doe jij toch wat bter je best.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 03:16 schreef President303 het volgende:
Door mensen zoals jij sterft de bevolking uit
GK ! ... que ?quote:Op vrijdag 23 juli 2004 03:29 schreef Babbelzz het volgende:
Ik zeg al niet eens A!
Ik zeg GK!
quote:Op vrijdag 23 juli 2004 03:42 schreef www.manowar.be het volgende:
dan moet je ZEKER kinderen krijgen, liefst zo veel mogelijk
en hen naar HEAVY METAL leren luisteren![]()
geen kinderen, denk ikquote:Op vrijdag 23 juli 2004 03:44 schreef Drugshond het volgende:
[..]
GK ! ... que ?
Dus? Ga eens kijken in de bejaardentehuizen hoeveel mensen er alleen zitten op zon- en feestdagen (en alle andere dagen van de week). Het is echt een fabeltje dat kinderen je oude dagsvoorziening zijn, tenminste, hier in Nederland wel. Meestal is het toch echt 'We moeten naar oma'. Om nou voor dat beeld je hele leven aan te passenquote:Op vrijdag 23 juli 2004 03:33 schreef www.manowar.be het volgende:
maar ik ken wel wat kinderloze mensen en eens die 50-60 geworden zijn, dan hebben ze er spijt van dat ze geen kinderen hebben.
huizen en auto's kun je kopen zeggen ze dan, kinderen niet
en op die leeftijd verlies je je andere familie en opeens sta je alleen op de wereld, met enkel nog je kennissen.
weet je, wrom... omdat ik het zo vermoeiend vind dat ik steeds moet uitleggen wrom niet en alle reacties zoals in het begin van het topic om me oren krijg, terwijl niemand aan mensen vraagt wrom ze WEL kinderen willen.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 09:05 schreef Belana het volgende:
Tja, ik zou zeggen, maak je er niet druk om. Als jij geen kinderen wilt, dan toch niet? Ik zou een dergelijke discussie niet eens aangaan eigenlijk. Je wilt geen kinderen, punt.
Maar de discussie lokt blijkbaar ook, want waarom post je het anders hier?
ben 26quote:Op vrijdag 23 juli 2004 09:14 schreef robertpnl het volgende:
Ja, hoe oud ben je?
Maar goed, in jouw verhaal herken ik wel iets waar ik mij altijd aan erger: de egoitische gedachtengang van verschillende mensen. Zij denken allemaal voor jouw dat het goed komt: "joh, tegen die tijd denk je anders..." of "je klok tikt door". Net nog niet de woorden als: "stel je niet aan" of zo. Joh, lik me reet. Ik zeg heel vaak dan: denk lekker aan jezelf, ik denk wel aan mijzelf. Of: respecteer mij eens gewoon hoe ik ben. Respect, daar gaat het om, maar o zo veel mensen hebben daar moeite mee. Ik snap dat niet.
Lieffffffff ja, zo is het idd!quote:Op vrijdag 23 juli 2004 09:20 schreef miss_dynastie het volgende:
Lieve Babbelzz, in de regel hebben mensen overal een mening over en sommigen steken die niet onder stoelen of banken. Jij hebt nu eenmaal een behoorlijk afwijkende mening dan de meeste mensen, dus daar kun je lekker tegenin gaan en lekker tegen spuien. Trek je er alsjeblieft niets van aan. Jij leeft jouw leven en zij het hunne. Kunnen ze daar niet tegen, pech dan. Elke zin die op een nare manier begint met 'Ik vind" moet je afkappen met 'Wat jij vindt moet je lekker naar de politie brengen', met andere woorden: ga die discussie niet aan, want die verlies je toch. En al win je hem wel, dan heb je er nog niks aan. Verdedig je mening niet tegenover anderen, als je hem maar tegenover jezelf kan verdedigen.
fijne term kindervrij!!!quote:Op vrijdag 23 juli 2004 09:47 schreef Staps.nl het volgende:
Wij zijn ook heerlijk kindervrij (i.t.t. kinderloos!). Belangrijkste reden is dat wij, gelukkig allebei, nooit een kinderwens hebben gehad. Daarnaast hebben we al zo veel plezier met elkaar, daar hebben we meer dan genoeg aan.
Het is mooi dat er vandaag de dag gewoon de keuze is om al dan niet kindervrij te blijven.
......
Je moet eens naar kindervrij.nl en .org gaan. Ik weet zeker dat je daar wat tegenargumenten kunt oppikken voor komende discussies.
je legt het zelf steeds uit als mensen erom vragen, misschien een idee om de discussie cq vraag van de hand te wijzen en er gewoon NIET meer op in gaanquote:weet je, wrom... omdat ik het zo vermoeiend vind dat ik steeds moet uitleggen wrom niet en alle reacties zoals in het begin van het topic om me oren krijg, terwijl niemand aan mensen vraagt wrom ze WEL kinderen willen
Sommige mensen willen nu eenmaal liever niet afwijken van de massa en trekken het liefst iedereen mee hun 'kudde' in.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 13:10 schreef Babbelzz het volgende:
[..]
weet je, wrom... omdat ik het zo vermoeiend vind dat ik steeds moet uitleggen wrom niet en alle reacties zoals in het begin van het topic om me oren krijg, terwijl niemand aan mensen vraagt wrom ze WEL kinderen willen.
Omdat je mensen zélf die kans geeft, er blijkbaar (onbewust?) voor open staat.quote:ben 26
ja en wrom respecteert niemand mijn gevoel, mijn keuze, maar wordt ik steeds geacht om naar die praatjes te luisteren...
Precies... eigenlijk betekent het zoveel als: 'Pas je aan aan de kudde' of zoiets, gewoon niet naar luisteren. Als jij blij bent met je leven, dat uitstraalt en lekker je eigen ding doet, houden ze er gauw genoeg over op!quote:Lieffffffff ja, zo is het idd!![]()
![]()
Het is eigenlijk nog niet eens zo dat zinnen beginnen ,met ik vind realiseer ik me nu. Zinnen beginnen altijd met: 'Ja maar'
Als mensen JAmaar zeggen betekend het dat ze niet geluisterd hebben, of niet willen luisteren. Jamaren is geen gesprek....![]()
Je moet helemaal niks natuurlijk. Je hebt altijd het recht om tegen bemoeials te zeggen dat het ze geen donder aangaat en dat ze zich met hun eigen zaken moeten bemoeien.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 13:10 schreef Babbelzz het volgende:
[..]
weet je, wrom... omdat ik het zo vermoeiend vind dat ik steeds moet uitleggen wrom niet en alle reacties zoals in het begin van het topic om me oren krijg, terwijl niemand aan mensen vraagt wrom ze WEL kinderen willen.
Ya, dat lijkt me echt een goede reden om kinderen te nemen.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 02:24 schreef BB-King het volgende:
want misschien wil je aanstaande man wel graag dat zijn familienaam blijft voortbestaan en
precies! maakt niet uit of ze wel of niet denken dat je nog van gedachten verandert. Het is jouw zaak dat je er nu zo over denkt. punt uit. Ik zou ook niet gaan beginnen aan argumenten of proberen uit te leggen. Het is gewoon een gevoel dat kan je niet beargumenteren. En als ze dan heel irritant zeggen dat je nog wel van mening verandert dan zeg je gewoon "ja en misschien niet" en dan begin je over iets anders.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 13:22 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Je moet helemaal niks natuurlijk. Je hebt altijd het recht om tegen bemoeials te zeggen dat het ze geen donder aangaat en dat ze zich met hun eigen zaken moeten bemoeien.
Zeer eens miss_slyquote:Op vrijdag 23 juli 2004 18:04 schreef Christine het volgende:
Waarom zeg je niet dat je ze niet kunt krijgen?
Geheid dat iedereen vervolgens het onderwerp doodzwijgt, probleem opgelost!
+quote:Op vrijdag 23 juli 2004 03:16 schreef President303 het volgende:
Door mensen zoals jij sterft de bevolking uit
Daar ben ik het niet helemaal mee eens... feit is wel dat niemand er meer over praat als je zegt dat je ze niet kunt krijgen. Er is overigens nog wel een subtielere variant: "Het is niet iedereen gegeven". Dan hoef je in elk geval niet te liegen, want het is een algemene waarheid.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 19:53 schreef miss_sly het volgende:
Om 'geen kinderen kunnen krijgen' als excuus aan te voeren vind ik persoonlijk nogal ver gaan en tamelijk smakeloos. Je zegt toch ook niet om ergens vanaf te zijn dat je ongeneeslijk ziek bent? Nou, dat zeg je in dit geval dus eigenlijk wel.
De volgende vraag is waarschijnlijk of je weleens aan adoptie hebt gedacht.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 10:45 schreef Christine het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens... feit is wel dat niemand er meer over praat als je zegt dat je ze niet kunt krijgen. Er is overigens nog wel een subtielere variant: "Het is niet iedereen gegeven". Dan hoef je in elk geval niet te liegen, want het is een algemene waarheid.
Ik vind wel dat je niet zomaar moet gaan rondbazuinen dat je geen kinderen kunt krijgen, maar als er steeds naar gevraagd wordt, en je hebt daar last van... zou het wel een mogelijkheid kunnen zijn.
Wat is er mis met het antwoord: 'Dat gaat je geen donder aan' uiteraard zelf aan te passen naar vriendelijkere of minder vriendelijke versiequote:Op zaterdag 24 juli 2004 10:45 schreef Christine het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens... feit is wel dat niemand er meer over praat als je zegt dat je ze niet kunt krijgen. Er is overigens nog wel een subtielere variant: "Het is niet iedereen gegeven". Dan hoef je in elk geval niet te liegen, want het is een algemene waarheid.
Ik vind wel dat je niet zomaar moet gaan rondbazuinen dat je geen kinderen kunt krijgen, maar als er steeds naar gevraagd wordt, en je hebt daar last van... zou het wel een mogelijkheid kunnen zijn.
Niet mee eens, je moet ook niet zeggen "Ik kan het niet", maar wel "Stel dat ik het niet zou kunnen!". Vind dat mensen daar ook wel vanuit mogen gaan ,in plaats van maar aan te nemen dat iedereen vruchtbaar is! Als mensen daar bij na denken, zullen ze de vraag ook niet meer zo bot stellen!quote:Op vrijdag 23 juli 2004 19:53 schreef miss_sly het volgende:
Om 'geen kinderen kunnen krijgen' als excuus aan te voeren vind ik persoonlijk nogal ver gaan en tamelijk smakeloos. Je zegt toch ook niet om ergens vanaf te zijn dat je ongeneeslijk ziek bent? Nou, dat zeg je in dit geval dus eigenlijk wel.
omdat het me zou irriteren dat mensen dan zouden kunnen gaan denken dat (mooi intro he?) je misschien onvruchtbaar bent ( "Waarom zou ze anders zo boos reageren!") Indeed, je kan je daar niks van aantrekken...maar dat moet je wel in je hebben....quote:Op zaterdag 24 juli 2004 13:17 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wat is er mis met het antwoord: 'Dat gaat je geen donder aan' uiteraard zelf aan te passen naar vriendelijkere of minder vriendelijke versie
Ik heb een beetje het idee dat je het dan als 'schande' of 'falen' ziet, het niet kunnen krijgen van kinderen....Al denken mensen dat, who cares? De werkelijke reden dat 'ze' zo boos reageert, is omdat mensen zich bemoeien met dingen die ze geen hol aan gaan, dat kun je ook gewoon zeggen, ik doe dat tenminste wel....quote:Op zaterdag 24 juli 2004 14:07 schreef nielsie het volgende:
[..]
omdat het me zou irriteren dat mensen dan zouden kunnen gaan denken dat (mooi intro he?) je misschien onvruchtbaar bent ( "Waarom zou ze anders zo boos reageren!") Indeed, je kan je daar niks van aantrekken...maar dat moet je wel in je hebben....
Vind het van de zotte dat mensen dit soort vragen stellen, dat je 30 bent wil niet zeggen dat je moet, maar het lijkt van wel!
Nou vragen ze of je mee doet aan de 4-daagse van Nijmegen...heb jij geen zin in, maar dan zeg je toch ook niet als mensen doorvragen: dat kan ik niet want ik heb terminale kanker?quote:Op zaterdag 24 juli 2004 10:45 schreef Christine het volgende:
[..]
Pfff...quote:Op zaterdag 24 juli 2004 16:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou vragen ze of je mee doet aan de 4-daagse van Nijmegen...heb jij geen zin in, maar dan zeg je toch ook niet als mensen doorvragen: dat kan ik niet want ik heb terminale kanker?
Sowieso vind ik je dan behoorlijk zwak dat je een leugen moet zoeken om er vanaf te zijn.quote:Op zondag 25 juli 2004 18:34 schreef Christine het volgende:
[..]
Pfff...
Toch maar serieus antwoorden: als iemand aan mij vraagt of ik met de vierdaagse meedoe, dan zeg ik dat ik dat niet leuk vind. Als ze doordrammen zeg ik dat ik zwakke enkels heb of een slechte conditie en daarom niet zo'n end kan lopen.
Wat was jouw advies aan miss_sly dan preciesquote:Op maandag 26 juli 2004 11:56 schreef nielsie het volgende:
miss sly.... ik geef het op. Lees nou de adviezen eens zonder steeds verwijten te gaan maken. JIJ bent degene die niet wil begrijpen wat er staat, doemdenker! Ik geef je geen advies meer, was goed bedoelt, probeer dat nou eens te begrijpen.
Juist het doorvragen van vele mensen geeft mij het gevoel dat er iets mis met mij is. Ik heb (ben nu 33) nooit echt het gevoel gehad dat het ouderschap bij mij past. Maar als je voor de duizendste keer MOET (ja, zo voelt het) uitleggen waarom dan niet en of ik mezelf dan niet egoistisch vindt etc etc. daar wordt ik wel eens moe van. Mijn eigen keuze wordt blijkbaar niet echt gerespecteerd, het blijft voelen alsof er iets gigantisch mis met mij is.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 14:14 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb een beetje het idee dat je het dan als 'schande' of 'falen' ziet, het niet kunnen krijgen van kinderen....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |