Wat heeft zelfverdediging met bekering te makenquote:Op donderdag 22 juli 2004 12:40 schreef Spideyman het volgende:
Soera 2: 190-193
En strijdt voor de zaak van God tegen degenen, die tegen je strijden…
En doodt hen, waar je hen ook ontmoet…
En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor God wordt
Soera 4:76
Zij die geloven, strijden voor de zaak van Allah, maar de ongelovigen strijden voor de zaak van de boze. Strijdt daarom tegen de vrienden van Satan; voorzeker, Satan's plan is zwak.
Soera 4: 101
…Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.
Soera 4: 89
Zij wensen dat gij [het geloof] verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt...
Soera 5: 54
O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.
Soera 47: 4
Wanneer gij de ongelovigen (in oorlog) ontmoet, treft dan hun nek en wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast…
En indien Allah wilde, had Hij hen Zelf kunnen bestraffen. Doch Hij wilde sommigen uwer door anderen op de proef stellen. En degenen die terwille van Allah worden gedood, hun werken zal Hij zeker niet vruchteloos maken.
![]()
Dus als jouw ouders je leren dat je niet mag doden en stelen, dan ben jij ook onderhevig geweest aan gedwongen bekering. Oke.quote:Op donderdag 22 juli 2004 12:42 schreef wadgem het volgende:
Ik vind zowiezo dat kinderen opvoeden in een bepaalde geloofsovertuiging een gedwongen bekering is, ongeacht bij welk geloof dit gebeurt.
Jeuh, en dan gaan we nu met z'n alle de bijbel uit z'n context trekkenquote:Op donderdag 22 juli 2004 12:40 schreef Spideyman het volgende:
Idd, hij ziet het liefst zijn kind dus als een ongeleid projectiel die z'n eigen richting maar lekker zoekt.quote:Op donderdag 22 juli 2004 12:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dus als jouw ouders je leren dat je niet mag doden en stelen, dan ben jij ook onderhevig geweest aan gedwongen bekering. Oke.
Ow wacht, ik zie het al. '85.
Fijne ouders heb jij dan. Of was je ongewenst?quote:Op donderdag 22 juli 2004 12:48 schreef stukovich het volgende:
[..]
Idd, hij ziet het liefst zijn kind dus als een ongeleid projectiel die z'n eigen richting maar lekker zoekt.
quote:Op donderdag 22 juli 2004 12:51 schreef wadgem het volgende:
Nee, arrogante klootzak.
blablabla.
Als ik met een niet-Islamitische dame wil trouwen, doe ik dat gewoon hoor. Daar kan de Islam niks tegen doen.quote:Op donderdag 22 juli 2004 12:13 schreef Akkersloot het volgende:
Kijk maar alleen al aan het feit hoe moeilijk ze doen als een moslim meisje met een "ongelovige" man wil trouwen.
Interessant dat je wel verwacht dat mensen jouw mening in overweging nemen, maar dat je dit niet bij die van anderen doet.quote:Op donderdag 22 juli 2004 12:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
![]()
Zegt iemand die anderen wil verbieden hun kinderen op te voeden zoals zij zelf willen.quote:Op donderdag 22 juli 2004 12:54 schreef wadgem het volgende:
[..]
Interessant dat je wel verwacht dat mensen jouw mening in overweging nemen, maar dat je dit niet bij die van anderen doet.
Oh, en de Islam ziet niet-islamitisch-opgevoede mensen gelukkig niet als smerige ongelovige honden.quote:Op donderdag 22 juli 2004 12:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Zegt iemand die anderen wil verbieden hun kinderen op te voeden zoals zij zelf willen.
Ik zou het niet weten. Dat weet jij blijkbaar wel. Wat ik wel weet is dat sommige niet-islamitisch opgevoede mensen net zo egocentrisch, arrogant en paranoïde worden als jij.quote:Op donderdag 22 juli 2004 13:00 schreef wadgem het volgende:
[..]
Oh, en de Islam ziet niet-islamitisch-opgevoede mensen gelukkig niet als smerige ongelovige honden.
2:195quote:Op donderdag 22 juli 2004 12:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat heeft zelfverdediging met bekering te maken
"In de islam bestaat geen gedwongen bekering". Is dat niet volgens de islam veroorloofde leugens tegen ongelovigen ?quote:En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor God wordt
Nogmaals, wat heeft zelfverdediging met bekering te makenquote:Op donderdag 22 juli 2004 13:09 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
2:195
[..]
"In de islam bestaat geen gedwongen bekering". Is dat niet volgens de islam veroorloofde leugens tegen ongelovigen ?
Geen idee. Maar misschien weet jij wel waarom het voor joden is toegestaan om te stelen van niet-joden.quote:En waarom mag je joden en christenen niet tot je vrienden nemen ?
Duh, die niet-joden zijn geen joden.quote:Op donderdag 22 juli 2004 13:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Maar misschien weet jij wel waarom het voor joden is toegestaan om te stelen van niet-joden.
1. Hoe zo trekt Spideyman de koran uit zijn context ?quote:Op donderdag 22 juli 2004 12:47 schreef jogy het volgende:
[koran verzen genoemd door Spideyman]
Jeuh, en dan gaan we nu met z'n alle de bijbel uit z'n context trekken.
Fundamentalisten geloven dat iedereen in hun "profeet" gelooft, maar daar "alleen niet voor kiezen".quote:Maar er zijn volgens mij echt wel een reut gedwongen bekeringen, en dan bedoel ik dus uiterlijke bekeringen, dat mensen net doen alsof ze gelovig zijn maar van binnen zal het nooit een ware gelovige zijn, en daar zit de fout van iedereen die z'n geloof wilt opdringen aan een ander.
Dat je geen joden en christenen tot je vrienden mag nemen staat toch in de koran hoor.quote:Op donderdag 22 juli 2004 13:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[En waarom mag je joden en christenen niet tot je vrienden nemen ? ..]
Geen idee. Maar misschien weet jij wel waarom het voor joden is toegestaan om te stelen van niet-joden.
KirimiziBeyaz, "blaat". Universele waarden en normen? Wat zijn datquote:Op donderdag 22 juli 2004 12:51 schreef wadgem het volgende:
Nee, arrogante klootzak. Dat zijn universele waarden en normen. Die hoort iedereen te volgen, en die moet je je kind ook aanleren.
Al die verhaaltjes die hij opnoemt zijn gewoon kleine deeltjes uit een groter geheel, dat bedoel ik te zeggen, maar dat is een ander verhaal, en in de bijbel is ook genoeg te vinden wat haat uitdraagt als je het niet in het geheel bekijkt.quote:Op donderdag 22 juli 2004 13:13 schreef Akkersloot het volgende:
1. Hoe zo trekt Spideyman de koran uit zijn context ?
2. Wat heeft de bijbel er mee te maken. Is Spideyman christen dan ?
Dat is niet zo slim danquote:Fundamentalisten geloven dat iedereen in hun "profeet" gelooft, maar daar "alleen niet voor kiezen".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |