abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20813265
Ben jij lekker aan het klussen? Vertel dan hier waarmee, over de vorderingen, plaats foto's of vertel leuke blunders.

pi_20813285
Ik ben bezig in de slaapkamers, nieuwe plafonds zitten erin, nieuwe raamkozijnen en betimmeringen.

Momenteel ben ik bezig met het leggen van de boven en onder plinten
pi_20813287
Ik ga binnenkort de badkamer verbouwen. Wordt vervolgd.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 23 juli 2004 @ 18:35:18 #4
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_20813303
Gisteren de gang geverfd.
pi_20813304
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 18:34 schreef Lucille het volgende:
Ik ga binnenkort de badkamer verbouwen. Wordt vervolgd.
Cool!

Dat moet hier ook nog maar eerst de andere ruimten. Badkamer is als laatste aan de beurt
pi_20813311
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 18:35 schreef Christine het volgende:
Gisteren de gang geverfd.
Wat voor een kleur?
  vrijdag 23 juli 2004 @ 18:36:58 #7
3185 Adelante
To let it go now
pi_20813332
ik ga over twee weken de plavuizen uit de hal slopen en
er mooie vloerplanken inleggen. ik weet alleen niet met
hoeveel lagen lijm de vorige eigenaar de oerlelijke
plavuizen heeft vastgemaakt
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_20813333
hey een leuk conflict topic

ik binnenkort maar is verder met me plafond beplakken met cd's die krengen vallen ersteeds af !
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_20813337
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 18:35 schreef Conflict het volgende:

[..]

Cool!

Dat moet hier ook nog maar eerst de andere ruimten. Badkamer is als laatste aan de beurt
Het is voor mij ook de laatste klus. Twee jaar geleden huis gekocht en 8 maanden aan het klussen geweest. Toen was de inspiratie op. Toenmalige badkamerplannen waren niet reeel, nu dus wel.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_20813354
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 18:37 schreef Steve-O het volgende:
hey een leuk conflict topic

ik binnenkort maar is verder met me plafond beplakken met cd's die krengen vallen ersteeds af !
Pas op dat je geen chemische lijm gebruikt want dan laat de folie los
  vrijdag 23 juli 2004 @ 18:39:18 #11
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_20813381
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 18:35 schreef Conflict het volgende:

[..]

Wat voor een kleur?
Wit
De verf was beschadigd en ik heb het bijgewerkt.
Ik zou het graag slagroomwit met okergeel willen verfen, en de trapleuning donkerbruin. Maar we wonen hier nog maar een jaar... in het volgende huis dan maar weer!
pi_20813384
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 18:37 schreef Lucille het volgende:

[..]

Het is voor mij ook de laatste klus. Twee jaar geleden huis gekocht en 8 maanden aan het klussen geweest. Toen was de inspiratie op. Toenmalige badkamerplannen waren niet reeel, nu dus wel.
Pfff, wat een werk.

Ik heb sinds een paar maanden ook een huis (van een vriend van me) dat erg vervallen was. Ik knap het helemaal op, op zijn kosten en mag er gratis wonen

Maar ben ook al ff bezig hoor, zeker drie maanden.
pi_20813394
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 18:39 schreef Christine het volgende:

[..]

Wit
De verf was beschadigd en ik heb het bijgewerkt.
Ik zou het graag slagroomwit met okergeel willen verfen, en de trapleuning donkerbruin. Maar we wonen hier nog maar een jaar... in het volgende huis dan maar weer!
Ik heb ook alles wit. Ik vind dat mooi, ik hou wel van een beetje strakke woning
  vrijdag 23 juli 2004 @ 18:40:38 #14
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_20813407
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 18:40 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ik heb ook alles wit. Ik vind dat mooi, ik hou wel van een beetje strakke woning
Ik ook, maar vind slagroomwit mooier
Voor de gang in combinatie met okergeel, donkerbruin en het liefst een kroonluchter en een paar mooie schilderijen.
  vrijdag 23 juli 2004 @ 18:41:36 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_20813425
Ik ben dus ook het klus-gebeuren aan het voorbereiden

Het wordt zachtgeel, met beuken laminaat en een heel lief cute rood bankje

Ik heb helaas geen digicam voor verslaglegging
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 23 juli 2004 @ 18:41:51 #16
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_20813430
BTW ik zag eerst de L in de topictitel niet, en dacht aan een soort knuffeltopic.
pi_20813431
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 18:40 schreef Christine het volgende:

[..]

Ik ook, maar vind slagroomwit mooier
Voor de gang in combinatie met okergeel, donkerbruin en het liefst een kroonluchter en een paar mooie schilderijen.
Spierwit met blauw en zilver

Zo heb ik nu alles
pi_20813444
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 18:38 schreef Conflict het volgende:

[..]

Pas op dat je geen chemische lijm gebruikt want dan laat de folie los
ja het is erg moeilijk om de jusite lijm te vinden moer het namelijk op gips plakken
ik heb mar zo'n alleslijm genomen
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_20813448
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 18:41 schreef Christine het volgende:
BTW ik zag eerst de L in de topictitel niet, en dacht aan een soort knuffeltopic.
Je mag hier ook knuffelen hoor, als je het ff niet ziet zitten
pi_20813462
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 18:42 schreef Steve-O het volgende:

[..]

ja het is erg moeilijk om de jusite lijm te vinden moer het namelijk op gips plakken
ik heb mar zo'n alleslijm genomen
je hebt ook van die soort kauwgom, buddies heten die geloof ik, misschien werkt dat wel
pi_20815011
TT aangepast
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_20815151
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 19:50 schreef Brennie het volgende:
TT aangepast
pi_20824109
Vandaag ga ik lekker in de tuin aan de slag. Ik ga alles eruit halen (5 jaar onkruid van de vorige bewoner).

Ik ga kijken voor een nieuwe schutting en ook rondkijken voor leuke bestrating. Als er nog wat tijd over is ga ik ook aan de voortuin beginnen.

Een hele klus! Maar het is lekker om buiten bezig te zijn, beter dan binnen werken met dit weer.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 10:32:43 #24
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_20824185
Je hebt geluk Conflict!

Mijn plannen voor vandaag zijn alles inpakken en uit elkaar halen voor de verhuizing van volgende week
Op of voor 1 augustus moet die kamer leeg zijn, dus moet ik de troep zolang maar even in de kleine kamer gooien, zodat ik tenminste in de woonkamer kan klussen!

Succes met je tuin!!
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_20824564
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 10:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Je hebt geluk Conflict!

Mijn plannen voor vandaag zijn alles inpakken en uit elkaar halen voor de verhuizing van volgende week
Op of voor 1 augustus moet die kamer leeg zijn, dus moet ik de troep zolang maar even in de kleine kamer gooien, zodat ik tenminste in de woonkamer kan klussen!

Succes met je tuin!!
Pff, inpakken is verschrikkelijk, uitpakken ook.

Maar als het eenmaal klaar is is het echt een verademing! Gooi zoveel mogelijk weg!

Jij ook suc6
  zaterdag 24 juli 2004 @ 20:53:51 #26
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_20833771
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 11:05 schreef Conflict het volgende:

[..]

Pff, inpakken is verschrikkelijk, uitpakken ook.

Maar als het eenmaal klaar is is het echt een verademing! Gooi zoveel mogelijk weg!

Jij ook suc6
Het is gelukt Alles staat klaar om te worden ingeladen!! Ik vind inpakken vervelender dan uitpakken. Uitpakken heeft nog wel iets leuks: lekker je nieuwe stek inrichten!

Als het klaar is zal ik zeker heel blij zijn, dan zit namelijk de 7e verhuizing binnen 6 jaar tijd erop!!

Hoe is het met je tuintje gegaan?!
  zondag 25 juli 2004 @ 00:06:33 #27
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_20837494
Foto,s doen het altijd goed
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_20838640
Volgend weekend (vrijdag/zaterdag) ben ik voornemens te beginnen met het schuren & opnieuw lakken van mijn voordeur, en de raamkozijnen in mijn appartement. (Staan nu in de grondverf o.i.d., ziet er iig niet uit.)
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_20841251
Ik ga vandaag me kamer verven!
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  zondag 25 juli 2004 @ 11:16:31 #30
14721 jaguar
Regenboos
pi_20841470
ijsbergvla
  zondag 25 juli 2004 @ 11:17:05 #31
14721 jaguar
Regenboos
pi_20841478
quote:
Op zondag 25 juli 2004 10:56 schreef RaymanNL het volgende:
Ik ga vandaag me kamer verven!
cool ik ook
hij word Zee-Blauw
en de deurposten wit
ijsbergvla
pi_20842139
Ik was dus vroeg opgestaan en vol goede moed begonnen in de tuin. Maar ja, natuurlijk begon het na een half uur te plensen.

Nu ga ik telefoonkabels naar boven trekken, zodat ik ook in mijn slaap- en computerkamer kan bellen. Misschien trek ik 'm ook door naar de zolder maar dat weet ik nog niet zeker omdat ik de zolder nooit gebruik.
pi_20845282
quote:
Op zondag 25 juli 2004 12:07 schreef Conflict het volgende:
Ik was dus vroeg opgestaan en vol goede moed begonnen in de tuin. Maar ja, natuurlijk begon het na een half uur te plensen.

Nu ga ik telefoonkabels naar boven trekken, zodat ik ook in mijn slaap- en computerkamer kan bellen. Misschien trek ik 'm ook door naar de zolder maar dat weet ik nog niet zeker omdat ik de zolder nooit gebruik.
Waarom neem je geen draadloze telefoon dan? Scheelt een hoop moeite.
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_20845788
quote:
Op zondag 25 juli 2004 14:56 schreef Allan24 het volgende:

[..]

Waarom neem je geen draadloze telefoon dan? Scheelt een hoop moeite.
Omdat ik ook adsl en televisie kabels heb gelegd, die telefoon gaat in een moeite door.

Komt er nog bij dat ik al een draadloze telefoon heb boven maar ik wil daar ook het basis station hebben.
pi_20848821
M'n kamer van de week maar eens opruimen, dat is ook een hele klus...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 26 juli 2004 @ 18:56:21 #36
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_20872978
Ik heb vandaag de verf gekocht (en de voorstrijk enzo) en behangplakafweekspul
Maandag ga ik flink er tegenaan!!

zaterdag 31 juli 2004 @ 20:51:35 #37
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_20980906
Zo. De boel is over. Wat een klus nog. Ik zit flink onder de blauwe plekken!
We hebben ook al eerste stuk behang eraf getrokken, godzijdank zit er maar 1 laag op, maar helaas daaronder een perzikkleurige muur .

En nu in de auto om richting het oosten te karren voor de boekenmarkt morgen in Deventer!

En ja, ik ben moe
  zaterdag 31 juli 2004 @ 21:12:31 #38
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_20981235
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 18:39 schreef Conflict het volgende:
Maar ben ook al ff bezig hoor, zeker drie maanden.
Ik ben ook al bijna een jaar bezig met m'n appartement (wel met tussenpozen). Bij de bezichtiging leek alles wel in orde, maar ik heb er echt gigantisch veel werk van gehad. Een aantal hoogte-/dieptepunten:

- Muren die 2x in de voorstrijk en 3x in de superdekkende latex moeten worden gezet voordat ze eindelijk eens wit zijn.
- Leidingen en radiatoren die tot op het metaal moeten worden geschuurd.
- Kunststof kozijnen waar plastic gordijn rails op zijn geplakt met superlijm
- Muren en plafonds blijken op veel punten zo zacht als boter te zijn.
- M'n geluidsstudiootje (nog niet af, maar het ruige werk is klaar). Op het verlaagde plafond na heb ik alles in m'n eentje gedaan.
- Lichte laminaatvloer leggen (ahorn vind ik net iets mooier dan het standaard beuken).

Vandaag kleine dingetjes gedaan zoals het op maat maken en ophangen van zonwering en alvast wat voorbereidingen getroffen voor het inrichten van de badkamer.
Vooral het hangkastje (in de douche) wat ik heb gekocht baart me een beetje zorgen. Het ding is van hout en heeft dikke, glazen platen. Gezien de muren niet bepaald hard zijn, zal ik wel moeten gaan klooien met keilbouten en/of chemische pluggen.

Komende vrijdag worden in ieder geval m'n meubels bezorgd (ja, alles nieuw ) en kan ik eens goed beginnen met inrichten. Ik zal tzt. wel eens wat foto's plaatsen
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 06:57:18 #39
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_21025650
Het behang is eraf
pi_21025676
Ik zelf ben op dit moment het boeideel van het pannendak aan het vervangen. In eerste instantie leek reparatie te doen, maar bij verdere inspectie was het verrotten behoorlijk aan de gang.

Inmiddels zijn we bijna 1,5 jaar bezig met verbouwen (En we wonen er nog niet ..)

Wat heb ik tot nu toe (veelal alleen) gedaan:

-Op de bovenvedieping alle muren gesloopt (Uitgezonderd steunmuren)
-Alle electra verwijderd
-Plafonds verwijderd
-Water aan- en afvoer verwijderd
-Nieuwe binnenmuren gezet op de bovenverdieping (Gewijzigde indeling)
-Geluidsisolatie aangebracht tegen de binnenmuur die grenst aan het huis van de buren
-Daarvoor een nieuwe muur opgetrokken, over de hele hoogte van het huis
-Electra nieuw aangelegd
-Bovenverdieping geheel gestucadoord
-Plafonds geisoleerd
-Nieuwe plafonds gemonteerd
-Nieuwe deurkozijnen op de bovenverdieping
-Schutting gezet
-Tuin gecultiveerd
-Nieuwe raamkozijnen incl glas in het hele huis
-Buitenschilderwerk
-Binnenschilderwerk op de bovenverdieping

Wat moet nog:
-Nieuwe (geisoleerde) vloeren op de bovenverdieping
-Badkamer op de bovenverdieping
-Schilderwerk op het zoldertje
-Voegwerk schoorsteen
-Keuken
-Vloer benedenverdieping isoleren
-Bijkeuken helemaal opknappen (ook een nieuw dak)
-Schouw met (electrische) haard realiseren
-Garage verzetten
-Kanteldeur vervangen door 2 openslaande deuren
-Metalen tuinhek op gemetselde fundering, incl electrische opener

Ik vergeet vast nog 120 punten, maar in grove lijnen is dit het wel.

Als ik eens wat meer tijd heb post ik wat foto's.
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 12:58:53 #41
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_21030085
3 Lopende projecten, allen zeer lang lopend:

1. Kookmeubel: Aanrechtruimte is een beetje klein. En 'k Wou graag op inductie koken. In december een kookmeubel gekocht met inductieplaat en afzuigkap. Meubel staat. Plaat zit er in. Nu nog de achterwand, meubel vastzetten en afzuigkap plaatsen. Kan nog effe duren.

2. Vijver: Vijvergat gegraven, met houten rand. Begint al aardig ergens op te lijken. Folie moet viavia komen. Kan ook nog effe duren. Hopelijk wel voor het einde van de zomer klaar.

3. Hangmatpaal: Supersolide paal in het gazon om een hangmat aan te hangen. Andere kant hangt aan het huis, maar de paal moet bere-vast staan om mijn 100kg's te kunnen houden. Gisteren snelbeton gekocht. Als 't vanavond niet te hard regent gaattie er vanavond nog in.

Later mogelijk een paar fotootjes.
I follow you......but not on Twitter
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 13:38:54 #42
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_21030846
Bezig in ons net "nieuwe" studentenhuis!

1.keuken
[li]Afwasmachine gebruiksklaar maken dmv verlengen van de aan en afvoer slangen
[li]Afzuigkap regelen,
[li]Koelkasten regelen en plaatsen,
[li]Andere verlichting,
[li]Andere vloer erin, nu liggen er kleine stukken zeil maar da's niets...
[li] Meer stopcontacten maken en verlichting onder de kastjes

2. eigen kamer
[li]Houtwerk een tweede schilderlaag,
[li]Sierstrips en kozijnen voor de net gelegde laminaat vloer (5,- per m² bij Kwantum en ligt verdomd mooi!)
[li]Electra, extra stopcontacten afwerking van de bekabeling, plafondventilator installeren.
[li]Inloopkast echt inloop maken en afwerken, ook schilderen van binnen, vloer is doorgetrokken dus hier ook sierstrips
[li]Verlichting in de kast maken en hier netjes wegwerken van de trafo's van de halogeen verlichting van mijn kamer.
[li]Deuren schilderen in andere kleur, ik val niet zo op roze/paars...
[li]Balkon was al vern**kt door vrienden met uitrollen van de latex rollers (wit) dus nu wordt een want die helemaal niet meer te redden is wit, met daarop een muurschildering van Coca Cola denk ik (oud fifties model) met een verweerd effect.
[li]Ramen schoonmaken en de verfresten verwijderen van de ramen.
[li]Netwerkbekabeling aanleggen
[li]COAX bekabeling aanleggen voor radio en TV
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  donderdag 5 augustus 2004 @ 10:39:01 #43
49558 1-of-6Billion
pi_21070728
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 12:58 schreef 1-of-6Billion het volgende:
<snip>
3. Hangmatpaal: Supersolide paal in het gazon om een hangmat aan te hangen. Andere kant hangt aan het huis, maar de paal moet bere-vast staan om mijn 100kg's te kunnen houden. Gisteren snelbeton gekocht. Als 't vanavond niet te hard regent gaattie er vanavond nog in.
Heuj, de paal staat.
Het plan was om in de muur van het huis een dikke keilbout te draaien. Nu bereiken mij berichten over dat keilbouten, bakstenen en zware belasting niet zo goed samengaan. Heeft er iemand ervaringen mee?
pi_21082370
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 07:17 schreef Marsepein het volgende:
Ik zelf ben op dit moment het boeideel van het pannendak aan het vervangen. In eerste instantie leek reparatie te doen, maar bij verdere inspectie was het verrotten behoorlijk aan de gang.
Zo, 1 helft is afgebroken,. Vandaag dus flink aan de slag geweest. 1 kant het boeideel met sierlijst helemaal weggehaald, de nieuwe ligt al in grove delen klaar.

Deze delen hebben we vandaag geschuurd, geplamuuerd, 'blinde' delen in de menie gezet.

Morgen monteren we deze delen, slopen we de andere helft weg, en monteren we ook de andere helft. Zaterdag en zondag wordt het dan schilderen.....

Als over 100 jaar mijn huis wordt gesloopt denkt de sloper iig dat het boeideel op een kundige manier is vervangen.
pi_21082427
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 10:39 schreef 1-of-6Billion het volgende:

[..]

Heuj, de paal staat.
Het plan was om in de muur van het huis een dikke keilbout te draaien. Nu bereiken mij berichten over dat keilbouten, bakstenen en zware belasting niet zo goed samengaan. Heeft er iemand ervaringen mee?
Hmmm, er zijn zat mensen die een keilbout in hun bakstenen muurtje hebben om daar de waslijn aan te spannen. Maar of dat voldoende belastbaar is? Denk anders aan chemische ankers....

Of beter, Maak een hard houten balkje waarin je een oog maakt (Ik neem aan dat je een oog nodig hebt voor de hangmat. Dit balkje zet je met 3 fretten vast in je bakstenen muur.

Dat moet zeker gaan.
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 19:47:21 #46
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_21104473
Zoooo de eerste 2 lagen saus zitten op de muur in de woonkamer en in de gang! Verder zijn badkamer, keuken, wc & slaapkamer afgetaped en afgenomen met ammonia en in de voorstrijk gezet. Die zijn dus ook ready voor action

Morgen derde laag saus voorkamer (met dank aan de perzikkleurige en oranje verf ), het laminaat oversjouwen en misschien alvast beginnetje met keuken, douche of toilet.

Zondag de ondervloer erin en maandag als het meezit het laminaat!

Kortom: het wordt al wat
  zondag 8 augustus 2004 @ 11:49:46 #47
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_21128570
heb gisteren even een schuurtje van nieuw electra voorzien. Het oude was echt houtje touwtje aangelegd.

Heb dus alles afkunnen breken tot de grondkabel die binnenkomt en alles opnieuw opgebouwd. En dan te bedenken dat de eigenlijke vraag was om alleen een buitenlamp te verplaatsen.

Maar ja toen ik de aansluit doos open maakte heb ik maar besloten om de rest ook opnieuw aan te leggen inclussief extra stopcontacten zodat ze niet meer met verleng snoeren hoefde te werken.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_21142619
Inmiddels ben ik 4 dagen bezig geweest met de windveer/boeideel van ons dak. Al het hout is vervangen.

Dat was al met al best een zware klus. Vol in de zon (Die was er genoeg de laatste 4 dagen) zwaar sloop- en nieuwbouwwerk is geen pretje.

Vandaag 1 helft voor de eerste keer in de grondverf gezet.

Om 13:00 uur vonden we het genoeg, we hebben vanmiddag heerlijk gevaren op de westeinderplas. Lekker gezwommen, dat was beter als werken op een steiger.

Morgenavond gebeurt dat voor de tweede keer, en doe ik de andere helft voor de eerste keer. Dinsdagavond moet dan het laatste beetje grondverf gekwast worden.

Het is dan in ieder geval volddoende om 1 jaar zonder aflakken te 'overwinteren'.

Foto:

pi_21173684
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 19:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zoooo de eerste 2 lagen saus zitten op de muur in de woonkamer en in de gang! Verder zijn badkamer, keuken, wc & slaapkamer afgetaped en afgenomen met ammonia en in de voorstrijk gezet. Die zijn dus ook ready voor action

Morgen derde laag saus voorkamer (met dank aan de perzikkleurige en oranje verf ), het laminaat oversjouwen en misschien alvast beginnetje met keuken, douche of toilet.

Zondag de ondervloer erin en maandag als het meezit het laminaat!

Kortom: het wordt al wat
Het is inmiddels dinsdag, hoe staat het ervoor?
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 09:38:30 #50
49558 1-of-6Billion
pi_21173998
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 18:43 schreef Marsepein het volgende:

[..]

<snip>
Dit balkje zet je met 3 fretten vast in je bakstenen muur.

Dat moet zeker gaan.
Wazzen fret? Ik ken die kleine teckelvormige roofbeestjes en Google leerde mij dat de streepjes op een gitaar ook fret heten. Maar over bevestigingsmateriaal kan ik niks vinden.....
pi_21174791
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 09:38 schreef 1-of-6Billion het volgende:

[..]

Wazzen fret? Ik ken die kleine teckelvormige roofbeestjes en Google leerde mij dat de streepjes op een gitaar ook fret heten. Maar over bevestigingsmateriaal kan ik niks vinden.....
Dat is voor mij ook even zoeken geweest, in de volksmond worden bouten als deze:

fretten genoemd.

Enfin, 3 behoorlijke fretten door het hout in een goede plug in je bakstenen muur en dat blakje gaat NOOIT meer los zonder geweld.

Natuurlijk niet in je hangmat springen, alhoewel ik dan denk dat de hangmat het begeeft, en niet je bevestiging in de muur.

Succes!
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 12:49:33 #52
49558 1-of-6Billion
pi_21177802
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 10:26 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Dat is voor mij ook even zoeken geweest, in de volksmond worden bouten als deze:
[afbeelding]
fretten genoemd.

Enfin, 3 behoorlijke fretten door het hout in een goede plug in je bakstenen muur en dat blakje gaat NOOIT meer los zonder geweld.

Natuurlijk niet in je hangmat springen, alhoewel ik dan denk dat de hangmat het begeeft, en niet je bevestiging in de muur.

Succes!
Top! Dat gaat lukken!
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 14:13:31 #53
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_21179854
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 09:08 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Het is inmiddels dinsdag, hoe staat het ervoor?
Als volgt :

- Ondervloer en laminaat ligt! Er moet alleen nog worden afgewerkt met afdekplaatjes ed.
- Woonkamer is verder klaar wbt muren sauzen.
- Douche is klaar
- WC moet nog 1 laag saus over, nét niet gedekt de 2e keer
- Keuken moet nog 1 laag latex en 1x houtschrootjes met hoogglans
- Hal is af
- Slaapkamer moet nog gesaust worden, komt doordat die kamer is gebruikt als "kluskamer"

pi_21184467
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 14:13 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Als volgt :

- Ondervloer en laminaat ligt! Er moet alleen nog worden afgewerkt met afdekplaatjes ed.
- Woonkamer is verder klaar wbt muren sauzen.
- Douche is klaar
- WC moet nog 1 laag saus over, nét niet gedekt de 2e keer
- Keuken moet nog 1 laag latex en 1x houtschrootjes met hoogglans
- Hal is af
- Slaapkamer moet nog gesaust worden, komt doordat die kamer is gebruikt als "kluskamer"

Als je klaar bent kan je geen emmer saus meer zien ..... gelukkig heb je ergste (in mijn ogen dan) gehad, namelijk het verhuizen.

Dat gevoel van perzikkleur en oranje ken ik. Bij mijn zus alles maar gestuct, het was perzikkleurige structuurverf. Maar met een dun laagje stucwerk zag ook dat er weer puik uit

De planning bij mij voor vanavond was het laatste deel in de 2e laag grondverf zetten. Door de regen welke nu valt zal dat niet kunnen

Gelukkig zit er in ieder geval al 1 (bijna dekkende) laag op, dus tegen deze regen is het hout goed beschermd.
pi_21184993
Marsepein heeft mooie stevige kuiten .
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 18:01:34 #56
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_21186414
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 16:52 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Als je klaar bent kan je geen emmer saus meer zien ..... gelukkig heb je ergste (in mijn ogen dan) gehad, namelijk het verhuizen.

Dat gevoel van perzikkleur en oranje ken ik. Bij mijn zus alles maar gestuct, het was perzikkleurige structuurverf. Maar met een dun laagje stucwerk zag ook dat er weer puik uit

De planning bij mij voor vanavond was het laatste deel in de 2e laag grondverf zetten. Door de regen welke nu valt zal dat niet kunnen

Gelukkig zit er in ieder geval al 1 (bijna dekkende) laag op, dus tegen deze regen is het hout goed beschermd.
De verhuizing zit er nog niet helemaal op helaas De ultiem zware dingen als wasmachine e.d. staan nog bij mijn ouders in Zutphen, en die moeten de 21e opgehaald worden. Dat, samen met het bankje wat ik heb gekocht via marktplaats... Er moet dus nog wel gesjouwd worden!

Ik had eigenlijk ook moeten stucen op sommige plekken, maar ik kan het niet en ik heb geen geld om iemand in te huren...

Grondverf met regen is inderdaad geen goeie combi . Maar ik geloof dat het weer wel weer mooi zou worden!
pi_21190279
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 17:09 schreef schatje het volgende:
Marsepein heeft mooie stevige kuiten .
Hallo, dit is niet [M] Fok!kers Sexy & Gewaagd, #10

[offtopic]
Ik ben eigenlijk helemaal een beetje te stevig, er mogen best een paar kilo's af...
[/offtopic]

Zoals ik al vermoedde, het is hier de hele avond door blijven spetteren. Het voor de 2e keer gronden is voorlopig 24 uur uitgesteld.

Zo, vanavond de 2e helft voor de 2e keer gegrond. Ik ben dan geen professioneel schilder, maar alleen al in de grondverf ziet het er strak uit.

Morgen een bus Sikkens Rubol EPS HS op kleur laten mengen, dan kan ik gaan aflakken. Zaterdag avond moet alles dan afgelakt zijn, en een mooie nieuwe loodslab op de nok gemaakt.

Al met al gaan er heel wat uurtjes in zo'n op het oog betrekkelijk kleine reparatie zitten...

Het volgende project wacht al weer, of ik ga beginnen met de badkamer (er is helemaal niets nu) of ik ga ervoor zorgen dat er deze winter op cv gestookt kan worden ipv een gashaard in de 'woonkamer'....

[ Bericht 19% gewijzigd door Marsepein op 11-08-2004 22:38:32 (nieuwe info) ]
pi_21246872
Bij mij gaat het ook redelijk voorspoedig:

De slaapkamer heeft z'n 1e (royale) laag latex gehad. De cucina de 2e laag. Het houtwerk in de keuken is gedaan, maar moet nog 1 keertje. De wc is afmag ook wel na 3 lagen....

Rest:
- plinten woonkamer
- kozijnen woonkamer (lange termijn plan)
- 2e laag latex slaapkamer
- 2e laag houtwerk keuken
- fikse schoonmaakbeurt

donderdag 12 augustus 2004 @ 23:48:03 #59
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_21247070
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 10:26 schreef Marsepein het volgende:

[..]

[afbeelding]
fretten genoemd.

Succes!
Je bedoelt dus gewoon een houtdraadbout! De term fretten is bij mij totaal onbekend.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_21371194
Zo, eindelijk in de avond uurtjes het nieuwe boeideel, en de nieuwe windveer helemaal geschilderd. Nog even een kleine loodslab op de nok en over de nokpan heen, zodat de nok tegen binnendringend vocht is beschermd en dan naar de volgende klus.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 16:27:26 #61
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_21375295
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 23:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Rest:
- plinten woonkamer
- kozijnen woonkamer (lange termijn plan)
- 2e laag latex slaapkamer
- 2e laag houtwerk keuken
- fikse schoonmaakbeurt
Laat die verhuizing zondag maar komen, ik ben er klaar voor

Moeten nog wat kleine dingetjes nog gebeuren, IKEA-meuk weer in mekaar schroeven, wat kleine dingetjes aanschaffen, zoals een vuilnisbak voor in de keuken e.d. en dan is het helemaal af!!
pi_21408594
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 16:27 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Laat die verhuizing zondag maar komen, ik ben er klaar voor
Ik wens je veel succes met de verhuizing, ik heb er heel wat meegemaakt in mijn leven (Zowel bij mijzelf als bij anderen) maar aan het einde van de dag staat bij de meeste mensen het hulien nader dan het lachen.

Mijn steiger is weer afgebroken, het schilderwerk is helemaal klar, de loodslab ligt netjes.

Morgen middag naar de proffesionele bouwmarkt om watervaste gibo blokken met toebehoren te halen. De volgende klus, de badkamer aanleggen, gaat volgende week beginnen!
pi_21409133
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 21:37 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Ik wens je veel succes met de verhuizing, ik heb er heel wat meegemaakt in mijn leven (Zowel bij mijzelf als bij anderen) maar aan het einde van de dag staat bij de meeste mensen het hulien nader dan het lachen.
Ik heb er van mezelf ook al 6 meegemaakt, dus ach ik weet wat ik kan verwachten. Het enige wat echt even flink pezen wordt is de wasmachine. Dat ding is loei- en loeizwaar Voor de rest is alle kleine prut al over, dus dit is alleen de grote prut. Koelkast, eettafel, stoelen, matrassen e.d. Het zwaarst zullen de wasmachine en eettafel zijn.
quote:
Mijn steiger is weer afgebroken, het schilderwerk is helemaal klar, de loodslab ligt netjes.
Ik heb geen idee wat een loodslab is, maar gefeliciteerd
quote:
Morgen middag naar de proffesionele bouwmarkt om watervaste gibo blokken met toebehoren te halen. De volgende klus, de badkamer aanleggen, gaat volgende week beginnen!

Bouwmarkten zijn echt van die winkels waar ik van 50% van het assortiment niet
weet wat het is en waar het voor dient

Maar succes met de badkamer, ik doe het je niet na!
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 10:48:32 #64
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_21419045
Van teletekst:

VOORBURG De consumenten hebben in juni
voor het eerst sinds lange tijd meer
geld uitgegeven.De consumptie nam met
0,6% toe in vergelijking met dezelfde
maand vorig jaar.De laatste keer dat de
consumptie steeg was in februari 2003,
zo blijkt uit cijfers van het CBS.

De consument gaf in juni ruim 1,2% meer
uit aan huisvesting,vervoer en zorg.

En ik heb nog zo op mn uitgaven gelet!
pi_21448749
Uit gesloten topic (De WC-rolhouder en de wasmachine):
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 18:11 schreef skiczukie het volgende:
Jah! Ik heb hem eindelijk opgehangen! Voor het eerst heb ik mijn klopboormachine uit de verpakking gehaald en mijn boortjes. Met trillende benen ben ik aan de slag gegaan. Ik ben namelijk niet echt klusserig. En als ik wel eens klus gaat het echt nergens over. Maar het is gelukt en het ding zit muurvast. En ik vond het nog leuk ook! Toen heb ik mijn oude bovenlader met mijn net gekochte waterpomptang van het water gehaald, omdat ik dinsdag mijn nieuwe wasmachine krijg. Morgen ga ik de muur witten en zeil leggen. Ik denk dat ik het misschien nog wel eens leer!
pi_21448923
Wil ook een boekenplank gaan maken!
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 22:37:12 #67
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_21455035
Marsepein, wat heb jij voor materiaal voor je boeiboord gekozen? Die van mij moeten allemaal vervangen worden.
Zelf dacht ik aan kunststof, maar dan moet het wel goed te be/verwerken zijn. Trespa wil ik niet, want dan zie je die schroeven zitten. Maar een goed alternatief heb ik niet.

Dat Rubol EPS HS is legendarisch goed (en duur) spul. Alle kozijnen aan de achterkant van mij huis hebben het al. Die aan de voorkant gaat het ook allemaal krijgen.
pi_21467979
Heb vandaag dus de doucheruimte gewit. Morgen het zeil denk ik.
pi_21518303
Hoi! Ik heb vandaag mijn boekenplankending gemaakt! Voor een klus-nul is het aardig gelukt! Nu de boeken nog

pi_21518314
En?
pi_21519960
Je boekenplankding is aardig gelukt, maar het lijkt of de planken krom staan? Je buro is je volgende projectje?
pi_21520149
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 22:37 schreef bankrupcy het volgende:
Marsepein, wat heb jij voor materiaal voor je boeiboord gekozen? Die van mij moeten allemaal vervangen worden.
Zelf dacht ik aan kunststof, maar dan moet het wel goed te be/verwerken zijn. Trespa wil ik niet, want dan zie je die schroeven zitten. Maar een goed alternatief heb ik niet.

Dat Rubol EPS HS is legendarisch goed (en duur) spul. Alle kozijnen aan de achterkant van mij huis hebben het al. Die aan de voorkant gaat het ook allemaal krijgen.
Ik heb Okume garantie multiplex gebruikt, een plank van 12 mm op een plank van 18 mm gelijmd, de kopse kanten goed ingesmeerd met watervaste houtlijm tegen inwateren. Vervolgens de delen waar je noooooit meer bij komt 2 keer in de menie gezet.

De zichtbare delen 2 lagen grondverf: SIkkens Onol HS, en vervolgens Sikkens Rubol EPS HS in de kleur bentheiner geel. (Serie authentieke kleuren) De donkere kleuren worden Monumenten groen. Dat de verf duur is, tja dat is zo, maar ik hoop er in ieder geval 5 jaar vanaf te zijn. Bovendien strijkt het erg goed uit, en dekt het heel goed.

Het hele boeideel met windveer is trouwens een duur projectje geworden. Ik denk dat alles bij elkaar zo'n 600 euro kost. Arbeid en steiger niet meegerekend.

Ik weet niet waar in het land je ongeveer zit, maar je mag best het resultaat even live komen bekijken. Helaas is de steiger wel weg dus moet je het dan met een ladder doen...

[ Bericht 11% gewijzigd door Marsepein op 24-08-2004 22:00:14 ]
pi_21520270
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 21:57 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik heb er van mezelf ook al 6 meegemaakt, dus ach ik weet wat ik kan verwachten. Het enige wat echt even flink pezen wordt is de wasmachine. Dat ding is loei- en loeizwaar Voor de rest is alle kleine prut al over, dus dit is alleen de grote prut. Koelkast, eettafel, stoelen, matrassen e.d. Het zwaarst zullen de wasmachine en eettafel zijn.
[..]

Ik heb geen idee wat een loodslab is, maar gefeliciteerd
[..]

Bouwmarkten zijn echt van die winkels waar ik van 50% van het assortiment niet
weet wat het is en waar het voor dient

Maar succes met de badkamer, ik doe het je niet na!
En hoe is de verhuizing gegaan? Alles naar wens, of toch een beetje stress en tegenspoed gehad?

In dit geval bij mij is een loodslab een stukje lood van ongeveer 30 bij 40 cm wat precies de nok van het dak waar nokpan en windveer elkaar raken te bedekken. Hiermee voorkom je dat er vocht onder die delen slaat waardoor je lekkage kunt krijgen.

Vaak wordt lood gebruikt bij overgangen tussen dak en dakkapel of tussen muur en kozijn. Als je eens goed om je heen kijkt heeft elk huis wel lood op het dak

Ook schoorstenen op daken zijn er erg herkenbaar mee.
pi_21520460
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 21:45 schreef Marsepein het volgende:
Je boekenplankding is aardig gelukt, maar het lijkt of de planken krom staan? Je buro is je volgende projectje?
Nee, ik vind dit wel een relaxt buro. Twee schragen en een oude deur.
  woensdag 25 augustus 2004 @ 15:19:45 #75
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_21534807
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 21:56 schreef Marsepein het volgende:

[..]

En hoe is de verhuizing gegaan? Alles naar wens, of toch een beetje stress en tegenspoed gehad?

In dit geval bij mij is een loodslab een stukje lood van ongeveer 30 bij 40 cm wat precies de nok van het dak waar nokpan en windveer elkaar raken te bedekken. Hiermee voorkom je dat er vocht onder die delen slaat waardoor je lekkage kunt krijgen.

Vaak wordt lood gebruikt bij overgangen tussen dak en dakkapel of tussen muur en kozijn. Als je eens goed om je heen kijkt heeft elk huis wel lood op het dak

Ook schoorstenen op daken zijn er erg herkenbaar mee.
Bedankt voor de uitleg

Verhuizing is ok gegaan, wat moeite met de bank, onderstel moest eraf geschroefd worden voor 'ie door de deur kon, de bank heeft dat helaas alleen moeten bekopen met een klein scheurtje op de achterkant. Nouja, maakt ook niet zoveel uit.

Voor de rest is het ingericht, alle dozen zijn uitgepakt! Rest nog ramen lappen e.d. en dweilen enzo. Ohja: er hangt nog niks aan de muur en ik wacht nog op mijn gordijnen, maar al met al wordt het echt al wat!!

Ik ben in ieder geval erg blij!
pi_22222866
Om het doodbloeden van een prachtig topic als dit te voorkomen hier weer een berichtje van mijn verbouwing:

Zo, weer even een updatetje van mijn kant. Na lange tijd niets aan mijn verbouwing te hebben gedaan, ben ik weer begonnen. Het is tijd om het muurtje te gaan zetten voor de badkamer.

De oorspronkelijke badkamer was erg klein, we hebben een deel van een slaapkamer erbij getrokken, maar dat vraagt natuurlijk om een nieuwe muur. Omdat het om een badkamermuur gaat heb ik speciale Gibo(gipsbeton) blokken gekocht, watervast. Deze kunnen zonder problemen in een vochtige ruimte worden geplaatst. Ok, een paar foto's:

Als eerste, een overzicht waar het nieuwe muurtje komt:

Je ziet het waarschijnlijk al, in de witte goot komt het muurtje te staan.

We gaan verder, en wat zien we? Juist de 'stenen' staan klaar om gebruikt te worden. Ik heb gister het muurtje zonder lijm gemaakt om de blokken op maat te kunnen maken.

Aansluitend heb ik de blokken genummerd, in de volgorde van verwerken. Ook klaargezet zoals ik ze zou oppakken:

Na enige tijd is er een goed begin te bespeuren!

Vanuit een andere hoek gezien:

En als laatste foto van het bouwen een eindresultaat van vandaag. Al met al zeer tevreden:

Ik was wel verder, de hele rij was compleet. De lijm was me echter voor het verwerken te hard en ik heb die blokken weer weg gehaald. Het was al met al nog veel werk om de verharde lijm weer zonder beschadigingen van de al gelijmde blokken te verwijderen.

Oh, ja. Onze woning valt onder PROGIS: PROject GeluidsIsolatie Schiphol. In dit project worden woningen in de omgeving van Schiphol geluidsdicht gemaakt. Om een kleine impressie te geven zie je hier de raamdikte van de slaapkamers, let op je ziet alleen de aluminiumstrip tussen het glas. De totale vensterdikte is dik 5 cm .

Maandagavond, of anders dinsdag ga ik weer verder. Het doel voor dan is om de muur tot het plafond aansluitend te hebben, afgeschuimd en gladgestreken.

Daarna kan ik aan de binnenkant de leidingen gaan verwerken.
pi_22311604
Zo hier weer een status update van de verbouwing van onze toekomstige badkamer. Of beter gezegd, douchekamer, er komt helemaal geen bad in onze badkamer . Zoals jullie hier zien is het muurtje compleet, helemaal verlijmd en staat nog eens op zijn plaats ook:

De volgensde stap is het 'afschuimen' met PUR schuim van de overgebleven randen. Hiermee zet je de muur 'klem':

Ik ben lekker een paar dagen vrij dus ik kan aardig wat doen zo. Het volgende wat gaat gebeuren (En dat is morgen al) de uitpuilende randen schuim wegsnijden, aftimmerlatten erop monteren, de 'buiten'hoek van het muurtje wegzagen en vervolgens met een hoekijzer verstevigen met lijm en gips. Zodat as je een keer met weet-ik-wat tegen de hoek loopt hij niet meteen kaduuk is.

Als dat gedaan is ga ik naar binnen, in de badkamer. In het oude gedeelte van de badkamer ligt nog een stukje granietvloer. Deze moet er uit. Ik ben al eerder (paar weken geleden) ermee begonnen, maar het is nogal langdurig werk. Graniet is hard, keihard. Op de volgende foto zie je het resultaat van 2 uur (!) hakken met een sterke boorhamer met bijtel daarin. Ik schat het totale breekwerk van die vloer in op een uurtje of 16 met de boorhamer, sorry buren:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')