abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 augustus 2004 @ 15:00:01 #251
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_21011465
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 14:45 schreef Mobious het volgende:

[..]

Behalve dan als het de Islam weer ten goede komt. Lees: Nepimporthuwelijken.
Doel heiligt de middelen is een alom toegepast gezegde
Neen, dat is onzin. Je zult dit soort quasi-praktijken absoluut niet tegenkomen bij vrome moslims, die trouwen nl. maar 1 keer

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 2 augustus 2004 @ 17:39:36 #252
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_21014670
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 14:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Doe niet zo Ad Rem, je zou als geen ander moeten weten dat echtscheidingen juist niet echt preferabel zijn in de islam
Toch drie keer zeggen "ik verwerp je" en de scheiding is geregeld. Althans als het de moslim-man is die zegt "ik verwerp je".
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  maandag 2 augustus 2004 @ 17:52:12 #253
60090 Akkersloot
pi_21014886
reactie op een offtopic post uit een ander topic.
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 14:56 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Ja, ik zie dagelijks mensen voor de loop van een pistool naar de moskee gedreven worden. Het is verschrikkelijk...
1. Ik had een linkje geplaatst om deze discussie ontopic te kunnen voeren.
2. Heeft niets te maken met het feit dat de godsdienststichter Mohammed bin Abdullah in zijn koran geschreven heeft dat ongelovigen zullen branden in de hel.
3. Ik ben geen christen en heb dus so wie so al niets met gedwongen bekeringen door christenen te maken en zeker niet als dat 3 eeuwen terug was.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  maandag 2 augustus 2004 @ 18:08:22 #254
60090 Akkersloot
pi_21015168
Weer een reactie op een offtopic post uit een ander topic
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 14:15 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[dat je als moslim aanhaalt "in geloof is geen dwang" is idioot]

Want?

[quote]Op maandag 2 augustus 2004 13:24 schreef Akkersloot het volgende:
Dus Allah zou gezegd hebben "in geloof is geen dwang". Maar hij laat de ongelovigen wel eeuwig branden in het vuur.
Daarom.
quote:
[allah het hersenspinsel van epilepsie slachtoffer mohammed]
Interessant. Hier beweert u dus glashard dat:
a) Allah niet bestaat
b) Mohammed een epilepsie-slachtoffer was?

Hm. Veel historici, (seculier en mohammedaans) alsmede theologen zullen uitermate benieuwd zijn naar uw onweerlegbaar bewijs voor deze stellingen. Zelf vind ik het ook wel boeiend. Dus graag zie ik dit onweerlegbaar bewijs van deze stellingen tegemoet.
Mohammed was gewoon geestesziek. Waarom moet ik dat bewijzen. Hoeveel zeggen er niet dat mohammed een profeet was. Waarom wordt aan hen nooit gevraaagd ofdat ze dat willen bewijzen
quote:
[dus volgens allah, het hersenspinsel van epilepsie slachtoffer mohammed, is in geloof geen dwang maar als je niet gelooft brandt je wel voor eeuwig in de hel]
Inderdaad. Men laat dus de keuze aan de stervelingen zelf. Men kan er, in die levensovertuiging, voor kiezen om zich te bekeren of niet. Doet men het niet, dan zegt die levensovertuiging, dat er zal worden gebrasnd in de hel. Dat is een ingecalculeerd risico, dan. Er is namelijk een kans, dat wart deze levensovertuiging gelooft, niet waar is, en dat mensen die niet geloven, dus niet zullen branden in de hel.
Onzin. De koran zijn toch de woorden van allah (het hersenspinsel van epilepsie slachtoffer mohammed) . Allah moet toch een God voor stellen die alles kan. Dus waarom zou een liefhebbende god nu zeggen dat er in geloof geen dwang is maar mensen die niet in hem geloven voor eeuwig laten branden in de hel. Het is de keuze van de moslims om er in te geloven hoor.
Geloof je er zelf in of lul je alleen maar dom mee ?
quote:
Islam: Kans dat je na je dood brandt als je je niet bekeert.
Christendom: Je zult branden in (of liever aan het eind van) dit leven als je je niet bekeert.
Islam en christendom zijn beide verzinsels van geesteszieke personen, c.q Mohammed en Paulus.
  maandag 2 augustus 2004 @ 21:45:38 #255
60090 Akkersloot
pi_21019849
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 23:50 schreef BansheeBoy het volgende:

[moslim mannen mogen volgens jou dus ook niet met ongelovige vrouwen trouwen. Hoe sta jij dan tegenover afvalligheid"? ]

Hoe ik er persoonlijk tegenover sta is hetzelfde als hoe de islam afvalligheid beschouwt, ik ben nl. een moslim in hart en nieren en ongetrimde baard
Dit dus
quote:
3.86. Hoe zal God een volk leiden, dat heeft verworpen, na te hebben geloofd, en de getuigenis te hebben afgelegd dat de boodschapper waarachtig was en nadat de duidelijke bewijzen tot hen waren gekomen? God leidt het onrechtvaardige volk niet.

3.87. De vergelding van dezulken is slechts, dat de vloek van God, de engelen en de mensen, op hen rust.
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 07:56:40 #256
13462 BansheeBoy
pi_21025795
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 21:45 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dit dus
[..]

Eerst vond je het geen antwoord en naderhand gebruik je het wel als " argument" in je discours. Soms heb ik weleens het gevoel dat je niet ouder dan 18 bent

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_21081851
Vraagje, waarom zijn ongelovige mensen zo geboeid door reliigie?
Daar zou ik best wel eens een helder antwoord op willen hebben.
Als je nergens in gelooft waarom discussieer je dan?
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_21081991
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 18:17 schreef lionsguy18 het volgende:
Vraagje, waarom zijn ongelovige mensen zo geboeid door reliigie?
omdat het voor een ongelovige zo onbegrijpelijk is dat iemand in dergelijke zaken gelooft. het is fascinatie en misschien een jeugdtrauma
quote:
Daar zou ik best wel eens een helder antwoord op willen hebben.
Ik zou best een helder antwoord willen hebben waarom iemand gelooft. Misschien dat ik dan ook zou gaan geloven.
quote:
Als je nergens in gelooft waarom discussieer je dan?
Vanwege die eerder genoemde fascinatie, maar dat zal ook per persoon verschillen.
fokschaap
pi_21082159
Bedankt voor je antwoord Viola Holt.
Ik denk dat ieder mens behoefte heeft om aandacht te besteden aan spirituele zaken.
Want het is menselijk om ergens in te geloven, zelfs attheisten.
Als ik een definitie van geloof zou moeten bedenken dan zou ik zeggen:
Onvoorwaardelijk aanvaarding van waarheden die stoffelijk niet bewezen kunnen worden.
Maar ik weet zeker dat er nog moooiere definities zijn bedacht.
pi_21084961
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 18:23 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

omdat het voor een ongelovige zo onbegrijpelijk is dat iemand in dergelijke zaken gelooft. het is fascinatie en misschien een jeugdtrauma
[..]
En weer een stukje onzinnige proza.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 22:02:38 #261
60090 Akkersloot
pi_21086406
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 20:53 schreef Mobious het volgende:

[omdat het voor een ongelovige zo onbegrijpelijk is dat iemand in dergelijke zaken gelooft. het is fascinatie en misschien een jeugdtrauma ]

Nee. Hoor. Bij mij in elk geval niet. Ik zie islam, het nalatenschap van de geesteszieke "profeet" Mohammed en tijdgenoten die dat geval als "profeet" aan de man brachten, voor de volle 100 % als politiek. Politiek is iets wat iedereen aan gaat. Vandaar mijn "fascinatie".
pi_21086472
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 22:02 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Nee. Hoor. Bij mij in elk geval niet. Ik zie islam, het nalatenschap van de geesteszieke "profeet" Mohammed en tijdgenoten die dat geval als "profeet" aan de man brachten, voor de volle 100 % als politiek. Politiek is iets wat iedereen aan gaat. Vandaar mijn "fascinatie".
In wezen heb je natuurlijk gelijk
  Moderator maandag 9 augustus 2004 @ 13:04:48 #263
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_21152306
Hoe komt het dat in landen als Marokko, Turkije, Saudie-Arabië vrijwel de gehele bevolking moslim is, en in de meeste westerse landen de ontkerkelijking al lang is ingezet?
Ik vermoed dat dit toch wel iets met intolerantie te maken heeft. Het wordt stomweg niet geaccepteerd als je zou besluiten geen moslim te worden, in die landen.
Al helemaal niet in Saudie-Arabië natuurlijk, dat is immers een islamitische staat.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  maandag 9 augustus 2004 @ 13:15:30 #264
13462 BansheeBoy
pi_21152560
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 13:04 schreef Gert het volgende:
Hoe komt het dat in landen als Marokko, Turkije, Saudie-Arabië vrijwel de gehele bevolking moslim is, en in de meeste westerse landen de ontkerkelijking al lang is ingezet?
Ik vermoed dat dit toch wel iets met intolerantie te maken heeft. Het wordt stomweg niet geaccepteerd als je zou besluiten geen moslim te worden, in die landen.
Al helemaal niet in Saudie-Arabië natuurlijk, dat is immers een islamitische staat.
De moslims zijn een conservatief volk en geloven in hart en nieren en omgetrimde baard volledig vol overgave in de Islam

pi_21152721
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 13:15 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

omgetrimde baard

vooral die ongetrimde baard is een belangrijk onderdeel van de islam

fokschaap
  Moderator maandag 9 augustus 2004 @ 13:23:13 #266
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_21152746
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 13:15 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

De moslims zijn een conservatief volk en geloven in hart en nieren en omgetrimde baard volledig vol overgave in de Islam

Ik geloof meer dat het vanuit de islamitische cultuur niet gepikt wordt als iemand zou zeggen: doei met je allah, ik geloof niet meer in die onzin.
Dat kon vroeger in Nederland ook niet, dat je zei niet meer in god te geloven, nu gelukkig wel, misschien op een paar dorpen na waar de SGP nog heerst.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_21154374
De Islam dwingt wellicht niet tot bekering, maar afkeren van de Islam?
iedere engel heeft een duivelse kant.
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:45:25 #268
60090 Akkersloot
pi_21154642
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:34 schreef Sater het volgende:
De Islam dwingt wellicht niet tot bekering, maar afkeren van de Islam?
Nee afkering van de islam wordt in de islam niet gedoeld. Ook BSB verwees naar de koran toen ik hem daarover naar zijn mening vroeg.

Behalve dat afkering van de islam niet mag binnen de islam blijft er natuurlijk ook het feit dat de islam weldegelijk streeft naar een wereld dat onder het juk van de islam-regels moet komen. Dar el harb en Dar es salaam.
  maandag 9 augustus 2004 @ 14:47:13 #269
60090 Akkersloot
pi_21154682
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 13:23 schreef Gert het volgende:

Ik geloof meer dat het vanuit de islamitische cultuur niet gepikt wordt als iemand zou zeggen: doei met je allah, ik geloof niet meer in die onzin.
Dat kon vroeger in Nederland ook niet, dat je zei niet meer in god te geloven, nu gelukkig wel, misschien op een paar dorpen na waar de SGP nog heerst.
Gaan we hier weer relativeren. Als nu ook die SGP-ers zouden gaan relativeren naar de islam. Is het dan volgens jou dan ook OK ?
  Moderator maandag 9 augustus 2004 @ 15:21:33 #270
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_21155461
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 14:47 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Gaan we hier weer relativeren. Als nu ook die SGP-ers zouden gaan relativeren naar de islam. Is het dan volgens jou dan ook OK ?
Sorry, ik begrijp niet wat je nu eigenlijk beweert of vraagt.
  maandag 9 augustus 2004 @ 15:34:52 #271
60090 Akkersloot
pi_21155825
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 15:21 schreef Gert het volgende:
Sorry, ik begrijp niet wat je nu eigenlijk beweert of vraagt.
Excuses. Ik was te snel met mijn kritiek op vermeende relativering.
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 13:23 schreef Gert het volgende:
pi_21156893
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 13:22 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

vooral die ongetrimde baard is een belangrijk onderdeel van de islam

Is inderdaad ook belangrijk, zoals je kunt lezen in "De Weg van de Moslim" draagt men een ongetrimde baard om zich zo te onderscheiden van de wel scherende ongelovigen.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_21156983
Oftewel, mijn uitkering is te laag om gilette mesjes te kopen.
  Moderator maandag 9 augustus 2004 @ 16:23:57 #274
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_21157029
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 16:17 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Is inderdaad ook belangrijk, zoals je kunt lezen in "De Weg van de Moslim" draagt men een ongetrimde baard om zich zo te onderscheiden van de wel scherende ongelovigen.
Maar daar staat ook in dat homo's van een hoog gebouw geflikkerd moeten worden en gelukkig geven moslims daar ook geen massaal gehoor aan.
pi_21157393
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 16:23 schreef Gert het volgende:

[..]

Maar daar staat ook in dat homo's van een hoog gebouw geflikkerd moeten worden en gelukkig geven moslims daar ook geen massaal gehoor aan.
De Weg van de Moslim bevat over tal van punten citaten uit de Koran en van belangrijke Imam's en is wijdverspreid onder De Moslim's.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  maandag 9 augustus 2004 @ 16:48:08 #276
60090 Akkersloot
pi_21157624
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 16:17 schreef pro_jeex het volgende:
En als een niet-moslim zich nu ook niet scheert.

En je bedoelt natuurlijk andersgelovigen.
pi_21157731
Mensen, reageer nu toch eens niet op pro-jeex, de Hitlergroetende quasi-moslim.
pi_21157898
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 16:48 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

En als een niet-moslim zich nu ook niet scheert.
Dan niks.
  maandag 9 augustus 2004 @ 17:00:00 #279
60090 Akkersloot
pi_21157901
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 16:52 schreef Johan_de_With het volgende:
Mensen, reageer nu toch eens niet op pro-jeex, de Hitlergroetende quasi-moslim.
Hoezo. quasi-moslim? Mein Kampf is althans erg populair in moslim-landen.

Nee. Hoor. Het is een zwak excuus. Waarom wel iemand bashen als ondergetekende omdat hij anti-islam is, maar een zwarten-hatende persoon als pro_jeex niet.
pi_21157944
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 17:00 schreef Akkersloot het volgende:
Mein Kampf is althans erg populair in moslim-landen.
Hey Akkersloot, ik ben een autochtone Nederlander in Nederland hoor.
pi_21157967
Gij zult zich dagelijks scheren, o baardluizingen die uw vrouwen infecteert met schurft uwer zondige beharing.
Het is allah een gruwel dat gij gelijkenis vertoont met beerachtigen.

Soera 23 : 8
pi_21158081
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 17:02 schreef lionsguy18 het volgende:
Gij zult zich dagelijks scheren, o baardluizingen die uw vrouwen infecteert met schurft uwer zondige beharing.
Het is allah een gruwel dat gij gelijkenis vertoont met beerachtigen.

Soera 23 : 8

Zij die zorgzaam zijn voor het hun toevertrouwde en voor hun overeenkomsten.

Soera 23.8

http://www.redouan.nl/koran/koran023.htm
pi_21158121
zeker jouw koran bij de HEMA gehaald
pi_21158137
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 17:10 schreef lionsguy18 het volgende:
En jij de jouwe op nieuw-rechts.nl
pi_21158257
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 17:10 schreef lionsguy18 het volgende:
Kom dan eens met een link van jouw nep tekst?

Hier hebbie er nog een paar van mij:

http://www.hti.umich.edu/(...)ype=DIV0&byte=527949
http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/023.qmt.html
http://web.umr.edu/~msaumr/Quran/23.html
pi_21158380
Ik kijk niet naar islam bronnen want die zijn ongeloofwaardig
  maandag 9 augustus 2004 @ 17:30:15 #287
60090 Akkersloot
pi_21158504
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 17:01 schreef pro_jeex het volgende:

[Mein Kampf is althans erg populair in moslim-landen.]

Hey Akkersloot, ik ben een autochtone Nederlander in Nederland hoor.
Waar heb ik gezegd dat jij geen autochtone Nederlander in Nederland zou zijn dan

En wat doet dat af aan het feit dat jij geen trollende nep-moslim zou zijn? Pro_Jeex is gewoon een moslim. Met verachtelijke ideeen over homo's én zwarten die door de "respectgeleerden Schorpioen, Yvonne en Lord_Vetinari géén strobreed in de weg wordt gelegd.
En iemand die tegen de islam is zoals Akkersloot maar bashen.

"Mein Koran" (gezien koranverzen zoals 5:33). Lekker puh
  maandag 9 augustus 2004 @ 17:32:16 #288
60090 Akkersloot
pi_21158545
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 17:24 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik heb een Kramers vertaling uit 1956. Die verschilt in elk geval met die van Redoan. "Onrust" i.p.v. " verderf" bijvoorbeeld.

En Allah maar de koran beschermen
pi_21158650
pi_21159287
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 17:32 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ik heb een Kramers vertaling uit 1956. Die verschilt in elk geval met die van Redoan. "Onrust" i.p.v. " verderf" bijvoorbeeld.

Gelukkig telt alleen de onvertaalde versie, die tekst is Heilig. Vertallingen zijn onbetrouwbaar, zie ook zo met de Bijbel.
pi_21159380
wijsneus
pi_21161183
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 17:32 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

En niet te vergeten de gelovigen die eerwraak uitoefenen. In Jordanië ziitten 13-jarige meisjes onschuldig in de gevangenis. Reden: verkrachting door hun vader. Schuldigen lopen vrij rond, onschuldigen worden opgesloten. Een 12 - jarige jongen zag, toen hij zes jaar was, hoe zijn vader zijn moeder doodschoot. Het kind vond het doodnormaal. Nee, helaas géén uitzondering.
Bron Twee Vandaag EO.

Eerwraak eerder cultuur- dan religiegebonden. Merkwaardig dat eerwraak voornamelijk in islamitische landen voorkomt.
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_21161336
Ja de realtiteit is anders dan de koran verzen.
Als vrouw ben je slavin en mag je van geluk spreken als je niet vermoord wordt want bij eerwraak is de straf 6 maanden.
Zoiets als dierenmishandeling dus.
  maandag 9 augustus 2004 @ 20:01:47 #294
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21162098
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 17:24 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik meen uit een andere topic echter dat je de bijbel wel geloofwaardig acht?
pi_21162140
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 20:01 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik meen uit een andere topic echter dat je de bijbel wel geloofwaardig acht?
ja de bijbel wel, maar dat is geen islam, anders leg ik het bij deze even uit.
maar gelukkig heb je meer verstand van.......het homo huwelijk
  maandag 9 augustus 2004 @ 20:08:05 #296
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21162256
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 20:03 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

ja de bijbel wel, maar dat is geen islam, anders leg ik het bij deze even uit.
Doe maar eens. Ik ben benieuwd waarom de bijbel hoog betrouwbaar is, terwijl de koran hoogst onbetrouwbaar is, terwijl er toch grote gelijkenissen zijn tussen de boeken, zowel in oorsprong als doel.
quote:
maar gelukkig heb je meer verstand van.......het homo huwelijk
meer verstand van het homo huwelijk dan wat?
pi_21162309
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 20:08 schreef Alicey het volgende:

[..]

Doe maar eens. Ik ben benieuwd waarom de bijbel hoog betrouwbaar is, terwijl de koran hoogst onbetrouwbaar is, terwijl er toch grote gelijkenissen zijn tussen de boeken, zowel in oorsprong als doel.
[..]

meer verstand van het homo huwelijk dan wat?
Ben jij blond of zo?
Je antwoorden worden wel erg dom.
De koran is niet te vergelijken met de bijbel
ik zou zeggen ga je eerst eens verdiepen in de materie voordat je iets uitkraait.
  maandag 9 augustus 2004 @ 20:21:55 #298
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21162656
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 20:09 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Ben jij blond of zo?
Het zit in mijn genen.
quote:
Je antwoorden worden wel erg dom.
Je bedoelt dat ik haast net zo dom klink als jij, of ik moet zo dom zijn dat ik een beargumenteerde toelichting over het hoofd heb gezien.
quote:
De koran is niet te vergelijken met de bijbel
Het is prima te vergelijken. Grote delen lopen zelfs parallel en veel delen hebben een soortgelijke strekking.
quote:
ik zou zeggen ga je eerst eens verdiepen in de materie voordat je iets uitkraait.
Waaruit maak jij op dat ik me in de materie niet verdiept zou hebben?

Al met al heb je nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag waarom de bijbel waarheidsgetrouw zou zijn, en de koran niet.
pi_21162682
Ik zou zeggen lees eens wat rond wat ik gepost heb, het zijn er velen, dan weet je het antwoord.
  maandag 9 augustus 2004 @ 20:32:49 #300
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21162893
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 20:23 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik zou zeggen lees eens wat rond wat ik gepost heb, het zijn er velen, dan weet je het antwoord.
In deze topic ben ik geen enkele post tegengekomen die die vraag beantwoordt..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')