abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20801685
en je toch steeds moeten verdedigen, tegen alle vooroordelen:
-je weet maar nooit...
-toen ik zo oud was als jij....
-je bent nog jong...
-het ligt aan je relaties...
-etc etc

ik heb nooit de wens gehad om kinderen te willen krijgen, eerder gesteld het tegenover gestelde.
Ik kan me niet voorstellen dat...
Ik volg een werkgerelateerde cursus en daarin kwam naar voren, waaraan je als aanstaand ouder allemaal 'moet' voldoen. Ik kan me dat van meelf ABSOLUUT NIET voorstellen dat ik dat wil, kan etc...
en toch, moet ik me maar steeds 'verdedigen'. Over 9 jaar sta je er heel anders in... jaha denk ik dan, maar 9 jaar geleden wist ik ook al wat ik nu weet en voel. Natuurlijk zal die klok gaan tikken, maar als een ander gevoel zoveel sterker is?????
Hoe moet ik om gaan met deze vooroordelen die mensen maar continue op me blijven afvuren?
  vrijdag 23 juli 2004 @ 02:24:31 #2
15600 BB-King
Long live the King!
pi_20801746
Ach, ik zeg maar altijd zo; je weet maar nooit hoe je later hierover gaat denken want toen ik zo oud was als jij dacht ik eigenlijk precies hetzelfde. Je bent nog jong en je houd er een andere denkwijze aan over en dat kan drastisch veranderen naarmate je ouder wordt. Het ligt aan je relaties ook, want misschien wil je aanstaande man wel graag dat zijn familienaam blijft voortbestaan en tja etc etc kan zo nog wel door blijven gaan maar dit wilde ik toch even kwijt.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_20801762
zucht en dit hoor ik dus steeds!
pi_20802039
Het kán ook heel goed dat je er later heel anders over denkt. Dan kan je nu wel zeggen dat dat nooooooooit zal gebeuren, maar dat weet je gewoon nog niet. Mensen veranderen, en je weet van tevoren niet op welke manier je gaat veranderen.
Kan me voorstellen dat je af en toe weleens baalt van het commentaar van anderen, daar vraag je niet om, dus dat zou iedereen lekker voor zich moeten houden. Maar is het werkelijk een serieus probleem? Het lijkt me niet dat je dagelijks lastig gevallen wordt door dergelijke betweters, dus zo erg zal het wel niet zijn.
Misschien moet je je er wat minder druk om maken en niet elke keer je keuze verdedigen en in discussie gaan.
No reason left for living, still there's alot to do. New tears to cry, old songs to sing. And feel forever blue.
pi_20802153
weet je wat het is... het voelt niet als een keuze...
als het een keuze was, is er een twijfelveld... het past gewoonweg echt niet bij me...
ik werk zelfs nu met kids in de leeftijd van ongeboren tot 8 jr... ik kan me er niks bij voorstellen, wil en kan die verantwoordelijkheid niet. Beroepsmatig tot daar aan toe...
Maar iedereen blijft maar herhalen.... het kan zijn dat je er later bladiebla... en ja het zou zo kunnen zijn, maar ik weet wat ik voel, ik weet wat ik denk, ik heb een idee wat ik nog zou kunnen gaan voelen, ik weet waarbij ik me prettig voel, ik voel me zo en ik voel ook dat kinderen niet in mijn leven passen, ondanks alle goede adviezen en veranderingen die kunnen plaats vinden. Ik weet en voel wat ik voel... wrom kan dat niet, zonder bv bovenstaand reacties....
WAT kan ik daar nou es aan doen?????
pi_20802277
Keihard schijt aan hebben, net als ik.
Ze accepteren het vanzelf wel een keer, vooral als je je een paar keer zéér duidelijk uitlaat...
pi_20802289
Door mensen zoals jij sterft de bevolking uit
Es ist gelogen, daß Videogames Kinder beeinflussen. Hätte PacMan das getan, würden wir heute durch dunkle Räume irren, Pillen fressen und elektronische Musik hören.
pi_20802330
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 03:16 schreef President303 het volgende:
doe jij toch wat bter je best.
dooddoener
en ik vind het niet zo slecht om de boel uit laten sterven hoor. noem mij maar egoistisch!
  vrijdag 23 juli 2004 @ 03:28:15 #9
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_20802343
Ach.....Ik heb nooit een kinderwens gehad...

Ik zou niet tegen de drukte van een kind kunnen wennen. Alhoewel je er wel weer een compleet (opvoedings en geloofsbepaald) en een zaligmakend gevoel (het verlengde van je eigen 'ik') voor terug krijgt. Is het hebben van kinderen een vorm van egoistme. ?!.. (mijn kind staat op de eerste plaats)..Zijn er niet genoeg andere kinderen die een betere kans behoren te verdienen dan weer een nieuwe (liefdes) baby te moeten maken.

Beter een duidelijke keuze te maken (voor jezelf/gezin), dan dat je een kind op de wereld zet die je (emotioneel) niet goed kunt/wilt onderhouden. Hoewel ik ook stelletjes ken die geen kinderen wilden hebben er achteraf toch eentje hebben gekregen en je raad het al..... ze zijn er ziels gelukkig mee.

Als je A zegt... dan moet je ook B zeggen.......
pi_20802352
Ik zeg al niet eens A!
Ik zeg GK!
pi_20802361
ik wil niet zagen he
maar ik ken wel wat kinderloze mensen en eens die 50-60 geworden zijn, dan hebben ze er spijt van dat ze geen kinderen hebben.
huizen en auto's kun je kopen zeggen ze dan, kinderen niet
en op die leeftijd verlies je je andere familie en opeens sta je alleen op de wereld, met enkel nog je kennissen.

en als iedereen zoals jij zou denken, zou het menselijk ras vlug uitgestorven zijn. Dus eigenlijk ben jij abnormaal
pi_20802363
Als je 60 bent loop je achter een kinderwagen met een plaspop erin .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 23 juli 2004 @ 03:35:43 #13
89730 Drugshond
pi_20802368
Het menselijk ras uitgestorven..... (uche).... zoek eens wat statistieken op.
Maar je hebt wel een beetje gelijk, hoe zie je eigenlijk je oude dag. ?!
Maar omgekeerd kun je vrienden/vriendinnen/kenissen kiezen, familie heb je al.
pi_20802385
juist, zussen willen wel kids, vriendinnen aantal ook, kan best leuke tante zijn
en anders is de pil van drion allang in ziekenfonds dan...
glukkig houdt er hier iemand wel van manowar, maar dat was dan weer offtopic.
pi_20802398
oo manowar liefhebster?

dan moet je ZEKER kinderen krijgen, liefst zo veel mogelijk
en hen naar HEAVY METAL leren luisteren

als je babbelzz@manowar.be (ofzo) wil hoef je maar mailtje te sturen naar me @ manowar.be

(toevallig ook geen megadeth fan? Hun nieuwe album (staat al op illegale irc's) is eeeeechhht goed ! gewoon super
  vrijdag 23 juli 2004 @ 03:44:53 #16
89730 Drugshond
pi_20802428
geen kinderen ?
  vrijdag 23 juli 2004 @ 03:47:41 #18
89730 Drugshond
pi_20802432
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 03:42 schreef www.manowar.be het volgende:
dan moet je ZEKER kinderen krijgen, liefst zo veel mogelijk
en hen naar HEAVY METAL leren luisteren
(niks mis met metal overigens)
pi_20802437
my first metal shirt schaf ik inmiddels al aan voor vrienden...

en megadad ( ) staat hier ook wat in de kast van, maar is erg offtopic...
open een ander topic, pleur hier de link en i'll be yours...

nu graag ontopic.. thanx
  vrijdag 23 juli 2004 @ 03:50:32 #20
89730 Drugshond
  vrijdag 23 juli 2004 @ 05:15:15 #21
9830 Dr.Vork
Moet ik hier iets tiepen?
pi_20802689
Hoe oud/jong ben je dan?

Gewoon meelullen en wat grappen. Niet duidelijk zijn en niet in dicussie gaan. Laat het lekker overwaaien zo'n gesprek.

Kinderen? Ja een stuk of 16. Sja, de pil is uit het pakket hè.
  vrijdag 23 juli 2004 @ 09:05:50 #22
24188 Belana
kloon van belana
pi_20803381
Tja, ik zou zeggen, maak je er niet druk om. Als jij geen kinderen wilt, dan toch niet? Ik zou een dergelijke discussie niet eens aangaan eigenlijk. Je wilt geen kinderen, punt.
Maar de discussie lokt blijkbaar ook, want waarom post je het anders hier?
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † vrijdag 23 juli 2004 @ 09:13:58 #23
43556 miss_dynastie
pi_20803476
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 03:44 schreef Drugshond het volgende:

[..]

GK ! ... que ?
geen kinderen, denk ik
pi_20803484
Ja, hoe oud ben je?

Maar goed, in jouw verhaal herken ik wel iets waar ik mij altijd aan erger: de egoitische gedachtengang van verschillende mensen. Zij denken allemaal voor jouw dat het goed komt: "joh, tegen die tijd denk je anders..." of "je klok tikt door". Net nog niet de woorden als: "stel je niet aan" of zo. Joh, lik me reet. Ik zeg heel vaak dan: denk lekker aan jezelf, ik denk wel aan mijzelf. Of: respecteer mij eens gewoon hoe ik ben. Respect, daar gaat het om, maar o zo veel mensen hebben daar moeite mee. Ik snap dat niet.
  † In Memoriam † vrijdag 23 juli 2004 @ 09:17:14 #25
43556 miss_dynastie
pi_20803507
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 03:33 schreef www.manowar.be het volgende:
maar ik ken wel wat kinderloze mensen en eens die 50-60 geworden zijn, dan hebben ze er spijt van dat ze geen kinderen hebben.
huizen en auto's kun je kopen zeggen ze dan, kinderen niet
en op die leeftijd verlies je je andere familie en opeens sta je alleen op de wereld, met enkel nog je kennissen.
Dus? Ga eens kijken in de bejaardentehuizen hoeveel mensen er alleen zitten op zon- en feestdagen (en alle andere dagen van de week). Het is echt een fabeltje dat kinderen je oude dagsvoorziening zijn, tenminste, hier in Nederland wel. Meestal is het toch echt 'We moeten naar oma'. Om nou voor dat beeld je hele leven aan te passen Omgekeerd: als je geen kinderen krijgt, kun je in de regel véél meer tijd steken in je sociale leven, waardoor er hechte vriendschappen ontstaan en blijven. Daar kun je ook veel aan hebben als de nood aan de man komt, of als je het gewoon gezellig wil hebben.
  vrijdag 23 juli 2004 @ 09:18:34 #26
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_20803518
Als je echt uit '77 bent zoals in je profiel staat, zie ik het probleem niet. Je hebt nog tijd zat om je eventueel te bedenken en als dat nooit gebeurd, ook prima toch. Wel of geen kinderen is een keuze die niemand anders voor je kan maken en die je zeker niet aan de mening van andere mensen moet gaan aanpassen.
  † In Memoriam † vrijdag 23 juli 2004 @ 09:20:10 #27
43556 miss_dynastie
pi_20803540
Lieve Babbelzz, in de regel hebben mensen overal een mening over en sommigen steken die niet onder stoelen of banken. Jij hebt nu eenmaal een behoorlijk afwijkende mening dan de meeste mensen, dus daar kun je lekker tegenin gaan en lekker tegen spuien. Trek je er alsjeblieft niets van aan. Jij leeft jouw leven en zij het hunne. Kunnen ze daar niet tegen, pech dan. Elke zin die op een nare manier begint met 'Ik vind" moet je afkappen met 'Wat jij vindt moet je lekker naar de politie brengen', met andere woorden: ga die discussie niet aan, want die verlies je toch. En al win je hem wel, dan heb je er nog niks aan. Verdedig je mening niet tegenover anderen, als je hem maar tegenover jezelf kan verdedigen.
pi_20803891
Wij zijn ook heerlijk kindervrij (i.t.t. kinderloos!). Belangrijkste reden is dat wij, gelukkig allebei, nooit een kinderwens hebben gehad. Daarnaast hebben we al zo veel plezier met elkaar, daar hebben we meer dan genoeg aan.
Het is mooi dat er vandaag de dag gewoon de keuze is om al dan niet kindervrij te blijven.

Van mij mag een ieder kinderen hoor. Ik heb niks tegen ouders of tegen kinderen. Mijn beste vrienden zijn ouders Ik zie alleen dat het leven dat zij hebben, niet het mijne is. Het 'je krijgt er zoveel voor terug' is iets waar ik me niks bij voor kan stellen. Ik heb andere hobbies en interesses.

Een argument waar ik altijd om moet lachen en dat ik graag wil delen, is die van 'wil je niet iets op de wereld zetten dat van jou is, je eigen normen en waarden doorgeven, een kleine versie van jezelf zien rondlopen' Nou ja zeg! Aan de uitspraak 'kinderen neem je niet, die krijg je' wil ik graag toevoegen: 'kinderen krijg je niet, die heb je hooguit te leen'.

Je moet eens naar kindervrij.nl en .org gaan. Ik weet zeker dat je daar wat tegenargumenten kunt oppikken voor komende discussies.
'Boy, it's like a sauna in here'
pi_20805472
toen ik een jaar of 15 was had ik juist wel een kinderwens, ik dacht jaaa!!! lijkt me leuk, ik wou er wel 10!!
gelukkig is dat er toen nooit van gekomen...
nu ben ik inmiddels 35 en kijk er heel anders tegenaan.
Het is namelijk helemaal niet leuk!
ik zie het nu in mijn omgeving, bij familie en vrienden die dus wel aan kinderen zijn begonnen,
pfffff, wat een ellende!
ik had er een heel ander plaatje van in mijn hoofd....
zo nu en dan komt er heus wel eens een twijfel omhoog...maar dat waait gelukkig altijd snel weer over, en ben ik weer zo blij dat ik er niet in ben getrapt...ja zo voel ik het echt....
en om dan te moeten denken , maar ja als ik straks oud en eenzaam ben?!?!?!
misschien word je wel helemaal niet oud, en ach dan maar.....je slaapt dan waarschijnlijk toch de hele dag
Ik kna 300 woodren pre mniuut tpynen.
pi_20805559
Kijk eens op http://kindervrij.pagina.nl/
Er zit ook een forum bij...
pi_20805647
Ik zeg tegenwoordig resoluut iets in de trant van: " Wat grappig dat je dat vraagt, iedereen vraagt het en dan vraag ik me af: wat als ik niet zwanger zou kúnnen worden? Wat als ik het liever niet wil? Gek he, dan krijg ik het gevoel dat ik me moet verdedigen waarom ik het NIET wil, hoe logisch is het eigenlijk dat ik het WEL zou willen"....
Blijf het rare zaak vinden, waar haalt men eigenlijk het lef vandaan zoiets te vragen, vriendin van mij is onvruchtbaar....maar tlijkt wel alsof mensen het normaal vinden dat je kids kan krijgen/wil krijgen en het abnormaal vinden als je zelf besluit dit niet te willen.
pi_20805879
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 09:05 schreef Belana het volgende:
Tja, ik zou zeggen, maak je er niet druk om. Als jij geen kinderen wilt, dan toch niet? Ik zou een dergelijke discussie niet eens aangaan eigenlijk. Je wilt geen kinderen, punt.
Maar de discussie lokt blijkbaar ook, want waarom post je het anders hier?
weet je, wrom... omdat ik het zo vermoeiend vind dat ik steeds moet uitleggen wrom niet en alle reacties zoals in het begin van het topic om me oren krijg, terwijl niemand aan mensen vraagt wrom ze WEL kinderen willen.
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 09:14 schreef robertpnl het volgende:
Ja, hoe oud ben je?

Maar goed, in jouw verhaal herken ik wel iets waar ik mij altijd aan erger: de egoitische gedachtengang van verschillende mensen. Zij denken allemaal voor jouw dat het goed komt: "joh, tegen die tijd denk je anders..." of "je klok tikt door". Net nog niet de woorden als: "stel je niet aan" of zo. Joh, lik me reet. Ik zeg heel vaak dan: denk lekker aan jezelf, ik denk wel aan mijzelf. Of: respecteer mij eens gewoon hoe ik ben. Respect, daar gaat het om, maar o zo veel mensen hebben daar moeite mee. Ik snap dat niet.
ben 26
ja en wrom respecteert niemand mijn gevoel, mijn keuze, maar wordt ik steeds geacht om naar die praatjes te luisteren...
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 09:20 schreef miss_dynastie het volgende:
Lieve Babbelzz, in de regel hebben mensen overal een mening over en sommigen steken die niet onder stoelen of banken. Jij hebt nu eenmaal een behoorlijk afwijkende mening dan de meeste mensen, dus daar kun je lekker tegenin gaan en lekker tegen spuien. Trek je er alsjeblieft niets van aan. Jij leeft jouw leven en zij het hunne. Kunnen ze daar niet tegen, pech dan. Elke zin die op een nare manier begint met 'Ik vind" moet je afkappen met 'Wat jij vindt moet je lekker naar de politie brengen', met andere woorden: ga die discussie niet aan, want die verlies je toch. En al win je hem wel, dan heb je er nog niks aan. Verdedig je mening niet tegenover anderen, als je hem maar tegenover jezelf kan verdedigen.
Lieffffffff ja, zo is het idd!
Het is eigenlijk nog niet eens zo dat zinnen beginnen ,met ik vind realiseer ik me nu. Zinnen beginnen altijd met: 'Ja maar'
Als mensen JAmaar zeggen betekend het dat ze niet geluisterd hebben, of niet willen luisteren. Jamaren is geen gesprek....
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 09:47 schreef Staps.nl het volgende:
Wij zijn ook heerlijk kindervrij (i.t.t. kinderloos!). Belangrijkste reden is dat wij, gelukkig allebei, nooit een kinderwens hebben gehad. Daarnaast hebben we al zo veel plezier met elkaar, daar hebben we meer dan genoeg aan.
Het is mooi dat er vandaag de dag gewoon de keuze is om al dan niet kindervrij te blijven.

......
Je moet eens naar kindervrij.nl en .org gaan. Ik weet zeker dat je daar wat tegenargumenten kunt oppikken voor komende discussies.
fijne term kindervrij!!!
ik dank je erg hartelijk voor de link!
  vrijdag 23 juli 2004 @ 13:18:36 #33
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_20806054
quote:
weet je, wrom... omdat ik het zo vermoeiend vind dat ik steeds moet uitleggen wrom niet en alle reacties zoals in het begin van het topic om me oren krijg, terwijl niemand aan mensen vraagt wrom ze WEL kinderen willen
je legt het zelf steeds uit als mensen erom vragen, misschien een idee om de discussie cq vraag van de hand te wijzen en er gewoon NIET meer op in gaan
of lekker simpel zeggen als mensen tegen jou zeggen "over 9 jaar blabla", zeggen "dat zien we dan wel weer". klaar einde discussie.
  † In Memoriam † vrijdag 23 juli 2004 @ 13:21:11 #34
43556 miss_dynastie
pi_20806105
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 13:10 schreef Babbelzz het volgende:

[..]

weet je, wrom... omdat ik het zo vermoeiend vind dat ik steeds moet uitleggen wrom niet en alle reacties zoals in het begin van het topic om me oren krijg, terwijl niemand aan mensen vraagt wrom ze WEL kinderen willen.
Sommige mensen willen nu eenmaal liever niet afwijken van de massa en trekken het liefst iedereen mee hun 'kudde' in.
quote:
ben 26
ja en wrom respecteert niemand mijn gevoel, mijn keuze, maar wordt ik steeds geacht om naar die praatjes te luisteren...
Omdat je mensen zélf die kans geeft, er blijkbaar (onbewust?) voor open staat.
quote:
Lieffffffff ja, zo is het idd!
Het is eigenlijk nog niet eens zo dat zinnen beginnen ,met ik vind realiseer ik me nu. Zinnen beginnen altijd met: 'Ja maar'
Als mensen JAmaar zeggen betekend het dat ze niet geluisterd hebben, of niet willen luisteren. Jamaren is geen gesprek....
Precies... eigenlijk betekent het zoveel als: 'Pas je aan aan de kudde' of zoiets, gewoon niet naar luisteren. Als jij blij bent met je leven, dat uitstraalt en lekker je eigen ding doet, houden ze er gauw genoeg over op!
  vrijdag 23 juli 2004 @ 13:22:40 #35
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_20806138
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 13:10 schreef Babbelzz het volgende:

[..]

Je moet helemaal niks natuurlijk. Je hebt altijd het recht om tegen bemoeials te zeggen dat het ze geen donder aangaat en dat ze zich met hun eigen zaken moeten bemoeien.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  vrijdag 23 juli 2004 @ 13:24:22 #36
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_20806181
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 02:24 schreef BB-King het volgende:
want misschien wil je aanstaande man wel graag dat zijn familienaam blijft voortbestaan en
Ya, dat lijkt me echt een goede reden om kinderen te nemen. En wie zet dat kind dan op de wereld? De naam van de moeder lijkt me dan toch meer op z'n plaats.

Ik en mijn vriend willen ook geen kinderen, mocht het ter sprake komen (ik ben momenteel omsingeld door zwangere en net bevallen vriendinnen/collega's) dan praat ik vrolijk mee over de hydrofiele washandjes enzo.
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_20812332
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 13:22 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Je moet helemaal niks natuurlijk. Je hebt altijd het recht om tegen bemoeials te zeggen dat het ze geen donder aangaat en dat ze zich met hun eigen zaken moeten bemoeien.
precies! maakt niet uit of ze wel of niet denken dat je nog van gedachten verandert. Het is jouw zaak dat je er nu zo over denkt. punt uit. Ik zou ook niet gaan beginnen aan argumenten of proberen uit te leggen. Het is gewoon een gevoel dat kan je niet beargumenteren. En als ze dan heel irritant zeggen dat je nog wel van mening verandert dan zeg je gewoon "ja en misschien niet" en dan begin je over iets anders.
mooi he, alles
  vrijdag 23 juli 2004 @ 18:04:08 #38
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_20812570
Waarom zeg je niet dat je ze niet kunt krijgen?
Geheid dat iedereen vervolgens het onderwerp doodzwijgt, probleem opgelost!
pi_20812609
mijn tip:

negeren die hap, mijn vriendin en ik wonen 12 jaar samen en we willen geen kinderen, niets vreemd in deze tijd, de harde gevallen hebben we gewoon gemeld dat we geen kinderen konden krijgen/
  Moderator vrijdag 23 juli 2004 @ 19:53:55 #40
5428 crew  miss_sly
pi_20815078
Om 'geen kinderen kunnen krijgen' als excuus aan te voeren vind ik persoonlijk nogal ver gaan en tamelijk smakeloos. Je zegt toch ook niet om ergens vanaf te zijn dat je ongeneeslijk ziek bent? Nou, dat zeg je in dit geval dus eigenlijk wel.

Je hoeft je helemaal niet te verantwoorden, dus als iemand er iets over zegt, kun je zeggen dat je ze niet wilt. Als ze dan toch doorgaan, mag je natuurlijk best de discussie afkappen door te zeggen dat je er nu zo over denkt en ze je toch niet van gedachten kunnen doen veranderen, dus dat je liever een ander onderwerp van gesprek wilt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 24 juli 2004 @ 01:21:07 #41
1087 Merisse
broddeltante
pi_20821795
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 18:04 schreef Christine het volgende:
Waarom zeg je niet dat je ze niet kunt krijgen?
Geheid dat iedereen vervolgens het onderwerp doodzwijgt, probleem opgelost!
Zeer eens miss_sly Er zijn mensen die graag kinderen willen maar ze niet kunnen krijgen en daar veel verdriet om hebben. Dat is niet iets om zo nonchalant over te doen.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  zaterdag 24 juli 2004 @ 09:26:00 #42
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_20823753
Tja, als je je niet gedraagt zoals 'iedereen'zich gedraagt, dan word je geacht je te verdedigen. Waarna jouw argumentatie daarna wordt afgeschoten met allerlei dooddoeners als: je hebt niet de juiste man, jezegt het omdat je geen man hebt, je bent nog jong, etc, etc. Ze zullen nooit accepteren dat je het echt niet wilt, denk ik.
Zelf ga je er dan niet op in, je zou willen zeggen dat je het niet aan kan of geen zin en tijd voor hebt etc., maar je wilt mensen met kinderen ook niet kwetsen. Dus hou je toch je mond maar...Heel frustrerend, maar je moet denk ik toch proberen er boven te blijven staan. Geef gewoon aan dat het een weloverwogen beslissing is, maar laat je eigen argumentatie hierover simpelweg achterwege. Dan geef je mensen minder kans om je daarop af te rekenen.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 09:28:55 #43
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_20823765
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 03:16 schreef President303 het volgende:
+
Das góed voor het milieu
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 10:45:50 #44
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_20824331
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 19:53 schreef miss_sly het volgende:
Om 'geen kinderen kunnen krijgen' als excuus aan te voeren vind ik persoonlijk nogal ver gaan en tamelijk smakeloos. Je zegt toch ook niet om ergens vanaf te zijn dat je ongeneeslijk ziek bent? Nou, dat zeg je in dit geval dus eigenlijk wel.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens... feit is wel dat niemand er meer over praat als je zegt dat je ze niet kunt krijgen. Er is overigens nog wel een subtielere variant: "Het is niet iedereen gegeven". Dan hoef je in elk geval niet te liegen, want het is een algemene waarheid.

Ik vind wel dat je niet zomaar moet gaan rondbazuinen dat je geen kinderen kunt krijgen, maar als er steeds naar gevraagd wordt, en je hebt daar last van... zou het wel een mogelijkheid kunnen zijn.
pi_20824485
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 10:45 schreef Christine het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens... feit is wel dat niemand er meer over praat als je zegt dat je ze niet kunt krijgen. Er is overigens nog wel een subtielere variant: "Het is niet iedereen gegeven". Dan hoef je in elk geval niet te liegen, want het is een algemene waarheid.

Ik vind wel dat je niet zomaar moet gaan rondbazuinen dat je geen kinderen kunt krijgen, maar als er steeds naar gevraagd wordt, en je hebt daar last van... zou het wel een mogelijkheid kunnen zijn.
De volgende vraag is waarschijnlijk of je weleens aan adoptie hebt gedacht.
  † In Memoriam † zaterdag 24 juli 2004 @ 13:17:16 #46
43556 miss_dynastie
pi_20826527
quote:

[..]

Wat is er mis met het antwoord: 'Dat gaat je geen donder aan' uiteraard zelf aan te passen naar vriendelijkere of minder vriendelijke versie
pi_20827166
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 19:53 schreef miss_sly het volgende:
Niet mee eens, je moet ook niet zeggen "Ik kan het niet", maar wel "Stel dat ik het niet zou kunnen!". Vind dat mensen daar ook wel vanuit mogen gaan ,in plaats van maar aan te nemen dat iedereen vruchtbaar is! Als mensen daar bij na denken, zullen ze de vraag ook niet meer zo bot stellen!
Kortom: DAT was mijn punt!
pi_20827200
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 13:17 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Wat is er mis met het antwoord: 'Dat gaat je geen donder aan' uiteraard zelf aan te passen naar vriendelijkere of minder vriendelijke versie
omdat het me zou irriteren dat mensen dan zouden kunnen gaan denken dat (mooi intro he?) je misschien onvruchtbaar bent ( "Waarom zou ze anders zo boos reageren!") Indeed, je kan je daar niks van aantrekken...maar dat moet je wel in je hebben....
Vind het van de zotte dat mensen dit soort vragen stellen, dat je 30 bent wil niet zeggen dat je moet, maar het lijkt van wel!
  † In Memoriam † zaterdag 24 juli 2004 @ 14:14:24 #49
43556 miss_dynastie
pi_20827294
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 14:07 schreef nielsie het volgende:

[..]

omdat het me zou irriteren dat mensen dan zouden kunnen gaan denken dat (mooi intro he?) je misschien onvruchtbaar bent ( "Waarom zou ze anders zo boos reageren!") Indeed, je kan je daar niks van aantrekken...maar dat moet je wel in je hebben....
Vind het van de zotte dat mensen dit soort vragen stellen, dat je 30 bent wil niet zeggen dat je moet, maar het lijkt van wel!
Ik heb een beetje het idee dat je het dan als 'schande' of 'falen' ziet, het niet kunnen krijgen van kinderen....Al denken mensen dat, who cares? De werkelijke reden dat 'ze' zo boos reageert, is omdat mensen zich bemoeien met dingen die ze geen hol aan gaan, dat kun je ook gewoon zeggen, ik doe dat tenminste wel....
  zaterdag 24 juli 2004 @ 14:15:31 #50
336 Jessicaa
een kaarsje brand voor Danyel
pi_20827307
Ik snap het moeilijke gedoe ook niet zo hoor. Als iemand dat vraagt kan dat puur intresse zijn. En als je daar niet van gedient bent zeg je daar wat van. Maar om daar over te liegen vind ik belachelijk. Waarom zou je?
pi_20828262
tjeemig.... ik zeg niet 'ga erover liegen', ik stel: leg die mensen uit dat hun vraag best aso is, dat je dat niet zomaar kan vragen, er van uitgaande dat er OOK MENSEN ZIJN DIE onvruchtbaar zijn. en het zou me irriteren omdat ik het gewoonweg irritant zou vinden dat mensen erover zouden lullen..wat toch gebeurt, das waar, kan beter denken: niet boeiend, shut up met je stupid questions!

mmm...nog meer onduidelijk? Ben klaar om alles uit te leggen, te verduidelijken etc. hoor, hihi, lazy saturday
  Moderator zaterdag 24 juli 2004 @ 16:15:26 #52
5428 crew  miss_sly
pi_20829202
quote:

[..]

Nou vragen ze of je mee doet aan de 4-daagse van Nijmegen...heb jij geen zin in, maar dan zeg je toch ook niet als mensen doorvragen: dat kan ik niet want ik heb terminale kanker?
pi_20848857
Gaap... lees nou eens even wat er staat, weet dat het een hoop woorden zijn...
pi_20848868
enneh...aparte vergelijking: zwangerschap met het lopen van een 4 daagse, het laatste lijkt me makkelijker dan 28 uur persen en uitscheuren tot je knietjes!
  zondag 25 juli 2004 @ 18:34:46 #55
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_20849706
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 16:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou vragen ze of je mee doet aan de 4-daagse van Nijmegen...heb jij geen zin in, maar dan zeg je toch ook niet als mensen doorvragen: dat kan ik niet want ik heb terminale kanker?
Pfff...

Toch maar serieus antwoorden: als iemand aan mij vraagt of ik met de vierdaagse meedoe, dan zeg ik dat ik dat niet leuk vind. Als ze doordrammen zeg ik dat ik zwakke enkels heb of een slechte conditie en daarom niet zo'n end kan lopen.
  Moderator zondag 25 juli 2004 @ 19:44:40 #56
5428 crew  miss_sly
pi_20851052
quote:
Op zondag 25 juli 2004 18:34 schreef Christine het volgende:

[..]

Pfff...

Toch maar serieus antwoorden: als iemand aan mij vraagt of ik met de vierdaagse meedoe, dan zeg ik dat ik dat niet leuk vind. Als ze doordrammen zeg ik dat ik zwakke enkels heb of een slechte conditie en daarom niet zo'n end kan lopen.
Sowieso vind ik je dan behoorlijk zwak dat je een leugen moet zoeken om er vanaf te zijn.

Het verschil tussen zwakke enkels en het niet kunnen krijgen van kinderen, en de overeenkomst met een ongeneeslijke ziekte, is dat ongewenste kinderloosheid ook een ongeneeslijke ziekte is, waar mensen ontzettend veel verdriet van hebben. Het is niet een griepje dat je als excuus aan kunt grijpen, maar een onmetelijk verdriet en een ongeneeslijke ziekte.

Daarbij kun je natuurlijk ook gewoon jezelf niet zo aanstellen en recht voor z'n raap zeggen dat je het niet wilt en dat ze niet moeten zeuren.
  zondag 25 juli 2004 @ 21:50:49 #57
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_20854064
Ik ken je situatie niet, miss_sly... maar ik vind dat je het nogal zwaar opneemt.

Maar goed, ik gaf gewoon een suggestie in de trand van "dat kan je ook doen". TS heeft duidelijk last van 'zeurende' mensen, waardoor haar leven ondragelijk wordt. Maw: de TS kan ook gewoon zeggen "ik heb er geen zin in" of "het is mijn keuze" of "het gaat je niks aan".

Zo goed? Ik heb mijn punt wel gemaakt denk ik. Het was maar een suggestie.

Oja en voor de goede orde: van kinderloosheid kun je niet doodgaan en van terminale kanker wel. Voor iemand die zich zo druk maakt over mogelijk gekwetste mensen, vind ik dat een nogal harde vergelijking.
  Moderator zondag 25 juli 2004 @ 22:18:23 #58
5428 crew  miss_sly
pi_20854677
De vergelijking met kanker is inderdaad overtrokken, maar dat was om een duidelijk verschil aan te geven tussen " ik heb geen zin en als excuus gebruik ik een griepje" of het gebruiken van ongewenste kinderloosheid als een excuus om van gezeur over kinderen af te zijn. Het is niet iets waar je mee dient te spotten en wat je zo licht dient te gebruiken.

Ik zou je wel eens willen horen als je dat excuus ooit gebruikt hebt en het lukt je straks inderdaad niet....

en voor de goede orde: jij vindt kanker kennelijk heel erg, maar ongewenste kinderloosheid niet. MIsschien zou je je eens kunnen verdiepen in hoe het is voor mensen die daar wel mee te maken hebben, en dan zou je wellicht zoiets niet meer als een licht excuus zien.

Verder ben ik er nu over uitgepraat. Als je nu nog niet wilt/kunt begrijpen wat ik bedoel, houdt het wel op, denk ik.
pi_20863745
miss sly.... ik geef het op. Lees nou de adviezen eens zonder steeds verwijten te gaan maken. JIJ bent degene die niet wil begrijpen wat er staat, doemdenker! Ik geef je geen advies meer, was goed bedoelt, probeer dat nou eens te begrijpen.
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2004 @ 12:01:31 #60
43556 miss_dynastie
pi_20863859
quote:
Op maandag 26 juli 2004 11:56 schreef nielsie het volgende:
miss sly.... ik geef het op. Lees nou de adviezen eens zonder steeds verwijten te gaan maken. JIJ bent degene die niet wil begrijpen wat er staat, doemdenker! Ik geef je geen advies meer, was goed bedoelt, probeer dat nou eens te begrijpen.
Wat was jouw advies aan miss_sly dan precies
pi_20863916
(nog 1 keer dan..ik word steeds verkeerd begrepen, denk ik, snifsnottersnik, hihi); IK zeg tegen mensen die gaan zeuren "wanneer ga jij?" dat ik die vraag zo vraag krijg en niet snap dat mensen het vragen want stel je nou eens voor dat ik geen kids zou kunnen krijgen??ik dreig niet maar zeg "stel!)
  maandag 26 juli 2004 @ 13:06:34 #62
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_20865185
Nou, ik denk dat er dan geen probleem is, Nielsie.
Maar liegen over je vruchtbaarheid, zoals even bedoeld leek te worden door wat anderen, vind ook ik veel te ver gaan. Dat is ethisch gewoon niet oké, vind ik.
En eerlijk gezegd doelt Christine daar volgens mij wel op.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Moderator maandag 26 juli 2004 @ 13:10:41 #63
5428 crew  miss_sly
pi_20865279
nielsie, ik had het ook niet over jou. Een voorbehoud maken, dat is wat jij bedoelt, is niet alleen goed tegen mensen die zeuren, maar bovendien iets waar meer mensen zich van bewust zouden mogen zijn.

Zoals Sugar zegt, dan is er wat mij betreft met jou geenprobleem hoor

Christine bedoelt echter volgens mij echt niet-bestaande onvruchtbaarheid aandragen om van het gezeur af te zijn, liegen dus, en ik vind dat echt not-done.
pi_20869197
Daar ben ik op tegen!Laten we dat duidelijk stellen...
pi_20874087
ik heb het duiveltje in mij wel eens horen fluisteren, na weer zown vraag (waarbij ik uit moest leggen) wel eens stiekem gedacht; kon ik maar geen kinderen krijgen, dan was ik van t gezeik af. Of ik kinderen kan krijgen weet ik niet, maar de wetenschap dat t niet zou kunnen zou wel opluchtend zijn. Ws weet ik niet wat ik zeg (omdat ik niet weet of ik al dan niet onvruchtbaar ben), maar ja ik weet ook niet hoe ut is om kinderen te krijgen/hebben...ik kan me bij beide hooguit iets voor proberen te stellen...
pi_20876461
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 14:14 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb een beetje het idee dat je het dan als 'schande' of 'falen' ziet, het niet kunnen krijgen van kinderen....
Juist het doorvragen van vele mensen geeft mij het gevoel dat er iets mis met mij is. Ik heb (ben nu 33) nooit echt het gevoel gehad dat het ouderschap bij mij past. Maar als je voor de duizendste keer MOET (ja, zo voelt het) uitleggen waarom dan niet en of ik mezelf dan niet egoistisch vindt etc etc. daar wordt ik wel eens moe van. Mijn eigen keuze wordt blijkbaar niet echt gerespecteerd, het blijft voelen alsof er iets gigantisch mis met mij is.

Verder helpt het ook dat mijn partner dezelfde keuze heeft gemaakt (welliswaar om andere redenen, maar toch...de einduitkomst is gelijk )
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_20876596
Goh, komt het er toch nog eens van dat ik, als zeer trouwe lurker, nog eens reageer in OUD.

***kuch kuch
Ik voel me wel een beetje beschaamd, met alsof ik hier niets te zoeken heb. Ik geniet van jullie verhalen en heb wel verschikkelijk veel respect gekregen voor mensen die een kindje krijgen, gepland of ongepland, etc. Dit alles totaal los van mijn eigen keuzes en wensen.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')