die je niet aanstaan. Dan kun je daar aan werken.

Nu komt dat 'jagen' natuurlijk ook niet uit de lucht vallen. Deels moet er gewoon gewerkt worden voor je eten en onderdak.
Het is makkelijk om het niet te doen.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 16:50:18 #10
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_20829790
Wat mij persoonlijk veel voldoening geeft is nieuwe vaardigheden aanleren, of beter worden in dingen die je al kan... perfectie nastreven, niet in de dingen die je hebt maar in de dingen die je kunt.

Stel dat je wel interesse hebt in muziek, maar nog geen instrument kunt spelen. Ga eens op gitaarles o.i.d., en probeer de beginselen onder de knie te krijgen. Naarmate je beter wordt zie je steeds meer welke mogelijkheden er zijn, wat je al hebt bereikt en wat er nog te leren valt. En als je die ene greep onder die krijgt, die ene solo na kunt spelen of wat dan ook, als je het idee krijgt van "hey, dit kon ik eerst nog niet, en nu lukt het me wel", dat geeft een ontzettend goed gevoel.
Hetzelfde geldt voor een vechtsport als kempo of taekwondo... het geeft echt een kick om die ene techniek, of die ene combinatie echt te beheersen, en jezelf te zien groeien in die sport.

Maar het kan ook iets meer alledaags zijn, zoals bijvoorbeeld werken aan je sociale vaardigheden. Probeer een gezellig persoon te zijn waar mensen graag mee omgaan, en waar mensen mee kunnen lachen. Knoop eens een gesprek aan met een wildvreemde terwijl je staat te wachten op de bus, en kijk of je een oppervlakkig gesprek gaande kan houden, zodat het voor jou en die ander minder saai wordt om te wachten. Het geeft een goed gevoel om te weten dat jij er voor hebt gezorgd dat die ander ook even uit de dagelijkse beslommeringen kan ontsnappen.

Zulk soort dingen kunnen van die kleine lichtpuntjes worden in de alledaagse, materialistische sleur en maken het echt waard om te leven.

Just my 2 cents.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zaterdag 24 juli 2004 @ 17:04:52 #11
100214 Omnervia
This..is it?
pi_20830035
Wauw, het is goed om te zien dat dit veel mensen toch nog bezig houd.

Ik speelde al een tijd met dit gevoel en had al gekozen om nu eerst maar het meeste te halen uit de realtie met mijn vriendin en mijn nieuwe baan. En dit is inderdaad ook al een uitdaging waarvan ik voldeoning krijg. Toch kreeg ik vamiddag dat gevoel weer en het was sterker dan ik gedacht had.

Ik ben het ook zeker met jullie eens, dat erop gereageert moet worden, omdat het anders loze woorden zijn. Wie weet kan ik wat vrijwilligers werk, of werk in de zorg voor derbij vinden. Ja goed advies waar ik tenminste wat aan heb.
  † In Memoriam † zaterdag 24 juli 2004 @ 17:43:14 #12
43556 miss_dynastie
pi_20830661
quote:
maar waarom denkt niemand, laten we het eens anders aanpakken ( en met niemand bedoel ik mensen rondom me ).
Omdat de meeste mensen druk zijn met geld verdienen voor de boodschappen en de hypotheek. Dat laat vaak weinig ruimte voor spiritualiteit en verandering.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 20:22:34 #13
100214 Omnervia
This..is it?
pi_20833170
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 17:43 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Omdat de meeste mensen druk zijn met geld verdienen voor de boodschappen en de hypotheek. Dat laat vaak weinig ruimte voor spiritualiteit en verandering.
Dat is nu precies wat ik bedoel, we zijn zo druk met andere (materiele) dingen bezig, dat we vergeten wat echt belangrijk is. een huis, hypotheek en boodschappen zijn leuk, maar voor mij niet genoeg. Ik wil op andere niveau's ook mijn doelen vervullen. En wat die doelen zijn, is juist het probleem. Dat weet ik dus niet, maar ik merk dat ze wel mis.
Ik ben er dan ook van overtuigt dat mensen hiervoor ruimte zouden moeten maken.
We zijn hier toch zeker niet op deze aarde gekomen om alleen maar materiele welvaard te hebben. Nee dat gaat er bij mij niet in.

Nu ben ik ervan overtuigt dat ik er wel achter zal komen, ooit. ik ga zosnel mogelijk een bezoekje aan de bieb brengen om me daar meer te verdiepen in deze gedachten.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 20:28:21 #14
100214 Omnervia
This..is it?
pi_20833282
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 15:42 schreef Tomek het volgende:

[..]

de mens is zo egoistisch als de pest man...
true, maar neem mij, ik verdien geld voor mijn baas, ik krijg geld van mijn baas. Om mij te betalen heeft de baas heeft klanten nodig die betalen voor zijn producten, klanten verdienen dan weer geld voor mijn baas, enz enz enz. op een gegeven moment zijn we allemaal zo druk bezig met geld verdienen. dat we mischien missen waar het echt om gaat.

ik wil voorkomen dat ik het mis.. als dat uberhaubt mogelijk is..
  zaterdag 24 juli 2004 @ 23:28:13 #15
53989 Bart_Simpson
Uncredited Hero
pi_20836787
Ja precies.

Mijn doel is om de mensheid te redden. En dan.....dan laat ik een huis bouwen, en ga ik de rest van mijn leven 'chillen'. (met mijn mooie vrouw natuurlijk)

't is maar hoe je het bekijkt. Je kunt jezelf doelen stellen, en die proberen te voltooien. Je kan ook op zoek gaan naar de heilige graal...... als het je hobbie is.
Er is echter geen doel. Je moet het zelf maar invullen. Alleen dat is vaak lastig omdat je 'maatschappelijk' gebonden bent aan de grenzen die wij opgelegd krijgen door de maatschappij.
Helaas moet je geld verdienen om iets te kunnen ondernemen of kopen. Het kan ook zonder, maar we weten allemaal dat je van een uitkering nu eenmaal geen skateboard kan kopen, en dat is toch lullig als skaten je 'ding' is.
Geld maakt het leven makkelijker, echter niet leuker of beter. Ik zie het leren van nieuwe dingen als 1 van de beste en leukste dingen die er zijn.
Travel into the unknown..... en dat kan het leren spelen van gitaar zijn.
The road to victory is long.
*Takes care of his men, and women.
pi_20837188
Ik ken het gevoel ook wel heel erg goed. Dat wordt je 's-ochtends wakker, of je zit 's-avonds op de bank, en dan denk je, is this it?

Is er nou niet meer dan dit? Op zich heb ik een goed leven, maar ik vraag me ook regelmatig af of dit het nou is. Die standaard regelmaat..... opstaan, werken, geld verdienen, je eigen sociaal gedoe, slapen etc.

Eigenlijk zou ik gewoon wel eens compleet wat anders willen gaan doen. Maar ja.....
Love is a journey, not a destination.
pi_20837983
quote:
--knip--
Ik propagandeer niet graag hetgene wat ik leer, maar ik heb nu het gevoel dat het voor jouw eens HEEL erg veel kan betekenen.

KLIK!
http://www.kabbala-portaal.nl

Veel succes
  zondag 25 juli 2004 @ 10:36:27 #18
53989 Bart_Simpson
Uncredited Hero
pi_20841093
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 23:51 schreef TasmanianDevil het volgende:
Ik ken het gevoel ook wel heel erg goed. Dat wordt je 's-ochtends wakker, of je zit 's-avonds op de bank, en dan denk je, is this it?

Is er nou niet meer dan dit? Op zich heb ik een goed leven, maar ik vraag me ook regelmatig af of dit het nou is. Die standaard regelmaat..... opstaan, werken, geld verdienen, je eigen sociaal gedoe, slapen etc.

Eigenlijk zou ik gewoon wel eens compleet wat anders willen gaan doen. Maar ja.....
Dit is het ook. Meer of minder: opstaan, werken, geld verdienen, je eigen sociaal gedoe, slapen etc.
En niet te vergeten: Het scoren van een man c.q. vrouw.
Tja, hoe men het went of keert het blijft een ding dat bij het leven 'hoort'.
Opstaan, werken, vrouw/man scoren of behouden, geld omzetten in geneugten, slapen.....
The road to victory is long.
*Takes care of his men, and women.
  zondag 25 juli 2004 @ 16:57:52 #19
95093 -tammie-
STFU n00b! :P
pi_20847688
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 23:51 schreef TasmanianDevil het volgende:

pi_20852537
quote:
Verspilling.. dat is mijn gevoel als ik denk een leven waar ik alleen maar bezig ben geld te verdienen voor mij en andere mensen. Waarom kan ik niet stoppen met denken dat het een enorme zonde is van al mijn energy, om elke dag te werken en thuis te komen met alleen maar wat extra geld op mijn bank. Ik weet precies wat ik mis, maar het valt niet te omschrijven. ik denk dat spiritualiteit het meest in de buurt komt. Er is zo'n sterk gevoel in mij dat zegt dat er nog zoveel meer in de potentie van ons zit, dat er nog zoveel in de wereld is aan gevoelens en mystieke plaatsen. En ik mis dit...
Ten eerste is men nooit tevreden met wat men heeft. Je hebt een relatie, wat velen niet kunnen zeggen. Velen krijgen niet de liefde die elk mens nodig heeft. Wees daar ten eerste een blij mee en realiseer je wat je zou gebeuren als je je gezicht zou verbranden en je relatie zou uitgaan. Dat je wist dat je nooit een relatie zou krijgen. Zou dat niet vele malen erger zijn? Veel mensen staan er zo voor: Ze zijn gewoon te onaantrekkelijk dat ook maar iemand zou durven pogen een relatie met ze aan te gaan. Wees dus blij dat jij dat niet hebt!

Dat je op zoek bent naar mysterie en het onbekende heb ik ook bij mezelf. Het geeft inderdaad een goed gevoel als er meer is in dit leven dan je alledaagse sleur. Heerlijk om lekker theorietjes en samenzweringen te verzinnen, ook al weet je dat het grotendeels fantasie is. Dat verrijkt je leven nog meer, het gevoel dat er meer is. Waarschuwing, lees geen boeken die weinig bronvermelding geven. Het beste kun je zelf op onderzoek uitgaan. Bronnen bij elkaar zoeken en je eigen wereldbeeld scheppen.

Goedzo dat je een eigen mening durft te hebben! Dat je niet vastgeroest zit in het wereldbeeld waarbij er niet meer is dan de fysische wereld. Goedzo dat je een mening KAN hebben dat er meer is tussen hemel en aarde. De meeste mensen zijn zo geïndoctrineerd dat het voor hen niet eens MOGELIJK is de mening te hebben dat er bijvoorbeeld onbekende entiteiten bestaan.

Succes met je zoektocht!
1.618033988749894848204586834365638117720309179805762862135448622705260462818902449707
20720418939113748475408807538689175212663386222353693179318006076672635443338908659593
95829056383226613199282902678806752087668925017116962070322210432162695486262
  zondag 25 juli 2004 @ 22:47:43 #21
52555 jadelovespat
who lose dreaming, is lost.
pi_20855300
Ik heb heel mijn leven ook alleen maar simple gedacht, >naar school > werken > gezin > dat is geluk.
En het is ook geluk, want er zijn mensen die dat niet eens kunnen waar maken.

Maar toen kwam mijn vriend in mijn leven 5 jaar geleden en die heeft mij een andere kijk op het leven laten zien.
Hij wilde niet werken als het niet hoefde en verzette zich heel erg tegen alle dingen die voor mij "normaal" waren.

Ik vond dat eerst aardig schokkend, ik dacht dat hij geen toekomst op wilde bouwen en alleen thuis wilde zitten. Maar dat is niet waar, juist het tegen over gestelde. Hij weet dat hij moet werken en hij wil ook wel werken, maar dan wel iets waar hij plezier in heeft.

En naast dan het verdienen van het geld wat je "moet" verdienen om te "leven", juist goed in je hart zoeken wat je echt wil en dat doen.

Toen ben ik in gaan zien wat ik nu echt belangrijk vind in het leven en heb ik mijn eigen visie op de maatschappij.

Mijn vriend en ik zijn het nog niet altijd eens over dingen, maar dat vind ik ook belangrijk. Zo leer je nog van elkaar en kan je ook de visie van een andere respecteren.

Ik hoop dat jij ook je "piece of mind" kan vinden, succes
Isn't a smoking area in a restaurant just like a peeing corner in a swimming pool?!!
Can't rain all the time
pi_20855430
ik ben het met je eens, vooral dat , werken voor geld , elke dag , dag in dag uit.

Het enigste wat veranders is , is dat je ouder wordt.

En wat heb je nou bereikt in je leven?.. Ik ben eigenlijk niet vanplan, om het zo "standaard"aan te pakken. Maarja je "verzetten"tegen het westerse leven(zoals iemand hier noemde) dat is niet zomaar iets. Ten eerste zal al niemand je begrijpen.

Net als het wonen op 1 plek.. voor jaren lang, zoals me ouders (en ik natuurlijk ook) tot nu toe doen,dat lijkt me echt vreselijk!!.

Of mensen die thuis wonen en 20+ zijn, Zolang in 1 huis wonen, op 1 plek , echt vreselijk gewoon.

Ik weet niet wat ik nou zeggen wou dus ik laat het hier maar bij.
  zondag 25 juli 2004 @ 22:54:43 #23
100094 Tazman01
Ajax Forever
pi_20855455
Je kan ook de politiek ingaan??
  zondag 25 juli 2004 @ 23:11:42 #24
100214 Omnervia
This..is it?
pi_20855855
Dit is echt een grote opsteker voor mij, ik had niet gedacht dat er op deze korte termijn al zoveel tips zouden komen.
quote:
Ten eerste is men nooit tevreden met wat men heeft. Je hebt een relatie, wat velen niet kunnen zeggen. Velen krijgen niet de liefde die elk mens nodig heeft. Wees daar ten eerste een blij mee en realiseer je wat je zou gebeuren als je je gezicht zou verbranden en je relatie zou uitgaan. Dat je wist dat je nooit een relatie zou krijgen. Zou dat niet vele malen erger zijn? Veel mensen staan er zo voor: Ze zijn gewoon te onaantrekkelijk dat ook maar iemand zou durven pogen een relatie met ze aan te gaan. Wees dus blij dat jij dat niet hebt!
Natuurlijk is dat ook zo.. en daar ben ik me ook bewust van. Ook al denk ik wel dat ook mensen die nog niet deze mazzel hebben gehad, uiteindelijk voor de zelfde vraag komen te staan en ook hun eigen antwoord hierop zullen moeten zoeken.
quote:

Dat je op zoek bent naar mysterie en het onbekende heb ik ook bij mezelf. Het geeft inderdaad een goed gevoel als er meer is in dit leven dan je alledaagse sleur. Heerlijk om lekker theorietjes en samenzweringen te verzinnen, ook al weet je dat het grotendeels fantasie is. Dat verrijkt je leven nog meer, het gevoel dat er meer is. Waarschuwing, lees geen boeken die weinig bronvermelding geven. Het beste kun je zelf op onderzoek uitgaan. Bronnen bij elkaar zoeken en je eigen wereldbeeld scheppen.[quote] Ik vind zelf het boek Waren goden kosmonauten - van Erik von Danniken (weet niet eens zeker of die wel zo heet) erg interressant en amussant.

quote:
inderdaad,, maarja... Dat is nou het vervelende van dit gevoel, je weet dat het anders kan. Je kan bij wijze van spreken alles gaan doen waar je je voor in zou zetten, maar hoe weet je nou of dat HET wel is..
quote:
ik zie het leren van nieuwe dingen als 1 van de beste en leukste dingen die er zijn.
Dat is inderdaad een goeie, ik ben nu druk bezig om asp.net onder de knie te krijgen om te gebruiken in mijn werk. hiervan krijg ik inderdaad voldoening, ik ga eens bekijken wat ik nog meer zou kunnen uitzoeken.

Ja ik ben echt blij dat er meer mensen dan ik gedacht had hiermee bezig zijn en hier zulke goeie antwoorden kunne geven.

Bedankt
  maandag 26 juli 2004 @ 00:14:19 #25
7485 Lodi
Valt vrij :-)
pi_20857322
quote:
Op zondag 25 juli 2004 23:11 schreef Omnervia het volgende:
(...)
Inderdaad,, maarja... Dat is nou het vervelende van dit gevoel, je weet dat het anders kan. Je kan bij wijze van spreken alles gaan doen waar je je voor in zou zetten, maar hoe weet je nou of dat HET wel is..
(...)
Volgens met is zoeken naar HET een valkuil waar je beter niet in kunt trappen. Eigenlijk streeft (of hoopt) iedereen wel naar verbetering of verandering. Als je dat vanuit ontevredenheid doet dan zal een nieuwe situatie ook niet snel zijn wat je wilt.

Als ik naar mezelf kijk dan gaat het vooral om kleine dingen. Een kleine verandering kan al een flinke verbetering betekenen. Bovendien heb je sneller resultaat. Ook een tijdelijke verandering (wat ik al eerder zei: reizen) geeft al een hele nieuwe kijk op het dagelijkse leven.

Anders sta je misschien ook in die lange rij mensen die zeggen dat ze het ooit helemaal anders willen.
Het is makkelijk om het niet te doen.
pi_20870407
Ik ben het gewoon helemaal met je eens, we zijn slechts economisch werktuig in de handen van lui die ook niet weten wat hun uiteindelijk doel is. Ze behartigen slechts een korte termijnbelang. De vraag is niet of je je daaraan wil conformeren in het westen, slechts hoe je dat gaat doen...

Ik heb hetzelfde gevoel over relaties op het moment, ik zie er het nut en de meerwaarde niet van in. Die gevoelens slijten vanzelf...
pi_20873636
quote:
Op maandag 26 juli 2004 16:42 schreef Tranceptor het volgende:
Ik heb hetzelfde gevoel over relaties op het moment, ik zie er het nut en de meerwaarde niet van in. Die gevoelens slijten vanzelf...
Tijd dat jij eens flink verminkt zodat niemand je wil hoe aardig en lief je ook bent.

Kijken of je dan na een tijdje ook nog zegt dat een relatie geen meerwaarde aan je leven geeft.
1.618033988749894848204586834365638117720309179805762862135448622705260462818902449707
20720418939113748475408807538689175212663386222353693179318006076672635443338908659593
95829056383226613199282902678806752087668925017116962070322210432162695486262
pi_20882843
quote:
Op maandag 26 juli 2004 19:27 schreef FatalException het volgende:

[..]

Tijd dat jij eens flink verminkt zodat niemand je wil hoe aardig en lief je ook bent.

Kijken of je dan na een tijdje ook nog zegt dat een relatie geen meerwaarde aan je leven geeft.
Gow jij bent ff lekker labiel zeg, nog kleine meisjes misbruikt vorig weekend?
Ik heb het over een liefdesrelatie...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')