ik vind dat nou niet echt geniale types, wel bekende natuurlijk.. maar geniaal?quote:Op vrijdag 23 juli 2004 22:23 schreef Het_Donker het volgende:
ik weet er wel eentje...
madame curie
margaret thatcher ofzo
maar verder...
nope dat was Henri Becquerelquote:Op vrijdag 23 juli 2004 22:23 schreef HostiMeister het volgende:
had mevr. Currie (of Curry ofzo) niet radioactiviteit ondekt?
springt me zo snel binnen..
vind ik niets geniaals aan.. meer celebretiesquote:Op vrijdag 23 juli 2004 22:25 schreef Triggershot het volgende:
Koningin Elizabeth van Engeland,
Joan Of Arc. Allemaal geniale vrouwen.
We zullen 't es aan Akkersloot vragen.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 22:25 schreef Triggershot het volgende:
Joan Of Arc. Allemaal geniale vrouwen.
Hmm dan zou ik eerst moeten onderzoeken wat ze gedaan hebben, een nobelprijs opzich zegt niet zoveel, kijk maar naar Kissinger of Arafatquote:Op vrijdag 23 juli 2004 22:27 schreef OllieA het volgende:
Geniaal genoeg voor jou?
Elizabeth I van Engeland! celeberty?quote:Op vrijdag 23 juli 2004 22:27 schreef Hayek het volgende:
[..]
vind ik niets geniaals aan.. meer celebreties
Ze heeft twee nobel prijzen gewonnen, best geniaal als je t aan mij vraagt...quote:Marie Curie's Nobel Prizes
For the work they did on radioactivity that led to the discovery of polonium and radium in 1898, Marie and Pierre Curie shared the 1903 Nobel Prize. Pierre was killed in a traffic accident in 1906. Despite this loss, Marie continued her work on radioactivity and won a second Nobel Prize in 1911 for her work on radium.
Neerlands feministische trots: Atletta Jacobsquote:Op vrijdag 23 juli 2004 22:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
We zullen 't es aan Akkersloot vragen.
Dat staat er toch bij wat ze gedaan hebben. Fysica et cetera.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 22:28 schreef Hayek het volgende:
[..]
Hmm dan zou ik eerst moeten onderzoeken wat ze gedaan hebben, een nobelprijs opzich zegt niet zoveel, kijk maar naar Kissinger of Arafat
in dat geval zit je misschien op 1% van alle genieeën die vrouw is, ik blijf het een vreemde situatie vindenquote:Op vrijdag 23 juli 2004 22:28 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ze heeft twee nobel prijzen gewonnen, best geniaal als je t aan mij vraagt...
dat zou inderdaad een verklaring kunnen zijnquote:Op vrijdag 23 juli 2004 22:29 schreef Tijn het volgende:
Ik heb wel eens een onderzoek gelezen waaruit bleek dat vrouwen en mannen gemiddeld even intelligent zijn, maar dat bij mannen de gemiddelde afwijking vele malen groter is. De extremen liggen bij mannen ook verder uit elkaar dan bij vrouwen. Dus vrouwen zitten vaker rond de middenmoot en mannen zijn vaker erg dom of juist erg intelligent.
quote:"When Denmark remembers her son Tycho, she should not forget the noble woman who in spirit more than blood was his sister. That shining star on our Danish sky was indeed a double-star!"
Allemaal leuk en aardig maar als dat de standaard voor genialiteit is dan moet je voor de grap ook even nagaan hoe vaak de man die prijs dan gewonnen heeft. Bv in categorie 1 hebben dan 2 vrouwen de prijs gewonnen in 101 jaar (ervan uit gaande dat 1903 het beginjaar was, het meest positieve geval dus) en dus 99 mannen ! Dus als je dit als argument aan wilt voeren is het eerder een argument voor dan tegen de stelling.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 22:27 schreef OllieA het volgende:
Vrouwelijke Nobelprijswinnaars:
Physics:
1903 Marie Sklodowska Curie
1963 Maria Goeppert Mayer
Chemistry:
1911 Marie Sklodowska Curie
1935 Irene Joliot-Curie
1964 Dorothy Crowfoot Hodgkin
Physiology & Medicine:
1947 Gerty Radnitz Cori
1977 Rosalyn Sussman Yalow
1983 Barbara McClintock
1986 Rita Levi-Montalcini
1988 Gertrude Elion
1995 Christiane Nusslein-Volhard
Peace:
1905 Baroness Bertha von Suttner
1931 Jane Addams
1946 Emily Greene Balch
1976 Betty Williams
1976 Mairead Corrigan
1979 Mother Teresa
1982 Alva Myrdal
1991 Aung San Suu Kyi
1992 Rigoberta Menchu Tum
1997 Jody Williams
2003 Shirin Ebadi
Literature:
1909 Selma Ottilia Lovisa Lagerlof
1926 Grazia Deledda
1928 Sigrid Undset
1938 Pearl Buck
1945 Gabriela Mistral
1966 Nelly Sachs
1991 Nadine Gordimer
1993 Toni Morrison
1996 Wislawa Szymborska
Geniaal genoeg voor jou?
Dat is allemaal leuk en aardig, maar de topicopener stelde:quote:Op vrijdag 23 juli 2004 22:45 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig maar als dat de standaard voor genialiteit is dan moet je voor de grap ook even nagaan hoe vaak de man die prijs dan gewonnen heeft. Bv in categorie 1 hebben dan 2 vrouwen de prijs gewonnen in 101 jaar (ervan uit gaande dat 1903 het beginjaar was, het meest positieve geval dus) en dus 99 mannen ! Dus als je dit als argument aan wilt voeren is het eerder een argument voor dan tegen de stelling.
En dat ie ze niet tegenkomt is tot daar en toe, maar ze zijn er dus in elk geval wel. Dat was de bedoeling van dat lijstje.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 22:18 schreef Hayek het volgende:
Bij mannen kan je er zo honderd opnoemen, bijvoorbeeld; Einstein, Mozart, Ceasar, Vergilius, Hawkins, Rembrandt, Newton, Plato, Bell, von Mises, Freud, Hitler, Bach, je kan eindeloos doorgaan..
maar ik ben nog nooit een vrouw tegen gekomen die in dit soort lijstjes past..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |