abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 juli 2004 @ 12:13:00 #1
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_20785237
KirimiziBeyaz beweert dat er in de islam geen gedwongen bekering bestaat. Een topic wordt nu met die discussie vervuilt. A.u.b. hier verder.

Natuurlijk bestaat er in de islam gedwongen bekering. Kijk maar alleen al aan het feit hoe moeilijk ze doen als een moslim meisje met een "ongelovige" man wil trouwen. Anders om mag natuurlijk wel.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  donderdag 22 juli 2004 @ 12:40:02 #2
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_20785762
Soera 2: 190-193
En strijdt voor de zaak van God tegen degenen, die tegen je strijden…
En doodt hen, waar je hen ook ontmoet…
En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor God wordt

Soera 4:76
Zij die geloven, strijden voor de zaak van Allah, maar de ongelovigen strijden voor de zaak van de boze. Strijdt daarom tegen de vrienden van Satan; voorzeker, Satan's plan is zwak.

Soera 4: 101
…Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

Soera 4: 89
Zij wensen dat gij [het geloof] verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt...

Soera 5: 54
O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

Soera 47: 4
Wanneer gij de ongelovigen (in oorlog) ontmoet, treft dan hun nek en wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast…
En indien Allah wilde, had Hij hen Zelf kunnen bestraffen. Doch Hij wilde sommigen uwer door anderen op de proef stellen. En degenen die terwille van Allah worden gedood, hun werken zal Hij zeker niet vruchteloos maken.

..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
  donderdag 22 juli 2004 @ 12:42:40 #3
41684 wadgem
Vvvbwleargh.
pi_20785810
Ik vind zowiezo dat kinderen opvoeden in een bepaalde geloofsovertuiging een gedwongen bekering is, ongeacht bij welk geloof dit gebeurt.
Anatidaephobia
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
pi_20785838
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 12:40 schreef Spideyman het volgende:
Soera 2: 190-193
En strijdt voor de zaak van God tegen degenen, die tegen je strijden…
En doodt hen, waar je hen ook ontmoet…
En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor God wordt

Soera 4:76
Zij die geloven, strijden voor de zaak van Allah, maar de ongelovigen strijden voor de zaak van de boze. Strijdt daarom tegen de vrienden van Satan; voorzeker, Satan's plan is zwak.

Soera 4: 101
…Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

Soera 4: 89
Zij wensen dat gij [het geloof] verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt...

Soera 5: 54
O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

Soera 47: 4
Wanneer gij de ongelovigen (in oorlog) ontmoet, treft dan hun nek en wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast…
En indien Allah wilde, had Hij hen Zelf kunnen bestraffen. Doch Hij wilde sommigen uwer door anderen op de proef stellen. En degenen die terwille van Allah worden gedood, hun werken zal Hij zeker niet vruchteloos maken.

Wat heeft zelfverdediging met bekering te maken
pi_20785856
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 12:42 schreef wadgem het volgende:
Ik vind zowiezo dat kinderen opvoeden in een bepaalde geloofsovertuiging een gedwongen bekering is, ongeacht bij welk geloof dit gebeurt.
Dus als jouw ouders je leren dat je niet mag doden en stelen, dan ben jij ook onderhevig geweest aan gedwongen bekering. Oke.

Ow wacht, ik zie het al. '85.
  donderdag 22 juli 2004 @ 12:47:21 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_20785910
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 12:40 schreef Spideyman het volgende:
Jeuh, en dan gaan we nu met z'n alle de bijbel uit z'n context trekken .

Maar er zijn volgens mij echt wel een reut gedwongen bekeringen, en dan bedoel ik dus uiterlijke bekeringen, dat mensen net doen alsof ze gelovig zijn maar van binnen zal het nooit een ware gelovige zijn, en daar zit de fout van iedereen die z'n geloof wilt opdringen aan een ander .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 22 juli 2004 @ 12:48:35 #7
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_20785929
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 12:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dus als jouw ouders je leren dat je niet mag doden en stelen, dan ben jij ook onderhevig geweest aan gedwongen bekering. Oke.

Ow wacht, ik zie het al. '85.
Idd, hij ziet het liefst zijn kind dus als een ongeleid projectiel die z'n eigen richting maar lekker zoekt.
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
pi_20785952
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 12:48 schreef stukovich het volgende:

[..]

Idd, hij ziet het liefst zijn kind dus als een ongeleid projectiel die z'n eigen richting maar lekker zoekt.
Fijne ouders heb jij dan. Of was je ongewenst?
pi_20785965
Wat heb je aan gedwongen bekeringen?

Helemaal niets want de mensen zullen nooit echt in god geloven. Best wel nutteloos als mensen op de wereld dat nog doen.
  donderdag 22 juli 2004 @ 12:50:37 #10
84309 pooier
bling bling
pi_20785966
Iedereen die gelovig is doet dat niet vrijwilig, ze zijn zo opgevoed.
Als ze 18 jaar waren en dus zelfstandig een keuze mochten maken, wil je moslim worden of wil je gedoopt worden met alle plichten en dingen die eraan zitten dan zegt zeker 90% nee.
Daarom vind ik het al fout om iemand zo op te voeden, laat dat kind zelf beslissen wat hij/zij wil.
Echt niet dat iemand voor zijn plezier naar de kerk gaat ofzo , het moet allemaal van hun ouders.
copyright 2006
  donderdag 22 juli 2004 @ 12:51:42 #11
41684 wadgem
Vvvbwleargh.
pi_20785988
Nee, arrogante klootzak. Dat zijn universele waarden en normen. Die hoort iedereen te volgen, en die moet je je kind ook aanleren.

Maar iemand opvoeden met een bepaald beeld over dat een God of Allah alles regelt en laat gebeuren, en dat je die dagelijks moet bedanken, gaat er bij mij niet in. En als je een kind zo opvoedt, beperk je dus de vrijheid van zijn/haar geest.

[ Bericht 0% gewijzigd door wadgem op 22-07-2004 12:52:50 (-> ik zie het op pooiers manier. :)) ]
Anatidaephobia
pi_20786028
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 12:51 schreef wadgem het volgende:
Nee, arrogante klootzak.

blablabla.
pi_20786056
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 12:13 schreef Akkersloot het volgende:
Kijk maar alleen al aan het feit hoe moeilijk ze doen als een moslim meisje met een "ongelovige" man wil trouwen.
Als ik met een niet-Islamitische dame wil trouwen, doe ik dat gewoon hoor. Daar kan de Islam niks tegen doen.
  donderdag 22 juli 2004 @ 12:54:43 #14
41684 wadgem
Vvvbwleargh.
pi_20786062
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 12:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Interessant dat je wel verwacht dat mensen jouw mening in overweging nemen, maar dat je dit niet bij die van anderen doet.
Anatidaephobia
pi_20786100
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 12:54 schreef wadgem het volgende:

[..]

Interessant dat je wel verwacht dat mensen jouw mening in overweging nemen, maar dat je dit niet bij die van anderen doet.
Zegt iemand die anderen wil verbieden hun kinderen op te voeden zoals zij zelf willen.
  donderdag 22 juli 2004 @ 13:00:11 #16
41684 wadgem
Vvvbwleargh.
pi_20786183
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 12:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Zegt iemand die anderen wil verbieden hun kinderen op te voeden zoals zij zelf willen.
Oh, en de Islam ziet niet-islamitisch-opgevoede mensen gelukkig niet als smerige ongelovige honden.
Anatidaephobia
pi_20786222
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 13:00 schreef wadgem het volgende:

[..]

Oh, en de Islam ziet niet-islamitisch-opgevoede mensen gelukkig niet als smerige ongelovige honden.
Ik zou het niet weten. Dat weet jij blijkbaar wel. Wat ik wel weet is dat sommige niet-islamitisch opgevoede mensen net zo egocentrisch, arrogant en paranoïde worden als jij.
  donderdag 22 juli 2004 @ 13:08:29 #18
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_20786390
Ik heb gewoon een hekel aan jullie allemaal, gelovig of niet.
zzz
  donderdag 22 juli 2004 @ 13:09:09 #19
60090 Akkersloot
pi_20786406
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 12:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat heeft zelfverdediging met bekering te maken
2:195
quote:
"In de islam bestaat geen gedwongen bekering". Is dat niet volgens de islam veroorloofde leugens tegen ongelovigen ?

En waarom mag je joden en christenen niet tot je vrienden nemen ?
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_20786463
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 13:09 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

2:195
[..]

"In de islam bestaat geen gedwongen bekering". Is dat niet volgens de islam veroorloofde leugens tegen ongelovigen ?
Nogmaals, wat heeft zelfverdediging met bekering te maken
quote:
En waarom mag je joden en christenen niet tot je vrienden nemen ?
Geen idee. Maar misschien weet jij wel waarom het voor joden is toegestaan om te stelen van niet-joden.
pi_20786494
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 13:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Maar misschien weet jij wel waarom het voor joden is toegestaan om te stelen van niet-joden.
Duh, die niet-joden zijn geen joden.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  donderdag 22 juli 2004 @ 13:13:50 #22
60090 Akkersloot
pi_20786495
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 12:47 schreef jogy het volgende:

[koran verzen genoemd door Spideyman]

Jeuh, en dan gaan we nu met z'n alle de bijbel uit z'n context trekken .
1. Hoe zo trekt Spideyman de koran uit zijn context ?
2. Wat heeft de bijbel er mee te maken. Is Spideyman christen dan ?
quote:
Maar er zijn volgens mij echt wel een reut gedwongen bekeringen, en dan bedoel ik dus uiterlijke bekeringen, dat mensen net doen alsof ze gelovig zijn maar van binnen zal het nooit een ware gelovige zijn, en daar zit de fout van iedereen die z'n geloof wilt opdringen aan een ander .
Fundamentalisten geloven dat iedereen in hun "profeet" gelooft, maar daar "alleen niet voor kiezen".
  donderdag 22 juli 2004 @ 13:16:37 #23
60090 Akkersloot
pi_20786562
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 13:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[En waarom mag je joden en christenen niet tot je vrienden nemen ? ..]

Geen idee. Maar misschien weet jij wel waarom het voor joden is toegestaan om te stelen van niet-joden.
Dat je geen joden en christenen tot je vrienden mag nemen staat toch in de koran hoor.

In tegenstelling tot jou hoef ik hier geen "goddelijk" boek te verdedigen. Ik ben geen jood.
  donderdag 22 juli 2004 @ 13:19:42 #24
60090 Akkersloot
pi_20786623
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 12:51 schreef wadgem het volgende:
Nee, arrogante klootzak. Dat zijn universele waarden en normen. Die hoort iedereen te volgen, en die moet je je kind ook aanleren.
KirimiziBeyaz, "blaat". Universele waarden en normen? Wat zijn dat
  donderdag 22 juli 2004 @ 13:20:36 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_20786635
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 13:13 schreef Akkersloot het volgende:
1. Hoe zo trekt Spideyman de koran uit zijn context ?
2. Wat heeft de bijbel er mee te maken. Is Spideyman christen dan ?
Al die verhaaltjes die hij opnoemt zijn gewoon kleine deeltjes uit een groter geheel, dat bedoel ik te zeggen, maar dat is een ander verhaal, en in de bijbel is ook genoeg te vinden wat haat uitdraagt als je het niet in het geheel bekijkt.
quote:
Fundamentalisten geloven dat iedereen in hun "profeet" gelooft, maar daar "alleen niet voor kiezen".
Dat is niet zo slim dan .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')