abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20832169
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 19:08 schreef There_is_only_One het volgende:

[..]

Er is geen enkele smoesje dat jij mij kunt vertellen om het doden van honderdduizenden onschuldige mensenlevens goed te praten. Geen enkele smoes! Twee f*cking atoombommen die twee gigantische steden in een hel hebben veranderd. Één van de mannen die één van de twee atoombommen heeft gegooid, is onlangs dood gegaan. Ik zou deze man niet willen zijn, no way, de hel is gereedgemaakt voor mensen zoals hij.

Als deze piloten volgens jou naar de hel gaan, waar gaan de piloten die de vliegtuigen op 11 september bestuurden dan heen?

.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 19:21:24 #152
83835 There_is_only_One
He is known through reason!
pi_20832190
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 18:15 schreef lionsguy18 het volgende:
Waarom posten moslims hier?
Moeten ze niet "bidden" in een van hun bolwerken van terrorisme (citaal NOS Journaal van 18.00 uur).
Als dat door het NOS Journaal zo is gezegd, dan klopt het aardig dat er een oorlog is tegen de islam en niet zozeer tegen het terrorisme. Wij posten hier omdat wij ook nederlanders zijn, geintegreerd, opgeleid en wel. Waarom zouden we hier niet mogen posten, we zullen toch alles overnemen dus ook fok. Paranoide mensen.
quote:
Dat is toch veel zinniger dan afgeven op het land wat je te vreten geeft zonder er iets voor te doen?
Kijk eens aan...iemand die niet tegen kritiek kan. Jullie beschuldigen ons altijd van dat wij niet kritisch zijn tov onze religie, maar zelf kunnen jullie ook niet tegen kritiek blijkbaar. Ons buikje wordt aardig gevuld, maar dat betekent nog niet dat we ons door dat laten omkopen. We proberen, zoals vele nederlanders, trouw te blijven aan rechtvaardigheid en oprechtheid. Maar jij mist dat.
Eeuwigheid is al begonnen
pi_20832226
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 19:21 schreef There_is_only_One het volgende:
Als dat door het NOS Journaal zo is gezegd, dan klopt het aardig dat er een oorlog is tegen de islam en niet zozeer tegen het terrorisme. Wij posten hier omdat wij ook nederlanders zijn, geintegreerd, opgeleid en wel.
Als je tegen de scheiding tussen kerk en staat bent, ben je (of je nou een gristen of een muzelman bent) gewoon een extremist die zsm op een vliegtuig naar Saudi-Arabie gezet moet worden.
quote:
Kijk eens aan...iemand die niet tegen kritiek kan. Jullie beschuldigen ons altijd van dat wij niet kritisch zijn tov onze religie, maar zelf kunnen jullie ook niet tegen kritiek blijkbaar. Ons buikje wordt aardig gevuld, maar dat betekent nog niet dat we ons door dat laten omkopen. We proberen, zoals vele nederlanders, trouw te blijven aan rechtvaardigheid en oprechtheid. Maar jij mist dat.
Omdat de westerse cultuur superieur is aan die vd islam. Daarom vinden mensen jullie kritiek ongegrond.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 19:24:10 #154
83835 There_is_only_One
pi_20832234
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 18:18 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Geen zorgen. Wij zijn in de meerderheid en wij hebben het leger stevig in handen.
Laat maar blaten mekkeren en eisen stellen.
Tot een bepaalde grens is dat mogelijk in tolerant links Nederland, maar ooit waait er een andere wind.
Blinde. Het Westen heeft nu de wind mee, de wind kan nu alleen tegen jullie keren.
Je doet alsof het Westen niks anders kent dan ellende, blinde, heel afrika is uitgemolken door het westen.
pi_20832286
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 19:24 schreef There_is_only_One het volgende:

[..]

Blinde. Het Westen heeft nu de wind mee, de wind kan nu alleen tegen jullie keren.
Oh, en dan? Dan verslaat de islamitische wereld ons met hun ultrasterke militaire macht? Dan bekeren de brave burgers vh westen zich massaal tot de islam? . Reken er maar niet op, blinde.
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 19:33:21 #156
83835 There_is_only_One
pi_20832372
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 18:36 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Maar je wilt wel de islam opdringen aan een (Nederlands) volk dat er niets van wil weten.
Als jij waarachtig bent, toon mij 1 post van mij waarin ik nederlanders de islam opdring. 1 post maar. Nederlanders bekeren zich van zelf als ze willen, niemand dringt hen dat op. Ik kan er niks aan doen dat de Islam machtig en krachtig overkomt. Maar je moet weten dat we nu op z'n zwakst zijn.
quote:
Secularisme houdt niets meer in dat kerk en staat gescheiden zijn, klaar.
Hou de kerk dan gescheiden.
quote:
Religieuzen worden niet gehinderd in hun beleving, ik begrijp dan ook niet waarom mensen zoals jij het secularisme zo hekelen.
Niet gehinderd? Wat dacht je van het verbod op het hoofddoek in het zogenaamde land van Liberte. En dat zal waarschijnlijk hier ook gebeuren. Of wat dacht je van de invallen in moskeeen in Naziland.
quote:
Ja, tuurlijk, daarom hebben ze in 5 jaar minder mensen gedood dan in Auschwitz in 1 dag .
Bravo.
quote:
Niemand wordt tegengehouden bij het onderzoeken vd holocaust, er zijn zeeen met bewijs waaruit blijkt dat er zes miljoen joden zijn vermoord. Alleen, het probleem met 'oprechte onderzoekers' zoals jij, is dat ze voordat ze onderzoek plegen hun conclusie schrijven.
Deze discussie hebben we al gehad.
quote:
Nah, jij praat wel het doden van onschuldige Israelische burgers goed, fundi.
Er bestaan geen Israelische burgers, nazi-leerling.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 19:34:31 #157
96309 Bard_Yttap
Hitsige hoofddoekjes zijn sexy
pi_20832387
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 19:24 schreef There_is_only_One het volgende:

Het Westen heeft nu de wind mee, de wind kan nu alleen tegen jullie keren.
Het lukt je niet erg om te verbergen dat je de woorden preekt van jouw Messias; Sjeik Osama Bin Laden.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 19:36:19 #158
83835 There_is_only_One
pi_20832405
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 18:53 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

De Israeli's worden omringd door regeringen die pas werkelijk veel van de Tweede Wereldoorlog hebben geleerd; Egypte en Syrie, onversneden schurkenstaten.
Wie heeft de israeli's uitgenodigd om daar te komen wonen/invallen? En wat betreft Egypte en Syrie, ik ben het met je eens. Maar wie heeft deze dictators van land voorzien en gesteund?
  zaterdag 24 juli 2004 @ 19:41:28 #159
83835 There_is_only_One
pi_20832469
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 19:11 schreef zoalshetis het volgende:
only one. ben jij niet gewoon een heel lastig jong ettertje dat niet te lang meer kan fokken omdat je zo op je pizzabrommertje moet stappen?
Ik ben aan het verhuizen (in your dreams, binnen nederland ). Dus mijn posts worden snel ingetypt.
pi_20832472
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 19:33 schreef There_is_only_One het volgende:
Als jij waarachtig bent, toon mij 1 post van mij waarin ik nederlanders de islam opdring. 1 post maar. Nederlanders bekeren zich van zelf als ze willen, niemand dringt hen dat op. Ik kan er niks aan doen dat de Islam machtig en krachtig overkomt. Maar je moet weten dat we nu op z'n zwakst zijn.
De islam komt niet machtig en krachtig over, maar vooral agressief. Mensen zoals jij willen hier een islamitische staat stichten, dat is inmiddeld wel duidelijk. Jij bent zeker geen gematigde moslim die niets aan atheisten en gristenen wil opdringen.
quote:
Hou de kerk dan gescheiden.
.
Noem eens 1 punt waarop in NL kerk en staat niet gescheiden zijn. In daden he
quote:
Niet gehinderd? Wat dacht je van het verbod op het hoofddoek in het zogenaamde land van Liberte.
Een verbod op ALLE religiueze uitingen en dan alleen op openbare scholen. Ja, mensen hun kind naar een openbare school sturen, willen ze dat deze niet geconfronteerd worden met islamitische en gristelijke symbolen. Liberte, ja.
quote:
En dat zal waarschijnlijk hier ook gebeuren. Of wat dacht je van de invallen in moskeeen in Naziland.
Oh, moskeeen worden zonder reden binnengevallen? Of bestond er een redelijke verdenking dat ze zich bezighielden met terroristische activiteiten?
quote:
Er bestaan geen Israelische burgers, nazi-leerling.
Dan bestaan er ook geen islamitische burgers en zijn ze allemaal een legitiem doelwit .
Vind je het erg als iemand morgen jou en je onschuldige familie uitmoordt?
  zaterdag 24 juli 2004 @ 19:44:38 #161
83835 There_is_only_One
pi_20832523
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 19:20 schreef kyla het volgende:

[..]
Als deze piloten volgens jou naar de hel gaan, waar gaan de piloten die de vliegtuigen op 11 september bestuurden dan heen?
Ik zal je eerlijk zeggen, ook naar de hel. Zelfmoord en het doden van onschuldige mensen is onder alle omstandigheden verboden.
pi_20832557
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 19:44 schreef There_is_only_One het volgende:

[..]

Ik zal je eerlijk zeggen, ook naar de hel. Zelfmoord en het doden van onschuldige mensen is onder alle omstandigheden verboden.
Het opblazen van bussen in Israel dus ook.
pi_20832576
[quote]Op zaterdag 24 juli 2004 19:44 schreef There_is_only_One het volgende:

[..]

[/quote
Ik ben blij met deze opmerking (en er niet echt door verrast, ik heb dit vaker gehoord).
  zaterdag 24 juli 2004 @ 19:47:58 #164
83835 There_is_only_One
pi_20832580
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 19:23 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Als je tegen de scheiding tussen kerk en staat bent, ben je (of je nou een gristen of een muzelman bent) gewoon een extremist die zsm op een vliegtuig naar Saudi-Arabie gezet moet worden.
Ik ben niet tegen de scheiding van kerk en staat, debiel. Leer een keer lezen, rechtopstaande aap. Het gaat om wat het volk/meerderheid wenst.
quote:
Omdat de westerse cultuur superieur is aan die vd islam. Daarom vinden mensen jullie kritiek ongegrond.
En deze arrogantie gaat jullie de kop kosten. Bij wijze van spreken.
pi_20832583
Er is geen enkele smoesje dat jij mij kunt vertellen om het doden van honderdduizenden onschuldige mensenlevens goed te praten. Geen enkele smoes! Twee f*cking atoombommen die twee gigantische steden in een hel hebben veranderd. Één van de mannen die één van de twee atoombommen heeft gegooid, is onlangs dood gegaan. Ik zou deze man niet willen zijn, no way, de hel is gereedgemaakt voor mensen zoals hij.
[..]
Wie heeft het over smoesjes of goed praten? Ik heb het over de ontwikkeling van de atoombom.
Die is tijdens een van de ergste conflicten aller tijden bedacht, in een situatie die niet te vergelijken valt met die van Iran of enig ander land dat die krengen nu nog zoekt te ontwikkelen.
Het waren overigens geen gigantische steden, die bestonden niet in Japan; een van beide steden was dermate onaanzienlijk, dat ze aanvankelijk van plan waren een ander doel weg te vagen. Bovendien kun je zelfs heel wrang stellen dat deze bommen meer ''nut'' hadden dan de conventionele bombardementen op andere Japanse steden, die minstens evenveel slachtoffers hebben gevergd en geen werkelijk militair doel dienden.

Amerika heeft andere chemische wapens ontwikkeld met behulp van nazi wetenschappers (deze "mensen" die geexperimenteerd hebben op jehova's, gehandicapten, zigeuners, zijn overgevlogen naar USA om verder te werken en om hun kennis te delen met hun collega's). Deze chemische wapens zijn ingezet in o.a. Vietnam en Korea.
Dit klopt, helaas, maarhet wil niet zeggen dat Amerika op het moment niet gerechtigd is wat te doen aan de verspreiding van zulk wapentuig. De betrekkingen met Viet Nam zijn langzamerhand weer aangeknoopt - zoals Duitsland weer diplomatieke betrekkingen onderhoudt met Polen en Rusland en een behoorlijk lid van de VN is geworden.
[..]

Smoesjes. Wetten worden door mensen gemaakt (in een seculiere land) en worden ook vaak veranderd door mensen. De wapenindustrie is één van grootste inkomsten bronnen van amerika.
Zoals ik zei, dit is een verouderd wetsartikel. Echter doet men in de VS van oudsher erg bijzonder over de Grondwet, en dan met name over artikelen die van particulier belang zijn.

[..]

Het heeft te maken met voor wie je werkelijk angst moet hebben en wie een gevaar is voor de wereldvrede.
Wat dat betreft zijn recente gebeurtenissen welsprekender dan Agent Orange en het recruteren van foute Duitse wetenschappers.

Dat nieuws kwam naar boven tijdens de oorlog in kosovo. Het was nog niet ontwikkeld ze werkte eraan. Ik zou zeggen zoekt het op.
[..]

Dat is de God die ik ken door me goed te verdiepen in de moderne wetenschap, filosofie en de Islam.
Helaas kan dit snel tot syncretisme leiden.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 19:49:27 #166
83835 There_is_only_One
pi_20832595
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 19:27 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Oh, en dan? Dan verslaat de islamitische wereld ons met hun ultrasterke militaire macht? Dan bekeren de brave burgers vh westen zich massaal tot de islam? . Reken er maar niet op, blinde.
De meeste schijten al in hun broek voor een stuk textiel.
pi_20832618
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 19:36 schreef There_is_only_One het volgende:

[..]

Wie heeft de israeli's uitgenodigd om daar te komen wonen/invallen? En wat betreft Egypte en Syrie, ik ben het met je eens. Maar wie heeft deze dictators van land voorzien en gesteund?
O, de Palestijnen hebben Auschwitz niet veroorzaakt. Er is echter een vleugel van het Zionisme die samen met de Arabieren het land wilde bewerken. Martin Buber behoorde daartoe, en ik draag die een warm hart toe. Helaas waren zij niet opgewassen tegen de haviken, de rechtse Zionisten.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 19:51:32 #168
96309 Bard_Yttap
pi_20832625
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 19:36 schreef There_is_only_One het volgende:

Maar wie heeft deze dictators van land voorzien en gesteund?
Het laatste land dat in1946 was weggegeven is Transjordanië, laten we dat dus maar weer terugnemen!
pi_20832635
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 19:47 schreef There_is_only_One het volgende:
Ik ben niet tegen de scheiding van kerk en staat, debiel.
Je moeder.
quote:
Leer een keer lezen, rechtopstaande aap. Het gaat om wat het volk/meerderheid wenst.
Het volk/meerderheid kan hier wensen dat alle moslims maar aan het gas moeten, moet dat ook maar uitgevoerd worden? Nee, natuurlijk niet, want vrijheid is in de grondwet beschermed.
quote:
En deze arrogantie gaat jullie de kop kosten.
.
Hoe dan? Als jullie olie op is is de islamitische wereld echt niets meer dan een zandbak hoor.
pi_20832653
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 19:49 schreef There_is_only_One het volgende:

[..]

De meeste schijten al in hun broek voor een stuk textiel.
Je verwart 'niet willen zien' met 'in broek schijten voor'.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 20:00:06 #171
83835 There_is_only_One
pi_20832772
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 19:41 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

De islam komt niet machtig en krachtig over, maar vooral agressief. Mensen zoals jij willen hier een islamitische staat stichten, dat is inmiddeld wel duidelijk. Jij bent zeker geen gematigde moslim die niets aan atheisten en gristenen wil opdringen.
1 woord: paranoide
quote:
Een verbod op ALLE religiueze uitingen en dan alleen op openbare scholen. Ja, mensen hun kind naar een openbare school sturen, willen ze dat deze niet geconfronteerd worden met islamitische en gristelijke symbolen. Liberte, ja.
Zo dringt men het atheisme/humanisme op aan die kinderen.
quote:
Oh, moskeeen worden zonder reden binnengevallen? Of bestond er een redelijke verdenking dat ze zich bezighielden met terroristische activiteiten?
Als je jezelf moslim noemt dan ben je al verdacht tegenwoordig. Net zoals met de joden.
quote:
Dan bestaan er ook geen islamitische burgers en zijn ze allemaal een legitiem doelwit .
Vind je het erg als iemand morgen jou en je onschuldige familie uitmoordt?
Nee, wij zijn niet bang voor de dood. We zullen toch allemaal verzameld worden voor God en beoordeeld worden. We leven een leven in dienst van God, we hebben niks te vrezen en niks te verbergen. Jullie kunnen gerust onze huizen komen plunderen en onze zussen verkrachten en ons ophangen, het zal me niet verbazen.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 20:01:35 #172
83835 There_is_only_One
pi_20832798
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 19:46 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Het opblazen van bussen in Israel dus ook.
Yep.
pi_20832867
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 20:00 schreef There_is_only_One het volgende:
1 woord: paranoide
Noem 1 islamitisch land waar mensen vrij zijn van islamitische politiek en islamitische vooroordelen.
quote:
Zo dringt men het atheisme/humanisme op aan die kinderen.
Maar met islamitische scholen, waar je religie wordt opgedrongen aan de kinderen, heb je geen probleem he? Nee, atheisme kan niet opgedrongen worden. Mensen worden geboren zonder geloof, het is de taak van openbare scholen om kinderen objectieve voorlichting te geven over deze religies.
quote:
Als je jezelf moslim noemt dan ben je al verdacht tegenwoordig. Net zoals met de joden.
Misschien is dat bij sommige mensen zo, maar iig niet bij de politie. Bewijs nou maar eens dat die moskeeen zonder reden werden binnengevallen.
quote:
Nee, wij zijn niet bang voor de dood. We zullen toch allemaal verzameld worden voor God en beoordeeld worden.
.

Doet me denken aan The Matrix.
quote:
We leven een leven in dienst van God, we hebben niks te vrezen en niks te verbergen. Jullie kunnen gerust onze huizen komen plunderen en onze zussen verkrachten en ons ophangen, het zal me niet verbazen.
Nah, dat zouden moslims misschien doen, maar atheisten niet. Mensen die hun geloof aan anderen willen opdringen mogen van mij echter wel opgehangen worden.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 20:07:36 #174
96309 Bard_Yttap
pi_20832901
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 20:00 schreef There_is_only_One het volgende:

Jullie kunnen gerust onze huizen komen plunderen en onze zussen verkrachten en ons ophangen, het zal me niet verbazen.
Dat is nieuw, het revisionisme van wat nog staat te komen als de Sjaria wordt ingevoerd.
pi_20832963
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 20:05 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]? Nee, atheisme kan niet opgedrongen worden..
[..]
Natuurlijk is dit wel mogelijk.
pi_20832976
Ik ben geen islamiet en ik ben het in veel opzichten niet met 'there is only one' eens.
Tegelijkertijd ben ik tegenstander van het onderdrukken van godsdienst, wanneer heeft dit ooit geholpen?
Het continue gescheld op islamieten en het belachelijk maken van hun godsdienst en ideeen ben ik zat.
(gefundeerde kritiek en discussie moeten uiteraard wel mogelijk zijn).
En waarom zou iemand met een andere achtergrond geen andere kijk op de wereld mogen hebben?
Zitten we nu echt te wachten op een soort rassenrellen?
pi_20833046
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 20:11 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Natuurlijk is dit wel mogelijk.
Ja, als je religie verbiedt. Maar niet op die manier.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 20:16:14 #178
83835 There_is_only_One
pi_20833049
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 19:48 schreef Johan_de_With het volgende:
Helaas kan dit snel tot syncretisme leiden.
Wat betekent syncretisme? Ik heb het geprobeert op te zoeken, helaas zonder resultaat.
pi_20833072
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 20:11 schreef kyla het volgende:
Het continue gescheld op islamieten en het belachelijk maken van hun godsdienst en ideeen ben ik zat.
(gefundeerde kritiek en discussie moeten uiteraard wel mogelijk zijn).
Ah, dus ik mag wel zeggen dat Mohammed een pedofiel was?
quote:
En waarom zou iemand met een andere achtergrond geen andere kijk op de wereld mogen hebben?
Een andere kijk op de wereld is niet per definitie acceptabel. Als iemand zijn religie wil opdringen aan anderen is dat in een democratie niet acceptabel.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 20:18:16 #180
96309 Bard_Yttap
pi_20833087
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 20:11 schreef kyla het volgende:

Er bestaat (nog) geen gedachtepolitie en dus mag iedereen ook (nog) denken wat hij of zij wil.

Ik mag jou dus vragen of je voor of tegen de onderdrukking van vrouwen, homo's en ongelovigen bent?
  zaterdag 24 juli 2004 @ 20:19:57 #181
83835 There_is_only_One
pi_20833118
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 19:53 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Je verwart 'niet willen zien' met 'in broek schijten voor'.
En jij noemt jezelf tolerant?
pi_20833137
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 20:19 schreef There_is_only_One het volgende:

[..]

Heb je het tegen jezelf?
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_20833141
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 20:19 schreef There_is_only_One het volgende:

[..]

Jij had het over 'sommige mensen' die zogenaamd in hun broek zouden schijten voor hoofddoekjes, ik verbeter je en zeg dat ze die liever niet willen zien. Wat zegt dat over mijn tolerantie?
pi_20833231
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 20:16 schreef There_is_only_One het volgende:

[..]

Wat betekent syncretisme? Ik heb het geprobeert op te zoeken, helaas zonder resultaat.
Syncretisme is (volgens van Dale's woordenboek der Nederlandse taal) de "versmelting van religieuze opvattingen van verschillende herkomst, zonder dat de tegenstrijdigheden worden opgeheven en zonder dat een diepe synthese wordt bereikt.

Overigens niet volgens mijn definitie, waar het vooral betekent dat aan lapwerk niet te zwaar wordt getild. (De meeste denksystemen zijn syncretistisch van aard.)
pi_20833256
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 20:17 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ah, dus ik mag wel zeggen dat Mohammed een pedofiel was?
[..]

Een andere kijk op de wereld is niet per definitie acceptabel. Als iemand zijn religie wil opdringen aan anderen is dat in een democratie niet acceptabel.
Van mij mag je zeggen dat Mohammed een pedofiel was (vrijheid van meningsuiting). Als je het echter te pas en te onpas zegt en het niet in een historisch perspectief plaatst wordt het wel al snel belediging en/ of provocatie.

Wie dringt jou zijn religie op? De enige die mij op zijn manier wel eens probeert te bekeren is mijn buurjongetje van 12. Hij is daarbij slim genoeg om te beseffen dat je iemand niet kunt bekeren tegen zijn of haar zin.
Ik denk daarbij verder aan wederzijds respect. Ik accepteer bijvoorbeeld dat een islamitische vrouw of meisje een hoofddoek draagt. Ik verwacht dat een islamiet accepteert dat ik alcohol drinkt om maar eens wat te noemen.

Overigens bedoel ik met een andere kijk ook een andere kijk op de machtsverhoudingen in de wereld.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 20:27:04 #186
96309 Bard_Yttap
pi_20833259
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 20:16 schreef There_is_only_One het volgende:

[..]

En jij was hoogopgeleid?
quote:
Definitions of Syncretism on the Web:

The attempt to combine or unify differing religious systems. New Age gurus often claim that all the world religions teach the same core truth: all people possess an inner divinity.
http://logosresourcepages.org/na-dict.html

Developing your world view by taking a few verses from the Bible, a couple of Zen koans, some sections from the Upanishads, key lines from Calvin and Hobbes, and any other words of wisdom you find, throwing them all in a blender, and adding enough sugar till it tastes just right for you.
http://www.urbana.org/resources.glossary.cfm

– See Unionism below. Webster’s dictionary defines syncretism as “the combination of different forms of belief or practice”.
www.jesusfirst.net/glossary.htm

blending traits from two different cultures to form a new trait. Also called fusion.
http://oregonstate.edu/dept/anthropology/glossary2.htm

The mixing of pagan and/or secular ideas with Christian doctrine. ( Similar: Cafeteria Religion, Salad Bar Religion. )
http://www.datarat.net/DR/Lex-S.html

The mixture of the worship of Yhwh with the worship of other divine powers.
http://duke.usask.ca/~ckm365/BA110/glossary.html

combining aspects of two or more religions. eg. the Israelites tended to pick up Canaanite religious practices and incorporate them into the Temple worship.
http://www.drshirley.org/helps/gloss.html

The blending of different religions, a term Bible scholars typically apply to the mingling of Canaanite rites and customs (Baalism) with the Israelites' Mosaic faith. Although a practice repeatedly denounced by the prophets (Judg. 2:13; 3:7; 6:31; 8:33; 1 Kings 16:31; 18:26; 2 Kings 10:18; Jer. 2:8; 7:9; 19:5; 23:13; Hos. 2:8), Judaism borrowed many of its characteristic forms, psalms, concepts, and religious rituals from earlier Canaanite models.
http://highered.mcgraw-hi(...)ter_12/glossary.html

Reconciliation or fusion of differing systems of belief, as in philosophy or religion, especially when success is partial or the result is heterogeneous.
http://www.atheism101.com/Glossary.asp

the union (or attempted fusion) of different systems of thought or belief (especially in religion or philosophy); "a syncretism of material and immaterial theories"
http://www.cogsci.princeton.edu/cgi-bin/webwn

the fusion of originally different inflected forms (resulting in a reduction in the use of inflections)
http://www.cogsci.princeton.edu/cgi-bin/webwn
bron
pi_20833437
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 20:26 schreef kyla het volgende:
Van mij mag je zeggen dat Mohammed een pedofiel was (vrijheid van meningsuiting). Als je het echter te pas en te onpas zegt en het niet in een historisch perspectief plaatst wordt het wel al snel belediging en/ of provocatie.
Toch heb ik het recht om dat te zeggen, en wel in het gezicht van elke moslim die ik tegenkom. Niet dati k daar gebruik van maak, maar ik zou het erg jammer vinden als onze burgerrechten in gevaar zouden komen omdat hier zoveel moslims komen te wonen.
quote:
Wie dringt jou zijn religie op? De enige die mij op zijn manier wel eens probeert te bekeren is mijn buurjongetje van 12. Hij is daarbij slim genoeg om te beseffen dat je iemand niet kunt bekeren tegen zijn of haar zin.
Stel dat de muzelmannen hier over 30 jaar de meerderheid vormen. Vervolgens willen ze alcohol verbieden, omdat zij in het naieve geloof verkeren dat het niet mag van die gek allah. Dat noem ik opdringen van religie,.
pi_20833529
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 20:18 schreef Bard_Yttap het volgende:

[..]

Er bestaat (nog) geen gedachtepolitie en dus mag iedereen ook (nog) denken wat hij of zij wil.

Ik mag jou dus vragen of je voor of tegen de onderdrukking van vrouwen, homo's en ongelovigen bent?
Je mag dit uiteraard vragen.
Ik ben tegen onderdrukking van homo's , tegen jodenhaat (en ik uit dit ook naar islamieten) tegen het onderdrukken van ongelovigen (dat ben ik zelf ook) en tegen de onderdrukking van vrouwen. Wat vrouwen betreft, laat ik islamitische vrouwen (want daar doel je blijkbaar op) zelf bepalen wat zij als onderdrukkend beschouwen.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 20:41:51 #189
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_20833549
-- offtopic mode --
2 A-bommen op Japan.

Die bommen hebben per saldo mensenlevens gered. Het aantal slachtoffers bij een conventionele oorlog was niet te overzien als de Amerikanen via land de aanval hadden moeten voortzetten.

Vanuit humanitair oogpunt, was het wellicht beter geweest om de bommen 15 km in zee te droppen (buiten Tokio). Zodat de japanners de kracht van een A-bom konden zien zonder dat hierbij veel burgerslachtoffers hoeven vallen.
Politiek en humanitair gezien was de A-bom wel de oplossing, maar de doelen zijn niet zorgvuldig/ongelukkig gekozen.

Opm : Tijdens WO-II zijn de meeste slachtoffers (viewed from a single event) gevallen tijdens het brandbommen tapijt boven Tokio (100.000 levens).
-- off topic --
pi_20833575
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 20:40 schreef kyla het volgende:
Wat vrouwen betreft, laat ik islamitische vrouwen (want daar doel je blijkbaar op) zelf bepalen wat zij als onderdrukkend beschouwen.
Je laat ze dus onderdrukt worden door hun cultuur.
pi_20833577
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 19:11 schreef lionsguy18 het volgende:
Dus moslims voelen zich niet betrokken, dat is wel bewezen.
Heet dat niet het Paard van Troje?
Vijfde Colonne, nazi's van de eenentwintigste eeuw, geitenneukende fundamentalisten, Arabische kolonisten. Geef 't een naampje.
pi_20833591
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 20:43 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Jij wilt vrouwen toch niet dwingen (is: !onderdrukking!) hun kledingstuk af te doen, omdat jij het onderdrukkend vindt?
pi_20833609
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 20:36 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

Stel dat de muzelmannen hier over 30 jaar de meerderheid vormen. Vervolgens willen ze alcohol verbieden, omdat zij in het naieve geloof verkeren dat het niet mag van die gek allah. Dat noem ik opdringen van religie,.
Dat zien we over 30 jaar dan wel. Het is nog maar de vraag of moslims hier ooit de meerderheid zullen vormen.
Ook nu is het in veel islamitische landen niet verboden om alcohol te drinken.
Ik zie Nederland vooralsnog echt geen islamitische staat worden.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 20:46:02 #194
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_20833619
Kappen met het op de man spelen; genoeg gespeeld weer. Zoek anders lekker het SC topic op ofzos
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_20833620
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 20:44 schreef Monidique het volgende:

[..]

Jij wilt vrouwen toch niet dwingen (is: !onderdrukking!) hun kledingstuk af te doen, omdat jij het onderdrukkend vindt?
Nee, maar in de Arabische wereld is het voor mannen bv gebruikelijk om hun vrouwen te verkrachten, dat die vrouwen er niets van zeggen beteketn niet dat er niet tegen opgetreden moet worden.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 20:47:29 #196
96309 Bard_Yttap
pi_20833647
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 20:40 schreef kyla het volgende:

Je mag dit uiteraard vragen.
Dan mag je dit dus ook aan een moslim vragen!
quote:
Ik ben tegen onderdrukking van homo's , tegen jodenhaat ... tegen het onderdrukken van ongelovigen ... en tegen de onderdrukking van vrouwen.
Dan ben je ook tegen de Islam en dat mag best.
quote:
Wat vrouwen betreft, laat ik islamitische vrouwen (want daar doel je blijkbaar op) zelf bepalen wat zij als onderdrukkend beschouwen.
Dat is cultuurrelativisme en dat vind ik nou zeer verwerpelijk.

En jij vindt het waarschijnlijk verwerpelijk dat ik tegen de Islam ben, maar dat ben je zelf onbewust ook! .
pi_20833652
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 20:45 schreef kyla het volgende:

[..]

Dat zien we over 30 jaar dan wel. Het is nog maar de vraag of moslims hier ooit de meerderheid zullen vormen.
Ik zeg ALS dat gebeurt. Dat vind ik opdringen van je geloof.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 20:49:23 #198
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_20833686
Onderdrukking van de moslimvrouw......
Ik denk dat de cijfers van "blijf van mijn lijf huizen" al boekdelen spreekt.
Welke meid wil er eigenlijk lopen in een burka
pi_20833690
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 20:43 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Cultuur is niet hetzelfde als religie.
pi_20833712
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 20:49 schreef kyla het volgende:

[..]

Cultuur is niet hetzelfde als religie.
Muggezifter. Dat maakt niets uit. In zowel de islamitische cultuur als religie is de vrouw minderwaardig aan de man, vrouwen hebben dat ook geaccepteerd. Dat betekent nog niet dat we in het vrije westen maar moeten accepteren dat mohammedaanse mannen hun vrouwen zo onderdrukken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')